Life2.0 | zondag 16 juni 2013 @ 23:06 |
![]() In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier! ![]() MH RX 50 - 2008 - (blester) Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-) AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR) Tomos AT50 - 1981 - (leeell) Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo) CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje) Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg) Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival) Suzuki TSX - 1991 - (Yreal) Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42) Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667) Puch Vs 50D - 1960 - (Floppydisk) Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() Merk - Bouwjaar - User Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() ![]() De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen. ![]() We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen. ![]() Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR. ![]() Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. ![]() Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met: - Een duidelijke uitleg van het probleem - Wanneer is het probleem ontstaan? - Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond? - Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem - Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen? ![]() Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic! ![]() Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen. ![]() Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze. ![]() • CBR • RDW • Speurders • Marktplaats • Scooter-freaks | |
leeell | zondag 16 juni 2013 @ 23:06 |
meh, mijn voor-lapo nu onzichtbaar ![]() | |
Anne | zondag 16 juni 2013 @ 23:07 |
Post je 'm nog een keer. | |
leeell | zondag 16 juni 2013 @ 23:23 |
Ou-Tannu | maandag 17 juni 2013 @ 12:53 |
Huray, mn snorfiets heeft ook zn eerste rondjes weer kunnen rijden :-) viel me nog best mee... ruim 6 maand stil gestaan zonder carburateur etc.. even de boel wat schoon gemaakt, goede geteste carb er aan, verse mengsmering in de tank etc.. 2x aan het koort trekken.. en t blok sloeg al aan zonder gedoe.. nu alleen nog even fine tunen... andere ontstekingsspoel de huidige kan de accu niet bijladen en dan kan ik daar ook op touren ![]() | |
Geelman | maandag 17 juni 2013 @ 17:34 |
Met het originele Tomos-blok? Alweer bijna 20k met de Kymco gereden, gaat verbazingwekkend goed voor zo'n semi-bamihap! ![]() | |
silenthill | maandag 17 juni 2013 @ 18:40 |
Ik doe zo'n 1000 km per maand met de Kymco agility 50cc 4 takt. Zit nu op 9000 km, maar ze zijn erom bekend. Met goed onderhoudt, hoge km standen te halen. | |
Geelman | maandag 17 juni 2013 @ 21:09 |
1000 km per maand op een Agi?! Da's nog eens hardcore! Ik doe misschien 400 km per maand. | |
vosss | dinsdag 18 juni 2013 @ 12:10 |
Ik ga er straks ook 1000 per maand doen. Op een Kymco Like dan wel. Zo maar eens een ritje maken in het zonnetje ![]() | |
StateOfMind | dinsdag 18 juni 2013 @ 12:16 |
Ik heb net ook ff een ritje over de dijk langs de Maas gemaakt, heerlijk (totdat je stilstaat ![]() Maar wel balen dat ik nog geen motorrijbewijs en motor heb, dat is nog nét wat leuker. | |
BlackLining | dinsdag 18 juni 2013 @ 12:30 |
Nou, ik wil de pret niet bederven, maar motorrijden met 30 graden en de knallende zon op je dikke motorpak, is allesbehalve 'leuk' ![]() | |
vosss | dinsdag 18 juni 2013 @ 12:33 |
Lijkt me ook. Overigens wel vreemd dat mensen op een scooter zonder beschermende kleding vrolijk 70 rijden en een beetje verstandige motorrijder gewoon een pak aan doet. Als je met korte broek en shirtje op je plaat gaat met 50 dan vallen de vellen er ook vanaf ![]() Maarja daar denk je niet aan op een scootertje natuurlijk ![]() | |
StateOfMind | vrijdag 21 juni 2013 @ 07:59 |
In de categorie stomme vragen ![]() Volgens de (online) gebruikshandleiding moet er in mijn Sym Orbit 1 50 10W30 olie of beter. - Is 10W40 beter dan 10W30? - Zo ja, ik heb nog 10W40 motorolie van mijn auto staan. Kan/mag dat erin? [/einde stomme vraag] Het is een 4-takt by the way. [ Bericht 5% gewijzigd door StateOfMind op 21-06-2013 11:04:14 ] | |
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 12:06 |
Als ze 10W30 voorschrijven dan zou ik die er gewoon in gooien. Het is niet alsof olie heel erg duur is. | |
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 12:08 |
Mijnes moet overigens 10W40 in, ook 4-takt. Het zal allemaal zo een kwaad niet kunnen lijkt me dus in principe denk ik dat je die 10W40 er gewoon wel in kan mikken, maar als er op papier 10W30 in moet dan zou ik dat gewoon aanhouden ookal is er niet heel heel heel erg veel verschil tussen die 2. | |
BlackLining | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:09 |
Mwa, heeft met de viscositeit te maken. Tweede getal geeft aan hoe vloeibaar de olie is als ie warm is. Hij zal met dat lagere viscositeitsgetal iets soepeler lopen. Kijk even of ie synthetische of minerale olie moet hebben. Dat is nog wat belangrijker eigenlijk. Overigens als je een brommer hebt, dus met koppelingsplaten, pas goed op met auto olie. Het kan er wel in maar alleen als je weet waar je mee bezig bent en je zeker weet welke additieven er wel of niet in zitten. | |
vosss | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:22 |
Daarom zei ik ook, gewoon erin gooien wat de fabrikant voorschrijft. Een flesje olie is zo duur niet en beter voorkomen dan genezen lijkt me ![]() | |
BlackLining | vrijdag 21 juni 2013 @ 13:27 |
Hij zal er niet kapot aan gaan hoor. Wellicht dat de topsnelheid iets lager komt te liggen en hij langzamer op temperatuur komt, maar heel groot zal dat effect niet zijn. | |
Anne | vrijdag 21 juni 2013 @ 18:10 |
![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 13:08 |
Vwb de TT: Gisteren in de binnenstad van Roermond komt er ineens een hele stoet van motoren langs blijkt het hier om te gaan. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 13:09:21 ] | |
StateOfMind | woensdag 26 juni 2013 @ 17:44 |
Vanmiddag even langs de scooterboer geweest. Ik had nog een tegoedbon van 40 euro over (kreeg bij aankoop 250 euro aan accessoires gratis en had toen alvast een helm genomen, een art4 slot en een schijfremslot. En vandaag een donker zonnevizier, een universele zadelhoes voor als het regent en motorolie). Voor 4-takt hadden ze 5W40 en 10W40 en voor mijn Sym adviseerde men dan de 10W40 half syntheet. Thuis gelijk even vergeleken met de motorolie die ik nog van mijn auto had staan en die heeft exact dezelfde specificaties. | |
BlackLining | woensdag 26 juni 2013 @ 18:39 |
Let er even op dat specificaties iets verder gaan dan ??w?? he. Dat staat voor viscositeit. Eerste getal is bij koude olie, tweede bij warme olie. Een lager getal, betekend iets 'vloeibaardere' olie. Doorgaans zal mengen niet zo'n probleem opleveren als je geen high-end machine hebt, maar er is wat meer aan de hand dan dat getalletje. Wel zou ik inderdaad opletten of je geen mineraal mengt met een syntheet. Kan me zo voorstellen dat dat niet helemaal lekker wil. | |
StateOfMind | woensdag 26 juni 2013 @ 18:52 |
De API en ACEA e.d. kwamen ook exact overeen met de olie die de scooterboer adviseerde voor mijn scooter. En het is geen high end scooter gelukkig, een simpele Sym ( ![]() Zodra ik 'straks' mijn A en een motor heb gaat ie er toch weer uit. | |
BlackLining | woensdag 26 juni 2013 @ 18:53 |
Oh het zal wel werken hoor ![]() ![]() | |
StateOfMind | woensdag 26 juni 2013 @ 18:56 |
Beetje inlezen kan nooit kwaad. Een goede voorbereiding is het halve werk. Met zo'n beetje alles ![]() | |
StateOfMind | woensdag 26 juni 2013 @ 18:58 |
Vanmiddag toch maar een zomerjas gekocht voor op de scooter. Het is soms toch nog wel behoorlijk fris op dat ding met de rijwind. | |
silenthill | woensdag 26 juni 2013 @ 19:49 |
Afgelopen weekend, mallossi multivar vario met 7,5 gram rolletjes en nieuwe v-snaar onder de Kymco agility gedaan. Bij km stand 8000. Half uurtje werk. Trekt nu sneller op en top op de teller is 5 km hoger. 65 km. Toch wel prettig, om wat beter met verkeer mee te komen. Met zo 50 km per dag. Woon werk. Twijfel wel, als ik ook op de rollerbank moet, ik nu een boete krijg. Maar dat zien we dan wel weer. :-) | |
vosss | woensdag 26 juni 2013 @ 19:54 |
Ik ben van plan om een OD2 vario erop te gooien, loopt nu exact 60, optrekken doet ie voor mij voldoende, dus voornaamste is iets hogere top http://www.revolution70.n(...)1&controller=product Volgens mij moet dat wel lukken met 2 linkerhanden, een steeksleutel en een varioblok niet? ![]() Ik hoop ergens tussen de 60 en de 70 op de teller uit te komen. Dat is voorlopig even hard zat. Misschien over een tijdje een 90cc erop ofzo, maar dat kijk ik nog wel ff aan ![]() | |
silenthill | woensdag 26 juni 2013 @ 20:10 |
@voss Is makkelijk zelf te doen. Zet de blokkeer sleutel goed vast. Moer op krukas bij vario, wil nog wel eens moeilijk loskomen. Let bij het vastdraaien, van de vario. Vast is vast. Misschien dat je nog moet uitzoeken welk gewicht rolletjes je nodig hebt en misschien moet je de vsnaar schimmen. Ik moest er 1 shimringetje bijplaatsen. Op YouTube staan een paar handige how to's. :-) | |
vosss | woensdag 26 juni 2013 @ 20:18 |
Dat shimmen wat is dat precies, hoe weet ik wanneer ik dat moet doen en hoe werkt het? ![]() | |
silenthill | woensdag 26 juni 2013 @ 20:50 |
Vaak bij het plaatsen van een andere vario, ligt de v-snaar niet meer op zijn onderste punt. Met shimringetjes kunt je de ruimte van de vario verbreden, waardoor de snaar netjes op de krukas ligt. Het is een beetje lastig uit te leggen met alleen tekst. Als je googlet, staat het haarfijn uitgelegd en YouTube heeft er ook wat over. | |
vosss | woensdag 26 juni 2013 @ 20:57 |
Ow ik snap het al. Dat zijn ringetjes die ik tussen de nieuwe vario en de gladde bus doe niet?![]() | |
silenthill | woensdag 26 juni 2013 @ 21:04 |
Inderdaad, voor je variobus. Niet erachter, dat willen sommige nog wel eens mis doen. Vind je aandrijving niet leuk. :-) | |
vosss | woensdag 26 juni 2013 @ 21:15 |
Wacht even, dus eerst standaard vario eraf, nieuwe erop, variobus erop en dan pas de ringetjes?? | |
silenthill | donderdag 27 juni 2013 @ 07:17 |
Hier vind je een handige how to ![]() http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=274618 Heel duidelijk uitleg. Scooter freaks forum, kun je heel veel info vinden. | |
#ANONIEM | donderdag 27 juni 2013 @ 10:21 |
Domme ik van de week. Wilde voor huiselijk gebruik een scooter aanschaffen met zo een bak erop waar je alles in kan flikkeren aan boodschappen (zoals die pizza koeriers hebben), loop ik zo een winkel binnen waar al die dingen verkocht worden,afijn keuze gemaakt en komen we nog alleen uit op de vereisten zeg ik: " Oh dan moet ik dus nog even examen doen om zo een rijbewijs te halen " Verkoper kijkt mij aan en zegt: " Maar mijnheer,u heeft toch al een autorijbewijs? " ![]() | |
silenthill | donderdag 27 juni 2013 @ 10:59 |
Lol. Ik had die gezichtsuitdrukking van die verkoper wel willen zien. :-) | |
StateOfMind | maandag 1 juli 2013 @ 08:38 |
Ik wilde gisteravond in de schuur mijn scooter op slot zetten, gaat ineens het kettingslot niet meer dicht ![]() Bij mij in de schuur is ook de enige plek waar ik ook het kettingslot erop doe, en daar komt verder nooit iemand anders, dus het is uitgesloten dat er iemand mee heeft gekloot. De beide sleutels gaan er wel in, maar draaien niet verder dan soms een kwartslag en soms een halve slag. Betreft een Luma ART 3 kettingslot van net een maand oud. | |
BlackLining | maandag 1 juli 2013 @ 09:15 |
Gewoon zand of iets. Beetje kettingspray, kruipolie, WD40 of zoiets dergelijks in het sleutelgat spuiten. | |
StateOfMind | maandag 1 juli 2013 @ 09:19 |
Straks maar eens even proberen dan. Ik heb zowel kettingspray (Innotech 105 Kettingfluid wat ik altijd voor mijn mountainbike gebruik) en algemene smeerolie en slotspray, dus hopelijk komt dat goed. Woon gelukkig in een klein, rustig en net dorpje, maar toen ik er gisteren achter kwam zijn er toch wel wat woorden uit mijn mond gekomen die niet voor de gevoelige luisteraar geschikt waren ![]() | |
BlackLining | maandag 1 juli 2013 @ 09:26 |
Ik heb nog nooit een kettingslot gehad wat niet binnen 3 maanden vastsloeg uit zichzelf ![]() Gewoon ff smeren. Niks aan de hand. | |
#ANONIEM | maandag 1 juli 2013 @ 10:48 |
Een algemene opmerking: Laten jullie je scooter/brommer allemaal braaf buiten staan met een gigantisch slot erop of stal je het gewoon binnenshuis cq garage dan wel in de kelder van je huis? De reden dat ik dit vraag is dat ik best wel veel scooters/brommers buiten zie staan terwijl je weet dat boeven tegenwoordig nergens voor terugdeinzen als het potentieel verkoopwaar betreft. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2013 10:49:01 ] | |
StateOfMind | maandag 1 juli 2013 @ 10:54 |
Hij doet het weer, bedankt voor de tip. | |
StateOfMind | maandag 1 juli 2013 @ 11:00 |
Thuis staat ie in de schuur met kettingslot, schijfremslot, stuurslot en startonderbreking erop. Alleen als ik bij mijn ouders op bezoek ga dan doe ik alleen het stuurslot en de startblokkering erop. Hij staat dan in hun achtertuin voor het raam. Als er iemand de tuin in zou sluipen dan begint hun hond te blaffen en voordat een dief dan bij de scooter is sta ik er al naast. Als ik hem ergens anders neer zou zetten dan zou ik ook alle sloten erop zetten. Better safe than sorry. | |
vosss | maandag 1 juli 2013 @ 11:26 |
De mijne staat buiten met stuurslot (wat niks voorstelt natuurlijk) en een ART 4 ketting door het voorwiel en een ART4 ketting door het achterwiel. Allebei vast aan een dikke stalen constructie voor een winkel die voorkomt dat boeven met een auto naar binnen rijden bij die winkel. Maargoed, ik denk dat mijn model ook niet echt gewild is bij boeven; het is een beetje een ouwe lullen model zegmaar. | |
Posergoth6667 | maandag 1 juli 2013 @ 11:32 |
Nou, mijn Puch MS uit 57 rijd ook weer goed. Keering achter mijn ontsteking was kapot en de ontsteking was door de olie ook overleden. Ik heb de 75 op de GPS gehaald. Binnenkort een Homoet uitlaat er onder. Laatste dingen maken zoals ik ze wil en dan gaat hij helemaal uit elkaar. Frame en achterbrug richten, stukken netjes lassen en dan alles naar de poedercoater. | |
Miniem | maandag 1 juli 2013 @ 12:27 |
Binnen zonder slot. ik rij alleen met droog weer. | |
Ou-Tannu | woensdag 3 juli 2013 @ 17:44 |
in een afsluitbaar hok buiten.. verder alleen stuurslot ![]() maar goed wie wil dat hork van mij nou jatten.. maar goed nog een weekje straatrijden en dan mag die ook even genieten van vakantie en lekker binnen staan.... Daarna eerst de Saxonette Luxus voorzien van een nieuwe pakking.... en daarna de Rush maar weer eens in de jaarlijkse onderhoud sessie ![]() wat inhoud dat de boel weer even ontdaan wordt van 30 lagen straatvuil. Carb reinigen luchtfilter reinigen ( of een andere er op.. maar wat is wijsheid? ) Accu vervangen ( huidige heeft een slechte cel ) Variorollen vervangen ( versleten, en zijn inmiddels dus veel te licht ![]() achtervelg een Q&D paintjob geven remmerij afstellen en verder zie ik wel wat t hork nog nodig heeft ![]() | |
Miniem | woensdag 3 juli 2013 @ 17:49 |
Luchrfilter zou ik vervangen | |
Ou-Tannu | woensdag 3 juli 2013 @ 18:27 |
nja probleem is dit is een vrij gesloten bak met en stuk spons er in zeg maar.. nou kan ik er een nieuwe spons in gooien.. wat geen probleem is.. of een compleet ander filter? ( die mogelijk dus elke keer als t regent last krijgt van spatwater ) | |
-niemand- | woensdag 3 juli 2013 @ 22:32 |
die filters moet je uitwassen en opnieuw inoliën met luchtfilterolie. zo'n setjes met schoonmaakspul en olie zijn meestal vrij duur, dus je kunt misschien beter een compleet nieuw filter kopen. | |
Ou-Tannu | woensdag 3 juli 2013 @ 22:33 |
nieuwe spons is exc verzending slechts 4 euro.. dus daar hoef ik t niet voor te laten ![]() | |
-niemand- | woensdag 3 juli 2013 @ 22:36 |
Zo'n schoonmaaksetje kost trouwens 20 euro, dus dan is die keuze snel gemaakt ![]() http://www.nlpower.nl/k-n-recharger-filter-reiniger-set.html | |
Miniem | woensdag 3 juli 2013 @ 22:36 |
Hoeveel kost een nieuw filter dab? | |
Miniem | donderdag 4 juli 2013 @ 16:14 |
Vandaag klaar met spaken eronder leggen. [ Bericht 71% gewijzigd door Miniem op 05-07-2013 20:54:15 ] | |
admiraal_anaal | zondag 14 juli 2013 @ 21:21 |
Volgens mij mag ik ook hier posten ![]() ![]() Sinds een paar dagen heb ik een Benelli 491 in het bezit uit 2005. ![]() Volgende week krijgt ie een onderhoudsbeurtje gezien ik niet weet hoe ik alles zelf moet doen ![]() ![]() Maar hoe kan ik nou zien of het AC of LC is? Toch gewoon een kwestie van of er een radiator achter de voorkap zit? | |
Miniem | zondag 14 juli 2013 @ 21:28 |
Jep, radiator of niet. | |
StateOfMind | woensdag 17 juli 2013 @ 18:44 |
Normaliter trekt mijn scooter (Sym Orbit 1 50cc 4-takt) redelijk vlot (voor een 4-takt) én vooral constant door tot 70 op de teller. Maar soms (en de laatste tijd wat vaker) trekt ie normaal door tot de 40-45 ( ![]() Het is niet zo dat ie stil valt of stottert, dat niet, en het gaat ook niet heel erg veel trager, maar toch genoeg om het mij op te vallen. Hij heeft dan iets minder trekvermogen. Waar kan dit aan liggen en vooral: wat kost dat als ik het bij de scooterboer laat fixen? | |
leeell | woensdag 17 juli 2013 @ 18:56 |
waarschijnlijk een kwestie van het benzinjetraject even schoonmaken. of kleppen stellen, maar ik ben niet van ![]() ![]() | |
vosss | donderdag 18 juli 2013 @ 01:58 |
@SOM geen idee ik heb er geen klap verstand van. Mijne doet raar nadat ik een andere vario gemonteerd heb. Eerste dag soepel tot de 70@teller en daarna nog maar 65 en rare bijgeluiden die ik niet kan plaatsen. Originele vario weer terug erin en dus weer 60 maar nog steeds vage geluiden. Paar dagen de auto naar het werk gepakt. Binnenkort eens bellen met de dealer hier in de buurt. We zien wel. Ik heb zelf het idee dat het niet uit de vario komt en met het vervangen ervan geen klap te maken heeft. Lijkt verder naar voren te zitten het probleem. Mocht het iets in de cilinder zijn dan laat ik er meteen een wat groteren onder gooien. Verder bevalt het best goed dat scooteren naar het werk 22km enkele reis ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 juli 2013 @ 09:33 |
Ah! dit topic zocht ik ( als ik de goeie tenminste heb) Gisteren bij toeval snel kunnen schieten. ![]() | |
-niemand- | donderdag 18 juli 2013 @ 10:39 |
Zo'n pauper midlifecrisis mobiel ![]() | |
Ballsofsteel | donderdag 18 juli 2013 @ 20:09 |
Het klinkt ernaar dat je variateur niet goed doorloopt, zeker als het elke keer bij specifieke snelheden is. waarschijnlijk hoeft het alleen schoongemaakt te worden zodat alles weer soepel loopt, evt rolletjes vervangen (7,-) Wat dat aan arbeid kost weet ik echter niet ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Ballsofsteel op 18-07-2013 20:11:16 (meer info) ] | |
StateOfMind | donderdag 18 juli 2013 @ 20:23 |
Dat zal dan niet veel kosten alles bij elkaar vermoed ik. Ik heb hem overigens gekocht bij een scooterspeciaalzaak met 10.500 op de teller (nu 11.725) en toen hebben ze de varioring eraf gehaald (ik vond 45 te traag) en hij heeft een aflever beurt gehad (zit volgens mij ook kleppen stellen bij, om de 3000 km). | |
Ballsofsteel | donderdag 18 juli 2013 @ 22:03 |
ik mag hopen dat een beetje scootermonteur het binnen een uurtje gedaan heeft, uurloon ligt rond de 40,- geloof ik (?) dus het zal wel meevallen inderdaad ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 19 juli 2013 @ 07:45 |
![]() | |
admiraal_anaal | donderdag 25 juli 2013 @ 01:12 |
http://www.bmsscooterparts.nl/![]() | |
Miniem | zondag 4 augustus 2013 @ 11:52 |
Iemand verstand van Puch Maxi's toevallig? Mijn koppelingshuis heeft speling. Kan hem (als de brommer naar de koppelingskant hangt) 2 a 3 mm indrukken. Is dat erg? | |
Moccie | maandag 5 augustus 2013 @ 20:32 |
welke slot hebben jullie op jullie brom/snorfiets? die dealer hier dauwt gelijk de duurste in me handen en zegt ja ja neem die, art5 slot van 188 euro, heb die offerte hier liggen maar 188 eu voor een slot ![]() | |
StateOfMind | maandag 5 augustus 2013 @ 20:42 |
Ik heb ook WA+diefstal en heb een ART3 kettingslot (van Luma). Is voldoende voor de verzekering. Kosten maximaal 80 euro en op internet voor minder te vinden. En heb daar nog een remschijfslot van 2 tientjes bij. Naast het stuurslot en de startonderbreking die ik er ook altijd op zet. | |
Moccie | maandag 5 augustus 2013 @ 20:47 |
en woon je in een stad waar veel scoots gestolen worden? ik kreeg die van luma art5 170 cm in me hand gedauwt, en ik denk eerlijk gezegd niet dat alleen een slot genoeg is om m goed te beveiligen en er minsten nog 1 dingetje bij moet, dan heb ik toch nog me verzekering als het mis gaat maar dan krijg ik dat gedoe niet als ie toch gestolen word ik dacht aan een stuurslot of alarm, maar die zijn ook allemaal prijzig ![]() | |
StateOfMind | maandag 5 augustus 2013 @ 20:51 |
Ze proberen je gewoon een peperduur slot te verkopen. Art3 is voldoende voor de verzekering. Als je je scooter willen stelen, dan stelen ze hem toch wel. Of je er nu 1 of 10 sloten op hebt. Kop gewoon zo'n ART3 en eventueel een schijfremslot voor 2 tientjes en je bent voor nog geen 100 euro klaar. | |
Moccie | maandag 5 augustus 2013 @ 20:55 |
ja dat weet ik ook wel dat ze als ze m willen dat ze m toch wel krijgen, iedereen zegt dat, maar als je scooter naast 10 andere staat die met een zwakkere beveiliging dan laten ze die van jou toch eerder liggen stel je haalt een art 5 slot en maakt m altijd vast aan een object door je achterwiel, hoe snel pakt een dief m dan? ik hoor overal verhalen van mensen die m vast maken met zo een goedgekeurde slot en toch gestolen word, zou zonde zijn ![]() | |
admiraal_anaal | maandag 5 augustus 2013 @ 21:00 |
Ik heb een alarm met startonderbreking, art3 slot en schrijfremslot met alarm. Woon in Den Haag ![]() | |
StateOfMind | maandag 5 augustus 2013 @ 21:01 |
http://www.slotenspeciaal(...)f-5rgCFUZZ3godzx4AcQ 5 Tientjes zelfs. Schijfremslot erbij (het dievengilde schijnt dat vervelende dingen te vinden). Veel meer kun je er toch niet aan doen. | |
StateOfMind | maandag 5 augustus 2013 @ 21:04 |
Stuurslot en startonderbreking zat er bij mij standaard al op en die startonderbreking werkt goed kan ik zeggen ( ![]() | |
leeell | dinsdag 6 augustus 2013 @ 02:10 |
vandaag NSR (oud model) gekocht, 70cc malossi, 18mm keihin, (doorgerotte ![]() | |
Miniem | dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:26 |
Proma's rotten zo snel he ![]() | |
vosss | dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:23 |
Ik woon in een klein dorpje en heb 2x een ART4 slot. Mijn verzekering stelt ook dat 1x ART3 voldoende is, maar aangezien mijn sloten maar 45 euro kostte dacht ik voor die paar tientjes gooi ik ook nog een ketting door het voorwiel en om een paal. ![]() | |
vosss | dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:25 |
Wat wel is is dat het 2 dezelfde sloten zijn, dus als de boeven een truukje hebben om de ene ketting snel open te krijgen; dan is de tweede ook snel open ![]() Slot met een vast kop overigens, vind ik makkelijker. En 1 zo een slot is ook voldoende voor een motor antidiefstal te verzekeren, dus ik denk dat 2 sloten flinke overkill is, zeker in een dorpje, maargoed, veel extra werk is het niet om die tweede ketting door het voorwiel te mikken. ![]() | |
silenthill | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:39 |
Ik ga vijdag ( vrijwillig ) naar de RDW om te kijken hoe mijn scooter op de rollerbank presteert. Kost 27 euro Heb pas mijn Vario vervangen voor een sportvario, wat afgesteld en nu gaat ie me te hard. ![]() 75 op de teller. Teveel rollerbankcontroles in Amsterdam. Ze doen tegenwoordig al wat moeilijker als 20 jaar geleden. ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:40 |
Ik zet hem hier bij politiebureau op de rollerbank ![]() ![]() | |
admiraal_anaal | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:41 |
Heeft iemand ervaring met plasti dippen van zijn scooter? Wil er binnenkort aan beginnen namelijk | |
silenthill | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:43 |
Nope, maar je kunt je kappen wel spuiten. Beetje opschuren zodat de verf beter hecht, en goed schoonmaken en goede spuitbus gebruiken. | |
admiraal_anaal | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:46 |
Ja spuiten kan ik wel, heb alle airbrush en spuit benodigdheden hier liggen maar vond het plast dippen wel een grappig concept. Als je het zat bent trek je het er zo weer af en kost me max 30 euro | |
-niemand- | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:47 |
pics ![]() een ouwe NSR is altijd tof. | |
Haasbeuntje | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:55 |
Stuurslot is meestal wel voldoende en op mn vespa's zonder stuurslot doe ik soms een actionhangslotje ![]() | |
Yreal | woensdag 7 augustus 2013 @ 14:14 |
art 3 is voldoende voor de verzekering. en sloten bestellen op internet. Scheelt klauwen met geld. Art 4 sloten voor 20¤. | |
Blester | woensdag 7 augustus 2013 @ 14:33 |
Mag je hem meteen laten staan als hij te snel gaat ![]() | |
admiraal_anaal | woensdag 7 augustus 2013 @ 14:38 |
Neuh, zolang ik lopend die 5 meter naar het bureau kom zullen ze niks doen. Ken ze best goed en spreek ze regelmatig, ligt aan welke motormuis er rondrijdt om scooters te verzamelen voor controle maar vaak laten ze mij doorrijden ![]() Daarom een goeie band opbouwen met ze ![]() | |
Blester | woensdag 7 augustus 2013 @ 14:42 |
Hier zijn bijna nooit controles, hier zie je dan ook tig aantal aerox scootertertjes met 100-120 KM/u rijden ![]() | |
Moccie | vrijdag 9 augustus 2013 @ 10:48 |
heb nu een stuurslot en art3 slot met wa+diefstal verzekering als beveiliging thats it, ik zet m ook altijd bij cameras neer en drukke plekken want ik woon in een drukke stad met veel scootdiefstal, gaat goed komen hoop ik ![]() | |
Haasbeuntje | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:15 |
Hier 't zelfde, alleen die scooterlui beweren meestal dat hun scooter 100+ rijd ![]() | |
Yreal | vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:37 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)de-snorscooter.dhtml De fietsersbond ![]() | |
leeell | vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:46 |
Ik probeer de verotte uitlaat van die nsr eraf te halen, wat een onmogelijk zaak, flens is zo krom dat ik niet bij de moer kom met een steeksleutel. Iemand ideeën? | |
Miniem | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:01 |
Doppen met opzetstuk? Eraf slijpen? | |
vosss | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:25 |
Die snors rijden net zo hard als de brommers en dan zijn de snors een gevaar? ![]() | |
Yreal | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:26 |
Maar omdat ze begrenst zijn zijn ze ook weer extra vervuilend | |
Osiris024 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:32 |
Pen oplassen of gat boren en met linkse tap uitdraaien. Of idd Dremelen. | |
Osiris024 | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:34 |
En ik ben op zoek naar een Puch Monza blok ![]() | |
vosss | vrijdag 9 augustus 2013 @ 16:34 |
Nee, ze stellen dat ze ontgrensd extreem veel fijnstof de lucht in slingeren omdat de motoren er niet op gemaakt zijn en dat is onzin want een snor en een bromscooter is motorisch 100% identiek. Die gooit niet ineens meer fijnstof de lucht is als ie ontgrensd is. Niet meer dan een brommer in elk geval. Die kutbond ergert zich gewoon aan al de mensen die lekker lui op een scooter zitten. | |
leeell | vrijdag 9 augustus 2013 @ 17:00 |
tapeind is te lang dop past er niet op . dan moet ik in mn tapeinden gaan slijpen van de uitlaatpoort, tevens kom je daar nooit bij door de beugels van het frame die er langs lopen. | |
admiraal_anaal | maandag 19 augustus 2013 @ 00:22 |
Ik dacht dat met het verwijderen van de varioring en prop uit de uitlaat de scooter ongeveer 10 km harder zou rijden maar nog geen km verschil ![]() | |
Thaboel | maandag 19 augustus 2013 @ 01:18 |
4takt? ![]() | |
admiraal_anaal | maandag 19 augustus 2013 @ 11:40 |
Nee ![]() ![]() | |
RainofDeath | maandag 19 augustus 2013 @ 12:44 |
Sproeiers en dergelijke aangepast op de nieuwe situatie? Met een te arm mengsel loopt een 2takt trager en je hebt grote kans dat het kapot loopt. | |
admiraal_anaal | maandag 19 augustus 2013 @ 12:52 |
Sproeier en carb afgesteld, bougie is ook iets vettig (en niet lichtbruin) dus te arm is het zeker niet | |
Miniem | maandag 19 augustus 2013 @ 14:32 |
![]() | |
Geralt | dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:54 |
Ik bedenk me ineens, toen ik een andere vario gemonteerd had startte hij niet direct en moest ik het gas vol open draaien en met pijn en moeite startte hij vervolgens. 1x de straat op en af en tikte net de 70 aan. Vervolgens afgezet en toen startte hij ook meteen weer. Daags erna haalde ik net over de 60. Moet ik een grotere sproeier erin zetten wellicht en dattie door het slechte starten bij dat proefritje wat meer benzine kreeg en daarom wel de 70 haalde? Of is dat compleet bullshit. Het gaat om een 4 takt ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:52 |
krijg ook weer een punthoofd van die kut scooter van mij... eerder amper 40 willen en willekeurig OF hoge toeren maken of lage toeren :/ en nu trekt t ding ineens zonder iets gedaan te hebben ( alleen wat extra KMs op de teller zetten ) weer normaal.. het is dat mn Spartmet blok eerst in de revisie moet... | |
StateOfMind | woensdag 21 augustus 2013 @ 11:30 |
Ga je onder dit account verder, Vosss? | |
Geralt | woensdag 21 augustus 2013 @ 11:30 |
Geen idee, moet ik die sproeier vervangen? ![]() | |
Miniem | woensdag 21 augustus 2013 @ 13:18 |
Iemand hier met een Puch Maxi? | |
siemz | zondag 25 augustus 2013 @ 16:55 |
Iemand enig idee voor een leuke snor? Zolang het onder de 280 is vindt ik alles prima gewoon lekker makkelijk als erbij, zat te denken aan en tomosje ofzo van marktplaats, meestal rond de 150-300 euro, wat werk maakt niet uit. | |
Miniem | zondag 25 augustus 2013 @ 18:14 |
Puch Maxi of een Tomos idd. | |
siemz | maandag 26 augustus 2013 @ 15:49 |
Bedankt! Heb er één gevonden voor 250, morgen maar even kijken of het wat is. Waar moet ik nou opletten bij en tomos'je? | |
Ballsofsteel | maandag 26 augustus 2013 @ 17:40 |
Eerst even checken of de verkoper de brommer (stiekem) heeft warm laten lopen, dus even voelen aan de cillinder. En dan de volgende punten: -starten -remmen -(oppervlakte) roest natuurlijk een testritje maken, en maar een beetje op je algemene gevoel afgaan.... succes ![]() | |
silenthill | maandag 26 augustus 2013 @ 17:57 |
Bij tomos, let of de koppeling goed oppakt. Centrifugaal 2 stappen koppeling. Mag niet te lang duren tussen de 1 en de 2. Maar dat merk je vanzelf wel. :-) | |
Hamster. | vrijdag 6 september 2013 @ 14:39 |
Upje :-)![]() Nog meer vespa rijders hier? | |
Moccie | vrijdag 6 september 2013 @ 14:40 |
zitten er ook nog barbie poppen in de buddy? ![]() | |
Hamster. | vrijdag 6 september 2013 @ 14:42 |
Sowieso! :p | |
Moccie | vrijdag 6 september 2013 @ 14:43 |
waarvoor heb je dat voor frame ding? heb je daar wat aan of is dat puur voor de sier | |
Hamster. | vrijdag 6 september 2013 @ 14:45 |
Je kan hem wel gebruiken, net als het achterrekje. Maar meer voor de sier ;-) Of bedoel je die andere beugel voorop? Dat is een valbeugel..beschermd je lak grotendeels als je met 25 km p/u te pletter slaat. | |
Florett | vrijdag 6 september 2013 @ 15:45 |
Mijn grote ''trots'' is een 1972' Kreidler met een 4bak direct, getunede 50cc Parmakit en een 19 Bing ![]() Staat inmiddels alweer een tijdje stil en heb er helaas geen foto's meer van, zal haar binnekort eens uitgraven in de schuur ![]() En deze gaat komend winter ''geprepareerd'' worden voor de Carbagerun bromfiets editie 2014. Er gaat een kreidlerblok onder komen en een krielder tank/zit combinatie gezien zo'n puchtank niet veel voorstelt met +- 3 liter inhoud. ![]() Rijd inmiddels al jaren auto, maar toch blijft het ontzettend leuk om zo nu en dan een stuk op een bromfietsch te gaan knallen. ![]() | |
Miniem | vrijdag 6 september 2013 @ 16:12 |
Ziet er gaaf uit Florett. Vandaag een 50cc airsal & een RS sigaar eronder gelegd ![]()
| |
admiraal_anaal | zondag 8 september 2013 @ 02:27 |
Hoe kom ik erachter welke cilinder ik heb? Het is sowieso een minarelli (logo staat erop) horizontaal 50cc LC Verder staat er achter het minarelli logo de getallen 210 ![]() Het gaat om een benelli 491 maar dat is niet van belang lijkt mij | |
#ANONIEM | zondag 8 september 2013 @ 10:34 |
Nee, maar wel een apart lichtje heb je .(draaiend en blauw?) Maandelijks veel kwijt aan allerlei kosten? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2013 10:35:51 ] | |
Haasbeuntje | zondag 8 september 2013 @ 11:19 |
Ja, maar ik rijd niet op zo'n slagschip ![]() | |
Moccie | zondag 8 september 2013 @ 12:44 |
andere verkeersdeelnemer schiet ze zo weg met die blauwe laser ![]() | |
Geralt | zondag 8 september 2013 @ 16:35 |
Morgen weer met de scooter naar het werk na een week of 8 er niet op gereden te hebben.![]() | |
silenthill | zondag 8 september 2013 @ 17:19 |
Naast mijn auto, heb ik de volgende 2 brommers: Kymco Agility 50cc 4 takt. Voor woon werk verkeer. 1000km per maand. Niet stuk te krijgen. ![]() Voor de hobby een Honda MT 5 uit 1992 voor in de weekenden lekker rondrijden. ![]() ![]() | |
admiraal_anaal | zondag 8 september 2013 @ 20:36 |
Iemand nog een idee? ![]() | |
-niemand- | zondag 8 september 2013 @ 21:21 |
dat is alleen de cilinderkop, daar zou iedere cilinder onder kunnen zitten... waarschijnlijk gewoon een 50cc origineel, maar je kunt het alleen zeker weten door hem eraf te halen. | |
admiraal_anaal | zondag 8 september 2013 @ 21:27 |
En als ik hem open? Waar en hoe kan ik het dan zien? | |
-niemand- | zondag 8 september 2013 @ 21:29 |
aan de poorten, maar volgens mij heb je er niet al teveel verstand van dus kun je er beter met je klauwen vanaf blijven ![]() ga er maar gewoon van uit dat je een 50cc origineeltje hebt. | |
Life2.0 | zondag 8 september 2013 @ 21:30 |
mft ![]() | |
admiraal_anaal | zondag 8 september 2013 @ 21:40 |
Niet al te veel verstand van nee maar doe wel alles zelf met internet als handleiding ![]() ![]() Ben aan het uitzoeken waarom mijn scooter maar max 55 km gaat met de volgende setup 50 cc Minarelli (type weet ik niet) 20mm minarelli spruitstuk 12mm dellorto carburateur, sproeier maat 70 7 grams polini rollen Gele malosi drukveer Varioring en uitlaatbegrenzer verwijderd Ixil snel uitlaat De locale scooterboer heeft ook een benelli, alles standaard en ontgrensd en rijdt dan al 75/80 en snapt het ook niet van mij en zou hem graag willen nakijken maar eigenlijk wil ik er zelf achter proberen te komen ![]() | |
Geralt | zondag 8 september 2013 @ 21:57 |
Welke CDI heb je erin zitten? | |
Blester | zondag 8 september 2013 @ 22:09 |
Voor opvoeren mogen we hier geen tips geven, dat zou jij als moderator moeten weten ![]() | |
admiraal_anaal | zondag 8 september 2013 @ 22:12 |
Ook niet als ik hem alleen op circuit gebruik? Standaard Minarelli cdi | |
Blester | zondag 8 september 2013 @ 22:14 |
Volgens mij niet, maar dat zou je even na moeten vragen, anders heeft dadelijk iedereen hier een waarschuwing. | |
admiraal_anaal | zondag 8 september 2013 @ 22:15 |
![]() ![]() | |
Life2.0 | zondag 8 september 2013 @ 22:32 |
Er is geen wet die dat verbied | |
Blester | zondag 8 september 2013 @ 22:37 |
Op dit forum wel, daar ben ik bij het starten van deze reeks op gewezen en we hebben dat toen zo afgesproken. De nodige discussies zijn daar al over gevoerd. | |
MoriniStylr | zondag 8 september 2013 @ 23:51 |
Kijk eens bij een website die daar in specialiseerd: http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=408751 | |
admiraal_anaal | maandag 9 september 2013 @ 00:11 |
Ik ben er idd achtergekomen achter de schermen ![]() | |
admiraal_anaal | maandag 9 september 2013 @ 00:12 |
Ben er mee bezig ![]() ![]() | |
Life2.0 | maandag 9 september 2013 @ 00:28 |
starten van de reeks? 5 jaar terug ja? | |
StateOfMind | maandag 9 september 2013 @ 08:13 |
Je kunt je natuurlijk afvragen of het weer standaard laten lopen van een afgeknepen scooter in NL wel onder opvoeren valt. | |
Blester | maandag 9 september 2013 @ 08:37 |
Deze reeks is nog geen jaar oud, OP etc is ook door mij gemaakt ![]() | |
Life2.0 | maandag 9 september 2013 @ 16:58 |
de reeks loopt al jaren man | |
Anne | maandag 9 september 2013 @ 17:15 |
De brommerreeks bestaat al sinds 2005. Maar dat was in PUB/JNG. Hier is ie 'nieuw' ![]() | |
admiraal_anaal | maandag 9 september 2013 @ 17:53 |
Dus nog goed aan verandering onderhevig toch ![]() ![]() | |
MoriniStylr | maandag 9 september 2013 @ 18:37 |
Die link was van een specifiek thread voor afstelrichtlijnen, dus kijk daar even naar. Het is niet moelijk om erachter te komen wat er mis is. Jij hebt een minarelli horizontaal blok. | |
Blester | maandag 9 september 2013 @ 18:37 |
Kijk maar even terug naar het eerste topic ![]() | |
Ballsofsteel | maandag 9 september 2013 @ 21:15 |
wat is er mis met mina hori? | |
Life2.0 | maandag 9 september 2013 @ 22:00 |
als ik ze van 2010 kan vinden, ben jij niet wakker | |
MoriniStylr | maandag 9 september 2013 @ 22:24 |
Zeg ik dat er iets mee mis is dan? ![]() | |
Blester | dinsdag 10 september 2013 @ 07:29 |
Ik zeg 'deze reeks', kijk eens tot hoever de reeks gaat met dit topic? Juist... Niet aan de gang blijven he ![]() | |
Life2.0 | dinsdag 10 september 2013 @ 16:17 |
als jij de ts bent is het niet opeens een nieuwe reeks.. | |
Blester | dinsdag 10 september 2013 @ 19:09 |
........... Kijk nou naar het eerste topic van deze reeks! Even naar deel 1 bladeren. Jezus zeg, doe eens wat nuttigs ofzo. | |
Ballsofsteel | dinsdag 10 september 2013 @ 23:06 |
Excuus, ik las je post verkeerd... | |
Geralt | dinsdag 10 september 2013 @ 23:08 |
Het was koud gisterochtend om 0645 op de scooter. Had een tshirt en een trui aan en daarover een zomerjack. Ow en een spijkerbroek ook nog. Benen waren ook vooral koud. Terwijl het buiten eigenlijk heel zo koud niet was. Binnenkort maar eens op zoek naar warme kleding (broek/jas/handschoenen) | |
Life2.0 | dinsdag 10 september 2013 @ 23:18 |
zoals3949 delen teruglezen voor iets wat geen enkele waarde heeft? ![]() | |
Blester | woensdag 11 september 2013 @ 08:13 |
Bromfietsen & Snorfietsen topic #6 - brommerinvasie! Dit is deel 6 En tadaaa, hier heb je deel 1: PTA / Bromfietsen & Snorfietsen topic #1 - Met een vliegende start! | |
StateOfMind | woensdag 11 september 2013 @ 08:27 |
6 Delen in PTA, sinds december 2012. En zoals Anne zei: De oude reeks in het niet meer bestaande PUB/JNG. Dus allebei kappen met dat topicverneukende welles/nietes gezeik. | |
StateOfMind | woensdag 11 september 2013 @ 08:28 |
Ik had vooral last van mijn handen, straks de handschoenen maar vast onder het zadel leggen. | |
Geralt | woensdag 11 september 2013 @ 18:28 |
Ik ben van plan om bij zo een outdoor winkel zegmaar eens te laten adviseren voor een goeie wind en regendichte winterjas en broek. Allicht beter dan een of andere winterjas van de C&A want daar kun je niet de Himalaya op ![]() | |
admiraal_anaal | woensdag 11 september 2013 @ 18:34 |
Ik heb zo'n dunne ski jas, water en winddicht en zweet me de peentjes bijna. | |
Moccie | woensdag 18 september 2013 @ 20:25 |
1e keer op me bek gegaan ![]() | |
StateOfMind | dinsdag 24 september 2013 @ 20:04 |
Mijn scooter moet een 12.000 km beurt hebben, dus vandaag even gebeld met de scooterboer waar ik hem gekocht heb. Zij vragen hier 150 euro voor een 12.000 km beurt. Nu lijkt mij dat persoonlijk wat aan de hoge kant, dus mijn vraag is of dat een normale prijs is, of dat ik beter elders kan gaan kijken. Het gaat hier om een 4-takt Sym Orbit type 1, geel kenteken. | |
Miniem | dinsdag 24 september 2013 @ 20:05 |
Heb je gevraagd wat ze daarvopr doen? | |
StateOfMind | woensdag 25 september 2013 @ 08:07 |
Een standaard 12.000 km beurt (grote beurt), volgens het onderhoudsboekje van de Sym Orbit. http://www.gebruikershand(...)89105.html?page=0024 | |
Croissant.fr | donderdag 26 september 2013 @ 15:46 |
¤150 vind ik een redelijk bedrag voor een grote beurt. | |
Geralt | donderdag 26 september 2013 @ 16:36 |
Hier vragen ze 120 euro ex materiaal. | |
admiraal_anaal | donderdag 26 september 2013 @ 17:03 |
90 ex materiaal hier | |
Geelman | donderdag 26 september 2013 @ 18:58 |
Veel te duur joh. - Boegie: 5 eu - 0,7L olie: 2,5 eu - Luchtfilter: tientje - Rollen: tientje Als je v-snaar vervangen moet worden, gooi je er nog 25 eu bovenop. Kleppen stellen duurt 10 minuten. Als je een beetje doorwerkt, kan je binnen drie kwartier klaar zijn met de onderhoudsbeurt. | |
StateOfMind | donderdag 26 september 2013 @ 19:12 |
Ik heb ondertussen al een ander adresje gevonden. Kwam op ongeveer 9 tientjes uit, inclusief rolletjes en kleppen stellen. Is ook een officiële dealer. Waar ik hem gekocht heb schijnt regionaal idd als erg duur bekend te staan. Zelf doen is geen optie (geen verstand van, 2 linkerhanden en zulks). Maandagmiddag brengen, dinsdag klaar. | |
Ou-Tannu | donderdag 26 september 2013 @ 22:25 |
Zo, toen stonden er 2 snorfietsen.. 1 voor onderdelen en 1 om verder klaar te maken.. ![]() en verder het aanbod gekregen om mn scooter ( Hyosung rush ) te ruilen tegen een Tomos Bromtol ![]() klinkt mij wel aantrekkelijk.. scooter heeft toch meer fratsen elke keer :-) en de tomos kan ik iig wel weer verpatsen.... dilemma.......... | |
junkiesietze | zondag 29 september 2013 @ 13:06 |
![]() rijd nog steeds ![]() tegenwoordig met gangetje van 60km/h geen neon meer ![]() | |
StateOfMind | dinsdag 1 oktober 2013 @ 21:02 |
Vandaag de scooter weggebracht en weer opgehaald van een grote beurt. De scooterboer waar ik hem had gekocht vroeg er 150 euro voor, exclusief rolletjes en eventuele extra's. Even een rondje gemaakt langs andere scooterboeren in de omgeving en na een tip van een dorpsgenoot uiteindelijk eentje gevonden die het voor 90 euro deed. Ook een dealer. Dus ik haal hem vanavond op, wat blijkt: op 50 cent na 80 euro. Dus ik zei enigszins verbaasd "Huh, minder dan dat je gezegd had?" Heeft hij minder gerekend omdat hij er minder werk mee had dan normaal. Heel erg netjes ![]() En die 80 euro was dus inclusief arbeid, btw en materiaal en ook inclusief kleppen stellen, nieuwe rolletjes, nieuwe bougie en mijn standaard is gerepareerd. Zo kan het dus ook ![]() | |
RoaRRR | woensdag 2 oktober 2013 @ 18:18 |
Sinds 2 weken eigenaar van een oude Tomos. Dit omdat woon-werk verkeer net teveel is om te fietsen. Via een kennis voor een prikkie dit ding kunnen overnemen dus voorlopig maar even hier op rijden. Voordeel is ook dat ik met de Tomos makkelijk de kelderbox in en uit kan rijden en met een Zip ofzo dit al lastiger wordt Gisteren wat onderdelen besteld en ik hoop dat ik tijd heb om van het weekend nieuwe schokbrekers, uitlaat etc te kunnen installeren. Verder ga ik er niet veel aan doen. De overige roest is oppervlakkig en kan ik mee leven. ![]() Oh jah ik heb hem intussen gewassen want hij was me een partij smerig op deze foto | |
asfalthooligan | woensdag 23 oktober 2013 @ 00:24 |
Net zo,n hok gekocht voor weinig ding starte niet meer prijs was heel erg laag Had gelukkig al iets gezien , er zat namelijk geen peut meer in paar liter peut erin en het liep weer. Heerlijk als mensen er geen verstand van hebben en nooit die meter in de gaten houden. Voor dat geld had ik niet eens een goede fiets ![]() ![]() | |
StateOfMind | woensdag 23 oktober 2013 @ 07:43 |
Nu we langzaam aan weer de koude periode in gaan (al zou je dat niet zeggen momenteel) had ik toch een paar vragen. - Ik merkte vorige week dat ik met mijn (nette) leren handschoenen geen grip heb op de gashendel. Wat voor (materiaal) handschoenen zijn wél geschikt? - Is er een goedje om te voorkomen dat de binnenkant van je vizier beslaat? - Is er een (waterafstotend) goedje om in de regen druppelvorming op het vizier te voorkomen? | |
Miniem | dinsdag 19 november 2013 @ 20:23 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Bewijs_kwijt__.html![]() | |
StateOfMind | dinsdag 19 november 2013 @ 20:32 |
Valt alleen de vario ring verwijderen onder opvoeren? | |
Miniem | dinsdag 19 november 2013 @ 20:34 |
Lijkt me wel. | |
-niemand- | dinsdag 19 november 2013 @ 21:03 |
ze willen de brommers gewoon van de straat af hebben. ![]() | |
Thaboel | dinsdag 19 november 2013 @ 21:18 |
Ik heb handschoenen van bartz met een soort rubber aan de binnenkant. Gaat perfect. | |
StateOfMind | dinsdag 19 november 2013 @ 21:20 |
Heb toevallig vanmiddag goedkope ski handschoenen gekocht. Wind en waterdicht, Thinsulate, en een ruw oppervlak in de handpalm en vingers voor de grip. [ Bericht 0% gewijzigd door StateOfMind op 19-11-2013 22:45:26 ] | |
siemz | dinsdag 19 november 2013 @ 22:29 |
Heb prima handschoenen bij de aldi gekocht ooit (motor rij handschoenen) lekker warm met beetje betaal en lekker dik, rijdt heerlijk! Echt het duurt niet lang meer of ze gaan kijken of je rug wel 90 graden recht staat terwijl je rijdt of ze bekeuren je. | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2013 @ 11:55 |
Dat heet gewoon een mazzelpik zijn. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2013 11:56:17 ] | |
Geelman | vrijdag 22 november 2013 @ 08:16 |
Op de rollenbank mag een scooter +/- 57 gaan. Meestal zit je rond de 55 als je alleen de varioring eruit haalt. Geen paniek dus. | |
StateOfMind | vrijdag 22 november 2013 @ 08:33 |
Ik heb van de week en snelheidsmeter/gps app gedownload (geen idee of daar nog verschil in zit qua betrouwbaarheid en nauwkeurigheid). Toen ik mijn scooter kocht (2e hands) bij een merkdealer reed hij standaard maximaal 45 op de teller. Ze hebben op mijn opdracht alleen de varioring verwijderd. Volgens hun zou hij dan 55-60 rijden. Op een vlakke weg zonder wind tegen is mijn top op de teller 70. De gps geeft dan 60,2 aan. Daar zou dan nog een correctie af gaan bij een boete. Hoeveel wordt dan de top, inclusief correctie? | |
Geelman | vrijdag 22 november 2013 @ 08:36 |
Met 60 GPS zit je wel in de gevarenzone, maar het zou zomaar kunnen dat je nog binnen de marge valt. Je kan een varioring ook door de midden slijpen, dan kan je de snelheid als het ware zelf regelen. | |
StateOfMind | vrijdag 22 november 2013 @ 08:36 |
Maar met die nieuwe regel van juli volgend jaar mag ie dus helemaal niks meer te hard kunnen? Maar hopelijk heb ik tegen die tijd weer werk gevonden, en mijn motorrijbewijs en een motor. | |
Geelman | vrijdag 22 november 2013 @ 08:37 |
Je mag niet harder dan 57, je hoeft niet strikt 45 te rijden. | |
StateOfMind | vrijdag 22 november 2013 @ 08:50 |
Beetje googlen leert mij dat men een correctie van 10% aan houdt. Maar kijkt de politie naar de snelheid op de teller of naar de echte snelheid? | |
Ballsofsteel | vrijdag 22 november 2013 @ 11:00 |
Heeft iemand hier ervaring met verwarmde handvaten? Heb van de week een setje op ebay besteld, dus ik zal mijn ervaringen even delen als ik die binnen heb. ![]() | |
BlackLining | vrijdag 22 november 2013 @ 11:06 |
Nee, maar bedenk wel even dat die voor een motor zijn bedoeld en niet voor een bromfiets. Brommers en scooters hebben veel minder vermogen van de dynamo en de bedrading is dunner uitgevoerd dan bij een motor. Let dus goed op dat je de verschillende onderdelen (dynamo, spanningsregelaar, bedrading, etc) niet overbelast. Anders zou een en ander wel eens te heet kunnen worden, en niet op de plek die jij wilt. | |
StateOfMind | vrijdag 22 november 2013 @ 11:11 |
Er staat mee ook iets van bij dat er ook verwarmde handschoenen zijn, met een eigen energievoorziening. Gevonden: http://www.thermokledingp(...)-c-1841.html?ord=ASC Zie net dat er per handschoen 1 batterij in moet en dat een batterij maar 2 uur mee gaat ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door StateOfMind op 22-11-2013 11:21:59 ] | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 11:38 |
Als ze begrenst zijn lopen ze niet net zo hard als bromfietsen dus er is al iets van een begrenzing afgehaald natuurlijk ![]() Echte snelheid lijkt me. Ik heb dit gevonden op infopolitie Ik heb sinds anderhalve week dit ding gekocht (nieuw): ![]() Piaggio zip 25 4takt. Niet opgevoerd qua vermogen, wel de varioring verwijderd (25km/u, dat fiets ik normaal met 2 vingers in de neus en de meeste electrische fietsen rijden tegen de 30km/u ![]() Volgens het artikel wat ik hierboven gepost heb niet boetewaardig en in de stad rij ik sowieso niet harder dan 30km/u op de klok, hard zat voor het fietspad. Verbruik schijnt wel beter te zijn als die ring er niet in zit omdat de scooter dan in de hoogste versnelling kan draaien. Zou fijn zijn als we op bromfiets gebied de EU regels wat meer zouden volgen. Een lichte 125cc motorfiets lijkt me wel wat . Verbruik is tot nu toe (pas 2 keer getankt) 1 op 40,2 ![]() Wel fucking koud momenteel op zo'n ding maar het is wel prettig om af en toe eens niet te hoeven fietsen (moet 22km enkele reis) ![]() En rollerbankcontroles tja , nutteloze bagger maar ik ben ze nog nooit tegengekomen, ook niet toen ik vroeger naar school reed ofzo ![]() ![]() Ik overweeg wel een helm aan te schaffen ivm de kou en bij regen. Waarom dan toch een snor? Omdat ik niet graag in de file sta (anders ging ik wel met de auto) en dus op het fietspad wil rijden. In de stad waar ik werk staat het namelijk altijd elke ochtend en middag gezellig helemaal vast op de weg en ik tuf er nu vrolijk langs op het fietspad en anders sta je met je bromfietsje alsnog tussen het blik opgesloten ![]() En dat stuk van groenlinks, ik weet niet hoe het in Amsterdam is natuurlijk maar in de Regio Rotterdam valt het wel mee met opgevoerde brommers en scooters. Af en toe scheurt er wel eens zo'n malloot met 80 over het fietspad maar over het algemeen lopen de meeste scooters redelijk wat ze moeten lopen (meestal wat ze mogen + 10km/u, niet echt schokkend) Electrische scooter heb ik ook naar gekeken maar aanschafprijs is rustig 1000 euro duurder dan een benzineversie, je accu's kan je gemiddeld na 3 jaar weggooien en je actieradius... tja het is bij mij net aan, zeker in de winter maar ik kan nooit eens wat verder weg ermee dus nee, geen optie. Over een week ofzo de eerste 500km beurt, wanneer is de eerstvolgende beurt daarna (bij welke kmstand?) | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:26 |
Kijk eens naar iets van een bivak muts tegen de kou. Moet je wel al je papieren ed. in orde hebben, want het is heerlijk maar iedere agent stopt je ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 12:38 |
Ik heb al een goeie muts met van die oorflappen en dan niet zo'n goedkoop action ding maar van een outdoor winkel alleen is dat niet waterdicht dus vandaar dat ik wellicht een helm wil ![]() Bivakmuts op een scooter is wel een recept voor een aanhouding elke rit ![]() | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:40 |
Bedek je nek in ieder geval goed, goede handschoenen en denk dan aan thermokleding. Een helm doet dan niet zoveel meer. En je ziet er niet uit als een klapjosti. | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:41 |
Ik weet nog wel dat ik een keer ladderzat in de kroeg een studiegenote heb lopen afzeiken omdat ze met een helm op haar elektrische snorfiets reed.... ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 12:41 |
Want met een helm zie je eruit als een klapjosti ![]() Alsof je er uberhaupt al niet raar uitziet op zo'n rijdende wc pot ![]() | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:42 |
Meer dat een helm op een snorfiets bijzonder dom oogt ![]() | |
BlackLining | vrijdag 22 november 2013 @ 12:42 |
Je moest eens weten hoeveel warmte je door het hoofd verliest ![]() Daarnaast is zeker als je in winterse omstandigheden gaat rijden een helm natuurlijk wel aan te raden. Toegegeven, volgens die redenatie zou je het op de fiets dan ook moeten doen en dat is onzin, maar dan nog. | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:44 |
maar hij had al een muts ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 12:44 |
Mwa, ook met een snorfiets kan je hard onderuit gaan natuurlijk en van voren zie je niet eens of het een snor of bromfiets is. Je ziet toch ook fietsers met en zonder helm fietsen? Op een fiets heb je zoiets als lichaamsbeweging en heb je het eigenlijk niet snel koud ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:46 |
Vertel mij wat. Op mijn bek gegaan met de motor met zo'n 20km/u en nog 6 weken thuis gezeten | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 12:47 |
Nou dat bedoel ik, ziet het er dan nog steeds raar uit of is het eigenlijk raar dat je zonder helm op een snorfiets mag ![]() | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:48 |
Het ziet er absoluut belachelijk uit. Om nog maar niet te beginnen over fietsers | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 12:50 |
Nou ok jouw mening dan. Ik vind het alleen maar verstandig als mensen een helm opdoen op de fiets als ze wat sneller fietsen. (snorfietssnelheid en hoger) En op de blauwe plaat na ziet het er op een snorfiets exact hetzelfde uit als een bromfiets ![]() Edit: lees net dat het België bv ook helmplicht heeft voor snorfietsen. Edit2: In duitsland en Frankrijk blijkbaar ook Zo belachelijk is het dus niet | |
BlackLining | vrijdag 22 november 2013 @ 12:50 |
Ja, maar als ik hier verkeerd van de stoel af sodemieter eindig ik ook in het ziekenhuis. Dan moet ik ook met een helm op gaan Fokken ![]() Veiligheid is vooral naar eigen inzicht wat mij betreft. Een helm op een snorfiets ziet er misschien wel wat belachelijk uit, maar in winterse omstandigheden vind ik dat er wel wat voor te zeggen valt. Al zou ik zelf ook te eigenwijs zijn om hem op te zetten, daar niet van | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:51 |
absoluut. Vooral die mensen die denken dat ze met een pothelmpje onsterfelijk zijn... vreselijk... | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:53 |
Lekker op de vespa over het ijs driften... heb er wel weer zin in | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 12:54 |
Dus dan gaat je enige onderscheid nog zijn, mag op het fietspad en moet langzamer rijden? Is ook een beetje loos dan. | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 13:09 |
Nou op het fietspad mogen is voor mij eigenlijk de ENIGE reden geweest om een snorfiets te nemen ipv een bromfiets, helmplicht en die snelheid dat boeit me allemaal niet . Op de rijbaan moet ik bv in mijn eigen woonplaats al een heel stuk omrijden, in de stad waar ik werk sta ik overal stil omdat het daar altijd teringdruk is en je kan nergens inhalen met je scooter omdat er overal verhoogde rijbaanscheidingen aangelegd zijn. Dan heb je nog dat continue geswitch tussen fietspad en rijbaan, waardeloos. Ik heb vroeger een bromfiets gehad en toen werd net die regel ingevoerd dat je op de rijbaan moest. Nog geen maand later heb ik uit pure frustratie dat ding weggedaan, waar-de-loos met een hoofdletter KUT. op de rijbaan kan IMHO prima als je dan consequent bent: Binnen de bebouwde kom OVERAL op de rijbaan en je bromfiets mag 60km/u , dan zou ik het overwegen. Zoals het nu is? No way. Daarnaast voel ik me niet echt prettig tussen de auto's in. Zeker niet als het bv regent ofzo, je zal maar onderuit gaan en de auto die achter je reed rijdt nog even over je heen ![]() | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 13:11 |
Als je het eigenlijk al niet durft moet je er niet aan beginnen. Maar de kunst is natuurlijk dat iedereen op de brommer naar eigen inzicht gewoon fietspaden meepakt. | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 13:14 |
Als iedereen dat doet (ik zie het ook regelmatig inderdaad) is de regel blijkbaar niet goed. ![]() En niet durven is meer vanwege de beperkingen die er nu zijn voor bromfietsen zoals steeds switchen en een duidelijk lagere snelheid dan het autoverkeer. wil je het veilig maken voor jezelf dan moet je eigenlijk de regels overtreden en dat lijkt me niet de bedoeling. | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 13:20 |
Dat hoort in mijn ogen een beetje bij het tweewieleren. En ik denk dat er buiten de fietsersbond maar weinig mensen begrip hebben voor de huidige regels. | |
Posergoth6667 | vrijdag 22 november 2013 @ 13:23 |
Zelfs de scooterzaken hier (regio Rdam) adviseren mensen bij aanschaf van een nieuwe om deze 10KM/u harder te laten lopen. | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 13:36 |
Die van mij loopt ook iets harder maar niet extreem en ik scheur ook niet langs fietsers ![]() | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 13:42 |
neu, langs fietser of dieren scheuren is niet cool. | |
Posergoth6667 | vrijdag 22 november 2013 @ 13:47 |
Bij mij loopt die uit '57 75 die uit '71 85, beide met GPS gemeten. Ik scheur niet langs fietsers. Als ik op het fietspad moet rijden is 30 vaak zat. Alleen als ik 100 kilometer moet rijden is het wel eens lekker om mijn gas open te trekken op een lange N weg of langs een kanaal zonder verder verkeer. Verder rij ik gewoon keurig netjes. Het heef toch geen nut. | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 13:50 |
De meeste leuke dingen zijn nutteloos | |
Posergoth6667 | vrijdag 22 november 2013 @ 14:05 |
Of hebben nadelige gevolgen zoals bijvoorbeeld kinderen. | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 14:07 |
Of ze zijn verboden | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 14:51 |
Schokkende cijfers over ongevallen en hoofdletsel onder brom en snorfietsers: http://www.spitsnieuws.nl(...)m-oudere-snorfietser Van de overleden slachtoffers werd ernstig hoofdletsel vastgesteld bij 47 procent van de motorrijders, bij 64 procent van de bromfietsers, en bij 73 procent van de snorfietsers. Het algemeen sterftecijfer was relatief gezien het hoogst onder de snorfietsers, bijna twee keer hoger dan bij de bromfietsers. | |
Yreal | vrijdag 22 november 2013 @ 14:53 |
Een combinatie van geen helm dus, maar toch belangrijker lijkt mij dat er simpelweg eindeloos meer snorfietsers zijn dan motorrijders en brommers gecombineerd. | |
Metro2005 | vrijdag 22 november 2013 @ 15:00 |
Volgens het CBS rijden er nog altijd meer bromfietsen dan snorfietsen rond: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)1-bromfietsen-tk.htm | |
Ballsofsteel | vrijdag 22 november 2013 @ 16:13 |
Had ik inderdaad over nagedacht, ik ga het in ieder geval met een relais op het contact schakelen, zodat het niet mn accu leegzuigt als ik er niet op rij. Ik zet ook een zekering tussen accu en handvaten, voor de zekerheid. Ze komen overigens op een kymco agility uit 2010 te zitten. ![]() | |
-niemand- | vrijdag 22 november 2013 @ 22:54 |
weet iemand een verzekering waar ik de tweede brommer goedkoper kan verzekeren? zit nu bij de ANWB, maar dan zou ik voor de tweede brommer alsnog de volle mep moeten betalen ![]() | |
StateOfMind | zaterdag 23 november 2013 @ 08:30 |
Unigarant misschien? | |
StateOfMind | zaterdag 23 november 2013 @ 08:31 |
Is er trouwens een middel te koop dat het beslaan van de binnenkant van het vizier tegen gaat? En een middel dat druppelvorming aan de buitenkant tegengaat? | |
Metro2005 | zaterdag 23 november 2013 @ 10:10 |
Tegen beslaan afwasmiddel Druppelvorming is lastig te voorkomen, middeltjes als rainx enzo mogen vaak niet op lexaan en andere kunststoffen. | |
StateOfMind | zaterdag 23 november 2013 @ 10:53 |
Maar moet ik dat afwasmiddel dan verdund of rechtstreeks uit de fles aanbrengen? | |
Metro2005 | zaterdag 23 november 2013 @ 17:19 |
Rechtstreeks werkt het beste, wel dun uitsmeren. | |
StateOfMind | zaterdag 23 november 2013 @ 17:21 |
Thanks! Morgen bij daglicht eens doen ![]() | |
Franknfurter | maandag 25 november 2013 @ 13:51 |
Hoi! Ik wil stiekem ook een brommer, maar gezien ik nergens verstand van heb en ook niet heel veel geld dacht ik dat het misschien leuk zou zijn om een opknapper te kopen en die in de wintermaanden eens even uit elkaar te trekken en weer in elkaar te zetten inclusief uiteraard verbeteringen. Ik zal per maand denk ik een euro of 150 kunnen missen, stel dat ik rond maart wil beginnen met rijden, dan heb ik er zo'n 450-600 euro aan uitgegeven. Is dit te doen, is mijn budget oké en wat is een goed soort brommer om dit mee te doen? Ik wil trouwens een brommer met geel plaatje, 25kmpu fiets ik ook nog wel. | |
-niemand- | maandag 25 november 2013 @ 15:07 |
is prima te doen hoor. Ik zou dan een vespa ciao kopen. Niet al te duur en onderdelen zijn vrij goed verkrijgbaar. | |
Miniem | maandag 25 november 2013 @ 15:09 |
neem een Puch. | |
sombogywogy | maandag 25 november 2013 @ 18:11 |
Hallo Fokkers, ik had een klein vraagje, misschien weet iemand van jullie een antwoord. Ik bezit een snorfiets (Piagio Zip 4takt). Deze heb ik nieuw gekocht een aantal jaren geleden, en ik heb hier nooit aan gesleuteld. Hij is laatst op de rollerbank gezet en ik heb hiervoor een boete gekregen want hij gaat te hard (+- 38 op hun teller). Omdat ik zelf nooit heb gesleuteld eraan of iets heb gedaan was ik benieuw of het op een manier nut heeft deze boete aan te vechten... | |
Ballsofsteel | maandag 25 november 2013 @ 19:52 |
Nope, jij bent eigenaar dus jij bent verantwoordelijk. ![]() | |
sombogywogy | maandag 25 november 2013 @ 20:00 |
Ah helaas. De politie zei dat ik hem moet afvoeren want bij een derde keer ka hij in beslag genomen worden ![]() Iemand een tip om dit goedkoop te laten doen regio Amsterdam? | |
Ou-Tannu | maandag 25 november 2013 @ 20:05 |
zoek even hoe je zo`n ding normaal moet voeren... en doe het omgekeerde ![]() bij mijn koreaans stuk ellende is de enige begrenzing de CDI.. daar is het een draadje wat je door knipt om hem te ontgrenzen. wil ik hem weer begrenzen dan verbind ik het draadje weer.. maar goed er zijn ook scoots waar je de vario moet aanpassen, of de prop uit de uitlaat moet halen.. even kijken dus wat de normale "begrenzers" zijn en kijken of je die hebt ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 26 november 2013 @ 09:17 |
Als er aantoonbaar niks aan is veranderd lijkt me dat moeilijk stand houden. Je kan om te beginnen het eikrapport van de rollerbank opvragen en kijken of ze alle wettelijke correcties hebben toegepast (al lijkt dat er wel op als je pas bij 38km/u een boete kreeg) . | |
BlackLining | dinsdag 26 november 2013 @ 09:27 |
Bij voorbaat kansloos. Je hebt een betere kans om iets terug te krijgen van de toko waar je dat ding gekocht hebt. Die hebben jou een opgevoerde snorfiets verkocht en dat mag niet. | |
sombogywogy | dinsdag 26 november 2013 @ 12:38 |
Bedankt voor alle reacties! Ik heb nu contact opgenomen met het bedrijf waar ik hem heb aangeschaft. | |
siemz | zondag 1 december 2013 @ 11:22 |
Hey! Heb voor me vader (&me zelf ![]() Fototjes! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Niet punt gaaf, maar ja.. Logisch wel (toch?) Weet iemand toevallig wat de meng-smeer-formule is voor de puch mv50? Me pa zei eerder dat hij het wel wist, wou ik kijken of die nog goed loopt zegt hij "Oh..ehm, eigenlijk geen idee!" ![]() Wie zou me kunnen helpen met het vinden van de meng smeer verhouding? yo ![]() ![]() | |
Ballsofsteel | zondag 1 december 2013 @ 12:15 |
Ho damn supervet ding! ergens tussen 1:40 en 1:50 is helemaal prima ![]() Heb zelf nog wel is op zo´n ding gereden, dat is nog best een opgave met die trappers haha | |
siemz | maandag 2 december 2013 @ 14:08 |
Haha bedankt, was er al achter dat één cola-dopje vol met 2takt olie prima is voor 1 liter (ongeveer +/-) Volgende week zaterdag er aan beginnen en zal laten weten of hij loopt, even oude bezine er uit en nieuwe bougie er in en hem in oorde maken voor de winter! ![]() | |
Ballsofsteel | maandag 2 december 2013 @ 16:26 |
Ben benieuwd! Ik zou als ik jou was eventjes de carburateur reinigen, als je toch bezig bent in die hoek. Even doorblazen, vooral de sproeier! Dat verhoogt de kans op starten aanzienlijk ivm de leeftijd van het apparaat, en het is toch veel leuker als ie wel start. ![]() | |
siemz | maandag 2 december 2013 @ 19:29 |
Bedankt, zal ik onthouden! | |
Ou-Tannu | maandag 2 december 2013 @ 20:17 |
iemand nog nuttige suggesties over wat je veilig in je tank kan pleuren naast Euro 95( mengen met E95), waar een 2 takt blok toch wel op lopen wil, zonder hem te beschadigen? jaha Euro 98 :w maar meer in de trant wat is goedkoper is dan Euro 95 per liter ![]() op de div scooter forums word je van het kastje naar de muur naar de stoel naar de bank en terug naar het kastje gestuurt, omdat iedereen wat anders roept ![]() of waarmee zou ik kunnen expirimenteren? die kut rush kan toch wel wat hebben ![]() | |
Ballsofsteel | maandag 2 december 2013 @ 20:39 |
iets met ethanol staat me bij, maar volgensmij vereist elke andere brandstof flink wat werk. ![]() | |
Blester | maandag 2 december 2013 @ 20:53 |
Succes met op Nederlands kenteken zetten ![]() | |
-niemand- | maandag 2 december 2013 @ 21:16 |
ik heb hier ook lange tijd naar gezocht. Maar niet veel gevonden en ook niks geëxperimenteerd. Maar lampenolie of petroleum zou moeten gaan. Je kunt ook 30% diesel bijmengen. Werkt ook. Helaas is er niks wat enorm scheelt in de prijs. Anders had ik allang op iets anders dan benzine gereden. | |
siemz | maandag 2 december 2013 @ 22:25 |
Ja haha ik hoop op het beste, bedankt! | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 december 2013 @ 11:46 |
het gaat ook meer om het expirimentele karakter ![]() lampolie is per liter duurder dan benzine op het moment, petroleum weet ik zo niet.. en diesel... mmhm dan kan er ook wel een slootje sla/zonnebloem olie in ![]() | |
-niemand- | dinsdag 3 december 2013 @ 21:01 |
slaolie kan ook, rookt en stinkt alleen als een idioot en je uitlaatpoort gaat er enorm van dichtzitten. geen aanrader dus. | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 december 2013 @ 21:11 |
ah, doen we dat dus niet ![]() ![]() | |
Haasbeuntje | dinsdag 3 december 2013 @ 22:48 |
Afgelopen zomer nog bio-ethanol geprobeerd, de prijs was 1,63 per liter... dus niet echt goedkoper. T werkte wel met een mengverhouding van 75% biot-ethanol en 25% benzine. | |
BlackLining | dinsdag 3 december 2013 @ 22:53 |
Als je ooit een tweetaktblokje schoon hebt mogen maken leer je dat wel af ![]() | |
Geralt | woensdag 4 december 2013 @ 00:10 |
Kort vraagje: Kymco Like 50cc 4 takt, buiten in weer en wind onder een hoes. Heel de winter. Moet ik iets doen verder? Start dat nog gewoon in de lente? Bevriest die benzine? Moet ik per se de accu loshalen? Tips zijn welkom ![]() | |
BlackLining | woensdag 4 december 2013 @ 00:23 |
Benzinehoudende delen (tank, vlotterkamer) ff helemaal leeg maken. Dan de tank tot de rand vullen met verse benzine. Bevriest niet, maar houdt wel vocht en dus roest weg. Als de olie erg oud is even vervangen, spul kan verzuren een dat wil je niet. Inspuiten met iets als WD40 of ADF50 beschermt het metaal tegen weersinvloeden en roest. Verder indien mogelijk de bandjes van de grond houden, en ik zou de accu eruit halen en indien mogelijk aan een druppellader hangen of anders gewoon binnen laten liggen. In de zomer accu terug, oliepeil checken, bandenspanning checken, even wat benzine aftappen om bezinksel te lozen en dan zou ie het gewoon nog moeten doen. | |
Geelman | vrijdag 6 december 2013 @ 17:56 |
Uitlaat invetten, voorvorkpoten invetten en andere roestgevoelige delen invetten. Misschien een nieuwe accu na de winter. | |
jelfrikandel | vrijdag 6 december 2013 @ 18:42 |
Zorg dat je carb leeg is. Die troep verrubbert zowat direct. Puinzooi. | |
Geralt | vrijdag 6 december 2013 @ 19:08 |
En gewoon om de week eens een keer starten en even laten lopen is dat geen optie? | |
Geelman | vrijdag 6 december 2013 @ 19:24 |
Nee, want je blok wordt niet warm. Extra slecht voor je scooter. | |
Geralt | vrijdag 6 december 2013 @ 19:39 |
Even wat langer laten lopen tot ie warm is dan ![]() | |
Geelman | vrijdag 6 december 2013 @ 19:40 |
En dan? | |
Geralt | vrijdag 6 december 2013 @ 19:41 |
Dat voorkomen? | |
Geelman | vrijdag 6 december 2013 @ 19:45 |
Vlotterbakje leeggooien is veel minder werk en niet schadelijk voor je blok. Daarnaast bederft benzine ook niet zo snel. | |
admiraal_anaal | dinsdag 4 maart 2014 @ 12:20 |
Kickje na 87 dagen ![]() ![]() Ben mijn sleutels en alarmbediening kwijt, wat te doen? Voor mijn alarm kan ik wel ergens bij mijn accu komen om af te koppelen alleen hoe haal ik mijn contactslot eruit? Vroeger kon je met een goede klap op het stuur de stuurpin breken en trok je zo je contactslot eruit alleen heb ik een dikke stuurpin en dus bang dat mijn stuur krom gaat trekken | |
Yreal | dinsdag 4 maart 2014 @ 12:26 |
Schroevendraaier erin rammen? | |
Q-Festival | dinsdag 4 maart 2014 @ 12:28 |
admiraal anaal welk model betreft het ? | |
admiraal_anaal | dinsdag 4 maart 2014 @ 12:28 |
Benelli 491 | |
Q-Festival | dinsdag 4 maart 2014 @ 12:31 |
als je een beetje handig bent zou je alle kappen er af kunnen schroeven, bij mijn aerox is dat redelijk te doen, en kun je het slot er zo af halen! dus misschien een poging waard? | |
admiraal_anaal | dinsdag 4 maart 2014 @ 13:05 |
Kappen zijn er inderdaad zo af te halen als het alarm uitgeschakeld is, bijkomend probleem is is dat ze nergens meer contactsloten verkopen voor de benelli 491 ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 maart 2014 @ 20:46 |
dr past vast ook wel een ander slot in ![]() verder zijn mijn remblokken versleten.. en nou wordt de achterrem veel harder belast.. gelukkig rijd de Saxonette ook nog :-) ( en rijd stiekum veel mooier dan die kut rush.. ondanks de lagere snelheid ![]() | |
AdoraBelle | woensdag 5 maart 2014 @ 08:28 |
Luilak, ga je voorremmen vervangen ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 5 maart 2014 @ 13:40 |
nieuwe blokkenset is er al nu nog monteren ![]() | |
AdoraBelle | woensdag 5 maart 2014 @ 14:20 |
Ik kan wel langskomen en je opmonteren ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 5 maart 2014 @ 17:15 |
nah volgende week ofzo es kijken ![]() | |
klawie | woensdag 5 maart 2014 @ 20:57 |
Jongens een vraagje wij hebben kymco carry's dat is een beetje het zelfde als de agility 12 inch Kan je daar deze olie in gooien? http://www.remmenset.nl/castrol-gtx-10w40-5-liter-2500.html# | |
AdoraBelle | woensdag 5 maart 2014 @ 21:12 |
Is goed, spreken we wat voor volgende week af ![]() Kan ik lekker overal commentaar op geven en je op de vingers kijken ![]() | |
jelfrikandel | woensdag 5 maart 2014 @ 21:47 |
Deze is voor in een auto ![]() ![]() | |
jelfrikandel | woensdag 5 maart 2014 @ 21:48 |
Das een kwartiertje werk man ![]() | |
klawie | woensdag 5 maart 2014 @ 21:50 |
Het is een 4takt het punt is dat we nogal een hoop olie gebruiken en dat tikt de 8 euro per liter nogal aan Maar kan dat dan ergens goedkoper? | |
jelfrikandel | woensdag 5 maart 2014 @ 21:51 |
Hoezo gebruik je zoveel olie dan? 8euro per liter is al goedkoop ![]() | |
klawie | woensdag 5 maart 2014 @ 21:53 |
Het gaat nl om pizzabrommers en het zijn er nogal wat vandaar Ik die nl ook de auto's en daar kost de olie maar 3,75 per liter vandaar | |
jelfrikandel | woensdag 5 maart 2014 @ 21:56 |
Dat kan je dan goedkoop krijgen, bij ons kost het 9eu de liter en dat is al goedkoop. Ik zou geen adres weten voor goedkope brommer olie. Hoe lang zit het er nu in bij de meeste brommers? Hoeveel km? | |
klawie | woensdag 5 maart 2014 @ 21:58 |
Ze krijgen 1 keer per 5000km een beurt | |
jelfrikandel | woensdag 5 maart 2014 @ 22:01 |
Tja, olie zou je ook wel eens in de 7,5-10K kunnen doen wil je kosten drukken. Kan wel als je er Castrol in doet. Maar olie is gewoon duur ![]() | |
klawie | woensdag 5 maart 2014 @ 22:07 |
Ik heb iets gevonden http://www.louis.de/_40d2(...)gr&artnr_gr=10038450 6,50 | |
Ou-Tannu | woensdag 5 maart 2014 @ 22:57 |
ja een kwartiertje worstelen met een tang ofzo ![]() | |
Metro2005 | donderdag 6 maart 2014 @ 09:47 |
Zo'n scooter heeft een carter van 1 liter. Kan die 8 euro per 5000 km er al niet eens vanaf? Een beetje onderhoud plegen mag best hoor ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 12 maart 2014 @ 20:32 |
Oeh VOL! ![]() |