Het rapport is zelfs verbazingwekkend genuanceerd en staat vol met verdedigingen van de schoolquote:Op vrijdag 13 september 2013 11:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nou, dat hebben ze dan goed gedaan.Ik reageerde vooral omdat 3-voud de argumentatie van de heren bij P&W verkeerd voorspiegelde. Ik kreeg daar het beeld dat kritiek vooral in ging op de gevolgde procedure. Daar kan ik mij best iets bij voorstellen want het zal echt niet voor het eerst zijn dat er onder het mom van politieke daadkracht even snel een indrukwekkend rapport wordt gepubliceerd.
Ook dat omschrijft het rapport. In essentie komt het neer op: kans na kans na kans gegeven.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:41 schreef Kowloon het volgende:
Bedankt voor de link, maar ik ga het niet lezen.Gaat er eigenlijk nog een vervolgonderzoek komen? Het is op zich interessant om te weten hoe de situatie bij Ibn Ghaldoun heeft kunnen ontstaan.
Lol.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:31 schreef Kowloon het volgende:
Ik reageerde vooral omdat 3-voud de argumentatie van de heren bij P&W verkeerd voorspiegelde. Ik kreeg daar het beeld dat kritiek vooral in ging op de gevolgde procedure.
Hahaha... zelfde laken en pak als die baardmans dus. Het ligt aan "de ander".quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:41 schreef Kowloon het volgende:
Bedankt voor de link, maar ik ga het niet lezen.Gaat er eigenlijk nog een vervolgonderzoek komen? Het is op zich interessant om te weten hoe de situatie bij Ibn Ghaldoun heeft kunnen ontstaan. De overheid heeft een zekere controletaak op zich genomen als het gaat om onderwijs. Hoe kan er ondanks die controletaak nog zo'n puinhoop ontstaan? En waarom moet het ingrijpen zo abrupt? Voor de leerlingen zijn deze ontwikkelingen natuurlijk erg ongelukkig.
Je gaat het niet lezen maar hebt er wel een oordeel over?quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:41 schreef Kowloon het volgende:
Bedankt voor de link, maar ik ga het niet lezen.Gaat er eigenlijk nog een vervolgonderzoek komen? Het is op zich interessant om te weten hoe de situatie bij Ibn Ghaldoun heeft kunnen ontstaan. De overheid heeft een zekere controletaak op zich genomen als het gaat om onderwijs. Hoe kan er ondanks die controletaak nog zo'n puinhoop ontstaan? En waarom moet het ingrijpen zo abrupt? Voor de leerlingen zijn deze ontwikkelingen natuurlijk erg ongelukkig.
Dat is toch het makkelijkst?quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je gaat het niet lezen maar hebt er wel een oordeel over?
Moet je hetzelfde als westerling eens proberen in Saudi-Arabië...quote:Op donderdag 12 september 2013 12:45 schreef 3-voud het volgende:
Heb me de ballen uit de broek gelachen tijdens de uitzending van Poeh & WTF (P&W).
Het is de schuld van het westen. En dat zeiden ze in gruwelijk half Nederlands. Verder waren de problemen normaal en moet Nederland maar buigen voor hun wens op eigen onderwijs.
Godver-de-f*ck.
Ik heb er geen oordeel over, ik stel gewoon wat kritische vragen. Het zijn geen retorische vragen zoals je lijkt te denken. Op het terrein waar ik meer thuis ben, de financiële sector zie je ook dat er veel toezichthouders zijn maar dat er desondanks altijd pas laat wordt opgetreden, vandaar die vragen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
Je gaat het niet lezen maar hebt er wel een oordeel over?
Dit is dus precies wat je ook ziet in de financiële sector. Centrale banken houden toezicht en hebben daar vergaande instrumenten voor (ze kunnen zelfs het bestuur van een bank overnemen), maar zijn beducht om die te gebruiken waardoor er erg lang waarschuwingen gegeven worden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef Grouch het volgende:
Ook dat omschrijft het rapport. In essentie komt het neer op: kans na kans na kans gegeven.
Wel met steeds meer toezicht en restricties overigens. Het is niet alsof dit uit het niets komt - de school krijgt al jaren waarschuwingen, verscherpt toezicht en semi onder-curatele stelling.
Tokkieschoolquote:Op vrijdag 13 september 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:
Lieve jongens zitten erop.
Het gaat ze ook maar om 1 ding: moslims bij elkaar
~16 / ~25 % (afhankelijk van je definitie van bevoegd / onbevoegd en of je o.a. docenten-in-opleiding onder onbevoegd of onder een ander kopje laat vallen) gemiddeld in Nederland, tegenover 45 % op het vmbo op het IG en 80 % in de vwo bovenbouw? Factortje -tig verderop, dunkt me.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Volgens mij werd er voornamelijk bezwaar gemaakt tegen de procedure die gevolg werd. Het schijnt bijvoorbeeld vrij normaal te zijn dat er niet bevoegde docenten voor de klas staan, ook bij veel andere scholen in Nederland. Als dat soort zaken niet in het rapport zijn meegenomen is de kritiek naar mijn idee wel degelijk terecht.
Tegelijkertijd tenenkrommend en lachwekkend.quote:
Wat een grap zeg, heb een paar keer hardop gelachenquote:
Ikke directeur. Ikke Nederlands goed beheersen zodat ik goed leren kan aan kinderen. En ook goed rapport en officieel document behandel kan.quote:
echt weer typisch moslims om 9 -11 er bij te halen en dan zeggen vanaf dat moment worden alle islamitische scholen of andere gebouwen tegen gewerkt .......... slachtofferrol weer ppfffquote:
Dat laffe.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:43 schreef LXIV het volgende:
Er is blijkbaar eerst melding gemaakt aan de onderwijsinspectie (voordat het examen Frans ook hier op FOK! gepost werd. Omwille van allerlei redenen (boel mij mekaar houden) is daar toen niks mee gedaan. Vervolgens is dit dus keihard via de (digitale) media gespeeld:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)na-tip-ibn-ghaldoun/
Te ziek voor woorden. Ik zou 't begrip wolf in schaapskleren weer eens van stal willen halen maar dit kun je amper schaapskleren meer noemen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Examendieven stalen al vaker schooltoetsen
Twee examendieven van het Ibn Ghaldoun in Rotterdam hebben maanden voor de examenroof al eens eerder proefwerken gestolen uit hun school. Het tweetal nam vorig jaar schoolonderzoeken weg. Een docente die aan de bel trok, moest de zaak 'laten rusten'.
Dat blijkt uit het politiedossier dat het AD heeft ingezien. Vermoedelijk werden de proefwerken in oktober vorig jaar gestolen uit de laptop van de mentor van hun klas.
Voor de jongens, zonen van docenten, smaakte die diefstal naar meer. Anass B. en Liays C. stemden via smsjes af hoe ze de volgende keer 'van tevoren zouden bespreken wie wat ging doen'. 'Paar gaan de wacht houden dan. Is nog een paar maanden. Komt goed'. En zoals bekend waagden ze het nog eens; met negen schoolgenoten stalen ze uiteindelijk 27 eindexamens.
Torenhoge cijfers
Uit het dossier blijkt dat het schoolbestuur al vóór de grote examenroof is gewaarschuwd dat er proefwerken werden gestolen. Een lerares Nederlands sloeg al in het voorjaar bij rector Bart Renders alarm, omdat matige leerlingen ineens torenhoge cijfers haalden. In januari haalden leerlingen die een 1,1 en een 4 stonden, plots een 9,8 en een 8,8.
De docente legde het verband tussen twee van haar collega's en hun zonen. Rector Renders oordeelde echter dat 'het niet bewezen kon worden en ze de zaak moest laten rusten'.
De lerares stapte hierop naar de Onderwijsinspectie. Die zei dat ze de waarschuwing mee wilde nemen in een onderzoek, maar toen dit werd opgestart, kwam de grote examenroof al aan het licht.
Uit het politieonderzoek rijst het beeld dat leerlingen uit de vwo-examenklas, waarin de meeste examenrovers zaten, afstevenden op bar slechte cijfers. Ze werden 'lui' genoemd, deden hun opdrachten niet, verzuimden continu en dreigden te zakken voor hun eindexamens.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-schooltoetsen.dhtml
En het word nog veel schokkender, maar dat gedeelte staat alleen in de krant zelf en niet online.
Zo werd de lerares nederlands vulgair, racistisch en anti-Islamitisch genoemd omdat zij Saskia Noort aanraadde voor de boekenlijst. Zij werd, met medeweten van de schoolleiding, weggepest. De lerares werd door een imam benaderd terwijl ze door een vader van een van de leerlingen in het gezicht bespuugd werd. Zij zag uiteindelijk af van aangifte omdat ze bang was dat het dan nog verder zou escaleren.
De wolf hoefde zich niet eens meer te verkledenquote:Op zaterdag 28 september 2013 17:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Te ziek voor woorden. Ik zou 't begrip wolf in schaapskleren weer eens van stal willen halen maar dit kun je amper schaapskleren meer noemen.
Als iemand dit stukje zou kunnen scannen dan graag.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En het word nog veel schokkender, maar dat gedeelte staat alleen in de krant zelf en niet online.
Zo werd de lerares nederlands vulgair, racistisch en anti-Islamitisch genoemd omdat zij Saskia Noort aanraadde voor de boekenlijst. Zij werd, met medeweten van de schoolleiding, weggepest. De lerares werd door een imam benaderd terwijl ze door een vader van een van de leerlingen in het gezicht bespuugd werd. Zij zag uiteindelijk af van aangifte omdat ze bang was dat het dan nog verder zou escaleren.
Dat lijkt me wel weer terecht. Saskia Noort is geen literatuur.quote:En het word nog veel schokkender, maar dat gedeelte staat alleen in de krant zelf en niet online.
Zo werd de lerares nederlands vulgair, racistisch en anti-Islamitisch genoemd omdat zij Saskia Noort aanraadde voor de boekenlijst. Zij werd, met medeweten van de schoolleiding, weggepest. De lerares werd door een imam benaderd terwijl ze door een vader van een van de leerlingen in het gezicht bespuugd werd. Zij zag uiteindelijk af van aangifte omdat ze bang was dat het dan nog verder zou escaleren.
Gast, Nederland moet zijn reputatie als bureaucratiestaat niet omlaag halen. Alles zo lang mogelijk uitstellen met zoveel mogelijk regeltjes.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Moet je hetzelfde als westerling eens proberen in Saudi-Arabië...
Goed dat die tent (toepasselijk woord hier trouwens) nu eindelijk definitief gesloten gaat worden. Was een stuk handiger geweest als dat al vóór de zomervakantie gebeurd zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |