abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127828604
Woont hij in Daraa dan?
Incelfrikandel
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:39:29 #102
365082 IPA35
Patriarch
pi_127828744
Damascus.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_127828807
Dan denk ik niet dat hij dat ook zomaar kan ruiken :9
Incelfrikandel
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:01:55 #104
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127831047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Andere veelgehoorde theorie is de openlijke oproepen tot Jihad door geestelijken in Egypte, wat de situatie nu heel snel kan laten escaleren.
De wereldwijde "league of Muslim scholars" (soennieten) waaronder al-Qaradawi die in Qatar verblijft maar ook de populaire Saoedie-Salafi al-Arifi heeft opgeroepen tot een jihad in Syrie tegen het regime van Bashar al-Assad. Maar bijv. het bekende Azhar-instituut heeft zich daar niet bij aangesloten, en dat nogmaals verduidelijkt. Hoewel er wel onder hen wel geestelijken zijn die zich daar op individuele basis (oproep tot jihad in Syrie) bij aansluiten, maar Azhar als geheel niet.

Overigens heeft de imam van de Qods moskee in Jeruzalem geweldig uitgehaald naar Qaradawi naar aanleiding van zijn oproep tot jihad in Syrie, "waarom is er wel een jihad in Syrie terwijl de buren (al jaren) bezet worden - doelend op de Palestijnen in Israel". Om af te sluiten met de grote beschuldiging dat Qaradawi "erger is dan de nep profeet ten tijde van Mohammed en vijand van de Islam die de naam Musaylima droeg".
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:19:24 #105
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127831472
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:28 schreef De_Guidance het volgende:
Ik had gisteren de film V for Vendetta gezien (2005, speelt zich af in 2020) en daar was een passage "Syria, before and after".

Waarschijnlijk gewoon toeval, wel interessant.

Het is allemaal een complot!! Al die explosieven zijn hologrammen!!1 Mensen OPEN DE OGEN!! OBAMA is een REPTILLIAN en heeft de MEXICAANSE GRIEP geschapen om de MENSHEID uit te roeien. Dat hebben ze besloten bij de BILDERBERG GROEP!
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:41:50 #106
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_127831983
Assad heeft inderdaad chemische wapens gebruikt omdat Obama het zich niet zou kunnen veroorloven hierover te liegen, aldus de defensie expert van 1 Vandaag :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:49:56 #107
365082 IPA35
Patriarch
pi_127832212
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:41 schreef Mani89 het volgende:
Assad heeft inderdaad chemische wapens gebruikt omdat Obama het zich niet zou kunnen veroorloven hierover te liegen, aldus de defensie expert van 1 Vandaag :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 15 juni 2013 @ 20:30:29 #108
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_127835562
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:19 schreef Che_ het volgende:

[..]

Het is allemaal een complot!! Al die explosieven zijn hologrammen!!1 Mensen OPEN DE OGEN!! OBAMA is een REPTILLIAN en heeft de MEXICAANSE GRIEP geschapen om de MENSHEID uit te roeien. Dat hebben ze besloten bij de BILDERBERG GROEP!
De vlag is sinds 1932 al de "Independence flag" van Syrë. Dus zo raar om het te zien is het nou ook weer niet.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zaterdag 15 juni 2013 @ 21:05:57 #109
365082 IPA35
Patriarch
pi_127837252
Weer een aantal dorpen in verschillende gebieden bevrijd van de ratten.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 21:53:47 #110
137562 rakotto
pi_127839594
Voor de Arabisch lezende mensen hier... Hoe zou ik dit moeten opvatten? Ik weet wat er staat, en maak me best zorgen hierover.

quote:
Egyptian President Mohamed Morsi announced on Saturday the end of diplomatic ties with the Syrian regime led by Bashar Al-Asaad.

"We have decided to close down the Syrian embassy in Cairo," said Morsi during a popular conference held in support of the ongoing Syrian uprising at a fully-packed Cairo Indoor Stadium.

"The Egyptian envoy in Damascus will also be withdrawn."
Bron
pi_127839811
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:53 schreef rakotto het volgende:
Voor de Arabisch lezende mensen hier... Hoe zou ik dit moeten opvatten? Ik weet wat er staat, en maak me best zorgen hierover.
[ afbeelding ]

[..]

Bron
Waar maak je je zorgen om?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 21:59:22 #112
137562 rakotto
pi_127839903
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waar maak je je zorgen om?
Ik ben tegen buitenlandse interventie.
pi_127840566
Dat is Morsi die de kant van het westen kiest, hij kan economisch gezien alle hulp gebruiken.

[ Bericht 19% gewijzigd door waht op 15-06-2013 22:42:23 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127840996
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat Egypte daar iets over te zeggen heeft.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:22:16 #115
137562 rakotto
pi_127841285
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat Egypte daar iets over te zeggen heeft.
Ik doelde meer op haar eigen leger.
pi_127841937
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:53 schreef rakotto het volgende:

wat staat daar dan? dat ze de ambassade sluiten?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_127842053
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:59 schreef rakotto het volgende:

[..]

das misschien een principe kwestie, maar de praktijk is dat dit conflict, door externe mogendheden beslecht zal worden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:41:41 #118
365082 IPA35
Patriarch
pi_127842246
Morsi is (was) van het Moslimbroederschap, valt te verwachten natuurlijk.
Hun vervreemde neefjes proberen immers de macht te grijpen in Syrië.

[ Bericht 2% gewijzigd door IPA35 op 15-06-2013 23:05:07 ]
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:00:58 #119
137562 rakotto
pi_127843061
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat staat daar dan? dat ze de ambassade sluiten?
Morsi: De Egyptische volk en leger zullen de Syrische bevolking niet in de steek laten en steunen onze broeders/zusters in Syire.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:04:28 #120
365082 IPA35
Patriarch
pi_127843251
En wie neemt die nare man serieus?
pi_127843379
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:04 schreef IPA35 het volgende:
En wie neemt die nare man serieus?
Iedereen.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:08:00 #122
365082 IPA35
Patriarch
pi_127843436
Met betrekking tot Syrië zeker?

Egypte is al een non-entiteit an sich maar over de situatie in Syrië hebben ze geen enkele inbreng.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:09:04 #123
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127843491
Islamitische staat van Irak (ISI), Zawahiri en al-Baghdadi in Syrie hebben ruzie. Al-Baghdadi verwerpt al-Zawahiri's eerdere oproep om Islamitische staat van Irak en Jubhat an-Nusra niet in elkaar op te laten in "Islamitische staat van Irak en Syrie (Shaam)". Eigenlijk zegt al-Baghadi dat Zawahiri die open brief op zijn buik kan schrijven. Zal vanuit Syrie en jihad daar wel een nieuw (charismatisch) figuur naar boven drijven die de internationale strijd overneemt van Zawahiri. Hij heeft blijkbaar weinig autoriteit (meer).

quote:
Iraqi al-Qaeda chief rejects Zawahiri orders
In new audio recording, Abu Bakr al-Baghdadi reaffirms commitment to merging with Syrian opposition al-Nusra Front.

Al-Qaeda's leader in Iraq has rejected orders from Ayman al-Zawahiri, the group's global chief, to break up his group's claimed union with the Jabhat al-Nusra, an armed Islamist group in Syria, according to a new audio message.

The purported remarks by head of Islamic State of Iraq (ISI) Abu Bakr al-Baghdadi in the message posted on jihadist forums on Saturday indicate tensions between ISI and al-Qaeda's central command.

In April, Baghdadi announced that ISI had merged with Syria's Jabhat al-Nusra, or al-Nusra Front.

Al-Nusra leader Abu Mohammed al-Jawlani acknowledged a relationship between the two groups, but he denied there had been a merger and publicly pledged his allegiance to Zawahiri.

In Saturday's message, the man identified as Baghdadi said "the Islamic State of Iraq and the Levant will remain, as long as we have a vein pumping or an eye blinking. It remains and we will not compromise nor give it up".

"It remains, and we will not compromise; we will not give up [...] until we die."

Earlier this month, Zawahiri ruled that the ISI and al-Nusra should operate as separate entities, according to a letter released to Al Jazeera.

Baghdadi had "made a mistake" by announcing a merger "without consulting us", he said.

The merger plan has been "damaging to all jihadists", Zawahiri said, adding that "Al-Nusra Front is an independent branch of Al-Qaeda".

But the message on Saturday said: "When it comes to the letter of Sheikh Ayman al-Zawahiri - may God protect him - we have many legal and methodological reservations."

After consulting with the consultative council of the Islamic State of Iraq and the Levant [...] I chose the order of God over the orders that contravenes Allah in the letter.

The audio message could not immediately be independently verified.

Al-Nusra Front, created in January 2012, joined al-Qaeda last December on a US list of foreign terrorist organisations.

An al-Nusra front member in Syria, speaking on condition of anonymity, told Al Jazeera that following the release of Zawahiri's letter, many members of ISI rejoined al-Nusra, particularly in the province of Deir Ezzor.

He said this new audio recording causes further division and confusion among those fighting on the ground.

"Defying the orders of Zawahiri is a black dot on Baghdadi's career", he said.

Among elements fighting to oust the regime of Syrian President Bashar al-Assad, al-Nusra is one of the best armed and most successful on the battlefield. It has carried out some of the deadliest attacks in the uprising, claiming responsibility for several suicide bombings.

Al Jazeera English
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127843806
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:08 schreef IPA35 het volgende:
Met betrekking tot Syrië zeker?

Egypte is al een non-entiteit an sich maar over de situatie in Syrië hebben ze geen enkele inbreng.
Egypte behoort samen met Turkije en Iran tot de permanente machten van het MO. Syrie is wisselgeld.
pi_127844567
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 23:15 schreef waht het volgende:

[..]

Egypte behoort samen met Turkije en Iran tot de permanente machten van het MO. Syrie is wisselgeld.
Ik zie niet helemaal in hoe ze in het rijtje van Turkije en Iran past. Egypte heeft moeite met de eigen bevolking te voeden. Ja ze hebben een redelijk sterk leger, maar dat alleen maakt je niet machtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')