abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127722079
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:04 schreef freako het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Het gaat hier om pubers van 17-18 jaar, niet om geharde criminelen.
Naïeve houding. Dat het om pubers gaat, wil niet zeggen dat ze niet crimineel kunnen zijn of worden.
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:20:55 #202
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_127722207
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:04 schreef freako het volgende:

Dat denk ik ook. Het gaat hier om pubers van 17-18 jaar, niet om geharde criminelen.
Daar ben ik niet zo zeker van. Er zullen zeker een aantal types tussen zitten die erg geslepen zijn. Die school staat nou niet bepaald in het beste deel van Rotterdam.
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:22:19 #203
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127722277
Ik denk niet dat veel scholieren de examens hebben gehad. Zoiets hou je niet stil wanneer 100 scholieren het weten. Er is er altijd een die zijn mond voorbij praat.

Eerder denk ik dat je in de directe/indirecte vriendengroep van de desbetreffende verdachten moet gaan kijken. Kijken wat voor cijfers ze halen en misschien ook een analyse op welke vragen zij goed en fout hebben gemaakt. Als 10% van de scholieren een multiple choice vraag fout heeft en iemand heeft die goed, en een andere "simpele" vraag fout(expres gedaan om cijfer geen 10 te laten zijn), dan is er een grotere kans dat diegene gefraudeerd heeft.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_127722554
Hebben mensen zich trouwens al een beetje verdiept in de Facebook-pagina van de dader wiens naam bekend is?

Ik zal de link hier neerzetten, maar die wordt vast wel weggehaald: https://www.facebook.com/anass.bofarid

Meneer is nogal fan van de jihad, van totale moslimoverheersing, van niqaabs en sharia4holland. En anti-democratie en anti-vrouwen-die-zich-onvoldoende-bedekken.

Extremistje in de dop. Als je ziet wat die school zoal voortbrengt, is het toch echt aan te raden om dat haatpaleis zo snel mogelijk te sluiten.
pi_127722717
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:28 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Hebben mensen zich trouwens al een beetje verdiept in de Facebook-pagina van de dader wiens naam bekend is?

Ik zal de link hier neerzetten, maar die wordt vast wel weggehaald: https://www.facebook.com/anass.bofarid

Meneer is nogal fan van de jihad, van totale moslimoverheersing, van niqaabs en sharia4holland. En anti-democratie en anti-vrouwen-die-zich-onvoldoende-bedekken.

Extremistje in de dop. Als je ziet wat die school zoal voortbrengt, is het toch echt aan te raden om dat haatpaleis zo snel mogelijk te sluiten.
_O- Wanneer sluit jij die haatpaleis in je hersenpan?
pi_127723017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:32 schreef Chadi het volgende:

[..]

Typisch; de boodschapper moet het weer ontgelden. :') Je kunt toch met eigen ogen zien wat voor soort gedachtegoed dat joch aanhangt? Waarom ontken je wat overduidelijk is?

En in plaats van mij aan te vallen: waarom neem je er geen afstand van?
pi_127723164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Typisch; de boodschapper moet het weer ontgelden. :') Je kunt toch met eigen ogen zien wat voor soort gedachtegoed dat joch aanhangt? Waarom ontken je wat overduidelijk is?

Je vergeet de laatste alinea van je eigen posting. Is niet erg, je diskwalifeert je met deze laatste zin.
Fijne avond
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:45:42 #208
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127723332
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Daar ben ik niet zo zeker van. Er zullen zeker een aantal types tussen zitten die erg geslepen zijn. Die school staat nou niet bepaald in het beste deel van Rotterdam.
Die zullen er vast tussenzitten. Maar geldt dat voor allemaal? Bovendien, zouden dat soort types eindexamen VWO doen? Of is dat een vooroordeel van mij?
pi_127723351
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je vergeet de laatste alinea van je eigen posting. Is niet erg, je diskwalifeert je met deze laatste zin.
Fijne avond
Na Samir A - ook al zo'n succesnummer - nu weer dit. En dan ook nog dubieuze reisjes naar Mekka en allerlei berichten over hoe er haat wordt gepredikt op die school. Verzin ik niet hoor, komt gewoon naar buiten. Het barst daar van de misstanden.

Degene die zich diskwalificeert, is niet degene die dat benoemt, maar degene die doet of z'n neus bloedt en wegkijkt. Fijne avond ook nog...
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 20:51:36 #210
249559 crew  Lavenderr
pi_127723581
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Na Samir A - ook al zo'n succesnummer - nu weer dit. En dan ook nog dubieuze reisjes naar Mekka en allerlei berichten over hoe er haat wordt gepredikt op die school. Verzin ik niet hoor, komt gewoon naar buiten. Het barst daar van de misstanden.

Degene die zich diskwalificeert, is niet degene die dat benoemt, maar degene die doet of z'n neus bloedt en wegkijkt. Fijne avond ook nog...
Ik begrijp al helemaal niet dat die school nog steeds open is. Na alles wat er al bekend is.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:01:51 #211
3542 Gia
User under construction
pi_127724091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:57 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Als iemand een 9 haalt op een vak waar hij of zij een 3 gemiddeld stond is dat wel verdacht :')
Mwa, ik stond voor Frans een 4 gemiddeld, niet alle boeken gelezen, maar haalde voor het CS wel een 9. Was alleen tekst verklaren, makkie.

Maar ik denk dat een slagingspercentage van 100% echt wel verdacht is.

Ergens ben ik wel voor het afschaffen van al het bijzonder onderwijs, maar dat is, helaas, niet zomaar mogelijk.

Wat men wel kan doen, is de staatssteun stoppen en de leerlingen niet mee laten doen aan de staatsexamens. En dan bepaalt de werkgever, of vervolgonderwijs, wel welke opleiding zij erkennen en welke niet. Eventueel kan er een toelatingsexamen volgen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:05:39 #212
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127724260
quote:

Wat een mafkees die gast :')

Mag je al preventief een AIVD mannetje op zetten.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_127724413
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Aha, ik heb ook nog geen afstand genomen van die mafkees. Wat maakt mij dat aangezien je het wel verlangt van anderen?
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:09:40 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127724430
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:05 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Plaatjes genoeg op z'n site:
The End Times are wild
pi_127724505
quote:

Lijkt mij niet heel veel anders dan elke andere moslim die het geloof op de juiste wijze belijdt? Afgezien van een mogelijke adoratie van de mafkezen van sharia4holland wellicht.
  Redactie Frontpage woensdag 12 juni 2013 @ 21:12:20 #216
145738 superworm
is erbij
pi_127724550
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Plaatjes genoeg op z'n site:
[ afbeelding ]
Inhoudelijke argumenten daargelaten, mogen de terroristi's dezer wereld wel een keertje een cursusje Photoshop doen. Wat een treurige plaatjes zijn het doorgaans toch. Die van Breivik waren ook op 't niveau Paint Windows 3.1.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127724585
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:05 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Nee, dat mag van sommige niet. Meneer zou maar eens in z'n privacy aangetast worden. :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:17:41 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127724881
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:12 schreef superworm het volgende:

[..]

Inhoudelijke argumenten daargelaten, mogen de terroristi's dezer wereld wel een keertje een cursusje Photoshop doen. Wat een treurige plaatjes zijn het doorgaans toch. Die van Breivik waren ook op 't niveau Paint Windows 3.1.
En wat betere film-videoapparatuur kopen. Zie je zo'n filmpje van een onthoofding in een resolutie van 300x200 met schokkend beeld. Kom op zeg, het is 2013! Een simpele camera met een fatsoenlijke resolutie en anti-schok kost nog geen vijf tientjes.
The End Times are wild
  Redactie Frontpage woensdag 12 juni 2013 @ 21:18:49 #219
145738 superworm
is erbij
pi_127724955
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

En wat betere film-videoapparatuur kopen. Zie je zo'n filmpje van een onthoofding in een resolutie van 300x200 met schokkend beeld. Kom op zeg, het is 2013! Een simpele camera met een fatsoenlijke resolutie en anti-schok kost nog geen vijf tientjes.
Idd. Broertje en ik noemen dat altijd 'opgenomen met een aardappel'.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:19:52 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127725034
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:18 schreef superworm het volgende:

[..]

Idd. Broertje en ik noemen dat altijd 'opgenomen met een aardappel'.
Bizar toch. Kom op, zelfs het gemiddelde vakantiefilmpje van Jantje in het kinderbadje is van betere kwaliteit. En dan maken hun een filmpje van een onthoofding dat de hele wereld overgaat! Onbegrijpelijk dat mensen dat op zo'n lage resolutie doen.
The End Times are wild
  Redactie Frontpage woensdag 12 juni 2013 @ 21:21:55 #221
145738 superworm
is erbij
pi_127725140
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bizar toch. Kom op, zelfs het gemiddelde vakantiefilmpje van Jantje in het kinderbadje is van betere kwaliteit. En dan maken hun een filmpje van een onthoofding dat de hele wereld overgaat! Onbegrijpelijk dat mensen dat op zo'n lage resolutie doen.
Sja, het lijkt doorgaans wel gefilmd met een Samsung D600 of iets nóg archaïscher. Al is het effect van een aantal keer geüpload, geconverteerd, gedownload, geconverteerd en wéér geüpload worden ook vrij drastisch. Puur een YT-upload reduceert mijn prachtigste 1080p-filmpjes doorgaans tot ondermaatse 720p, soms zelfs nog slechter.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127725173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:11 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Lijkt mij niet heel veel anders dan elke andere moslim die het geloof op de juiste wijze belijdt? Afgezien van een mogelijke adoratie van de mafkezen van sharia4holland wellicht.
Nou, als dit is hoe de gemiddelde moslim in Nederland z'n geloof belijdt, moeten we ons echt zorgen gaan maken.
pi_127725185
Als in 2009 al examens gestolen werden kun je erop rekenen dat elk jaar daarop meer examens verspreid werden. Beetje naief om te zeggen dat er in vorige jaren geen examens gestolen zijn, gezien de honderd procent slagingen op die school.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:25:45 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127725375
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:21 schreef superworm het volgende:

[..]

Sja, het lijkt doorgaans wel gefilmd met een Samsung D600 of iets nóg archaïscher. Al is het effect van een aantal keer geüpload, geconverteerd, gedownload, geconverteerd en wéér geüpload worden ook vrij drastisch. Puur een YT-upload reduceert mijn prachtigste 1080p-filmpjes doorgaans tot ondermaatse 720p, soms zelfs nog slechter.
Waarom wordt er wel gecollecteerd voor betere wapens en opleidingen voor extremisten, maar niet voor wat eenvoudige video-apparatuur?
The End Times are wild
pi_127725376
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:11 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Lijkt mij niet heel veel anders dan elke andere moslim die het geloof op de juiste wijze belijdt?
Je bent zelf een fundamentalistische moslim dat je je uitlaat met kwalificaties als 'de juiste wijze'?
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 21:25:51 #226
249559 crew  Lavenderr
pi_127725380
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:22 schreef Loekie1 het volgende:
Als in 2009 al examens gestolen werden kun je erop rekenen dat elk jaar daarop meer examens verspreid werden. Beetje naief om te zeggen dat er in vorige jaren geen examens gestolen zijn, gezien de honderd procent slagingen op die school.
Ach tuurlijk.
pi_127725529
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Heb jij al afstand genomen van Patrick S.? Of Benno de zwemleraar?
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:30:43 #228
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_127725657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:45 schreef freako het volgende:

Die zullen er vast tussenzitten. Maar geldt dat voor allemaal? Bovendien, zouden dat soort types eindexamen VWO doen? Of is dat een vooroordeel van mij?
Nee, natuurlijk niet. Ik wilde alleen aangeven dat je alles kunt verwachten en dat je niks kan uitsluiten. Ik denk zelf niet dat zulke types eindexamen vwo doen, maar ik heb al veel gezien en gehoord op scholen in Rotterdam-Zuid, dus sluit ik dit dus niet uit (al acht ik het wel redelijk onwaarschijnlijk).
pi_127725955
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:22 schreef Loekie1 het volgende:
100% slagingspercentage en dat met een 5,9 gemiddeld...
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:36:29 #230
123170 alors
zlata1234
pi_127725998
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:45 schreef freako het volgende:

[..]

Ik ken iig wel 'zo'n type' ik denk dat hij erger is, want hij heeft nog véél meer op zijn kerkfstok, examens jatten valt daarbij in het niet, maar die deed wel gewoon vwo NG of NT profiel. Weinig aanwezig op school, maar hij haalde het wel. Genoeg intelligentie dus, die hij helaas liever voor criminele zaken inzet.
know'm sayin?
word? word.
pi_127726146
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik verdedig niet de daden van Patrick S. of Benno de zwemleraar, dus hoef ik er ook geen afstand van te nemen. En ik reageer ook niet geprikkeld of verbolgen als iemand iets onaardigs over één van beiden zegt.

Je snapt het verschil niet hè?
pi_127726302
quote:
Opmerkelijke nieuwkomer in de lijst met winnaars is de vwo-afdeling van de Islamitische Scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam. Enkele jaren geleden behaalde de school nog zeer slechte resultaten en was er sprake van wanbestuur. Enige relativering is op zijn plaats: de school heeft een kleine vwo-afdeling, waardoor enkele leerlingen de resultaten flink kunnen beïnvloeden. De drie vmbo-afdelingen krijgen nog altijd een onvoldoende van Elsevier"
http://www.elsevier.nl/We(...)and-ELSEVIER327240W/
(werd eerder dit topic ook al genoemd, maar even de link gezocht).
pi_127726489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent zelf een fundamentalistische moslim dat je je uitlaat met kwalificaties als 'de juiste wijze'?
Waarom denk je dat? Het lijkt mij juister om een islamitische leraar op een islamitische school die islamitische kinderen opvoedt als maatgevend te nemen voor de moslim die zijn geloof op de juiste wijze belijdt.

De zaken die genoemd staan worden benoemd in de koran danwel worden genoemd als basis voor geloofsbelijding is het niet?
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:45:28 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127726501
Van het extreem-linkse weblog Sargasso:
quote:
NALYSE - De Ibn Ghaldoun school moet sluiten, gaf de Rotterdamse wethouder van Onderwijs Hugo de Jonge dinsdagavond in Knevel & van den Brink aan. Wie kijkt naar de financiën en slagingspercentages van de school de afgelopen jaren, kan hem alleen maar gelijk geven.

Uit cijfers van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) blijkt dat Ibn Ghaldoun, de Rotterdamse school waar vijftien eindexamens gestolen zijn, er financieel niet al te best voor staat. Sinds 2007 is het eigen vermogen van de school met 35 procent gedaald tot -4,2 miljoen euro in 2011. Ook met de algemene reserves is het dramatisch gesteld: in 2011 boekte de school bijna drie miljoen in de min af. Een negatief saldo betekent niet per se dat de school niet meer kan draaien, als er maar genoeg liquide middelen zijn. Maar met de liquiditeit, de mate waarin de lopende rekeningen betaald kunnen worden, van de school gaat het ook niet al te best: 0.14, terwijl tussen 0,5 en 1,5 als veilig gezien wordt.

Geen consequenties

Een andere graadmeter voor de financiële gezondheid van een school is de kapitalisatiefactor, vertelt onderwijskundige Reinout van Brakel. ‘Die is eigenlijk in het leven geroepen door de commissie Don (pdf) in 2009, om aan te geven hoe arm of rijk een school is,’ zegt hij. ‘Dat werd gedaan naar aanleiding van klachten van de Algemene Onderwijsbond, die zei dat sommige scholen een veel te groot eigen vermogen hadden.’ De kapitalisatiefactor geeft de verhouding tussen balanstotaal en totale baten aan. De bovengrens is 35 procent voor grote en 60 procent voor kleine scholen. Bij Ibn Ghaldoun – met krap 700 leerlingen een kleine school- is de kapitalisatiefactor gedaald van 41 procent in 2007 naar 21 procent in 2011.

De Ibn Ghaldounschool voldoet totaal niet aan de financiële richtlijnen voor het voortgezet onderwijs. Heeft dat geen gevolgen? ‘Dat is nou het bijzondere,’ zegt Van Brakel. ‘Je kunt gigantisch uit de pas lopen, en gewoon blijven bestaan.’ Daar komt wel verandering in: de financiën worden onderdeel van het nieuwe toezichtkader op scholen. Dat toezichtkader is al naar de Kamer gestuurd, maar treedt pas in 2014 in werking.
Hoe is het mogelijk dat een school die zoveel extra subsidies ontvangt, zowel van het ministerie van O&W als van de gemeente Rotterdam, als ook van obscure buitenlandse financiers, toch zo'n slecht eigen vermogen heeft? Waar is al dat geld dan gebleven? Ze kregen een miljoen voor een verbouwing van de gemeente Rotterdam. Het gebouw ziet er nog steeds extreem krakkemikkig uit.
Naast de grootschalige fraude daar met examens, mogen ze dat ook wel eens onderzoeken.

Net als dat geval met die brand, die 'toevallig' ontstond nadat ze een nieuw schoolgebouw geeist hadden en het niet kregen. Toen brandde de oude school toevallig af. Mag ook onderzocht worden.

Onderste steen boven wat mij betreft.
The End Times are wild
pi_127726606
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe is het mogelijk dat een school die zoveel extra subsidies ontvangt, zowel van het ministerie van O&W als van de gemeente Rotterdam, als ook van obscure buitenlandse financiers, toch zo'n slecht eigen vermogen heeft? Waar is al dat geld dan gebleven? Ze kregen een miljoen voor een verbouwing van de gemeente Rotterdam. Het gebouw ziet er nog steeds extreem krakkemikkig uit.
Naast de grootschalige fraude daar met examens, mogen ze dat ook wel eens onderzoeken.

Net als dat geval met die brand, die 'toevallig' ontstond nadat ze een nieuw schoolgebouw geeist hadden en het niet kregen. Toen brandde de oude school toevallig af. Mag ook onderzocht worden.

Onderste steen boven wat mij betreft.
Ze hebben in 2008 een boete gekregen van een miljoen euro.

Daarnaast mogen ze de onderwijsinspectie wel eens doorlichten die al die jaren heeft geslapen.
pi_127726788
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:47 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ze hebben in 2008 een boete gekregen van een miljoen euro.

Daarnaast mogen ze de onderwijsinspectie wel eens doorlichten die al die jaren heeft geslapen.
De inspectie was bezig met de school maar het lijkt er op dag ze eigenlijk niks kunnen doen
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:05:13 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127727621
Het schijnt toch dat ze bezig zijn met het achterhalen waar die examens allemaal naar toe gegaan zijn:
quote:
BINNENLAND Het lijkt erop dat in ieder geval aan scholieren in Brabant gestolen examens zijn verkocht, aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie vanavond. Hij kon nog niet zeggen om hoeveel en welke examens het gaat en bij hoeveel leerlingen die zijn terechtgekomen.
Omroep Brabant meldt dat meerdere examens zijn verkocht aan leerlingen van Brabantse scholen. De woordvoerder van het OM geeft tegenover nieuwsdienst Novum aan dat dat wat sterk is uitgedrukt:

"We weten nog niet of we in meervoud moeten spreken. Over de omvang is niets duidelijk. We hebben vooralsnog eigenlijk alleen nog sterke indicaties."
EXAMENS BINNEN EN BUITEN ROTTERDAM VERKOCHT
De drie leerlingen van het Ibn Ghaldoun in Rotterdam die verdacht worden van het stelen van 24 examens, hebben die volgens justitie doorverkocht aan leerlingen binnen en buiten Rotterdam. Justitie meldde eerder vanavond al dat het nog niet duidelijk is hoeveel leerlingen examens hebben gekocht.

Volgens de Inspectie van het Onderwijs gaat het in ieder geval om 'individuele leerlingen' en zijn er geen aanwijzingen dat hele schoolklassen over de examens beschikten. De inspectie concludeert dit uit analyses van de behaalde cijfers op school- en regionaal niveau.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rabantse-scholieren/

Ben benieuwd of dit nog een staartje heeft. Als er werkelijk duizenden verspreid zijn buiten de Ibn-school, dan is het niet terecht dat enkel de leerlingen van die school het opnieuw moeten maken.
The End Times are wild
pi_127727813
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:13 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Nee, dat mag van sommige niet. Meneer zou maar eens in z'n privacy aangetast worden. :')
Volgens mij was de kritiek daarop dat iedereen schuldig is totdat het tegendeel bewezen is. Dat is hier niet het geval, integendeel.
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 22:11:48 #239
249559 crew  Lavenderr
pi_127727979
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

De inspectie was bezig met de school maar het lijkt er op dag ze eigenlijk niks kunnen doen
Waarom eigenlijk niet? Dat begrijp ik niet.
pi_127727998
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:05 schreef LXIV het volgende:
Het schijnt toch dat ze bezig zijn met het achterhalen waar die examens allemaal naar toe gegaan zijn:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rabantse-scholieren/

Ben benieuwd of dit nog een staartje heeft. Als er werkelijk duizenden verspreid zijn buiten de Ibn-school, dan is het niet terecht dat enkel de leerlingen van die school het opnieuw moeten maken.
Aan de andere kant is het onmogelijk om alle scholieren opnieuw het examen te laten doen. Al zal dat alleen in (omgeving) Rotterdam zijn, lijkt het een onmogelijke taak. Veel scholieren zijn al aan het gebruik maken van hun vrije tijd (vakanties en baantjes).

Daarom de mensen in eerste instantie toch laten slagen, de gene die zich alsnog melden of die gepakt worden maar met het staatsexamen mee laten doen ofzo.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:14:20 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127728135
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:12 schreef portie het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het onmogelijk om alle scholieren opnieuw het examen te laten doen. Al zal dat alleen in (omgeving) Rotterdam zijn, lijkt het een onmogelijke taak. Veel scholieren zijn al aan het gebruik maken van hun vrije tijd (vakanties en baantjes).

Daarom de mensen in eerste instantie toch laten slagen, de gene die zich alsnog melden of die gepakt worden maar met het staatsexamen mee laten doen ofzo.
Het zal wel moeten als blijkt dat er nog duizenden los van de Ibn school gefraudeerd hebben. Anders neem je jezelf niet meer serieus. En het gaat ook ten koste van leerlingen die wél geleerd hebben.

Je zou ook kunnen onderzoeken wat voor scholen het zijn, stel bijvoorbeeld dat het allemaal moslimscholen zijn (via familie/neefjes). Maar als je alleen alle moslims die examen gedaan hebben het opnieuw laat doen, dan gaan er weer mensen discriminatie roepen (hoewel het op feiten gebaseerd is en niet dat ze moslim zijn). Doe het dan gewoon voor heel NL opnieuw.
The End Times are wild
pi_127728279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk niet? Dat begrijp ik niet.
Onbegrijpelijk inderdaad.

Dat verhaal wat LVIX postte over die SIS in Roermond, daar word ik echt treurig an
pi_127728291
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zal wel moeten als blijkt dat er nog duizenden los van de Ibn school gefraudeerd hebben. Anders neem je jezelf niet meer serieus. En het gaat ook ten koste van leerlingen die wél geleerd hebben.

Je zou ook kunnen onderzoeken wat voor scholen het zijn, stel bijvoorbeeld dat het allemaal moslimscholen zijn (via familie/neefjes). Maar als je alleen alle moslims die examen gedaan hebben het opnieuw laat doen, dan gaan er weer mensen discriminatie roepen (hoewel het op feiten gebaseerd is en niet dat ze moslim zijn). Doe het dan gewoon voor heel NL opnieuw.
Deze school is de enige islamitische middelbare school in Nederland. Dus alle moslimscholen worden al aangepakt. :D
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:19:13 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127728420
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:16 schreef portie het volgende:

[..]

Deze school is de enige islamitische middelbare school in Nederland. Dus alle moslimscholen worden al aangepakt. :D
100% van de islamitische middelbare scholen heeft dus gefraudeerd? Bizar.

Enfin, dan leerlingen van islamitische signatuur. Al zei ik juist dat je dit niet moest doen, wegens discriminatie.
The End Times are wild
  Redactie Frontpage woensdag 12 juni 2013 @ 22:20:26 #245
145738 superworm
is erbij
pi_127728494
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

100% van de islamitische middelbare scholen heeft dus gefraudeerd? Bizar.
Ik lolde.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:28:07 #246
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127728954
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:05 schreef LXIV het volgende:

Er zijn volgens het ministerie geen aanwijzingen dat er op andere scholen dan Ibn Ghaldoun structureel gefraudeerd is, dus ik ga niet uit van duizenden. Bij dat soort aantallen was het ook al eerder uitgelekt, dat kan niet anders.
pi_127728971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

:')
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:30:11 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127729096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:28 schreef freako het volgende:

[..]

Er zijn volgens het ministerie geen aanwijzingen dat er op andere scholen dan Ibn Ghaldoun structureel gefraudeerd is, dus ik ga niet uit van duizenden. Bij dat soort aantallen was het ook al eerder uitgelekt, dat kan niet anders.
Jawel, zie het bericht dat er ook op scholen in Brabant kopieen gebruikt zijn. En zeg nu zelf, tegenwoordig, hoe lang duurt het om zoiets snel te verspreiden via internet? Als je het eenmaal digitaal hebt kun je in een oogwenk neefjes, nichtjes en vriendjes ook een kopietje sturen. Of verkopen
The End Times are wild
pi_127729324
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:12 schreef portie het volgende:
Het klinkt allemaal wel leuk, maar het is een symboolmaatregel.

Je kunt als onderwijsinstelling niet zomaar een uitgereikt diploma intrekken, ongeacht wat men allemaal wel roept. Probeer maar eens de bewijsvoering rond te krijgen, dat is in een reguliere helingszaak al lastig genoeg, laat staat bij een zaak waar het bewijsmateriaal een korte levensduur heeft..
pi_127729899
Mag dat eigenlijk wel: eisen van leerlingen dat de examens moeten worden overgemaakt en hiermee wellicht de (vakantie)plannen van vele jongeren en gezinnen hiermee in de war schoppen?

Volgens mij valt daar juridisch nog wel het één en ander op af te dingen. Het valt me nog mee dat er nog niet is gedreigd met rechtzaken naar de staat en schoolleiding van de scholengemeenschap Ibn Ghaldoun.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:44:48 #251
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127730099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mag dat eigenlijk wel: eisen van leerlingen dat de examens moeten worden overgemaakt en hiermee wellicht de (vakantie)plannen van vele jongeren en gezinnen hiermee in de war schoppen? Volgens mij valt daar juridisch nog wel het één en ander op af te dingen. Het valt me nog mee dat er nog niet is gedreigd met rechtzaken.
Als je een vakantie plant in de periode dat de herexamens gepland staan (want dat is waar de examens in het tweede tijdvak normaal gesproken voor dienen), dan heb je als leerling het niet heel handig gedaan.
pi_127730180
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:44 schreef freako het volgende:

[..]

Als je een vakantie plant in de periode dat de herexamens gepland staan (want dat is waar de examens in het tweede tijdvak normaal gesproken voor dienen), dan heb je als leerling het niet heel handig gedaan.
Daar gaat het niet om. Mijn vraag gaat erover of het wel zomaar mag om te eisen dat leerlingen die al examen hebben gedaan die vakken waar wellicht gefraudeerd is nogmaals over te doen, wat misschien in hun nadeel kan werken.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:53:42 #253
117098 Hathor
Effe niet
pi_127730696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tering zeg, jij begint ook met de dag droeviger te worden als je dit soort dingen er al bij moet gaan slepen om je gelijk te halen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:54:12 #254
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127730721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:46 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Mijn vraag gaat erover of het wel zomaar mag om te eisen dat leerlingen die al examen hebben gedaan die vakken waar wellicht gefraudeerd is nogmaals over te doen, wat misschien in hun nadeel kan werken.
Ik neem aan dat scholen de bevoegdheid hebben om examens ongeldig te verklaren. Volgens mij gebeurt dat ook als er tassen van leraren gejat worden met daarin nog na te kijken examens.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:56:21 #255
117098 Hathor
Effe niet
pi_127730861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mag dat eigenlijk wel: eisen van leerlingen dat de examens moeten worden overgemaakt en hiermee wellicht de (vakantie)plannen van vele jongeren en gezinnen hiermee in de war schoppen?

Volgens mij valt daar juridisch nog wel het één en ander op af te dingen. Het valt me nog mee dat er nog niet is gedreigd met rechtzaken naar de staat en schoolleiding van de scholengemeenschap Ibn Ghaldoun.
Ja dat moest er ook nog eens bijkomen. _O-
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:57:17 #256
117098 Hathor
Effe niet
pi_127730910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:32 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die facebookpagina al eens bekeken?
pi_127730995
Ik heb eens zitten Googlen op wat steekwoorden en het blijkt dat mensen al antwoord hebben gegeven op mijn vraag:

Examens overdoen onacceptabel

“Het is volstrekt onacceptabel om eindexamenkandidaten collectief aan de schandpaal nagelen door een of meerdere eindexamens ongeldig te verklaren.” Dat zegt Werner van Katwijk, directeur van de landelijke ouderorganisatie Ouders & Coo. Mocht het zo ver komen, dan heeft de instantie een leger juristen klaarstaan om de ouders en eindexamenkan-didaten juridisch bij te staan in een civiele of schadeprocedure."
pi_127732949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb eens zitten Googlen op wat steekwoorden en het blijkt dat mensen al antwoord hebben gegeven op mijn vraag:

Examens overdoen onacceptabel

“Het is volstrekt onacceptabel om eindexamenkandidaten collectief aan de schandpaal nagelen door een of meerdere eindexamens ongeldig te verklaren.” Dat zegt Werner van Katwijk, directeur van de landelijke ouderorganisatie Ouders & Coo. Mocht het zo ver komen, dan heeft de instantie een leger juristen klaarstaan om de ouders en eindexamenkan-didaten juridisch bij te staan in een civiele of schadeprocedure."
Hart van Nederland :X.

Het is inderdaad een moeilijke opgave om dat te doen. Maar op het ibn ghaldoun zijn zoveel examens gestolen en zo weinig kandidaten vwo/havo dat je er vanuit kan gaan dat een aanzienlijk deel van die kandidaten de examens in handen had. Landelijk gezien is het een ander verhaal.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:32:38 #259
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127733365
Ik zit nu KvdB te kijken, na een soort reconstructie kan je maar een conclusie trekken en dat is dat iemand van de school (een leraar?) het moet hebben gezien dat een examen was geopend. Deze school belazert de boel natuurlijk gewoon.
pi_127734147
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef sonnyspek het volgende:
Ik zit nu KvdB te kijken, na een soort reconstructie kan je maar een conclusie trekken en dat is dat iemand van de school (een leraar?) het moet hebben gezien dat een examen was geopend. Deze school belazert de boel natuurlijk gewoon.
:Y Bij ons eindexamen werd er door studenten gecontrolleerd of het zegel niet verbroken was. Schijnbaar werd dat gezien als te veel werk. :')
pi_127734854
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef sonnyspek het volgende:
Ook opmerkelijk - en bij mij tenminste nog niet bekend - is dat er gewoon werd erkend dat er in 2010 twee leraren op de school zijn ontslagen omdat ze bij het nakijken hadden lopen knoeien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2013 23:59:10 ]
pi_127736328
als de leerlingen slim zijn houden ze hun mond. wel kut voor degene die het examen wel op een nette manier gemaakt hebben, maar ach. goeden lijden onder de kwade. Wat mij betreft heeft het diploma van mensen dit jaar weinig waarde meer..
There are only 151 Pokémon.
pi_127736431
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:44 schreef freako het volgende:

[..]

Tsja, als jij met een acht gemiddeld of hoger aan het CSE begint en dat fluitend doorstaat kan ik me voorstellen dat je geen rekening gaat houden met eventuele herkansingen.
pi_127736552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:44 schreef portie het volgende:

[..]

:Y Bij ons eindexamen werd er door studenten gecontrolleerd of het zegel niet verbroken was. Schijnbaar werd dat gezien als te veel werk. :')
Ik las vanmorgen tot mijn verbazing in de krant dat zegels wel vaker worden verbroken. Een docent van een andere school beschreef hoe ze, als een examen op twee locaties wordt gegeven, met twee man het examenpakket uit de kluis halen, openen en verdelen over twee stapels met de juiste hoeveelheden, waarna die stapels weer in cellofaan worden verpakt.
pi_127736982
quote:

Ik zal de link hier neerzetten, maar die wordt vast wel weggehaald: https://www.facebook.com

Doe normaal gek :') je gaat iemand z'n FB toch niet publiceren? Idioot. Het is altijd terug te vinden terwijl in nieuwsartikelen helemaal geen specifieke namen worden genoemd. Walgelijk dit. Dader of geen dader (hoe weet je het zo zeker?) en schuldig of onschuldig. Misschien kijkt hij hier over 10 jaar heel anders op terug en wordt hij hier dan voor altijd mee geconfronteerd. Maar mensen veranderen, en zo.

En zijn persoonlijke overtuigingen komen door de school? Hoe weet jij dat nou weer?
pi_127737179
En net als je denkt dat het niet veel gekker kan met Ibn Ghaldoun.....blijkt er al eerder gefraudeerd te zijn met examens. Toen waren het docenten die foute antwoorden van leerlingen ' verbeterden' , zodat de school betere resultaten zou behalen |:(

Rector: al eerder gesjoemel met examens

Ook in 2010 is gesjoemeld met examens op de Rotterdamse scholengemeenschap Ibn Ghaldoun. Dat bevestigde rector Bart Renders woensdagavond in Knevel & Van den Brink. Volgens Renders betrof het toen gesjoemeld met examencorrecties, waarna twee docenten werden ontslagen.

Renders noemt dat een op zichzelf staand incident. Renders zegt over de gestolen examens waar de kwestie dit jaar over gaat, dat hij geen idee heeft hoe de diefstal heeft kunnen gebeuren. ,,Kennelijk zijn de paketten opengemaakt, gefotografeerd en weer dicht gemaakt'', stelt Renders. Hij vermoedt dat het mogelijk in de meivakantie gebeurd is: ,,De examens zijn geleverd op 17 april en de examens starten na de meivakantie.''
http://www.telegraaf.nl/b(...)ook_gesjoemel__.html

Gelukkig was dat maar een incidentje 8)7
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_127737209
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:09 schreef LosingMyReligion_ het volgende:

[..]

Doe normaal gek :') je gaat iemand z'n FB toch niet publiceren? Idioot. Het is altijd terug te vinden terwijl in nieuwsartikelen helemaal geen specifieke namen worden genoemd. Walgelijk dit. Dader of geen dader (hoe weet je het zo zeker?) en schuldig of onschuldig. Misschien kijkt hij hier over 10 jaar heel anders op terug en wordt hij hier dan voor altijd mee geconfronteerd. Maar mensen veranderen, en zo.

En zijn persoonlijke overtuigingen komen door de school? Hoe weet jij dat nou weer?
Waarom niet? Hij maakt 'm zelf openbaar en loopt daar zelf te raaskallen over de jihad en zulke zaken. De achternaam van deze persoon is bekend en is al breeduit in de media gekomen.

Over de misstanden op de school in kwestie komt ook steeds meer naar buiten. Lees anders dit even: http://www.geenstijl.nl/m(...)meer_misstanden.html

Of de zaken die user "crappyshirts" op GeenStijl heeft te melden:
http://search-geenstijl.thruhere.net/#"crapyshirts"

Of anders specifiek deze comment:
http://www.dagelijksestan(...)maakt#comment-319245

Niet gaan miepen over het feit dat ik link naar GeenStijl en de Dagelijkse Standaard; dat is te makkelijk. Lees gewoon even wat de bron zoal zegt. Volgens mij heb je dan al je antwoorden.

Het verschil tussen jou en deze "idioot" is dat ik mijn kop NIET in het zand steek en dat ik wél kritisch ben.
pi_127737469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:44 schreef portie het volgende:

[..]

Idem, ik weet nog hoe het haast ceremonieus aan ons werd getoond en het werd ingeleid als "ik zal het nu openmaken en uitdelen"
pi_127737474
Link naar Gs? Er staat een compleet FB account: ik vind dat niet normaal en beangstigend ook. Ik steek mijn kop niet in het zand en al dat standaard gezeik. Typisch trouwens. Je weet m'n mening niet over deze situatie. Ik vind: je hoort gewoonweg niet persoonlijke informatie van mensen te plaatsen wát de persoon ook heeft gedaan. Eng gedrag vind ik het. Als die jongen graag z'n Fb, naam of foto wil posten kan 'ie dat zelf ook wel. Blijf bij het nieuws, blijf bij de feiten, wat doet de persoonlijke informatie van iemand ertoe? Bovendien blijf ik erbij: waarom zouden de persoonlijke overtuigingen van deze jongen door de school zijn gekomen? Hoe weet jij dat nou? Het gaat hier om examenfraude, niet om 1 specifiek persoon.
pi_127738446
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:24 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]
Of de zaken die user "crappyshirts" op GeenStijl heeft te melden:
http://search-geenstijl.thruhere.net/#"crapyshirts"
Als die persoon geslaagd is voor zijn examen Nederlands, dan kan dat ook nooit zonder fraude geweest zijn.
  donderdag 13 juni 2013 @ 07:53:47 #271
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_127738698
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik las vanmorgen tot mijn verbazing in de krant dat zegels wel vaker worden verbroken. Een docent van een andere school beschreef hoe ze, als een examen op twee locaties wordt gegeven, met twee man het examenpakket uit de kluis halen, openen en verdelen over twee stapels met de juiste hoeveelheden, waarna die stapels weer in cellofaan worden verpakt.
Dat zou gewoon strafbaar gesteld moeten worden, om op welke wijze dan ook, het zegel vroegtijdig te verbreken.
Life is what you make it.
pi_127739379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die facebookpagina al eens bekeken?
Haatpaleis suggereert hele andere dingen over de instelling . Zullen we facebook ook meteen een haatpaleis noemen als we dezelfde logica doorzetten?
pi_127739778
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

Haatpaleis suggereert hele andere dingen over de instelling . Zullen we facebook ook meteen een haatpaleis noemen als we dezelfde logica doorzetten?
Ik suggereer niks; ik stel vast dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon zo is. En dat verzin ik niet, het blijkt gewoon uit berichten die nu komen bovendrijven. Over de school wordt gezegd:

quote:
"Aanzetten tot haat, aanzetten tot discrimineren van christenen en joden. Aanzetten tot het boycotten van Nederlandse cultuur."
De term haatpaleis lijkt me daarvoor prima op z'n plaats.
pi_127739876
Ja en al jaren een 100% slagingspercentage oid.
pi_127739878
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:44 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Link naar Gs? Er staat een compleet FB account: ik vind dat niet normaal en beangstigend ook. Ik steek mijn kop niet in het zand en al dat standaard gezeik. Typisch trouwens. Je weet m'n mening niet over deze situatie. Ik vind: je hoort gewoonweg niet persoonlijke informatie van mensen te plaatsen wát de persoon ook heeft gedaan. Eng gedrag vind ik het. Als die jongen graag z'n Fb, naam of foto wil posten kan 'ie dat zelf ook wel. Blijf bij het nieuws, blijf bij de feiten, wat doet de persoonlijke informatie van iemand ertoe? Bovendien blijf ik erbij: waarom zouden de persoonlijke overtuigingen van deze jongen door de school zijn gekomen? Hoe weet jij dat nou? Het gaat hier om examenfraude, niet om 1 specifiek persoon.
Een Facebook-account dat gewoon openbaar is en waarop de persoon in kwestie dingen plaatst waarvan hij weet dat die openbaar zijn. Nou nou, wat schokkend zeg... We zullen Slachtofferhulp even op je af sturen... :')

We lezen overigens amper "persoonlijke informatie" over Annas, we lezen alleen hoe hij zich opwindt over de islam en dat hij fan is van dubieuze bewegingen. Dat is zeer relevant, gezien het feit dat zijn vader jarenlang schooldirecteur was, gezien de berichten die over de school naar buiten komen en de manier waarop een islamitische school zou moeten functioneren.

Kortom: het is gewoon relevant om te weten wat voor vlees we hier in de kuip hebben.
pi_127739979
Even twee posts van de GeenStijl-user gekopieerd. Voor tere zieltjes als LosingMyReligion_ zal ik de achternaam even censureren.

quote:
Wisten jullie dat de oud directeur niet 1 maar 4 zoontjes daar op school heeft zitten?
En allemaal moesten ze toevallig 4 en 5 vwo in 1 jaar doen. Zodat ze 6 vwo rustig aan konden doen (met het spieken) IEDEREEN had dat gevoel altijd want ze hadden opvallende hoge cijfers altijd!
quote:
Anass zit al zeker 2/3 jaar daar niet meer op school als ik me niet vergis met een andere broer van hem want B. had/heeft 4 kinderen daar op school.
Ik was toen 19 en en Anass was op toen al 16 in 6vwo het examen jaar al.
Anass stond er bekend om dat hij opvallend hoge cijfers had. En hij had het 4e en 5e jaar vwo in 1 gedaan. "IN DE ZOMERVAKANTIE""
Doe ermee wat je wilt...
pi_127740065
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:07 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Ik suggereer niks; ik stel vast dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon zo is. En dat verzin ik niet, het blijkt gewoon uit berichten die nu komen bovendrijven. Over de school wordt gezegd:

[..]

De term haatpaleis lijkt me daarvoor prima op z'n plaats.
Hoogstwaarschijnlijk een haatpaleis in je hersenpan. Verder suggereer ik ook niks hoor.
pi_127740245
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:19 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk een haatpaleis in je hersenpan. Verder suggereer ik ook niks hoor.
Weet je überhaupt wel wat suggereren is? Ik begin er namelijk aan te twijfelen.

Voor de duidelijkheid, nogmaals: ik suggereer niet dat die school een haatpaleis is, ik stel dat gewoon, op basis van de informatie die bekend is. Ik ga dus verder dan het slechts suggereren.

Maar natuurlijk ben ik benieuwd naar het "haatpaleis in mijn hersenpan", dat wat je suggereert. Informatie die daarop duidt, heb je namelijk niet. En die kun je ook niet hebben, omdat je suggestie simpelweg onjuist is. Het aan de kaak stellen van misstanden is namelijk heel wat anders dan ongegrond mensen haten.
pi_127740332
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:26 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Weet je überhaupt wel wat suggereren is? Ik begin er namelijk aan te twijfelen.

Voor de duidelijkheid, nogmaals: ik suggereer niet dat die school een haatpaleis is, ik stel dat gewoon, op basis van de informatie die bekend is. Ik ga dus verder dan het slechts suggereren.

Maar natuurlijk ben ik benieuwd naar het "haatpaleis in mijn hersenpan", dat wat je suggereert. Informatie die daarop duidt, heb je namelijk niet. En die kun je ook niet hebben, omdat je suggestie simpelweg onjuist is. Het aan de kaak stellen van misstanden is namelijk heel wat anders dan ongegrond mensen haten.
Cut the crap man. Welke bewijzen heb je dan om een instelling tot haatpaleis te bombarderen?
pi_127740649
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:29 schreef Chadi het volgende:

[..]

Cut the crap man. Welke bewijzen heb je dan om een instelling tot haatpaleis te bombarderen?
Belabberd onderwijs, fraude van moslimbroeders die elkaar "voorthelpen", snoepreisjes naar Mekka, zich actief afzetten tegen de Nederlandse cultuur, figuren als Samir A. voortbrengend, haat prediken richting Joden en Christenen, directeurszoon die fan is van clubs als Sharia4Holland, enzovoort.

Het is een aardig lijstje. Nu graag jouw lijstje over mijn hersenpan, in plaats van om de hete brij heen te draaien.
pi_127740956
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:29 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat er heel wat is met deze instelling is onderhand wel bewezen lijkt me.
pi_127741758
Niet in de ogen van sommige mensen hier :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_127741843
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:18 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Niet in de ogen van sommige mensen hier :')
Kun je even aangeven waar ontkent wordt dat er heel wat mis is met deze school?
pi_127742089
Niks aan de hand volgens de directeur.
pi_127742476
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:40 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Belabberd onderwijs, fraude van moslimbroeders die elkaar "voorthelpen", snoepreisjes naar Mekka, zich actief afzetten tegen de Nederlandse cultuur, figuren als Samir A. voortbrengend, haat prediken richting Joden en Christenen, directeurszoon die fan is van clubs als Sharia4Holland, enzovoort.

Het is een aardig lijstje. Nu graag jouw lijstje over mijn hersenpan, in plaats van om de hete brij heen te draaien.
Dit hele lijstje van je bewijst helemaal niks. Allemaal aannames.
pi_127742517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

Tuurlijk joh... :')

[insert plaatje van struisvogel die z'n kop in het zand steekt]
pi_127742525
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat er heel wat is met deze instelling is onderhand wel bewezen lijkt me.
Niemand ontkent hier dat er dingen gebeuren op deze instelling die niet kunnen. Maar maakt dat de hele instelling een haatpaleis?
pi_127742546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:41 schreef Chadi het volgende:

[..]

Klopt, maar dat er een hoop fout gaat daar is geen aanname. En dat dit al langer speelt ook niet. Tijd voor een grondig onderzoek denk ik dan.
pi_127742712
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:42 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Tuurlijk joh... :')

[insert plaatje van struisvogel die z'n kop in het zand steekt]
Wel fijn dat je zo snel tot inkeer komt. De meeste mensen die zo stellig overtuigd zijn van hun eigen gelijk zijn meestal niet erg snel op andere gedachtes te brengen omdat ze niet open staan voor andere meningen. Zij hebben meestal een mening en daar zoeken ze dingen bij om die te bevestigen.
pi_127742763
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wel fijn dat je zo snel tot inkeer komt. De meeste mensen die zo stellig overtuigd zijn van hun eigen gelijk zijn meestal niet erg snel op andere gedachtes te brengen omdat ze niet open staan voor andere meningen. Zij hebben meestal een mening en daar zoeken ze dingen bij om die te bevestigen.
Dat is zeker zo.
pi_127742776
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:42 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat er een hoop fout gaat daar is geen aanname. En dat dit al langer speelt ook niet. Tijd voor een grondig onderzoek denk ik dan.
Denk ook niet dat die achterwege blijft. Het is in het belang van iedereen dat daar goed gekeken wordt waarom er dingen mis zijn en gaan en of en hoe dit op te lossen is.
pi_127742922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je weet niet wat suggereren is en sarcasme is je ook al vreemd...

Het zou ook nog andersom kunnen: dat er simpelweg zo veel zaken boven water komen, zo veel berichten, dat je simpelweg niet anders kunt dan een bepaald standpunt innemen. Ik weet niet wat voor standpunten jij graag inneemt, maar ik kies graag voor standpunten die waarheidsgetrouw zijn.

Mijn mening is dat de extremistische islam (salafisten ed.) in Nederland veel krachtiger moet worden bestreden dan de naïeve, fluwelen-handschoen-aanpak die er nu is. Aanpakken, die haatpaleizen; ongeacht of ze zich vermommen als moskee of als school.
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:54:37 #293
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127742969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:40 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
directeurszoon die fan is van clubs als Sharia4Holland, enzovoort.
Nou, lekker naar Syrië sturen, probleem opgelost.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_127742976
Wat een kneusjes die de examens gejat hebben. Lekker alles verpesten voor iedereen.
pi_127742983
Die ananas zal vast een heel goede dokter worden in de toekomst.

OVERHEID, DOE IETS!!!
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:57:11 #296
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_127743049
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:55 schreef Loekie1 het volgende:
Die ananas zal vast een heel goede dokter worden in de toekomst.

OVERHEID, DOE IETS!!!
Wat wil je dat ze doen, dan? :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_127743456
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:52 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Je weet niet wat suggereren is en sarcasme is je ook al vreemd...

Het zou ook nog andersom kunnen: dat er simpelweg zo veel zaken boven water komen, zo veel berichten, dat je simpelweg niet anders kunt dan een bepaald standpunt innemen. Ik weet niet wat voor standpunten jij graag inneemt, maar ik kies graag voor standpunten die waarheidsgetrouw zijn.

Mijn mening is dat de extremistische islam (salafisten ed.) in Nederland veel krachtiger moet worden bestreden dan de naïeve, fluwelen-handschoen-aanpak die er nu is. Aanpakken, die haatpaleizen; ongeacht of ze zich vermommen als moskee of als school.
Ik neem in het begin het liefst geen standpunt in als ik mijn mening ergens over wil vormen en er zo weinig over weet. Het is vrij lastig omdat je als persoon best wel biased bent tegenover een hoop zaken. En niet iedereen is daar altijd bewust van.
Het is verstandiger om eerst te kijken wat er precies is vast gesteld en wat de mogelijke oorzaken daarvan zijn. Dan pas kan je beginnen met een mening vormen.

Dat er een paar leerlingen zitten die niet helemaal onze meningen delen over bijvoorbeeld een sharia4belgie wil niet zeggen dat de hele instelling verrot is en dat iedereen daar een aanhanger is van die gasten uit belgie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Chadi op 13-06-2013 11:19:33 ]
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:14:14 #298
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_127743583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik neem in het begin het liefst geen standpunt in als ik mijn mening ergens over wil vormen en er zo weinig over weet. Het is vrij lastig omdat je als persoon best wel biased bent tegenover een hoop zaken. En niet iedereen is daar altijd bewust van.
Het is verstandiger om eerst te kijken wat er precies is vast gesteld en wat de mogelijke oorzaken daarvan zijn. Dan pas kan je beginnen met een mening vormen.

Dat er een paar leerlingen zitten die niet helemaal onze meningen delen over bijvoorbeeld een sharia4belgie wil niet zeggen dat de hele instelling verrot is en dat iedereen daar een aanhanger is van die gasten uit belgie.
Er zijn ruimschoots voldoende signalen geweest om te weten dat het niet een instituut is dat bijdraagt aan een ontwikkeling van Nederlandse mores.
Life is what you make it.
pi_127743597
Waar rook is is vuur, zal de rechter concluderen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_127743645
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik doe precies hetzelfde. Ik heb de school aanvankelijk niet veroordeeld om hun islam-zijn, maar slechts om het feit dat die examens hebben kunnen lekken. Gaandeweg weten we steeds meer. De opsomming van misstanden is bekend. Eén van jouw denkfouten is dat misstanden "vastgesteld" moeten worden. Het probleem is nou juist dat veel misstanden vakkundig onder de pet worden gehouden.

Het gaat ook niet alleen om de leerlingen die er zitten, het gaat om de koers die de school vaart. Een zeer strikte (extremistische) interpretatie van de islam, het veroordelen van leerlingen die niet moslim genoeg zijn (privézaak!), snoepreisjes naar Mekka.... - de school heeft een actief aandeel in de radicalisering van leerlingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')