abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127828604
Woont hij in Daraa dan?
Incelfrikandel
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:39:29 #102
365082 IPA35
Patriarch
pi_127828744
Damascus.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_127828807
Dan denk ik niet dat hij dat ook zomaar kan ruiken :9
Incelfrikandel
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:01:55 #104
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127831047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Andere veelgehoorde theorie is de openlijke oproepen tot Jihad door geestelijken in Egypte, wat de situatie nu heel snel kan laten escaleren.
De wereldwijde "league of Muslim scholars" (soennieten) waaronder al-Qaradawi die in Qatar verblijft maar ook de populaire Saoedie-Salafi al-Arifi heeft opgeroepen tot een jihad in Syrie tegen het regime van Bashar al-Assad. Maar bijv. het bekende Azhar-instituut heeft zich daar niet bij aangesloten, en dat nogmaals verduidelijkt. Hoewel er wel onder hen wel geestelijken zijn die zich daar op individuele basis (oproep tot jihad in Syrie) bij aansluiten, maar Azhar als geheel niet.

Overigens heeft de imam van de Qods moskee in Jeruzalem geweldig uitgehaald naar Qaradawi naar aanleiding van zijn oproep tot jihad in Syrie, "waarom is er wel een jihad in Syrie terwijl de buren (al jaren) bezet worden - doelend op de Palestijnen in Israel". Om af te sluiten met de grote beschuldiging dat Qaradawi "erger is dan de nep profeet ten tijde van Mohammed en vijand van de Islam die de naam Musaylima droeg".
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:19:24 #105
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127831472
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:28 schreef De_Guidance het volgende:
Ik had gisteren de film V for Vendetta gezien (2005, speelt zich af in 2020) en daar was een passage "Syria, before and after".

Waarschijnlijk gewoon toeval, wel interessant.

Het is allemaal een complot!! Al die explosieven zijn hologrammen!!1 Mensen OPEN DE OGEN!! OBAMA is een REPTILLIAN en heeft de MEXICAANSE GRIEP geschapen om de MENSHEID uit te roeien. Dat hebben ze besloten bij de BILDERBERG GROEP!
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:41:50 #106
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127831983
Assad heeft inderdaad chemische wapens gebruikt omdat Obama het zich niet zou kunnen veroorloven hierover te liegen, aldus de defensie expert van 1 Vandaag :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:49:56 #107
365082 IPA35
Patriarch
pi_127832212
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:41 schreef Mani89 het volgende:
Assad heeft inderdaad chemische wapens gebruikt omdat Obama het zich niet zou kunnen veroorloven hierover te liegen, aldus de defensie expert van 1 Vandaag :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 15 juni 2013 @ 20:30:29 #108
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_127835562
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:19 schreef Che_ het volgende:

[..]

Het is allemaal een complot!! Al die explosieven zijn hologrammen!!1 Mensen OPEN DE OGEN!! OBAMA is een REPTILLIAN en heeft de MEXICAANSE GRIEP geschapen om de MENSHEID uit te roeien. Dat hebben ze besloten bij de BILDERBERG GROEP!
De vlag is sinds 1932 al de "Independence flag" van Syrë. Dus zo raar om het te zien is het nou ook weer niet.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zaterdag 15 juni 2013 @ 21:05:57 #109
365082 IPA35
Patriarch
pi_127837252
Weer een aantal dorpen in verschillende gebieden bevrijd van de ratten.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 21:53:47 #110
137562 rakotto
pi_127839594
Voor de Arabisch lezende mensen hier... Hoe zou ik dit moeten opvatten? Ik weet wat er staat, en maak me best zorgen hierover.

quote:
Egyptian President Mohamed Morsi announced on Saturday the end of diplomatic ties with the Syrian regime led by Bashar Al-Asaad.

"We have decided to close down the Syrian embassy in Cairo," said Morsi during a popular conference held in support of the ongoing Syrian uprising at a fully-packed Cairo Indoor Stadium.

"The Egyptian envoy in Damascus will also be withdrawn."
Bron
pi_127839811
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:53 schreef rakotto het volgende:
Voor de Arabisch lezende mensen hier... Hoe zou ik dit moeten opvatten? Ik weet wat er staat, en maak me best zorgen hierover.
[ afbeelding ]

[..]

Bron
Waar maak je je zorgen om?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 21:59:22 #112
137562 rakotto
pi_127839903
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waar maak je je zorgen om?
Ik ben tegen buitenlandse interventie.
pi_127840566
Dat is Morsi die de kant van het westen kiest, hij kan economisch gezien alle hulp gebruiken.

[ Bericht 19% gewijzigd door waht op 15-06-2013 22:42:23 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127840996
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat Egypte daar iets over te zeggen heeft.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:22:16 #115
137562 rakotto
pi_127841285
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat Egypte daar iets over te zeggen heeft.
Ik doelde meer op haar eigen leger.
pi_127841937
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:53 schreef rakotto het volgende:

wat staat daar dan? dat ze de ambassade sluiten?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127842053
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:

[..]

das misschien een principe kwestie, maar de praktijk is dat dit conflict, door externe mogendheden beslecht zal worden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:41:41 #118
365082 IPA35
Patriarch
pi_127842246
Morsi is (was) van het Moslimbroederschap, valt te verwachten natuurlijk.
Hun vervreemde neefjes proberen immers de macht te grijpen in Syrië.

[ Bericht 2% gewijzigd door IPA35 op 15-06-2013 23:05:07 ]
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:00:58 #119
137562 rakotto
pi_127843061
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat staat daar dan? dat ze de ambassade sluiten?
Morsi: De Egyptische volk en leger zullen de Syrische bevolking niet in de steek laten en steunen onze broeders/zusters in Syire.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:04:28 #120
365082 IPA35
Patriarch
pi_127843251
En wie neemt die nare man serieus?
pi_127843379
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:04 schreef IPA35 het volgende:
En wie neemt die nare man serieus?
Iedereen.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:08:00 #122
365082 IPA35
Patriarch
pi_127843436
Met betrekking tot Syrië zeker?

Egypte is al een non-entiteit an sich maar over de situatie in Syrië hebben ze geen enkele inbreng.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:09:04 #123
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127843491
Islamitische staat van Irak (ISI), Zawahiri en al-Baghdadi in Syrie hebben ruzie. Al-Baghdadi verwerpt al-Zawahiri's eerdere oproep om Islamitische staat van Irak en Jubhat an-Nusra niet in elkaar op te laten in "Islamitische staat van Irak en Syrie (Shaam)". Eigenlijk zegt al-Baghadi dat Zawahiri die open brief op zijn buik kan schrijven. Zal vanuit Syrie en jihad daar wel een nieuw (charismatisch) figuur naar boven drijven die de internationale strijd overneemt van Zawahiri. Hij heeft blijkbaar weinig autoriteit (meer).

quote:
Iraqi al-Qaeda chief rejects Zawahiri orders
In new audio recording, Abu Bakr al-Baghdadi reaffirms commitment to merging with Syrian opposition al-Nusra Front.

Al-Qaeda's leader in Iraq has rejected orders from Ayman al-Zawahiri, the group's global chief, to break up his group's claimed union with the Jabhat al-Nusra, an armed Islamist group in Syria, according to a new audio message.

The purported remarks by head of Islamic State of Iraq (ISI) Abu Bakr al-Baghdadi in the message posted on jihadist forums on Saturday indicate tensions between ISI and al-Qaeda's central command.

In April, Baghdadi announced that ISI had merged with Syria's Jabhat al-Nusra, or al-Nusra Front.

Al-Nusra leader Abu Mohammed al-Jawlani acknowledged a relationship between the two groups, but he denied there had been a merger and publicly pledged his allegiance to Zawahiri.

In Saturday's message, the man identified as Baghdadi said "the Islamic State of Iraq and the Levant will remain, as long as we have a vein pumping or an eye blinking. It remains and we will not compromise nor give it up".

"It remains, and we will not compromise; we will not give up [...] until we die."

Earlier this month, Zawahiri ruled that the ISI and al-Nusra should operate as separate entities, according to a letter released to Al Jazeera.

Baghdadi had "made a mistake" by announcing a merger "without consulting us", he said.

The merger plan has been "damaging to all jihadists", Zawahiri said, adding that "Al-Nusra Front is an independent branch of Al-Qaeda".

But the message on Saturday said: "When it comes to the letter of Sheikh Ayman al-Zawahiri - may God protect him - we have many legal and methodological reservations."

After consulting with the consultative council of the Islamic State of Iraq and the Levant [...] I chose the order of God over the orders that contravenes Allah in the letter.

The audio message could not immediately be independently verified.

Al-Nusra Front, created in January 2012, joined al-Qaeda last December on a US list of foreign terrorist organisations.

An al-Nusra front member in Syria, speaking on condition of anonymity, told Al Jazeera that following the release of Zawahiri's letter, many members of ISI rejoined al-Nusra, particularly in the province of Deir Ezzor.

He said this new audio recording causes further division and confusion among those fighting on the ground.

"Defying the orders of Zawahiri is a black dot on Baghdadi's career", he said.

Among elements fighting to oust the regime of Syrian President Bashar al-Assad, al-Nusra is one of the best armed and most successful on the battlefield. It has carried out some of the deadliest attacks in the uprising, claiming responsibility for several suicide bombings.

Al Jazeera English
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127843806
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:08 schreef IPA35 het volgende:
Met betrekking tot Syrië zeker?

Egypte is al een non-entiteit an sich maar over de situatie in Syrië hebben ze geen enkele inbreng.
Egypte behoort samen met Turkije en Iran tot de permanente machten van het MO. Syrie is wisselgeld.
pi_127844567
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:15 schreef waht het volgende:

[..]

Egypte behoort samen met Turkije en Iran tot de permanente machten van het MO. Syrie is wisselgeld.
Ik zie niet helemaal in hoe ze in het rijtje van Turkije en Iran past. Egypte heeft moeite met de eigen bevolking te voeden. Ja ze hebben een redelijk sterk leger, maar dat alleen maakt je niet machtig.
pi_127845000
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Waarom is Assad een rat? Komt het omdat hij Sjiiet is?
Nee omdat hij een massamoordenaar is net als zijn vader.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_127845106
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in hoe ze in het rijtje van Turkije en Iran past. Egypte heeft moeite met de eigen bevolking te voeden. Ja ze hebben een redelijk sterk leger, maar dat alleen maakt je niet machtig.
Het komt en gaat met de tijd natuurlijk, qua populatie is Egypte gewoon omvangrijk en dat is de voornaamste voorwaarde om machtig te zijn.
  zondag 16 juni 2013 @ 00:01:59 #128
137562 rakotto
pi_127845657
Ik vind het opvallend dat deze woorden in Egypte tevoorschijn komen nadat Obama de OK heeft gegeven om de FSA/Syriers te steunen. Eerst zeggen dat het niet erg is om de Mujahideen te laten gaan en nu dus dit.

Misschien dat er dan een economische pakket aan Egypte gegeven wordt door Militaire ondersteuning te geven in Syrie. Tenminste, dat is het eerste wat in mij op komt, en daar ben ik niet echt blij mee.
  zondag 16 juni 2013 @ 01:09:26 #129
365082 IPA35
Patriarch
pi_127848092
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dan denk ik niet dat hij dat ook zomaar kan ruiken :9
Volgens hem zeggen meerdere bronnen dat het waar is, ook zegt hij dat het spoedig heroverd zal worden.
pi_127853748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:00 schreef rakotto het volgende:

[..]

Morsi: De Egyptische volk en leger zullen de Syrische bevolking niet in de steek laten en steunen onze broeders/zusters in Syire.
das wel heftige taal idd
-Rabia Al-Basri
pi_127853790
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:15 schreef waht het volgende:

[..]

dit dus, dit is altijd zo geweest ook
-Rabia Al-Basri
pi_127856106
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:17 schreef Aloulou het volgende:
De Jubhat an-Nusra lui zullen namelijk geen wapens krijgen en de groepen die dat wel krijgen al snel afschilderen als "handlangers van Amerika" en daarmee afvalligen ("ongelovigen als bondgenoot nemen is ook ongelovig")
Dat is nu niet het geval aangezien de vijand (Assad) geen gelovige is in hun ogen, dus ze gebruiken de hulp van de ongelovigen om een ongelovige te bestrijden. Maar als FSA met Amerikaanse wapens Jabhat al-Nusra en co gaan bestrijden, dan zullen ze wel afvalligen worden genoemd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 20:02 schreef De_Ilias het volgende:
Ya hussein is zeker weten een Sjieitische kreet die niks met de Sunnieten te maken heeft. Het is een kreet van afgodenarij en een kreet van sjietische extremisten.

Amerika wees nuttig en vernietig die Hezboshaytaan voorgoed, en ook Iran.

Het zeggen van Ya hussein is een vertaling van "O hussein help ons" en dit soort kreten zijn niet toegestaan, omdat Allaah (De enige God) de Helper is.
Zij roepen Ya Hussain, jij roept weer Ya America..

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:08 schreef Duizend-Bommen het volgende:
En degenen die tegenstribbelen een stelletje Salafisten op hun dak sturen.
Laten we veronderstellen dat wat jij zegt klopt, dit kan dan alleen op plekken waar moslims onderdrukt worden. Bosnië, Afghanistan (versus de Sovjets), Kaukasus (versus Rusland) etc. Dus eigen schuld, dikke bult van die regimes.

Wat jij niet begrijpt is dat die salafisten hun religieuze plicht uitvoeren en niet strijden voor het Witte Huis.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:23 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Wat mij misschien nog wel het meest tegenvalt, is die afzichtelijke hypocrisie. Waarom zegt Obama niet gewoon: 'Screw You! Wij zijn de VS, en als je niet doet wat wij willen, zullen we je léren! En van die olie en dat gas blijf je af! Dat is ons 'eerstgeboorterecht'!
Hebben ze in het verleden al gedaan:

The Carter Doctrine was a policy proclaimed by President of the United States Jimmy Carter in his State of the Union Address on January 23, 1980, which stated that the U.S. would use military force if necessary to defend its national interests in the Persian Gulf region. The doctrine was a response to the Soviet Union's invasion of Afghanistan in 1979, and was intended to deter the Soviet Union—the U.S.' Cold War adversary—from seeking hegemony in the Gulf.

Syrië is dichterbij dan Afghanistan, dus you do the math.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:01 schreef Aloulou het volgende:
Om af te sluiten met de grote beschuldiging dat Qaradawi "erger is dan de nep profeet ten tijde van Mohammed en vijand van de Islam die de naam Musaylima droeg".
Dat die man een hypocriet is, was al langer bekend, die mufti van de sultan. Neemt niet weg dat hij zich nu bij de goede zijde heeft aangesloten, namelijk tegen de tiran. Alleen zijn beweegredenen zijn misschien niet zuiver.

Al-Zawahiri: This Mufti is another star on the roster of the club of the Fuqahaa of the Marines, and this Fatwa's chain of transmission is an American crusader one: from the Mufti from the interior minister from the king from the American embassy and so on until Bush. So what a terrible chain and what terrible transmitters.
  zondag 16 juni 2013 @ 12:15:57 #133
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127856350
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:06 schreef Shawn het volgende:
Dat is nu niet het geval aangezien de vijand (Assad) geen gelovige is in hun ogen, dus ze gebruiken de hulp van de ongelovigen om een ongelovige te bestrijden. Maar als FSA met Amerikaanse wapens Jabhat al-Nusra en co gaan bestrijden, dan zullen ze wel afvalligen worden genoemd.
Dat zei ik inderdaad. Het is dus een kwestie van tijd (en als Assad eenmaal verdreven is) voordat de Syrische rebellen onderling elkaar de tent gaan uitvechten.

quote:
Dat die man een hypocriet is, was al langer bekend, die mufti van de sultan.
Ach ja, zo heeft iedereen wel wat. De Moslims die nu massaal naar Syrie afreizen hebben blijkbaar jaren liggen slapen terwijl Israel vrolijk verder koloniseert en afentoe bommetjes op Gaza dropt. De poorten naar de hemel zijn blijkbaar niet in Jeruzalem maar Damascus, zoals de imam van Qods terecht kritisch opmerkt.
pi_127856669
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:15 schreef Aloulou het volgende:
Ach ja, zo heeft iedereen wel wat. De Moslims die nu massaal naar Syrie afreizen hebben blijkbaar jaren liggen slapen terwijl Israel vrolijk verder koloniseert en afentoe bommetjes op Gaza dropt. De poorten naar de hemel zijn blijkbaar niet in Jeruzalem maar Damascus, zoals de imam van Qods terecht kritisch opmerkt.
Slechte vergelijking. Het is niet zo makkelijk om naar Israël af te reizen. En al die omringende landen (inclusief Hezbollah en Assad) worden afgeschilderd als de bewakers van de Israëlische grenzen die de jihadisten oppakken/doden voordat ze Israël bereiken.

Nu Mubarak is verdwenen, zie je bijvoorbeeld meer aanvallen op Israël vanuit de Sinaïwoestijn. En hetzelfde zal ook gaan gebeuren mocht Assad verdwijnen. De weg naar Jeruzalem gaat via Damascus. En dit klinkt geloofwaardiger dan dat de weg naar Jeruzalem via Karbala gaat (zoals Khomeini zei) of zijn slaaf Nasrallah en de zogenaamde 'as van verzet' die denken dat de weg naar Jeruzalem via Al-Qusayr gaat.
  zondag 16 juni 2013 @ 12:30:36 #135
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127856800
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:25 schreef Shawn het volgende:
Slechte vergelijking. Het is niet zo makkelijk om naar Israël af te reizen. En al die omringende landen (inclusief Hezbollah en Assad) worden afgeschilderd als de bewakers van de Israëlische grenzen die de jihadisten oppakken/doden voordat ze Israël bereiken.
Israelische doelen zijn niet alleen in Israel toch? Ook hier in NL? Ik spoor niemand aan maar als men echt wil zijn er mogelijkheden hoor. Zou het geen selectieve verontwaardiging kunnen zijn denk je zelf?

quote:
Nu Mubarak is verdwenen, zie je bijvoorbeeld meer aanvallen op Israël vanuit de Sinaïwoestijn. En hetzelfde zal ook gaan gebeuren mocht Assad verdwijnen. De weg naar Jeruzalem gaat via Damascus. En dit klinkt geloofwaardiger dan dat de weg naar Jeruzalem via Karbala gaat (zoals Khomeini zei) of zijn slaaf Nasrallah en de zogenaamde 'as van verzet' die denken dat de weg naar Jeruzalem via Al-Qusayr gaat.
Ieder zijn eigen ideeën. Voor mij is het onbegrijpelijk hoe naïef je bent als je dit echt zelf denkt.
pi_127857061
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:30 schreef Aloulou het volgende:
Israelische doelen zijn niet alleen in Israel toch? Ook hier in NL? Ik spoor niemand aan maar als men echt wil zijn er mogelijkheden hoor. Zou het geen selectieve verontwaardiging kunnen zijn denk je zelf?
Er is geen reden tot dat soort kleine aanvallen als de moslims een islamitische staat hebben die grenst aan Israël. Je moet grootser denken. Hoe deed Saladin het ook alweer, door eerst Egypte en Syrië te veroveren alvorens Jeruzalem te bevrijden.

quote:
Ieder zijn eigen ideeën. Voor mij is het onbegrijpelijk hoe naïef je bent als je dit echt zelf denkt.
Het is meer logica dan naïviteit.
  zondag 16 juni 2013 @ 12:48:22 #137
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127857295
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:39 schreef Shawn het volgende:
Er is geen reden tot dat soort kleine aanvallen als de moslims een islamitische staat hebben die grenst aan Israël. Je moet grootser denken. Hoe deed Saladin het ook alweer, door eerst Egypte en Syrië te veroveren alvorens Jeruzalem te bevrijden.
Je droomt, serieus. Jij denkt dat "de Islamitische staat" (naar jouw ideeën) er gaat komen in Syrie? Men laat het niet eens in Mali toe of Somalie...nietszeggende zandlanden in vergelijk tot Syrië.
pi_127857371
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:15 schreef Aloulou het volgende:

de strijd met assad aangaan is realistischer dan de strijd met israel aangaan, die vergelijk loopt niet helemaal
-Rabia Al-Basri
pi_127857462
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:48 schreef Aloulou het volgende:
Je droomt, serieus. Jij denkt dat "de Islamitische staat" (naar jouw ideeën) er gaat komen in Syrie? Men laat het niet eens in Mali toe of Somalie...nietszeggende zandlanden in vergelijk tot Syrië.
De islamitische staat zal er hoe dan ook komen, daar ben ik van overtuigd ja, de vraag is wanneer.
pi_127857593
quote:

[..]

Geloof jij dit nou serieus? Dat ze Damascus Jeruzalem gaan bevrijden? :')
Egypte, Saudi-Arabië, Qatar, Jordanië... allemaal landen met een Soennitische meerderheid en leiding waar de bevolking min of meer tevreden mee is. Wat hebben zij de afgelopen 30 jaar precies tegen Israël gedaan? Hoeveel Israëlische militairen hebben zij gedood, hoeveel raketten hebben ze afgeschoten, hoeveel land hebben ze teruggepakt? Tel dat allemaal bij elkaar op, en kijk dan naar wat Hezbollah heeft gedaan met hulp van Iran. Dan weet je dat, ALS Jeruzalem bevrijd gaat worden, wie dat in ieder geval NIET gaat doen.

Grappig wie jij hier slaafs noemt en wie niet. Iran is een niet-Arabisch land dat een Arabisch land heeft gesteund in hun verzet tegen Israël. Dat is iets wat niemand kan ontkennen, ongeacht wat hun rol nu in Syrië precies is.
pi_127857726
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:48 schreef Aloulou het volgende:

[..]

en terecht, die walgelijke ideologieën die die shabab mensen in somalie en die wahabi toearegs erop na houden, kunnen wmb gestolen worden en idd die landen zijn iet eens te vergelijken met syrie
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 juni 2013 @ 13:07:59 #142
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127857891
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:53 schreef Shawn het volgende:
De islamitische staat zal er hoe dan ook komen, daar ben ik van overtuigd ja, de vraag is wanneer.
Dit is een dooddoener, "zal er komen" kan nu zijn of over 250 jaar.

Jij denkt dat een "Islamitische staat" wel even de Israelisch-Amerikaans-Qatarees-Saoedische (miljarden) hegemonie in het Midden-Oosten opzij gaat zetten....en ook nog Iran daarbij een les gaat leren. Met kalashnikovs zeker en suicidebombers zeker?

Je mag dromen, maar het is wel belangrijk dat er een moment komt dat je je ideeën evalueert. "Waarom is het niet gelukt". Ik hoop dat dat in de toekomst zo zal zijn bij je. Anders begin je op communisten te lijken die altijd in theorie allerlei mooie zaken verkondigen maar na 100 jaar en vele mislukking nog steeds niet snappen waarom dat nou in de praktijk toch niet blijkt te werken.
  zondag 16 juni 2013 @ 13:26:49 #143
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127858540
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:57 schreef Peunage het volgende:
Egypte, Saudi-Arabië, Qatar, Jordanië... allemaal landen met een Soennitische meerderheid en leiding waar de bevolking min of meer tevreden mee is. Wat hebben zij de afgelopen 30 jaar precies tegen Israël gedaan?
Dit is een domme vraag Peunage, dat moet je weten. Shawn zal antwoorden dat "zij niet met Islam regeerden", of men dan soennitisch is in meerderheid doet er totaal niet toe. "Dus omdat zij niet met Islam regeerden zijn zij inderdaad mislukt om wat noemenswaardigs tegen Israel te doen".

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:57 schreef Slayage het volgende:
en terecht, die walgelijke ideologieën die die shabab mensen in somalie en die wahabi toearegs erop na houden, kunnen wmb gestolen worden en idd die landen zijn iet eens te vergelijken met syrie
Ja het is ook een kleine minderheid die hun ideologie zo precies deelt. Alleen de Islam zoals zij die op elk detail uitleggen is correct immers. Dat betekent dat doordat ze zo sektarisch zijn ze niet inclusief maar exclusief zijn, geen goede fundering om proberen een krachtige staat op te bouwen. Het is niet voor niets dat pas bij het instorten van de staat en haar functioneren zij op basis van kracht (wapens) de macht kunnen overnemen. Zie Somalie (failed state), Afghanistan nadat de Russen verloren (failed state), Mali (failed state) en straks ook wellicht Syrie nu daar de staat steeds minder voor het zeggen heeft en dus de mensen in wetteloosheid snakken naar orde (en hier komen zij dan om de hoek kijken).
  Moderator zondag 16 juni 2013 @ 13:30:25 #144
8781 crew  Frutsel
pi_127858682
quote:
'Iran wil 4000 man naar Syrië sturen'

Iran gaat de Syrische president Bashar al-Assad met 4000 militairen van de Revolutionaire Garde steunen. Het besluit is volgens de zondageditie van de Britse krant The Independent recent en kort voor de Iraanse presidentsverkiezingen genomen.

Het besluit zou mede zijn genomen omdat de VS en andere westerse mogendheden, vooral Groot-Brittannië en Frankrijk, van plan zijn de rebellen in Syrië veel beter te bewapenen. De VS overwegen ook de Syrische luchtmacht uit de de lucht te houden met een zogenaamde no-fly zone. De Egyptische president Mohammed Mursi juichte dat zaterdag toe
pi_127858958
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:57 schreef Peunage het volgende:
Egypte, Saudi-Arabië, Qatar, Jordanië... allemaal landen met een Soennitische meerderheid en leiding waar de bevolking min of meer tevreden mee is.
Ik zie die landen niet als islamitische staten, we verschillen over de definitie van 'soennitische leiding'. Nog een verschil tussen ons is dat ik al die landen, zowel 'soennitisch' als sjiitisch veroordeel, terwijl jij niets anders doet dan Hezbollah, Assad, Al-Maliki (Irak) en Iran en je mede-sjiieten verdedigen.

quote:
Wat hebben zij de afgelopen 30 jaar precies tegen Israël gedaan? Hoeveel Israëlische militairen hebben zij gedood, hoeveel raketten hebben ze afgeschoten, hoeveel land hebben ze teruggepakt?
Hun verraad was mij al bekend hoor, maar hun gebrek aan actie kun je niet afschuiven op de jihadisten, je kunt die twee niet op een hoopje gooien.

Heeft Hezbollah een centimeter Palestijns grondgebied bevrijd dan? Oh ja, dit is wat ze bereikt hebben, een VN-bezetting in het zuiden van hun land. En kijk eens aan, rechts op die map zie ik Golan, wat heeft Assad gedaan om dat grondgebied te bevrijden.

quote:
Tel dat allemaal bij elkaar op, en kijk dan naar wat Hezbollah heeft gedaan met hulp van Iran. Dan weet je dat, ALS Jeruzalem bevrijd gaat worden, wie dat in ieder geval NIET gaat doen.
Klopt, die regimes en Hezbollah zijn niet degenen die Jeruzalem zullen bevrijden, ze zijn namelijk de bewakers van de Israëlische grenzen.

quote:
Grappig wie jij hier slaafs noemt en wie niet. Iran is een niet-Arabisch land dat een Arabisch land heeft gesteund in hun verzet tegen Israël. Dat is iets wat niemand kan ontkennen, ongeacht wat hun rol nu in Syrië precies is.
Nasrallah is een slaaf van het Iraanse regime, of wil je dat soms ontkennen.

Daarnaast heeft Iran al 'het goede' dat ze doen teniet gedaan door hun acties in Afghanistan, Irak en Syrië.
pi_127858979
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:07 schreef Aloulou het volgende:
Dit is een dooddoener, "zal er komen" kan nu zijn of over 250 jaar.
Ik ben niet in staat om de toekomst te voorspellen, al weet ik dat er een hadith is waarin duidelijk wordt gezegd dat de islamitische staat er zal komen.

quote:
Jij denkt dat een "Islamitische staat" wel even de Israelisch-Amerikaans-Qatarees-Saoedische (miljarden) hegemonie in het Midden-Oosten opzij gaat zetten....en ook nog Iran daarbij een les gaat leren.
Ja, waarom niet? Zo te zien zitten ze op de goede weg aangezien de VS al duizenden miljarden dollars hebben verloren aan hun oorlogen tegen islamitische niet-statelijke actoren. KSA en Qatar zijn papieren tijgers. Iran kan toch niks doen, als zelfs 40 landen niks kunnen uitrichten tegen de jihadisten in Afghanistan. En de VS kon de jihadisten niet in bedwang houden in Irak, of wil je soms beweren dat Iran het wel kan en sterker is dan de VS?
pi_127859022
Iran moeten ze per direct plat bombarderen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 16 juni 2013 @ 13:40:43 #148
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127859059
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:39 schreef Meki het volgende:
Iran moeten ze per direct plat bombarderen
:')
Say what?
  zondag 16 juni 2013 @ 13:42:53 #149
93664 waht
Mushir
pi_127859139
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:38 schreef Shawn het volgende:

[..]

Ik ben niet in staat om de toekomst te voorspellen, al weet ik dat er een hadith is waarin duidelijk wordt gezegd dat de islamitische staat er zal komen.
Goede bron.
pi_127859223
Waarom zou Iran geen steun mogen verlenen aan een soeverein land? Omdat zij er andere ideeën op nahouden dan wij? Lekker legitieme reden. Het is al erg genoeg dat jan en alleman zich met een staatsaangelegenheid bemoeit en de stabiliteit van dat land probeert te saboteren. Ik denk niet dat wij het in dank zouden afnemen als landen als Iran zouden proberen om rellen in Parijs en Londen te verhevigen.
  zondag 16 juni 2013 @ 13:46:00 #151
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127859236
quote:
'Bewapenen Syrische rebellen is niet juiste oplossing'

Het bewapenen van Syrische rebellen is niet de juiste oplossing om het conflict in Syrië op te lossen.

Dat stelt de Britse vice-premier Nick Clegg zondag in de Andrew Marr-show waar The Guardian over schrijft.

"Op dit moment leveren we geen wapens. Als we dat hadden gewild dan hadden we het gedaan, maar we denken niet dat het op dit moment de juiste oplossing is." Volgens Clegg is het mogelijk om hierin een ander standpunt aan te nemen dan de Verenigde Staten zouden doen.

"We moeten in overleg werken met onze bondgenoten, maar we hoeven niet exact het zelfde te doen." Clegg stelt dat Groot-Brittanië zich niet wil mengen in een militair conflict. "Zoiets zou niet aanvaadbaar zijn tegenover het Britse volk."

Alternatieve ingrijpen zouden volgens de Britse vice-premier niet-dodelijke middelen kunnen zijn om strijders in Syrië te kunnen helpen. Clegg denkt hierbij onder meer aan kogelvrije vesten, pantserwagens en communicatieapparatuur.

Iran
Iran gaat de Syrische president Bashar al-Assad met 4000 militairen van de Revolutionaire Garde steunen. Het besluit is volgens de zondageditie van de Britse krant The Independent recent en kort voor de Iraanse presidentsverkiezingen genomen.

Het besluit zou mede zijn genomen omdat de VS en andere westerse mogendheden, waaronder Frankrijk, van plan zijn de rebellen in Syrië veel beter te bewapenen.

De VS overwegen ook de Syrische luchtmacht uit de de lucht te houden met een zogenaamde no-fly zone. De Egyptische president Mohammed Mursi juichte dat zaterdag toe.
NU.nl

Eindelijk verstandige woorden uit het VK.
Say what?
  zondag 16 juni 2013 @ 13:48:35 #152
365082 IPA35
Patriarch
pi_127859315
quote:
BRITISH troops are on their way to the Syrian border this week for war games as the UK faces being sucked into the conflict.

More than 350 Royal Marines from 42 Commando will go to Jordan after David Cameron slammed the Syrian regime for using chemical weapons.

US President Barack Obama last week agreed to arm rebels opposed to the regime of president Bashar al-Assad and Foreign Secretary William Hague said Britain and other countries must “be prepared to do more to save lives” there.

Coalition special forces from the US, Poland and the UK are also working with Jordanian special forces, who are trained by the SAS, with the Special Boat Service heading a hostage rescue exercise.

The Marines, plus the command and control group from the UK’s amphibious task group, will deploy next week and join an 8,000-strong international force on Friday.

The Portsmouth-based Marines’ headquarters includes naval and Army staff and is headed by a brigadier and a two-star general who usually deploy to co-ordinate and command amphibious landings.

Called Exercise Eager Lion, the 12-day manoeuvres in the Jordanian desert include field firing and rehearsing scenarios including air defence and humanitarian assistance, according to General Awni al Adwan from the Jordanian Army.

More than 5,000 US Marines are in Jordan from the 26th Marine Expeditionary Force, landing by assault ships.

Troops from Britain, Bahrain, Canada, the Czech Republic, Egypt, France, Iraq, Italy, Lebanon, Pakistan, Poland, Qatar, Turkey, the United Arab Emirates, Saudi Arabia and Yemen will take part in the war games.

Yesterday it emerged that 300 US Marines and a Patriot anti-aircraft missile system have been deployed to northern Jordan to pave the way for missions to arm the rebels.

Three US Navy warships have docked in Aqaba and have landed Patriot anti-missiles systems and rocket launchers, although Jordanian commanders will leave when the exercise concludes.

The British force, mainly drawn from Lima Company, 42 Commando, has deployed with full nuclear biological warfare equipment in case of any chemical attack on Jordan.

In August, the helicopter carrier HMS Illustrious will sail on a major deployment, codenamed Exercise Cougar 13, with 650 Marines embarked for more war games in Sardinia and Turkey before landing in Jordan.

The warship will dock off Aqaba with her escorting frigates and destroyers for planned exchange training with Jordanian forces before sailing further.

A senior Royal Marine source said: “Everyone’s prepared for operations in Syria but no one has pressed the button. At this stage everything we have planned is in respect of training but that could change.”

A Ministry of Defence spokesman said: “The exercise tests the ability of countries to deploy forces, but this is general training, not intended for any particular future scenario.

“This is an annual event and not in connection with, or in response to, events in the region.”

The US said last night it will keep Patriot missile batteries and F-16 fighter jets in Jordan after the exercise finishes.
http://www.dailystar.co.u(...)S-HEAD-FOR-MID-EAST/

Iran will send 4,000 troops to aid Bashar al-Assad’s forces in Syria

http://www.independent.co(...)n-syria-8660358.html

De Britten willen 300 deel 3 gaan opnemen of zo?
  zondag 16 juni 2013 @ 13:49:42 #153
93664 waht
Mushir
pi_127859359
Lezen. Ze gaan naar Jordanië.
pi_127859382
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:37 schreef Shawn het volgende:
Ik zie die landen niet als islamitische staten, we verschillen over de definitie van 'soennitische leiding'. Nog een verschil tussen ons is dat ik al die landen, zowel 'soennitisch' als sjiitisch veroordeel, terwijl jij niets anders doet dan Hezbollah, Assad, Al-Maliki (Irak) en Iran en je mede-sjiieten verdedigen.
Ik verdedig niet alles wat iedereen doet. Maar er worden veel kromme dingen recht geluld, en daar reageer ik op. Grappig dat Aloulou gewoon voorspeld heeft dat jij dit ging zeggen. Het is een beetje een standaard lijntje geworden.

quote:
Heeft Hezbollah een centimeter Palestijns grondgebied bevrijd dan? Oh ja, dit is wat ze bereikt hebben, een VN-bezetting in het zuiden van hun land. En kijk eens aan, rechts op die map zie ik Golan, wat heeft Assad gedaan om dat grondgebied te bevrijden.
Dat is nog altijd meer dan wat elk ander land bereikt heeft. Er is in ieder geval geen Israëlische bezetting van Zuid-Libanon.

quote:
Klopt, die regimes en Hezbollah zijn niet degenen die Jeruzalem zullen bevrijden, ze zijn namelijk de bewakers van de Israëlische grenzen.
Hezbollah ook? Dus denk jij dat ze Israël verdedigen? Zouden ze ook getraind worden door de Mossad?

quote:
Nasrallah is een slaaf van het Iraanse regime, of wil je dat soms ontkennen.
Ok. Wat heeft Iran precies aan Zuid-Libanon? Waarom steunen ze Hezbollah? Om Israël te helpen?
pi_127859468
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:49 schreef waht het volgende:
Lezen. Ze gaan naar Jordanië.
De Amerikanen hebben ook troepen, gevechtsvliegtuigen en PAC-3 batterijen gestuurd naar Jordanië.
  zondag 16 juni 2013 @ 13:53:47 #156
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127859528
Nu moet Rusland natuurlijk ook weer wat sturen. :7 8)7
Say what?
pi_127859611
quote:
Troops from Britain, Bahrain, Canada, the Czech Republic, Egypt, France, Iraq, Italy, Lebanon, Pakistan, Poland, Qatar, Turkey, the United Arab Emirates, Saudi Arabia and Yemen will take part in the war games.
Waarschijnlijk gaan ze hier heen;
http://www.kasotc.com/KASOTC_Site/Home.html
  zondag 16 juni 2013 @ 14:02:19 #158
365082 IPA35
Patriarch
pi_127859808
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:53 schreef UpsideDown het volgende:
Nu moet Rusland natuurlijk ook weer wat sturen. :7 8)7
Ze zouden een paar honderd extra mensen kunnen sturen naar Tartous en Tadmur...
Maar de Russen willen nu troepen sturen naar de Golan.
pi_127859814
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaan ze hier heen;
http://www.kasotc.com/KASOTC_Site/Home.html
Er is een Vice docu erover op youtube, ziek hoeveel daaraan wordt uitgegeven.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:03:46 #160
93664 waht
Mushir
pi_127859862
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:52 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

De Amerikanen hebben ook troepen, gevechtsvliegtuigen en PAC-3 batterijen gestuurd naar Jordanië.
Wat volkomen terecht is gezien de ellende die Jordanië over zich heen krijgt.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:05:41 #161
365082 IPA35
Patriarch
pi_127859939
Welke ellende?

Ik weet niks af van ellende.

Misschien moesten ze eens ophouden met het inzetten van hun staatsluchtvaartmaatschappij om tonnen wapens uit Kroatië te halen ten behoeve van hun rattenvriendjes. En misschien moesten ze ook eens ophouden weg te kijken wanneer baardmansen de grens over trekken.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:05:52 #162
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127859947
quote:
Ik wist dat je daar op doelde.

quote:
Iran kan toch niks doen, als zelfs 40 landen niks kunnen uitrichten tegen de jihadisten in Afghanistan. En de VS kon de jihadisten niet in bedwang houden in Irak, of wil je soms beweren dat Iran het wel kan en sterker is dan de VS?
Je maakt zo ongelooflijk veel sprongen. Jij denkt dat guerillawarfare hetzelfde is als "de Palestijnen bevrijden"? Jij ziet echt geen gigantisch groot verschil tussen die twee? Een gebied bezetten of overnemen met landmacht zoals Amerika in Irak deed of de Russen in Afghanistan is heel wat anders dan simpelweg een guerillastrijd voeren dmv kat-en-muisspel en verschuilen tussen burgers en/of in de bergen. Dat laatste doet de PKK ook al jaren effectief tegen Turkije, FARC in Colombia etc etc. Bij elke aanslag win je al als guerillagroep namelijk omdat je de beperktheid van de bezettende macht aantoont. De Vietcong (geen jihadisten) hebben op deze manier met steun de Amerikanen in een hel laten belanden in Vietnam.

Maar om "Palestijnen te bevrijden" en dus een conventionele oorlog tegen het Israelische leger te winnen heb je zoveel meer nodig. Als je alleen al wil beargumenteren dat dat kan "omdat in Irak we het Amerika ook hebben moeilijk gemaakt" snap je er echt helemaal niets van. Het is onmogelijk dat als Assad valt de paar duizenden jihadies in Syrie ook maar enige serieuze dreiging voor Israel bestaan gaan vormen. Simpelweg vanwege het feit dat het hen aan alles ontbreekt om "Israel terug te veroveren". En er is geen land dat hen gaat helpen. Sterker nog, ze worden fijn bedankt en stap voor stap gedwongen hun wapens neer te leggen en "naar de aspiraties van het Syrische volk te schikken", middels verkiezingen. En als ze dat niet willen worden er hier en daar wat over de kling gejaagd, en als er hardnekkige "terroristen" over blijven wordt in het laatste geval wat drone-attacks gestuurd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aloulou op 16-06-2013 14:11:17 ]
  zondag 16 juni 2013 @ 14:20:23 #163
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127860520
Als Iran ook troepen gaat sturen gaat dit dus totaal escaleren.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:23:31 #164
395435 OuwePers
Probeert vroom te zijn
pi_127860664
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:20 schreef sonnyspek het volgende:
Mwoah, milities bewapenen, trainen en erheen sturen is eigenlijk al hetzelfde. Alleen politiek gezien niet natuurlijk.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:23:32 #165
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127860665
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:20 schreef sonnyspek het volgende:
Dat doet het al 2 jaar, alleen héél langzaam. Ik heb nog nooit iets zo langzaam zien escaleren, het gaat in muizenstapjes.
Say what?
pi_127860673
Het is al totaal geëscaleerd, iedereen gaat zich ermee bemoeien. Grote vraag is natuurlijk of dit een proxyoorlog blijft of dat het een directe oorlog wordt.
Maar voor de Syrische burger maakt het geen reet uit of ze nou door een al-Nusra/FSA autobom worden gedood of door de bombardementen van Assad of het Westen.
pi_127860723
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:23 schreef Djibril het volgende:
Het is al totaal geëscaleerd, iedereen gaat zich ermee bemoeien. Grote vraag is natuurlijk of dit een proxyoorlog blijft of dat het een directe oorlog wordt.
Maar voor de Syrische burger maakt het geen reet uit of ze nou door een al-Nusra/FSA autobom worden gedood of door de bombardementen van Assad of het Westen.
Klopt, voor de burger maakt het geen zak uit. Zij zijn uiteindelijk het slachtoffer. En dat is het smerige van dit soort geo-politieke spelletjes.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:25:10 #168
365082 IPA35
Patriarch
pi_127860728
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:23 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dat doet het al 2 jaar, alleen héél langzaam. Ik heb nog nooit iets zo langzaam zien escaleren, het gaat in muizenstapjes.
Er schijnen Syriërs daar getraind te worden maar de meeste milities zijn opgeleid door het Syrische leger zelf (eventueel met hun en tactieken van Hezbollah).

Ik vond nog wat grappigs:

zondag 16 juni 2013 @ 14:28:40 #169
93664 waht
Mushir
pi_127860871
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:05 schreef IPA35 het volgende:
Welke ellende?

Ik weet niks af van ellende
Syrische vluchtelingen omdat Assad niet eens voor z'n eigen volk kan zorgen.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:32:08 #170
365082 IPA35
Patriarch
pi_127861015
O.

quote:
AMMAN: A Jordanian official says nearly 60,000 Syrian refugees have left the kingdom to go back home, some to fight President Bashar Assad's regime and others because living conditions in their camp became too difficult.

The return came as Jordan's resources to cope with the influx of Syrian refugees increasingly dwindled. Jordan hosts over half a million Syrians, which has put significant pressure on the kingdom. Out of that number, about 150,000 live at the Zaatari camp near the border with Syria, Jordan's main camp for refugees.

The official, Anmar Hmoud, said on Wednesday that 58,641 of those who sought shelter in the kingdom since the Syrian conflict erupted in March 2011 have now gone back.

The U.N. refugee agency is expected to issue a fresh appeal for help in June.

Read more: http://www.dailystar.com.(...)e.ashx#ixzz2WNkC2Lqw
(The Daily Star :: Lebanon News :: http://www.dailystar.com.lb)
pi_127861037
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:28 schreef waht het volgende:

[..]

Syrische vluchtelingen omdat Assad niet eens voor z'n eigen volk kan zorgen.
Moet je wel alles quoten wat hij zegt en daarop ingaan :')
pi_127861162
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:50 schreef Peunage het volgende:
Grappig dat Aloulou gewoon voorspeld heeft dat jij dit ging zeggen. Het is een beetje een standaard lijntje geworden.
Als het zo standaard is, waarom weet jij het dan niet en dwing je mij om het te herhalen? Wel bij de les blijven.

quote:
Dat is nog altijd meer dan wat elk ander land bereikt heeft. Er is in ieder geval geen Israëlische bezetting van Zuid-Libanon.
Nogmaals, ik verdedig nergens die landen en ga het nu ook niet doen omdat jij mij in die hoek probeert te duwen.

Oeh, ze hebben bereikt dat de Israëlische bezetting van Zuid-Libanon is vervangen door een VN-bezetting. Is Hezbollah een islamitische verzetsbeweging of een nationalistische verzetsbeweging? Geen van de twee zou namelijk een bezetting steunen. En een islamitische verzetsbeweging zou nooit mede-moslims die in opstand komen tegen een baathistische dictator gaan doden.

..and those who disbelieve, fight in the cause of Taghut (Satan)..

Niet raar dat Hezbollah tegenwoordig Hezbosatan worden genoemd?

quote:
Hezbollah ook? Dus denk jij dat ze Israël verdedigen? Zouden ze ook getraind worden door de Mossad?
Hezbollah was nergens te bekennen toen de Palestijnen in 2008-2009 en in 2012 werden aangevallen. Nogmaals, zijn ze nu een islamitische verzetsbeweging of een nationalistische verzetsbeweging? Moslims staan er namelijk bekend om dat ze mede-moslims helpen, nationalisten geven alleen om hun Libanese grondgebied.

quote:
Ok. Wat heeft Iran precies aan Zuid-Libanon? Waarom steunen ze Hezbollah? Om Israël te helpen?
Sjiisme verspreiden en gebruiken als dekmantel om Iraanse belangen te bevorderen.

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:05 schreef Aloulou het volgende:
En er is geen land dat hen gaat helpen.
Er is ook geen enkel land dat de jihadisten heeft gesteund in Afghanistan, we weten hoe dat is afgelopen en binnenkort zullen de laatste bezetters vertrekken en het volledige land onder de controle van de jihadisten komen.

Ondertussen heeft buurland Iran hen al als regering in ballingschap ontvangen

Although Iran is often seen as closest to the largely Shia Hazara ethnic group, the invitation to the Taliban underlined that its diplomacy is driven as much by pragmatism as religious loyalty.

Wat ik zei dus, het sjiisme gebruiken ze als dekmantel om Iraanse belangen te bevorderen, maar ze geven in werkelijkheid niks om de sjiieten.

The Iranian embassy in Kabul could not be reached for comment on the trip, and the US embassy and presidential palace did not respond to requests for comment. Neither are likely to be happy to see the Taliban acting like government-in-exile at the invitation of a neighbour.

Ik kan me voorstellen dat ze niet willen reageren, het is dan ook schokkend nieuws voor de Amerikaanse bezetters en hun Karzai-puppet.

Maar laten we niet teveel offtopic gaan, ik heb mijn punt gemaakt.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:37:04 #173
365082 IPA35
Patriarch
pi_127861170
Volgens mij vluchten mensen anders gewoon voor het geweld. Het geweld van beide kanten.

Hoewel er ook gevallen bekend zijn van religieuze zuiveringen door Salafisten.
  zondag 16 juni 2013 @ 14:55:11 #174
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127861744
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee omdat hij een massamoordenaar is net als zijn vader.
Terroristen uitschakelen is geen massamoord.

De Syrische Arabische Republiek gaat erg zachtzinnig en voorzichtig om met de terroristen. Te voorzichtig, dat zeg ik als Nederlander (wiens voorvaderen dienden in Nederlands-Indië en veel aan counterguerilla deden in 1890-1900).

Hier Interview Belgisch Parlementslid en Vlaams Parlementslid Mr. Filip Dewinter (Vlaams Belang) met een Syrisch-Palestijnse salafistische zelfmoordterrorist wiens bom niet afging.

Dit soort mensen (zelfmoordterroristen) zijn massamoordenaars. Niet seculiere presidenten (of "dictators") die deze zelfmoordterroristen arresteren en ook nog een keurig proces willen geven. Dat doet Turkije noch Nederland met PKK-rebellen of met Afghaanse Taliban. (PKK pleegt nauwelijks tot geen zelfmoordbomaanslagen.)
  zondag 16 juni 2013 @ 14:57:31 #175
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127861825
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:37 schreef IPA35 het volgende:
Volgens mij vluchten mensen anders gewoon voor het geweld. Het geweld van beide kanten.

Hoewel er ook gevallen bekend zijn van religieuze zuiveringen door Salafisten.
De burgers komen altijd terug zodra het Syrische Arabische regeringsleger terugkeert.

Alleen sommige misleide pro-salafistische conservatieve soennitische moslims en hun families vluchten nu nog naar Turkije of Libanon, uit angst voor ondervragingen door de Moekharabat of voor gevangenis in staatsrepublikeinse gevangenissen, wegens hun vroegere sympathie voor de terroristen. Maar dit is een kleine minderheid van de soennitische Syrische burgers, misschien max. 15 % van geheel de Syrische bevolking.

De meeste burgers vluchtten voor de terroristen/rebellen weg. Kijk naar Al Qusayr, dat was een lege stad onder de rebellen. Nu weer volop leven. Soennieten, Christenen, Sjiieten, Alawieten, Druzen keren allemaal terug met het multiconfessionele Syrische regeringsleger.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:00:51 #176
365082 IPA35
Patriarch
pi_127861917
Dit is correct.

En als de Salafisten het land verlaten is dit misschien wel beter zelfs.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:09:06 #177
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127862180
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:00 schreef IPA35 het volgende:
Dit is correct.

En als de Salafisten het land verlaten is dit misschien wel beter zelfs.
Die krijgen volgens premier Al Miqdad (tegenover Poolse parlementariërs die vorige week in Syrië op uitnodiging Syrische parlement op bezoek waren) "550 jaar gevangenisstraf".
  zondag 16 juni 2013 @ 15:09:34 #178
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127862194
Zie hier:

Filip Dewinter op onderzoeksbezoek in Damascus en omgeving: de waarheid over Syrië.

NWS / VB-voorman Filip Dewinter bezoekt Syrië en interviewt terroristen
pi_127862311
Jammer dat Wilders omtrent dit onderwerp geen standpunt heeft ingenomen.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_127862432
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:13 schreef Terminator2000bc het volgende:
das de israelische lijn ;)
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 juni 2013 @ 15:24:58 #181
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127862711
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:13 schreef Terminator2000bc het volgende:
quote:
Filip Dewinter: „Ik zit hier niet als een advocaat van president Assad, maar in het Syrië van Assad hebben Christenen, minderheden en vrouwen ongekende vrijheden. Dat de joodse gemeenschap in Antwerpen het niet met mijn bezoek aan Syrië en het Syrische parlement eens is, maakt mij niet uit. Ik vertegenwoordig immers bovenal de VLAAMSE veiligheid en VLAAMSE bevolking. Ik vertegenwoordig NIET Israël, NIET de joden, NIET Iran, NIET Assad, maar VLAANDEREN. Ik verdedig niet het regime van Assad, maar onze media berichten onjuist, eenzijdig en leugenachtig over de opstandelingen, terroristen. Wij krijgen in Europa met terroristen aan onze poort, in onze wijken te maken. 500 tot 600 Belgische terroristen vechten er, tientallen zitten gevangen in legergevangenis in Aleppo. Drie zijn er gedood door het Syrische regeringsleger.

VRT. De Redactie. VRT Nieuws, interview 13 juni..
Heldere woorden van VB-topman Filip Dewinter (die omwille van Marokkaanse straatproblemen veel joodse liberale kiezers kon krijgen). Filip Dewinter is geen zetbaasje van de Israëlische overheid. Dit terwijl Geert Wilders zijn financiën, giften enz. uit Israël en de Verenigde Staten. Geert Wilders bezocht in 2011 maar liefst 34 keer de Israëlische Ambassade in Den Haag.

De extreemrechtse oorlogshaviken binnen de regering van de Staat Israël zijn uiterst fel anti-Assad (maar niet te openlijk, omdat hun soennitisch islamistische huurlingen en loopjongens via Qatar juist sjiieten aan "zionisten" gelijkstellen moeten), want president Bashar al Assad is pro-Iran, pro-Rusland en anti-dollar. Wilders moet dus anti-Assad zijn, maar is ook anti-islamisten en anti-jihadisten. Dus moet Wilders zwijgen en zijn PVV-volgelingen ook. Daarom is de PVV zo ongeloofwaardig en vertegenwoordigt lobbyisten en niet algemeen-Nederlandse belangen.

Er is veel tegen of over Filip Dewinter op te merken, maar Dewinter (VB) is volledig eerlijk, open en neemt geen blad voor de mond. Hij komt voor zijn eigen kiezers op. Dat doen maar weinig politici.

Hans van Baalen (VVD), Guy Verhofstadt (VLD), Koert Debeuf (VLD) en David Cameron en François Hollande willen op last van Bankiers, Wapenindustriëlen, Industrie en oorlogslobbyisten zware wapens leveren en zelfs een oorlog (noflyzone) tegen de legitieme seculiere soevereine Syrische Regering (olv President Dr. Bashar al Assad, MD Ophtalm.) voeren!

Filip Dewinter vertegenwoordigt zijn kiezers en de Vlaamse veiligheid. Net zoals NVA-burgemeester Bart Dewever snel deed, nadat VB in peilingen beter ging doen. De Wever schrapte jihadisten uit burgerregister.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:27:06 #182
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127862781
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

das de israelische lijn ;)
Israël bombardeert het Syrische Arabische regeringsleger telkens als de rebellen oprukten. Nu dus even niet.

Israël verpleegt, bewapent en lanceert terroristen (incl. Libische huurlingen) vanaf de bezette Syrische Golanhoogten naar Quneitra en andere gebieden. Dat hebben gevangen genomen rebellen en inwoners van de gouvernementen Al Quneitra en Daraa bevestigd.

Israël neemt de lijn anti-Iran (en anti-Rusland), dus anti-Assad (dus anti-Christenen, anti-minderheden, pro-salafistisch, pro-genocide, pro-koppensnellers) in. Dat is helder.

Wilders volgt erg slaafs.

Dit slaafse gedrag had ik van de PVV in dit (verweg) gebeuren zelfs niet verwacht. Het is wel duidelijk wie de PVV uiteindelijk betaalt, die bepaalt.
pi_127862866
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:24 schreef Veldkamp het volgende:
De extreemrechtse oorlogshaviken binnen de regering van de Staat Israël zijn uiterst fel anti-Assad
En de extreemrechtse Europeanen steunen Assad.
pi_127862887
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:27 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Israël bombardeert het Syrische Arabische regeringsleger telkens als de rebellen oprukten. Nu dus even niet.

Israël verpleegt, bewapent en lanceert terroristen (incl. Libische huurlingen) vanaf de bezette Syrische Golanhoogten naar Quneitra en andere gebieden. Dat hebben gevangen genomen rebellen en inwoners van de gouvernementen Al Quneitra en Daraa bevestigd.

Israël neemt de lijn anti-Iran (en anti-Rusland), dus anti-Assad (dus anti-Christenen, anti-minderheden, pro-salafistisch, pro-genocide, pro-koppensnellers) in. Dat is helder.

Wilders volgt erg slaafs.

Dit slaafse gedrag had ik van de PVV in dit (verweg) gebeuren zelfs niet verwacht. Het is wel duidelijk wie de PVV uiteindelijk (wie) betaalt, die bepaalt.
niks nieuws toch?
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 juni 2013 @ 15:30:17 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127862898
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:29 schreef Shawn het volgende:

[..]

Serieus?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:45:04 #186
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127863398
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:29 schreef Shawn het volgende:

[..]

Dat is niet waar.

Dewinter waarschuwt voor terugkerende takfiri-salafisten en jihadisten.

Dit vanwege de onthoofding van de Britse soldaat, de steekwonden van de Franse soldaat en zelfmoordaanslagen in het verleden in Europa.

Filip Dewinter wilde zelf een kijkje nemen en werd uitgenodigd door het Syrische parlement.

Regeringspartij Baath is socialistisch en zeker niet extreemrechts.

De Syrische Socialistische Nationale Partij (SSNP) is wel rechts-nationalistisch en pas sinds 2005 toegestaan. De partij werd in 1970 door de vader van Bashar al-Assad, generaal Hafez al-Assad (een socialist, Pan-Arabische leider) verboden. De Syrische Socialistische Nationale Partij is een puur op Syrië gerichte partij die in Syrië (sinds 2005) en sinds 1990 in Libanon in parlement zetelt. Syrische Socialistische Nationale Partij was dus lange tijd verboden. Maar omdat de Syrische Socialistische Nationale Partij een seculiere en non-sektarische partij is, is de partij toegestaan onder de hervormingen van 2005. Geen enkel lid van de Syrische Socialistische Nationale Partij is lid van de Syrische coalitieregering op dit moment. Wel steunt de Syrische Socialistische Nationale Partij het Syrische regeringsleger. Het zou goed kunnen dat parlementariërs in Damascus van de Syrische Socialistische Nationale Partij de uitnodigingen aan Vlaams Belang en British National Party, UKIP, Front National, FPÖ, Poolse conservatieven enz. verstuurd hebben.

Assad Jr. is zelf een linkse socialist en zeer voor modernisering. Hij is ook een Pan-Arabist, geen Syrische nationalist zoals de Syrische Socialistische Nationale Partij.

Ja, wie niets weet over Syrië, die moet zich eerst inlezen. Ik ken het redelijk goed, mag ik wel zeggen.

De Syrische Socialistische Nationale Partij is sterk onder Grieks-Orthodoxe Christenen, stedelijke seculiere soennitische Arabieren, vooral in de steden Latakia en Tartous. Daar moet de Syrische Socialistische Nationale Partij het opnemen tegen de Baath-partij, die veruit het populairst blijft onder de vooruitstrevende Syrische alawitische moslims aldaar.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:46:46 #187
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127863449
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Serieus?
Sommige extreemrechtse Europeanen (zoals Breivik) en rechts-populistische Europeanen steunen Israël volledig. En zijn dus anti-Assad, zoals Wilders ook verplicht moet zijn (maar in zijn hart misschien niet wil zijn, gezien de takfiri-salafisten) van zijn betalende donateurs.

Het Front National in Frankrijk heeft openlijk stelling genomen tegen de socialistische regering Hollande en haar oorlogspolitiek tegen Assad. FN in Frankrijk is voor goede relaties met Rusland in de toekomst.
  zondag 16 juni 2013 @ 15:47:09 #188
365082 IPA35
Patriarch
pi_127863464
De meeste extreem rechts bewegingen zijn gekocht door Israël. Kijk maar naar de EDL en de BNP.
Ook de PVV en VB zijn pro-Israël.

En dus zijn ze anti-Syrisch. Dat Dewinter dit nu doet valt me erg van hem mee.
pi_127863724
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:45 schreef Veldkamp het volgende:
Dit vanwege de onthoofding van de Britse soldaat, de steekwonden van de Franse soldaat en zelfmoordaanslagen in het verleden in Europa.
De daders van al die aanslagen die je opnoemt zijn/waren geen teruggekeerde Syriëgangers. Blijkbaar hebben ze Syrië niet nodig om over te gaan op hun daad die zoals ze zelf ook zeiden een vergelding was voor de westerse oorlogen in moslimlanden.
pi_127863914
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 14:25 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Er schijnen Syriërs daar getraind te worden maar de meeste milities zijn opgeleid door het Syrische leger zelf (eventueel met hun en tactieken van Hezbollah).

Ik vond nog wat grappigs:

[ afbeelding ]
hij is leuk :p
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 juni 2013 @ 17:12:29 #191
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127865990
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:47 schreef IPA35 het volgende:
De meeste extreem rechts bewegingen zijn gekocht door Israël. Kijk maar naar de EDL en de BNP.
Ook de PVV en VB zijn pro-Israël.

En dus zijn ze anti-Syrisch. Dat Dewinter dit nu doet valt me erg van hem mee.
Vlaams Belang en British National Party zijn noch anti-Syrisch, noch "gekocht door Israël".

Dat is een samenzweringstheorie.

De PVV en EDL zijn duidelijk wel gefinancierd en gekocht door Israël. Geert Wilders was dat ook in zijn VVD-tijd al boven alles.

Vlaams Belang is een opportunistische rechts-populistische organisatie, maar wel vanuit "jongens van het volk". Ik ben er zelf geen fan van, maar ze zijn wel eerlijk. De joodse Antwerpse kiezers van VB zijn overigens niet allemaal pro-Israëlisch (zionistisch), maar vaak ook ultraorthodoxe joodse Haredim, die de staat Israël afwijzen maar die wel Marokkaanse straatgeweldenaars vrezen.

Joden in Antwerpen en Brussel worden heel veel lastig gevallen en geïntimideerd wegens het conflict rond het Heilig Land. Begrijpelijk dat zij politiebescherming eisen tegen extreme moslims en opgeschoten Marokkaanse rotjongens die steken en dreigen. Deze Joden stemmen dus vaak Vlaams Belang.

Vlaams Belang heeft echter oorspronkelijk een achtergrond in dezelfde ideologie waarvoor ook de Syrische Socialistische Nationale Partij (SSNP) stond vijftig jaar geleden. Blank nationalisme, collaboratie, bewondering voor Hitler-Duitsland (Syrische of Vlaamse onafhankelijkheid tegenover België en Frankrijk). Vandaar misschien de banden. Heel veel VB-leden en Vlaamse kiezers zijn helemaal niet pro-Israëlisch, maar soms eerder beetje antisemitisch zelfs (in algemeen). Ik ken zelf als Nederland wel VB-politici die wél fel pro-Israël zijn, maar die zijn een kleine minderheid binnen Vlaams Belang. En zoals je weet, ben ikzelf gewoon objectief en heel kritisch. Ook naar Israëlische regimes toe (ben hier zelfs al eens voor antisemiet uitgescholden daarom).

Dewinter en Annemans zullen dus graag hun Joodse Antwerpenaars beschermen. Het zijn Vlamingen he. In België zijn in de Tweede Wereldoorlog veruit de meeste statenloze Joden ondergedoken in parochies en kloosters. De Belgische Joden met Belgische nationaliteit mochten niet worden afgevoerd of gearresteerd door de nazi-Duitsers. Dewinter en Annemans willen hun joden beschermen, maar zijn geen Israëlische spreekpoppen zoals Wilders' PVV veelal is. Dewinter en Annemans hebben een veel diepere volkse achtergrond, hoewel het beroepspolitici zijn (zoals Wilders ook).

Wel is Vlaams Belang eenzijdig anti-islam in Europa (daarbuiten niet per se). Niet anti-moslim, maar wel anti-islam in het algemeen. Is dat "anti-Syrisch"? Misschien, misschien niet. Ze zijn in elk geval wél geïnteresseerd in de realiteit ter plekke zonder propaganda.

Ik ken Vlaams Belang-politici en ook PVV'ers, maar ik vertegenwoordig zelf een héél andere politieke richting. Maar ik ken het dus wel. Ik ken ook veel SP'ers en Communisten overigens. En dat ben ik ook zeker niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Veldkamp op 16-06-2013 17:17:42 ]
pi_127866462
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:06 schreef Shawn het volgende:
Wat jij niet begrijpt is dat die salafisten hun religieuze plicht uitvoeren en niet strijden voor het Witte Huis.
Wat die Salafisten niet begrijpen, is dat ze worden geprostitueerd door slimme manipulatoren, die al weten wat die primitieve lieden denken, nog voor ze het zelf beseffen. Hun diep gewortelde haat maakt hen extreem gevaarlijk, en extreem kwetsbaar.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_127866639
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:24 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Wat die Salafisten niet begrijpen, is dat ze worden geprostitueerd door slimme manipulatoren, die al weten wat die primitieve lieden denken, nog voor ze het zelf beseffen. Hun diep gewortelde haat maakt hen extreem gevaarlijk, en extreem kwetsbaar.
Hoe worden ze gemanipuleerd door zgn. slimme manipulatoren en hoe is wat zij doen in strijd met hun geloof?

Strijden tegen het regime van Bashar al-Assad is nobel te noemen.
pi_127867273
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:30 schreef Shawn het volgende:
Strijden tegen het regime van Bashar al-Assad is nobel te noemen.
Dat vind jij, kennelijk. De oorsprong van die strijd voert ons terug naar het aantreden van de vader van de huidige president, en de wijzigingen die hij doorvoerde om gedaan te krijgen dat ook seculieren toegang zouden krijgen tot overheidsfuncties; dat vrouwen gelijke rechten zouden krijgen aan mannen; en dat het iedereen vrij zou staan naar eigen keuze een godsdienst te belijden. Daar was de 'Muslim-Brotherhood' niet blij mee. Om het maar zachtjes uit te drukken. Ze begonnen hun "long campaign of terror", die duurde van 1976 tot 1982. En nu weer de kop op heeft gestoken, na zorgvuldige voorbereidingen in de VS. Ik zie daar niks nobels in.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_127867332
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:47 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Dat vindt jij, kennelijk. De oorsprong van die strijd voert ons terug naar het aantreden van de vader van de huidige president, en de wijzigingen die hij doorvoerde om gedaan te krijgen dat ook seculieren toegang zouden krijgen tot overheidsfuncties; dat vrouwen gelijke rechten zouden krijgen aan mannen; en dat het iedereen vrij zou staan naar eigen keuze een godsdienst te belijden. Daar was de 'Muslim-Brotherhood' niet blij mee. Om het maar zachtjes uit te drukken. Ze begonnen hun "long campaign of terror", die duurde van 1976 tot 1982. Ik zie daar niks nobels in.
Is het verboden voor moslims om in een islamitisch land te strijden voor de islamitische wetgeving, of mogen alleen seculiere ongelovigen dat?
pi_127867560
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:49 schreef Shawn het volgende:
Is het verboden voor moslims om in een islamitisch land te strijden voor de islamitische wetgeving, of mogen alleen seculiere ongelovigen dat?
De vraag suggereert dat ik akkoord zou kunnen gaan met een wereld die wordt opgedeeld aan de hand van een onderscheid op basis van religie. Daar ga ik niet mee akkoord. Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen in welke versie van het Grote Joodse Sprookjesboek men gelooft, en welke supplementen en wijzen men in het verlengde daarvan adoreert. Zolang dat niet ten koste gaat van de vrijheid van anderen om HUN versie, of in in geheel GEEN Sprookjesboek als inspiratiebron te gebruiken.
pi_127867631
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:55 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Zolang dat niet ten koste gaat van de vrijheid van anderen om HUN versie, of in in geheel GEEN Sprookjesboek als inspiratiebron te gebruiken.
Je wilt je ongeloof opdringen aan gelovigen. Ain't gonna happen.

En als de dictatoriale Assad-familie geen andere politieke partijen toestaan (eenpartijstaat), dan heeft men geen andere optie dan met geweld verandering teweeg te brengen.
  zondag 16 juni 2013 @ 18:11:25 #198
365082 IPA35
Patriarch
pi_127868068
TEL AVIV — Israel’s leadership is concerned about what the defeat of Sunni rebels by Syrian President Bashar
Assad would mean.
Officials said Israel’s intelligence community was closely following the
Assad offensive against Sunni rebels in the spring of 2013. They said the
community envisioned that a victorious Assad could be emboldened to launch
hostilities against Israel in coordination with Iran and Hizbullah.

“Assad is not going to sit quietly if he wins,” an official said. “He
will take revenge against anybody he feels helped the rebels, and he could
attack us to restore his radical credentials.”
Officials said the community was stunned by the rapid advance of Assad’s
military, backed by Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps and Hizbullah. They said the offensive marked a significant improvement in the capabilities of the Syrian military as well as its coordination with foreign allies.
“If they [Assad forces] continue at this rate, they can wrap up the war
within a few weeks, and leave the north for a later stage,” the official
said.
The community has assessed that the war cemented the coordination
between Assad, IRGC and Hizbullah. Officials said Israel’s military and
intelligence agencies did not rule out that Iran and Syria would form
permanent joint units for war against Israel or Jordan.
On June 6, a Syrian parliamentarian regarded as close to Assad warned
that Damascus was ready for war with Israel. Ahmed Shalash said the Syrian
military has been ordered to fire missiles the next time Israeli warplanes
enters Syrian air space.
“The next time Israel dares to violate Syrian air space, there are
orders to retaliate with missile fire without referring back to the
leadership,” Shalash was quoted as saying by the Saudi-owned Al
Arabiya satellite channel. “They want an open war — let there be an open
war. We don’t have a problem with that.”
Israeli Defense Minister Moshe Ya’alon has sought to assuage concerns
over an Assad victory. Ya’alon, a former military chief of staff, said that
as of early June, the Assad regime was in control of no more than 40 percent
of Syria.
But other officials sounded less sanguine. They said the rebels were
collapsing amid a short of equipment, weapons and feuds among commanders.
“Those fighting against Assad are mostly foreigners, paid by Qatar and
Saudi Arabia,” another official said. “There is not much left of the
indigenous rebel movement.”

http://www.worldtribune.c(...)elligence-community/
pi_127868485
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:11 schreef IPA35 het volgende:
The next time Israel dares to violate Syrian air space, there are
orders to retaliate with missile fire without referring back to the
leadership,” Shalash was quoted as saying by the Saudi-owned Al
Arabiya satellite channel. “
Doet me denken aan:

zondag 16 juni 2013 @ 18:27:27 #200
365082 IPA35
Patriarch
pi_127868568
Toch is het blijkbaar waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')