iig is er flink wat oproer over de nieuwe WTR. De tijden zijn iig onhaalbaar op de drukke dagen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:04 schreef peter2671 het volgende:
Ik heb geen idee...
Volgens mij gaat die bij ons volgende week beginnen.
Volgende week maandag komen ook de andere VBG's bij ons...wordt drukke boel
Tis nu al zo dat, en ik spreek voor mijzelf, ik elke keer achter mijn uren aan moet gaan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
iig is er flink wat oproer over de nieuwe WTR. De tijden zijn iig onhaalbaar op de drukke dagen.
Nog even en je werkt bij een liefdadigheidsinstelling.
dat laatste ben ik het ook mee eens,de post moet eens stoppen met goedkope zooi en voor de echte kwaliteitsmensen gaan,ipv gedwonegen werkelozen aan te nemen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:17 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Tis nu al zo dat, en ik spreek voor mijzelf, ik elke keer achter mijn uren aan moet gaan.
Op dit moment nog maar weinig verschil t.o.v. eerdere keren, maar toch in een week een half uur tot 1half uur verschil.
Dus of ik ben sneller of de tijden zijn ruimer
Sommigen werken naast hun uitkering, en de uren die op het contract staan, worden in mindering gebracht op hun uitkering.
Deze personen gaan dus niet achter hun gewerkte uren aan, omdat het voor hun en voor de uitkerende instantie(s) alleen meer meer moeite kost om dit te verrekenen.
Nadeel is dat het lijkt alsof hun de opgegeven uren wel halen.
Niet eerlijk tegenover collega's die er wel hun brood mee verdienen.
Dat laatste is absoluut waar. Gelukkig heb ik op dit moment geen problemen met de uren, maar dat gaat wel weer komen vrees ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:17 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Tis nu al zo dat, en ik spreek voor mijzelf, ik elke keer achter mijn uren aan moet gaan.
Op dit moment nog maar weinig verschil t.o.v. eerdere keren, maar toch in een week een half uur tot 1half uur verschil.
Dus of ik ben sneller of de tijden zijn ruimer
Sommigen werken naast hun uitkering, en de uren die op het contract staan, worden in mindering gebracht op hun uitkering.
Deze personen gaan dus niet achter hun gewerkte uren aan, omdat het voor hun en voor de uitkerende instantie(s) alleen meer meer moeite kost om dit te verrekenen.
Nadeel is dat het lijkt alsof hun de opgegeven uren wel halen.
Niet eerlijk tegenover collega's die er wel hun brood mee verdienen.
Hier problemen te over.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste is absoluut waar. Gelukkig heb ik op dit moment geen problemen met de uren, maar dat gaat wel weer komen vrees ik.
Dat is ook zoiets, het kan best een tijdje (redelijk) goed gaan maar er komt altijd weer een moment dat het weer kommer en kwel is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste is absoluut waar. Gelukkig heb ik op dit moment geen problemen met de uren, maar dat gaat wel weer komen vrees ik.
Tja, geen vaste wijk hebben was bij ons geen excuus en als je met meerderen een wijk had gezet dan moest je maar aangeven wie hoeveel gedaan had....quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:39 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, bij ons houden ze zich qua uitvoeringstijden exact aan de normtijden, als je er langer over doet heb je gewoon echt pech, ook al komt het doordat de weg op een bepaald stuk bijvoorbeeld is opgebroken. Dan blijven ze er gewoon bij dat je dat vast ergens in die maand wel kan compenseren met een dag dat je er korter over doet dan wat er voor staat.
[quote]Dat laatste vind ik zo'n gelul, zeker bij mensen die geen vaste wijk hebben maar wel altijd de stront opruimen (zoals ik en bepaalde collega's). Gelukkig betaalt onze huidige TC buiten doorgaans alles uit, tenzij je echt zonder verklaring een uur of anderhalf over de tijd heen gaat. Maar dan zal hij ook geen contact met je zoeken hoe dat komt of zo. Dus beter vermeld je het duidelijk als je een wijk niet kent en half verdwaald bent of Pietje er met 2 van jouw tassen vandoor is en je daar een half uur mee kwijt bent ed.
[quote]
Voorbereidingstijden worden gelukkig nog wel normaal uitbetaald, maar dat is op dit moment ook moeilijk anders te doen aangezien we lang niet allemaal vaste wijken hebben en soms wijken van collega's moeten afmaken die al de straat op moeten en zo.
Precies, je wordt er heel erg moe van, vooral als het met duidelijke tegenzin gebeurt. Kleine verschillen zeur ik dus niet eens meer over. Ik reken wel regelmatig een minuut of 5/10 'foutcorrectietoeslag' zoals ik het zelf noem als ik weer eens 20 minuten tekort kwam ofzoquote:Heb nog wel geregeld dat ze me proberen te besodemieteren met de tijden die ik doorgeef van de voorbereiding. Dan geef ik toch heel precies de tijd door en toch mist er dan ineens een half uur of zo. Als je dat dan doorgeeft passen ze het wel aan, maar als je er voor de 4e week op rij achteraan kan word je daar toch wel eens moe van.
Dat geldt ook landelijk maar er wordt heel creatief mee omgegaan zullen we maar zeggenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:03 schreef Deezertje het volgende:
Dacht dat 'gewerkte tijd is betaalde tijd?' landelijk moet gelden?
Ik blijf hier elke week achteraan gaan...en ik denk/weet tot ergernis van de TC, maar dat is dan jammer en ga niet voor Jan met de korte achternaam in eigentijd werken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
toch zul je moeten, net zolang totdat het wel in één keer goed gaat
Klinkt erg herkenbaar.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:09 schreef lololo het volgende:
Zo zou de leidinggevende in gesprek moeten gaan met een werknemer als hij de tijden overschrijdt. Dat wordt dan vaak zo geïnterpreteerd: "Ik spreek Miep er één keer op aan dat ze te langzaam is en betaal die tijd gewoon uit en de volgende keer zeg ik niks meer en krijgt ze gewoon de tijd die er voor staat.".
Een veel gehoorde uitspraak bij ons was de laatste tijd ook: "ja, dat hebben we zo met de OC en de vakbonden afgesproken dus die staan ook achter onze aanpak!".
Die koffietijd is alleen voor eigen rekening als je minder dan 3 uur gewerkt hebt toch?quote:Op woensdag 12 juni 2013 06:03 schreef peter2671 het volgende:
Goedemorgen
Fijne werkdag vandaag en op tijd aan je natje denken met die temperaturen.
Tis nu al benauwd buiten
[..]
Ik blijf hier elke week achteraan gaan...en ik denk/weet tot ergernis van de TC, maar dat is dan jammer en ga niet voor Jan met de korte achternaam in eigentijd werken.
We kregen ook te horen dat koffietijd ook voor eigen rekening was, en dat ik(spreek voor mijzelf) daardoor soms ook een kwartiertje minder kreeg uitbetaald.
De oplossing was om dan maar geen koffiepauze te nemen...........
Het excuus dat de tijden wel worden gecompenseerd met een rustige dag komt me er bekend voor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:39 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, bij ons houden ze zich qua uitvoeringstijden exact aan de normtijden, als je er langer over doet heb je gewoon echt pech, ook al komt het doordat de weg op een bepaald stuk bijvoorbeeld is opgebroken. Dan blijven ze er gewoon bij dat je dat vast ergens in die maand wel kan compenseren met een dag dat je er korter over doet dan wat er voor staat.
Voorbereidingstijden worden gelukkig nog wel normaal uitbetaald, maar dat is op dit moment ook moeilijk anders te doen aangezien we lang niet allemaal vaste wijken hebben en soms wijken van collega's moeten afmaken die al de straat op moeten en zo.
Heb nog wel geregeld dat ze me proberen te besodemieteren met de tijden die ik doorgeef van de voorbereiding. Dan geef ik toch heel precies de tijd door en toch mist er dan ineens een half uur of zo. Als je dat dan doorgeeft passen ze het wel aan, maar als je er voor de 4e week op rij achteraan kan word je daar toch wel eens moe van.
Ook bij ons houden we er niet zo strak aan vast. Wat maakt het nu uit of ik om 10 uur koffie ga drinken of om half 10? Zolang ik maar niet vaker of langer koffie ga drinken dan is toegestaan.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:02 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat gaat het er raar aan toe met die koffiepauzes bij jullie Peter! Bij ons drinken de VOSsers die dus al om 5.45 begonnen zijn om 9 u. koffie en wij voorbereiders, die op 7.15 begonnen zijn, om 10.15 u. koffie. Volgens het CAO hebben wij voorbereiders recht op een doorbetaalde koffiepauze na 3 uur en 10 minuten werken. Officieel dus pas om 10.25 u.
het schijnt dat je op een dienst van 3.10 uur recht hebt op 10 minuten koffiepauzequote:Op woensdag 12 juni 2013 06:03 schreef peter2671 het volgende:
Ik blijf hier elke week achteraan gaan...en ik denk/weet tot ergernis van de TC, maar dat is dan jammer en ga niet voor Jan met de korte achternaam in eigentijd werken.
We kregen ook te horen dat koffietijd ook voor eigen rekening was, en dat ik(spreek voor mijzelf) daardoor soms ook een kwartiertje minder kreeg uitbetaald.
De oplossing was om dan maar geen koffiepauze te nemen...........
Op drukke dagen is dat bij ons ook het geval, tenzij de officiële pauzetijd nog niet bereikt isquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij ons gaan we koffie drinken wanneer alle wijken voor de eerste depotrit af zijn. Dat is veel logischer.
In de PostNL Hall of Fame?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Heren, dames, ik ga binnenkort opgenomen worden.
Nee, mijn oude werkgever heeft een zorgplicht naar oudmedewerkers (Defensie Veteranen wet)quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
In de PostNL Hall of Fame?
Is het een goed iets dat je opgenomen gaat worden? Dus in zoverre dat ze eventueel je kunnen helpen?
Je kunt dan natuurlijk ook wel gewoon pauze nemen, alleen als dan uiteindelijk blijkt dat je korter dan 3 uur hebt gewerkt hoeven ze die 10 minuten pauze dus niet uit te betalen. Dat hebben we hier ook, meestal is de pauze ergens tussen 9 en half 10, als je dan inclusief pauze voor 10:10 klaar bent als je om 7 uur begonnen bent krijg je dus gewoon van 7 tot 10 betaald. Op zich ook niet echt onredelijk vind ik.quote:Op woensdag 12 juni 2013 06:31 schreef peter2671 het volgende:
De koffiepauze is bij ons om 08:30.
Dit omdat enkele collega's(postbodes) om een uur of 05:30 beginnen.
Als wij die koffiepauze niet nemen, mogen we ook niet later een koffiepauze nemen.
En soms weet je niet of je om 10uur klaar bent of zoals enkele malen is voorgekomen, tegen de klok van twaalven.
En dan is het een lange ruk zo zonder een of veel te vroege koffiepauze.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, mijn oude werkgever heeft een zorgplicht naar oudmedewerkers (Defensie Veteranen wet)
Op papier werk ik zowiezo al korterquote:Op woensdag 12 juni 2013 13:39 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je kunt dan natuurlijk ook wel gewoon pauze nemen, alleen als dan uiteindelijk blijkt dat je korter dan 3 uur hebt gewerkt hoeven ze die 10 minuten pauze dus niet uit te betalen. Dat hebben we hier ook, meestal is de pauze ergens tussen 9 en half 10, als je dan inclusief pauze voor 10:10 klaar bent als je om 7 uur begonnen bent krijg je dus gewoon van 7 tot 10 betaald. Op zich ook niet echt onredelijk vind ik.
Ja, ik heb het uiteraard ook niet over op papier, maar gewoon de daadwerkelijk gewerkte tijd. Dan is het wel redelijk dat je pas na 3 uur werken recht hebt op 10 minuten doorbetaalde pauze. Als ze echt met die nieuwe WTR komen bij voorbereiden zullen er vast wel aardig wat mensen opstappen, althans, hier hebben we er wel aardig wat lopen die dit er gewoon bij doen voor die paar uurtjes die paar ochtenden in de week, zodat ze wat te doen hebben en zodat ze wat extra geld hebben. Maar gratis werken, dat zullen ze natuurlijk niet doen. Dit zal voor uitkeringstrekkers natuurlijk anders zijn, want daar maakt het geen verschil, maar die werken er bij ons niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:50 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Op papier werk ik zowiezo al korter![]()
![]()
Als het daadwerkelijk straks zo gaat met die nieuwe WTR en ik heb ene contract van 6uur, dan stop ik als ik die 6uur voor die week heb gedraaid onder het mom:![]()
"Werkervaring opdoen? Ik heb dit werk toch al jaren gedaan?"quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
zou zoiets straks ook bij de post gebeuren?
http://www.nu.nl/opmerkel(...)g-bij-oude-werk.html
En, wanneer wordt het uitgezonden?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:49 schreef ErwinRommel het volgende:
Heren, dames, ik ga binnenkort opgenomen worden.
Hij is al eens uitgezonden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En, wanneer wordt het uitgezonden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En, wanneer wordt het uitgezonden?
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:32 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Hij is al eens uitgezonden.En op youtubeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:32 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Hij is al eens uitgezonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kringloper
Nee die ben je kwijt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:04 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Vriend van me heeft vorige week vrijdag een pakket afgeleverd bij een PostNL punt bij de lokale Jumbo. Hij heeft daarbij geen track&trace nummer gekregen.
Nou heb ik het pakket vandaag nog steeds niet binnen, dus hij ging bellen. Was iets verkeerd gegaan en het pakket was maandag of dinsdag (schijnbaar wist dat mens bij de Jumbo dat al niet meer) meegegaan. Vervolgens belde hij later nog eens en toen konden ze hem vertellen dat het pakket "op de centrale lag" ....
Ik snap er helemaal niks van, maar zou gewoon graag mijn pakket ontvangen. Gaat het ooit nog aankomen? Hij woont in Enschede en ik in de buurt van Leeuwarden ...
DE centrale ...*maakt De Fabriek-tune-geluidje*quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee die ben je kwijt.
Jammer joh.
Nee, geen idee daar is geen duidelijk antwoord op te geven. Zonder track en trace kan je niet achterhalen waar het is dus ik vind het al heel knap dat ze bij de jumbo kunnen vertellen dat het pakket op de centrale is.(Welke centrale?)
Sorry, had net weer een tukkie gedaan.quote:
Gelukkig.....kreeg je nu wel een mega lachquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sorry, had net weer een tukkie gedaan.
Maar ja, is aangekomen![]()
Schattig
ik ben niet van de pakkettenquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:17 schreef peter2671 het volgende:
Even kortsluiten met de pakketters in Leeuwarden... Maffe Fri..Ehm Peterselieman: kom er maar in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |