We zien het allemaal hoor. Maarja, durven te benoemen valt nog vies tegen in ons correcte Nederland.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben dit (helaas) met je eens. Er zijn schaarse uitzonderingen, maar misstanden zijn binnen de moslimgemeenschap breed verspreid. De gang van zaken rond Ibn Ghaldoun maakt dat nog eens pijnlijk duidelijk.
Leraar weet natuurlijk van niets, leerlingen zijn onschuldig en de beschuldigingen zijn allemaal niet waar , stigmatiserend en discriminerend.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Niks verbaast me meer van die *kuch* school.
En die leraar weet zeker nog altijd van niets?
Het ligt allemaal aan die verrekte Nederlandse media. En vast ook nog wel aan de PVV (al vind ik dat eigenlijk te veel eer voor Wilders en consorten). Een spiegel is in het huishouden van meneer de oud-directeur vast niet aanwezig.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:51 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Leraar weet natuurlijk van niets, leerlingen zijn onschuldig en de beschuldigingen zijn allemaal niet waar , stigmatiserend en discriminerend.
Zo vervelend die mensen die het maar blijven opnemen voor die criminele instelling en corrupte leiding.
Die man begrijp ik wel, die weet dat hij hier wordt beschermd door een deel van de bevolking die nog steeds alles afdoet als incident. Waarom zou je je school laten verpauperen als je ook kunt zorgen dat de cijfers goed zijn en dat de leerlingen exact doen wat je wil (afzetten tegen Nederland). Meneer weet ook, dat wanneer het uitlekt, de slachtofferkaart met groot succes gespeeld kan worden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het ligt allemaal aan die verrekte Nederlandse media. En vast ook nog wel aan de PVV (al vind ik dat eigenlijk te veel eer voor Wilders en consorten). Een spiegel is in het huishouden van meneer de oud-directeur vast niet aanwezig.
Een compleet ander beleid in dit land. Niet een zoals nu waar zodra het woord moslims of islam valt mensen met knikkende knieen staan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:11 schreef Lavenderr het volgende:
Wat moet er in vredesnaam nog meer gebeuren voordat deze school gesloten wordt en de dieven en fraudeurs bestraft?
http://www.joop.nl/opinie(...)n_de_naam_van_allah/quote:[..]
Deze week doet Farid Aouled-lahcen daar nog een schepje bovenop in de Volkskrant. Volgens hem is de ernstige examenfraude hoofdzakelijk te verklaren vanuit de "islamitisch-orthodoxe grondslag" van die Rotterdamse school. Bepaalde salafistische waarden en normen zouden de kinderen van jongs af aan een dubbele moraal meegeven. De leerlingen moeten zich zeer loyaal opstellen tegenover hun geloofsgenoten, terwijl zij juist afstandelijk dienen om te gaan met niet-gelovigen. Hierdoor vinden misdragingen tegenover de buitenwacht sneller en gemakkelijker plaats. En omdat slechts rekenschap hoeft te worden afgelegd tegenover de eigen gemeenschap, worden deze misdragingen daarbinnen ook nog eens met de mantel der liefde bedekt. Aouled-lahcen ontkent uiteraard niet dat het plegen van fraude geen zuiver islamitische aangelegenheid is. Ook hij ziet in de media bijna dagelijks de frauduleuze praktijken voorbij komen van niet-islamitische daders in zorg- en hulpverlening, de financiėle sector of bij de overheid. Maar het specifieke fraudegeval op de Ibn Ghaldounschool is volgens de auteur wel degelijk te verklaren als iets ‘typisch salafistisch’ vanwege die dubbele moraal.
Dit is normaal groepsgedrag
Is daarmee voldoende bewezen dat die examenfraude inderdaad typisch salafistisch is? Volgens Leon de Winter wel. Als 'gepassioneerd amateur-kenner van de islam' stelt hij zelfs dat deze analyse "verschrikkelijk waar" is in de online rubriek 4 uur Nieuwsbreak. Ik moet hem teleurstellen. Het theoretisch kader rammelt en de stelling is slecht verdedigbaar zolang elk empirisch bewijs ontbreekt. De theorie bestaat uit het wijzen op vermeende gelijkenissen tussen een salafistische interpretatie van geloofsregels en het strafbare gedrag van een aantal jongeren die islamitische ouders hebben en op een islamitische school zitten (maar die in werkelijkheid wellicht meer tijd met hun onderlinge jeugdcultuurtje bezig zijn). En daar houdt het op. De geschetste gelijkenissen moeten de getrokken conclusie aannemelijk maken en onze onderbuikgevoelens mogen de rest van het denkwerk doen.
[..]
Net of er in de rest van de wereld niets schokkends gebeurt. Een paar schilderijen en wat spiekwerk..who cares?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 07:17 schreef Loekie1 het volgende:
Deze examenfraude en de diefstal uit de Kunsthal geven wel het failliet aan van Nederland als Braafste Jongetje Van De Klas. Over de Kunsthaldiefstal wordt een film gemaakt, van de examenfraude kan net zo goed een film gemaakt worden. In beide gevallen vrijwel geen controle of adequate beveiliging, omdat we er altijd van uitgaan dat dit soort dingen niet gebeuren. Nederland staat mooi te kijk bij het buitenland.
Mantel der liefde. Onder het tapijt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:16 schreef ReplaR het volgende:
Gaat er btw nog wat gebeuren aan al die haatlessen die ze daar gaven of doen we net of dat niet gebeurd is en er compleet geen enkel probleem met de islam is in Nederland?
Een tijdbom die we rustig verder laten tikken...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mantel der liefde. Onder het tapijt.
Ging er eigenlijk van uit dat dit vanzelfsprekend zou zijn.quote:Geen diploma Ibn Ghaldoundieven
De acht leerlingen van de Ibn Ghaldounschool die betrokken waren bij de diefstal van eindexamens in Rotterdam krijgen geen diploma. Dat heeft de directeur van de school besloten.
Hij heeft bepaald dat de acht worden uitgesloten van het examen en dat eventuele eindexamencijfers die ze al binnen hadden, ongeldig worden verklaard.
Aanleiding is informatie van de Onderwijsinspectie. Die kreeg van het OM in Rotterdam de namen van in totaal 42 examenkandidaten die mogelijk iets te maken hebben met de gestolen eindexamens.
Ze zijn door het Openbaar Ministerie allemaal aangemerkt als verdachte. Elf van hen worden verdacht van het plegen van de diefstal, de anderen van het gebruiken of verspreiden van de examens. Mogelijk worden later nog meer diploma's ingetrokken.
"Dit zijn de eerste leerlingen die hun diploma kwijt zijn. Ik verwacht dat nog meer leerlingen dat te horen gaan krijgen," aldus staatssecretaris Dekker van Onderwijs. "De waarde van het examen moet boven elke twijfel verheven zijn." De leerlingen kunnen ook nog strafrechtelijk vervolgd worden.
Jij niet alleen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 18:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ging er eigenlijk van uit dat dit vanzelfsprekend zou zijn.
En wat gebeurt er als je bijvoorbeeld wiskunde en natuurkunde gaat studeren (dubbele propedeuse) aan de Universiteit van Leiden en je haalt beide propedeuses cum laude en dan blijkt dat je gefraudeerd hebt. Dan word je diploma dus ingetrokken en dan?quote:Ze zijn door het Openbaar Ministerie allemaal aangemerkt als verdachte. Elf van hen worden verdacht van het plegen van de diefstal, de anderen van het gebruiken of verspreiden van de examens. Mogelijk worden later nog meer diploma's ingetrokken.
Dan komt er een olifantje en die blaast het sprookje uit :-)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als je bijvoorbeeld wiskunde en natuurkunde gaat studeren (dubbele propedeuse) aan de Universiteit van Leiden en je haalt beide propedeuses cum laude en dan blijkt dat je gefraudeerd hebt. Dan word je diploma dus ingetrokken en dan?
Erg kwalijk natuurlijk, maar an sich niet strafbaar of iets.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:16 schreef ReplaR het volgende:
Gaat er btw nog wat gebeuren aan al die haatlessen die ze daar gaven of doen we net of dat niet gebeurd is en er compleet geen enkel probleem met de islam is in Nederland?
Daar geloof ik niets van. Als je al bewezen hebt mee te kunnen op universitair niveau zullen je echt niet van alles ontnemen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:14 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Dan komt er een olifantje en die blaast het sprookje uit :-)
Propedeuses worden ook ingetrokken omdat er geen geldig voorexamen is.
Schokkend wereldnieuws inderdaad.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 07:17 schreef Loekie1 het volgende:
Nederland staat mooi te kijk bij het buitenland.
Dat hangt er denk ik vanaf bij welke tentamens je hebt gefraudeerd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als je bijvoorbeeld wiskunde en natuurkunde gaat studeren (dubbele propedeuse) aan de Universiteit van Leiden en je haalt beide propedeuses cum laude en dan blijkt dat je gefraudeerd hebt. Dan word je diploma dus ingetrokken en dan?
Op het Ibn Ghaldoun maak je geen tentamensquote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat hangt er denk ik vanaf bij welke tentamens je hebt gefraudeerd.
En?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Op het Ibn Ghaldoun maak je geen tentamens
En dus maak je een opmerking die niets te maken heeft met wat ik vroeg.quote:
Heb je last van een korte-termijn geheugen ofzo?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En dus maak je een opmerking die niets te maken heeft met wat ik vroeg.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb je last van een korte-termijn geheugen ofzo?
[..]
Je hebt dus bij geen enkel tentamen gefraudeerd. Alleen bij één centraal examen op het VWO. Waar haal je vandaan dat ik over tentamenfraude praat?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat hangt er denk ik vanaf bij welke tentamens je hebt gefraudeerd.
Aah, zo. My bad.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Je hebt dus bij geen enkel tentamen gefraudeerd. Alleen bij één centraal examen op het VWO. Waar haal je vandaan dat ik over tentamenfraude praat?
quote:Ministerie stopt financiering Ibn Ghaldoun
Staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) ziet geen toekomst meer in de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun en wil daarom de bekostiging per 1 november stopzetten. Dat heeft hij dinsdag laten weten in een reactie op het rapport van de Onderwijsinspectie naar het bestuurlijk handelen van de middelbare school, die voor de zomer in opspraak raakte door de diefstal van 27 eindexamens.
'De situatie bij Ibn Ghaldoun is zeer uitzonderlijk', zegt Dekker. Gezien het rapport zegt hij geen andere conclusie te kunnen trekken dan dat de school geen toekomst heeft. 'Ik realiseer me dat dit voor ouders en leerlingen een ingrijpend besluit is dat zorgt voor een periode van onzekerheid.'
Alles aan doen om school niet te sluiten
Bestuursvoorzitter Ayhan Tonca zegt zich te beraden op de vervolgstappen, maar is ervan overtuigd dat zijn school blijft bestaan. 'Wij gaan er alles aan doen om de school niet te laten sluiten. Dat onze leerlingen les blijven krijgen, is het belangrijkste.' Volgens Tonca worden er op dit moment diverse gesprekken gevoerd over de toekomst van Ibn Ghaldoun. 'Het kan zijn dat we eventueel onder een andere vlag verder gaan, of op een andere manier een nieuwe start maken.' Hij weet niet precies wanneer daar duidelijkheid over is. 'Maar uiteraard voor 1 november.'
De inspectie concludeerde dinsdag in een onderzoek naar het bestuurlijk handelen van de Ibn Ghaldoun dat de school het niet gaat redden. 'De problemen beslaan zoveel terreinen en zijn in hun onderlinge samenhang zo groot, dat het binnen een beperkte periode van twee jaar feitelijk onmogelijk is om tot een voldoende en duurzame kwaliteitsverbetering te komen', schrijft de inspectie.
Een vrijwel niet in te halen achterstand
De inspectie concludeert dat het bestuur afgelopen jaren wel werk heeft gemaakt van kwaliteitsverbetering, maar dat de 'ernstige reputatieschade' van de examenfraude de school op een niet 'vrijwel niet in te halen achterstand heeft gezet'.
Hoewel het huidige bestuur en de schoolleiding geen verwijt wordt gemaakt, het zorgde zelfs voor een relatieve rust het afgelopen jaar, werd die 'ruw doorbroken' door de grootste eindexamenfraude ooit.
Eind mei begon de politie het onderzoek naar diefstal van eindexamens, nadat via internet het vwo-eindexamen Frans uitlekte. Dat gebeurde een dag voordat de vwo'ers het examen moesten maken. De Franse toets bleek op de Ibn Ghaldounschool te zijn gestolen. Tijdens het onderzoek werd duidelijk dat 27 examens op die school waren gestolen. Zeker 42 scholieren, waaronder de acht leerlingen van Ibn Ghaldoun, worden vervolgd voor het stelen van eindexamens of het verspreiden daarvan.
Gebrekkig Nederlands sprekende docenten
De school heeft al jaren te kampen met slepende kwesties, zoals grote financiėle problemen, onbevoegde en gebrekkig Nederlands sprekende docenten, een gesloten en slechte bedrijfscultuur, achterblijvende onderwijsprestaties en slechte panden. Er worden taallessen gegeven door docenten die daar niet de juiste diploma's voor hebben, op de lessen Arabisch na, die worden door eerstegraads bevoegde docenten gegeven.
In het rapport oordeelt de inspectie ook genadeloos over de gemeente Rotterdam. Die zette Ibn Ghaldoun in gebouwen die vanwege de slechte kwaliteit inmiddels door andere scholen waren verlaten. De inspectie oordeelde dat de gebouwen zo slecht zijn dat ze zelfs onder het 'kwalitatieve minimum' voor goed onderwijs zitten. De gemeente vroeg als verhuurder tonnen voor onderhoud.
De inspectie beoordeelde in 2008 de school als 'zeer zwak', maar greep niet hard in. In het rapport wijst de toezichthouder op jaren van onrust en bestuurswisselingen als één van de oorzaken van de problemen.
Het personeel en de ouders van de leerlingen van de school worden dinsdag op de hoogte gebracht van het inspectierapport. De school voert al langere tijd besprekingen met de vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs in Rotterdam en omgeving (CVO) om zich daar bestuurlijk bij aan te sluiten. Het is nog niet bekend wat dit rapport voor die samenwerking betekent.
Bron: Volkskrant
Zo'n onwaarschijnlijke bende kon denk ik alleen maar plaatsvinden bij een islamitische scholengemeenschap.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:18 schreef Thomas B. het volgende:
Deze school stond erg in de publiciteit, maar ik vraag me af hoeveel scholen er dan nog meer zijn waar het zo'n bende is.
Omdat niet-moslims hun zaakje doorgaans altijd zeer goed op orde hebben of wat?quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zo'n onwaarschijnlijke bende kon denk ik alleen maar plaatsvinden bij een islamitische scholengemeenschap.
Die zijn denk ik door de bank genomen wat fatsoenlijker ja.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:45 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Omdat niet-moslims hun zaakje doorgaans altijd zeer goed op orde hebben of wat?
Om te beginnen zullen de docenten al fatsoenlijk Nederlands praten ja.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die zijn denk ik door de bank genomen wat fatsoenlijker ja.
Geen idee. Ik doe nooit uitspraken waarvan ik niet zeker ben maar die wel vrij discriminerend zijn. Door de bank genomen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die zijn denk ik door de bank genomen wat fatsoenlijker ja.
Wat goed van jou zeg.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:08 schreef Thomas B. het volgende:
Geen idee. Ik doe nooit uitspraken waarvan ik niet zeker ben maar die wel vrij discriminerend zijn. Door de bank genomen.
Dat belooft nog wat te worden dan.quote:Ik zeg alleen maar dat we waarschijnlijk met het topje van de ijsberg te maken hebben
Daar ben ik wel een beetje bang voor ja. Hopelijk is het een prikkel voor andere scholen die de kantjes er van aflopen om orde op zaken te stellen. Maar je hebt ook kans dat het Ibn nu geslachtofferd wordt zodat er vanuit de politiek weer een statement is gemaakt en iedereen vervolgens weer op de normale weg doorgaat.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat goed van jou zeg.
[..]
Dat belooft nog wat te worden dan.
Niet zo negatief - deze school had allemaal eersteklas leraren voor Arabisch in huis.quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Om te beginnen zullen de docenten al fatsoenlijk Nederlands praten ja.
Precies, zolang je Arabisch maar goed is, hier in Nederlandquote:Op dinsdag 10 september 2013 20:23 schreef Grouch het volgende:
[..]
Niet zo negatief - deze school had allemaal eersteklas leraren voor Arabisch in huis.
Dat ze voor vrijwel alle andere vakken volgens het rapport geen bevoegde docenten hadden is dan toch maar een detail ?
Beheersen ze in elk geval een taal goed.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:11 schreef Moira. het volgende:
[..]
Precies, zolang je Arabisch maar goed is, hier in Nederland
Uitzending van woensdagavond?quote:Op donderdag 12 september 2013 12:45 schreef 3-voud het volgende:
Heb me de ballen uit de broek gelachen tijdens de uitzending van Poeh & WTF (P&W).
Het is de schuld van het westen. En dat zeiden ze in gruwelijk half Nederlands. Verder waren de problemen normaal en moet Nederland maar buigen voor hun wens op eigen onderwijs.
Godver-de-f*ck.
Volgens mij werd er voornamelijk bezwaar gemaakt tegen de procedure die gevolg werd. Het schijnt bijvoorbeeld vrij normaal te zijn dat er niet bevoegde docenten voor de klas staan, ook bij veel andere scholen in Nederland. Als dat soort zaken niet in het rapport zijn meegenomen is de kritiek naar mijn idee wel degelijk terecht.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:45 schreef 3-voud het volgende:
Heb me de ballen uit de broek gelachen tijdens de uitzending van Poeh & WTF (P&W).
Het is de schuld van het westen. En dat zeiden ze in gruwelijk half Nederlands. Verder waren de problemen normaal en moet Nederland maar buigen voor hun wens op eigen onderwijs.
Dan zul je eerst de grondwet moeten veranderen. En reken er maar niet op dat dat gaat gebeuren.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:15 schreef rouletteking het volgende:
Ongelooflijk dat hier belastinggeld aan is besteed. Opbokken met die onzin. Als je islamitisch onderwijs wilt volgen dan ga je maar naar een islamitisch land.
Buitengewoon slecht plan. Vrijheid van onderwijs is erg belangrijk omdat je anders in de situatie kan belanden waarbij de overheid, met een democratische meerderheid in de hand, onderwijskeuzes van minderheden gaat inperken. Precies zoals de grondwet overigens ook moet functioneren, de burger beschermen tegen de macht van de overheid.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:57 schreef Gia het volgende:
Ik ben sowieso voor het afschaffen van al het bijzonder onderwijs. Alleen maar openbare scholen komt de integratie ten goede, denk ik.
Wat een slechte pogingquote:Op vrijdag 13 september 2013 11:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij werd er voornamelijk bezwaar gemaakt tegen de procedure die gevolg werd. Het schijnt bijvoorbeeld vrij normaal te zijn dat er niet bevoegde docenten voor de klas staan, ook bij veel andere scholen in Nederland. Als dat soort zaken niet in het rapport zijn meegenomen is de kritiek naar mijn idee wel degelijk terecht.
Is al besproken. Het is idd niet ongebruikelijk dat er onbevoegde docenten voor de onderbouw klassen staan als die bezig zijn bevoegd te worden. Het rapport vermeldt dit ook nadrukkelijk.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij werd er voornamelijk bezwaar gemaakt tegen de procedure die gevolg werd. Het schijnt bijvoorbeeld vrij normaal te zijn dat er niet bevoegde docenten voor de klas staan, ook bij veel andere scholen in Nederland. Als dat soort zaken niet in het rapport zijn meegenomen is de kritiek naar mijn idee wel degelijk terecht.
Maar goed, als de inspectie dat soort context gerelateerde zaken niet meeneemt in het rapport is het alsnog een slecht rapport.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:24 schreef Grouch het volgende:
Is al besproken. Het is idd niet ongebruikelijk dat er onbevoegde docenten voor de onderbouw klassen staan als die bezig zijn bevoegd te worden.
Bij deze school stonden de docenten voor alle klassen - ook de bovenbouw - en was er geen sprake van dat de docenten nog een opleiding aan het volgen waren.
Dat staat er wel degelijk en expliciet in.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar goed, als de inspectie dat soort context gerelateerde zaken niet meeneemt in het rapport is het alsnog een slecht rapport.
Tuurlijk, ga maar de grondwet proberen te veranderen. Gaat nooit gebeurenquote:Op woensdag 11 september 2013 09:15 schreef rouletteking het volgende:
Ongelooflijk dat hier belastinggeld aan is besteed. Opbokken met die onzin. Als je islamitisch onderwijs wilt volgen dan ga je maar naar een islamitisch land.
Nou, dat hebben ze dan goed gedaan.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:26 schreef Grouch het volgende:
Dat staat er wel degelijk en expliciet in.
Nog los daar van zou dat ook heel erg dom zijn in dit geval.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:27 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ga maar de grondwet proberen te veranderen. Gaat nooit gebeuren
Het rapport is zelfs verbazingwekkend genuanceerd en staat vol met verdedigingen van de schoolquote:Op vrijdag 13 september 2013 11:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou, dat hebben ze dan goed gedaan.Ik reageerde vooral omdat 3-voud de argumentatie van de heren bij P&W verkeerd voorspiegelde. Ik kreeg daar het beeld dat kritiek vooral in ging op de gevolgde procedure. Daar kan ik mij best iets bij voorstellen want het zal echt niet voor het eerst zijn dat er onder het mom van politieke daadkracht even snel een indrukwekkend rapport wordt gepubliceerd.
Ook dat omschrijft het rapport. In essentie komt het neer op: kans na kans na kans gegeven.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:41 schreef Kowloon het volgende:
Bedankt voor de link, maar ik ga het niet lezen.Gaat er eigenlijk nog een vervolgonderzoek komen? Het is op zich interessant om te weten hoe de situatie bij Ibn Ghaldoun heeft kunnen ontstaan.
Lol.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:31 schreef Kowloon het volgende:
Ik reageerde vooral omdat 3-voud de argumentatie van de heren bij P&W verkeerd voorspiegelde. Ik kreeg daar het beeld dat kritiek vooral in ging op de gevolgde procedure.
Hahaha... zelfde laken en pak als die baardmans dus. Het ligt aan "de ander".quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:41 schreef Kowloon het volgende:
Bedankt voor de link, maar ik ga het niet lezen.Gaat er eigenlijk nog een vervolgonderzoek komen? Het is op zich interessant om te weten hoe de situatie bij Ibn Ghaldoun heeft kunnen ontstaan. De overheid heeft een zekere controletaak op zich genomen als het gaat om onderwijs. Hoe kan er ondanks die controletaak nog zo'n puinhoop ontstaan? En waarom moet het ingrijpen zo abrupt? Voor de leerlingen zijn deze ontwikkelingen natuurlijk erg ongelukkig.
Je gaat het niet lezen maar hebt er wel een oordeel over?quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:41 schreef Kowloon het volgende:
Bedankt voor de link, maar ik ga het niet lezen.Gaat er eigenlijk nog een vervolgonderzoek komen? Het is op zich interessant om te weten hoe de situatie bij Ibn Ghaldoun heeft kunnen ontstaan. De overheid heeft een zekere controletaak op zich genomen als het gaat om onderwijs. Hoe kan er ondanks die controletaak nog zo'n puinhoop ontstaan? En waarom moet het ingrijpen zo abrupt? Voor de leerlingen zijn deze ontwikkelingen natuurlijk erg ongelukkig.
Dat is toch het makkelijkst?quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je gaat het niet lezen maar hebt er wel een oordeel over?
Moet je hetzelfde als westerling eens proberen in Saudi-Arabiė...quote:Op donderdag 12 september 2013 12:45 schreef 3-voud het volgende:
Godver-de-f*ck.
Ik heb er geen oordeel over, ik stel gewoon wat kritische vragen. Het zijn geen retorische vragen zoals je lijkt te denken. Op het terrein waar ik meer thuis ben, de financiėle sector zie je ook dat er veel toezichthouders zijn maar dat er desondanks altijd pas laat wordt opgetreden, vandaar die vragen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
Je gaat het niet lezen maar hebt er wel een oordeel over?
Dit is dus precies wat je ook ziet in de financiėle sector. Centrale banken houden toezicht en hebben daar vergaande instrumenten voor (ze kunnen zelfs het bestuur van een bank overnemen), maar zijn beducht om die te gebruiken waardoor er erg lang waarschuwingen gegeven worden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef Grouch het volgende:
Ook dat omschrijft het rapport. In essentie komt het neer op: kans na kans na kans gegeven.
Wel met steeds meer toezicht en restricties overigens. Het is niet alsof dit uit het niets komt - de school krijgt al jaren waarschuwingen, verscherpt toezicht en semi onder-curatele stelling.
Tokkieschoolquote:Op vrijdag 13 september 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:
Lieve jongens zitten erop.
Het gaat ze ook maar om 1 ding: moslims bij elkaar
~16 / ~25 % (afhankelijk van je definitie van bevoegd / onbevoegd en of je o.a. docenten-in-opleiding onder onbevoegd of onder een ander kopje laat vallen) gemiddeld in Nederland, tegenover 45 % op het vmbo op het IG en 80 % in de vwo bovenbouw? Factortje -tig verderop, dunkt me.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tegelijkertijd tenenkrommend en lachwekkend.quote:
Wat een grap zeg, heb een paar keer hardop gelachenquote:
Ikke directeur. Ikke Nederlands goed beheersen zodat ik goed leren kan aan kinderen. En ook goed rapport en officieel document behandel kan.quote:
echt weer typisch moslims om 9 -11 er bij te halen en dan zeggen vanaf dat moment worden alle islamitische scholen of andere gebouwen tegen gewerkt .......... slachtofferrol weer ppfffquote:
Dat laffe.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:43 schreef LXIV het volgende:
Er is blijkbaar eerst melding gemaakt aan de onderwijsinspectie (voordat het examen Frans ook hier op FOK! gepost werd. Omwille van allerlei redenen (boel mij mekaar houden) is daar toen niks mee gedaan. Vervolgens is dit dus keihard via de (digitale) media gespeeld:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)na-tip-ibn-ghaldoun/
Te ziek voor woorden. Ik zou 't begrip wolf in schaapskleren weer eens van stal willen halen maar dit kun je amper schaapskleren meer noemen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Examendieven stalen al vaker schooltoetsen
Twee examendieven van het Ibn Ghaldoun in Rotterdam hebben maanden voor de examenroof al eens eerder proefwerken gestolen uit hun school. Het tweetal nam vorig jaar schoolonderzoeken weg. Een docente die aan de bel trok, moest de zaak 'laten rusten'.
Dat blijkt uit het politiedossier dat het AD heeft ingezien. Vermoedelijk werden de proefwerken in oktober vorig jaar gestolen uit de laptop van de mentor van hun klas.
Voor de jongens, zonen van docenten, smaakte die diefstal naar meer. Anass B. en Liays C. stemden via smsjes af hoe ze de volgende keer 'van tevoren zouden bespreken wie wat ging doen'. 'Paar gaan de wacht houden dan. Is nog een paar maanden. Komt goed'. En zoals bekend waagden ze het nog eens; met negen schoolgenoten stalen ze uiteindelijk 27 eindexamens.
Torenhoge cijfers
Uit het dossier blijkt dat het schoolbestuur al vóór de grote examenroof is gewaarschuwd dat er proefwerken werden gestolen. Een lerares Nederlands sloeg al in het voorjaar bij rector Bart Renders alarm, omdat matige leerlingen ineens torenhoge cijfers haalden. In januari haalden leerlingen die een 1,1 en een 4 stonden, plots een 9,8 en een 8,8.
De docente legde het verband tussen twee van haar collega's en hun zonen. Rector Renders oordeelde echter dat 'het niet bewezen kon worden en ze de zaak moest laten rusten'.
De lerares stapte hierop naar de Onderwijsinspectie. Die zei dat ze de waarschuwing mee wilde nemen in een onderzoek, maar toen dit werd opgestart, kwam de grote examenroof al aan het licht.
Uit het politieonderzoek rijst het beeld dat leerlingen uit de vwo-examenklas, waarin de meeste examenrovers zaten, afstevenden op bar slechte cijfers. Ze werden 'lui' genoemd, deden hun opdrachten niet, verzuimden continu en dreigden te zakken voor hun eindexamens.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-schooltoetsen.dhtml
En het word nog veel schokkender, maar dat gedeelte staat alleen in de krant zelf en niet online.
Zo werd de lerares nederlands vulgair, racistisch en anti-Islamitisch genoemd omdat zij Saskia Noort aanraadde voor de boekenlijst. Zij werd, met medeweten van de schoolleiding, weggepest. De lerares werd door een imam benaderd terwijl ze door een vader van een van de leerlingen in het gezicht bespuugd werd. Zij zag uiteindelijk af van aangifte omdat ze bang was dat het dan nog verder zou escaleren.
De wolf hoefde zich niet eens meer te verkledenquote:Op zaterdag 28 september 2013 17:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Te ziek voor woorden. Ik zou 't begrip wolf in schaapskleren weer eens van stal willen halen maar dit kun je amper schaapskleren meer noemen.
Als iemand dit stukje zou kunnen scannen dan graag.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En het word nog veel schokkender, maar dat gedeelte staat alleen in de krant zelf en niet online.
Zo werd de lerares nederlands vulgair, racistisch en anti-Islamitisch genoemd omdat zij Saskia Noort aanraadde voor de boekenlijst. Zij werd, met medeweten van de schoolleiding, weggepest. De lerares werd door een imam benaderd terwijl ze door een vader van een van de leerlingen in het gezicht bespuugd werd. Zij zag uiteindelijk af van aangifte omdat ze bang was dat het dan nog verder zou escaleren.
Dat lijkt me wel weer terecht. Saskia Noort is geen literatuur.quote:En het word nog veel schokkender, maar dat gedeelte staat alleen in de krant zelf en niet online.
Gast, Nederland moet zijn reputatie als bureaucratiestaat niet omlaag halen. Alles zo lang mogelijk uitstellen met zoveel mogelijk regeltjes.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Moet je hetzelfde als westerling eens proberen in Saudi-Arabiė...
Goed dat die tent (toepasselijk woord hier trouwens) nu eindelijk definitief gesloten gaat worden. Was een stuk handiger geweest als dat al vóór de zomervakantie gebeurd zou zijn.
Niet geldig voor de Nederlandse wet, en dan ook nog eens vals....hoe waardeloos wil je het hebben?quote:Op zaterdag 16 november 2013 12:27 schreef Perrin het volgende:
Examenfraude is populair in bepaalde kringen..
http://www.volkskrant.nl/(...)alse-diploma-s.dhtml
Met welke reden zou je je kind daarop willen doen?!quote:Op zaterdag 16 november 2013 12:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet geldig voor de Nederlandse wet, en dan ook nog eens vals....hoe waaredeloos wil je het hebben?
Dat is inderdaad zinloos.quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Met welke reden zou je je kind daarop willen doen?!
quote:Op zaterdag 16 november 2013 12:27 schreef Perrin het volgende:
Examenfraude is populair in bepaalde kringen..
http://www.volkskrant.nl/(...)alse-diploma-s.dhtml
Kunnen ze het toch gewoon certificaten noemen?quote:De universiteit is niet geaccrediteerd door de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie NVAO. Dat betekent dat bachelor- of mastergraden van de Alhuraa niet geldig zijn voor de Nederlandse wet.
Deze foto staat op hun website, een master-student:quote:Op zaterdag 16 november 2013 13:05 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Met welke reden zou je je kind daarop willen doen?!
Met een Arabisch flesje waterquote:Op zaterdag 16 november 2013 13:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Deze foto staat op hun website, een master-student:
[ afbeelding ]
Arm kind is gedupeerd voor het leven.
En je mag ze niet quoten hier.quote:Op zaterdag 16 november 2013 20:35 schreef LXIV het volgende:
Op Trouw stonden er nog lovende artikelen over deze 'universiteit'!
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ische-academie.dhtml
Want altijd het voordeel van de twijfel, niet?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)d-boven-de-wet.dhtmlquote:Het is de meest besproken schoolklas van Nederland: 6 vwo van het Ibn Ghaldoun, verantwoordelijk voor de grootste examenroof ooit. Hoe kon het zo misgaan? Ze mochten probleemloos hun gang gaan, blijkt uit nieuwe documenten in het strafdossier dat het AD inzag. De klas stond boven de wet op school, want 6 vwo móest en zou de eindstreep halen. Desnoods met spieken en onderhandelen over cijfers. Maandag staan elf scholieren voor de rechter.
Dat de leerlingen van 6 vwo van het Ibn Ghaldoun in augustus 2013 aan hun examenjaar beginnen, mag een wonder heten. De meesten kampen met een 'taalachterstand', sommigen zijn 'aartslui'. Enkelen hadden nooit over mogen gaan. 'Het niveau was schokkend. Ze waren niet gewend om huiswerk te maken, om te lezen, om te werken in en buiten de les.'
Aldus hun docenten. Want na de geruchtmakende eindexamenroof zijn ook zij bevraagd door de politie. Dat levert niet alleen een beeld op van een brutaal stel pubers, maar ook van een klas met een status aparte. De twintig jongens en meisjes vormden het prestigeklasje van de school. Een succesvolle vwo-klas, zeker op een geplaagde islamitische school. En dus wordt er van alles door de vingers gezien.
Een 4 wordt een 6 na wat 'ritselen en onderhandelen'
Cijfers van leerlingen worden gewijzigd, zodat ze over kunnen. Een 4 wordt met een beetje 'ritselen en onderhandelen' een 6. Er wordt volop gespijbeld, maar men kijkt de andere kant op.
Ook als 6 vwo dwars is. Bij Nederlands gaat het mis. De docente, een autochtone, wordt niet gepruimd door 6 vwo. Het jaar is nog maar koud begonnen, of ze krijgt opmerkelijke kritiek. 'Waarom moeten wij Nederlands leren, terwijl we dat misschien niet eens willen gebruiken?' En: 'U denkt toch zeker niet serieus dat de Holocaust heeft plaatsgevonden?'
Boze imam
Als de lerares Nederlands de kinderen De Verbouwing van Saskia Noort laat lezen, staan zes leerlingen van de klas een paar dagen later voor haar neus. Ze weigeren.
In het boek staat een passage over een vinger die langs een hals naar de borst glijdt. Dat kan niet, vinden ze. Het boek is 'smerig', 'pervers'. Als de docente Het Gouden Ei als alternatief biedt, staat er een paar dagen later een imam voor haar neus. In gebrekkig Nederlands maakt hij duidelijk dat hij hier niet van gediend is.
Racistisch en anti-islamitisch
De lerares Nederlands mag geen uitdrukkingen gebruiken met het woord 'hond' erin. Beledigend, oordelen leerlingen. Ze wordt 'racistisch en anti-islamitisch' genoemd. Het gros van de groep is uitgesproken islamiet. Wanneer de docente de klas wil laten analyseren waar het succes van Geert Wilders vandaan komt, breekt er zelfs een staking uit. In de kantine wordt een handtekeningenactie gehouden om de lerares weg te krijgen. Iedereen die niet tekent is 'een slechte moslim'.
Als het schoolbestuur er niet van wil weten, worden de ouders in stelling gebracht. Die komen naar de open dag om verhaal te halen. Dan wordt het helemaal bont.
Inbraak bij huis lerares
Een van de ouders schreeuwt tegen de leerkracht. De man maakt haar uit voor racist, zegt dat ze haar zoon 'seksueel geļntimideerd' heeft en bedreigt haar. Als hij woest vertrekt, spuugt hij de lerares in het gezicht. Die doet aanvankelijk aangifte bij de politie, maar trekt deze in als er 's avonds bij haar thuis wordt ingebroken. Als de docente uiteindelijk is weggepest, viert 6 vwo het als een overwinning.
Hun cijfers geven echter geen aanleiding voor een feestje. Al na de eerste toetsen worden de leerlingen nerveus. De cijfers zijn bagger. Brutaal als ze zijn, laten ze het er niet bij.
Als Lyas een 1,1 scoort voor een schoolonderzoek, haalt hij zijn vader erbij. Pa Azzedin is systeembeheerder op de school, dus die kan wel even verhaal halen bij de docente, immers zijn collega. Tegen de lerares zegt Azzedin doodleuk dat Lyas de toets niet heeft gemaakt. Dat hij het over mag doen. Hij eist het. Als de docent weigert, krijgt ze de wind van voren. 'Hij zei dat ik zijn zoon kapot maakte en dat ik hem kapot maakte.'
Opvallend hoge cijfers
Wanneer kort daarna weer schoolonderzoeken worden afgenomen, wordt nog meer duidelijk dat leerlingen heel ver gaan om hoger te scoren. Terwijl er bij het vak Nederlands erbarmelijke cijfers (1, 4, 1.1, 5.9) zijn gehaald, wordt er nu ineens gescoord. Safae haalt een 9.8, Anass aan 8.8, Lyas een 8.
De lerares vertrouwt het niet en gaat op onderzoek uit. De toetsen blijken een week voordat ze gemaakt zouden worden, in een kast te zijn gelegd. Rector Bart Renders vindt de hoge cijfers ook 'onwaarschijnlijk' en vermoedt fraude. Toch, zegt hij, valt er niets te bewijzen. Ze moeten het maar laten 'rusten'. De resultaten tellen mee.
Wat men niet kan bewijzen, zal later - na de examenroof - duidelijk worden. Anass B. en Lyas C. hebben de proefwerken inderdaad gestolen.
Lees meer in het AD van vandaag.
Het blijft een vreemde cultuur.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:01 schreef LXIV het volgende:
De wantoestanden aan de Ibn Galdoenschool blijken erger te zijn dan eerst verwacht. Het was niet enkel een klein beetje diefstal, fraude en terreur. Leraren van niet-islamitische komaf werden stelselmatig gedwarsboomd en geterroriseerd.
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)d-boven-de-wet.dhtml
Nja, alsof er iets aan wordt gedaan. Dit soort tuig maakt de samenleving kapot, en alsof het niet erger kan staan wij er met zijn allen bij en kijken we ernaarquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:01 schreef LXIV het volgende:
De wantoestanden aan de Ibn Galdoenschool blijken erger te zijn dan eerst verwacht. Het was niet enkel een klein beetje diefstal, fraude en terreur. Leraren van niet-islamitische komaf werden stelselmatig gedwarsboomd en geterroriseerd.
[..]
Het gaat hier om zes leerlingen hé, die dat boek NL niet wilden lezen. En van die zes weet je ook niet wie allemaal de leraar gingen bedreigen. Net als dat verhaal met die holocaust.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet zozeer de moslims zijn het probleem, maar mensen zoals jij. Die alles met de mantel der liefde bedekken en proberen recht te lullen. "Maar kom op, dingen als examens jatten en leraren bedreigen+wegpesten gebeurd [sic!!] ook op andere scholen".quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:02 schreef mapima het volgende:
Van die 20 leerlingen van dat vwo klasje, zitten twee leerlingen nu bij mij in de klas op de VAVO. Wat mij vooral opvalt, is dat ik soms bij hen iets heb met 'hoe kan het dat jij dit niet weet, je deed vorig jaar toch ook 6V?' als we les hebben en zij wat vragen over hele standaard dingen die je gewoon zou moeten weten om vwo te halen. wat in het artikel in de AD wordt bevestigd als dat veel leerlingen niet op vwo zouden horen. Ik vraag me dan ook echt af hoe het kan dat die school de laatste jaren zulke hoge resultaten haalde. (examenroof wrs...)
Deze leerlingen waarmee ik nu in de klas zit zijn gewoon normale jongens zoals de meeste mensen, maar ik vrees dat ze slachtoffer zijn geworden van slecht onderwijs in een slechte omgeving... De ene jongen heeft onvoldoendes voor de talen (dus gebrekkig NL, aldus het AD, mogelijk speelt dat een rol) de andere dan weer voor twee maatschappijvakken. De meerderheid van de vakken is voor hen dus op voldoende niveau, die laatste jongen kan gewoon dit jaar slagen, die eerste jongen in principe ook nog wel met herkansinkjes...
Erg sneu dat als zij op een andere school zaten die wél van voldoende niveau was zij waarschijnlijk wel waren geslaagd. De vraag is nog maar of zij zelf voor de school kozen of dat het van hun ouders moest, omdat zij hoorden dat het een goede school is...
Jammer dat het AD de hele klas op een hoopje gooit en iedereen afschildert als slecht en dom. Er waren bv maar 6 leerlingen die een boek weigerden te lezen, dus dat is nog geen eens 50% van de 20 leerlingen... Richt je dan ook op die leerlingen. Er zaten vast ook wel bv nette mosliimmeisjes op die school zoals je ook op de VU in Amsterdam zit, die wel naar school kwamen om te leren.
BTW: als die mensen problemen hebben met dat ze NL moeten leren en boeken lezen waar wel één hele regel in staat over seks, waarom wonen zij dan in nl en niet ergens anders?Ik ben zelf ook allochtoon maar praat ook gewoon Nederlands?
Ik ben wel blij met dat die school nu dicht is. Maar kom op, dingen als examens jatten en leraren bedreigen+wegpesten gebeurd ook op andere scholen. Waarom gebeurt daar niks tegen en op Ibn Ghaldoun wel? Alsof alleen zij de centraal examens doorverkochten op internet. Een school uit bv Friesland had ook de examens kunnen jatten en doorverkopen. Dat toevallig een hacker die bestanden aantrof op een computer en dat examen frans op internet zette is echt niet zomaar toeval.Zoveel computers in nl en dan hackt die net die ene computer met dat examen.
Noem eens 1 voorbeeld dan, want ik ken er geeneen. En dat een school uit Friesland dit ook had kunnen doen, tja, maar die hébben dat niet gedaan dus waarom je dat er bij haaltquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:02 schreef mapima het volgende:
Van die 20 leerlingen van dat vwo klasje, zitten twee leerlingen nu bij mij in de klas op de VAVO. Wat mij vooral opvalt, is dat ik soms bij hen iets heb met 'hoe kan het dat jij dit niet weet, je deed vorig jaar toch ook 6V?' als we les hebben en zij wat vragen over hele standaard dingen die je gewoon zou moeten weten om vwo te halen. wat in het artikel in de AD wordt bevestigd als dat veel leerlingen niet op vwo zouden horen. Ik vraag me dan ook echt af hoe het kan dat die school de laatste jaren zulke hoge resultaten haalde. (examenroof wrs...)
Deze leerlingen waarmee ik nu in de klas zit zijn gewoon normale jongens zoals de meeste mensen, maar ik vrees dat ze slachtoffer zijn geworden van slecht onderwijs in een slechte omgeving... De ene jongen heeft onvoldoendes voor de talen (dus gebrekkig NL, aldus het AD, mogelijk speelt dat een rol) de andere dan weer voor twee maatschappijvakken. De meerderheid van de vakken is voor hen dus op voldoende niveau, die laatste jongen kan gewoon dit jaar slagen, die eerste jongen in principe ook nog wel met herkansinkjes...
Erg sneu dat als zij op een andere school zaten die wél van voldoende niveau was zij waarschijnlijk wel waren geslaagd. De vraag is nog maar of zij zelf voor de school kozen of dat het van hun ouders moest, omdat zij hoorden dat het een goede school is...
Jammer dat het AD de hele klas op een hoopje gooit en iedereen afschildert als slecht en dom. Er waren bv maar 6 leerlingen die een boek weigerden te lezen, dus dat is nog geen eens 50% van de 20 leerlingen... Richt je dan ook op die leerlingen. Er zaten vast ook wel bv nette mosliimmeisjes op die school zoals je ook op de VU in Amsterdam zit, die wel naar school kwamen om te leren.
BTW: als die mensen problemen hebben met dat ze NL moeten leren en boeken lezen waar wel één hele regel in staat over seks, waarom wonen zij dan in nl en niet ergens anders?Ik ben zelf ook allochtoon maar praat ook gewoon Nederlands?
Ik ben wel blij met dat die school nu dicht is. Maar kom op, dingen als examens jatten en leraren bedreigen+wegpesten gebeurd ook op andere scholen. Waarom gebeurt daar niks tegen en op Ibn Ghaldoun wel? Alsof alleen zij de centraal examens doorverkochten op internet. Een school uit bv Friesland had ook de examens kunnen jatten en doorverkopen. Dat toevallig een hacker die bestanden aantrof op een computer en dat examen frans op internet zette is echt niet zomaar toeval.Zoveel computers in nl en dan hackt die net die ene computer met dat examen.
Leraren bedreigen voor betere cijfers is sws normaal. Vorig jaar zat ik op een school ergens naast den haag richting Leiden en Katwijk en daar gebeurde dat zat, vaak nog met succes. Een aantal docenten weigert daardoor vmbo les te geven omdat die echt de baas speelden over de school. Vwo is daar opzich wel netjes havo gaat ook nog wel vmbo is ect stereotiep. En het waren Nederlanders die dat meestal doen, docenten bedreigen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet zozeer de moslims zijn het probleem, maar mensen zoals jij. Die alles met de mantel der liefde bedekken en proberen recht te lullen. "Maar kom op, dingen als examens jatten en leraren bedreigen+wegpesten gebeurd [sic!!] ook op andere scholen".
Nee, dat gebeurt niet op andere scholen. Dat is abnormaal. Dat gedrag moet keihard bestreden worden.
En hoe weet je zo zeker dat er niet in Friesland een examen is gejat? Het is niet bewezen dat dat nooit is gebeurd, het zou zomaar kunnen. Alleen, als dat is gebeurd, zijn zij beter in het te verbergen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Noem eens 1 voorbeeld dan, want ik ken er geeneen. En dat een school uit Friesland dit ook had kunnen doen, tja, maar die hébben dat niet gedaan dus waarom je dat er bij haalt![]()
Je bent aan het downplayen en die vlieger gaat hier beslist niet op.
Of het de typisch Nederlandse mentaliteit is om te frauderen op examens of leraren te bedreigen dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:14 schreef mapima het volgende:
[..]
Leraren bedreigen voor betere cijfers is sws normaal. Vorig jaar zat ik op een school ergens naast den haag richting Leiden en Katwijk en daar gebeurde dat zat, vaak nog met succes. Een aantal docenten weigert daardoor vmbo les te geven omdat die echt de baas speelden over de school. Vwo is daar opzich wel netjes havo gaat ook nog wel vmbo is ect stereotiep. En het waren Nederlanders die dat meestal doen, docenten bedreigen.
De moeder van een collegaatje van mij van een AH waar ik werkte, werkt op die school. Die collega vertelde mij dat haar moeder een keer iemand een 1 had gegeven voor een toets, en gelijk dreigmails kreeg van ouders met dat het cijfer opgehoogd moet worden anders komen er consequentiesEn dat ze intussen niks anders is gewend want het gebeurd wel vaker, ook dat ouders naar school komen om die leraren met de dood te bedreigen. Een ander familielid van dat meisje werkt ook op die school, maar ik weet niet of hem ook zulke dingen overkomt, vast wel.
Mijn broertje zit op de havo in Oegstgeest (ook wel kakdorp), en volgens mij gebeurd daar precies hetzelfde. Alleen examens jatten zal wel niet zo zijn want het slaginspercentage is erg laagEr zitten daar mensen die niks kunnen en niks weten, hun ouders zijn bv dokter of advocaat, en die kunnen over naar de volgende klas wegens vriendjespolitiek. Kinderen met grofgebekte ouders hetzelfde verhaal, en dat hoeven geen kakkers te zijn. Een collega op mijn werkt zitook op die school en vertelde mij dat mensen zonder onvoldoendes blijven zitten, omdat het anders opvalt dat er nooit iemand blijft zitten, en mensen met onvoldoendes vaak boffen als ze familieleden hebben die het wel voor ze op willen lossen.
En oja vanwege het unieke systeem met het 75min rooster krijgt die school (nog wel) teveel aanmeldingen, maar kinderen uit het dorp krijgen voorrang of als ze al familie op de school hebben zitten.
Kortom: heb je goede banden met de school dan mag je daar over, als je ouders agressief zijn ook.
Nederlandse mentaliteit he. Maar we gaan te ver met dit soort dingen accepteren, dat wel.
Was in Wassenaar, Zuid-Hollandquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of het de typisch Nederlandse mentaliteit is om te frauderen op examens of leraren te bedreigen dat weet ik niet.
Hier (in Brabant) doen de -Nederlandse- ouders dat in ieder geval niet. Ik hoor wel van leraren dat sommige ouders klagen over de lage cijfers van hun kroost (in plaats van die kinderen op hun flikker te geven), maar verhalen zoals die van jou zijn mij echt totaal onbekend.
Hier wonen ook genoeg Tokkies natuurlijk. Maar wat jij omschrijft als 'normaal' gedrag wordt hier echt als abnormaal beschouwd.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:20 schreef mapima het volgende:
[..]
Was in Wassenaar, Zuid-HollandMaar die school staat sws slecht bekend in de media omdat een jongetje daar is doodgepest, Adelbert College...
Alleen hoor je over die school dan weer niet dat die moet sluiten, maar dat komt zeker omdat de media geen nadruk legt op de intimidatie van personeelsleden daar. (wel dat de directie vervangen moet worden)
En het zou zomaar kunnen dat in Noord Brabant de kinderen netter zijn...
Tuig heb je overal. Maar misschien werken daar betere leraren of zo? Of is de directie normalerquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier wonen ook genoeg Tokkies natuurlijk. Maar wat jij omschrijft als 'normaal' gedrag wordt hier echt als abnormaal beschouwd.
Maar wat is jouw functie in het onderwijs? Je bent toch geen leraar (hoop ik), gezien je taalvaardigheid.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:24 schreef mapima het volgende:
[..]
Tuig heb je overal. Maar misschien werken daar betere leraren of zo? Of is de directie normaler![]()
Wat me wel opviel, is dat er een meisje bij mij op school zat uit Noord-Brabant, die al na een jaar is overgestapt naar de VAVO, omdat ze er niet tegen kon hoeveel tuig er bij haar in de klas zit, dat leerlingen met bontkraagjes en alles volgens haar problemen kregen in Noord-Brabant maar niet hier in haar nieuwe omgeving etc. Totaal andere mentaliteit zo te horen. Ze zat in een 4havokllas waar als de leraar zich omdraaide die gelijk bekogelt werd met brood en alles, waar gewoon terwijl de leraar dingen uitlegde met stoelen door de klas werd gegooid etc.
Ik ben leerling 6vwoquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat is jouw functie in het onderwijs? Je bent toch geen leraar (hoop ik), gezien je taalvaardigheid.
Ok. Ook erg, maar niet zo erg. Leren jullie niet meer van 'd' en 'dt' op school?quote:
Al die mensen die zo trots zijn op hun land, alleen maar herrie schoppen etc, daarvan heb ik ook iets met ROT OP NAAR DAT LAND ALS JE ER ZO TROTS OP BENT.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Bij het lezen van dat AD artikel denk ik als eerste: arme lerares Nederlands, die pure maffia praktijken heeft moeten ondergaan. En voor de rest worden er zoveel vooroordelen over islamieten in Nederland bevestigd dat ik maar opgehouden ben met tellen.
Jawel jawel... Maar pas vanaf 5vwo wordt er tegenwoordig nadruk op gelegdquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Ook erg, maar niet zo erg. Leren jullie niet meer van 'd' en 'dt' op school?
Ok. Hier leren kinderen het al op de lagere school. In groep 5-6. Dan wordt het ook eigen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:31 schreef mapima het volgende:
[..]
Jawel jawel... Maar pas vanaf 5vwo wordt er tegenwoordig nadruk op gelegdEerder niet. Dan moet je je bezig houden met streepjes in zinsdelen zetten of zoiets.
Oja ik leerde dat ook op de basisschool, in theorie. Alleen legde de juf nooit iets uit, nee, ze vertelde verhaaltjes over haar familie. En dan werd ze boos omdat we het na drie jaar nog niet snapten hoe het werkt. Ik dacht op de basisschool altijd dat je het moest gokken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Hier leren kinderen het al op de lagere school. In groep 5-6. Dan wordt het ook eigen.
Met dat deel is inderdaad niks mis. Overigens opvallend dat je het over meisjes hebt, die doen het gemiddeld inderdaad beduidend beter.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:31 schreef mapima het volgende:
[..]
Maar wat is er mis met het merendeel van de Islamieten, die helemaal niet zo zijn? Ik ken er genoeg die gewoon naar school gaan om te leren, hulp aanbieden aan andere mensen etc. Kijk maar eens in het bejaardenhuis, zat Marokkaanse meisjes daar die prima hun werk doen.
Jongetjes zijn vaak ok niet slecht hoor, maar de meisjes vallen wel echt op met zulke dingen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Met dat deel is inderdaad niks mis. Overigens opvallend dat je het over meisjes hebt, die doen het gemiddeld inderdaad beduidend beter.
Als je het goed uitlegt is het eigenlijk heel eenvoudig. Dat hoeft geen drie jaar te duren. Als ik hier iemand krijg (om te werken) die dit niet snapt dan neem ik hem niet aan. Ik vind dat iedereen met MAVO zoiets eenvoudigs toch foutloos moet kunnen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:34 schreef mapima het volgende:
[..]
Oja ik leerde dat ook op de basisschool, in theorie. Alleen legde de juf nooit iets uit, nee, ze vertelde verhaaltjes over haar familie. En dan werd ze boos omdat we het na drie jaar nog niet snapten hoe het werkt. Ik dacht op de basisschool altijd dat je het moest gokken.Werken met d en t
Toen ik in de eerste ging werken met werkwoorden in het Frans snapte ik ineens ook hoe het in NL moet...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je het goed uitlegt is het eigenlijk heel eenvoudig. Dat hoeft geen drie jaar te duren. Als ik hier iemand krijg (om te werken) die dit niet snapt dan neem ik hem niet aan. Ik vind dat iedereen met MAVO zoiets eenvoudigs toch foutloos moet kunnen.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:14 schreef mapima het volgende:
[..]
Leraren bedreigen voor betere cijfers is sws normaal.
Mavo moet met kleine letters.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je het goed uitlegt is het eigenlijk heel eenvoudig. Dat hoeft geen drie jaar te duren. Als ik hier iemand krijg (om te werken) die dit niet snapt dan neem ik hem niet aan. Ik vind dat iedereen met MAVO zoiets eenvoudigs toch foutloos moet kunnen.
Ok.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:48 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mavo moet met kleine letters.
Was dat zo'n vrije school?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:34 schreef mapima het volgende:
[..]
Oja ik leerde dat ook op de basisschool, in theorie. Alleen legde de juf nooit iets uit, nee, ze vertelde verhaaltjes over haar familie. En dan werd ze boos omdat we het na drie jaar nog niet snapten hoe het werkt. Ik dacht op de basisschool altijd dat je het moest gokken.Werken met d en t
Nee Lucas van Leydenschool in Leiden, openbaar dacht ik, iig niks met geloof of vernieuwing.quote:
oh, gebeurt dat daar ook? Ja dan is het inderdaad normaal ja.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:48 schreef mapima het volgende:
[..]
Jawel gebeurt zat op het katholieke college in WASSENAAR
Ja, daar stond ik ook zo ->quote:
Mijn broertje zit op een andere school dan die school die ik noemde en daar gebeurt het sjoemelen ook zat.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:55 schreef Prego het volgende:
[..]
oh, gebeurt dat daar ook? Ja dan is het inderdaad normaal ja.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat Ibn Galdoun best wel meevalt omdat het op andere scholen misschien ook wel gebeurt?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:56 schreef mapima het volgende:
[..]
Mijn broertje zit op een andere school dan die school die ik noemde en daar gebeurt het sjoemelen ook zat.
Dat kunnen we niet eens weten omdat we niet weten of de media enkele incidenten uitvergroot of dat het echt stelselmatig gebeurt. Wel dat het op Ibn Ghaldoun vast uiteindelijk nog wel meevalt, maar accepteren moeten we het niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat Ibn Galdoun best wel meevalt omdat het op andere scholen misschien ook wel gebeurt?
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:06 schreef mapima het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet eens weten omdat we niet weten of de media enkele incidenten uitvergroot of dat het echt stelselmatig gebeurt. Wel dat het op Ibn Ghaldoun vast uiteindelijk nog wel meevalt, maar accepteren moeten we het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het valt helemaal niet mee op Ibn Ghaldoun. Heb je de rapporten niet gelezen en het artikel vandaag in het AD?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:06 schreef mapima het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet eens weten omdat we niet weten of de media enkele incidenten uitvergroot of dat het echt stelselmatig gebeurt. Wel dat het op Ibn Ghaldoun vast uiteindelijk nog wel meevalt, maar accepteren moeten we het niet.
Rapporten niet denk ik. AD artikel wel. MAar dat bedoel ik juist, is het niet helemaal uitvergroot?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het valt helemaal niet mee op Ibn Ghaldoun. Heb je de rapporten niet gelezen en het artikel vandaag in het AD?
Uiteindelijk vast nogal meevalt? Het begon relatief bescheiden met een mogelijke diefstal van het tentamen Frans, waarop de beerput wekelijks verder open ging en het steeds erger en structureler bleek!! Hoe kan het nu uiteindelijk best meevallen? Uiteindelijk was het erger dan ook maar iemand had kunnen verwachten!!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:06 schreef mapima het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dus open je ogen .quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:09 schreef mapima het volgende:
[..]
Rapporten niet denk ik. AD artikel wel. MAar dat bedoel ik juist, is het niet helemaal uitvergroot?
Volgens mij is het precies zoals het er staat. Die school is niet voor niks dicht.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:09 schreef mapima het volgende:
[..]
Rapporten niet denk ik. AD artikel wel. MAar dat bedoel ik juist, is het niet helemaal uitvergroot?
Oh was je bij al die incidenten erbij?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dus open je ogen .
Misschien heb jij wel gewoon kennisgemaakt met meerdere slechte scholen waarbij de inspectie zou moeten ingrijpen. Want op alle scholen die ik ken, die gewoon normaal zijn en strak regels hanteren, zou zoiets nooit als 'normaal' bestempeld worden en is een 1 gewoon een 1. Ook als de ouders boos worden, dan hadden die kinderen maar goed voor hun toets moeten leren, en vaak wordt er n.a.v. zo'n 1 nog extra aandacht aan dat kind besteed om het weer op te krikken. Niks 'stiekem verhogen' en sjoemelen vanwege kutkinderen met kutouders.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:06 schreef mapima het volgende:
[..]
Als er een rechter aan te pas komt om de boel te veroordelen is het niet uitvergroot, nee.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:13 schreef mapima het volgende:
[..]
Oh was je bij al die incidenten erbij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |