abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128183521
Natuurlijk is het leuk om alle geweldige vakantieverhalen te lezen, maar ik vraag me af of jullie ook wel eens situaties hebben meegemaakt waarin jullie echt bang waren of wensten thuis te zijn.
Zelf heb ik me wel eens bedreigd gevoeld, maar ik denk dat mijn verhaal relatief gezien wel meevalt.

Wat zijn jullie verhalen?
  maandag 24 juni 2013 @ 09:28:56 #2
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128183651
Slechts twee keer ongemakkelijk gevoeld op reis.

De eerste keer in Downtown LA na middernacht zonder geld na een excursie in Tijuana. Met een snorder naar het hotel die ons wonderwel niet beroofde.

De tweede keer tegen middernacht op het busstation in Managua, Nicaragua. Ik kan me de rovende oogjes nog goed herinneren en de buschauffeur die ons maar snel in een taxi zette om maar snel weg te zijn.
reset
pi_128183708
Ook maar even mijn eigen verhaal hier neerplempen:

Was in Marokko en daar viel ik natuurlijk wel op met mijn lange blonde haar.
We waren in een bus op weg naar de woestijn en we maakten een stop bij een uitzichtpunt.
Iedereen stapte het busje uit en ik was de laatste.
Toen iedereen om de hoek was, pakte de buschauffeur (zo'n bad guy als in films) mij zo hard bij mijn arm vast dat het zeer was en hij praatte nogal onverstaanbaar tegen mij, net alsof hij schold.
Ik kon niet mijn vrienden roepen want die waren al op weg naar dat uitzichtspunt.
Toen was ik wel even heel bang, maar gelukkig liet hij me los. Ik weet nog steeds niet waarom hij dat deed.
Oh ja, overigens was ik wel geheel bedekt gekleed dus daar lag het niet aan.
pi_128183710
Ik heb me wel eens bedreigd gevoel en zelfs op een plek waar je het niet zo snel zou verwachten: op een paar honderd meter van het Capitool in Washington. We sloegen bij het vallen van de avond nietsvermoedend een willekeurige straat in om er na een paar meter achter te komen het eigenlijk meer een steeg voor laden en lossen was die in de avonduren diende als slaapplek voor tientallen daklozen, die erg geïnteresseerd keken naar deze naïeve Hollandse toeristen met hun rugzakjes vol creditcards en dollars. We twijfelden nog of we om moesten draaien of door moesten lopen alsof er niks aan de hand was. We kozen de laatste optie en uiteindelijk is er niks gebeurd. Maar het overbruggen van die paar honderd meter leek een eeuwigheid te duren. oO<
pi_128183786
Niet echt heftige dingen meegemaakt. Een keer 's avonds in LA (Compton) omsingeld door niet zulke fijne types bij een tankstation. Begonnen met iets van 20 man met bandana's e.d. rondjes om de auto te lopen. Ben maar snel weer ingestapt en (zonder te tanken) weggereden. Dacht hier moet ik geen minuut langer blijven staan.

Keer een aparte situatie met een huurauto. Op de plek waar ik de auto zou ophalen werd ik achterin de auto gezet met nog een ander persoon die ook een auto wilde huren en zonder iets te zeggen reed de bestuurder echt een kwartier weg van de plek naar een afgelegen gebied. Daar bleek een parkeergarage te zitten waar de huurauto's stonden. Dat kwartier was toch een beetje vreemd. Die Duiter naast mij (die dus ook een auto wilde huren) raakte aardig gesresst en bang. Word je zelf ook lekker nerveus van.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_128183941
In china heb ik een aantal dingen meegemaakt. Meteen de eerste dag, toen ik mijn appartement moest krijgen. Het was het chinese nieuwjaar, dus alle chinezen waren met vakantie en de beveiliging zou ons de appartementen toewijzen. Voordat hij dit echter kon doen wilde die gast onze paspoorten controleren. Nadat hij dat gedaan had, pakt tie alle paspoorten en loopt zonder iets te zeggen of te gebaren het gebouw uit.

WTF :?

20 tot 30 minuten later komt tie terug met onze paspoorten, en aantal compleet zwarte a4-tjes dat schijnbaar kopieën van onze had paspoorten had moeten zijn.

Daarnaast ben ik ook een keertje verdwaald geweest in een chinese stad s'avonds laat met de fiets. Ik kon geen taxi nemen vanwege mijn fiets, en ik kon ook niemand om hulp vragen wat hun spraken geen engels, en ik geen chinees. Uiteindelijk een uur rond gefietst voordat ik iets bekends tegenkwam :')
pi_128183967
Op een vakantieadres had een buurman hoeren besteld en toen deze sufgeneukt was hebben die snollen hun ''vriendjes" met shotguns binnengehaald omdat die lul alle beveiligingsvoorschriften had verbroken. Uiteindelijk is het goedgekomen, overvallers waren gevlucht en omdat het in een negerland was in het donker herken je ze nooit. Overigens had de politie daar 3 willekeurige negers opgepakt en ons verteld dat zij het waren..... Ga er nog steeds met plezier naartoe!
Hier staat niets.
pi_128183998
In Vietnam heb ik een voedselvergiftiging opgelopen waarbij ik (notabene als diabeet) drie dagen lang elke 20 minuten moest kotsen (of er nou wat uit kwam of niet...). In het hotel ging dat nog wel, maar toen ik de trein in moest van Hanoi naar Hue, waarbij er net allerlei overstromingen waren geweest dus de rit duurde 16 uur en ik lag in een gewone wagon omdat de luxere touristen klasse niet beschikbaar was (vanwege de overstromingen). Verder was het loeiheet, benauwd en had ik daardoor moeite met ademhalen en kreeg ik hartkloppingen; toen wilde ik wel graag thuis zijn...

Daarna nog een geweldige vakantie gehad natuurlijk, maar op dat moment heb ik het hele land vervloekt... :D

De gang in de trein die ik af moest om bij de wc te komen (en waar ik met dat groene licht echt moeite voor moest doen om niet eerder over mijn nek te gaan...):

pi_128184368
Ik ben niet zo snel onder de indruk, maar volwaardig schipbreuk lijden en nota bene eindigen op een onbewoond eiland spant wel de kroon (na een dag gered door vissers).

En een keer het (buiten)landelijk nieuws gehaald omdat ons vliegtuig uit de lucht kwam donderen in een storm. We konden de dakpannen tellen van de huizen waar we overheen doken (een 737 en het zal niet veel meer dan 10 meter boven de huizen uit geweest zijn voordat hij hem weer omhoog trok). Schijnt dat daarna alle luchthavens in de omgeving gesloten waren vanwege te gevaarlijk weer.
pi_128184840
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:07 schreef Impulse101 het volgende:
Ik ben niet zo snel onder de indruk, maar volwaardig schipbreuk lijden en nota bene eindigen op een onbewoond eiland spant wel de kroon (na een dag gered door vissers).

En een keer het (buiten)landelijk nieuws gehaald omdat ons vliegtuig uit de lucht kwam donderen in een storm. We konden de dakpannen tellen van de huizen waar we overheen doken (een 737 en het zal niet veel meer dan 10 meter boven de huizen uit geweest zijn voordat hij hem weer omhoog trok). Schijnt dat daarna alle luchthavens in de omgeving gesloten waren vanwege te gevaarlijk weer.
Ben je na de schipbreuk naar dat eiland gezwommen? Waren er meer aan boord? :o
Digo
pi_128185080
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 10:07 schreef Impulse101 het volgende:

Welke boot was dat en welk vliegtuig was dat? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128185822
Ik heb een keer in mijn eentje in the middle of nowhere in Pakistan vastgezeten op een politiebureau; ik was net de grens vanuit Iran overgelopen en kwam er toen achter dat de bus naar de eerstvolgende grote stad (Quetta) die dag niet ging. Er was geen hotel in de buurt en ik mocht van de politie en het leger nergens naartoe. Daar zit je dan, midden in Baluchistan, een onherbergzaam gebied vol heroine-smokkelaars, ontvoerders en ander gespuis, op een politiebureau tussen corrupte politie-agenten die geen engels spreken, en dan komen er enorme meutes criminelen je gezelschap houden, allemaal in streepjespak en aanelkaar vastgeketend aan de voeten, net als in de stripverhalen. Het is allemaal goedgekomen gelukkig (ik heb 's avonds een lift kunnen regelen bij een groep Duitse/Zwitserse overlanders), maar op dat moment wenste ik wel heel hard dat ik weer lekker thuis zat.
  maandag 24 juni 2013 @ 11:25:21 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_128186595
2 minder prettige dingen meegemaakt. Waarvan de impact uiteindelijk nihil was

1. Bommelding in ons vliegtuig van Budapest naar Eindhoven. Na een mooie avond stappen is het niet fijn om ruim 5 uur vertraging te hebben. We kregen ook niks te eten/drinken van de luchtvaartmaatschappij en moesten alles helemaal zelf regelen. Uiteraard moesten we ook door allerlei extra controles heen. Uiteindelijk moesten we zelfs landen op Amsterdam omdat Eindhoven al dicht was. Daar moesten we ook weer door allerlei extra controles heen. Voor mij was het landen op Amsterdam wel prima omdat ik in Utrecht moest zijn. Mijn vrienden uit het zuiden waren minder blij. Hier het nieuwsbericht: http://www.omroepbrabant.(...)door+bommelding.aspx

2. Overval in ons hostel in Panama. We sliepen in een vrij populair hostel in Panama City, wat op een rand ligt van een slechtere wijk. Tijdens onze tweede nacht hoorden we wat tumult en geschreeuw, maar we dachten dat het die lompe Israëliers weer waren. Ook werd er nog op onze duer geklopt, maar niet op gereageerd. De volgende ochtend hing er een bedompte sfeer in het hostel. En we vroegen aan de balie wat er aan de hand was. Ze keken ons een beetje vreemd aan en zeiden dat ze waren overvallen. 4 gewapende mannen waren binnengedrongen en hadden het hele hostel gegijzeld en alle waardevolle spullen meegenomen inclusief iPods, laptops, telefoons en geld. Ze hebben alle mensen uit bed getrokken. Wij sliepen helemaal achterin en er was geen reserve-sleutel van onze kamer. In al het tumult zijn ze waarschijnlijk de laatste 2 kamers vergeten te checken, want wij en een ander stel hebben er helemaal niks van gemerkt. Engeltje op onze schouder? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Blik op 24-06-2013 12:00:02 ]
  maandag 24 juni 2013 @ 11:55:15 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128187593
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 11:25 schreef Blik het volgende:
Tijdens onze tweede nacht hoorden we wat tumult en geschreeuw, maar we dachten dat het die lompe Israëliers weer waren.
:D

Ik heb in een hostel in Panama City nog een paar biertjes gedronken met de paar Israeliers die wel met buitenstaanders wilden praten en vrij rustig waren.

In Israel bommeldingen meegemaakt, van die bomontmantelingsrobots gezien en niet naar buiten mogen, tanks op straat, hele troepen 17, 18-jarigen die naar het front gingen, demonstraties van Palestijnen/Arabieren, rokend Gaza gezien met aanvalshelikopters erboven, een ontbijtzaak met veel gewapende mensen op de dag van de inval in Gaza en per abuis een dolk meegesmokkeld aan boord van een vliegtuig. Toch nergens bedreigd gevoeld. IDF meisjes. O+

Het blijft een apart volkje met heel vriendelijke mensen en absolute klootzakken.
reset
pi_128188425
Niet iets heel ernstigs hoor.

In Curacao lekker aan de wandel en 's avonds iets eten in Willemstad. Dat liep uit, want wij nemen de tijd voor het eten. Rond 23:30 komen we terug op de parkeerplaats vanwaar de pendelbusjes altijd naar Lions Dive reden. Maar die zagen we niet meer... Wat nu? Ik nog gekeken of er gewone bussen reden. Nope... Tot we opeens toch nog zo'n busje zagen en die jongeman ons wel naar ons hotel wilde brengen. Ware het niet dat hij al vanaf 5:00 die ochtend op was.

Of dat we met 15 man in een busje voor 7 vervoerd werden. Daar kan alles.

En ik ben van mening dat toen broertje en ik jong waren, we bijna ontvoerd zijn. We waren met 2 auto's en mijn ouders' auto stond paar meter achter die van familie. Ze waren druk op de kaart aan het kijken. Ik kijk naar links, langs mijn broertje en zie door het raam 2 mannen recht op onze auto aflopen. Ware het niet dat mijn ouders klaar waren en weer terugkwamen. Toen draaiden ze zich om...
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_128198363
Toen ik op Frasier Island was in Australië ben ik letterlijk geraakt door onweer. het sloeg blijkbaar in via een boom in onze hut. De hut was vrij groot, genoeg plek voor 20 man. Een van de jongens was bezig met vorken om onze tenten recht te zetten. Op een gegeven moment sprong ik in de lucht en merkte dat de rest om mij heen dat ook had gedaan. vervolgens lag de jongen in een plas regen water. Hij kwam weliswaar snel weer bij bewustzijn en had (gelukkig) alleen maar een groot brandwond op zijn rug. Gelukkig geen zwaar gewonden, maar wel een momentje dat je je gaat beseffen dat je zwaara veel geluk heb gehad.

En in Cambodja ben ik overvallen terwijl ik s'nachts met een jongen terug liep naar het hostel. We liepen van een heuvel af toen er een scooter(veel vaart en motor snel uitgezet) bij mij aan de zijkant kwam. toen ik realiseerde dat dit niet per ongeluk zou zijn gebeurd was ik mijn tas al kwijt.dag geld en ipod touch.
pi_128240149
Twee keer wat minder prettigs meegemaakt:

1) Ik liep een keer samen met mijn vrouw door LA (Hollywood) en daar kwamen we een neger tegen in gang-colours (zo met bandana en blauwe zakdoek uit z'n broekzak). Mijn vrouw had een zwarte broek aan en maakte met haar hand blijkbaar een trommelbeweging op haar broek. Dit was voor meneer de negert een sein om compleet uit z'n dak te gaan want 'discrimination' en 'fucking bitch' en weet ik het allemaal. Normaal zou ik zo'n persoon neerhoeken maar daar zijn we maar gewoon doorgelopen.

2) Ik was een keer met een maat van me in Praag. We zaten in een bar wat te drinken en raakten daar aan de praat met twee Britten die al een tijdje in Praag woonden. Gezellig enzo en na een tijdje vroegen zij of we mee wilden naar een leuke bar waar minder toeristen waren en die vol zou zitten met lekkere wijven. Okee, wij dus mee en met z'n vieren liepen we door Praag, steeds verder en verder. Op een gegeven moment een steegje in en daarna nog een zijsteegje. Die jongens liepen inmiddels achter ons en opeens stonden er twee gigantische kaalkoppen in bomberjacks tegenover ons in de steeg. Toen zei ik tegen mijn maat: "we gaan beroofd worden, die Engelsen hebben ons erin geluisd". Gelukkig kwam het goed; die kaalkopjes waren de uitsmijters van die tent waar we heengingen en we hebben er een geweldige avond gehad. Veel lekkere wijven ook.
PWBF
pi_128247029
Mijn minder prettige verhaal:

Ik heb een aantal maanden stage gelopen in de VS en op de terugreis is mijn reis-/huis-/stage-genoot niet opkomen dagen bij zijn terugvlucht (we vlogen 's avonds, maar hij ging nog lunchen in de stad terwijl ik ging relaxen in de lounge @ airport). Eerst was ik nog positief van "joh, ik zie hem wel bij de gate", wat vervolgens "joh, ik zie hem wel in het vliegtuig, misschien is hij nog wat kopen want ik zie hem niet" werd. Totdat het bleek dat hij niet in het vliegtuig zat...

Toen dacht ik aan een mogelijke beroving (geen paspoort/telefoon=niet kunnen reizen en niet kunnen bellen). Maar tijdens de tussenlanding had ik twee verbaasde ouders aan de telefoon om slecht nieuws te vertellen en werd ik later op de dag door de Amerikaanse politie (telefonisch) beschuldigd als verdachte in een vermissingszaak omdat ik hem als laatste die dag gezien had en "het land was ontvlucht".

Uiteindelijk bleek dat hij niet naar huis wou en bewust zijn vlucht gemist had.... _O-
pi_128248240
1) Tijdens een verblijf van 5 weken bij een gastgezin in Japan (voor de grote aardbeving van 2011, wel in dezelfde regio) een aardbeving van 5 op de schaal van richter meegemaakt. De beving zelf was s' avonds, gast ouder direct naar mijn kamer om te controleren of ik niet in paniek was ofzo, ik was gewoon verbaast want in had nog nooit zoiets meegemaakt. Het is heel bizar want ik sliep in en futon op de vloer dus als je rechtop zit voel je je hele onderlijf bewegen.
De volgende ochtend wordt ik wakker van het rare geluid van klepperende schuifdeuren dat me vaag bekent voorkomt, ja hoor na-schok. We hebben die dag een uitstap naar de zee uitgestelt vanwege het risico op een tsunami.

2) In Phuket (na de tsunami van 2001), bij het binnenvaren van de haven na een excursie met nog 3 andere koppels krijgen we van de kapitein te horen dat er in Indonesië een aardbeving is geweest en dat het tsunami alarm heeft afgekondigd. We krijgen de keuze of we stappen in de taxi die ons zo dicht mogelijk bij ons hotel gaat proberen af te zetten maar aangezien al de kustgebieden ontruimd gaan zijn is de kans groot dat we ergens op een heuvel aan de rand van de stad gaan eindigen, of we nemen de taxi naar de woning van de kapitein (in de veilige zone) en blijven daar tot het alarm wordt opgeheven.
We zijn dus met zen alle naar de kapitein thuis gereden, zijn vrouw is spaghetti gaan halen voor 8 hongerige toeristen in de seven/eleven (de toeristen zijn nog wat bier en frisdrank gaan halen het wat gezelliger te maken) dus hadden eigenlijk wel geluk. Rond een uur of 10 's avonds werd het alarm opgeheven en konden we met de taxi terug naar het hotel. Er is uiteindelijk geen tsunami geweest maar het is wel geruststellend om te weten dat het alarmsysteem werkt.

Dus beide eigenlijk niets ernstig, alles is goed gegaan maar als je kijkt wat er op diezelfde plaatsen als is / nog moest had het een pak erger kunnen zijn.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 20:21:43 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_128293560
Wij hebben een auto-ongeluk gehad in Nieuw-Zeeland met een huurauto. Wij hadden een auto die voorrang had gemist helaas. Wij sloegen af, hij ging rechtdoor en raakte ons dus frontaal. Doordat hij veel te hard reed en in de schemering zonder licht in een grijze auto, hebben we hem gewoonweg niet opgemerkt. Gelukkig had de tegenpartij niks en wij ook niet, maar beide auto's waren totall loss.

De bestuurder van de andere auto was een shabby local. Het eerste wat ie vroeg was of het een rentall car was. Toen we dat bevestigden zei ie dat dat mooi was, want die waren altijd verzekerd. Z'n auto had er een reparatie aankomen die niet te betalen was en hij gokte er al op dat we insurance zouden hebben. "I saw you coming and thought it'd be worth the gamble. Will pay me a nice new car you will :7 "
De politie besloot al snel dat we het niet expres hadden gedaan (no shit serlock), en we kwamen eraf met een kleine boete.

Tja, daar stonden we dan. 's Avonds, autoverhuurbedrijf was niet meer te bereiken, ov reed niet meer en we waren slechts bij het politiebureau afgezet. Dan voel je je echt wel even in de steek gelaten. Natuurlijk, het was onze fout, maar als zelfs het noodnummer wat 24/7 bereikbaar moet zijn niet antwoordt, is dat echt niet leuk.

Daar een hotel genomen. De volgende dat het autoverhuurbedrijf wel kunnen bereiken, die met de mededeling kwamen dat we geen vervangende auto kregen. Omdat het ongeluk onze schuld was, blabla. Terwijl in de voorwaarden toch iets heel anders stond. Maar goed, was policy dit dat, we kregen geen auto meer mee. Great :')

Uiteindelijk hebben we onze rondreis per bus afgemaakt, en we hebben echt een toffe tijd gehad. Gelukkig hebben we niks lichamelijks overgehouden. Maar dat was echt wel een domper op de vakantie.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:18:57 #21
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_128323797
Leuk topic! Meer verhalen!
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_128324676
Ik ging in Durban met mijn vriendinnetje naar het strand en ik duik meteen de zee in. In het water zijn slechts twee andere zwemmers. Ik lach vrolijk naar ze en ze lachen terug. Een tijdje later zijn de twee een stuk verder de zee in gegaan en er begint er een om hulp te roepen. Ik dacht eerst dat hij een grap maakte, maar toen ik de angst in zijn ogen zag, wist ik dat het menens was. Zijn vriend was al niet meer bij bewustzijn! Ik ben naar ze toe gezwommen en moest toen kiezen wie ik zou proberen te helpen. Ik heb de bewusteloze jongen toen bij zijn arm gepakt en ben naar de kust gaan zwemmen. De andere jongen moest ik helaas achterlaten. Ik kon ze niet allebei meenemen.

Na enkele minuten gezwommen te hebben moest ik helaas ook de bewusteloze jongen los laten. De golven waren inmiddels zo hoog geworden en de stroming zo sterk dat ik mezelf nauwelijks meer kon redden. Op dat moment kwamen er lifeguards op surfplanken het water in en die haalden de twee jongens het water uit. Even later kwam er ook een om mij het water uit te halen. Ik was volledig uitgeput!

Er zijn inmiddels ambulances gearriveerd en ik moet de ambulance in en aan de zuurstof. Onderweg naar het ziekenhuis wordt me verteld dat de jongen die al bewusteloos in het water lag, helaas is overleden. De andere jongen wordt ook naar het ziekenhuis gebracht. Hoe zijn toestand is weet ik niet.

In het ziekenhuis moet ik aan het infuus en de zuurstof. Ook wordt er een Röntgenfoto van mijn longen gemaakt om te kijken of er water in zit. Dit is niet het geval, dus ik kan na enkele uren het ziekenhuis weer verlaten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 27 juni 2013 @ 15:43:42 #23
213380 Corkscrew
Turkenkrekker
pi_128324727
Toen ik in 2012 door Indonesië reisde, besloot ik een vliegticket naar Singapore te boeken. Ik zat op dat moment op Flores en vond een net iets goedkopere vlucht die vanaf Kupang op West-Timor vertrok. Dat was nog wel een paar eilanden verder, maar dan kon ik nog een mooie bootreis maken, zo dacht ik. Toevallig had ik de veerboot die ik moest halen al eens eerder op zijn route in de haven zien liggen en zelfs een reisschema meegekregen van de eerste stuurman, dus ik kwam keurig op tijd aan in de haven.

Ik was tegen die tijd wel gewend geraakt aan alle vertragingen, en was dan ook behoorlijk verrast toen bleek dat dit schip blijkbaar al uren te vroeg vertrokken was. Geen nood, verzekerde de havenmeester me, de boot zou verderop op het eiland nog eens stoppen, dus ik hoefde alleen een bus te vinden die naar het oosten ging. Het was de eerste keer dat ik hoopte op een typisch Aziatische chauffeur die met gevaar voor eigen leven over het eiland zou scheuren. Helaas, van een dollemansrit kwam weinig terecht, want ik was de enige passagier, dus besloot de chauffeur in zijn zoektocht naar meer klanten (wie geeft er om vertrek- en aankomsttijden als je ook meer passagiers kan vinden?) zijn vrienden op te pikken en onderweg te stoppen om zijn drankreservoir aan te vullen en zich te goed te doen aan een portie nasi. De drie uur reistijd die mijn Lonely Planet beloofde werden er zes, en zo kon ik de boot nog net aan de horizon zien verdwijnen toen we het kleine havendorpje aan het uiterste puntje van het eiland binnenreden.

Ik stond er wat verloren bij: 's avonds, in de middle of nowhere, met een vlucht die over 36 uur zou vertrekken. Gelukkig kwam, als een ware messias, één van de locals me tegemoet - een tengere donkere man, jaar of 40-50, die vertelde dat ik met wat boot-hoppen het nog wel kon redden. Bovendien kon ik gratis in zijn huis slapen en deelde hij zijn sigaretten en fles arak met me om de ellende te vergeten. Achteraf klinkt het als een gok, maar ik besloot de man maar te vertrouwen, ook toen ik onderweg naar zijn huis ontdekte dat hij zowel moslim als homo was en de hele nacht buiten voor de deur sigaretjes bleef roken terwijl ik binnen in slaap dommelde. Wakker en opgewekt, twee extra bootreizen en mijn in Kupang alsnog ingewilligde verzoek voor een dollemansrit verder zat ik op het vliegtuig. Van de kostenbesparing op mijn ticket bleef niet veel over, maar dat was deze ervaring wel waard.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_128325022
Aan de grens van Canada naar VS verhoord worden in "interogationroom 2" omdat mijn paspoort net nieuw was.

2x voedselvergiftiging, 1x in Zuid-Amerika (1e keer op continent), 1x in Afrika (1e keer op continent).

De rit achter de voorruit boven in de nachtbus in Peru is me ook bijgebleven, je ziet letterlijk alle onmogelijke inhaalbewegingen van de chauffeur.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_128328115
-1 keer enorm goed weggekomen, we stonden op camping in frankrijk op een soort schiereiland van 50 meter breed, we waren nog geen dag weg of een enorme storm heeft alles van die camping weggevaagd.

Daarnaast keer op Kreta waar een agent mijn vriend bewust een enorme bodycheck gaf (hij zag er nogal gay uit) ik ben er op afgestormd en die gast een beuk teruggegeven (als in harde duw in ze rug), liep uit op enorme scheldpartij maar gelukkig niet gearresteerd ofzo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_128328411
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:19 schreef raptorix het volgende:
-1 keer enorm goed weggekomen, we stonden op camping in frankrijk op een soort schiereiland van 50 meter breed, we waren nog geen dag weg of een enorme storm heeft alles van die camping weggevaagd.
Zo zaten wij in de bus in Peru van Cusco, van waaruit we net Machu Picchu hadden bezocht, naar Puno en kregen te horen dat er mensen vastzaten bij Machu Picchu omdat de enige brug ernaar toe weggespoeld was. Daarna kwamen we nog allemaal mensen tegen die onderweg waren richting Machu Picchu, maar het niet konden bereiken.
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:40:40 #27
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128328910
quote:
11s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zo zaten wij in de bus in Peru van Cusco, van waaruit we net Machu Picchu hadden bezocht, naar Puno en kregen te horen dat er mensen vastzaten bij Machu Picchu omdat de enige brug ernaar toe weggespoeld was. Daarna kwamen we nog allemaal mensen tegen die onderweg waren richting Machu Picchu, maar het niet konden bereiken.
Brug naar Machu Picchu? Spoorbrug?

Toen ik er heen wilde op de laatste paar dagen in Peru stonden stakende boeren op het spoor en reden de treinen niet.. ik had al kaartjes! :(

Dat was de enige mogelijkheid om het te zien. Erheen lopen had geen zin, er was geen weg naartoe en ze hebben er geen vliegveld.. Ik zou het missen. ;( Totdat iemand zei dat ze wel een helipad hadden.. maar geen vluchten meer. En toen hadden ze wel een terugvlucht waar ik nog niets aan had tot ze opeens toch ook een heenvlucht hadden.

Van een heftige klotesituatie naar een hele mooie helikoptervlucht over de heilige vallei en een heel rustig Machu Picchu.
reset
pi_128329478
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:40 schreef Individual het volgende:
Brug naar Machu Picchu? Spoorbrug?

Toen ik er heen wilde op de laatste paar dagen in Peru stonden stakende boeren op het spoor en reden de treinen niet.. ik had al kaartjes! :(

Dat was de enige mogelijkheid om het te zien. Erheen lopen had geen zin, er was geen weg naartoe en ze hebben er geen vliegveld.. Ik zou het missen. ;( Totdat iemand zei dat ze wel een helipad hadden.. maar geen vluchten meer. En toen hadden ze wel een terugvlucht waar ik nog niets aan had tot ze opeens toch ook een heenvlucht hadden.

Van een heftige klotesituatie naar een hele mooie helikoptervlucht over de heilige vallei en een heel rustig Machu Picchu.
Ja, je kunt (buiten de helicopter :P )eigenlijk op twee manieren naar Machu Picchu, helemaal met de trein of een stuk met de trein en dan de Incatrail lopen. Naar verluid was er een spoorbrug weggespoeld of beschadigd waardoor mensen niet meer wegkonden uit Aqua Calientes (dat dorpje aan de voet van MP). Er is toen ook nog een bus weggespoeld ergens in de buurt van Cusco waarbij een Zuid-Amerikaanse toeriste is omgekomen.
pi_128329632
De Incatrail, dat schijnt één lange file te zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2013 18:00:25 ]
pi_128331015
Vol in mijn gezicht gestompt zonder reden, tas gestolen, aardbeving in china waarbij 200 doden waren, scooterongeluk, enge straathonden, etc.
pi_128331511
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:59 schreef Sloggi het volgende:
De Incatrail, dat schijnt één lange file te zijn.
Ik ken mensen die 'm gelopen hebben, er mag maar een beperkt aantal mensen op de trail zijn per keer (ik meende 500), maar daar horen de Peruaanse sjouwers ook bij.
De trail gaat jaarlijks ook een maand dicht voor onderhoud en schoonmaak.
Als je de trail loopt, sta je 's ochtends op, je ontbijt en gaat lopen. De Peruanen breken de boel af, gaan ook lopen (sjouwen alles mee dus, ook jouw tent, krukje en een kookstel enz), halen je in als een trein, bouwen ergens kamp op, daar stop je voor lunch, je gaat lopen. De Peruanen breken de boel af, gaan ook lopen (sjouwen alles mee dus, ook jouw tent, krukje en een kookstel enz), halen je in als een trein, bouwen ergens kamp op en daar stop je voor avondeten, je gaat slapen. Volgende dag precies hetzelfde.
Elke groep heeft een eigen kleur trein Peruaanse sjouwers, Gele Trein, Blauwe Trein, Rode Trein, enz.
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:57:40 #32
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128331714
Lang geleden richtte de Oost Duitse grenspatrouille hun mitrailleurs op mijn broer en ik toen we bovenop de Berlijnse muur dat ronde ding aan het slopen waren. Dat ging best makkelijk en we trokken veel kijks totdat de soldaten/agenten/stasi ons er vanaf maanden met hun proppenschieters.

Maar goed, niet een trauma aan overgehouden, maar een leuk verhaal.
reset
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:27:17 #33
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_128861917
Schopje :)
pi_128862091
Toen ik in Palermo was en een keer langs een parkje liep werd er ineens een roedel wilde straathonden wakker die met z'n allen op mij afgelopen kwamen. Dat was wel eng. Eerste mogelijkheid die ik had ergens naar binnen gerend.
PWBF
pi_128863142
Barbie en haar familie naast ons op de camping in Spanje, L'Estartit. 8)7
pi_128863174
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:34 schreef Nielsch het volgende:
Toen ik in Palermo was en een keer langs een parkje liep werd er ineens een roedel wilde straathonden wakker die met z'n allen op mij afgelopen kwamen. Dat was wel eng. Eerste mogelijkheid die ik had ergens naar binnen gerend.
Ieuw, dan hoop je dat je harder loopt dan die beesten :o
Voor wat foto's, kijk hier
pi_128863224
Toen ik alleen naar Suriname toe ging werd ik ondervraagd door de Surinaamse politie met de vraag of ik drugs bij me had, en moest een tijdje wachten totdat ze mij als persoon hadden nagetrokken.

Op de terug reis werd ik door de NL douane meegenomen en werd ik ondervraagd of ik drugs bij me had.

Paar jaar geleden ook naar San Francisco geweest met overstap op JFK. Tijdens het wachten op JFK had ik wel zin om even te roken. Ben toen naar buiten gelopen en vervolgens weer naar binnen. Was me er alleen niet van bewust dat ik weer opnieuw door de TSA heenmoest. En m'n vlucht naar SF ging over een half uur. Was toen wel aardig bang dat ik die vlucht zou missen.
  Moderator vrijdag 12 juli 2013 @ 10:53:57 #38
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_128863851
Niet mijn verhaal, maar dat van die FOK!kers op rampvakantie in Jordanië is er ook eentje die blijft hangen. Zal zo de link zoeken.

Edit:
Voilá: TRV / Rampvakantie: Syrie en (een klein beetje) Jordanie

[ Bericht 20% gewijzigd door UIO_AMS op 12-07-2013 11:00:37 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_128864593
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet mijn verhaal, maar dat van die FOK!kers op rampvakantie in Jordanië is er ook eentje die blijft hangen. Zal zo de link zoeken.

Edit:
Da's pas een plottwis op het einde van zijn verhaal.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:30:47 #40
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_128864975
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef UIO_AMS het volgende:

Edit:
Wow, Heftig. Ben benieuwd hoe het met hem gaat nu
  Moderator vrijdag 12 juli 2013 @ 12:19:46 #41
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_128866595
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:30 schreef Essiejj het volgende:
Wow, Heftig. Ben benieuwd hoe het met hem gaat nu
Zo te zien was hij pasgeleden nog op FOK!.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_128867241
Een kennis van mij was een keer in miami, huurauto gehuurd, nachtje hotel gehad, waren alle 4 zijn wielen van de auto gejat. :D

Ik ben wel eens in een onweersbui op miami aan komen vliegen en de piloot ging toch echt door recht er doorheen landen, het leek wel een achtbaan ook als je uit het raam keek kwam de ene keer de grond zomaar flink dichterbij en dan met net zo noodgang weer omhoog.

Een andere vlucht een hartaanval meegemaakt dan komen opeens de stewardessen door het vliegtuig of er nog een doctor in zit. Die zat er wel in maar die persoon was niet meer te redden dus hebben ze op een gegeven moment het lijk maar naar achter gesleept.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:52:19 #43
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_128867639
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:39 schreef Basp1 het volgende:
Een kennis van mij was een keer in miami, huurauto gehuurd, nachtje hotel gehad, waren alle 4 zijn wielen van de auto gejat. :D

Ik ben wel eens in een onweersbui op miami aan komen vliegen en de piloot ging toch echt door recht er doorheen landen, het leek wel een achtbaan ook als je uit het raam keek kwam de ene keer de grond zomaar flink dichterbij en dan met net zo noodgang weer omhoog.

Een andere vlucht een hartaanval meegemaakt dan komen opeens de stewardessen door het vliegtuig of er nog een doctor in zit. Die zat er wel in maar die persoon was niet meer te redden dus hebben ze op een gegeven moment het lijk maar naar achter gesleept.
Op de een of andere manier is er altijd een dokter aan boord, bizar is dat :P

Zelf, gelukkig, geen heftige dingen mee gemaakt op vakantie. :) Hopelijk blijft dat zo :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_128975395
1) 1998: Moskou, politieagentje die papieren wilde zien en waar we mee moesten lopen naar een rustig straatje, oudere Russische man die Engels sprak heeft ons eruit geholpen, wilde gewoon geld ;-)

2) 2004: Cuba, dag rugzak gejat met visa en mobiel, geen andere mogelijkheid om aan geld te komen, toen we naar station liepen, liep er een gozer achter ons en probeerde een tas uit de handen van mijn reisgenote te trekken.
  maandag 15 juli 2013 @ 17:54:57 #45
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128976509
Soms indrukwekkende verhalen hier. Ikzelf heb weinig heftigs meegemaakt op trips; nouja, in april 2009 gepoogd een medewerker van de TSA op vliegveld Newark op te vrolijken met wat slap geouwehoer. Resultaat was een extra fouillering. En in februari 2012 in Oostenrijk benauwde ogenblikken op 2500 meter hoogte tijdens het bedwingen van spekgladde haarspeldbochten waarbij indrukwekkende maar dreigende afgronden schering en inslag waren.
pi_128996839
het enige "heftige" ding dat ik op vakantie meegemaakt was een afgebroken start vanwege "technical problems" op de terugweg.

terug naar de gate en in een nieuw vliegtuig bijna 3 uur vertraging.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:33:53 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_128997080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:52 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Zelf, gelukkig, geen heftige dingen mee gemaakt op vakantie. :) Hopelijk blijft dat zo :)
op zich niet gek als er 400 man in een vliegtuig zitten. De kans is dan best groot dat er iemand tussen zit die dokter is :)
pi_128997262
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:52 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Voor hartmassage hoef je tegenwoordig geen dokter meer te zijn, toch? ;)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:48:55 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128997390
-past niet in dit topic :+ -

[ Bericht 45% gewijzigd door SEMTEX op 16-07-2013 10:00:17 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:39:06 #50
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_128998491
Ik ben een keer getuige geweest van een heuse seks orgie op mijn hostelkamer, zo'n Amerikaans sletje die gewoon van bed naar bed hopte om seks te hebben met twee jongens. En het gekraak van de bedden ging de hele nacht door, ik heb geen oog dichtgedaan, en om maar te zwijgen over alle zuiggeluiden. Het was echt te belachelijk voor woorden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')