quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:05 schreef Wokkel het volgende:
Kamerbrief over besluit uitslagen examens eerste tijdvak
quote:[..]
Morgen uitslagen bekend
Uit de cijfermatige analyse van de Inspectie en het College voor Examens (CvE) blijkt niet dat er buiten Ibn Ghaldoun sprake is van collectieve fraude op regionaal of schoolniveau. Dit betekent, zoals ik in mijn brief van gisteren meldde, dat voor alle leerlingen morgen de uitslagen bekend kunnen worden gemaakt. Over circa twee weken kan dan de diploma-uitreiking plaatsvinden.
Ontwikkelingen strafrechtelijk onderzoek
Uit informatie van politie en OM weten we inmiddels wel dat er op het Ibn Ghaldoun meer examens zijn gestolen dan ik gisteren in mijn brief meldde. In de bijlage bij deze brief is een volledige lijst opgenomen van de examens waarvan op dit moment bekend is dat ze ontvreemd zijn.
Verder weten we uit informatie van politie en OM dat de gestolen examens zeer waarschijnlijk zijn verspreid of verkocht aan individuele leerlingen van andere scholen. We moeten er ook van uit gaan dat op individueel niveau er nog meer gevallen van voorkennis van examens aan het licht kunnen komen. Het OM zal vandaag nadere informatie bekend maken over de actuele stand van zaken.
Nader onderzoek
In de komende periode zal langs drie wegen nader onderzoek worden verricht. Ten eerste door de politie en het OM. Het strafrechtelijk onderzoek loopt gewoon door. Daarbij doet het NFI onderzoek naar de gegevensdragers waarmee opgaven zijn verspreid.
Ten tweede door de Inspectie. Alhoewel op schoolniveau en regionaal niveau geen significante afwijkingen zijn geconstateerd, zal de Inspectie op basis van de
gegevens van alle scholen op individueel niveau onderzoeken of er mogelijke voorkennis is geweest.
Ten derde zullen alle schooldirecteuren door de Inspectie worden verzocht hun reguliere taak, namelijk het constateren en melden van onregelmatigheden bij de examens, te intensiveren door zelf ook voor alle leerlingen te bezien of er ongewone uitslagen zijn behaald.
Ze achten het dus waarschijnlijk dat er ook leerlingen van andere scholen bij betrokken zijn. Dat sluit dan hopelijk verder onderzoek niet uit?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:05 schreef Wokkel het volgende:
Kamerbrief over besluit uitslagen examens eerste tijdvak
Ja. Dat staat dan ook in die brief. De onderwijsinspectie gaat bv onderzoek doen, op basis van de individuele resultaten van de leerlingen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:15 schreef superworm het volgende:
[..]
Ze achten het dus waarschijnlijk dat er ook leerlingen van andere scholen bij betrokken zijn. Dat sluit dan hopelijk verder onderzoek niet uit?
http://www.om.nl/actueel/(...)wo-examens-gestolen/quote:Meer VWO-examens gestolen, examens ook verspreid buiten Rotterdam
12 juni 2013 - Arrondissementsparket Rotterdam
De drie mensen die eerder werden aangehouden in verband met het onderzoek naar de diefstal van examens, worden er inmiddels van verdacht dat ze ook bijna alle VWO-eindexamens gestolen hebben. Ze worden er verder van verdacht de ontvreemde examens te hebben verkocht aan leerlingen van meerdere scholen zowel binnen als buiten Rotterdam.
Onmogelijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:39 schreef freako het volgende:
Volgens het examenrooster worden de examens in het tweede tijdvak er in 2 middagen doorheen gejast. Ik vraag me af of dat zo blijft, er zullen nu vast leerlingen 4 of 5 examens op een dag moeten doen..
Een smet? Door jou zeker? Niet door mij iigquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:22 schreef Gia het volgende:
Het lullige is dat op deze diploma's een smet rust, behalve op die van de Ibn Galdoun, want die mogen/moeten, zo ongeveer, alle examens overdoen.
En dat betekent dus dat de leerlingen die de examens hebben gekocht, daar wel mee wegkomen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:21 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://www.om.nl/actueel/(...)wo-examens-gestolen/
Waar leid je dat uit af?quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:43 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
[..]
En dat betekent dus dat de leerlingen die de examens hebben gekocht, daar wel mee wegkomen?
Als ze zich voor vrijdag melden, kunnen ze mogelijk de examens opnieuw doen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:43 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
[..]
En dat betekent dus dat de leerlingen die de examens hebben gekocht, daar wel mee wegkomen?
En zowel leerlingen die zich nu melden, als leerlingen die later gepakt worden, kunnen strafrechtelijk vervolgd worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ze zich voor vrijdag melden, kunnen ze mogelijk de examens opnieuw doen.
Melden zij zich niet en worden ze toch gesnapt, dan volgen er consequenties en moeten ze sowieso het jaar opnieuw doen
Omdat zoiets onmogelijk is aan te tonen, het valt altijd nog te ontkennen.quote:
Als iemand een 9 haalt op een vak waar hij of zij een 3 gemiddeld stond is dat wel verdachtquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:56 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
[..]
Omdat zoiets onmogelijk is aan te tonen, het valt altijd nog te ontkennen.
En omdat ik dacht dat alle examens landelijk zijn goedgekeurd (behalve voor de Ibi school).
Uiteraard is het verdacht, maar je kunt er niets mee zodra je geen bewijs hebt en de leerling simpelweg ontkent.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:57 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Als iemand een 9 haalt op een vak waar hij of zij een 3 gemiddeld stond is dat wel verdacht
Klopt. Maar an sich waarschijnlijk niet voldoende om het examen voor die leerling ongeldig te verklaren. Ik neem aan dat er dan wel een indringend gesprek zal volgen met de leerling.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:57 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Als iemand een 9 haalt op een vak waar hij of zij een 3 gemiddeld stond is dat wel verdacht
Mwoa. Ik zie het wel gebeuren dat er figuren antwoorden invullen met een niet kloppende beredenering. Dan val je nogal door de mand. Bij een indringend gesprek zullen veel wel knappenquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:59 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
[..]
Uiteraard is het verdacht, maar je kunt er niets mee zodra je geen bewijs hebt en de leerling simpelweg ontkent.
Oja, ik zou ook knappen dan. Maar goed, hoop voor die specifieke mensen dat ze niet gepakt worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:00 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Mwoa. Ik zie het wel gebeuren dat er figuren antwoorden invullen met een niet kloppende beredenering. Dan val je nogal door de mand. Bij een indringend gesprek zullen veel wel knappen
Dat denk ik ook. Het gaat hier om pubers van 17-18 jaar, niet om geharde criminelen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:00 schreef henkde_j het volgende:
Bij een indringend gesprek zullen veel wel knappen
Naïeve houding. Dat het om pubers gaat, wil niet zeggen dat ze niet crimineel kunnen zijn of worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:04 schreef freako het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het gaat hier om pubers van 17-18 jaar, niet om geharde criminelen.
Daar ben ik niet zo zeker van. Er zullen zeker een aantal types tussen zitten die erg geslepen zijn. Die school staat nou niet bepaald in het beste deel van Rotterdam.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:04 schreef freako het volgende:
Dat denk ik ook. Het gaat hier om pubers van 17-18 jaar, niet om geharde criminelen.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:28 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Hebben mensen zich trouwens al een beetje verdiept in de Facebook-pagina van de dader wiens naam bekend is?
Ik zal de link hier neerzetten, maar die wordt vast wel weggehaald: https://www.facebook.com/anass.bofarid
Meneer is nogal fan van de jihad, van totale moslimoverheersing, van niqaabs en sharia4holland. En anti-democratie en anti-vrouwen-die-zich-onvoldoende-bedekken.
Extremistje in de dop. Als je ziet wat die school zoal voortbrengt, is het toch echt aan te raden om dat haatpaleis zo snel mogelijk te sluiten.
Typisch; de boodschapper moet het weer ontgelden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:32 schreef Chadi het volgende:
[..]Wanneer sluit jij die haatpaleis in je hersenpan?
Je vergeet de laatste alinea van je eigen posting. Is niet erg, je diskwalifeert je met deze laatste zin.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Typisch; de boodschapper moet het weer ontgelden.Je kunt toch met eigen ogen zien wat voor soort gedachtegoed dat joch aanhangt? Waarom ontken je wat overduidelijk is?
En in plaats van mij aan te vallen: waarom neem je er geen afstand van?
Die zullen er vast tussenzitten. Maar geldt dat voor allemaal? Bovendien, zouden dat soort types eindexamen VWO doen? Of is dat een vooroordeel van mij?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Daar ben ik niet zo zeker van. Er zullen zeker een aantal types tussen zitten die erg geslepen zijn. Die school staat nou niet bepaald in het beste deel van Rotterdam.
Na Samir A - ook al zo'n succesnummer - nu weer dit. En dan ook nog dubieuze reisjes naar Mekka en allerlei berichten over hoe er haat wordt gepredikt op die school. Verzin ik niet hoor, komt gewoon naar buiten. Het barst daar van de misstanden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vergeet de laatste alinea van je eigen posting. Is niet erg, je diskwalifeert je met deze laatste zin.
Fijne avond
Ik begrijp al helemaal niet dat die school nog steeds open is. Na alles wat er al bekend is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Na Samir A - ook al zo'n succesnummer - nu weer dit. En dan ook nog dubieuze reisjes naar Mekka en allerlei berichten over hoe er haat wordt gepredikt op die school. Verzin ik niet hoor, komt gewoon naar buiten. Het barst daar van de misstanden.
Degene die zich diskwalificeert, is niet degene die dat benoemt, maar degene die doet of z'n neus bloedt en wegkijkt. Fijne avond ook nog...
Mwa, ik stond voor Frans een 4 gemiddeld, niet alle boeken gelezen, maar haalde voor het CS wel een 9. Was alleen tekst verklaren, makkie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:57 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Wat een mafkees die gastquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:28 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Hebben mensen zich trouwens al een beetje verdiept in de Facebook-pagina van de dader wiens naam bekend is?
Ik zal de link hier neerzetten, maar die wordt vast wel weggehaald: https://www.facebook.com/anass.bofarid
Meneer is nogal fan van de jihad, van totale moslimoverheersing, van niqaabs en sharia4holland. En anti-democratie en anti-vrouwen-die-zich-onvoldoende-bedekken.
Extremistje in de dop. Als je ziet wat die school zoal voortbrengt, is het toch echt aan te raden om dat haatpaleis zo snel mogelijk te sluiten.
Aha, ik heb ook nog geen afstand genomen van die mafkees. Wat maakt mij dat aangezien je het wel verlangt van anderen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:46 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Na Samir A - ook al zo'n succesnummer - nu weer dit. En dan ook nog dubieuze reisjes naar Mekka en allerlei berichten over hoe er haat wordt gepredikt op die school. Verzin ik niet hoor, komt gewoon naar buiten. Het barst daar van de misstanden.
Degene die zich diskwalificeert, is niet degene die dat benoemt, maar degene die doet of z'n neus bloedt en wegkijkt. Fijne avond ook nog...
Plaatjes genoeg op z'n site:quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:05 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat een mafkees die gast
Mag je al preventief een AIVD mannetje op zetten.
Lijkt mij niet heel veel anders dan elke andere moslim die het geloof op de juiste wijze belijdt? Afgezien van een mogelijke adoratie van de mafkezen van sharia4holland wellicht.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:28 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Inhoudelijke argumenten daargelaten, mogen de terroristi's dezer wereld wel een keertje een cursusje Photoshop doen. Wat een treurige plaatjes zijn het doorgaans toch. Die van Breivik waren ook op 't niveau Paint Windows 3.1.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Plaatjes genoeg op z'n site:
[ afbeelding ]
Nee, dat mag van sommige niet. Meneer zou maar eens in z'n privacy aangetast worden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:05 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wat een mafkees die gast
Mag je al preventief een AIVD mannetje op zetten.
En wat betere film-videoapparatuur kopen. Zie je zo'n filmpje van een onthoofding in een resolutie van 300x200 met schokkend beeld. Kom op zeg, het is 2013! Een simpele camera met een fatsoenlijke resolutie en anti-schok kost nog geen vijf tientjes.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:12 schreef superworm het volgende:
[..]
Inhoudelijke argumenten daargelaten, mogen de terroristi's dezer wereld wel een keertje een cursusje Photoshop doen. Wat een treurige plaatjes zijn het doorgaans toch. Die van Breivik waren ook op 't niveau Paint Windows 3.1.
Idd. Broertje en ik noemen dat altijd 'opgenomen met een aardappel'.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat betere film-videoapparatuur kopen. Zie je zo'n filmpje van een onthoofding in een resolutie van 300x200 met schokkend beeld. Kom op zeg, het is 2013! Een simpele camera met een fatsoenlijke resolutie en anti-schok kost nog geen vijf tientjes.
Bizar toch. Kom op, zelfs het gemiddelde vakantiefilmpje van Jantje in het kinderbadje is van betere kwaliteit. En dan maken hun een filmpje van een onthoofding dat de hele wereld overgaat! Onbegrijpelijk dat mensen dat op zo'n lage resolutie doen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Idd. Broertje en ik noemen dat altijd 'opgenomen met een aardappel'.
Sja, het lijkt doorgaans wel gefilmd met een Samsung D600 of iets nóg archaïscher. Al is het effect van een aantal keer geüpload, geconverteerd, gedownload, geconverteerd en wéér geüpload worden ook vrij drastisch. Puur een YT-upload reduceert mijn prachtigste 1080p-filmpjes doorgaans tot ondermaatse 720p, soms zelfs nog slechter.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bizar toch. Kom op, zelfs het gemiddelde vakantiefilmpje van Jantje in het kinderbadje is van betere kwaliteit. En dan maken hun een filmpje van een onthoofding dat de hele wereld overgaat! Onbegrijpelijk dat mensen dat op zo'n lage resolutie doen.
Nou, als dit is hoe de gemiddelde moslim in Nederland z'n geloof belijdt, moeten we ons echt zorgen gaan maken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lijkt mij niet heel veel anders dan elke andere moslim die het geloof op de juiste wijze belijdt? Afgezien van een mogelijke adoratie van de mafkezen van sharia4holland wellicht.
Waarom wordt er wel gecollecteerd voor betere wapens en opleidingen voor extremisten, maar niet voor wat eenvoudige video-apparatuur?quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:21 schreef superworm het volgende:
[..]
Sja, het lijkt doorgaans wel gefilmd met een Samsung D600 of iets nóg archaïscher. Al is het effect van een aantal keer geüpload, geconverteerd, gedownload, geconverteerd en wéér geüpload worden ook vrij drastisch. Puur een YT-upload reduceert mijn prachtigste 1080p-filmpjes doorgaans tot ondermaatse 720p, soms zelfs nog slechter.
Je bent zelf een fundamentalistische moslim dat je je uitlaat met kwalificaties als 'de juiste wijze'?quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lijkt mij niet heel veel anders dan elke andere moslim die het geloof op de juiste wijze belijdt?
Ach tuurlijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:22 schreef Loekie1 het volgende:
Als in 2009 al examens gestolen werden kun je erop rekenen dat elk jaar daarop meer examens verspreid werden. Beetje naief om te zeggen dat er in vorige jaren geen examens gestolen zijn, gezien de honderd procent slagingen op die school.
Heb jij al afstand genomen van Patrick S.? Of Benno de zwemleraar?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:39 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
En in plaats van mij aan te vallen: waarom neem je er geen afstand van?
Nee, natuurlijk niet. Ik wilde alleen aangeven dat je alles kunt verwachten en dat je niks kan uitsluiten. Ik denk zelf niet dat zulke types eindexamen vwo doen, maar ik heb al veel gezien en gehoord op scholen in Rotterdam-Zuid, dus sluit ik dit dus niet uit (al acht ik het wel redelijk onwaarschijnlijk).quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:45 schreef freako het volgende:
Die zullen er vast tussenzitten. Maar geldt dat voor allemaal? Bovendien, zouden dat soort types eindexamen VWO doen? Of is dat een vooroordeel van mij?
100% slagingspercentage en dat met een 5,9 gemiddeld...quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:22 schreef Loekie1 het volgende:
Als in 2009 al examens gestolen werden kun je erop rekenen dat elk jaar daarop meer examens verspreid werden. Beetje naief om te zeggen dat er in vorige jaren geen examens gestolen zijn, gezien de honderd procent slagingen op die school.
Ik ken iig wel 'zo'n type' ik denk dat hij erger is, want hij heeft nog véél meer op zijn kerkfstok, examens jatten valt daarbij in het niet, maar die deed wel gewoon vwo NG of NT profiel. Weinig aanwezig op school, maar hij haalde het wel. Genoeg intelligentie dus, die hij helaas liever voor criminele zaken inzet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:45 schreef freako het volgende:
[..]
Die zullen er vast tussenzitten. Maar geldt dat voor allemaal? Bovendien, zouden dat soort types eindexamen VWO doen? Of is dat een vooroordeel van mij?
Ik verdedig niet de daden van Patrick S. of Benno de zwemleraar, dus hoef ik er ook geen afstand van te nemen. En ik reageer ook niet geprikkeld of verbolgen als iemand iets onaardigs over één van beiden zegt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heb jij al afstand genomen van Patrick S.? Of Benno de zwemleraar?
http://www.elsevier.nl/We(...)and-ELSEVIER327240W/quote:Opmerkelijke nieuwkomer in de lijst met winnaars is de vwo-afdeling van de Islamitische Scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam. Enkele jaren geleden behaalde de school nog zeer slechte resultaten en was er sprake van wanbestuur. Enige relativering is op zijn plaats: de school heeft een kleine vwo-afdeling, waardoor enkele leerlingen de resultaten flink kunnen beïnvloeden. De drie vmbo-afdelingen krijgen nog altijd een onvoldoende van Elsevier"
Waarom denk je dat? Het lijkt mij juister om een islamitische leraar op een islamitische school die islamitische kinderen opvoedt als maatgevend te nemen voor de moslim die zijn geloof op de juiste wijze belijdt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je bent zelf een fundamentalistische moslim dat je je uitlaat met kwalificaties als 'de juiste wijze'?
Hoe is het mogelijk dat een school die zoveel extra subsidies ontvangt, zowel van het ministerie van O&W als van de gemeente Rotterdam, als ook van obscure buitenlandse financiers, toch zo'n slecht eigen vermogen heeft? Waar is al dat geld dan gebleven? Ze kregen een miljoen voor een verbouwing van de gemeente Rotterdam. Het gebouw ziet er nog steeds extreem krakkemikkig uit.quote:NALYSE - De Ibn Ghaldoun school moet sluiten, gaf de Rotterdamse wethouder van Onderwijs Hugo de Jonge dinsdagavond in Knevel & van den Brink aan. Wie kijkt naar de financiën en slagingspercentages van de school de afgelopen jaren, kan hem alleen maar gelijk geven.
Uit cijfers van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) blijkt dat Ibn Ghaldoun, de Rotterdamse school waar vijftien eindexamens gestolen zijn, er financieel niet al te best voor staat. Sinds 2007 is het eigen vermogen van de school met 35 procent gedaald tot -4,2 miljoen euro in 2011. Ook met de algemene reserves is het dramatisch gesteld: in 2011 boekte de school bijna drie miljoen in de min af. Een negatief saldo betekent niet per se dat de school niet meer kan draaien, als er maar genoeg liquide middelen zijn. Maar met de liquiditeit, de mate waarin de lopende rekeningen betaald kunnen worden, van de school gaat het ook niet al te best: 0.14, terwijl tussen 0,5 en 1,5 als veilig gezien wordt.
Geen consequenties
Een andere graadmeter voor de financiële gezondheid van een school is de kapitalisatiefactor, vertelt onderwijskundige Reinout van Brakel. ‘Die is eigenlijk in het leven geroepen door de commissie Don (pdf) in 2009, om aan te geven hoe arm of rijk een school is,’ zegt hij. ‘Dat werd gedaan naar aanleiding van klachten van de Algemene Onderwijsbond, die zei dat sommige scholen een veel te groot eigen vermogen hadden.’ De kapitalisatiefactor geeft de verhouding tussen balanstotaal en totale baten aan. De bovengrens is 35 procent voor grote en 60 procent voor kleine scholen. Bij Ibn Ghaldoun – met krap 700 leerlingen een kleine school- is de kapitalisatiefactor gedaald van 41 procent in 2007 naar 21 procent in 2011.
De Ibn Ghaldounschool voldoet totaal niet aan de financiële richtlijnen voor het voortgezet onderwijs. Heeft dat geen gevolgen? ‘Dat is nou het bijzondere,’ zegt Van Brakel. ‘Je kunt gigantisch uit de pas lopen, en gewoon blijven bestaan.’ Daar komt wel verandering in: de financiën worden onderdeel van het nieuwe toezichtkader op scholen. Dat toezichtkader is al naar de Kamer gestuurd, maar treedt pas in 2014 in werking.
Ze hebben in 2008 een boete gekregen van een miljoen euro.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:45 schreef LXIV het volgende:
Van het extreem-linkse weblog Sargasso:
[..]
Hoe is het mogelijk dat een school die zoveel extra subsidies ontvangt, zowel van het ministerie van O&W als van de gemeente Rotterdam, als ook van obscure buitenlandse financiers, toch zo'n slecht eigen vermogen heeft? Waar is al dat geld dan gebleven? Ze kregen een miljoen voor een verbouwing van de gemeente Rotterdam. Het gebouw ziet er nog steeds extreem krakkemikkig uit.
Naast de grootschalige fraude daar met examens, mogen ze dat ook wel eens onderzoeken.
Net als dat geval met die brand, die 'toevallig' ontstond nadat ze een nieuw schoolgebouw geeist hadden en het niet kregen. Toen brandde de oude school toevallig af. Mag ook onderzocht worden.
Onderste steen boven wat mij betreft.
De inspectie was bezig met de school maar het lijkt er op dag ze eigenlijk niks kunnen doenquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ze hebben in 2008 een boete gekregen van een miljoen euro.
Daarnaast mogen ze de onderwijsinspectie wel eens doorlichten die al die jaren heeft geslapen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rabantse-scholieren/quote:BINNENLAND Het lijkt erop dat in ieder geval aan scholieren in Brabant gestolen examens zijn verkocht, aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie vanavond. Hij kon nog niet zeggen om hoeveel en welke examens het gaat en bij hoeveel leerlingen die zijn terechtgekomen.
Omroep Brabant meldt dat meerdere examens zijn verkocht aan leerlingen van Brabantse scholen. De woordvoerder van het OM geeft tegenover nieuwsdienst Novum aan dat dat wat sterk is uitgedrukt:
"We weten nog niet of we in meervoud moeten spreken. Over de omvang is niets duidelijk. We hebben vooralsnog eigenlijk alleen nog sterke indicaties."
EXAMENS BINNEN EN BUITEN ROTTERDAM VERKOCHT
De drie leerlingen van het Ibn Ghaldoun in Rotterdam die verdacht worden van het stelen van 24 examens, hebben die volgens justitie doorverkocht aan leerlingen binnen en buiten Rotterdam. Justitie meldde eerder vanavond al dat het nog niet duidelijk is hoeveel leerlingen examens hebben gekocht.
Volgens de Inspectie van het Onderwijs gaat het in ieder geval om 'individuele leerlingen' en zijn er geen aanwijzingen dat hele schoolklassen over de examens beschikten. De inspectie concludeert dit uit analyses van de behaalde cijfers op school- en regionaal niveau.
Volgens mij was de kritiek daarop dat iedereen schuldig is totdat het tegendeel bewezen is. Dat is hier niet het geval, integendeel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:13 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Nee, dat mag van sommige niet. Meneer zou maar eens in z'n privacy aangetast worden.
Waarom eigenlijk niet? Dat begrijp ik niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De inspectie was bezig met de school maar het lijkt er op dag ze eigenlijk niks kunnen doen
Aan de andere kant is het onmogelijk om alle scholieren opnieuw het examen te laten doen. Al zal dat alleen in (omgeving) Rotterdam zijn, lijkt het een onmogelijke taak. Veel scholieren zijn al aan het gebruik maken van hun vrije tijd (vakanties en baantjes).quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:05 schreef LXIV het volgende:
Het schijnt toch dat ze bezig zijn met het achterhalen waar die examens allemaal naar toe gegaan zijn:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rabantse-scholieren/
Ben benieuwd of dit nog een staartje heeft. Als er werkelijk duizenden verspreid zijn buiten de Ibn-school, dan is het niet terecht dat enkel de leerlingen van die school het opnieuw moeten maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |