Volgende week ben ik er weer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:02 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ja he,....
Ik zit het te volgens via HalkTV.
I wish i was there...
Weinig mensen.. Of zie ik het verkeerd?quote:
Ik wil ook zo graagquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:04 schreef Mercan het volgende:
[..]
Misschien ga ik ook, ben op zoek naar een last-minute.
Nog tips?
Behoorlijk veel juist, staan allemaal rondom die piano.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Bilmem. Gewoon Turkse theeUit Rize..
[..]
Weinig mensen.. Of zie ik het verkeerd?
Eh, neuh, ik koop mijn tickets altijd een half jaar vantevoren. Ik ben elke maand 10 dagen in Istanbul. Er zouden volgens mij wel goede tickets moeten zijn want er is echt op grote schaal geannuleerd. Als je Transavia vliegt altijd via Corendon boeken; dan kun je gewoon een koffer meenemen. Als je Transavia rechtstreeks boekt, moet je bijbetalen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:04 schreef Mercan het volgende:
[..]
Nog tips?
Zo via de foto lijkt het erg mee te vallen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:04 schreef YazooW het volgende:
[..]
Behoorlijk veel juist, staan allemaal rondom die piano.
EUR 226,- met THY retour, peanuts.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:04 schreef Mercan het volgende:
[..]
Nog tips?
Check m via de stream: http://rt.com/on-air/istanbul-protest-tear-gas/quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zo via de foto lijkt het erg mee te vallen.
Ik had al op Transavia en Corendon gekeken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, neuh, ik koop mijn tickets altijd een half jaar vantevoren. Ik ben elke maand 10 dagen in Istanbul. Er zouden volgens mij wel goede tickets moeten zijn want er is echt op grote schaal geannuleerd. Als je Transavia vliegt altijd via Corendon boeken; dan kun je gewoon een koffer meenemen. Als je Transavia rechtstreeks boekt, moet je bijbetalen.
Havatas rijdt trouwens tijdelijk naar Kasimpasa ipv naar Taksim.
Naar Sabiha is volgende week vliegen 177 euries. Transavia.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Via Corendon is zelfs onder de 200 te vinden nu.
Wanneer? Over 10 dagen is het 208,- met THY.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Via Corendon is zelfs onder de 200 te vinden nu.
Nee, als ze een ticket op dezelfde vlucht verkopen kom je 3 euro hoger uit via Corendon, maar dan met bagage. 225 met THY is trouwens ook wel goed, dat is een beetje de basisprijs voor de vluchten met een normale reistijd.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:09 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ik had al op Transavia en Corendon gekeken.
De prijzen zijn op Corendon wel hoger, volgens mij hebben ze de meerprijs van de koffers in de ticketprijs gedaan.
Ik ben 1 keer zo freaking misselijk geworden he van geur in THY. Ik weet niet wat voor rotzooi ze aan het maken waren, maar het was echt een rampquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wanneer? Over 10 dagen is het 208,- met THY.
Als het om 2-3 tientjes gaat zou ik sowieso THY nemen. Lekkere eten!
Sabiha is met taksi wel 50 euro naar overkant.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Naar Sabiha is volgende week vliegen 177 euries. Transavia.
Tijdens vliegen krijg ik echt niks naar binnen, dat heeft voor mij geen meerwaarde.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
lekker eten, normale service, lieve vrouwen met mooie lipstick, krantje erbij. Betaal liever meerquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik ben 1 keer zo freaking misselijk geworden he van geur in THY. Ik weet niet wat voor rotzooi ze aan het maken waren, maar het was echt een ramp
Ik vind de tijden belangrijker. Dat eten van THY ken ik ondertussen wel. Heb ik minimaal 100 keer gegeten al. Waarschijnlijk meer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oh, ik heb er van genotenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef Mercan het volgende:
[..]
Tijdens vliegen krijg ik echt niks naar binnen, dat heeft voor mij geen meerwaarde.
Mijn slaapplek is in Uskudar dus hoef niet naar de overkant.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Sabiha is met taksi wel 50 euro naar overkant.
Daarom nemen we ook de Havatas bus voor 12,50 TL, sta je lekker in Taksim (nou ja, nu even in Kasimpasa)quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Sabiha is met taksi wel 50 euro naar overkant.
Uskudar zal hooguit een tientje minder zijn. Maar je hebt nog altijd het OVquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:12 schreef Mercan het volgende:
[..]
Mijn slaapplek is in Uskudar dus hoef niet naar de overkant.
Yepquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:13 schreef xaban06 het volgende:
Misschien
[..]
Uskudar zal hooguit een tientje minder zijn. Maar je hebt nog altijd het OV
Wie gaat er dan ook eten in Sultanahmet?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:12 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Oh, ik heb er van genotenBetere voedsel dan wat ze hebben bij toeristische gebieden in Istanbul
Is ook hoor, maar die ene keer was echt een ramp. Ik vlieg sowieso altijd met normale maatschappijen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
lekker eten, normale service, lieve vrouwen met mooie lipstick, krantje erbij. Betaal liever meer
Meh, is toeristische plek. Vond het driemaal niks.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:14 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik o.a.meshur Sultanahmet koftecisi
Koftequote:Op donderdag 13 juni 2013 22:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook eten in Sultanahmet?
Kan je ook in Istiklal eten.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:14 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik o.a.meshur Sultanahmet koftecisi
Ik vond het ook niks hoorquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:14 schreef xminator het volgende:
[..]
Meh, is toeristische plek. Vond het driemaal niks.
De laatste keer dan ik in Sultanahmet kwam was om familie uit Karaman/Soest rond te leidenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik vond het ook niks hoorwas er al eerder geweest, maar vrouw wilde het zo graag
Jij kent Zubeyir ocakbasi dan wel?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
De laatste keer dan ik in Sultanahmet kwam was om familie uit Karaman/Soest rond te leidenIk zeg anders altijd dat mijn visum niet geldig is buiten Beyoglu
Ortakoy e gittik om te ontbijten, kumpir yemeden geri geldikquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:18 schreef Mercan het volgende:
Een lekkere kumpir in Ortakoy zeg ik geen nee tegen...
Hehe yapma ya, ik begrijp de mensen nooit die geld betalen voor voedsel in een vliegtuig.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:16 schreef xaban06 het volgende:
Misschien heb ik wel een vooroordeel over Corendon, 1 keer mee gevlogen, was een oud toestel met zo goed als geen beenruimte en was als nog 25 euro kwijt voor voedsel (2 pers.).
Ze zijn wel beter geworden, vroeger hadden ze volgens mij zelfs een vliegtuig dat VOORHEEN door Air Ghana was gebruikt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:16 schreef xaban06 het volgende:
Misschien heb ik wel een vooroordeel over Corendon, 1 keer mee gevlogen, was een oud toestel met zo goed als geen beenruimte en was als nog 25 euro kwijt voor voedsel (2 pers.).
Ik heb het over 3 jaar terug. dunno hoe het nu is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ze zijn wel beter geworden, vroeger hadden ze volgens mij zelfs een vliegtuig dat VOORHEEN door Air Ghana was gebruikt.
Heerlijk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:18 schreef Mercan het volgende:
Een lekkere kumpir in Ortakoy zeg ik geen nee tegen...
Nou ja, je moet wat, je hebt honger, almayipta napicamquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Hehe yapma ya, ik begrijp de mensen nooit die geld betalen voor voedsel in een vliegtuig.
Daar geef ik je ook gelijk in. Het liefst THY, anders KLM/transavia en daarna liever met overstap: Air France/ Lufthansa/ Alitalia en daarna komen pas vliegmaatschappijen zoals corendon/pegasus.
Sultanahmet gideceksen, Ataturk is dichtbij, maar Sabiha is met het OV ook te doen. Ataturk is meestal 2-3 tientjes duurder.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:21 schreef Ambipur het volgende:
Mijn tante trouwt in augustus.. Kan iemand mij vertellen welke airport ik dan het beste kan hebben
Sultanahmet heet het daarzo.
Hani, nu we het toch daar over hebben. En kan ik daar als vrouw alleen een paar dagen blijven.. Wel toch? Normale hotel en 's nachts niet naar buiten
Same shit.. Trillend, vele tokkies, duur, geen beenruimte. Ik ben niet eens superlang en ik had het al zo lastig. Verder word ik para in hele kleine ruimtes, dus mijn vlucht was olum.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb het over 3 jaar terug. dunno hoe het nu is.
Ambi, kom nou.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:21 schreef Ambipur het volgende:
Mijn tante trouwt in augustus.. Kan iemand mij vertellen welke airport ik dan het beste kan hebben
Hani, nu we het toch daar over hebben. En kan ik daar als vrouw alleen een paar dagen blijven.. Wel toch? Normale hotel en 's nachts niet naar buiten
Ataturk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:21 schreef Ambipur het volgende:
Paar uurtjes doorbijten, desnoods broodje kaas en dan wanneer je bent geland meteen ergens iets eten (iskender, adana kebab, kofte, mercimek corbaquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nou ja, je moet wat, je hebt honger, almayipta napicamben fazla ac durmam, agressief enzo.
Istiklal caddesinin yan sokaklarindan biri, gitmediysen, git!quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik moest even heel hard denken, maar volgens mij wel.
Hmmm Air France en Alitalia komen voor mij na Transavia/Pegasus/Corendon. Swiss wel eens geprobeerd? Perfecte transfer in Zurich.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Hehe yapma ya, ik begrijp de mensen nooit die geld betalen voor voedsel in een vliegtuig.
Daar geef ik je ook gelijk in. Het liefst THY, anders KLM/transavia en daarna liever met overstap: Air France/ Lufthansa/ Alitalia en daarna komen pas vliegmaatschappijen zoals corendon/pegasus.
Was een vlucht naar Antalya waar een bus op ons aan het wachten was om ons door te brengen naar ons hotel, ne yemegi ne koftesiquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Ataturk.
[..]
Paar uurtjes doorbijten, desnoods broodje kaas en dan wanneer je bent geland meteen ergens iets eten (iskender, adana kebab, kofte, mercimek corba)
Denk maximaal 1 week in Istanbul. Familie is geen optie, ik ga niet naar Soganli etcquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:22 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Sultanahmet gideceksen, Ataturk is dichtbij, maar Sabiha is met het OV ook te doen. Ataturk is meestal 2-3 tientjes duurder.
Hoeveel nachten ga je er verblijven? Bizim hotel heeft perfecte locatie, wel prijzig.
Yav tamam, ik red mij alleen ook altijd. Maar ik heb geen zin in een stupid wijk terecht te komen met gorgusuzler. Ik ben Erzincan gewend en niet de toeristische delen..quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:23 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ambi, kom nou.
Tuurlijk kun je daar als vrouw alleen blijven.
Ik denk dat er nog 7 miljoen andere vrouwen zijn.
Vliegveld is meestal Sabia voor de chartervluchten.
Maar van Sabia en Ataturk gaan elk uur bussen richting het centrum.
Augustus zei je he? Dan ga je sowieso de hoofdprijs betalen. NAAR Turkije nemen ze je bijna gratis mee in Augustus, maar vanuit Turkije begint dan de stroom naar Duitsland en zijn de prijzen torenhoog tot diep in september.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Same shit.. Trillend, vele tokkies, duur, geen beenruimte. Ik ben niet eens superlang en ik had het al zo lastig. Verder word ik para in hele kleine ruimtes, dus mijn vlucht was olum.
Echt, hell no dat k corendon pak
EUR 130,- per nacht inclusief ontbijt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Denk maximaal 1 week in Istanbul. Familie is geen optie, ik ga niet naar Soganli etc![]()
Wat is prijzig? Voor veilig zijn betaal ik graag wat meer.
[..]
Yav tamam, ik red mij alleen ook altijd. Maar ik heb geen zin in een stupid wijk terecht te komen met gorgusuzler. Ik ben Erzincan gewend en niet de toeristische delen..
Yes ook gehad, Swiss komt voor air france/alitalia. Lekker krantjes erbij en kopje koffie.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hmmm Air France en Alitalia komen voor mij na Transavia/Pegasus/Corendon. Swiss wel eens geprobeerd? Perfecte transfer in Zurich.
Gewoon een hotel in Taksim nemen. Avrupa hotel in Talimhane is een net en goedkoop hotel. En als je naar Sultanahmet wil dan neem je de funikuler en tram. Ben je er in 15 minuten.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Denk maximaal 1 week in Istanbul. Familie is geen optie, ik ga niet naar Soganli etc![]()
Wat is prijzig? Voor veilig zijn betaal ik graag wat meer.
[..]
Yav tamam, ik red mij alleen ook altijd. Maar ik heb geen zin in een stupid wijk terecht te komen met gorgusuzler. Ik ben Erzincan gewend en niet de toeristische delen..
Ik moet naar Erzincan daarna, dus sws betaal ik minimaal 500 eurquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Augustus zei je he? Dan ga je sowieso de hoofdprijs betalen. NAAR Turkije nemen ze je bijna gratis mee in Augustus, maar vanuit Turkije begint dan de stroom naar Duitsland en zijn de prijzen torenhoog tot diep in september.
Een kennerquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Gewoon een hotel in Taksim nemen. Avrupa hotel in Talimhane is een net en goedkoop hotel. En als je naar Sultanahmet wil dan neem je de funikuler en tram. Ben je er in 15 minuten.
http://www.halktvizle.net/quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:27 schreef Theoden het volgende:
Iemand linkje voor stream, RT kapt ermee en DHA heeft geen geluid :S
Nee hoor, als je het goed had geregeld (kan waarschijnlijk nogsteeds) ben je veel goedkoper uit.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik moet naar Erzincan daarna, dus sws betaal ik minimaal 500 eur
Ja hoor mag wel. Als ik niet reageer heb ik je DM niet gezien, dan moet je me effetjes attenderen op je DM. Ik heb boven gelinkt naar het hotel. Kun je kijken of je het wat vindt of niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Een kennerJou DM ik vast nog wel om tips als dat mag dan.
Je hebt DMquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja hoor mag wel. Als ik niet reageer heb ik je DM niet gezien, dan moet je me effetjes attenderen op je DM. Ik heb boven gelinkt naar het hotel. Kun je kijken of je het wat vindt of niet.
Ik weet sinds 2 dagen dat ik mijn verre reis naar volgend jaar verplaats.. Kan pas deze maand pas boeken.. Hoe mijn reis er uit gaat zien weet ik ook niet. En helaas hangt daar altijd een prijskaartje aan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:32 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee hoor, als je het goed had geregeld (kan waarschijnlijk nogsteeds) ben je veel goedkoper uit.
Pegasus heeft nu acties, retour istanbul erzincan kost 120 tl. http://www.flypgs.com/en/(...)ys-with-pegasus.aspx
Ik heb retour Istanbul-Amsterdam voor 200 euro via THY geboekt (hoogseizoen) en enkeltje Istanbul - Antalya voor 20 euro erbij genomen via pegasus. Een uurtje overleef ik wel.
Serieus?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:35 schreef Theoden het volgende:
Cem Aydin, NTV CEO heeft ontslag genomen trouwens
Die moest ook wel...quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:35 schreef Theoden het volgende:
Cem Aydin, NTV CEO heeft ontslag genomen trouwens
Edit: Halk TV is niet ana het uitzenden nu, geen andere linkjes?
Mag je alcohol in het openbaar nuttigen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:39 schreef HiZ het volgende:
Dus.... wie gaat er een biertje drinken in het Gezi park in augustus ? En wie gaat er Ayran drinken op het nieuwe Taksim Meydan ondergrondse busstation?
Eh, op z'n Amerikaans met een zak eromheen ? Ik ken de nieuwe regels niet zo precies.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:39 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Mag je alcohol in het openbaar nuttigen?
Ik hou niet zo van op straat drinken. Mensen kunnen toch ook gewoon thuis drinken :pquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, op z'n Amerikaans met een zak eromheen ? Ik ken de nieuwe regels niet zo precies.
Ikke! Met Pinguinpak?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:39 schreef HiZ het volgende:
Dus.... wie gaat er een biertje drinken in het Gezi park in augustus ? En wie gaat er Ayran drinken op het nieuwe Taksim Meydan ondergrondse busstation?
Bi bakim, thanksquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:39 schreef xaban06 het volgende:
Ambi hotel waar ik het over had: http://www.nidyahotelgalataport.com/
Mooi hotel, maar onaantrekkelijke straat. Wel strategisch gelegen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ikke! Met Pinguinpak?
[..]
Bi bakim, thanks
Is dat aan de Kucukayasofia Caddesi ?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:43 schreef Theoden het volgende:
http://www.adaistanbul.com/ ook een tip
Klein, maar fijnSuper lieve eigenaar, regelt alles voor je, jacuzzi in je kamer. Ontbijten op terras met uitzicht over zee
Valt af. Ik heb in zo'n pracht hotel gezeten toen ik 18 uur ofzo moest wachten op mijn binnenlandse vlucht naar Erzincan. Zit vol bepaalde types, ik sta graag wat dichter bij de normale mensen. Dat hotel zat vol Arabieren en rijke kapsones Turken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mooi hotel, maar onaantrekkelijke straat. Wel strategisch gelegen.
Straat boeit toch niet? Uitzicht op Bosporus. Nargileciler op 5 min loopafstand, Ambi oraya gitse cikmaz bidaha.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
En wat ga je nou waar drinken ?
Veel Arabieren en Europeanen, maar zo goed als geen Turkenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Valt af. Ik heb in zo'n pracht hotel gezeten toen ik 18 uur ofzo moest wachten op mijn binnenlandse vlucht naar Erzincan. Zit vol bepaalde types, ik sta graag wat dichter bij de normale mensen. Dat hotel zat vol Arabieren en rijke kapsones Turken.
Vond jouw tip wel een goede.
Ja ik heb het ook wel vaker aangeraden aan mensen, het is een beetje Gasthof achtig, volgens mij is de vrouw van de eigenaar ook Poolse of zo. Je zit echt op een toplocatie voor verhoudingsgewijs weinig geld (nee ik krijg geen commissiequote:Op donderdag 13 juni 2013 22:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Valt af. Ik heb in zo'n pracht hotel gezeten toen ik 18 uur ofzo moest wachten op mijn binnenlandse vlucht naar Erzincan. Zit vol bepaalde types, ik sta graag wat dichter bij de normale mensen. Dat hotel zat vol Arabieren en rijke kapsones Turken.
Vond jouw tip wel een goede.
Ik zei vanmiddag dat ik een biertje ga doen op Taksim, iemand zei trek een pinguin pak aan. Dus dat zou ik kunnen doen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
En wat ga je nou waar drinken ?
Ik weet dat ik rascistisch ga klinken, maar waar je Arabieren hebt ben ik niet. ik doel dan niet op Marokkanen ofzo, maar die Saudi's, Libanezen etc. Dan ga je verdomme naar een hotel dat zgn klasse/stijl heeft, word je nog door vieze mannen benaderd of ik alleen ben en gezelschap wil.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Veel Arabieren en Europeanen, maar zo goed als geen Turken
Eh, ik ken de buurt, en ik vind het persoonlijk wel leuk als een straat ook echt leeft, en daar beneden is het na 6 uur morsdood.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Straat boeit toch niet? Uitzicht op Bosporus. Nargileciler op 5 min loopafstand, Ambi oraya gitse cikmaz bidaha.
In Turkije pak je een krant, joh.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, op z'n Amerikaans met een zak eromheen ? Ik ken de nieuwe regels niet zo precies.
Staat onder mijn favorieten nu. Tskquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja ik heb het ook wel vaker aangeraden aan mensen, het is een beetje Gasthof achtig, volgens mij is de vrouw van de eigenaar ook Poolse of zo. Je zit echt op een toplocatie voor verhoudingsgewijs weinig geld (nee ik krijg geen commissie)
Oh, ok, boven de Kucukayasofia dus.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:46 schreef Theoden het volgende:
Şehi
[..]
Şehit Mehmet Paşa sokagi, achter Sokullu Mehmet Pasa moskee
Yok be, zijn allemaal koppels. Of ik heb ze niet gezien, zou ook kunnenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik zei vanmiddag dat ik een biertje ga doen op Taksim, iemand zei trek een pinguin pak aan. Dus dat zou ik kunnen doen.
[..]
Ik weet dat ik rascistisch ga klinken, maar waar je Arabieren hebt ben ik niet. ik doel dan niet op Marokkanen ofzo, maar die Saudi's, Libanezen etc. Dan ga je verdomme naar een hotel dat zgn klasse/stijl heeft, word je nog door vieze mannen benaderd of ik alleen ben en gezelschap wil.Kalsin. En ze zitten overal tegenwoordig.
Toen ik in Adana was, kwamen een paar Arabieren die aan mijn man vroegen of er ergens een "night club" was.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:47 schreef Ambipur het volgende:
Dan ga je verdomme naar een hotel dat zgn klasse/stijl heeft, word je nog door vieze mannen benaderd of ik alleen ben en gezelschap wil.
Gidelim.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:48 schreef Theoden het volgende:
Man man wat een sfeer. Orada olmak vardi, icim ciz ediyor ya
Zou kunnen, bi uyumaya gidiyoz otelequote:Op donderdag 13 juni 2013 22:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, ik ken de buurt, en ik vind het persoonlijk wel leuk als een straat ook echt leeft, en daar beneden is het na 6 uur morsdood.
Koppels als in arabische mannen met 2/3 vrouwenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:48 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Yok be, zijn allemaal koppels. Of ik heb ze niet gezien, zou ook kunnen
ben jij getrouwd?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Toen ik in Adana was, kwamen een paar Arabieren die aan mijn man vroegen of er ergens een "night club" was.
Ik hoop dat dat zo blijft.. Erdogan zal zich vast aan zijn woorden willen houden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:48 schreef Theoden het volgende:
Man man wat een sfeer. Orada olmak vardi, icim ciz ediyor ya
Mensen snappen hints niet. Ik kijk je niet aan dus wil geen aandachtquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Toen ik in Adana was, kwamen een paar Arabieren die aan mijn man vroegen of er ergens een "night club" was.
Yeps... Die heb ik veel gezien.. Heel raar.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Koppels als in arabische mannen met 2/3 vrouwen![]()
LOL, ik heb wel eens de grap gemaakt daar dat we als we die Arabieren het gevoel wilden geven in Istanbul dat ze thuis zijn dat we dan stenen naar ze moesten gooien. Dat is toch hun oplossing voor hoerenlopers waar ze vandaan komen ?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik zei vanmiddag dat ik een biertje ga doen op Taksim, iemand zei trek een pinguin pak aan. Dus dat zou ik kunnen doen.
[..]
Ik weet dat ik rascistisch ga klinken, maar waar je Arabieren hebt ben ik niet. ik doel dan niet op Marokkanen ofzo, maar die Saudi's, Libanezen etc. Dan ga je verdomme naar een hotel dat zgn klasse/stijl heeft, word je nog door vieze mannen benaderd of ik alleen ben en gezelschap wil.Kalsin. En ze zitten overal tegenwoordig.
'Hard to get spelen', denken ze dan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:50 schreef Ambipur het volgende:
Mensen snappen hints niet. Ik kijk je niet aan dus wil geen aandacht
God, dat zie ik tegenwoordig zo vaak; een man met een roedel vrouwen in zwarte tenten.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Koppels als in arabische mannen met 2/3 vrouwen![]()
quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:52 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Allah sabir versin, bi yastikta kocatsin![]()
Ik moest hardop lachenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
God, dat zie ik tegenwoordig zo vaak; een man met een roedel vrouwen in zwarte tenten.
Een van mijn vele theoriën is dat hoe lelijker de man, hoe bedekter de vrouw(en).
Huh, welke stream kijk jij? Ik hoor dat niet.quote:
Ik vond het niet leuk.. Ik was echt beledigd.. Heb em ook terechtgesteld. Wilde nog roepen, dit is Libanon niet, eikel.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:50 schreef HiZ het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 13 juni 2013 22:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[..]
[/quote[LOL, ik heb wel eens de grap gemaakt daar dat we als we die Arabieren het gevoel wilden geven in Istanbul dat ze thuis zijn dat we dan stenen naar ze moesten gooien. Dat is toch hun oplossing voor hoerenlopers waar ze vandaan komen ?
quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
'Hard to get spelen', denken ze dan.
Die laatste foto is magisch! Wat mooi... WAt fijn om daarbij te moeten zijn.. Vele Turken zijn jaloers.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:53 schreef Beathoven het volgende:
De hele Avond doorgebracht in het tentenkamp hier in Eskisehir. Bijzondere ervaring, het is de hele stad in 't klein. Er zitten studenten van alle pluimage (rechts en links), docenten, de homo's en lesbiennes (met hun regenboogvlag) en ook de advocaten zijn sinds gisteren bijgeschoven met tentjes. Van andere groeperingen loopt er ook een enkeling tussen. Het is even afwachten welke groep de volgende 'target' wordt van de regering na de advocaten, ook hen zien we hier vast in de komende dagen wel bijschuiven.
De sfeer is uitstekend, de burgemeester heeft een speech gegeven van de week, er worden door de weeks lessen georganiseerd door leerkrachten / professoren, er zijn er die 't nieuws bijhouden voor iedereen en er is een speakersysteem / podium.
Iedereen deelt levens-ervaringen, gegevens en informatie met elkaar. Er staan banken in huiskamersetting en de sfeer is wellicht nog wel beter dan in 't beste cafe in de wijde omtrek.
De politie is hier bijzonder "mild', ze dreigen iedere dag omdat er een complete weg is afgebakend maar na het traangasfeest is het dan weer rustig. Als er nu wel of geen revolutie komt, deze momenten pakt niemand de mensen hier af.
De foto's
Voor de ingang van 't warenhuis staan de advocaten met tentjes, links (net uit 't beeld) de studenten van de luchtvaartschool en daarnaast de homo's / lesbiennes.
[ afbeelding ]
In gesprek met iemand
[ afbeelding ]
Overdag
[ afbeelding ]
/jaloersisquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:53 schreef Beathoven het volgende:
De hele avond doorgebracht in het tentenkamp hier in Eskisehir. Bijzondere ervaring, het is de hele stad in 't klein. Er zitten studenten van alle pluimage (rechts en links), docenten, de homo's en lesbiennes (met hun regenboogvlag, normaal totaal onzichtbaar) en ook de advocaten zijn sinds gisteren bijgeschoven met tentjes. Van andere groeperingen loopt er ook een enkeling tussen. Het is even afwachten welke groep de volgende 'target' wordt van de regering na de advocaten, ook hen zien we hier vast in de komende dagen wel bijschuiven.
De sfeer is uitstekend, de burgemeester heeft een speech gegeven van de week, er worden door de weeks lessen georganiseerd door leerkrachten / professoren, er zijn er die 't nieuws bijhouden voor iedereen en er is een speakersysteem / podium.
Iedereen deelt levens-ervaringen, gegevens en informatie met elkaar. Er staan banken in huiskamersetting en de sfeer is wellicht nog wel beter dan in 't beste cafe in de wijde omtrek.
De politie is hier bijzonder "mild', ze dreigen iedere dag omdat er een complete weg is afgebakend maar na het traangasfeest is het dan weer rustig. Als er nu wel of geen revolutie komt, deze momenten pakt niemand de mensen hier af.
De foto's
Voor de ingang van 't warenhuis staan de advocaten met tentjes, links (net uit 't beeld) de studenten van de luchtvaartschool en daarnaast de homo's / lesbiennes.
[ afbeelding ]
In gesprek met iemand
[ afbeelding ]
Overdag
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:54 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik ben al vadergecti artik. Sevenlere Allah nasip etsin.
Ik ga hetzelfde doen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:55 schreef HiZ het volgende:
Zucht, ja, was ik er maar geweest. Ik heb volgens mij een mooi stuk geschiedenis gemist.
Dames, heren, ik ga jullie verlaten. Doen alsof ik nog een ofline leven heb.
Take care! Ben straks ook weg tot zondag laat. Hoop dat ik via via nog wat kan volgenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:55 schreef HiZ het volgende:
Zucht, ja, was ik er maar geweest. Ik heb volgens mij een mooi stuk geschiedenis gemist.
Dames, heren, ik ga jullie verlaten. Doen alsof ik nog een ofline leven heb.
Ook mooie locatie, kan je meteen voltanken met bier @ havelka/kafepiquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:53 schreef Beathoven het volgende:
De hele avond doorgebracht in het tentenkamp hier in Eskisehir. Bijzondere ervaring, het is de hele stad in 't klein. Er zitten studenten van alle pluimage (rechts en links), docenten, de homo's en lesbiennes (met hun regenboogvlag, normaal totaal onzichtbaar) en ook de advocaten zijn sinds gisteren bijgeschoven met tentjes. Van andere groeperingen loopt er ook een enkeling tussen. Het is even afwachten welke groep de volgende 'target' wordt van de regering na de advocaten, ook hen zien we hier vast in de komende dagen wel bijschuiven.
Iedereen deelt levenservaringen, gegevens en informatie met elkaar. Er staan banken in huiskamersetting en de sfeer is wellicht nog wel beter dan in 't beste cafe in de wijde omtrek.
De foto's
[ afbeelding ]
In gesprek met iemand
[ afbeelding ]
Overdag
[ afbeelding ]
inderdaad, maar kunnen is wat anders dan doenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Ook mooie locatie, kan je meteen voltanken met bier @ havelka/kafepi
Natuurlijk nietquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
inderdaad, maar kunnen is wat anders dan doen
jij bent niet vies van een biertje heb ik 't idee zo..
Wat als dit weekend een revolutie uitbreekt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:57 schreef Theoden het volgende:
[..]
Take care! Ben straks ook weg tot zondag laat. Hoop dat ik via via nog wat kan volgenGaan weekend weg met werk
Telefondan A gibi gorunduquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:03 schreef Theoden het volgende:
Even voor de duidelijkheid, anarchisten teken is die van Carsi bijvoorbeeld. Dit in Izmir is peace teken.
Die is al uitgebrokenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:05 schreef Mercan het volgende:
[..]
Wat als dit weekend een revolutie uitbreekt.
Ga je allemaal missen.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:56 schreef Bilge het volgende:
Gevaarlijke woorden van politica/ zangeres Sabahat Akkiraz. Gehuld in een çapulcu-shirt vroeg ze in het Turkse parlement: wat willen jullie van Alevieten? Zijn de onderdrukkingen sinds de slag bij Kerbela nog niet genoeg geweest?
De slag bij Kerbela vond plaats in 680, maar zit kennelijk nog vers in het geheugen.
Dit soort dingen zien ze niet. Het gaat ze niet om Turkije of wat dan ook. Het gaat ze er om dat Erdogan weg moet en zelf aan de macht komen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:56 schreef Bilge het volgende:
Erdogan bad deze week in de hz. Ali-moskee en vernoemde twee universiteiten naar Hacı Bektaş-ı Veli en Pir Sultan Abdal, wat erop duidt dat hij een Aleviet vs Soenniet- confrontatie wil voorkomen.
Daar gaat het dus niet om, jammer dat je dat nu na 2 weken nog niet wil inzien. Echt spijtig.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:06 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
[..]
Dit soort dingen zien ze niet. Het gaat ze niet om Turkije of wat dan ook. Het gaat ze er om dat Erdogan weg moet en zelf aan de macht komen.
neequote:Op donderdag 13 juni 2013 23:04 schreef xminator het volgende:
[..]
Natuurlijk niet
Maar moet dat mij meteen voorstander maken van terroristische groeperingen die in Istanbul en andere delen van het land rellen?
Waar gaat het dan wel omquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef Theoden het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet om, jammer dat je dat nu na 2 weken nog niet wil inzien. Echt spijtig.
Jou misschien niet nee, maar iemand die zulke uitspraken nog doetquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef Theoden het volgende:
[..]
Daar gaat het dus niet om, jammer dat je dat nu na 2 weken nog niet wil inzien. Echt spijtig.
Je bent geen Turk zeg je.. Ik begin dat nu ook echt te begrijpen, want je volgt het niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:06 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
[..]
Dit soort dingen zien ze niet. Het gaat ze niet om Turkije of wat dan ook. Het gaat ze er om dat Erdogan weg moet en zelf aan de macht komen.
Oke, no problem. Kwam over als een sneer richting mij. Excuses dan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
nee
ik geloof ook niet dat ik die link maakte..
Dat is politiek. Dat moet je apart zien. Natuurlijk wil CHP AKP weg hebben en MHP wil hetzelfde. Is logica.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:09 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jou misschien niet nee, maar iemand die zulke uitspraken nog doet
Ik heb het nu puur over wat die 'slachtofferrol' mensen zeggen.
Wat dan? Tam anlayamadim.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:11 schreef Theoden het volgende:
Erdogan snapt het nog niet ....
Başbakan ile Taksim Dayanışması ve sanatçıların bu gece yapılması planlanan görüşmesinde bir Erdoğan dayatması daha yaşandı.
Saat 23′te başlaması planlanan görüşmede yedi sanatçıya Taksim Dayanışması’ndan iki kişinin eşlik etmesi istendi.
Bunun üzerine Taksim Dayanışması temsilcileri hep birlikte görüşmek istediklerini söyledi.
Bir önceki uçakla gelen sanatçılarla Başbakan’ın görüşmesi başlarken, Taksim Dayanışması hep beraber görüşmeyi talep ediyor.
Ik zal het zo zeggen: CHP MHP en alle andere partijen mogen doodvallen op dit moment. Dit is het volk zelf in opstand. Misschien is het nu duidelijk dat de KERN van dit alles het volk is en niks anders.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erdogan wilde maar met 2 mensen kletsen terwijl hele taksim groep naar Ankara is gereisd op zijn verzoek. Nu zijn de gesprekken dus niet aan het doorgaan en praat Erdogan alleen maar met de paar artiesten die mee waren gegaan ....quote:
Ik had het daar niet eens over...quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:12 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik zal het zo zeggen: CHP MHP en alle andere partijen mogen doodvallen op dit moment. Dit is het volk zelf in opstand. Misschien is het nu duidelijk dat de KERN van dit alles het volk is en niks anders.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:12 schreef xminator het volgende:
Inderdaad komt die troll isetmyfriendsonfire weer posten, weg verbroedering. Weg allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het was al bekend dat er maar 2 vertegenwoordigers zouden participeren. Hoe kom je erbij dag het hele groepje mocht meedoen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:13 schreef Theoden het volgende:
[..]
Erdogan wilde maar met 2 mensen kletsen terwijl hele taksim groep naar Ankara is gereisd op zijn verzoek. Nu zijn de gesprekken dus niet aan het doorgaan en praat Erdogan alleen maar met de paar artiesten die mee waren gegaan ....
Dat zegt Taksim platform de hele tijd al zover ik het weet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het was al bekend dat er maar 2 vertegenwoordigers zouden participeren. Hoe kom je erbij dag het hele groepje mocht meedoen?
sorry, was niet zo bedoeldquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Oke, no problem. Kwam over als een sneer richting mij. Excuses dan.
Nee, het was in de middag al bekend dat er maar 2 mee mochten doen, wat lul je nou?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat zegt Taksim platform de hele tijd al zover ik het weet.
Is zij geen PKK supporter? Of herinner ik het mij verkeerd.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:17 schreef Ambipur het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)st-in-Istanbul.dhtml
Nou nou. Zelfs Olcay is geweest.
Cok kibarsinquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:17 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nee, het was in de middag al bekend dat er maar 2 mee mochten doen, wat lul je nou?
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
sorry, was niet zo bedoeld
ik kwam namelijk ook net uit Havelka voor ik daar naartoe ging. Eentje gedronken..Het kan zolang het nog kan.
zij is Koerdisch. Maar gezien zij dat niet eens erkent, lijkt het mij stug.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:18 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Is zij geen PKK supporter? Of herinner ik het mij verkeerd.
Vanaf nu ga ik niks meer reageren op mensen die meteen zo komen binnenvallen, echt dikke care.quote:
Het is de zoveelste post van hem welke hij post zonder de bron te onderzoeken enzo. Kac tane yazi yazdi wat achteraf niet bleek te kloppen.quote:
Dat is Xaban..quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:19 schreef Theoden het volgende:
[..]
Vanaf nu ga ik niks meer reageren op mensen die meteen zo komen binnenvallen, echt dikke care.
Je begrijpt dat ik moeite heb jouw preken richting mij serieus te nemen als ik jouw continu als een berggeit zie schelden. Biraz terbiyeli olalimquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het is de zoveelste post van hem welke hij post zonder de bron te onderzoeken enzo. Kac tane yazi yazdi wat achteraf niet bleek te kloppen.
Hehe, maar bij havelka kan je nog gewoon alcohol blijven drinken na de nieuwe regelgeving.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
sorry, was niet zo bedoeld
ik kwam namelijk ook net uit Havelka voor ik daar naartoe ging. Eentje gedronken..Het kan zolang het nog kan.
Ze was er samen met sjonny de mol. Ze noemt zichzelf armeensquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:17 schreef Ambipur het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)st-in-Istanbul.dhtml
Nou nou. Zelfs Olcay is geweest.
Als je wat post doe eerst dan een korte onderzoek. Je hebt al zoveel gepost wat achteraf oud nieuws of uit zijn verband gerukte nieuws bleek te zijn. Je leest alles op Twitter en plempt het hier gewoon neer lijkt het.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:19 schreef Theoden het volgende:
[..]
Vanaf nu ga ik niks meer reageren op mensen die meteen zo komen binnenvallen, echt dikke care.
Ik ben blij dat zij Armeens is. Helaas zie je aan haar neus wel haar werkelijke afkomst. DNA/genen = een btich.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Hehe, maar bij havelka kan je nog gewoon alcohol blijven drinken na de nieuwe regelgeving.
[..]
Ze was er samen met sjonny de mol. Ze noemt zichzelf armeens, met haar verzonnen verhaal over haar modemerk
Ik zie xaban al heel lang posten en hij is juist iemand die altijd wel netjes en beleefd blijft, of er moet echt iemand dom aan het doen zijn.quote:
I disagree. Soms is hij erg bot.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik zie xaban al heel lang posten en hij is juist iemand die altijd wel netjes en beleefd blijft, of er moet echt iemand dom aan het doen zijn.
Totdat jij begon over je werkuitje.quote:
Afferim.quote:
Aferinquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:26 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Totdat jij begon over je werkuitje.![]()
Totdat dat peacedingetje werd gezien voor Carsi teken.
[..]
Afferim.
ik voel me iig niet aangesproken en toch ook weer wel anders had ik niet gereageerdquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:18 schreef Che_ het volgende:
Al die Turken die pas 'meedoen' met de demonstranten als het uitkomt om even in de spotlights te staan en erkenning krijgen...
Bronnen waar in staat dat ze met zijn alle een gesprek willen. Het is allang bekend dat er maar 2 mee mochten doen dus waar heb je het over?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef Theoden het volgende:
Ja, want bot zijn en schelden is enige manier om iemand op z'n fouten te wijzen. Top niveau. Ik heb de bronnen erbij gezet later of hebben jullie die alsnog gemist?
Bu arada ... Beyoglunda Gezersin @ Taksim (Bron: Live stream)
Schelden ben ik het niet mee eens. Bot zijn.. tja ligt eraan. Gelijk bot doen is onnodig, maar soms maakt men het er naar, vooral hier.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef Theoden het volgende:
Ja, want bot zijn en schelden is enige manier om iemand op z'n fouten te wijzen. Top niveau. Ik heb de bronnen erbij gezet later of hebben jullie die alsnog gemist?
Bu arada ... Beyoglunda Gezersin @ Taksim (Bron: Live stream)
Ik had het over de BT'ers.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik voel me iig niet aangesproken en toch ook weer wel anders had ik niet gereageerd,
ik was er vanaf dag 1 bij.. niet bij Gezi maar wel bij 't eerste protest in de stad, later eentje van 't universiteitspersoneel meegelopen en tussendoor de tentenkampen bezocht waar vrienden zaten. (die dingen moeten nummers krijgen voor 't vinden).
Maar volgens mij is dit voor "iedereen", degenen die daar lang in tentjes zitten zijn de motor maar de rest mag het evengoed meevieren. Degenen die hier het nieuws deelden en iedereen die actief / passief meedeed heeft meegedaan. Dat sommige groepen iets later de deur uit komen doet daar niet zoveel van af, van mijn part komen ze pas op 't allerlaatst, het zou zonde zijn als dit weer tot discussies in de toekomst gaat leiden.
Ik zou zelf 't liefst naar Istanbul of Ankara afreizen als er iets moois ontstaat maar als dat niet ontstaat neem ik als Nederlandse-Turk hier een redelijk groot risico ivm de al opgepakte buitenlandse demonstranten in Istanbul. De situatie is soms erg onvoorspelbaar en nu bijna een dubbeltje op z'n kant.
Dit nummer hoorde ik een keer in een toeristisch oord. I love it, maar meezingen ho maar. Toen al die inheemse Turken begonnen mee te zingen, dacht ik echt FML, ik hoor echt nergens bijquote:
Ik denk dat Che het niet snapt, omdat hij niet Turks is. Ik denk dat Che ook gewoon lekker wil fokken. Lekker Turkies pesten en zien hoe ze zich opwinden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:31 schreef Theoden het volgende:
Ik wil naar Istanbul om mee te doen. Niet om in de spotlights te staan. Wat maakt mij dat nou uit. Dat jij er zo over denkt zeg meer over jou dan over mij. Ik wil het volk steunen, laten voelen dat ze niet alleen zijn. Dat is dit waar dit allemaal om gaat, maar dat wil jij gewoon niet begrijpen Che.
Je zegt dat ik blind ben en niks wil zien, maar jij wil absoluut niet zien dat er gewoon een best grote groep is die dingen wil veranderen in Turkije en meer vrijheid wil. Is het nou zo moeilijk om daar een beetje symphatie voor te kweken?
ja dat klopt, maar gezien 't tempo van veranderingen hier weet ik niet of 't over een paar maanden / klein jaar nog zo isquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Hehe, maar bij havelka kan je nog gewoon alcohol blijven drinken na de nieuwe regelgeving.
Lees de reactie boven je.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:31 schreef Theoden het volgende:
Ik wil naar Istanbul om mee te doen. Niet om in de spotlights te staan. Wat maakt mij dat nou uit. Dat jij er zo over denkt zeg meer over jou dan over mij. Ik wil het volk steunen, laten voelen dat ze niet alleen zijn. Dat is dit waar dit allemaal om gaat, maar dat wil jij gewoon niet begrijpen Che.
Je zegt dat ik blind ben en niks wil zien, maar jij wil absoluut niet zien dat er gewoon een best grote groep is die dingen wil veranderen in Turkije en meer vrijheid wil. Is het nou zo moeilijk om daar een beetje symphatie voor te kweken?
Heb jij een bron waar instaat dat er echt maar maximaal 2 mee mogen? Daarnaast is Takims Platform op verzoek van Erdogan met z'n allen in het vliegtuig gestapt om van Istanbul naar Ankara te gaan. Was het dan teveel gevraagd om aan te geven dat dat niet nodig was?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:29 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Bronnen waar in staat dat ze met zijn alle een gesprek willen. Het is allang bekend dat er maar 2 mee mochten doen dus waar heb je het over?
laat ze maar komenquote:
BT'ers die iets zeggen staan al vaker tegen Erdogan en de meeste tot nu toe houden hun mond. Enkele BT'ers zijn inderdaad mediageil (Hulya Avsar bijvoorbeeld) en die andere malloot die al eerder gequote werd hier, maar goed daar zijn ze BT'ers voorquote:
Haberlari ac seyret, was gewoon op tv dat het om 2 eylemci + 8 sanatci ging/gaat.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef Theoden het volgende:
[..]
Heb jij een bron waar instaat dat er echt maar maximaal 2 mee mogen? Daarnaast is Takims Platform op verzoek van Erdogan met z'n allen in het vliegtuig gestapt om van Istanbul naar Ankara te gaan. Was het dan teveel gevraagd om aan te geven dat dat niet nodig was?
Waarom wil hij niet met hun allemaal praten? Waarom kan hij niet gewoon 1 stap zetten.
Bir ileri, iki geri gidip duruyor. Liderlik boyle olmaz.
Volgens mij doel jij op het gesprek van gisteren?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Haberlari ac seyret, was gewoon op tv dat het om 2 eylemci + 8 sanatci ging/gaat.
Waarom hij dat niet kan? Kan hij wil, wilt hij blijkbaar niet. En andersom? Waarom is 2 niet voldoende?
nee, van vandaag, welke om 2230 zou plaatsvinden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Volgens mij doel jij op het gesprek van gisteren?
Sorry, maar ik kijk geen nieuwe op Turkse zenders behalve soms CNN Turk en Halk TV. Geen enkele zender geeft fatsoenlijk nieuws en alles is gekleurd (zelfs Halk TV vanuit opstandelingen kant).quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Haberlari ac seyret, was gewoon op tv dat het om 2 eylemci + 8 sanatci ging/gaat.
Waarom hij dat niet kan? Kan hij wil, wilt hij blijkbaar niet. En andersom? Waarom is 2 niet voldoende?
Als je volledig en objectief nieuws wilt moet je beide kanten volgen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:39 schreef Theoden het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kijk geen nieuwe op Turkse zenders behalve soms CNN Turk en Halk TV. Geen enkele zender geeft fatsoenlijk nieuws en alles is gekleurd (zelfs Halk TV vanuit opstandelingen kant).
Ik lees wel alle krantensites, omdat die toch net iets vollediger zijn. Taksim platform bestaat uit aardig wat man. Twee man kiezen is gewoon niet handig als er zoveel verschillende groeperingen vertegenwoordigd worden.
Ik zie dit als een slim spelletje van Erdogan.
"Wij hebben het geprobeerd, maar ze wilden niet".
Ünlü sanatçıların Esenboğa Havalimanı’ndan Başbakanlık Resmi Konutu’na taksi ile gelmeleri dikkat çekti. Başbakanlık Konutu'na sanatçıların ardından iki taksiyle Taksim Dayanışma'dan 6 kişi daha geldi. Taksim Dayanışma'dan gelen 6 kişinin refakatçı olarak Başbakanlık'ta bulundukları öğrenildi. Taksim Dayanışma'dan Eyüp Muhcu ve Can Tüzün'ün toplantıya sanatçılarla birlikte katıldı.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:40 schreef Ambipur het volgende:
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23500865.asp
Eh... Ik begrijp deze tactiek niet... Waarom praat hij met ze?
Meningen verschillen. Jij vindt dat Taksim dit met beide handen had moeten aanpakken en ik vind dat Erdogan niet zo moeilijk moest doen. Ze zijn met 6 man afgereisd en ze vertegenwoordigen verschillende groepen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als je volledig en objectief nieuws wilt moet je beide kanten volgen.
Ja, Erdogan dacht al zeker: 2 kisi davet etsem kesin gelmezler.... Zelfs dit praat je goed. Eylemciler hadden dit met 2 handen moeten aangrijpen.
Waarom gaat hij constant een gesprek aan met beroemdheden?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ünlü sanatçıların Esenboğa Havalimanı’ndan Başbakanlık Resmi Konutu’na taksi ile gelmeleri dikkat çekti. Başbakanlık Konutu'na sanatçıların ardından iki taksiyle Taksim Dayanışma'dan 6 kişi daha geldi. Taksim Dayanışma'dan gelen 6 kişinin refakatçı olarak Başbakanlık'ta bulundukları öğrenildi. Taksim Dayanışma'dan Eyüp Muhcu ve Can Tüzün'ün toplantıya sanatçılarla birlikte katıldı.
Goed toch dat r gesprekken plaats vinden?
Juist jij begrijpt hem. Erdogan doet moeilijk, Erdogan wilt ze niet spreken, heeft ze niet uitgenodigd. Ulan adam ne yapsa is niet goed. Erdogan doet water bij de wijn door een gesprek te willen voeren, capulcularda bi zahmet yapsinlar.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:43 schreef Theoden het volgende:
[..]
Meningen verschillen. Jij vindt dat Taksim dit met beide handen had moeten aanpakken en ik vind dat Erdogan niet zo moeilijk moest doen. Ze zijn met 6 man afgereisd en ze vertegenwoordigen verschillende groepen.
Ik snap gewoon niet dat een leider van een land zo moeilijk kan doen en alles waar hij zo hard voor gewerkt heeft naar de klote kan helpen. Sidik yarisi derler buna ...
Er staat ook capulcular? Dus ook taksim platform mensen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waarom gaat hij constant een gesprek aan met beroemdheden?
Neyse.. Beter dan niets I guess.
Xaban, mensen willen zien dat Erdogan ook warm en hartelijk kan doen. Dat is precies waar dit allemaal over gaat. Erdogan denkt alles te kunnen maken, denkt boven het volk te staan en dit soort dingen bevestigen dat alleen maar in de ogen van de protesteerders.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Juist jij begrijpt hem. Erdogan doet moeilijk, Erdogan wilt ze niet spreken, heeft ze niet uitgenodigd. Ulan adam ne yapsa is niet goed. Erdogan doet water bij de wijn door een gesprek te willen voeren, capulcularda bi zahmet yapsinlar.
4 glazen water en misschien borek.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:48 schreef Theoden het volgende:
[..]
Xaban, mensen willen zien dat Erdogan ook warm en hartelijk kan doen. Dat is precies waar dit allemaal over gaat. Erdogan denkt alles te kunnen maken, denkt boven het volk te staan en dit soort dingen bevestigen dat alleen maar in de ogen van de protesteerders.
Wat had het hem gekost om niet 2 maar 6 man binnen te laten? Vertel me dat eens aub ....
Ze hadden Gezi misschien kunnen redden, maar dat veranderd niks aan het feit dat Erdogan stug is en blijft. Zolang dat niet veranderd gaat dit gewoon door.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:52 schreef xaban06 het volgende:
[..]
4 glazen water en misschien borek.
Wat hadden de capulcular kunnen bereiken door het gesprek wel aan te gaan met 2 man? Misschien heel heel heel erg veel.
Welterusten Theo.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:53 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ze hadden Gezi misschien kunnen redden, maar dat veranderd niks aan het feit dat Erdogan stug is en blijft. Zolang dat niet veranderd gaat dit gewoon door.
Waarom is 2 niet genoeg? Er zullen dan al 3 mensen aan het woord zijn. Meer dan voldoende.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:53 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ze hadden Gezi misschien kunnen redden, maar dat veranderd niks aan het feit dat Erdogan stug is en blijft. Zolang dat niet veranderd gaat dit gewoon door.
Ik denk dat hij een natte neus heeft en zijn goorheid weg boent met zijn handen/vinger.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:57 schreef xminator het volgende:
[ afbeelding ]
Zit die man daarachter nou aan zn neus te peuteren?
verrader!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:47 schreef paddy het volgende:
opruimslotje.
Ja daaag, daar valt niet tegen te modereren. Wat een SC
Oke, laatste pagina gaat het weer redelijk.. Voor de SC verwijs ik jullie naar
NWS / [SC] Met je vingers in de vis
Ook niet in het Turks hier, want ik ga dat als schelden modereren omdat we dit al eens eerder hebben gehad, ik er geen letter van kan vertalen en het bovendien niet netje is tegenover de users die ook geen Turks kunnen lezen.
Succes met ontopic jullie
Het is net promotie voor een wasmiddel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 01:08 schreef Ambipur het volgende:
[ afbeelding ]
trotsopislam.nl
Deze broeder wil het beste voor Turkije, hij zorgt voor meer Islam in zijn land, het kost tijd maar het is onderweg. Hij doet enkel wat Allah van ons vraagt. De mensen die tegen hem protesteren hebben geen kennis en willen het net zo hebben als in de kufar-landen. Denk er goed over na, doe wat Allah wilt dat je doet en niet wat je ziel verlangt. Shari'a ooit overal in shaa Allah ♡
En dan zie ik vooral basi acik chicks reageren met:
En ook ik ben trots op Erdogan..!!! Sta voor 100000000% achter hem, zolang hy ALLAH (c.c) aan zyn zyde heeft zal niemand en niets hem en Turkije breken..!!! Allahu ekber..!!<3
Ik dacht meer aan een zakdoek....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 05:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is net promotie voor een wasmiddel.
Al gedaanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:47 schreef pokkerdepok het volgende:
even tekenen pelase.
https://secure.avaaz.org/en/erdogan_end_the_crackdown_a/?pv=14
Vertaling: tot rechterlijke besluit en tot uitslag verkiezing/stemming duidelijk zal zijn, zal het park niet aangeraakt worden.quote:"Mahkeme kararı ve oylama sonucu belli olana kadar gezi Parkı'na dokunmayacağız" sözü verdi.
Ik wilde 't gisteren uitbreiden, was heel laat thuis, niet kunnen uitbreiden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:59 schreef Ambipur het volgende:
Zargon, heb je alle foto's uitgekozen eigenlijk.
Even voor de duidelijkheid.. Bedoelen ze de uitslag van een referendum of nieuwe partijverkiezingen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Vertaling: tot rechterlijke besluit en tot uitslag verkiezing/stemming duidelijk zal zijn, zal het park niet aangeraakt worden.
Nou. Dat is stap 1 iig.
![]()
Alle belangrijkere dingen negeren we maar even voor het gemak.![]()
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23500865.asp
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid.. Bedoelen ze de uitslag van een referendum of nieuwe partijverkiezingen?
quote:
quote:De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft in een gesprek met demonstranten benadrukt dat hij een uitspraak van de rechter over omstreden bouwplannen rond het Taksimplein in Istanbul zal afwachten en respecteren. Mocht de rechter beslissen dat de bouw niet door mag gaan, dan zal de regering zich daarbij neerleggen.
Ga ik nu proberen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wilde 't gisteren uitbreiden, was heel laat thuis, niet kunnen uitbreiden.
Je kunt alvast de bestaande versie (20 foto's - code onderaan) gebruiken. Ik zal 'm vanavond wel uitbreiden (ik kan de openingspost elk moment aanpassen).
Daar twijfelde ik ook even.. Maar gezien hij doelt op een rechterlijk besluit lijkt een referendum onlogisch.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid.. Bedoelen ze de uitslag van een referendum of nieuwe partijverkiezingen?
Ze voelen zich verbonden als groep en er ligt mogelijk nog wat aan acceptatie te winnen gezien de islamitische koers die de regering vaart.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:28 schreef Che_ het volgende:
Waarom staan die gays met regenboogvlaggen daar? Heeft de regering speciale wetten tegen ze?
Beter stop je met die onzin.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:49 schreef Ambipur het volgende:
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/23503054.asp
Nou, het gaat weer goed/beter op de beurs. Back to normal life.
En wat hebben we hiervan geleerd? Turkije is glijdende.
Nee, maar ze hebben het sowieso moeilijk daar. Niks mis mee dat ze daar staan dus.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:28 schreef Che_ het volgende:
Waarom staan die gays met regenboogvlaggen daar? Heeft de regering speciale wetten tegen ze?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:00 schreef De_Guidance het volgende:
Leuke dialogen af en toe.
[ afbeelding ]
Dat is waarquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Een gay pride is in Nederland natuurlijk niet alleen maar een protest, maar ook gewoon een gezellige culturele uiting, net als een bloemencorso, carnaval, de stille omgang etc etc.
Ik begrijp het niet.. Waarom wordt niet gesproken over angsten voor AKPs enorme invloed? Hoe ze hun stemmen verkrijgen? Zulke zaken?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:02 schreef Beathoven het volgende:
Business as usual. Dus alles ging over een park? Het buitensporige geweld, de gewonden en doden. Het ging hier niet over mensenrechten en democratie maar over een park.
Ik zou deze regering een pluim geven als ze dit na dag 1 hadden gedaan en geen olie op t vuur hadden gegooid maar nu kan ik er weinig van maken.
Vertrouw jij erop dat de regering zich niet zal bemoeien met de stemming van zo'n referendum?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:05 schreef De_Guidance het volgende:
Stappen die de regering gaat ondernemen:
1. Al het geweld gaat worden onderzocht
2. Ze gaan wachten op de beslissing van de rechter (over de barak)
3. Als de rechter nee zegt, gaat het niet door.
4. Als de rechter ja zegt, komt er een referendum
Ze gaan vast campagne voeren en dat mag toch?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Vertrouw jij erop dat de regering zich niet zal bemoeien met de stemming van zo'n referendum?
Ik bedoelde meer, denk je dat alles eerlijk zal verlopen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze gaan vast campagne voeren en dat mag toch?
Ja. Verkiezingen in Turkije lopen eerlijk. Er zijn ook altijd internationale waarnemers bij. Je moet echt niet alles geloven wat op internet wordt gezegd.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer, denk je dat alles eerlijk zal verlopen?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:09 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja. Verkiezingen in Turkije lopen eerlijk. Er zijn ook altijd internationale waarnemers bij. Je moet echt niet alles geloven wat op internet wordt gezegd.
Even niet wijzen.. Daar ging het niet om.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:34 schreef Che_ het volgende:
Dat stemmen 'verkopen' gebeurt op regionaal niveau en andersom net zo goed. En tja, degene die zich laat omkopen is net zo schuldig.
Baan kwijtraken (ligt dus aan de politieke voorkeur van je baas), zijn ook mensen die ook problemen krijgen als ze geen CHP stemmen.
Nee, niet bepaald, want wederom, de grootste bedrijven worden niet gerund door CHP mensen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:41 schreef Che_ het volgende:
Het gaat niet om het wijzen, maar het heft elkaar op. Snapje.
Als dat daadwerkelijk gebeurd, kunnen ze een klacht indienen en bewijzen, toch? Trouwens, gaat stemmen niet anoniem?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]Video's waarin mensen worden geronseld om voor pakken macaroni hun stemmen te verkopen, klachten van mensen dat ze moeten stemmen op de AKP, omdat ze anders hun baan kwijtraken is eerlijk?
Totaal niet representatief, dat snap je zelf ook wel hoop ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]Video's waarin mensen worden geronseld om voor pakken macaroni hun stemmen te verkopen, klachten van mensen dat ze moeten stemmen op de AKP, omdat ze anders hun baan kwijtraken is eerlijk?
Hoe wil je dat bewijzen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk gebeurd, kunnen ze een klacht indienen en bewijzen, toch? Trouwens, gaat stemmen niet anoniem?
En dan, zitten ze zonder baan? Die mensen stemmen juist akp om hun baan te behouden/krijgen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:45 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk gebeurd, kunnen ze een klacht indienen en bewijzen, toch? Trouwens, gaat stemmen niet anoniem?
Serieus? Kan je een bron geven waaruit dat blijkt?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:48 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
En dan, zitten ze zonder baan? Die mensen stemmen juist akp om hun baan te behouden/krijgen.
quote:Turkish police: we're fighting inhuman work conditions, not protesters | World news | guardian.co.uk
Officers in Istanbul's Gezi Park and elsewhere have been on duty for weeks without rest, yet face major hurdles in unionising
Tired after spending the second night in a row sleeping on his shield on a city centre pavement, deprived of washing and toilet facilities, hungry and thirsty, the Turkish police officer sounded rather fed up.
"We have now been working for 56 hours straight," he said.
The 30 exhausted riot police officers sitting on a pavement in a side street by Istanbul's Taksim Square had had one hour of rest the night before. Some of them dozed, their heads against a wall.
The officer lifted his security vest, filled with teargas cartridges. "Between this, the teargas gun and my shield, I carry about 10kg. But after a couple of hours on duty, it feels like I am carrying 100."
His colleague interrupted: "All of us are completely exhausted. We have been working like this ever since the protests began two weeks ago." Another laughed. "We are too tired to even do this interview." They requested anonymity for fear of repercussions.
After almost a fortnight on the frontline of the biggest street unrest seen in Turkey in years, the officers are disgruntled at the way they are being treated by their superiors. They all criticised the lack of facilities for riot police on duty around Taksim Square.
"There are no toilets, no washrooms," said one. "We have to ask in hotels and shops. That's unacceptable." Others join in: "Our food supply is very bad. Sometimes there is nothing to eat all day, sometimes the food has gone bad."
Some say that they buy their own food instead, but expenses cannot be claimed.
"How are we supposed to respect other people's rights if nobody respects ours?" one police officer wondered.
The police have been accused of using excessive force against the protesters in Gezi Park and in demonstrations that spread all over the country. According to the Turkish Medical Association, 4,345 people sustained injuries as a result of the police's heavy-handed interventions. Three are still said to be in critical condition.
Faruk Sezer, head of the newly formed police union Emniyet-Sen, linked the police violence directly to a lack of sleep and mistreatment of police officers by their superiors.
"How are people supposed to respect the police when they see them sleeping on the pavement in their uniforms? This is not how the governor and the Turkish police directorate should treat their employees. It's inhuman," he said.
"Fatigue and constant pressure lead to inattentiveness, aggression and a lack of empathy. It's irresponsible to keep riot police on duty for such long hours without any rest."
He added that around 500 riot police have been injured over the past two weeks. In Adana, one policeman fell off a bridge and died, an accident reportedly caused by exhaustion.
Police officers in Turkey have major problems attempting to organise to represent themselves and press for better working conditions. So far attempts to form a democratic union have been met by bans and threats of disciplinary action. The police officers who founded Emniyet-Sen seven months ago have all been suspended.
Despite a court decision to the contrary, neither the Turkish government nor the police directorate recognise the union, and new recruits to the organisation – so far, Emniyet-Sen counts about 10,000 members – face disciplinary threats and investigation.
Human rights groups say the Turkish government imposes tough restrictions on police rights.
"Police officers like everyone else have the right to join a union, a fundamental right stemming from the right to organise and the right to freedom of association," said Andrew Gardner, Turkey researcher for Amnesty International.
"Given the events of the last few weeks it is particularly important that police officers are given access to such representation, with direction being given from their superiors to use excessive force against demonstrators."
In Gezi Park, where the protesters have been camping for a fortnight, many taking part underline that their quarrel is not with the police.
"We do not fight or want to fight against the police," said Hamit Menemencioglu, 21. "Our criticism is against the Turkish government, and they should be the ones dealing with us, talking to us."
Just a few streets away, the officers could not agree more.
"These protests will not be quashed with teargas," said one. "There needs to be dialogue. They need to find a consensus." His colleagues nod. "We do not enjoy fighting citizens, and we hope that there will be an end to this soon."
Bron: www.guardian.co.uk
Hoe kan jij bewijzen dat grote aantal mensen AKP moeten stemmen en anders hun baan verliezen? En dan niet dat ene artikel linken van twee willekeurige gasten.quote:
Ja, idd, hoe wil je zo iets bewijzen? Ik heb mijn eigen ervaringen uit mijn mahalle, dat is voor mij genoeg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:52 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Hoe kan jij bewijzen dat grote aantal mensen AKP moeten stemmen en anders hun baan verliezen? En dan niet dat ene artikel linken van twee willekeurige gasten.
Dat telt helaas niet. Zulke dingen kan iedereen roepenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:53 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, idd, hoe wil je zo iets bewijzen? Ik heb mijn eigen ervaringen uit mijn mahalle, dat is voor mij genoeg.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:55 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Dat telt helaas niet. Zulke dingen kan iedereen roepen.
Lees eens goed wat er staat?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:55 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Ben jij, plots, een legitieme bron voor de wereld?
Laat gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:55 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Ben jij, plots, een legitieme bron voor de wereld?
Laat gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Lees eens goed wat er staat?
Gedaan. Mijn vraagt blijft (sterker staan).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Lees eens goed wat er staat?
Jouw UI maakt mij gek.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:57 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Gedaan. Mijn vraagt blijft (sterker staan).
Wat ik me bij dit soort dingen af vraag is hoe weten degenen die de betreffende dreigingen uiten of in ruil voor goederen willen dat je stemt op een bepaalde partij nou of je daadwerkelijk ook stemt op die partij? Er bestaat toch zoiets als het stemgeheim?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:11 schreef Ambipur het volgende:
Jij-bak nummer 21413quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:34 schreef Che_ het volgende:
Baan kwijtraken (ligt dus aan de politieke voorkeur van je baas), zijn ook mensen die ook problemen krijgen als ze geen CHP stemmen.
Waarom denk je dat Erdogan de rechters ooit vervangen heeftquote:De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft in een gesprek met demonstranten benadrukt dat hij een uitspraak van de rechter over omstreden bouwplannen rond het Taksimplein in Istanbul zal afwachten en respecteren. Mocht de rechter beslissen dat de bouw niet door mag gaan, dan zal de regering zich daarbij neerleggen.
Erdogan heeft kort nadat de rellen begonnen al aangegeven dat hij zich niets aantrekt van de rechter. Dit is niets meer dan kunstgreep om de demonstranten koest te houden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:56 schreef Capi het volgende:
Belangrijk is ook de vraag of de rechter die zich daarover zal buigen al vast stond/staat of dat er nu bepaald gaat worden welke rechter zich over de zaak mag buigen.
Ik vraag mij af hoe lang jij wil dat de chaos voortduurt en wat je denkt ermee te bereiken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Erdogan heeft kort nadat de rellen begonnen al aangegeven dat hij zich niets aantrekt van de rechter. Dit is niets meer dan kunstgreep om de demonstranten koest te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |