abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:44:48 #251
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127730099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mag dat eigenlijk wel: eisen van leerlingen dat de examens moeten worden overgemaakt en hiermee wellicht de (vakantie)plannen van vele jongeren en gezinnen hiermee in de war schoppen? Volgens mij valt daar juridisch nog wel het één en ander op af te dingen. Het valt me nog mee dat er nog niet is gedreigd met rechtzaken.
Als je een vakantie plant in de periode dat de herexamens gepland staan (want dat is waar de examens in het tweede tijdvak normaal gesproken voor dienen), dan heb je als leerling het niet heel handig gedaan.
pi_127730180
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:44 schreef freako het volgende:

[..]

Als je een vakantie plant in de periode dat de herexamens gepland staan (want dat is waar de examens in het tweede tijdvak normaal gesproken voor dienen), dan heb je als leerling het niet heel handig gedaan.
Daar gaat het niet om. Mijn vraag gaat erover of het wel zomaar mag om te eisen dat leerlingen die al examen hebben gedaan die vakken waar wellicht gefraudeerd is nogmaals over te doen, wat misschien in hun nadeel kan werken.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:53:42 #253
117098 Hathor
Effe niet
pi_127730696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb jij al afstand genomen van Patrick S.? Of Benno de zwemleraar?
Tering zeg, jij begint ook met de dag droeviger te worden als je dit soort dingen er al bij moet gaan slepen om je gelijk te halen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:54:12 #254
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127730721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:46 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Mijn vraag gaat erover of het wel zomaar mag om te eisen dat leerlingen die al examen hebben gedaan die vakken waar wellicht gefraudeerd is nogmaals over te doen, wat misschien in hun nadeel kan werken.
Ik neem aan dat scholen de bevoegdheid hebben om examens ongeldig te verklaren. Volgens mij gebeurt dat ook als er tassen van leraren gejat worden met daarin nog na te kijken examens.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:56:21 #255
117098 Hathor
Effe niet
pi_127730861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mag dat eigenlijk wel: eisen van leerlingen dat de examens moeten worden overgemaakt en hiermee wellicht de (vakantie)plannen van vele jongeren en gezinnen hiermee in de war schoppen?

Volgens mij valt daar juridisch nog wel het één en ander op af te dingen. Het valt me nog mee dat er nog niet is gedreigd met rechtzaken naar de staat en schoolleiding van de scholengemeenschap Ibn Ghaldoun.
Ja dat moest er ook nog eens bijkomen. _O-
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:57:17 #256
117098 Hathor
Effe niet
pi_127730910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:32 schreef Chadi het volgende:

[..]

_O- Wanneer sluit jij die haatpaleis in je hersenpan?
Die facebookpagina al eens bekeken?
pi_127730995
Ik heb eens zitten Googlen op wat steekwoorden en het blijkt dat mensen al antwoord hebben gegeven op mijn vraag:

Examens overdoen onacceptabel

“Het is volstrekt onacceptabel om eindexamenkandidaten collectief aan de schandpaal nagelen door een of meerdere eindexamens ongeldig te verklaren.” Dat zegt Werner van Katwijk, directeur van de landelijke ouderorganisatie Ouders & Coo. Mocht het zo ver komen, dan heeft de instantie een leger juristen klaarstaan om de ouders en eindexamenkan-didaten juridisch bij te staan in een civiele of schadeprocedure."
pi_127732949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb eens zitten Googlen op wat steekwoorden en het blijkt dat mensen al antwoord hebben gegeven op mijn vraag:

Examens overdoen onacceptabel

“Het is volstrekt onacceptabel om eindexamenkandidaten collectief aan de schandpaal nagelen door een of meerdere eindexamens ongeldig te verklaren.” Dat zegt Werner van Katwijk, directeur van de landelijke ouderorganisatie Ouders & Coo. Mocht het zo ver komen, dan heeft de instantie een leger juristen klaarstaan om de ouders en eindexamenkan-didaten juridisch bij te staan in een civiele of schadeprocedure."
Hart van Nederland :X.

Het is inderdaad een moeilijke opgave om dat te doen. Maar op het ibn ghaldoun zijn zoveel examens gestolen en zo weinig kandidaten vwo/havo dat je er vanuit kan gaan dat een aanzienlijk deel van die kandidaten de examens in handen had. Landelijk gezien is het een ander verhaal.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:32:38 #259
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_127733365
Ik zit nu KvdB te kijken, na een soort reconstructie kan je maar een conclusie trekken en dat is dat iemand van de school (een leraar?) het moet hebben gezien dat een examen was geopend. Deze school belazert de boel natuurlijk gewoon.
pi_127734147
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef sonnyspek het volgende:
Ik zit nu KvdB te kijken, na een soort reconstructie kan je maar een conclusie trekken en dat is dat iemand van de school (een leraar?) het moet hebben gezien dat een examen was geopend. Deze school belazert de boel natuurlijk gewoon.
:Y Bij ons eindexamen werd er door studenten gecontrolleerd of het zegel niet verbroken was. Schijnbaar werd dat gezien als te veel werk. :')
pi_127734854
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:32 schreef sonnyspek het volgende:
Ook opmerkelijk - en bij mij tenminste nog niet bekend - is dat er gewoon werd erkend dat er in 2010 twee leraren op de school zijn ontslagen omdat ze bij het nakijken hadden lopen knoeien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2013 23:59:10 ]
pi_127736328
als de leerlingen slim zijn houden ze hun mond. wel kut voor degene die het examen wel op een nette manier gemaakt hebben, maar ach. goeden lijden onder de kwade. Wat mij betreft heeft het diploma van mensen dit jaar weinig waarde meer..
There are only 151 Pokémon.
pi_127736431
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:44 schreef freako het volgende:

[..]

Tsja, als jij met een acht gemiddeld of hoger aan het CSE begint en dat fluitend doorstaat kan ik me voorstellen dat je geen rekening gaat houden met eventuele herkansingen.
pi_127736552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:44 schreef portie het volgende:

[..]

:Y Bij ons eindexamen werd er door studenten gecontrolleerd of het zegel niet verbroken was. Schijnbaar werd dat gezien als te veel werk. :')
Ik las vanmorgen tot mijn verbazing in de krant dat zegels wel vaker worden verbroken. Een docent van een andere school beschreef hoe ze, als een examen op twee locaties wordt gegeven, met twee man het examenpakket uit de kluis halen, openen en verdelen over twee stapels met de juiste hoeveelheden, waarna die stapels weer in cellofaan worden verpakt.
pi_127736982
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:28 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Hebben mensen zich trouwens al een beetje verdiept in de Facebook-pagina van de dader wiens naam bekend is?

Ik zal de link hier neerzetten, maar die wordt vast wel weggehaald: https://www.facebook.com

Meneer is nogal fan van de jihad, van totale moslimoverheersing, van niqaabs en sharia4holland. En anti-democratie en anti-vrouwen-die-zich-onvoldoende-bedekken.

Extremistje in de dop. Als je ziet wat die school zoal voortbrengt, is het toch echt aan te raden om dat haatpaleis zo snel mogelijk te sluiten.
Doe normaal gek :') je gaat iemand z'n FB toch niet publiceren? Idioot. Het is altijd terug te vinden terwijl in nieuwsartikelen helemaal geen specifieke namen worden genoemd. Walgelijk dit. Dader of geen dader (hoe weet je het zo zeker?) en schuldig of onschuldig. Misschien kijkt hij hier over 10 jaar heel anders op terug en wordt hij hier dan voor altijd mee geconfronteerd. Maar mensen veranderen, en zo.

En zijn persoonlijke overtuigingen komen door de school? Hoe weet jij dat nou weer?
pi_127737179
En net als je denkt dat het niet veel gekker kan met Ibn Ghaldoun.....blijkt er al eerder gefraudeerd te zijn met examens. Toen waren het docenten die foute antwoorden van leerlingen ' verbeterden' , zodat de school betere resultaten zou behalen |:(

Rector: al eerder gesjoemel met examens

Ook in 2010 is gesjoemeld met examens op de Rotterdamse scholengemeenschap Ibn Ghaldoun. Dat bevestigde rector Bart Renders woensdagavond in Knevel & Van den Brink. Volgens Renders betrof het toen gesjoemeld met examencorrecties, waarna twee docenten werden ontslagen.

Renders noemt dat een op zichzelf staand incident. Renders zegt over de gestolen examens waar de kwestie dit jaar over gaat, dat hij geen idee heeft hoe de diefstal heeft kunnen gebeuren. ,,Kennelijk zijn de paketten opengemaakt, gefotografeerd en weer dicht gemaakt'', stelt Renders. Hij vermoedt dat het mogelijk in de meivakantie gebeurd is: ,,De examens zijn geleverd op 17 april en de examens starten na de meivakantie.''
http://www.telegraaf.nl/b(...)ook_gesjoemel__.html

Gelukkig was dat maar een incidentje 8)7
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_127737209
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:09 schreef LosingMyReligion_ het volgende:

[..]

Doe normaal gek :') je gaat iemand z'n FB toch niet publiceren? Idioot. Het is altijd terug te vinden terwijl in nieuwsartikelen helemaal geen specifieke namen worden genoemd. Walgelijk dit. Dader of geen dader (hoe weet je het zo zeker?) en schuldig of onschuldig. Misschien kijkt hij hier over 10 jaar heel anders op terug en wordt hij hier dan voor altijd mee geconfronteerd. Maar mensen veranderen, en zo.

En zijn persoonlijke overtuigingen komen door de school? Hoe weet jij dat nou weer?
Waarom niet? Hij maakt 'm zelf openbaar en loopt daar zelf te raaskallen over de jihad en zulke zaken. De achternaam van deze persoon is bekend en is al breeduit in de media gekomen.

Over de misstanden op de school in kwestie komt ook steeds meer naar buiten. Lees anders dit even: http://www.geenstijl.nl/m(...)meer_misstanden.html

Of de zaken die user "crappyshirts" op GeenStijl heeft te melden:
http://search-geenstijl.thruhere.net/#"crapyshirts"

Of anders specifiek deze comment:
http://www.dagelijksestan(...)maakt#comment-319245

Niet gaan miepen over het feit dat ik link naar GeenStijl en de Dagelijkse Standaard; dat is te makkelijk. Lees gewoon even wat de bron zoal zegt. Volgens mij heb je dan al je antwoorden.

Het verschil tussen jou en deze "idioot" is dat ik mijn kop NIET in het zand steek en dat ik wél kritisch ben.
pi_127737469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:44 schreef portie het volgende:

[..]

Idem, ik weet nog hoe het haast ceremonieus aan ons werd getoond en het werd ingeleid als "ik zal het nu openmaken en uitdelen"
pi_127737474
Link naar Gs? Er staat een compleet FB account: ik vind dat niet normaal en beangstigend ook. Ik steek mijn kop niet in het zand en al dat standaard gezeik. Typisch trouwens. Je weet m'n mening niet over deze situatie. Ik vind: je hoort gewoonweg niet persoonlijke informatie van mensen te plaatsen wát de persoon ook heeft gedaan. Eng gedrag vind ik het. Als die jongen graag z'n Fb, naam of foto wil posten kan 'ie dat zelf ook wel. Blijf bij het nieuws, blijf bij de feiten, wat doet de persoonlijke informatie van iemand ertoe? Bovendien blijf ik erbij: waarom zouden de persoonlijke overtuigingen van deze jongen door de school zijn gekomen? Hoe weet jij dat nou? Het gaat hier om examenfraude, niet om 1 specifiek persoon.
pi_127738446
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:24 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]
Of de zaken die user "crappyshirts" op GeenStijl heeft te melden:
http://search-geenstijl.thruhere.net/#"crapyshirts"
Als die persoon geslaagd is voor zijn examen Nederlands, dan kan dat ook nooit zonder fraude geweest zijn.
  donderdag 13 juni 2013 @ 07:53:47 #271
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_127738698
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik las vanmorgen tot mijn verbazing in de krant dat zegels wel vaker worden verbroken. Een docent van een andere school beschreef hoe ze, als een examen op twee locaties wordt gegeven, met twee man het examenpakket uit de kluis halen, openen en verdelen over twee stapels met de juiste hoeveelheden, waarna die stapels weer in cellofaan worden verpakt.
Dat zou gewoon strafbaar gesteld moeten worden, om op welke wijze dan ook, het zegel vroegtijdig te verbreken.
Life is what you make it.
pi_127739379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die facebookpagina al eens bekeken?
Haatpaleis suggereert hele andere dingen over de instelling . Zullen we facebook ook meteen een haatpaleis noemen als we dezelfde logica doorzetten?
pi_127739778
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

Haatpaleis suggereert hele andere dingen over de instelling . Zullen we facebook ook meteen een haatpaleis noemen als we dezelfde logica doorzetten?
Ik suggereer niks; ik stel vast dat het hoogstwaarschijnlijk gewoon zo is. En dat verzin ik niet, het blijkt gewoon uit berichten die nu komen bovendrijven. Over de school wordt gezegd:

quote:
"Aanzetten tot haat, aanzetten tot discrimineren van christenen en joden. Aanzetten tot het boycotten van Nederlandse cultuur."
De term haatpaleis lijkt me daarvoor prima op z'n plaats.
pi_127739876
Ja en al jaren een 100% slagingspercentage oid.
pi_127739878
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:44 schreef LosingMyReligion_ het volgende:
Link naar Gs? Er staat een compleet FB account: ik vind dat niet normaal en beangstigend ook. Ik steek mijn kop niet in het zand en al dat standaard gezeik. Typisch trouwens. Je weet m'n mening niet over deze situatie. Ik vind: je hoort gewoonweg niet persoonlijke informatie van mensen te plaatsen wát de persoon ook heeft gedaan. Eng gedrag vind ik het. Als die jongen graag z'n Fb, naam of foto wil posten kan 'ie dat zelf ook wel. Blijf bij het nieuws, blijf bij de feiten, wat doet de persoonlijke informatie van iemand ertoe? Bovendien blijf ik erbij: waarom zouden de persoonlijke overtuigingen van deze jongen door de school zijn gekomen? Hoe weet jij dat nou? Het gaat hier om examenfraude, niet om 1 specifiek persoon.
Een Facebook-account dat gewoon openbaar is en waarop de persoon in kwestie dingen plaatst waarvan hij weet dat die openbaar zijn. Nou nou, wat schokkend zeg... We zullen Slachtofferhulp even op je af sturen... :')

We lezen overigens amper "persoonlijke informatie" over Annas, we lezen alleen hoe hij zich opwindt over de islam en dat hij fan is van dubieuze bewegingen. Dat is zeer relevant, gezien het feit dat zijn vader jarenlang schooldirecteur was, gezien de berichten die over de school naar buiten komen en de manier waarop een islamitische school zou moeten functioneren.

Kortom: het is gewoon relevant om te weten wat voor vlees we hier in de kuip hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')