abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127845000
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Waarom is Assad een rat? Komt het omdat hij Sjiiet is?
Nee omdat hij een massamoordenaar is net als zijn vader.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_127845106
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in hoe ze in het rijtje van Turkije en Iran past. Egypte heeft moeite met de eigen bevolking te voeden. Ja ze hebben een redelijk sterk leger, maar dat alleen maakt je niet machtig.
Het komt en gaat met de tijd natuurlijk, qua populatie is Egypte gewoon omvangrijk en dat is de voornaamste voorwaarde om machtig te zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 16 juni 2013 @ 00:01:59 #128
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_127845657
Ik vind het opvallend dat deze woorden in Egypte tevoorschijn komen nadat Obama de OK heeft gegeven om de FSA/Syriers te steunen. Eerst zeggen dat het niet erg is om de Mujahideen te laten gaan en nu dus dit.

Misschien dat er dan een economische pakket aan Egypte gegeven wordt door Militaire ondersteuning te geven in Syrie. Tenminste, dat is het eerste wat in mij op komt, en daar ben ik niet echt blij mee.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zondag 16 juni 2013 @ 01:09:26 #129
365082 IPA35
Patriarch
pi_127848092
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dan denk ik niet dat hij dat ook zomaar kan ruiken :9
Volgens hem zeggen meerdere bronnen dat het waar is, ook zegt hij dat het spoedig heroverd zal worden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_127853748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:00 schreef rakotto het volgende:

[..]

Morsi: De Egyptische volk en leger zullen de Syrische bevolking niet in de steek laten en steunen onze broeders/zusters in Syire.
das wel heftige taal idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127853790
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:15 schreef waht het volgende:

[..]

Egypte behoort samen met Turkije en Iran tot de permanente machten van het MO. Syrie is wisselgeld.
dit dus, dit is altijd zo geweest ook
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127856106
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:17 schreef Aloulou het volgende:
De Jubhat an-Nusra lui zullen namelijk geen wapens krijgen en de groepen die dat wel krijgen al snel afschilderen als "handlangers van Amerika" en daarmee afvalligen ("ongelovigen als bondgenoot nemen is ook ongelovig")
Dat is nu niet het geval aangezien de vijand (Assad) geen gelovige is in hun ogen, dus ze gebruiken de hulp van de ongelovigen om een ongelovige te bestrijden. Maar als FSA met Amerikaanse wapens Jabhat al-Nusra en co gaan bestrijden, dan zullen ze wel afvalligen worden genoemd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 20:02 schreef De_Ilias het volgende:
Ya hussein is zeker weten een Sjieitische kreet die niks met de Sunnieten te maken heeft. Het is een kreet van afgodenarij en een kreet van sjietische extremisten.

Amerika wees nuttig en vernietig die Hezboshaytaan voorgoed, en ook Iran.

Het zeggen van Ya hussein is een vertaling van "O hussein help ons" en dit soort kreten zijn niet toegestaan, omdat Allaah (De enige God) de Helper is.
Zij roepen Ya Hussain, jij roept weer Ya America..

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:08 schreef Duizend-Bommen het volgende:
En degenen die tegenstribbelen een stelletje Salafisten op hun dak sturen.
Laten we veronderstellen dat wat jij zegt klopt, dit kan dan alleen op plekken waar moslims onderdrukt worden. Bosnië, Afghanistan (versus de Sovjets), Kaukasus (versus Rusland) etc. Dus eigen schuld, dikke bult van die regimes.

Wat jij niet begrijpt is dat die salafisten hun religieuze plicht uitvoeren en niet strijden voor het Witte Huis.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 11:23 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Wat mij misschien nog wel het meest tegenvalt, is die afzichtelijke hypocrisie. Waarom zegt Obama niet gewoon: 'Screw You! Wij zijn de VS, en als je niet doet wat wij willen, zullen we je léren! En van die olie en dat gas blijf je af! Dat is ons 'eerstgeboorterecht'!
Hebben ze in het verleden al gedaan:

The Carter Doctrine was a policy proclaimed by President of the United States Jimmy Carter in his State of the Union Address on January 23, 1980, which stated that the U.S. would use military force if necessary to defend its national interests in the Persian Gulf region. The doctrine was a response to the Soviet Union's invasion of Afghanistan in 1979, and was intended to deter the Soviet Union—the U.S.' Cold War adversary—from seeking hegemony in the Gulf.

Syrië is dichterbij dan Afghanistan, dus you do the math.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:01 schreef Aloulou het volgende:
Om af te sluiten met de grote beschuldiging dat Qaradawi "erger is dan de nep profeet ten tijde van Mohammed en vijand van de Islam die de naam Musaylima droeg".
Dat die man een hypocriet is, was al langer bekend, die mufti van de sultan. Neemt niet weg dat hij zich nu bij de goede zijde heeft aangesloten, namelijk tegen de tiran. Alleen zijn beweegredenen zijn misschien niet zuiver.

Al-Zawahiri: This Mufti is another star on the roster of the club of the Fuqahaa of the Marines, and this Fatwa's chain of transmission is an American crusader one: from the Mufti from the interior minister from the king from the American embassy and so on until Bush. So what a terrible chain and what terrible transmitters.
  zondag 16 juni 2013 @ 12:15:57 #133
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127856350
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:06 schreef Shawn het volgende:
Dat is nu niet het geval aangezien de vijand (Assad) geen gelovige is in hun ogen, dus ze gebruiken de hulp van de ongelovigen om een ongelovige te bestrijden. Maar als FSA met Amerikaanse wapens Jabhat al-Nusra en co gaan bestrijden, dan zullen ze wel afvalligen worden genoemd.
Dat zei ik inderdaad. Het is dus een kwestie van tijd (en als Assad eenmaal verdreven is) voordat de Syrische rebellen onderling elkaar de tent gaan uitvechten.

quote:
Dat die man een hypocriet is, was al langer bekend, die mufti van de sultan.
Ach ja, zo heeft iedereen wel wat. De Moslims die nu massaal naar Syrie afreizen hebben blijkbaar jaren liggen slapen terwijl Israel vrolijk verder koloniseert en afentoe bommetjes op Gaza dropt. De poorten naar de hemel zijn blijkbaar niet in Jeruzalem maar Damascus, zoals de imam van Qods terecht kritisch opmerkt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127856669
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:15 schreef Aloulou het volgende:
Ach ja, zo heeft iedereen wel wat. De Moslims die nu massaal naar Syrie afreizen hebben blijkbaar jaren liggen slapen terwijl Israel vrolijk verder koloniseert en afentoe bommetjes op Gaza dropt. De poorten naar de hemel zijn blijkbaar niet in Jeruzalem maar Damascus, zoals de imam van Qods terecht kritisch opmerkt.
Slechte vergelijking. Het is niet zo makkelijk om naar Israël af te reizen. En al die omringende landen (inclusief Hezbollah en Assad) worden afgeschilderd als de bewakers van de Israëlische grenzen die de jihadisten oppakken/doden voordat ze Israël bereiken.

Nu Mubarak is verdwenen, zie je bijvoorbeeld meer aanvallen op Israël vanuit de Sinaïwoestijn. En hetzelfde zal ook gaan gebeuren mocht Assad verdwijnen. De weg naar Jeruzalem gaat via Damascus. En dit klinkt geloofwaardiger dan dat de weg naar Jeruzalem via Karbala gaat (zoals Khomeini zei) of zijn slaaf Nasrallah en de zogenaamde 'as van verzet' die denken dat de weg naar Jeruzalem via Al-Qusayr gaat.
  zondag 16 juni 2013 @ 12:30:36 #135
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127856800
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:25 schreef Shawn het volgende:
Slechte vergelijking. Het is niet zo makkelijk om naar Israël af te reizen. En al die omringende landen (inclusief Hezbollah en Assad) worden afgeschilderd als de bewakers van de Israëlische grenzen die de jihadisten oppakken/doden voordat ze Israël bereiken.
Israelische doelen zijn niet alleen in Israel toch? Ook hier in NL? Ik spoor niemand aan maar als men echt wil zijn er mogelijkheden hoor. Zou het geen selectieve verontwaardiging kunnen zijn denk je zelf?

quote:
Nu Mubarak is verdwenen, zie je bijvoorbeeld meer aanvallen op Israël vanuit de Sinaïwoestijn. En hetzelfde zal ook gaan gebeuren mocht Assad verdwijnen. De weg naar Jeruzalem gaat via Damascus. En dit klinkt geloofwaardiger dan dat de weg naar Jeruzalem via Karbala gaat (zoals Khomeini zei) of zijn slaaf Nasrallah en de zogenaamde 'as van verzet' die denken dat de weg naar Jeruzalem via Al-Qusayr gaat.
Ieder zijn eigen ideeën. Voor mij is het onbegrijpelijk hoe naïef je bent als je dit echt zelf denkt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127857061
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:30 schreef Aloulou het volgende:
Israelische doelen zijn niet alleen in Israel toch? Ook hier in NL? Ik spoor niemand aan maar als men echt wil zijn er mogelijkheden hoor. Zou het geen selectieve verontwaardiging kunnen zijn denk je zelf?
Er is geen reden tot dat soort kleine aanvallen als de moslims een islamitische staat hebben die grenst aan Israël. Je moet grootser denken. Hoe deed Saladin het ook alweer, door eerst Egypte en Syrië te veroveren alvorens Jeruzalem te bevrijden.

quote:
Ieder zijn eigen ideeën. Voor mij is het onbegrijpelijk hoe naïef je bent als je dit echt zelf denkt.
Het is meer logica dan naïviteit.
  zondag 16 juni 2013 @ 12:48:22 #137
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127857295
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:39 schreef Shawn het volgende:
Er is geen reden tot dat soort kleine aanvallen als de moslims een islamitische staat hebben die grenst aan Israël. Je moet grootser denken. Hoe deed Saladin het ook alweer, door eerst Egypte en Syrië te veroveren alvorens Jeruzalem te bevrijden.
Je droomt, serieus. Jij denkt dat "de Islamitische staat" (naar jouw ideeën) er gaat komen in Syrie? Men laat het niet eens in Mali toe of Somalie...nietszeggende zandlanden in vergelijk tot Syrië.
pi_127857371
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:15 schreef Aloulou het volgende:

de strijd met assad aangaan is realistischer dan de strijd met israel aangaan, die vergelijk loopt niet helemaal
-Rabia Al-Basri
pi_127857462
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:48 schreef Aloulou het volgende:
Je droomt, serieus. Jij denkt dat "de Islamitische staat" (naar jouw ideeën) er gaat komen in Syrie? Men laat het niet eens in Mali toe of Somalie...nietszeggende zandlanden in vergelijk tot Syrië.
De islamitische staat zal er hoe dan ook komen, daar ben ik van overtuigd ja, de vraag is wanneer.
pi_127857593
quote:

[..]

Geloof jij dit nou serieus? Dat ze Damascus Jeruzalem gaan bevrijden? :')
Egypte, Saudi-Arabië, Qatar, Jordanië... allemaal landen met een Soennitische meerderheid en leiding waar de bevolking min of meer tevreden mee is. Wat hebben zij de afgelopen 30 jaar precies tegen Israël gedaan? Hoeveel Israëlische militairen hebben zij gedood, hoeveel raketten hebben ze afgeschoten, hoeveel land hebben ze teruggepakt? Tel dat allemaal bij elkaar op, en kijk dan naar wat Hezbollah heeft gedaan met hulp van Iran. Dan weet je dat, ALS Jeruzalem bevrijd gaat worden, wie dat in ieder geval NIET gaat doen.

Grappig wie jij hier slaafs noemt en wie niet. Iran is een niet-Arabisch land dat een Arabisch land heeft gesteund in hun verzet tegen Israël. Dat is iets wat niemand kan ontkennen, ongeacht wat hun rol nu in Syrië precies is.
pi_127857726
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:48 schreef Aloulou het volgende:

[..]

en terecht, die walgelijke ideologieën die die shabab mensen in somalie en die wahabi toearegs erop na houden, kunnen wmb gestolen worden en idd die landen zijn iet eens te vergelijken met syrie
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 juni 2013 @ 13:07:59 #142
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127857891
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:53 schreef Shawn het volgende:
De islamitische staat zal er hoe dan ook komen, daar ben ik van overtuigd ja, de vraag is wanneer.
Dit is een dooddoener, "zal er komen" kan nu zijn of over 250 jaar.

Jij denkt dat een "Islamitische staat" wel even de Israelisch-Amerikaans-Qatarees-Saoedische (miljarden) hegemonie in het Midden-Oosten opzij gaat zetten....en ook nog Iran daarbij een les gaat leren. Met kalashnikovs zeker en suicidebombers zeker?

Je mag dromen, maar het is wel belangrijk dat er een moment komt dat je je ideeën evalueert. "Waarom is het niet gelukt". Ik hoop dat dat in de toekomst zo zal zijn bij je. Anders begin je op communisten te lijken die altijd in theorie allerlei mooie zaken verkondigen maar na 100 jaar en vele mislukking nog steeds niet snappen waarom dat nou in de praktijk toch niet blijkt te werken.
  zondag 16 juni 2013 @ 13:26:49 #143
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127858540
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:57 schreef Peunage het volgende:
Egypte, Saudi-Arabië, Qatar, Jordanië... allemaal landen met een Soennitische meerderheid en leiding waar de bevolking min of meer tevreden mee is. Wat hebben zij de afgelopen 30 jaar precies tegen Israël gedaan?
Dit is een domme vraag Peunage, dat moet je weten. Shawn zal antwoorden dat "zij niet met Islam regeerden", of men dan soennitisch is in meerderheid doet er totaal niet toe. "Dus omdat zij niet met Islam regeerden zijn zij inderdaad mislukt om wat noemenswaardigs tegen Israel te doen".

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:57 schreef Slayage het volgende:
en terecht, die walgelijke ideologieën die die shabab mensen in somalie en die wahabi toearegs erop na houden, kunnen wmb gestolen worden en idd die landen zijn iet eens te vergelijken met syrie
Ja het is ook een kleine minderheid die hun ideologie zo precies deelt. Alleen de Islam zoals zij die op elk detail uitleggen is correct immers. Dat betekent dat doordat ze zo sektarisch zijn ze niet inclusief maar exclusief zijn, geen goede fundering om proberen een krachtige staat op te bouwen. Het is niet voor niets dat pas bij het instorten van de staat en haar functioneren zij op basis van kracht (wapens) de macht kunnen overnemen. Zie Somalie (failed state), Afghanistan nadat de Russen verloren (failed state), Mali (failed state) en straks ook wellicht Syrie nu daar de staat steeds minder voor het zeggen heeft en dus de mensen in wetteloosheid snakken naar orde (en hier komen zij dan om de hoek kijken).
  Moderator zondag 16 juni 2013 @ 13:30:25 #144
8781 crew  Frutsel
pi_127858682
quote:
'Iran wil 4000 man naar Syrië sturen'

Iran gaat de Syrische president Bashar al-Assad met 4000 militairen van de Revolutionaire Garde steunen. Het besluit is volgens de zondageditie van de Britse krant The Independent recent en kort voor de Iraanse presidentsverkiezingen genomen.

Het besluit zou mede zijn genomen omdat de VS en andere westerse mogendheden, vooral Groot-Brittannië en Frankrijk, van plan zijn de rebellen in Syrië veel beter te bewapenen. De VS overwegen ook de Syrische luchtmacht uit de de lucht te houden met een zogenaamde no-fly zone. De Egyptische president Mohammed Mursi juichte dat zaterdag toe
pi_127858958
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 12:57 schreef Peunage het volgende:
Egypte, Saudi-Arabië, Qatar, Jordanië... allemaal landen met een Soennitische meerderheid en leiding waar de bevolking min of meer tevreden mee is.
Ik zie die landen niet als islamitische staten, we verschillen over de definitie van 'soennitische leiding'. Nog een verschil tussen ons is dat ik al die landen, zowel 'soennitisch' als sjiitisch veroordeel, terwijl jij niets anders doet dan Hezbollah, Assad, Al-Maliki (Irak) en Iran en je mede-sjiieten verdedigen.

quote:
Wat hebben zij de afgelopen 30 jaar precies tegen Israël gedaan? Hoeveel Israëlische militairen hebben zij gedood, hoeveel raketten hebben ze afgeschoten, hoeveel land hebben ze teruggepakt?
Hun verraad was mij al bekend hoor, maar hun gebrek aan actie kun je niet afschuiven op de jihadisten, je kunt die twee niet op een hoopje gooien.

Heeft Hezbollah een centimeter Palestijns grondgebied bevrijd dan? Oh ja, dit is wat ze bereikt hebben, een VN-bezetting in het zuiden van hun land. En kijk eens aan, rechts op die map zie ik Golan, wat heeft Assad gedaan om dat grondgebied te bevrijden.

quote:
Tel dat allemaal bij elkaar op, en kijk dan naar wat Hezbollah heeft gedaan met hulp van Iran. Dan weet je dat, ALS Jeruzalem bevrijd gaat worden, wie dat in ieder geval NIET gaat doen.
Klopt, die regimes en Hezbollah zijn niet degenen die Jeruzalem zullen bevrijden, ze zijn namelijk de bewakers van de Israëlische grenzen.

quote:
Grappig wie jij hier slaafs noemt en wie niet. Iran is een niet-Arabisch land dat een Arabisch land heeft gesteund in hun verzet tegen Israël. Dat is iets wat niemand kan ontkennen, ongeacht wat hun rol nu in Syrië precies is.
Nasrallah is een slaaf van het Iraanse regime, of wil je dat soms ontkennen.

Daarnaast heeft Iran al 'het goede' dat ze doen teniet gedaan door hun acties in Afghanistan, Irak en Syrië.
pi_127858979
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:07 schreef Aloulou het volgende:
Dit is een dooddoener, "zal er komen" kan nu zijn of over 250 jaar.
Ik ben niet in staat om de toekomst te voorspellen, al weet ik dat er een hadith is waarin duidelijk wordt gezegd dat de islamitische staat er zal komen.

quote:
Jij denkt dat een "Islamitische staat" wel even de Israelisch-Amerikaans-Qatarees-Saoedische (miljarden) hegemonie in het Midden-Oosten opzij gaat zetten....en ook nog Iran daarbij een les gaat leren.
Ja, waarom niet? Zo te zien zitten ze op de goede weg aangezien de VS al duizenden miljarden dollars hebben verloren aan hun oorlogen tegen islamitische niet-statelijke actoren. KSA en Qatar zijn papieren tijgers. Iran kan toch niks doen, als zelfs 40 landen niks kunnen uitrichten tegen de jihadisten in Afghanistan. En de VS kon de jihadisten niet in bedwang houden in Irak, of wil je soms beweren dat Iran het wel kan en sterker is dan de VS?
pi_127859022
Iran moeten ze per direct plat bombarderen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 16 juni 2013 @ 13:40:43 #148
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_127859059
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:39 schreef Meki het volgende:
Iran moeten ze per direct plat bombarderen
:')
Say what?
  zondag 16 juni 2013 @ 13:42:53 #149
93664 waht
Mushir
pi_127859139
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:38 schreef Shawn het volgende:

[..]

Ik ben niet in staat om de toekomst te voorspellen, al weet ik dat er een hadith is waarin duidelijk wordt gezegd dat de islamitische staat er zal komen.
Goede bron.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127859223
Waarom zou Iran geen steun mogen verlenen aan een soeverein land? Omdat zij er andere ideeën op nahouden dan wij? Lekker legitieme reden. Het is al erg genoeg dat jan en alleman zich met een staatsaangelegenheid bemoeit en de stabiliteit van dat land probeert te saboteren. Ik denk niet dat wij het in dank zouden afnemen als landen als Iran zouden proberen om rellen in Parijs en Londen te verhevigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')