begin jaren '00 is weinig goeds gemaakt. Later werd het beter en nu is het weer niks.quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Nou ja, in de jaren '90 vond ik het merendeel dat er qua muziek werd gemaakt beter dan in de jaren '00 en zeker beter dan in de jaren '10...
Zelf vind ik het leukste van 1962-1988(met o.a. de flower tijd en disco)quote:Op woensdag 5 juni 2013 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
begin jaren '00 is weinig goeds gemaakt. Later werd het beter en nu is het weer niks.
Geweldig Peter, heb mij er mooi mee vermaakt!quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:32 schreef peter2671 het volgende:
Wellicht leuk om even te zien hoe het, voor sommigen, ook alweer was gesteld met de muziek op de dansvloer
http://muziekvantoenik16was.kro.nl/
Ik vind het maar niks, 2 dagen warm en ook meteen al 2 dagen knallende hoofdpijn. Persoonlijk had ik weinig problemen met 12 graden en wat regen. Dat heb ik op zich een stuk liever dan veel zon.quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is het eindelijk een keertje een beetje lekker weer, na wekenlang 12 graden en regen (de meteorologische zomer is al bezig), is het nog niet goed.
En, laten we wel wezen, zo heet was het toch niet vandaag? Hier in de Randstad is het kwik niet hoger gekomen dan 21 graden.
Vrij? op een piekdag? Wat een luxe.quote:Op donderdag 6 juni 2013 06:21 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Ben er wel hoor, maar ben een dagje vrij
ik ben ook van de oudere generatiequote:Op woensdag 5 juni 2013 22:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
Disco...![]()
Maar goed, dat is mijn mening.
quote:Op donderdag 6 juni 2013 06:58 schreef dud0r het volgende:
Zijn er nog mensen verbrand de afgelopen 2 dagen door het heerlijke zonnetje?
Ik wel. Lunchpauze buiten houden en m'n armen en gezicht zijn compleet rood
[..]
Vrij? op een piekdag? Wat een luxe.
Don't do the Hustle?quote:Op woensdag 5 juni 2013 22:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
Disco...![]()
Maar goed, dat is mijn mening.
absoluut en in een jurk wat wil je nog meerquote:Op donderdag 6 juni 2013 15:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een ontiegelijke drukte vandaag, met de Nuon Kwartaalgids en Eigen Huis erbij. Pas om 14.15 werden de laatste wijken afgevoerd. Die hadden al om 13.00 uur op het depot moeten liggen! Helaas had onze TC in al zijn wijsheid besloten om vandaag geen extra mensen in te zetten. Ik hoop dat hij overspoeld wordt door telefoontjes van scheldende postbezorgers
ja dat was even lollig bedachtquote:Op vrijdag 7 juni 2013 08:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Waar slaat de TT eigenlijk op? Voor welke jurk bedankt Herna ons?
jullie zijn zo vroeg op dan zie je het niet goed meerquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:59 schreef peter2671 het volgende:
O nu zie ik het: Herna...ik dacht al..wat heeft de HEMA er mee van doen![]()
die kan ook nog bij het volgende topcicquote:Op vrijdag 7 juni 2013 10:08 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Mijn zweetshirts passen prima qua formaat. Misschien was de TT "Herna, bedankt voor de zweetshirts!" beter geweest.
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 11:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
jullie zijn zo vroeg op dan zie je het niet goed meer
Hm, ik zie juist veel bezorgsters waarbij dat ding veel te strak zit, omdat ze veel kleiner vallen dan de oude shirts. Heb eigenlijk nog niemand zien lopen met een veel te groot shirt.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:10 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat was even lollig bedacht
de jurk is tot betrekking van de nieuwe kleren,de grotere maaat is net een jurk/zak
Heb de mijne in een maat groter genomen dan de vorige (op basis van maattabel) en die zaten krapper dan die anderen in een maat kleinerquote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, ik zie juist veel bezorgsters waarbij dat ding veel te strak zit, omdat ze veel kleiner vallen dan de oude shirts. Heb eigenlijk nog niemand zien lopen met een veel te groot shirt.
he he eindelijk een gelijk gestemdequote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:33 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Mijn shirt met lange mouwen hadden ze in XL opgestuurd i.p.v. L. Dan loop je dus echt met een jurk.
als je voorheen een M had was dat ongeveer maat 40quote:Op vrijdag 7 juni 2013 12:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, ik zie juist veel bezorgsters waarbij dat ding veel te strak zit, omdat ze veel kleiner vallen dan de oude shirts. Heb eigenlijk nog niemand zien lopen met een veel te groot shirt.
Dudor kan dat misschien wel vertellen,krijg je dat niet per kwartaal?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:09 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Weet iemand waar je op je loonstrookje kunt zien hoeveel je krijgt voor de reiskostenvergoeding?
Ik weet het zo eigenlijk niet, hoef pas sinds kort met de auto te reizen. Maar zag er op het laatste loonstrookje niet zo veel van terug.. Per kwartaal zou best kunnen dan, dat het elke 3 maanden op je loonstrookje zichtbaar is.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dudor kan dat misschien wel vertellen,krijg je dat niet per kwartaal?
Ik zou even mijn eigen loonstrook erbij moeten pakken want uit m'n hoofd weet ik het niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dudor kan dat misschien wel vertellen,krijg je dat niet per kwartaal?
Thanks!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik zou even mijn eigen loonstrook erbij moeten pakken want uit m'n hoofd weet ik het niet.
Dus dat wordt morgen, vanaf thuis heb en wil ik geen toegang tot het netwerk.
Zie de edit vorige post.quote:
Ja, ze hadden hem gewoon de verkeerde maat opgestuurd, dan ligt het dus niet aan het shirt maar aan degene die de bestelling in orde moest makenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
he he eindelijk een gelijk gestemdeziet er niet uit met dat ding
Hmmm... Als het straks eind juni er weer niet op staat, zal ik maar eens aankloppen bij de tc.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik zou even mijn eigen loonstrook erbij moeten pakken want uit m'n hoofd weet ik het niet.
Edit: bedacht me dat ik hier nog een papieren strook heb liggen.
Wordt elke maand uitbetaald onder de noemer reiskosten w / w
Wel opvallend. Ik zat die 4 jaar oude CAO van zaterdagbestellers eens door te lezen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
Edit: bedacht me dat ik hier nog een papieren strook heb liggen.
Wordt elke maand uitbetaald onder de noemer reiskosten w / w
Ik heb ook een hele tijd in die situatie verkeerd, onder verschillende TC's. Dat uitbetalen van die reiskostenvergoeding voor zdw's gaat niet automatisch, daar moet je echt achteraan gaan, anders krijg je geen cent. En er is bijna niemand die weet dat íe er recht op heeft, dus zo kan het bedrijf ieder jaar vele duizenden euro's achter houden.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 19:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Wel opvallend. Ik zat die 4 jaar oude CAO van zaterdagbestellers eens door te lezen.
Als je structureel 3 dagen of meer per week zou werken dan had je recht op die reiskostenvergoeding. Ik kwam er jammer genoeg achter, net nadat ik een half jaar lang 3 dagen per week had gewerkt. Inmiddels zijn dat er nog twee.
Opvallend is dat die reiskosten dus niet automatisch verwerkt worden in je loon. Dit in tegenstelling tot de fietsvergoeding. Deze kreeg ik altijd, maar nu ik niet meer loop ontvang ik deze niet meer. In tegenstelling tot de reiskosten is dit dus wel automatisch verwerkt.
20 graden, en ik zweet altijd meteen met een t-shirt of jas aanquote:Op vrijdag 7 juni 2013 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
zo warm wordt het morgen toch niet?
Loop zelf morgen een wijkje waar ik anderhalve maand geleden voor het laatst geweest ben. Moet zeggen dat de looptijd daarvan best strak staat.
wij profiteren van de koele zeewindquote:Op vrijdag 7 juni 2013 23:37 schreef superkimmi het volgende:
Hier wordt t morgen gewoon 22 graden hoor..
en pas na de zomer gaan ze er wat mee doenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 20:15 schreef Deezertje het volgende:
Wat een timing om de onverantwoorde PostNL kleding verplicht te stellen net nu het zomer wordt in Nederland. Morgen dus gewoon mijn TNT blousje aan! Volgens mij is er niet eens een PostNL blousje?
In het gebied hier zijn vorige jaar de tijden van een aantal bussen al een uur terug gezet.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:03 schreef ikbenschipper het volgende:
Pffff PostNL klantenservice weer eens aan de lijn. Klant had bij ons 3 aangetekende brieven verstuurd. Maar waren er 2 niet van aangekomen of we ze wel in de goede zak wouden doen.....
Hallo klantenservice wakker worden als er 1 van de 3 wel aankomt dan zijn die brieven in de goede zak gegaan, maar ergens anders in het proces verloren gegaan. Maar ja de fout leggen bij het servicepunt is makkelijker....
Vraag me af of er nu i.d.d. meer post verdwijnt dan vroeger of dat het nu meer in het nieuw komt. Afgelopen zondag nog wel een stukje in recht van Nederland over een postbezorger die post achterhield om te doorzoeken op waarde. Waar haalt zo iemand dat idee dan vandaan denk je als je het hoort........
Trouwen zag dat bij ons de lichting van de brievenbussen bij sommige met een uur vervroegt word. Gebeurd dat overal? Wat zou daarvan de reden zijn...
quote:Op vrijdag 7 juni 2013 16:58 schreef gridjuh het volgende:
zo lekker bruin
Al een tijdje thuis, maar wel genoten....
Zometeen naar Breda rijden....we gaan naar shrek de musical voor mijn verjaardag
Allebei waarschijnlijk, ik heb de gemiddelde kwaliteit een stuk zien afglijden in de tijd dat ik er werk en er zijn veel meer excessen, vooral die excessen vallen op. Dat zijn dus de zaken dat er dagen tot weken ergens geen post bezorgd wordt en de bezorgers die dingen ontvreemden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 10:03 schreef ikbenschipper het volgende:
Pffff PostNL klantenservice weer eens aan de lijn. Klant had bij ons 3 aangetekende brieven verstuurd. Maar waren er 2 niet van aangekomen of we ze wel in de goede zak wouden doen.....
Hallo klantenservice wakker worden als er 1 van de 3 wel aankomt dan zijn die brieven in de goede zak gegaan, maar ergens anders in het proces verloren gegaan. Maar ja de fout leggen bij het servicepunt is makkelijker....
Vraag me af of er nu i.d.d. meer post verdwijnt dan vroeger of dat het nu meer in het nieuw komt. Afgelopen zondag nog wel een stukje in recht van Nederland over een postbezorger die post achterhield om te doorzoeken op waarde. Waar haalt zo iemand dat idee dan vandaan denk je als je het hoort........
Deze vond ik wel vrij schokkend:quote:Op zaterdag 8 juni 2013 08:39 schreef ophaling10 het volgende:
fraaie reactie's,het gros van de prikkers ziet ons als niet helemaal vol:
http://www.nujij.nl/econo(...)ivacy.23466326.lynkx
quote:Gehoord van iemand die nachts op de postsortering te Rotterdam werkte:
Een groep jonge Marokkaantjes werkte aan de machine die de post sorteerde en zij visten de dikke enveloppen er uit en checkten die op waardevolle inhoud.
Als andere medewerkers er iets van zeiden werden ze bij het verlaten van hun werk in het donker opgewacht door vrienden of familie van die Maroks en in elkaar geslagen. Die Marokkanen terroriseerden de hele afdeling.
Niemand durfde meer melding te maken van diefstal. Soms werd er eens een ontslagen maar het gejat ging gewoon door.
Let wel, er zijn ook Marokkanen die wel normaal en fatsoenlijk zijn!! Het ging hier om een specifieke groep gajes.
ja of het echt waar is betwijfel ik, ze laten dat echt niet zomaar gebeuren,quote:
Ik hoorde vandeweek op de radio dat ze voortaan, omdat de Marokkanen steeds vaker negatief in het nieuws komen, geen kenmerken meer willen zeggen(zoals NoordAfrikaans uiterlijk oid) omdat de Marokkanen zich aangevallen voelen(wat dan resulteert in agressie en zij als antwoord dus gaan doen zoals ze worden bestempeld.....mja).quote:
Eens! Dat pappen en nathouden hou ik ook niet van! De dingen zijn zoals ze zijn en noem het gewoon bij de naam!quote:Op zondag 9 juni 2013 07:56 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Ik hoorde vandeweek op de radio dat ze voortaan, omdat de Marokkanen steeds vaker negatief in het nieuws komen, geen kenmerken meer willen zeggen(zoals NoordAfrikaans uiterlijk oid) omdat de Marokkanen zich aangevallen voelen(wat dan resulteert in agressie en zij als antwoord dus gaan doen zoals ze worden bestempeld.....mja).
Het beestje bij de naam noemen. Daar is niets verkeerds me, toch!?
Ik vind van niet!
Dus als mensen denken dat je een dief bent, dan ga je stelen, terwijl je voorheen een goudeerlijk mens was? Dat wil er bij mij niet in.quote:Op zondag 9 juni 2013 07:56 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Ik hoorde vandeweek op de radio dat ze voortaan, omdat de Marokkanen steeds vaker negatief in het nieuws komen, geen kenmerken meer willen zeggen(zoals NoordAfrikaans uiterlijk oid) omdat de Marokkanen zich aangevallen voelen(wat dan resulteert in agressie en zij als antwoord dus gaan doen zoals ze worden bestempeld.....mja).
Geldboete in de derde categorie is max ¤7800.quote:Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
Als ik om elke persoon met een Marokkaans uiterlijk heen moet lopen met een grote boog kom ik de wijk niet uit waar ik woonquote:Op zondag 9 juni 2013 11:33 schreef superkimmi het volgende:
Er is gewoon een grote groep Marokkanen die het enorm loopt te verpesten voor de rest. Maar als de groep die hier niets mee te maken heeft zich dan aangevallen gaat voelen is het einde zoek. Je weet toch zelf dat jij niets gedaan hebt. Als jij je vriendelijk gedraagt naar mensen dan lopen ze echt niet allemaal met een grote boog om je heen omdat je een Marokkaans uiterlijk hebt.
Op het werk van mijn vrouw zijn er genoeg die zich kapot schamen om deze groep!quote:Op zondag 9 juni 2013 11:33 schreef superkimmi het volgende:
Er is gewoon een grote groep Marokkanen die het enorm loopt te verpesten voor de rest. Maar als de groep die hier niets mee te maken heeft zich dan aangevallen gaat voelen is het einde zoek. Je weet toch zelf dat jij niets gedaan hebt. Als jij je vriendelijk gedraagt naar mensen dan lopen ze echt niet allemaal met een grote boog om je heen omdat je een Marokkaans uiterlijk hebt.
Ik geloof het meteen, als ik naar de laksheid kijk waarmee problemen de afgelopen jaren zijn behandeld. Criminelen weten ook wel dat er wat te halen valt op sorteercentra/distributiecentra. Als je daar niet altijd messcherp op blijft kunnen zich vervelende situaties ontwikkelen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja of het echt waar is betwijfel ik, ze laten dat echt niet zomaar gebeuren,
je hebt altijd mensen,die echt niets met Marocs te maken willen hebben.
terwijl er ook heel veel goede zijn.
Ik heb de buxussen geknipt vanmorgen, was het perfect weer voor. En vanavond een etentje met de schoonfamilie in een leuk restaurant!quote:Op zondag 9 juni 2013 11:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wat heeft iedereen voor plannen voor de rest van het weekend?
Het is vandaag een stuk frisser dan gisteren dus het wordt voor mij niet in de zon zitten met bier in het handje.
Morgen dagje safaripark beekse bergen
je hoeft dus eigenlijk niet op vakantie?quote:Op zondag 9 juni 2013 11:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als ik om elke persoon met een Marokkaans uiterlijk heen moet lopen met een grote boog kom ik de wijk niet uit waar ik woon![]()
Het is vandaag een stuk frisser dan gisteren dus het wordt voor mij niet in de zon zitten met bier in het handje.
Niet naar een noord afrikaans land neequote:Op zondag 9 juni 2013 18:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je hoeft dus eigenlijk niet op vakantie?
Ik ben vandaag het halve land doorgecrosst met de trein (heel fijn als de NS aan het spoor gaat werken), dus voor vandaag (en morgen) geen plannen meer. Mijn vakantie is bijna weer voorbij helaasquote:Op zondag 9 juni 2013 11:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als ik om elke persoon met een Marokkaans uiterlijk heen moet lopen met een grote boog kom ik de wijk niet uit waar ik woon![]()
Nog met een reden het halve land door geweest?quote:Op zondag 9 juni 2013 19:48 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik ben vandaag het halve land doorgecrosst met de trein (heel fijn als de NS aan het spoor gaat werken), dus voor vandaag (en morgen) geen plannen meer. Mijn vakantie is bijna weer voorbij helaas
Ik was een paar dagen naar Groningen geweest en ik ging terug naar huisquote:Op zondag 9 juni 2013 20:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nog met een reden het halve land door geweest?
Ik heb de auto vandaag gewassen. Was die ook wel aan toe. Pauper meeuwen en duiven hier in de buurt gebruiken m'n auto als doelwit volgens mij.
Zonnestraaltjes?!?! Nee niet gezien....En daarbij heb ik een ochtendhumeur tot en met.....quote:
Waarom lig je met een Franse bulldog in bed?quote:Op maandag 10 juni 2013 07:43 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Zonnestraaltjes?!?! Nee niet gezien....En daarbij heb ik een ochtendhumeur tot en met.....
Zodra ik ga liggen loopt mijn hoofd vol....en mijn neus....en dan word ik wakker....dus amper geslapen en er om half 4 uit gekomen. Daarbij had ik er eentje naast mij liggen die heel veel snurkte...
Dus nee ik ben niet happy
Vraag ik me afquote:Op maandag 10 juni 2013 07:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Waarom lig je met een Franse bulldog in bed?
quote:Op maandag 10 juni 2013 08:12 schreef dud0r het volgende:
Vanmiddag als hij thuis komt van werk even rustig zitten en alles bespreken, vervolgens lekker eten en samen weer het bed in duiken.
En dan meldt je je morgenochtend hier weer vrolijk.
Hij is niet voor 7 thuis.....maar dit valt voorlopig voor mij niet te bespreken....hij weet heel goed wat hij nog meer fout heeft gedaan, dat speelt wel mee moet ik zeggen, dat ik het hem nu wel kwalijk neem.....quote:Op maandag 10 juni 2013 08:12 schreef dud0r het volgende:
Hoort erbij. Komt wel weer goed.
Ik heb zaterdag avond tot diep in de nacht ruzie met mijn liefste gehad en dat is ook weer goed gekomen.
Enige nadeel was dat ik daardoor wel een feestje miste waar ik heen wilde![]()
Vanmiddag als hij thuis komt van werk even rustig zitten en alles bespreken, vervolgens lekker eten en samen weer het bed in duiken.
En dan meldt je je morgenochtend hier weer vrolijk.
Zeh bastard!quote:Op maandag 10 juni 2013 08:38 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Hij is niet voor 7 thuis.....maar dit valt voorlopig voor mij niet te bespreken....hij weet heel goed wat hij nog meer fout heeft gedaan, dat speelt wel mee moet ik zeggen, dat ik het hem nu wel kwalijk neem.....
Komt vanzelf wel goed, maar duurt ff
sterkte alvastquote:Op maandag 10 juni 2013 21:09 schreef Atmosphere82 het volgende:
Morgen maar liefst twee wijken bestellen en donderdag ook. Dat wordt pittig!
Ja ach, ik heb het zelf aangevraagd tot op zekere hoogte!quote:
komt goed. Juist door er tijdig bij te zijn voorkom je later veel ellendequote:
Ja ik weet het. Daarom blijf ik die dag veilig in de dijken. Ga niet meedoen aan die onzin. Heb niks tegen het koningspaar hoor, maar dat t zoveel moet kosten voor die tijd.. :S En t programma zelf is ook weer vn bedroevend niveau xDquote:Op maandag 10 juni 2013 23:32 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja hè? Te triest voor woorden toch?Burgemeester van de VVD hè?
'Roosendaal moet op de kaart!'![]()
En dan zijn er b.v. ook nog steeds voedselbanken in Nederland...
Wist je trouwens dat de fietsenstalling op de Markt ook is afgesloten Superkimmi? Dan krijgen de werknemers van de stalling bij de Roselaar het waarschijnlijk ontzettend druk...![]()
Ik vind dat Brinta niet genoeg vult. Hardstikke lekker maar ik moet er een bord of vier van eten wil ik een beetje genoeg hebben. En dan heb ik een half uur daarna weer honger.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 05:47 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Beetje verslapen ivm een rusteloze nacht.
Straks maar een bammetje in de auto eten ipv een warm kommetje Brinta thuis
Na het werk langs de autogarage en daar de stuurstangen van de auto laten vervangen(klappert ie weer minder)
Haha schitterend! Zo denk ik er precies hetzelfde over!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:12 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja ik weet het. Daarom blijf ik die dag veilig in de dijken. Ga niet meedoen aan die onzin. Heb niks tegen het koningspaar hoor, maar dat t zoveel moet kosten voor die tijd.. :S En t programma zelf is ook weer vn bedroevend niveau xD
Mn schoonmoeder is helemaal lyrisch omdat ze met haar koor 2 zinnetjes mag zingen
Volgens mij gebruiken ze ze gewoon allebei. Had er ook nog aardig wat van die irritante dozen tussen zittenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:56 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier ook heel weinig post. Is zo'n beetje standaard op de dinsdag tegenwoordig.
Levert Bol.com trouwens in een soort enveloppen de laatste tijd en niet meer in die platte dozen die net wel/niet door de brievenbus willen?
Mist er ergens een post tussen of ben je nu at random in het rond aan het praten? 0_oquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:35 schreef posje het volgende:
Ach, op een dag sta je niet meer op en nemen ze weer een verse bezorger.
hier niet wederom stervensdruk wel 200%, het verschilt per regio zie ikquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:44 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was het ook weer extreem rustig. Die dinsdag lijkt wel steeds rustiger te worden. Eerst waren we ook meestal wel al vroeg klaar, iets na 10 uur of zo, maar tegenwoordig is het echt uiterlijk kwart over 9, en dat is dan ook alleen nog maar omdat de eersten om half 9 al de straat op mogen dan, anders zouden we nog vroeger klaar zijn.
ik had een in een soort blauw gekleurde,redelijk aan het gewicht en proppen maarquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:56 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier ook heel weinig post. Is zo'n beetje standaard op de dinsdag tegenwoordig.
Levert Bol.com trouwens in een soort enveloppen de laatste tijd en niet meer in die platte dozen die net wel/niet door de brievenbus willen?
Wat voor bijzonders hadden jullie erbij zitten dan waardoor het zo druk was?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier niet wederom stervensdruk wel 200%, het verschilt per regio zie ik
iig is er flink wat oproer over de nieuwe WTR. De tijden zijn iig onhaalbaar op de drukke dagen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:04 schreef peter2671 het volgende:
Ik heb geen idee...
Volgens mij gaat die bij ons volgende week beginnen.
Volgende week maandag komen ook de andere VBG's bij ons...wordt drukke boel
Tis nu al zo dat, en ik spreek voor mijzelf, ik elke keer achter mijn uren aan moet gaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iig is er flink wat oproer over de nieuwe WTR. De tijden zijn iig onhaalbaar op de drukke dagen.
Nog even en je werkt bij een liefdadigheidsinstelling.
dat laatste ben ik het ook mee eens,de post moet eens stoppen met goedkope zooi en voor de echte kwaliteitsmensen gaan,ipv gedwonegen werkelozen aan te nemen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:17 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Tis nu al zo dat, en ik spreek voor mijzelf, ik elke keer achter mijn uren aan moet gaan.
Op dit moment nog maar weinig verschil t.o.v. eerdere keren, maar toch in een week een half uur tot 1half uur verschil.
Dus of ik ben sneller of de tijden zijn ruimer
Sommigen werken naast hun uitkering, en de uren die op het contract staan, worden in mindering gebracht op hun uitkering.
Deze personen gaan dus niet achter hun gewerkte uren aan, omdat het voor hun en voor de uitkerende instantie(s) alleen meer meer moeite kost om dit te verrekenen.
Nadeel is dat het lijkt alsof hun de opgegeven uren wel halen.
Niet eerlijk tegenover collega's die er wel hun brood mee verdienen.
Dat laatste is absoluut waar. Gelukkig heb ik op dit moment geen problemen met de uren, maar dat gaat wel weer komen vrees ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:17 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Tis nu al zo dat, en ik spreek voor mijzelf, ik elke keer achter mijn uren aan moet gaan.
Op dit moment nog maar weinig verschil t.o.v. eerdere keren, maar toch in een week een half uur tot 1half uur verschil.
Dus of ik ben sneller of de tijden zijn ruimer
Sommigen werken naast hun uitkering, en de uren die op het contract staan, worden in mindering gebracht op hun uitkering.
Deze personen gaan dus niet achter hun gewerkte uren aan, omdat het voor hun en voor de uitkerende instantie(s) alleen meer meer moeite kost om dit te verrekenen.
Nadeel is dat het lijkt alsof hun de opgegeven uren wel halen.
Niet eerlijk tegenover collega's die er wel hun brood mee verdienen.
Hier problemen te over.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste is absoluut waar. Gelukkig heb ik op dit moment geen problemen met de uren, maar dat gaat wel weer komen vrees ik.
Dat is ook zoiets, het kan best een tijdje (redelijk) goed gaan maar er komt altijd weer een moment dat het weer kommer en kwel is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste is absoluut waar. Gelukkig heb ik op dit moment geen problemen met de uren, maar dat gaat wel weer komen vrees ik.
Tja, geen vaste wijk hebben was bij ons geen excuus en als je met meerderen een wijk had gezet dan moest je maar aangeven wie hoeveel gedaan had....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:39 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, bij ons houden ze zich qua uitvoeringstijden exact aan de normtijden, als je er langer over doet heb je gewoon echt pech, ook al komt het doordat de weg op een bepaald stuk bijvoorbeeld is opgebroken. Dan blijven ze er gewoon bij dat je dat vast ergens in die maand wel kan compenseren met een dag dat je er korter over doet dan wat er voor staat.
[quote]Dat laatste vind ik zo'n gelul, zeker bij mensen die geen vaste wijk hebben maar wel altijd de stront opruimen (zoals ik en bepaalde collega's). Gelukkig betaalt onze huidige TC buiten doorgaans alles uit, tenzij je echt zonder verklaring een uur of anderhalf over de tijd heen gaat. Maar dan zal hij ook geen contact met je zoeken hoe dat komt of zo. Dus beter vermeld je het duidelijk als je een wijk niet kent en half verdwaald bent of Pietje er met 2 van jouw tassen vandoor is en je daar een half uur mee kwijt bent ed.
[quote]
Voorbereidingstijden worden gelukkig nog wel normaal uitbetaald, maar dat is op dit moment ook moeilijk anders te doen aangezien we lang niet allemaal vaste wijken hebben en soms wijken van collega's moeten afmaken die al de straat op moeten en zo.
Precies, je wordt er heel erg moe van, vooral als het met duidelijke tegenzin gebeurt. Kleine verschillen zeur ik dus niet eens meer over. Ik reken wel regelmatig een minuut of 5/10 'foutcorrectietoeslag' zoals ik het zelf noem als ik weer eens 20 minuten tekort kwam ofzoquote:Heb nog wel geregeld dat ze me proberen te besodemieteren met de tijden die ik doorgeef van de voorbereiding. Dan geef ik toch heel precies de tijd door en toch mist er dan ineens een half uur of zo. Als je dat dan doorgeeft passen ze het wel aan, maar als je er voor de 4e week op rij achteraan kan word je daar toch wel eens moe van.
Dat geldt ook landelijk maar er wordt heel creatief mee omgegaan zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:03 schreef Deezertje het volgende:
Dacht dat 'gewerkte tijd is betaalde tijd?' landelijk moet gelden?
Ik blijf hier elke week achteraan gaan...en ik denk/weet tot ergernis van de TC, maar dat is dan jammer en ga niet voor Jan met de korte achternaam in eigentijd werken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
toch zul je moeten, net zolang totdat het wel in één keer goed gaat
Klinkt erg herkenbaar.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:09 schreef lololo het volgende:
Zo zou de leidinggevende in gesprek moeten gaan met een werknemer als hij de tijden overschrijdt. Dat wordt dan vaak zo geïnterpreteerd: "Ik spreek Miep er één keer op aan dat ze te langzaam is en betaal die tijd gewoon uit en de volgende keer zeg ik niks meer en krijgt ze gewoon de tijd die er voor staat.".
Een veel gehoorde uitspraak bij ons was de laatste tijd ook: "ja, dat hebben we zo met de OC en de vakbonden afgesproken dus die staan ook achter onze aanpak!".
Die koffietijd is alleen voor eigen rekening als je minder dan 3 uur gewerkt hebt toch?quote:Op woensdag 12 juni 2013 06:03 schreef peter2671 het volgende:
Goedemorgen
Fijne werkdag vandaag en op tijd aan je natje denken met die temperaturen.
Tis nu al benauwd buiten
[..]
Ik blijf hier elke week achteraan gaan...en ik denk/weet tot ergernis van de TC, maar dat is dan jammer en ga niet voor Jan met de korte achternaam in eigentijd werken.
We kregen ook te horen dat koffietijd ook voor eigen rekening was, en dat ik(spreek voor mijzelf) daardoor soms ook een kwartiertje minder kreeg uitbetaald.
De oplossing was om dan maar geen koffiepauze te nemen...........
Het excuus dat de tijden wel worden gecompenseerd met een rustige dag komt me er bekend voor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:39 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, bij ons houden ze zich qua uitvoeringstijden exact aan de normtijden, als je er langer over doet heb je gewoon echt pech, ook al komt het doordat de weg op een bepaald stuk bijvoorbeeld is opgebroken. Dan blijven ze er gewoon bij dat je dat vast ergens in die maand wel kan compenseren met een dag dat je er korter over doet dan wat er voor staat.
Voorbereidingstijden worden gelukkig nog wel normaal uitbetaald, maar dat is op dit moment ook moeilijk anders te doen aangezien we lang niet allemaal vaste wijken hebben en soms wijken van collega's moeten afmaken die al de straat op moeten en zo.
Heb nog wel geregeld dat ze me proberen te besodemieteren met de tijden die ik doorgeef van de voorbereiding. Dan geef ik toch heel precies de tijd door en toch mist er dan ineens een half uur of zo. Als je dat dan doorgeeft passen ze het wel aan, maar als je er voor de 4e week op rij achteraan kan word je daar toch wel eens moe van.
Ook bij ons houden we er niet zo strak aan vast. Wat maakt het nu uit of ik om 10 uur koffie ga drinken of om half 10? Zolang ik maar niet vaker of langer koffie ga drinken dan is toegestaan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:02 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat gaat het er raar aan toe met die koffiepauzes bij jullie Peter! Bij ons drinken de VOSsers die dus al om 5.45 begonnen zijn om 9 u. koffie en wij voorbereiders, die op 7.15 begonnen zijn, om 10.15 u. koffie. Volgens het CAO hebben wij voorbereiders recht op een doorbetaalde koffiepauze na 3 uur en 10 minuten werken. Officieel dus pas om 10.25 u.
het schijnt dat je op een dienst van 3.10 uur recht hebt op 10 minuten koffiepauzequote:Op woensdag 12 juni 2013 06:03 schreef peter2671 het volgende:
Ik blijf hier elke week achteraan gaan...en ik denk/weet tot ergernis van de TC, maar dat is dan jammer en ga niet voor Jan met de korte achternaam in eigentijd werken.
We kregen ook te horen dat koffietijd ook voor eigen rekening was, en dat ik(spreek voor mijzelf) daardoor soms ook een kwartiertje minder kreeg uitbetaald.
De oplossing was om dan maar geen koffiepauze te nemen...........
Op drukke dagen is dat bij ons ook het geval, tenzij de officiële pauzetijd nog niet bereikt isquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons gaan we koffie drinken wanneer alle wijken voor de eerste depotrit af zijn. Dat is veel logischer.
In de PostNL Hall of Fame?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Heren, dames, ik ga binnenkort opgenomen worden.
Nee, mijn oude werkgever heeft een zorgplicht naar oudmedewerkers (Defensie Veteranen wet)quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
In de PostNL Hall of Fame?
Is het een goed iets dat je opgenomen gaat worden? Dus in zoverre dat ze eventueel je kunnen helpen?
Je kunt dan natuurlijk ook wel gewoon pauze nemen, alleen als dan uiteindelijk blijkt dat je korter dan 3 uur hebt gewerkt hoeven ze die 10 minuten pauze dus niet uit te betalen. Dat hebben we hier ook, meestal is de pauze ergens tussen 9 en half 10, als je dan inclusief pauze voor 10:10 klaar bent als je om 7 uur begonnen bent krijg je dus gewoon van 7 tot 10 betaald. Op zich ook niet echt onredelijk vind ik.quote:Op woensdag 12 juni 2013 06:31 schreef peter2671 het volgende:
De koffiepauze is bij ons om 08:30.
Dit omdat enkele collega's(postbodes) om een uur of 05:30 beginnen.
Als wij die koffiepauze niet nemen, mogen we ook niet later een koffiepauze nemen.
En soms weet je niet of je om 10uur klaar bent of zoals enkele malen is voorgekomen, tegen de klok van twaalven.
En dan is het een lange ruk zo zonder een of veel te vroege koffiepauze.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, mijn oude werkgever heeft een zorgplicht naar oudmedewerkers (Defensie Veteranen wet)
Op papier werk ik zowiezo al korterquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je kunt dan natuurlijk ook wel gewoon pauze nemen, alleen als dan uiteindelijk blijkt dat je korter dan 3 uur hebt gewerkt hoeven ze die 10 minuten pauze dus niet uit te betalen. Dat hebben we hier ook, meestal is de pauze ergens tussen 9 en half 10, als je dan inclusief pauze voor 10:10 klaar bent als je om 7 uur begonnen bent krijg je dus gewoon van 7 tot 10 betaald. Op zich ook niet echt onredelijk vind ik.
Ja, ik heb het uiteraard ook niet over op papier, maar gewoon de daadwerkelijk gewerkte tijd. Dan is het wel redelijk dat je pas na 3 uur werken recht hebt op 10 minuten doorbetaalde pauze. Als ze echt met die nieuwe WTR komen bij voorbereiden zullen er vast wel aardig wat mensen opstappen, althans, hier hebben we er wel aardig wat lopen die dit er gewoon bij doen voor die paar uurtjes die paar ochtenden in de week, zodat ze wat te doen hebben en zodat ze wat extra geld hebben. Maar gratis werken, dat zullen ze natuurlijk niet doen. Dit zal voor uitkeringstrekkers natuurlijk anders zijn, want daar maakt het geen verschil, maar die werken er bij ons niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:50 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Op papier werk ik zowiezo al korter![]()
![]()
Als het daadwerkelijk straks zo gaat met die nieuwe WTR en ik heb ene contract van 6uur, dan stop ik als ik die 6uur voor die week heb gedraaid onder het mom:![]()
"Werkervaring opdoen? Ik heb dit werk toch al jaren gedaan?"quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
zou zoiets straks ook bij de post gebeuren?
http://www.nu.nl/opmerkel(...)g-bij-oude-werk.html
En, wanneer wordt het uitgezonden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Heren, dames, ik ga binnenkort opgenomen worden.
Hij is al eens uitgezonden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En, wanneer wordt het uitgezonden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En, wanneer wordt het uitgezonden?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:32 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Hij is al eens uitgezonden.En op youtubeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:32 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Hij is al eens uitgezonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kringloper
Nee die ben je kwijt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:04 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Vriend van me heeft vorige week vrijdag een pakket afgeleverd bij een PostNL punt bij de lokale Jumbo. Hij heeft daarbij geen track&trace nummer gekregen.
Nou heb ik het pakket vandaag nog steeds niet binnen, dus hij ging bellen. Was iets verkeerd gegaan en het pakket was maandag of dinsdag (schijnbaar wist dat mens bij de Jumbo dat al niet meer) meegegaan. Vervolgens belde hij later nog eens en toen konden ze hem vertellen dat het pakket "op de centrale lag" ....
Ik snap er helemaal niks van, maar zou gewoon graag mijn pakket ontvangen. Gaat het ooit nog aankomen? Hij woont in Enschede en ik in de buurt van Leeuwarden ...
DE centrale ...*maakt De Fabriek-tune-geluidje*quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee die ben je kwijt.
Jammer joh.
Nee, geen idee daar is geen duidelijk antwoord op te geven. Zonder track en trace kan je niet achterhalen waar het is dus ik vind het al heel knap dat ze bij de jumbo kunnen vertellen dat het pakket op de centrale is.(Welke centrale?)
Sorry, had net weer een tukkie gedaan.quote:
Gelukkig.....kreeg je nu wel een mega lachquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sorry, had net weer een tukkie gedaan.
Maar ja, is aangekomen![]()
Schattig
ik ben niet van de pakkettenquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:17 schreef peter2671 het volgende:
Even kortsluiten met de pakketters in Leeuwarden... Maffe Fri..Ehm Peterselieman: kom er maar in
staan al flink wat reacties onderquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
zou zoiets straks ook bij de post gebeuren?
http://www.nu.nl/opmerkel(...)g-bij-oude-werk.html
Blijf vooral adem halenquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
Allemachtig! Morgen wordt het voor mij een ander verhaal dan afgelopen dinsdag. Mijn TC heeft me een ENORME wijk gegeven plus de helft van een andere wijk. Samen wordt dat gigantisch veel! En dan is het ook nog eens verdeeld over twee depots!![]()
Morgen zal ik dan maar echt eens precies om 12.30u beginnen dan!!!
Hoeveel looptijd is het dan, die 2 wijken bij elkaar? Lag de grens niet op 5,5 uur per dag op straat?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
Allemachtig! Morgen wordt het voor mij een ander verhaal dan afgelopen dinsdag. Mijn TC heeft me een ENORME wijk gegeven plus de helft van een andere wijk. Samen wordt dat gigantisch veel! En dan is het ook nog eens verdeeld over twee depots!![]()
Morgen zal ik dan maar echt eens precies om 12.30u beginnen dan!!!
is dat zo? Weer zoiets waar niet aan gehouden wordt. Ik loop zo vaak 6 uur. Nu vind ik het ook niet erg eigenlijk..quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoeveel looptijd is het dan, die 2 wijken bij elkaar? Lag de grens niet op 5,5 uur per dag op straat?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:55 schreef DSS24 het volgende:
Abonnement verlengd bij Vodafone, zij sturen een nieuwe mobiel per PostNL en nu staat er al 6 dagen op de PostNL website "pakket ligt in sorteercentrum, zending vertraagd" Vodafone gaat een onderzoek instellen.
Ondertussen heb ik natuurlijk internet gecheckt en de meeste websites klagen dat er veel gejat wordt dus mijn conclusie is dat het mobieltje weg is.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe lang dit onderzoek gaat duren? Vodafone zal pas een nieuwe sturen als deze zaak afgerond is...
Ziet dit topic eruit als een hulplijn waarin we 100% achter het bedrijf staan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:12 schreef DSS24 het volgende:
Kan iemand mij nog antwoord geven of word ik in dit topic net zo behandeld als bij PostNL aan de telefoon?
Er staat in de OP "Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!" Vandaar dat ik het hier probeer. Maar als veel werknemers dit dus elke dag meemaken kan iemand mij vast vertellen wat het meest voor de hand liggende probleem is en hoe lang dit nog gaat duren.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ziet dit topic eruit als een hulplijn waarin we 100% achter het bedrijf staan.
Wat jij nu 1 keer meegemaakt hebt, maken veel werknemers dag in dag uit mee...
het probleem is dat wij van pakketten eigenlijk weinig weten. Degenen die hier zitten komen eigenlijk alleen met briefpost en pakjes die door de brievenbus passen in aanraking, meer niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:25 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Er staat in de OP "Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!" Vandaar dat ik het hier probeer. Maar als veel werknemers dit dus elke dag meemaken kan iemand mij vast vertellen wat het meest voor de hand liggende probleem is en hoe lang dit nog gaat duren.
En je bent niet gebroken na zo'n dag? Dan heb je geluk denk ik. Ik loop op zaterdag een tweetal wijk van bij elkaar zo'n 5 uur en daarna ben ik altijd helemaal gaar. Moet ik er wel bij zeggen dat voor de wijken officieel bijna 6 uur staat.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:11 schreef superkimmi het volgende:
[..]
is dat zo? Weer zoiets waar niet aan gehouden wordt. Ik loop zo vaak 6 uur. Nu vind ik het ook niet erg eigenlijk..
Ja. volgens mij is er inderdaad veel verlof nu ja. Ik merk dat ik doordeweeks meer werk krijg. Vandaag heb ik de A-dijken en de helft van de Flintdijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:34 schreef superkimmi het volgende:
welke wijken loop je?
Volgens mij is er veel verlof ofzo, want ik loop dus de komende weken op de zaterdag een vaste extra wijk erbij. Dat is de gene die ik nu op donderdag ook altijd loop. Snap ook wel dat ik hem vast mag lopen. Het is echt een wijk die je een keer samen moet lopen (veel bedrijfjes die dan sluiten en dan moet je als postbode maar raden in welke brievenbus de post dan wel moet) En aangezien ik hem nu ken ben ik altijd 'de sjaak'
Vind t niet erg hoor, vanwege de vakantie
Jep!quote:
Nou, ik denk dat het op z'n hoogst 4,5 uur lopen zal worden. Het is niet dat ik dat wekelijks doe hoor!quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoeveel looptijd is het dan, die 2 wijken bij elkaar? Lag de grens niet op 5,5 uur per dag op straat?
Rot!quote:Op donderdag 13 juni 2013 03:57 schreef gridjuh het volgende:
Zo.....ben zooooo moe.....ik slaap ontzettend slecht de laatste dagen, aangezien ik wakker word omdat mijn neus vol loopt en ik dan weinig lucht krijg....
Maar goed, vandaag en morgen nog werken en dan een lang weekend
Wow...quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:11 schreef superkimmi het volgende:
[..]
is dat zo? Weer zoiets waar niet aan gehouden wordt. Ik loop zo vaak 6 uur. Nu vind ik het ook niet erg eigenlijk..
Beterschap! Lijkt me zo rond de zomer helemaal vervelend...quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:55 schreef Tietmans het volgende:
Zo, ik heb met griep 2 dagen op bed gelegen. Nu alleen nog last van me keel. Dus ik ga gewoon bewapend met drop,water, en hoestdrank de post lopen
Neuh, vind het heerlijk. Enige keer dat het echt vervelend was, was door een dikke laag sneeuwquote:Op donderdag 13 juni 2013 11:30 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En je bent niet gebroken na zo'n dag? Dan heb je geluk denk ik. Ik loop op zaterdag een tweetal wijk van bij elkaar zo'n 5 uur en daarna ben ik altijd helemaal gaar. Moet ik er wel bij zeggen dat voor de wijken officieel bijna 6 uur staat.
Ja, en dat sloeg volledig om in die irritante regen...!quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:07 schreef superkimmi het volgende:
het is inderdaad ook gewenning. Ik ben letterlijk begonnen bij de post met de kerst. Liep met iemand mee die zich ook nog eens geroepen voelde om anderen te gaan helpen. Eerste dag dus 9 uur gewerkt (ook nog 3 uur voorgesorteerd toen) Totaal gesloopt. haha
Maar nu is t een eitje.
Vandaag was het trouwens wel afschuwelijk benauwd zweetweer
Als ik het zo lees gaat het om een pakket chauffeur.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:35 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)r_stalkt_meisje.html
waar gaat je voorkeur naar uit en heb je naast de post ook andere werkzaamheden?quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:37 schreef michael1986 het volgende:
Sry voor dit lang verhaaltje maar wilde het ff kwijt. Ben in juli 2009 begonnen bij de post. Eerst een contract als tijdelijke hulpkracht. Die liep tot september 2009. Toen is hij 3 maanden verlengt. In december 2009 kreeg ik er een zaterdagbesteller contract. Die liep tot januari 2011. Op februari 2011 kreeg ik een zaterdagbesteller contract voor onbepaalde tijd. In de tussentijd heb ik ook nog een contract gehad voor bepaalde tijd als Postbode 2. Die liep van oktober 2010 tot juni 2011. En juni 2012 heb ik een contract gehad als postbezorger die nu een jaar later afloopt. Ik werk dus altijd binnen en buiten, bijna altijd 6 dagen in de week. Rond de 30 uur, vroeger zelfs 40+. Nu werd ik vandaag aangesproken door mijn tc en die vertelde dat ik een keuze heb. Of mijn zaterdagcontract aanhouden en dus alleen maar op zaterdag mogen komen, of mijn postbezorger contract omzetten in onbepaalde tijd en alleen maar buiten fietsen en geen wijken meer mogen zetten. Mijn zaterdagscontract is 8 uur en postbezorgerscontract is 20. Wat zouden jullie doen? Heb het altijd leuk werk gevonden omdat je binnen en buiten werkt.
Voorkeur gaat eigenlijk gewoon uit zoals ik het altijd gedaan heb. Binnen en buiten, 20 uur buiten is ook te weinig. Heb naast de post niets, zit vaak tussen de 30 en 40 uur dus er is zat werk. Maar ze zeggen dat ze nu geen 2 contracten meer naast elkaar kunnen geven omdat het niet meer mag. Weet niet of er regels zijn verandert. Misschien iemand die er meer vanaf weet?quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waar gaat je voorkeur naar uit en heb je naast de post ook andere werkzaamheden?
Volgens mij mocht dat 2 contracten naast elkaar eigenlijk sowieso al niet, behalve voor bepaalde korte periodes (zoals rond kerst), want anders zou je immers eigenlijk gewoon postbode zijn. Ze lieten het eerst echter wel gewoon toe, maar ik weet dat er op diverse kantoren mensen anoniem hebben geklaagd bij de bond middels een brief, over dat er wel gezeur was dat er niet genoeg werk zou zijn voor postbodes, maar dat ze ondertussen wel andere mensen met veel kleinere contracten zoveel uren laten maken en dat ze andere mensen min of meer exact het werk laten doen wat eigenlijk voor postbodes bestemd isquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:14 schreef michael1986 het volgende:
[..]
Voorkeur gaat eigenlijk gewoon uit zoals ik het altijd gedaan heb. Binnen en buiten, 20 uur buiten is ook te weinig. Heb naast de post niets, zit vaak tussen de 30 en 40 uur dus er is zat werk. Maar ze zeggen dat ze nu geen 2 contracten meer naast elkaar kunnen geven omdat het niet meer mag. Weet niet of er regels zijn verandert. Misschien iemand die er meer vanaf weet?
Een andere vraag is natuurlijk of ze je als je voor het zdw-contract zou kiezen, je echt strikt aan die 8 uur gaan houden. Bij ons zijn er zat zdw's die ook regelmatig doordeweeks worden ingezet (ook op piekdagen), en die halen dan ook wel een uurtje of 20 (minstens) per week.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:37 schreef michael1986 het volgende:
Sry voor dit lang verhaaltje maar wilde het ff kwijt. Ben in juli 2009 begonnen bij de post. Eerst een contract als tijdelijke hulpkracht. Die liep tot september 2009. Toen is hij 3 maanden verlengt. In december 2009 kreeg ik er een zaterdagbesteller contract. Die liep tot januari 2011. Op februari 2011 kreeg ik een zaterdagbesteller contract voor onbepaalde tijd. In de tussentijd heb ik ook nog een contract gehad voor bepaalde tijd als Postbode 2. Die liep van oktober 2010 tot juni 2011. En juni 2012 heb ik een contract gehad als postbezorger die nu een jaar later afloopt. Ik werk dus altijd binnen en buiten, bijna altijd 6 dagen in de week. Rond de 30 uur, vroeger zelfs 40+. Nu werd ik vandaag aangesproken door mijn tc en die vertelde dat ik een keuze heb. Of mijn zaterdagcontract aanhouden en dus alleen maar op zaterdag mogen komen, of mijn postbezorger contract omzetten in onbepaalde tijd en alleen maar buiten fietsen en geen wijken meer mogen zetten. Mijn zaterdagscontract is 8 uur en postbezorgerscontract is 20. Wat zouden jullie doen? Heb het altijd leuk werk gevonden omdat je binnen en buiten werkt.
ik denk dat je max 15 uur kan krijgen daar willen ze naar toe(met de tijd die 3daagse bezorging)quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:14 schreef michael1986 het volgende:
[..]
Voorkeur gaat eigenlijk gewoon uit zoals ik het altijd gedaan heb. Binnen en buiten, 20 uur buiten is ook te weinig. Heb naast de post niets, zit vaak tussen de 30 en 40 uur dus er is zat werk. Maar ze zeggen dat ze nu geen 2 contracten meer naast elkaar kunnen geven omdat het niet meer mag. Weet niet of er regels zijn verandert. Misschien iemand die er meer vanaf weet?
Kan me nauwelijks voorstellen dat je daadwerkelijk een contract van 20 uur zal krijgen als postbezorger. De maandag is er binnenkort af, dus dan zou je op de overige dagen minstens 4 uur per dag moeten bezorgen. Op een daldag lijkt me dat toch vrij moeilijk, zeker aangezien de andere postbodes/postbezorgers ook nog gewoon aan hun uren moeten komen. En ik meen me ook te herinneren dat postbezorgerscontracten nog maximaal 15 uur mogen zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:37 schreef michael1986 het volgende:
Mijn zaterdagscontract is 8 uur en postbezorgerscontract is 20. Wat zouden jullie doen? Heb het altijd leuk werk gevonden omdat je binnen en buiten werkt.
Het lijkt meer op "meisje stalkt postnlbezorger" als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:35 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)r_stalkt_meisje.html
Ik loop regelmatig 4 tot 5 uur op de daldagen (meestal 3/4 wijken). Best te doen, hoor!quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Kan me nauwelijks voorstellen dat je daadwerkelijk een contract van 20 uur zal krijgen als postbezorger. De maandag is er binnenkort af, dus dan zou je op de overige dagen minstens 4 uur per dag moeten bezorgen. Op een daldag lijkt me dat toch vrij moeilijk,
Volgens mijn teamcoach is het maximum voor een postbezorger 16 uur per week.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Kan me nauwelijks voorstellen dat je daadwerkelijk een contract van 20 uur zal krijgen als postbezorger. De maandag is er binnenkort af, dus dan zou je op de overige dagen minstens 4 uur per dag moeten bezorgen. Op een daldag lijkt me dat toch vrij moeilijk, zeker aangezien de andere postbodes/postbezorgers ook nog gewoon aan hun uren moeten komen. En ik meen me ook te herinneren dat postbezorgerscontracten nog maximaal 15 uur mogen zijn.
Sorry, soort postfatale depressie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef dud0r het volgende:
[..]
Mist er ergens een post tussen of ben je nu at random in het rond aan het praten? 0_o
Jep, de zon kwam mooi opquote:
Apart....het is natuurlijk moeilijk te beschrijven.....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:03 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Er heerst een raar sfeertje bij ons op de werkvloer...en dan heb ik het over het hele VBL.
Er staat iets op springen ofzo...ik weet het niet.
Maar dat er iets aan de hand is of staat te gebeuren is op zeker...
Eerlijkheid word de grond ingedrukt.Vertrouwen in de bond word steeds meer en meer opgezegd.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:20 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Apart....het is natuurlijk moeilijk te beschrijven.....
Toen ik vroeger bij een ander bedrijf werkte, hing er die sfeer ook....maar we hadden net een nieuwe baas, en niemand durfde eerlijk te zijn, we liepen op eischalen. Tot ineens de bom barstte bij iemand :|
Ik vier mijn verjaardag morgen bij jou?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 06:29 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Jep, de zon kwam mooi op
Maar nu maar het huis alvast een beetje aan kant maken voor morgen....drukdrukdruk.....
Maar eerst ff thee en de krant lezen
Het is natuurlijk allemaal nieuw daar dus er zullen best wel wat spanningen spelen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:03 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Er heerst een raar sfeertje bij ons op de werkvloer...en dan heb ik het over het hele VBL.
Er staat iets op springen ofzo...ik weet het niet.
Maar dat er iets aan de hand is of staat te gebeuren is op zeker...
Morgen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:01 schreef gridjuh het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 14 juni 2013 07:30 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik vier mijn verjaardag morgen bij jou?
Is goed hoor kom maar(ik weet dat je toch niet langs komt)
Wanneer ben jij jarig?
Lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 07:44 schreef dud0r het volgende:
Hebben ze dan echt niks geleverd van het CVL(Utrecht) fiasco? Daar mocht de radio ook niet aan.
Totdat ze merkte dat de productiviteit omhoog ging als de radio aan stond.
Want staat de radio niet aan dan gaan mensen praten en (de meeste) werken minder snel als ze praten dan als ze niet praten.
Dus hup die radio aan daar. Stom gelul. Wij zetten hier op de daldag(alleen maar oude vtw's die er dan zijn) meestal ouwe lullen muziek op.
Sfeer wordt gelijk beter.
Al had je mijn adres.....dan kwam je nog nietquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Morgen.
Ik weet niet waar je woont dus dan is langskomen erg lastig.
Je kan natuurlijk altijd dit topic als referentie gebruiken en ze op mijn post wijzenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:14 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook.
De radio heeft hier de eerste week aangestaan. Waarom die uit is gegaan wordt niet gezegd
Je onderschat mequote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:17 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Al had je mijn adres.....dan kwam je nog niet
Maar alvast gefeliciteerd....ik ben dinsdag pas jarig
Morgen, Zondag, Dinsdag......en vorige week zaterdag ook al......quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd dit topic als referentie gebruiken en ze op mijn post wijzen
Misschien gaan ze dan luisteren.
[..]
Je onderschat me
Maar veel plezier morgen(ik neem aan dat je het morgen viert).
Heb je een pm gestuurdquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:42 schreef dud0r het volgende:
Dan vier je het meer dan ik.
Ik doe er helemaal niks aan. M'n vriendin gaat van alles bakken en koken want dat vindt ze leuk en daar houdt het mee op.
Enige wat we nog gaan doen is voor vrienden vieren en dan gaan we uit eten en betalen wij een gedeelte.
Mijn vriendin is anderhalve week geleden jarig geweest en dan is het handiger om het samen te vieren.
Wat dacht je om gewoon eens langs te komen..al dan niet met een bordje shoarma, en het ze daar eens uit te leggen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd dit topic als referentie gebruiken en ze op mijn post wijzen
Misschien gaan ze dan luisteren.
Ik doe er helemaal niks meer aan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:42 schreef dud0r het volgende:
Dan vier je het meer dan ik.
Ik doe er helemaal niks aan. M'n vriendin gaat van alles bakken en koken want dat vindt ze leuk en daar houdt het mee op.
Enige wat we nog gaan doen is voor vrienden vieren en dan gaan we uit eten en betalen wij een gedeelte.
Mijn vriendin is anderhalve week geleden jarig geweest en dan is het handiger om het samen te vieren.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:48 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Heb je een pm gestuurd
Morgen vieren wij het voor vrienden, maar aangezien er 2 vriendinnen binnen nu en 2/3 weken jarig zijn vieren we het samen bij ons(aangezien die andere 2 andere nog thuis wonen)
Zondag voor de familie....met bbq bij ons...
En Dinsdag komt mijn moeder langs en neemt ze me mee naar high tea
Beterschapquote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:58 schreef Tietmans het volgende:
Zo, heeel de avond lopen hoesten. Erg fijn dit.
Ik doe ook nooit iets aan mijn verjaardag. Helaas doen andere mensen meestal wel wat aan míjn verjaardagquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:05 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ik doe er helemaal niks meer aan.
Alsnog gefeliciteerd met je vriendin
Aha okay toch bedankt voor je reactiequote:Op donderdag 13 juni 2013 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het probleem is dat wij van pakketten eigenlijk weinig weten. Degenen die hier zitten komen eigenlijk alleen met briefpost en pakjes die door de brievenbus passen in aanraking, meer niet.
Laten we dat maar niet doen. In de hogere lagen is de onzekerheid op een baan een stuk groter.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:04 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Wat dacht je om gewoon eens langs te komen..al dan niet met een bordje shoarma, en het ze daar eens uit te leggen.
Wellicht word je wel gepromoveerd
Dank je wel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:05 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ik doe er helemaal niks meer aan.
Alsnog gefeliciteerd met je vriendin
Nee niet om een bord shoarmaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:41 schreef peter2671 het volgende:
Erwin: gefeliciteerd![]()
![]()
@dud0r: om een bordje shoarma!?!?
Ligt eraan wanneer het contract afloopt. Die van mij loopt in september al af. Krijg begin augustus pas te horen of het verlengt wordt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:51 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
In november wordt het spannend voor de TC's, heb ik van horen en zeggen.
dat kan nog wel even duren want ik zit al op aflevering van een aangetekende te wachten die 30 juni 2012 aan moest komen,men wil me alleen afschepen met 5 tientjes,en de schade is even meer.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:17 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Aha okay toch bedankt voor je reactie![]()
PostNL is nu bezig met het onderzoek en Vodafone stuurt pas een nieuw toestel als PostNL bevestigt dat het pakket echt weg is. Misschien vinden ze hem nog maar ik denk het niet.
er is werk zat alleen willen veel mensen niet werken onder een bepaald bedrag(ivm bww die je zo even krijgt 14 mik etc)dat moeten ze helemaal afschaffen dan gaan ze wel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ligt eraan wanneer het contract afloopt. Die van mij loopt in september al af. Krijg begin augustus pas te horen of het verlengt wordt.
Het kan natuurlijk zijn dat het gebied waar jij zit dat dit anders is(samenvoegen van vbg'en bijvoorbeeld)
Aan de andere kant weet ik dat de vacature voor tc open staat(bij ons in de area) dus ik maak me niet zo heel erg zorgen erover. Zeker niet omdat ze tevreden zijn over mijn werk.
En mocht ik geen nieuw contract krijgen zoek ik wat anders. Werkeloos zijn zuigt maar ik ben gelukkig nog wat jonger en kan dus wat makkelijker aan het werk komen dan iemand van achter in de 50.
een noodscenario is er nooit,verder is heel de dag verziekt van iedereen, er is meer dan de post(een eigen leven hebben de mensen ook nog)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:53 schreef Timmos het volgende:
Hier was het gisteren echt D R A M A.. De vrachtwagen met post had net binnen of net buiten Rotterdam pech gekregen.. Zou eerst een uur vertraging hebben, maar werd 3 uur ofzo.. Om 10 uur konden we beginnen met ingooien.. Als laatste van het gebouw liep ik naar buiten
..
Beter!quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:21 schreef superkimmi het volgende:
ik was gelukkig net binnen toen het begon te regenen
met een pet op lopenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:01 schreef ophaling10 het volgende:
ook spannend:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)000postnlpetten.aspx
ik zou eerst die jurken eens gaan aanpakken,zeker met de komende 30 gr
en terecht. Na iedere werkdag moet het shirt in de was, anders is het niet te doenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:04 schreef ophaling10 het volgende:
de teller staat momenteel op 410:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)htenoverkleding.aspx
die binnenjas zit niet lekker vind ik, daarom gebruik ik de buitenjas als ik 's ochtends naar het sorteercentrum ga.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:30 schreef Atmosphere82 het volgende:
Wat een treurigheid... Ik vind die polo's alleen wat nut hebben in de winter tot nu toe, evenals die wat geribbelde oranje- en zwartkleurige jas. Die andere doe ik niet eens aan, wat een onaangenaam ding!
zit in de wegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |