abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:49:15 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127823923
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:32 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

PRISM heeft je opgepikt. Je kunt niet meer op vakantie naar New York.
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:32 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

PRISM heeft je opgepikt. Je kunt niet meer op vakantie naar New York.
Je mag hopen dat je alleen niet naar New York kan. Het zou me niets verbazen als mensen straks een algeheel vliegverbod kunnen krijgen, waarheen ze ook willen vliegen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:49:32 #77
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127823930
Enkele beelden uit al-Ghouta (platteland bij Damascus) van de rebellen en terroristen.

Ze lijden zware verliezen tegen het Syrische Arabische nationale regeringsleger.

zaterdag 15 juni 2013 @ 13:54:12 #78
365082 IPA35
Patriarch
pi_127824056
Hun bevoorrading is grotendeels afgesneden, de enclaves rondom Damascus zullen spoedig vallen.

Dan beheersen ze alleen nog delen van de zuiderlijke grensstreek (iets waar ik mij op zou focussen gelet op het feit dat de Amerikanen ze daar het handje boven het hoofd willen gaan houden) en nog een stukje van Homs-stad en wat dorpjes daarbuiten.

Maar de focus is naar het noorden aan het verschuiven: Aleppo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:54:28 #79
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127824058
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:48 schreef IPA35 het volgende:
Iets later?

Qatar en de Saoedi's waren er als eerste bij met miljarden aan wapens en middelen.
Met hulp van Jordanië, Turkije en de CIA werd dit vervolgens het land binnengeloodst.
Ook de Franse en Britse geheime diensten opereren er.

De Turkse MİT (geheime dienst) is op last van Erdogan ook volop betrokken bij coördinatie, communicatie en levering van wapens uit Libische voorraden (ook raketwerpers, pantservuisten, bodemluchtraketten/MAN-pads).
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:58:59 #80
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127824172
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:54 schreef IPA35 het volgende:
Hun bevoorrading is grotendeels afgesneden, de enclaves rondom Damascus zullen spoedig vallen.

Dan beheersen ze alleen nog delen van de zuiderlijke grensstreek (iets waar ik mij op zou focussen gelet op het feit dat de Amerikanen ze daar het handje boven het hoofd willen gaan houden) en nog een stukje van Homs-stad en wat dorpjes daarbuiten.

Maar de focus is naar het noorden aan het verschuiven: Aleppo.
In Daraa (Deraa) provincie (Daël en elders) lijden ze ook al zware verliezen. De koning van Jordanië is wel onderdanig aan ons Westen, maar weet niet goed wat te doen. Hij vreest zowel Assad als de eigen Moslimbroederschap/Salafisten.

Homs als stad is spoedig gezuiverd na de val van Al Qusayr, maar het leger gaat voorzichtig te werk, om zo min mogelijk burgergijzelaars en burgerslachtoffers te maken (rebellen gebruiken hen als menselijk schild). Talkalakh is nog wel een groot probleem.

Ook het gebied rondom Idlib is deels in handen van de rebellen en met Turkse hulp zelfs het noorden (vooral christenen, Armeniërs en alawieten) van de provincie Lattakia voorlopig in terroristenhand.

De operaties rondom Aleppo gaan voorspoedig. De internationale burgerluchthaven van Aleppo is volledig onder regeringscontrole nu en dorp na dorp rondom de grote stad Aleppo wordt ingenomen. De rebellen zitten in de verdeelde stad Aleppo als ratten in de val. Ik hoop dat het historische stadscentrum van de prachtige stad Aleppo behouden blijft. Aleppo was altijd prachtig multicultureel, met Arabieren, Koerden, Armenen, Arameeërs en Turkmenen. Helaas hebben de rebellen daar niet alleen systematisch (zoals in Homs ook) oude kerken vernietigd, maar ook christenen uitgemoord en verder de historische Ommayaden-moskee en de Soek van Aleppo beschadigd en verbrand.
pi_127824240
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:49 schreef Veldkamp het volgende:
Enkele beelden uit al-Ghouta (platteland bij Damascus) van de rebellen en terroristen.

Ze lijden zware verliezen tegen het Syrische Arabische nationale regeringsleger.

Hoe kan je deze barbaarse monsters nog een leger noemen.
Het zijn niks anders dan de duivelse aanbidders van de grootste monsterlijke menselijke duivel assad.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:03:25 #82
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127824292
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:28 schreef Mani89 het volgende:
Echt walgelijk hoe de USA zich weer een oorlog inrommelt. Mark zeg er eens wat van! (haha grapje)
Walgelijk hoe politici als David Cameron en François Hollande keihard staan te liegen.

Deze mensen hebben geen medelijden met de Syrische bevolking en geen enkel sympathie voor een vreedzame oplossing.

Dat de Verenigde Staten volop terroristen bewapenen, mag na Moedjahedien-Sovjetoorlog in Afghanistan (1982-1989) geen verrassing meer zijn.

Het is ook verontrustend dat linkse organisaties zoals Pax Christi, PvdA en ook GroenLinks enz. volop pleiten voor interventie of steun aan de rebellen/terroristen.
pi_127824299
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:58 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

In Daraa (Deraa) provincie (Daël en elders) lijden ze ook al zware verliezen. De koning van Jordanië is wel onderdanig aan ons Westen, maar weet niet goed wat te doen. Hij vreest zowel Assad als de eigen Moslimbroederschap/Salafisten.

Homs als stad is spoedig gezuiverd na de val van Al Qusayr, maar het leger gaat voorzichtig te werk, om zo min mogelijk burgergijzelaars en burgerslachtoffers te maken (rebellen gebruiken hen als menselijk schild). Talkalakh is nog wel een groot probleem.

Ook het gebied rondom Idlib is deels in handen van de rebellen en met Turkse hulp zelfs het noorden (vooral christenen, Armeniërs en alawieten) van de provincie Lattakia voorlopig in terroristenhand.

De operaties rondom Aleppo gaan voorspoedig. De internationale burgerluchthaven van Aleppo is volledig onder regeringscontrole nu en dorp na dorp rondom de grote stad Aleppo wordt ingenomen. De rebellen zitten in de verdeelde stad Aleppo als ratten in de val. Ik hoop dat het historische stadscentrum van de prachtige stad Aleppo behouden blijft. Aleppo was altijd prachtig multicultureel, met Arabieren, Koerden, Armenen, Arameeërs en Turkmenen. Helaas hebben de rebellen daar niet alleen systematisch (zoals in Homs ook) oude kerken vernietigd, maar ook christenen uitgemoord en verder de historische Ommayaden-moskee en de Soek van Aleppo beschadigd en verbrand.
Ben jij soms de woordvoerder van Assad?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:09:12 #84
365082 IPA35
Patriarch
pi_127824482
Toch is de grensovergang van Lattakia in handen van de regering. Ik denk dat er geen duidelijke scheidingslijn is waar ze nu precies zitten.

Plaatste ik niet recentelijk een video over Aleppo?
Daarin werd verslag gedaan van de succesen ten zuiden van de stad.

In ieder geval gaat men (lees: troepen van de 4e divisie) nu het hart van de stad heroveren vanuit Al Aziza richting de Citadel en dan alles ten westen daarvan. Ze zitten daar als ratten in de val, of eigenlijk: de ratten zitten daar in de val.
https://fbcdn-sphotos-e-a(...)348_1724873051_o.jpg

Tegelijkertijd is men bezig met een soort omcirkeling aan de noordzijde begrijp ik en zijn Hezbollah strijders pet heli vervoerd naar de Alawitische dorpen ten noorden van de stad.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:10:10 #85
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127824504
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 09:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Ze zitten in Aleppo en zullen dus waarschijnlijk niet meer levend terugkeren.

Overigens zijn er in Al Qusayr wel enkele "Belgen" (Marokkanen en één blanke bekeerling) vastgezet en naar de centrale gevangenis van Homs afgevoerd. Het gaat om takfiri-salafisten die niet bij Jabhat al Nusra, maar bij islamistische brigades als al Farouq (VSL) en Al Tawheed (VSL) als terrorist meevochten. Deze overlevenden kunnen waarschijnlijk uitgeleverd worden, als België hierom zou verzoeken. Syrië behandelt buitenlandse onderdanen vaak nog keurig volgens diplomatieke richtlijnen. Als ze overleven.

In de stad Aleppo zullen deze doodzoekende jihadisten uit Delft en Den Haag echter niet overleven de komende weken.

En dan de absurde complottheorieën, zogenaamd zij sjitische moslims joden en Hezbollah is zogenaamd een Israëlisch project (was [soennitisch] Hamas ooit wel tegenover seculiere PLO). Hij kent de feiten niet, want de raketten die Hamas en Islamitische Jihad uit Gaza afvuurden in 2012, kwamen uit Iran. Niet van de wahabitische, salafistische of andere radicaal soennitische landen, staten of beweging. Maar van het sjiitische Iran aan Hamas (via Egyptische Suezkanaal).

Het is erg dom, dat de jihadisten denken dat zij een partij zouden zijn voor Israël. Alsof het Syrische Arabische leger ooit de beschikking over raketten en chemische voorraden aan terroristen zou toestaan bij een verlies.

Voorlopig staat het Syrische leger op een grandioze overwinning. De Syrische burgerbevolking lijdt in Deir Ezzour, Ar-Raqqa, Daël en in de provincies Aleppo en Idlib helaas nog volop onder de buitenlandse rebellen en Al Qaïda uit Irak. De onthoofdingen van sjiitische moslims, alawieten, druzen en vooral ook weerloze christelijke Syriërs nemen toe, nu de rebellen wanhopig en gefrustreerd raken.

Laten we hopen dat de AIVD alle jihadisten bij terugkomst opsluit wegens misdaden tegen de menselijkheid! De Belgisch-Marokkaanse en Belgisch-Tunesische jihadisten hebben zelf bekend niet-moslim-vrouwen te hebben verkracht (tientallen) en vele sjiieten, alawieten en christenen te hebben onthoofd. In 2012 werd al een sjiitische imam in Brussel vermoord door takfiri-salafisten.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:11:27 #86
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127824534
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Ben jij soms de woordvoerder van Assad?
Nee.

Jij van Erdogan?
pi_127824580
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:11 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Nee.

Jij van Erdogan?
Nee. Erdogan is een goede leider die geen massamoordenaar is net als de smerige rat assad

Ik sta aan de kant van de onschuldige burgers in Syrië.[quote]0s.gif
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:14:08 #88
365082 IPA35
Patriarch
pi_127824612
Die onschuldige burgers die de 'smerige massamoordende rat' Assad steunen in grote getalen (70%)?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:15:31 #89
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_127824649
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee. Erdogan is een goede leider die geen massamoordenaar is net als de smerige rat assad

Ik sta aan de kant van de onschuldige burgers in Syrië.[quote][ afbeelding ]
De onschuldige burgers van Syrië staan in overgrote meerderheid niet aan jouw kant (rebellen).

En zelfs veel conservatieve soennieten niet meer, die willen geen buitenlandse jihadisten en geen salafistische sharia-staat. Ondanks hun kritiek op Assad.

Er zijn al veel VSL-rebellen die zich overgaven. Zij werden door Qatar gefinancierd. Arme Syriërs zijn snel te kopen met geld, helaas.
pi_127824784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:14 schreef IPA35 het volgende:
Die onschuldige burgers die de 'smerige massamoordende rat' Assad steunen in grote getalen (70%)?
Onzin. Niemand zou de rat assad steunen de shahiba's in stand houden die iedereen afslachten zelfs vrouwen en kinderen en baby's
pi_127824810
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:15 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

De onschuldige burgers van Syrië staan in overgrote meerderheid niet aan jouw kant (rebellen).

En zelfs veel conservatieve soennieten niet meer, die willen geen buitenlandse jihadisten en geen salafistische sharia-staat. Ondanks hun kritiek op Assad.

Er zijn al veel VSL-rebellen die zich overgaven. Zij werden door Qatar gefinancierd. Arme Syriërs zijn snel te kopen met geld, helaas.
Ik sta aan de kant van de onschuldige burgers niet aan de kant van schuldigen die bloed aan hun handen hebben. Jij staat aan de kant van de smerige rat assad en dan durf je gerechtigheid en vrede onder je naam te plaatsen.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 14:21:38 #92
365082 IPA35
Patriarch
pi_127824824
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:20 schreef Meki het volgende:

[..]

Onzin. Niemand zou de rat assad steunen de shahiba's in stand houden die iedereen afslachten zelfs vrouwen en kinderen en baby's
Ja...

Nee.
pi_127825610
Beide kanten zijn hevig aan het propageren, maar dit hoeft allemaal niet. Het lijkt er nu op dat Assad veel terrein aan het winnen is op de rebellen en Aleppo lijkt het volgende doel. Al lijkt het me sterk dat ze Aleppo zullen innemen, dit gaat weken zo niet maanden duren. Dat zagen we bijvoorbeeld ook toen de rebellen Aleppo probeerden in te vallen. Aleppo is qua grondgebied namelijk erg uitgestrekt en groot.

Wat me wel opvalt is dat de rebellen echt snel dorpjes aan het verliezen zijn, hebben ze dan niet geleerd van Qusair? Want daar begon de leger ook met dorpjes veroveren weken voordat ze Qusair aanvielen. Dit komt echt doordat ze gewoon slecht samenwerken.

En het is nog steeds niet zeker in wat voor Amerika de rebellen gaat helpen. Volgens mij zal het bij lichte wapens blijven voor eventjes. Dit omdat ze wel iets moeten doen aangezien de media steeds zegt dat de rode lijn al lang is overschreden. En ook onder druk van Qatar, KSA en Turkije.

http://gulfnews.com/in-fo(...)tional-law-1.1197532

Lavrov geeft even uitleg over hoe en wat.

London: The Russian foreign minister, Sergei Lavrov, has said that any attempt to enforce a no-fly zone over Syria using US fighter jets and Patriot missiles from Jordan would violate international law.

Lavrov’s comments on Saturday underline the challenge facing the US at the G8 summit next week where the White House hopes to get international support for further intervention in Syria.

Russia, which has protected President Bashar Al Assad from three UN security council resolutions aimed at pressuring him to end the violence, vehemently opposes any foreign military intervention in the conflict.

“There have been leaks from western media regarding the serious consideration to create a no-fly zone over Syria through the deployment of Patriot anti-aircraft missiles and F-16 jets in Jordan,” Lavrov said. “You don’t have to be a great expert to understand that this will violate international law.”

The US has moved Patriot missiles and fighter jets into Jordan in the past week, officially as part of an annual exercise, but it made clear that the military assets could stay on when the war games were over.

The Wall Street Journal has reported that a US military proposal to arm rebels fighting against Al Assad would include a limited no-fly zone inside Syria that could be enforced by US and allied planes on Jordanian territory. The US justified its decision to arm the rebels by saying it had discovered evidence of Syria’s use of chemical weapons, but Lavrov said it was not clear that the US evidence would meet international standards of reliability.

He said the evidence must meet the standards of the Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons, which specifies that samples taken from blood, urine and clothing can be considered reliable evidence only if supervised by organisation experts from the time they are gathered to when they are delivered to a laboratory.
pi_127826460
Dit vind ik toch wel een leuke :D
KFC is ook best lekker :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Djibril op 15-06-2013 15:30:54 ]
pi_127827991
Hmmm, goed nieuws de laatste tijd, ik ben benieuwd of we iets soortgelijks gaan zien zoals die Kroatische wapens begin dit jaar. Ik vraag me toch af wat zo plotseling de reden is en waarom zo openlijk. Ik hoor veel dat het komt omdat Assad de laatste tijd terrein wint, maar ik stel daar toch mijn vragen bij:

- - While shelling of insurgent-held neighbourhoods in Syria’s largest city continues, there has been no sign of a major assault on the ground.
- plus die verovering van Inkhil

Klinkt mij niet in de oren alsof de rebellen nu opeens snel verliezen ofzo, maargoed misschien heb ik het fout.
Andere veelgehoorde theorie is de openlijke oproepen tot Jihad door geestelijken in Egypte, wat de situatie nu heel snel kan laten escaleren.

hhassan140 twitterde op donderdag 13-06-2013 om 15:42:59 A group - that includes Egypt's top cleric, Saudi's most famous cleric & Qatar's top cleric - declares jihad in Syria http://t.co/7M94VCHZB9 reageer retweet
De laatste keer dat Saudi-Arabië openlijk een jihad steunde was in 79' voor......Afghanistan.

En dan nog dit:

rozalinachomsky twitterde op zaterdag 15-06-2013 om 07:42:56 turkey will allow the transfer of (heavy) weapons to the resistance fighters in #Syria. a big thank you to the Turkish government reageer retweet
rozalinachomsky twitterde op zaterdag 15-06-2013 om 07:33:37 America will not participate in the war in #Syria. arab countries will send arms (made in America & Britain) to the fighters in #syria reageer retweet
Ik ben benieuwd...
Incelfrikandel
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:19:42 #96
365082 IPA35
Patriarch
pi_127828233
De pro-Syrische bronnen meldde mij dat Inkhil helemaal niet gevallen is.
pi_127828357
Bevestigd door video's en een journalist ter plekke.
Incelfrikandel
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:29:13 #98
365082 IPA35
Patriarch
pi_127828474
Dat zegt allemaal heel weinig.
pi_127828543
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik sta aan de kant van de onschuldige burgers niet aan de kant van schuldigen die bloed aan hun handen hebben. Jij staat aan de kant van de smerige rat assad en dan durf je gerechtigheid en vrede onder je naam te plaatsen.
Waarom is Assad een rat? Komt het omdat hij Sjiiet is?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:32:42 #100
365082 IPA35
Patriarch
pi_127828564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Bevestigd door video's en een journalist ter plekke.
Ik heb het even gevraagd aan iemand in Syrië waar ik een beetje contact mee heb.
Iemand die weinig op heeft met de persoon Assad overigens. Ben benieuwd wat hij zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')