abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130361068
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je last van een korte-termijn geheugen ofzo?

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat hangt er denk ik vanaf bij welke tentamens je hebt gefraudeerd.
Je hebt dus bij geen enkel tentamen gefraudeerd. Alleen bij één centraal examen op het VWO. Waar haal je vandaan dat ik over tentamenfraude praat?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_130361418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]

[..]

Je hebt dus bij geen enkel tentamen gefraudeerd. Alleen bij één centraal examen op het VWO. Waar haal je vandaan dat ik over tentamenfraude praat?
Aah, zo. My bad. :') :')
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 september 2013 @ 18:12:42 #183
862 Arcee
Look closer
pi_131029992
quote:
Ministerie stopt financiering Ibn Ghaldoun

Staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) ziet geen toekomst meer in de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun en wil daarom de bekostiging per 1 november stopzetten. Dat heeft hij dinsdag laten weten in een reactie op het rapport van de Onderwijsinspectie naar het bestuurlijk handelen van de middelbare school, die voor de zomer in opspraak raakte door de diefstal van 27 eindexamens.

'De situatie bij Ibn Ghaldoun is zeer uitzonderlijk', zegt Dekker. Gezien het rapport zegt hij geen andere conclusie te kunnen trekken dan dat de school geen toekomst heeft. 'Ik realiseer me dat dit voor ouders en leerlingen een ingrijpend besluit is dat zorgt voor een periode van onzekerheid.'

Alles aan doen om school niet te sluiten
Bestuursvoorzitter Ayhan Tonca zegt zich te beraden op de vervolgstappen, maar is ervan overtuigd dat zijn school blijft bestaan. 'Wij gaan er alles aan doen om de school niet te laten sluiten. Dat onze leerlingen les blijven krijgen, is het belangrijkste.' Volgens Tonca worden er op dit moment diverse gesprekken gevoerd over de toekomst van Ibn Ghaldoun. 'Het kan zijn dat we eventueel onder een andere vlag verder gaan, of op een andere manier een nieuwe start maken.' Hij weet niet precies wanneer daar duidelijkheid over is. 'Maar uiteraard voor 1 november.'

De inspectie concludeerde dinsdag in een onderzoek naar het bestuurlijk handelen van de Ibn Ghaldoun dat de school het niet gaat redden. 'De problemen beslaan zoveel terreinen en zijn in hun onderlinge samenhang zo groot, dat het binnen een beperkte periode van twee jaar feitelijk onmogelijk is om tot een voldoende en duurzame kwaliteitsverbetering te komen', schrijft de inspectie.

Een vrijwel niet in te halen achterstand
De inspectie concludeert dat het bestuur afgelopen jaren wel werk heeft gemaakt van kwaliteitsverbetering, maar dat de 'ernstige reputatieschade' van de examenfraude de school op een niet 'vrijwel niet in te halen achterstand heeft gezet'.

Hoewel het huidige bestuur en de schoolleiding geen verwijt wordt gemaakt, het zorgde zelfs voor een relatieve rust het afgelopen jaar, werd die 'ruw doorbroken' door de grootste eindexamenfraude ooit.

Eind mei begon de politie het onderzoek naar diefstal van eindexamens, nadat via internet het vwo-eindexamen Frans uitlekte. Dat gebeurde een dag voordat de vwo'ers het examen moesten maken. De Franse toets bleek op de Ibn Ghaldounschool te zijn gestolen. Tijdens het onderzoek werd duidelijk dat 27 examens op die school waren gestolen. Zeker 42 scholieren, waaronder de acht leerlingen van Ibn Ghaldoun, worden vervolgd voor het stelen van eindexamens of het verspreiden daarvan.

Gebrekkig Nederlands sprekende docenten
De school heeft al jaren te kampen met slepende kwesties, zoals grote financiële problemen, onbevoegde en gebrekkig Nederlands sprekende docenten, een gesloten en slechte bedrijfscultuur, achterblijvende onderwijsprestaties en slechte panden. Er worden taallessen gegeven door docenten die daar niet de juiste diploma's voor hebben, op de lessen Arabisch na, die worden door eerstegraads bevoegde docenten gegeven.

In het rapport oordeelt de inspectie ook genadeloos over de gemeente Rotterdam. Die zette Ibn Ghaldoun in gebouwen die vanwege de slechte kwaliteit inmiddels door andere scholen waren verlaten. De inspectie oordeelde dat de gebouwen zo slecht zijn dat ze zelfs onder het 'kwalitatieve minimum' voor goed onderwijs zitten. De gemeente vroeg als verhuurder tonnen voor onderhoud.

De inspectie beoordeelde in 2008 de school als 'zeer zwak', maar greep niet hard in. In het rapport wijst de toezichthouder op jaren van onrust en bestuurswisselingen als één van de oorzaken van de problemen.

Het personeel en de ouders van de leerlingen van de school worden dinsdag op de hoogte gebracht van het inspectierapport. De school voert al langere tijd besprekingen met de vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs in Rotterdam en omgeving (CVO) om zich daar bestuurlijk bij aan te sluiten. Het is nog niet bekend wat dit rapport voor die samenwerking betekent.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_131030143
Edit: was al gepost.
pi_131030311
Opgeruimd staat netjes.
pi_131032324
Deze school stond erg in de publiciteit, maar ik vraag me af hoeveel scholen er dan nog meer zijn waar het zo'n bende is.
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:21:44 #187
198365 Morendo
The Real Deal
pi_131032442
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:18 schreef Thomas B. het volgende:
Deze school stond erg in de publiciteit, maar ik vraag me af hoeveel scholen er dan nog meer zijn waar het zo'n bende is.
Zo'n onwaarschijnlijke bende kon denk ik alleen maar plaatsvinden bij een islamitische scholengemeenschap.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_131032564
Voor de geïnteresseerden - het rapport:

http://www.onderwijsinspe(...)ort-ibn-ghaldoun.pdf

;)
pi_131033645
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:21 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zo'n onwaarschijnlijke bende kon denk ik alleen maar plaatsvinden bij een islamitische scholengemeenschap.
Omdat niet-moslims hun zaakje doorgaans altijd zeer goed op orde hebben of wat?
  dinsdag 10 september 2013 @ 19:46:27 #190
198365 Morendo
The Real Deal
pi_131033693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:45 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Omdat niet-moslims hun zaakje doorgaans altijd zeer goed op orde hebben of wat?
Die zijn denk ik door de bank genomen wat fatsoenlijker ja.
pi_131033983
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Om te beginnen zullen de docenten al fatsoenlijk Nederlands praten ja.
pi_131034992
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Geen idee. Ik doe nooit uitspraken waarvan ik niet zeker ben maar die wel vrij discriminerend zijn. Door de bank genomen.

Ik zeg alleen maar dat we waarschijnlijk met het topje van de ijsberg te maken hebben

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2013 20:08:53 ]
  dinsdag 10 september 2013 @ 20:10:46 #193
198365 Morendo
The Real Deal
pi_131035149
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:08 schreef Thomas B. het volgende:
Geen idee. Ik doe nooit uitspraken waarvan ik niet zeker ben maar die wel vrij discriminerend zijn. Door de bank genomen.
Wat goed van jou zeg.
quote:
Ik zeg alleen maar dat we waarschijnlijk met het topje van de ijsberg te maken hebben
Dat belooft nog wat te worden dan.
pi_131035552
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:10 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat goed van jou zeg.

[..]

Dat belooft nog wat te worden dan.
Daar ben ik wel een beetje bang voor ja. Hopelijk is het een prikkel voor andere scholen die de kantjes er van aflopen om orde op zaken te stellen. Maar je hebt ook kans dat het Ibn nu geslachtofferd wordt zodat er vanuit de politiek weer een statement is gemaakt en iedereen vervolgens weer op de normale weg doorgaat.
pi_131035913
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Om te beginnen zullen de docenten al fatsoenlijk Nederlands praten ja.
Niet zo negatief - deze school had allemaal eersteklas leraren voor Arabisch in huis.
Dat ze voor vrijwel alle andere vakken volgens het rapport geen bevoegde docenten hadden is dan toch maar een detail ?
  PR en moderator dinsdag 10 september 2013 @ 21:11:46 #196
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_131039257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:23 schreef Grouch het volgende:

[..]

Niet zo negatief - deze school had allemaal eersteklas leraren voor Arabisch in huis.
Dat ze voor vrijwel alle andere vakken volgens het rapport geen bevoegde docenten hadden is dan toch maar een detail ?
Precies, zolang je Arabisch maar goed is, hier in Nederland ^O^
Fuck the EBU.
pi_131044281
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:11 schreef Moira. het volgende:

[..]

Precies, zolang je Arabisch maar goed is, hier in Nederland ^O^
Beheersen ze in elk geval een taal goed.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 11 september 2013 @ 09:15:28 #198
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_131050974
Ongelooflijk dat hier belastinggeld aan is besteed. Opbokken met die onzin. Als je islamitisch onderwijs wilt volgen dan ga je maar naar een islamitisch land :W .
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  woensdag 11 september 2013 @ 13:57:11 #199
3542 Gia
User under construction
pi_131057804
Ik ben sowieso voor het afschaffen van al het bijzonder onderwijs. Alleen maar openbare scholen komt de integratie ten goede, denk ik.

Nu zijn er Christelijke scholen die maar een klein percentage moslims/buitenlandse kindjes aannemen.
Andersom gaan autochtone kindjes, niet naar een islamitische school. Gevolg: Dit soort fraude op scholen die door slecht onderwijs slecht presteren,.
  † In Memoriam † donderdag 12 september 2013 @ 12:45:46 #200
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131091485
Heb me de ballen uit de broek gelachen tijdens de uitzending van Poeh & WTF (P&W).
Het is de schuld van het westen. En dat zeiden ze in gruwelijk half Nederlands. Verder waren de problemen normaal en moet Nederland maar buigen voor hun wens op eigen onderwijs.

Godver-de-f*ck. :')
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  vrijdag 13 september 2013 @ 11:14:04 #201
3542 Gia
User under construction
pi_131122499
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:45 schreef 3-voud het volgende:
Heb me de ballen uit de broek gelachen tijdens de uitzending van Poeh & WTF (P&W).
Het is de schuld van het westen. En dat zeiden ze in gruwelijk half Nederlands. Verder waren de problemen normaal en moet Nederland maar buigen voor hun wens op eigen onderwijs.

Uitzending van woensdagavond?
Niet gezien, straks eens terug kijken. Bedankt voor de tip.
pi_131122635
quote:
Volgens mij werd er voornamelijk bezwaar gemaakt tegen de procedure die gevolg werd. Het schijnt bijvoorbeeld vrij normaal te zijn dat er niet bevoegde docenten voor de klas staan, ook bij veel andere scholen in Nederland. Als dat soort zaken niet in het rapport zijn meegenomen is de kritiek naar mijn idee wel degelijk terecht.
pi_131122672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:15 schreef rouletteking het volgende:
Ongelooflijk dat hier belastinggeld aan is besteed. Opbokken met die onzin. Als je islamitisch onderwijs wilt volgen dan ga je maar naar een islamitisch land :W .
Dan zul je eerst de grondwet moeten veranderen. En reken er maar niet op dat dat gaat gebeuren.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 13:57 schreef Gia het volgende:
Ik ben sowieso voor het afschaffen van al het bijzonder onderwijs. Alleen maar openbare scholen komt de integratie ten goede, denk ik.
Buitengewoon slecht plan. Vrijheid van onderwijs is erg belangrijk omdat je anders in de situatie kan belanden waarbij de overheid, met een democratische meerderheid in de hand, onderwijskeuzes van minderheden gaat inperken. Precies zoals de grondwet overigens ook moet functioneren, de burger beschermen tegen de macht van de overheid.
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 11:23:56 #204
341203 3-voud
pi_131122734
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:19 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Volgens mij werd er voornamelijk bezwaar gemaakt tegen de procedure die gevolg werd. Het schijnt bijvoorbeeld vrij normaal te zijn dat er niet bevoegde docenten voor de klas staan, ook bij veel andere scholen in Nederland. Als dat soort zaken niet in het rapport zijn meegenomen is de kritiek naar mijn idee wel degelijk terecht.
Wat een slechte poging :')
pi_131122738
quote:

[..]

Is al besproken. Het is idd niet ongebruikelijk dat er onbevoegde docenten voor de onderbouw klassen staan als die bezig zijn bevoegd te worden. Het rapport vermeldt dit ook nadrukkelijk.

Bij deze school stonden de docenten echter voor alle klassen - ook de bovenbouw - en was er geen sprake van dat de docenten nog een opleiding aan het volgen waren.
pi_131122766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:24 schreef Grouch het volgende:
Is al besproken. Het is idd niet ongebruikelijk dat er onbevoegde docenten voor de onderbouw klassen staan als die bezig zijn bevoegd te worden.
Bij deze school stonden de docenten voor alle klassen - ook de bovenbouw - en was er geen sprake van dat de docenten nog een opleiding aan het volgen waren.
Maar goed, als de inspectie dat soort context gerelateerde zaken niet meeneemt in het rapport is het alsnog een slecht rapport.
pi_131122779
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:25 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar goed, als de inspectie dat soort context gerelateerde zaken niet meeneemt in het rapport is het alsnog een slecht rapport.
Dat staat er wel degelijk en expliciet in.
pi_131122809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:15 schreef rouletteking het volgende:
Tuurlijk, ga maar de grondwet proberen te veranderen. Gaat nooit gebeuren _O-
pi_131122903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:26 schreef Grouch het volgende:
Dat staat er wel degelijk en expliciet in.
Nou, dat hebben ze dan goed gedaan. :) Ik reageerde vooral omdat 3-voud de argumentatie van de heren bij P&W verkeerd voorspiegelde. Ik kreeg daar het beeld dat kritiek vooral in ging op de gevolgde procedure. Daar kan ik mij best iets bij voorstellen want het zal echt niet voor het eerst zijn dat er onder het mom van politieke daadkracht even snel een indrukwekkend rapport wordt gepubliceerd.
pi_131122922
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:27 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Tuurlijk, ga maar de grondwet proberen te veranderen. Gaat nooit gebeuren _O-
Nog los daar van zou dat ook heel erg dom zijn in dit geval.
pi_131122955
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:31 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nou, dat hebben ze dan goed gedaan. :) Ik reageerde vooral omdat 3-voud de argumentatie van de heren bij P&W verkeerd voorspiegelde. Ik kreeg daar het beeld dat kritiek vooral in ging op de gevolgde procedure. Daar kan ik mij best iets bij voorstellen want het zal echt niet voor het eerst zijn dat er onder het mom van politieke daadkracht even snel een indrukwekkend rapport wordt gepubliceerd.
Het rapport is zelfs verbazingwekkend genuanceerd en staat vol met verdedigingen van de school ;)
Maar de conclusie blijft: belabberd onderwijs en slecht bestuur.

Mocht je het zelf willen lezen:
http://www.onderwijsinspe(...)ort-ibn-ghaldoun.pdf

:)
pi_131123145
Bedankt voor de link, maar ik ga het niet lezen. ;) Gaat er eigenlijk nog een vervolgonderzoek komen? Het is op zich interessant om te weten hoe de situatie bij Ibn Ghaldoun heeft kunnen ontstaan. De overheid heeft een zekere controletaak op zich genomen als het gaat om onderwijs. Hoe kan er ondanks die controletaak nog zo'n puinhoop ontstaan? En waarom moet het ingrijpen zo abrupt? Voor de leerlingen zijn deze ontwikkelingen natuurlijk erg ongelukkig.
pi_131123312
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:41 schreef Kowloon het volgende:
Bedankt voor de link, maar ik ga het niet lezen. ;) Gaat er eigenlijk nog een vervolgonderzoek komen? Het is op zich interessant om te weten hoe de situatie bij Ibn Ghaldoun heeft kunnen ontstaan.
Ook dat omschrijft het rapport. In essentie komt het neer op: kans na kans na kans gegeven.
Wel met steeds meer toezicht en restricties overigens. Het is niet alsof dit uit het niets komt - de school krijgt al jaren waarschuwingen, verscherpt toezicht en semi onder-curatele stelling.

Maar de directeur vergeet dat soort kleine details natuurlijk liever als hij huilt dat het allemaal zo oneerlijk is.
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 11:51:21 #214
341203 3-voud
pi_131123373
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:31 schreef Kowloon het volgende:
Ik reageerde vooral omdat 3-voud de argumentatie van de heren bij P&W verkeerd voorspiegelde. Ik kreeg daar het beeld dat kritiek vooral in ging op de gevolgde procedure.
Lol.

Die geloofswaanzinnige bepleite dat er niet zo veel aan de hand was. Dat we dat maar normaal moesten vinden die dalende lijn aan kwaliteit, schulden en rotzooi. Het was immers nog in de opbouwfase. Wat een wereldvreemde knurft.

Nog maar niet te spreken van die 2 "vaders" die de media en het westen, met op de koop toe 9-11, de schuld gaven.

Mja, je kijkt wel heel selectief als je enkel die paar zinnetjes eruit pikt die jou uitkomen. Nog niet gesproken dat die vervolgprocedure gewoon geen nut heeft. Werd hem tijdens de uitzending al duidelijk gemaakt.

quote:
Bedankt voor de link, maar ik ga het niet lezen. ;) Gaat er eigenlijk nog een vervolgonderzoek komen? Het is op zich interessant om te weten hoe de situatie bij Ibn Ghaldoun heeft kunnen ontstaan. De overheid heeft een zekere controletaak op zich genomen als het gaat om onderwijs. Hoe kan er ondanks die controletaak nog zo'n puinhoop ontstaan? En waarom moet het ingrijpen zo abrupt? Voor de leerlingen zijn deze ontwikkelingen natuurlijk erg ongelukkig.
Hahaha... zelfde laken en pak als die baardmans dus. Het ligt aan "de ander".
Want als de leiding er een zootje van maakt, moet de overheid ingrijpen. Gebeurd daarna jarenlang weer hetzelfde, moet er weer ingegrepen worden.

Dat die school, met name de leiding, gewoon niet capabel genoeg zijn, en eigenlijk maar 1 doel hebben, een islamitische school omdat toch, maakt je niets uit.

Hoe wereldvreemd kun je zijn? Vermoed dat je aan het trollen bent. Dit soort oogkleppen zijn stuitend.
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 11:56:05 #215
341203 3-voud
pi_131123509

Lieve jongens zitten erop.
Het gaat ze ook maar om 1 ding: moslims bij elkaar
pi_131123591
quote:
Je gaat het niet lezen maar hebt er wel een oordeel over?
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 12:02:58 #217
341203 3-voud
pi_131123694
pi_131123773
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is toch het makkelijkst? :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:05:32 #219
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131123776
quote:

Moet je hetzelfde als westerling eens proberen in Saudi-Arabië... :')

Goed dat die tent (toepasselijk woord hier trouwens) nu eindelijk definitief gesloten gaat worden. Was een stuk handiger geweest als dat al vóór de zomervakantie gebeurd zou zijn.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_131123888
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb er geen oordeel over, ik stel gewoon wat kritische vragen. Het zijn geen retorische vragen zoals je lijkt te denken. Op het terrein waar ik meer thuis ben, de financiële sector zie je ook dat er veel toezichthouders zijn maar dat er desondanks altijd pas laat wordt opgetreden, vandaar die vragen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:48 schreef Grouch het volgende:
Ook dat omschrijft het rapport. In essentie komt het neer op: kans na kans na kans gegeven.
Wel met steeds meer toezicht en restricties overigens. Het is niet alsof dit uit het niets komt - de school krijgt al jaren waarschuwingen, verscherpt toezicht en semi onder-curatele stelling.
Dit is dus precies wat je ook ziet in de financiële sector. Centrale banken houden toezicht en hebben daar vergaande instrumenten voor (ze kunnen zelfs het bestuur van een bank overnemen), maar zijn beducht om die te gebruiken waardoor er erg lang waarschuwingen gegeven worden.
pi_131124066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:

Lieve jongens zitten erop.
Het gaat ze ook maar om 1 ding: moslims bij elkaar
Tokkieschool
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_131124200
quote:

[..]

~16 / ~25 % (afhankelijk van je definitie van bevoegd / onbevoegd en of je o.a. docenten-in-opleiding onder onbevoegd of onder een ander kopje laat vallen) gemiddeld in Nederland, tegenover 45 % op het vmbo op het IG en 80 % in de vwo bovenbouw? Factortje -tig verderop, dunkt me.

Het was een onhoudbare situatie natuurlijk, maar ik ben verbaasd over het belachelijk belabberd geplande besluit. De scholen zijn net anderhalve week bezig in Rotterdam - 2 weken eerder en je schept een hoop duidelijkheid meer, ook voor de leerlingen. Ook raar is dat Dekker zijn besluit kennelijk heeft gemaakt op basis van de awb, en niet de wet goed onderwijs, goed bestuur. Ben benieuwd waarom dat is gebeurd...
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_131124289
quote:
Tegelijkertijd tenenkrommend en lachwekkend.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_131126283
quote:
Wat een grap zeg, heb een paar keer hardop gelachen :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_131126575
quote:
Ikke directeur. Ikke Nederlands goed beheersen zodat ik goed leren kan aan kinderen. En ook goed rapport en officieel document behandel kan.

Ok, ik overdrijf. Maar echt...

Aan de andere kant zou hij een goede kerstman zijn.
pi_131128479
Het is toch het failliet van het onderwijs als iemand met zo'n taalbeheersing op een school mag werken?! :')
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:08:11 #227
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_131135783
quote:
echt weer typisch moslims om 9 -11 er bij te halen en dan zeggen vanaf dat moment worden alle islamitische scholen of andere gebouwen tegen gewerkt .......... slachtofferrol weer ppfff

maar in mijn ogen is de sluiting van de school gewoon zwaar te recht alleen de manier op op het nu gebeurd is vind ik vreemd

had van mij part in de zomer vakantie wel wel gesloten mogen worden na bekendmaking van de fraude
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_131168951
Nu de andere slecht presterende scholen nog.

[ Bericht 80% gewijzigd door klipper op 15-09-2013 16:06:34 ]
  vrijdag 27 september 2013 @ 20:43:23 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131627736
Er is blijkbaar eerst melding gemaakt aan de onderwijsinspectie (voordat het examen Frans ook hier op FOK! gepost werd. Omwille van allerlei redenen (boel mij mekaar houden) is daar toen niks mee gedaan. Vervolgens is dit dus keihard via de (digitale) media gespeeld:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)na-tip-ibn-ghaldoun/
The End Times are wild
pi_131627889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:43 schreef LXIV het volgende:
Er is blijkbaar eerst melding gemaakt aan de onderwijsinspectie (voordat het examen Frans ook hier op FOK! gepost werd. Omwille van allerlei redenen (boel mij mekaar houden) is daar toen niks mee gedaan. Vervolgens is dit dus keihard via de (digitale) media gespeeld:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)na-tip-ibn-ghaldoun/
Dat laffe.
Een ander mag hun zaakjes opknappen en aan het licht brengen.
pi_131649106
Examendieven stalen al vaker schooltoetsen

Twee examendieven van het Ibn Ghaldoun in Rotterdam hebben maanden voor de examenroof al eens eerder proefwerken gestolen uit hun school. Het tweetal nam vorig jaar schoolonderzoeken weg. Een docente die aan de bel trok, moest de zaak 'laten rusten'.

Dat blijkt uit het politiedossier dat het AD heeft ingezien. Vermoedelijk werden de proefwerken in oktober vorig jaar gestolen uit de laptop van de mentor van hun klas.

Voor de jongens, zonen van docenten, smaakte die diefstal naar meer. Anass B. en Liays C. stemden via smsjes af hoe ze de volgende keer 'van tevoren zouden bespreken wie wat ging doen'. 'Paar gaan de wacht houden dan. Is nog een paar maanden. Komt goed'. En zoals bekend waagden ze het nog eens; met negen schoolgenoten stalen ze uiteindelijk 27 eindexamens.

Torenhoge cijfers
Uit het dossier blijkt dat het schoolbestuur al vóór de grote examenroof is gewaarschuwd dat er proefwerken werden gestolen. Een lerares Nederlands sloeg al in het voorjaar bij rector Bart Renders alarm, omdat matige leerlingen ineens torenhoge cijfers haalden. In januari haalden leerlingen die een 1,1 en een 4 stonden, plots een 9,8 en een 8,8.

De docente legde het verband tussen twee van haar collega's en hun zonen. Rector Renders oordeelde echter dat 'het niet bewezen kon worden en ze de zaak moest laten rusten'.

De lerares stapte hierop naar de Onderwijsinspectie. Die zei dat ze de waarschuwing mee wilde nemen in een onderzoek, maar toen dit werd opgestart, kwam de grote examenroof al aan het licht.

Uit het politieonderzoek rijst het beeld dat leerlingen uit de vwo-examenklas, waarin de meeste examenrovers zaten, afstevenden op bar slechte cijfers. Ze werden 'lui' genoemd, deden hun opdrachten niet, verzuimden continu en dreigden te zakken voor hun eindexamens.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-schooltoetsen.dhtml

En het word nog veel schokkender, maar dat gedeelte staat alleen in de krant zelf en niet online.
Zo werd de lerares nederlands vulgair, racistisch en anti-Islamitisch genoemd omdat zij Saskia Noort aanraadde voor de boekenlijst. Zij werd, met medeweten van de schoolleiding, weggepest. De lerares werd door een imam benaderd terwijl ze door een vader van een van de leerlingen in het gezicht bespuugd werd. Zij zag uiteindelijk af van aangifte omdat ze bang was dat het dan nog verder zou escaleren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131649293
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Examendieven stalen al vaker schooltoetsen

Twee examendieven van het Ibn Ghaldoun in Rotterdam hebben maanden voor de examenroof al eens eerder proefwerken gestolen uit hun school. Het tweetal nam vorig jaar schoolonderzoeken weg. Een docente die aan de bel trok, moest de zaak 'laten rusten'.

Dat blijkt uit het politiedossier dat het AD heeft ingezien. Vermoedelijk werden de proefwerken in oktober vorig jaar gestolen uit de laptop van de mentor van hun klas.

Voor de jongens, zonen van docenten, smaakte die diefstal naar meer. Anass B. en Liays C. stemden via smsjes af hoe ze de volgende keer 'van tevoren zouden bespreken wie wat ging doen'. 'Paar gaan de wacht houden dan. Is nog een paar maanden. Komt goed'. En zoals bekend waagden ze het nog eens; met negen schoolgenoten stalen ze uiteindelijk 27 eindexamens.

Torenhoge cijfers
Uit het dossier blijkt dat het schoolbestuur al vóór de grote examenroof is gewaarschuwd dat er proefwerken werden gestolen. Een lerares Nederlands sloeg al in het voorjaar bij rector Bart Renders alarm, omdat matige leerlingen ineens torenhoge cijfers haalden. In januari haalden leerlingen die een 1,1 en een 4 stonden, plots een 9,8 en een 8,8.

De docente legde het verband tussen twee van haar collega's en hun zonen. Rector Renders oordeelde echter dat 'het niet bewezen kon worden en ze de zaak moest laten rusten'.

De lerares stapte hierop naar de Onderwijsinspectie. Die zei dat ze de waarschuwing mee wilde nemen in een onderzoek, maar toen dit werd opgestart, kwam de grote examenroof al aan het licht.

Uit het politieonderzoek rijst het beeld dat leerlingen uit de vwo-examenklas, waarin de meeste examenrovers zaten, afstevenden op bar slechte cijfers. Ze werden 'lui' genoemd, deden hun opdrachten niet, verzuimden continu en dreigden te zakken voor hun eindexamens.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-schooltoetsen.dhtml

En het word nog veel schokkender, maar dat gedeelte staat alleen in de krant zelf en niet online.
Zo werd de lerares nederlands vulgair, racistisch en anti-Islamitisch genoemd omdat zij Saskia Noort aanraadde voor de boekenlijst. Zij werd, met medeweten van de schoolleiding, weggepest. De lerares werd door een imam benaderd terwijl ze door een vader van een van de leerlingen in het gezicht bespuugd werd. Zij zag uiteindelijk af van aangifte omdat ze bang was dat het dan nog verder zou escaleren.
Te ziek voor woorden. Ik zou 't begrip wolf in schaapskleren weer eens van stal willen halen maar dit kun je amper schaapskleren meer noemen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_131649383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:56 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Te ziek voor woorden. Ik zou 't begrip wolf in schaapskleren weer eens van stal willen halen maar dit kun je amper schaapskleren meer noemen.
De wolf hoefde zich niet eens meer te verkleden :')
pi_131649660
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als iemand dit stukje zou kunnen scannen dan graag.
pi_133005892
Verdachten examenfraude beschuldigen elkaar

In verhoren bij de politie lijken verdachten van de examenfraude op de Ibn Ghaldounschool in Rotterdam elkaar regelmatig te beschuldigen; van meeloper tot meesterbrein. Dat beeld rijst op tijdens de regiezitting van de zaak tegen 9 verdachten. Maar er zijn bij de politie ook bekennende verklaringen afgelegd.

De officier van justitie schetste aan het begin van de zitting een beeld dat de verdachten meerdere keren via het dak inbraken in de school. Al op 30 april zouden enkele van hen een voorverkenning hebben gedaan. Vervolgens werden pakketjes examens gestolen, gefotografeerd en teruggelegd, aldus het Openbaar Ministerie. De examens zouden via USB-sticks of in geprinte vorm zijn verspreid.

'Sjoemelcultuur'
Verschillende advocaten zijn donderdag bij de rechtbank in Rotterdam aan het woord geweest om hun onderzoekswensen toe te lichten. Meerdere advocaten willen dat medeverdachten ook als getuigen in de strafzaak van hun cliënt worden gehoord.

Maar de advocaten willen veel meer getuigen horen. Zo wil Guy Weski de oud-rector van de inmiddels failliete school ondervragen. Advocaat Ed Manders spande de kroon; hij wil bijna 60 getuigen horen. Onder hen bevinden zich docenten van Ibn Ghaldoun, die zouden kunnen verklaren over de vermeende 'sjoemelcultuur' op de school.

De meeste verdachten lieten verstek gaan. Drie waren er aanwezig. Later op de dag komen nog de zaken van twee minderjarigen aan de orde. Verdachte Anass B. was wel aanwezig. Zijn advocaat Thomasz Krodczycki stelde dat medeverdachten hem typeren als een leidend figuur, het meesterbrein achter de diefstal. Anderen zouden hem een domme jongen en lui hebben genoemd. Mogelijk komt er een onderzoek naar de persoonlijkheid van B.
http://www.volkskrant.nl/(...)k-Ibn-Ghaldoun.dhtml
pi_133006011
Opvolger Ibn Ghaldoun wil leerlingen weren

De nieuwe islamitische school voor voortgezet onderwijs in Rotterdam, De Opperd, wil om verschillende redenen vijf leerlingen niet toelaten tot de school. Dat zegt bestuurder Wim Littooij van de school.

De Opperd is speciaal opgericht voor oud-leerlingen van het voormalig Ibn Ghaldoun. De scholieren zijn verdachte in de eindexamenfraudezaak of hebben zich met hun ouders fel verzet tegen de komst van de nieuwe islamitische school.

De leerlingen en hun ouders probeerden in twee kort gedingen toch op de nieuwe school te worden toegelaten. In de eerste zaak draait het om één van de verdachten in de eindexamenfraudezaak, Sahila. Zij wil met haar twee broers op de nieuwe school worden toegelaten
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)wil-leerlingen-weren
  donderdag 7 november 2013 @ 21:42:10 #237
198365 Morendo
The Real Deal
pi_133022584
quote:
Dat lijkt me wel weer terecht. Saskia Noort is geen literatuur.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:43:27 #238
198365 Morendo
The Real Deal
pi_133022657
Maar het kan toch niemand verbazen? Het percentage foute mensen ligt op een islamitische middelbare school nu eenmaal wat hoger dan op een reguliere middelbare school.
pi_133028318
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 12:05 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Moet je hetzelfde als westerling eens proberen in Saudi-Arabië... :')

Goed dat die tent (toepasselijk woord hier trouwens) nu eindelijk definitief gesloten gaat worden. Was een stuk handiger geweest als dat al vóór de zomervakantie gebeurd zou zijn.
Gast, Nederland moet zijn reputatie als bureaucratiestaat niet omlaag halen. Alles zo lang mogelijk uitstellen met zoveel mogelijk regeltjes.
#freefrederike
pi_133039705
Islamitische school moet leerlingen aannemen

De nieuw islamitische school in Rotterdam, De Opperd, moet 4 van de 5 leerlingen die zich bij de rechter verzetten tegen de weigering op die school te worden toegelaten, toch aannemen. Alleen het 16-jarige meisje Saliha, die medeverdachte is in de examenfraudezaak op de inmiddels failliete school Ibn Ghaldoun, hoeft niet te worden toegelaten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ngen_aannemen__.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')