quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Misschien dat hij wat verstandig advies van de koning van Marokko kan aannemen, die is de enige is blijven zitten na het "lente" offensief.quote:Op maandag 3 juni 2013 07:44 schreef ilker77 het volgende:
Erdogan bezoekt vandaag Marokko,Tunesie en Algerije!
Erdogan moest daarvoor blijven zitten. Het was allemaal gepland, hij was de speelbal. Als er een wisseling van de macht komt is dat dus buiten t draaiboek van Amerikaquote:Op maandag 3 juni 2013 07:47 schreef ilker77 het volgende:
Amerika wil machtig worden. Het is allemaal een scenario.
Laat hem daar blijvenquote:Op maandag 3 juni 2013 07:36 schreef De_Guidance het volgende:
Erdoğan is vertrokken. Geplande tournee in Noord-Afrika.
quote:Op maandag 3 juni 2013 07:44 schreef ilker77 het volgende:
Turkije is een seculiere staat!!
De vader van Turkije is Mustafa Kemal Ataturk!
Strenge Moslims houden niet van Ataturk!
Turkije is het speelgoed van Amerika geworden!
AMERIKA-ERDOGAN-ISRAEL-SYRIE-PKK
Erdogan wordt Hitler van Midden Oosten!!
Erdogan wil overal moskeen en winkelcentrums bouwen.
Nee.quote:Op maandag 3 juni 2013 07:54 schreef ilker77 het volgende:
LEZEN!! http://www.larouchepub.co(...)20810/14-19_3931.pdf
Will Erdogan’s Dream for a NewOttoman Empire Become a Nightmare?
Wat verwacht je dan?quote:Op maandag 3 juni 2013 07:53 schreef Ambipur het volgende:
Ik erger mij aan de berichtgeving van de Nederlandse media hierover.. Dat Kim Kardashian een meisje verwacht is natuurijk belangrijker.
oke!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 3 juni 2013 07:56 schreef ilker77 het volgende:
Zelfs Fethullah Gulen vindt dat Erdogan te ver gaat!!!!!!!!!!!!!
Idd. Ik had ook wel verwacht dat dit de voorpagina van de volkskrant zou zijn. Niet dus: pagina 5!quote:Op maandag 3 juni 2013 07:53 schreef Ambipur het volgende:
Ik erger mij aan de berichtgeving van de Nederlandse media hierover.. Dat Kim Kardashian een meisje verwacht is natuurijk belangrijker.
Niet echt geloofwaardig scenario.quote:Op maandag 3 juni 2013 07:58 schreef ilker77 het volgende:
Scenario: Fethullah Gulen,Abdullah Gul, Bulent Arinc versus Recep Tayyip Erdogan
Zullen we Amerika hier buiten laten?quote:Op maandag 3 juni 2013 08:06 schreef ilker77 het volgende:
Amerika wil de wereld overnemen. Amerika denkt alleen maar aan zichzelf!!
Misschien kan ie gaan hokken met Ben Ali.quote:Op maandag 3 juni 2013 07:49 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Misschien dat hij wat verstandig advies van de koning van Marokko kan aannemen, die is de enige is blijven zitten na het "lente" offensief.
Psst. Er bestaat een edit knop. Kan je al je brabbels in een enkele post kwijt in plaats van 10 posts onder elkaar te plaatsen.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:14 schreef ilker77 het volgende:
Plannen Erdogan;
2015
President: Tayyip erdogan
Premier: Numan Kurtulus
Islamitische stichting: Fethullah Gulen
Iemand? Het was die quote die Erdogan afgelopen weekend maakte, dat-ie een volgende rol heeft en in dienst staat van het volk. Het is voor de Quote Van De Dag op mijn werk, vandaarquote:Op maandag 3 juni 2013 08:14 schreef superworm het volgende:
Hoi allemaal! Ik zoek die foto die gisteren langskwam met een vrouw erop met een bordje, waarop in het Engels een citaat van Erdogan staat en dan daaronder "ARE YOU A MAN OF YOUR WORD?" oid.
deze,post van De_Guidance?quote:Op maandag 3 juni 2013 08:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Iemand? Het was die quote die Erdogan afgelopen weekend maakte, dat-ie een volgende rol heeft en in dienst staat van het volk. Het is voor de Quote Van De Dag op mijn werk, vandaar
quote:
ik weet welke je bedoelt..er staat " i am not a king....but your servant"quote:Op maandag 3 juni 2013 08:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Iemand? Het was die quote die Erdogan afgelopen weekend maakte, dat-ie een volgende rol heeft en in dienst staat van het volk. Het is voor de Quote Van De Dag op mijn werk, vandaar
Niet doen, kijk eens boven jouw post?quote:Op maandag 3 juni 2013 08:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
ik weet welke je bedoelt..er staat " i am not a king....but your servant"
je moet ff de vorige delen doorspitten.
Dat heb ik gedaan maar i kkon het niet meer vinden.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
ik weet welke je bedoelt..er staat " i am not a king....but your servant"
je moet ff de vorige delen doorspitten.
aw, oke, nog zoeken dusquote:Op maandag 3 juni 2013 08:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan maar i kkon het niet meer vinden.
En die foto van Flow3r is het goede bordje, maar niet de goede foto. In de vorige topics was er 1 foto waar ze tussen een menigte stond.
Ik vermoed dat het op die Tumblr stond waar ook de prachtige Anonymousmasker-foto's vandaan geplukt werden. Helaas werkt die link niet op de Internet Explorer 1.0 (oid) op mijn werk.quote:
Ik zal straks anders even zoeken als ik mij verveel op mijn werk.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het op die Tumblr stond waar ook de prachtige Anonymousmasker-foto's vandaan geplukt werden. Helaas werkt die link niet op de Internet Explorer 1.0 (oid) op mijn werk.
Maar alsnog bedankt, ik print gewoon deze uit
Hier staat er ook eentje tussenquote:Op maandag 3 juni 2013 08:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het op die Tumblr stond waar ook de prachtige Anonymousmasker-foto's vandaan geplukt werden. Helaas werkt die link niet op de Internet Explorer 1.0 (oid) op mijn werk.
Maar alsnog bedankt, ik print gewoon deze uit
Nou de quote is altijd een tekst, dus dan is het leuk en vestigt het de aandacht op zich, als het een mooi plaatje is met een tekst op het plaatje. Soort Droste-effect-quotequote:Op maandag 3 juni 2013 08:39 schreef Che_ het volgende:
Als het voor de Quote van de dag is, wat maakt het plaatje uit dan
en die hierboven?quote:Op maandag 3 juni 2013 08:42 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou de quote is altijd een tekst, dus dan is het leuk en vestigt het de aandacht op zich, als het een mooi plaatje is met een tekst op het plaatje. Soort Droste-effect-quote
Die hier boven is primaquote:Op maandag 3 juni 2013 08:45 schreef Flow3r het volgende:
[..]
en die hierboven?
kan niet meer zoeken , moet naar m'n werk, succes!
Nee, zit een paar kilometer tussen. Maar je kan het inderdaad beter in een ander topic deponeren.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:47 schreef aerdt het volgende:
Beetje off topic, maar ik ga donderdag voor 3 dagen naar Istanbul.
Nu ben ik online aan het zoeken voor een hotel en zie dat de meeste gelegen zijn in Sirkeci. Ik weet weinig van de stad, dus kan iemand me vertellen of dit op enige afstand is van Besiktas en Taksim Square. Heb weinig zin om 3 dagen traangas in te ademen...
Oh, en als iemand tips heeft voor een goed hotel
Is misschien iets te overdreven ja. Daarentegen zal het voor het land en deze regio wel van belang kunnen zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Stukje wereldgeschiedenis? Zou er nu echt zo veel gaan gebeuren?
Ik heb m'n twijfels.
Er zijn nog steeds mensen die protesteren.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb m'n twijfels.
Thanks! Ik dacht ik vraag het even hier aangezien een hoop mensen hier Istanbul kennen.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, zit een paar kilometer tussen. Maar je kan het inderdaad beter in een ander topic deponeren.
Zelf ga ik kijken of ik van de week ook naar Istanbul kan. Toch een stukje wereldgeschiedenis
die tekst daarachter:quote:Op maandag 3 juni 2013 08:42 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Hier staat er ook eentje tussen
http://occupygezipics.tumblr.com/
[ afbeelding ]
TRV / Tips voor Istanbul #3quote:Op maandag 3 juni 2013 08:47 schreef aerdt het volgende:
Nu ben ik online aan het zoeken voor een hotel en zie dat de meeste gelegen zijn in Sirkeci. Ik weet weinig van de stad, dus kan iemand me vertellen of dit op enige afstand is van Besiktas en Taksim Square. Heb weinig zin om 3 dagen traangas in te ademen...
Gezien de massaliteit is het nu al geschiedenis in het 90-jarige bestaan van de Turkse republiek. Zelfs de bejaarden die veel gezien hebben spreken van een ongekend protest. Vanavond rond 21:00 zullen weer veel mensen de straat op gaan. Dit wordt aangekondigd met het slaan tegen pannen en potten en het knipperen van lichten. Mensen gaan spontaan de straten op en formeren op die manier stoeten die met vlaggen en trommels door de straten trekken richting centrale plekken als pleinen. De afgelopen dagen heb ik de opkomst alleen maar zien groeien.quote:Op maandag 3 juni 2013 08:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb m'n twijfels.
Misschien wat persoonlijk,maar wat doe jij in Turkije?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gezien de massaliteit is het nu al geschiedenis in het 90-jarige bestaan van de Turkse republiek. Zelfs de bejaarden die veel gezien hebben spreken van een ongekend protest. Vanavond rond 21:00 zullen weer veel mensen de straat op gaan. Dit wordt aangekondigd met het slaan tegen pannen en potten en het knipperen van lichten. Mensen gaan spontaan de straten op en formeren op die manier stoeten die met vlaggen en trommels door de straten trekken richting centrale plekken als pleinen. De afgelopen dagen heb ik de opkomst alleen maar zien groeien.
Ja, gister kwamen er soldaten naar Adana die de politie moeten steunen...quote:Op maandag 3 juni 2013 09:32 schreef imanidiot het volgende:
Hmm schijnt dat het leger ingezet wordt.
https://twitter.com/VOT99/status/341235111775313920/photo/1
Vakantie en orienteren op een baanquote:Op maandag 3 juni 2013 09:32 schreef Ambipur het volgende:
Misschien wat persoonlijk,maar wat doe jij in Turkije?
Zou dat ook graag willen, maar bij god geen idee hoe je aan zoiets begint. Wat goed van jouquote:Op maandag 3 juni 2013 09:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vakantie en orienteren op een baanIk ben de gezapigheid van Nederland een beetje beu
Is er eigenlijk hoop voor de protesterende mensen? het lijkt een beetje op een onbegonnen zaakquote:Op maandag 3 juni 2013 09:33 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, gister kwamen er soldaten naar Adana die de politie moeten steunen...
Kijk dat bedoel ik, dit soort links tuig is aan het demonstreren. Was ik maar agent op dat moment. Zou die gast zijn rug helemaal verbrijzelen met de wapenstok.quote:
Ik kan je ook een foto laten zien van gehoofddoekte dames, wat opa's en ander soort normale mensen?quote:Op maandag 3 juni 2013 09:35 schreef Dibble het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik, dit soort links tuig is aan het demonstreren. Was ik maar agent op dat moment. Zou die gast zijn rug helemaal verbrijzelen met de wapenstok.
Kutcommunisten.
Kijk hier voor een baanquote:Op maandag 3 juni 2013 09:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zou dat ook graag willen, maar bij god geen idee hoe je aan zoiets begint. Wat goed van jou
Goede zaak om het land stabiel te houden.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:32 schreef imanidiot het volgende:
Hmm schijnt dat het leger ingezet wordt.
https://twitter.com/VOT99/status/341235111775313920/photo/1
moest aan Fetih 1453 denkenquote:Op maandag 3 juni 2013 09:55 schreef aerdt het volgende:
Is wss al eerder geplaatst, maar dit blijft een prachtige foto. [ afbeelding ]
Ik vind deze idd echt prachtig..quote:Op maandag 3 juni 2013 09:55 schreef aerdt het volgende:
Is wss al eerder geplaatst, maar dit blijft een prachtige foto. [ afbeelding ]
Lees meer via bronquote:Het heeft geleid tot een beeld in Nederland waarin wordt geloofd dat de AKP en Erdoğan gesteund worden door bijna de gehele bevolking van Turkije. In werkelijkheid heeft AKP ongeveer 35-40% van de stemmen gewonnen in de laatste verkiezing en de andere partijen dus ruim 60%. Alhoewel 35-40% van de stemmen voldoende is voor een meerderheid van de zetels in het Turkse parlement, is het nog niet de meerderheid van de bevolking. In Turkije is het kiessysteem anders dan in Nederland, dit systeem kan men niet begrijpen vanuit een Nederlands perspectief. Het dient bestudeerd te worden vanuit een Turks perspectief. Zo is er in Turkije een kiesdrempel van 10% maar ook een plicht aan de burgers om te stemmen; al is het blanco. Echter, in Turkije is het zo dat de restzetels (de blanco stemmen) automatisch naar de grootste partij gaan. Dit zijn allemaal aspecten die niet terugkomen in het Nederlandse systeem en dus niet begrepen kunnen worden vanuit een Nederlands perspectief.
Afijn; gezien het feit dat de restzetels ook naar de grootste partij gaan, kan het zo zijn dat de AKP als eerste uit de bus komt bij een verkiezing en door de zetels de benodigde 276 van de 550 zetels wint om zo een meerderheid te vormen binnen het Turkse parlement. De AKP heeft dit kunnen doen zonder een coalitie te vormen met een andere partij; een unicum binnen de Turkse politiek sinds Adnan Menderes en zijn DP in 1950. Toch heerst er in Nederland een beeld dat Turkije bestaat uit een grote meerderheid aan AKP-stemmers, een kleine groep Koerdische politici (BDP), een marginale groep seculiere Turken (CHP) en de rest. In werkelijkheid bestaat 60% van de Turkse stemmers uit de oppositie maar zorgt het rare Turkse kiesstelsel ervoor dat de AKP een meerderheid kan vormen in de kamer. Het feit dat de BDP in de Turkse kamer kan komen is een ook bijwerking hiervan. Voor politieke partijen geldt een kiesdrempel van 10% (alle partijen die de tien procent niet halen, zien hun behaalde stemresultaat verdwijnen naar de grootste partij; in dit geval de AKP). Echter, voor onafhankelijke kandidaten geldt deze kiesdrempel niet. Zo kan het dat Koerdische politici als onafhankelijke kandidaten meedoen aan Turkse verkiezingen en verkozen worden. Deze kandidaten hebben in sommige gevallen maar 1% van de stemmen waar voor politieke partijen minstens 10% nodig is. Toch komen de onafhankelijke kandidaten in het parlement en de politieke partijen niet. Na de verkiezingen, verklaren de onafhankelijke kandidaten toch tot een partij te horen en zo ontstaat een nieuwe politieke partij (in dit geval de Koerdische BDP).
Zo kan een partij als de BDP de vierde partij van Turkije worden met maar een fractie van de stemmen. De BDP heeft 36 zetels in het 550-zetel tellende parlement van Turkije maar heeft eigenlijk, gezien de kiesdrempel van 10%, geen recht op een zetel. Buiten Turkije ontstaat zo het beeld dat er miljoenen Koerden leven in Turkije terwijl de officiële consensus het houdt op "ongeveer 7-11% Koerden in Turkije ". Gezien het feit dat niet alle Koerden meerderjarig en dus stemgerechtigd zijn, is het aannemelijk om te concluderen dat de BDP eigenlijk niet genoeg steun en potentieel heeft om boven de 10%-kiesdrempel uit te komen. Door het gebruik van onafhankelijke kandidaten, omzeilt de BDP dit echter en ontstaat er een beeld buiten Turkije dat de Koerden in Turkije dermate talrijk zijn, dat ze de vierde grootste partij kunnen vormen. Dit is echter niet conform de realiteit.
Zo kan het dat, ondanks de bewering in Nederlandse media dat Erdoğan met zijn AKP "al sinds 2002 verkiezingen moeiteloos wint " en "niet voor een minderheid zal buigen", toch te maken heeft met een protest. Het verklaart ook waarom deze anti-AKP en anti-Erdoğan zijnde demonstranten niet te maken hebben met pro-AKP en pro-Erdoğan zijnde demonstranten. Dat zou namelijk te verwachten zijn in een land waar de AKP een ruime en overweldigende meerderheid zou hebben. Dat is echter niet het geval. De AKP heeft niet zozeer een meerderheid aan de stemmen, maar meer een meerderheid van de zetels door toedoen van het Turkse kiessysteem. Dit systeem is vergelijkbaar met dat in de Verenigde Staten van Amerika waar presidentskandidaat Al Gore in 2000 meer stemmen kreeg dan George W. Bush, maar toch verloor wegens het kiessysteem.
Er leven wel miljoenen Koerden in Turkije hoorquote:Op maandag 3 juni 2013 10:00 schreef expans het volgende:
Misschien dit artikel in de OP zetten voor wat extra informatie?
[..]
Lees meer via bron
http://www.volkskrant.nl/(...)rkse-protesten.dhtmlquote:Welke ongerustheid gaat er schuil achter de steeds heviger Turkse protesten?
Door: Arjen van der Ziel − 03/06/13, 09:02
© AFP. Demonstranten werpen een barricade op in de Turkse hoofdstad Ankara
In Istanbul en andere grote steden in Turkije kwam het gisteravond opnieuw tot hevige onlusten. De politie zette traangas in tegen duizenden demonstranten in de Istanbulse wijk Besiktas, waar ook het kantoor van premier Recep Tayyip Erdogan is.
De betogers wierpen barricades op en gooiden met stenen naar het kantoor van de premier. In de hoofdstad Ankara zette de politie traangas en waterkanonnen in tegen duizenden demonstranten die ook daar naar het kantoor van Erdogan wilden trekken. Ook in steden als Izmir en Adana zette de politie zondag traangas is.
Premier Erdogan kondigde aan dat hij zich niks de protesten van aantrekt en doorgaat met de bouw van een replica van een vroegere Ottomaanse kazerne op het Taksimplein. Voor die bouw moet een klein park verdwijnen. De premier zei zich niet te laten weerhouden door 'een stel plunderaars'. Erdogan zei ook niet te begrijpen waarom betogers hem uitmaken voor een dictator. 'Het dictatorschap zit niet in mijn bloed of mijn karakter. Ik ben een dienaar van het volk.'
Gezipark
Het protest begon zes dagen geleden klein en was gericht tegen de verdwijning van het Gezipark op het Taksimplein. De activisten zijn boos omdat er in Istanbul al relatief weinig groen is. Toen de politie met harde charges, traangas en waterkanonnen een einde probeerde te maken aan die demonstratie, groeide het protest snel. Betogers gooiden stenen naar de oproerpolitie en wierpen barricades op. 'Tayyip treedt af!', scandeerden ze, doelend op de premier. Delen van het centrum van Istanbul ontaardden in een soort oorlogsgebied, met graffiti op winkelruiten, stenengooien op straat en brandende barricades. Politiehelikopters scheerden over de Onafhankelijkheidsstraat, de grootste winkelstraat.
Het protest breidde zich uit naar andere steden: Ankara, Adana en Izmir. Honderden mensen raakten gewond en 1.700 mensen werden opgepakt. De spanning nam pas af toen de politie zich terugtrok van het Taksimplein. Daarop trokken duizenden betogers dit weekeinde opnieuw naar het plein om vreedzaam te demonsteren. 'We hebben onze les geleerd', aldus de Istanbulese burgemeester Kadir Topbas. 'Zege van het volk', kopte de felle oppositiekrant Sözcü gisteren.
Ongerustheid
Achter de protesten gaat groeiende ongerustheid schuil over de regering van Erdogan. Zijn gematigd islamistische regeringspartij AKP won drie parlementsverkiezingen op rij en geniet de steun van veel Turken. Maar de premier probeert de laatste jaren ook steeds meer conservatieve islamitische waarden op te leggen aan de samenleving. Dat baart een flinke minderheid zorgen.
Zo loodste Erdogan vorige maand een wet door het parlement die de verkoop van alcohol aan banden legt. Winkels mogen tussen tien uur 's avonds en zes uur 's ochtends geen drank meer verkopen. Restaurants bij moskeeën en scholen zijn drooggelegd. Alcoholproducenten mogen niet meer adverteren of evenementen sponsoren. Volgens Erdogan om te voorkomen dat jongeren 'rondzwerven in een staat van beneveling'. Het zou niets te maken hebben met het opleggen van een islamitische levensstijl. Maar seculiere Turken zien er het begin in van invoering van de sharia, het islamitische recht.
Autocratisch
Critici maken zich ook zorgen over de autocratische neigingen van Erdogan. De Turkse premier kan slecht tegen kritiek en zijn aanhangers hebben het rechtssysteem de afgelopen jaren misbruikt om honderden kritische journalisten, politici en academici op dubieuze gronden op te pakken.
Welk effect dit heeft op de media was de laatste dagen goed te zien. Veel tv- en radiokanalen en kranten besteedden eerst opvallend weinig aandacht aan de betogingen. Nieuws over de protesten, oproepen om te demonstreren en geruchten verspreidde zich vooral via Facebook en Twitter.
Erdogan uitte gisteravond in een tv-interview zijn ongenoegen over die ongecontroleerde sociale media. 'Er is een probleem, genaamd Twitter, waar onbegrensde leugens op staan', aldus de premier. 'Dat wat ze sociale media noemen, veroorzaakt problemen in de samenlevingen van tegenwoordig.'
Lees jij zijn tekst wel goedquote:Op maandag 3 juni 2013 10:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Er leven wel miljoenen Koerden in Turkije hoor
quote:
dit zijn toch ook miljoenenquote:Buiten Turkije ontstaat zo het beeld dat er miljoenen Koerden leven in Turkije terwijl de officiële consensus het houdt op "ongeveer 7-11% Koerden in Turkije ".
Daarom zeg ik; lees jij zijn tekst wel goed..quote:
Hier heb ik hard om gelachen. De beste man negeert een uitspraak van de rechter, dat zegt toch al iets.quote:Het gebrek aan vertrouwen van de Turkse burgers in hun eigen democratie en rechtssysteem blijkt ook uit de commotie rondom Gezi Parkı. Tenslotte is de rechtszaak gewonnen en lijkt de zaak over. Toch gaan de protesten door en slaan de vreedzame acties over in geweld. De mensen hebben namelijk geen vertrouwen in Erdoğan. Hij zou volgens de massa toch het park kunnen slopen. Maar de mensen begrijpen niet dat ze dan de volledige Turkse justitie kunnen inschakelen om Erdoğan te dwingen zich te schikken naar het vonnis. Het feit dat burgers in Turkije dit niet begrijpen, geeft aan dat ze niet helemaal begrijpen hoe democratie werkt. Sterker nog, het gebruik van geweld en het vernielen van staatseigendom (zoals bussen, taxi's, bushaltes, gebouwen, politieauto's etc.) heeft alleen maar negatieve gevolgen omdat al deze schade toch weer uit de staatskas (dus van de belastinggelden van dezelfde mensen die nu protesteren) betaald zullen worden.
Er zijn dan ook veel betere manieren om jouw onvrede kenbaar te maken in een democratie zonder daarvoor te rellen. Het voorbeeld van Turken die minutenlang met hun woonkamerlicht knipperden was daar een voorbeeld van, het was echter een klein voorbeeld. Een andere methode zou kunnen zijn om een burgerinitiatief te beginnen om zo vervroegde verkiezingen te realiseren. Weer een andere manier zou kunnen zijn om een klacht in te dienen tegen excessief politiegeweld of zelfs een klacht tegen Erdoğan. Veel Turken doen dit echter niet, omdat ze niet geloven dat hun klacht serieus genomen zal worden. Erdoğan is tenslotte de premier van Turkije en in de ogen van veel Turken zal hij daarom in bescherming genomen worden. Zo werkt een democratie echter niet en veel Turken moeten begrijpen dat dit de manier is om onvrede kenbaar te maken. Het gebruik van geweld is achterhaald en hoort niet thuis in een democratie.
Waar doel je op? Leg uit.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:27 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Daarom zeg ik; lees jij zijn tekst wel goed..
Er valt niets uit te leggen, wat ik bedoel legt hij prima uit:quote:
quote:Op maandag 3 juni 2013 10:25 schreef superworm het volgende:
[..]
11 procent van wat, 85 miljoen is idd alsnog bijna 10 miljoen man.
Wat?quote:Op maandag 3 juni 2013 10:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Er valt niets uit te leggen, wat ik bedoel legt hij prima uit:
quote:Op maandag 3 juni 2013 10:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat?
Zit je weer te trollen?
De schrijver van dat stukje doet net alsof het een vals beeld is dat er miljoenen Koerden in Turkije leven.. terwijl dat gewoon zo is.
Nou wel dus als je dit zegtquote:Op maandag 3 juni 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]We zijn het eens, ben ik zo onduidelijk?
Maar ok, genoeg daarover.quote:
Nou, zo voelt een dikke middelvinger richting het volk dus. Ik moet het de beste man nageven, wat een arrogante balzak ookquote:Op maandag 3 juni 2013 10:36 schreef aerdt het volgende:
Erdogan heeft zojuist een speech gegeven en is nu vertrokken richting Marokko, de eerste stop tijdens zijn Noord Afrika trip.
Enkele dingen die hij zei:
- De rellen zijn het werk van extremistische groeperingen
- De rellen hebben niets te doen met de plannen voor het plein
- Burgers moeten zich afzijdig houden van het spelletje dat deze groeperingen spelen
En toen was hij weg
Damn, echtecht niet slim.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:36 schreef aerdt het volgende:
Erdogan heeft zojuist een speech gegeven en is nu vertrokken richting Marokko, de eerste stop tijdens zijn Noord Afrika trip.
Enkele dingen die hij zei:
- De rellen zijn het werk van extremistische groeperingen
- De rellen hebben niets te doen met de plannen voor het plein
- Burgers moeten zich afzijdig houden van het spelletje dat deze groeperingen spelen
En toen was hij weg
Grappig, protesteren tegen een in jouw ogen onderdrukker met een vlag en portret van een vroegere dictator en onderdrukker.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:30 schreef aerdt het volgende:
Demonstrant in Ankara met afbeelding van Mustafa Kemal Ataturk op de Turkse vlag. Taksim Square is zo goed als leeg op dit moment, maar dat zegt waarschijnlijk niks. Gisteren begon het ook vrij laat en aangezien het een werkdag is zal het vandaag niet anders zijn.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 3 juni 2013 10:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Grappig, protesteren tegen een in jouw ogen onderdrukker met een vlag en portret van een vroegere dictator en onderdrukker.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23424167.aspquote:Op maandag 3 juni 2013 10:45 schreef aerdt het volgende:
Oh wacht, hij is nog niet klaar met zijn speech!!
- Beschuldigd journalist van Reuters van het geven van valse informatie
- Turkse inlichtingen dienst onderzoekt of de rellen door buitenlandse mogendheden worden georganiseerd
-Mensen die spreken van een 'Turkish Spring' weten niets af van Turkije
quote:Op maandag 3 juni 2013 10:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ga geen dingen herhalen die Triggershot heeft geplaatst. Ataturk staat ergens voor en dat is de bedoeling van deze man.
Ik zie jou nooit verder posten dan wat smileys.quote:
Ach, ik ben het met 'm eens. Ataturk was ook geen lieverdje. Maar dat mag in Turkije ook niet hardop gezegd worden.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ga geen dingen herhalen die Triggershot heeft geplaatst. Ataturk staat ergens voor en dat is de bedoeling van deze man.
Dat komt denk ik voor een groot deel door hoe het in het onderwijs wordt aangeleerd.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:50 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ach, ik ben het met 'm eens. Ataturk was ook geen lieverdje. Maar dat mag in Turkije ook niet hardop gezegd worden.
Wat is je budget per nacht?quote:Op maandag 3 juni 2013 08:47 schreef aerdt het volgende:
Ik heb ook nergens benoemd dat Ataturk een schat van een persoon was. We begrijpen toch wel dat het symbool Ataturk ergens voor staat bij de Turken?quote:Op maandag 3 juni 2013 10:50 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ach, ik ben het met 'm eens. Ataturk was ook geen lieverdje. Maar dat mag in Turkije ook niet hardop gezegd worden.
Bijna letterlijk een Ghaddafi- speechquote:Op maandag 3 juni 2013 10:45 schreef aerdt het volgende:
- Turkse inlichtingen dienst onderzoekt of de rellen door buitenlandse mogendheden worden georganiseerd
Ben niet zo verbaasd, hoor.. Zo gaan agenten al jaren om met demonstranten.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-laaien-opnieuw.html
Dat filmpje
Op een gegeven moment zie je zo' agent kijken of ie nog een soort van leeft. Oh wacht, je kan je hoofd nog bewegen, laat me je nog even een klap geven.
Dat begrijpen we zeker, ook zonder belerend toontjequote:Op maandag 3 juni 2013 10:54 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens benoemd dat Ataturk een schat van een persoon was. We begrijpen toch wel dat het symbool Ataturk ergens voor staat bij de Turken?
Serieus? Dat klinkt gewoon precies hetzelfde als dat monster in Syrië en de rest van de dictatorkliek in het Midden-Oostenquote:Op maandag 3 juni 2013 10:45 schreef aerdt het volgende:
quote:Op maandag 3 juni 2013 10:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat begrijpen we zeker, ook zonder belerend toontje. Ik vind het alleen niet het beste symbool. Maar goed, ik heb die ataturk-verafgoding altijd al ietwat eng gevonden.
De mensen die denken dat Ataturk voor vrijheid stond of 'geen lieverdje was, maar wel het land meer vrijheid gaf'' (quote:Op maandag 3 juni 2013 10:56 schreef Dibble het volgende:
Al ooit gehoord van de talloze militaire staatsgrepen, het vermoorden, vervolgen en verminken van kritische journalisten, linksen, Koerden, schrijvers, etc. dat jarenlang doorging en nu enigszins verminderd is, sinds AKP aan de macht kwam trouwens. Aan de ene kant heeft het Kemalisme gezorgd voor een seculier fascisme. Een ultranationalistische militair gedoctrineerde staat waar geen plaats was voor minderheden, andersdenkenden,... en democratie slechts getolereerd werd zolang het de staat niet in problemen bracht. Ik ben zo blij met de komst van de AKP, die af rekenende met de vermolmde oude partijen en oude establishment van kemalisten. Het originele kemalisme voorzag geen plaats voor een meerpartijendemocratie: Atatürk regeerde persoonlijk, met zijn eigen partij als excuus voor de democratie. Het was pas na zijn dood en na veel geschipper dat één oppositiepartij werd toegelaten: in de verkiezingen werden overigens zeer vaak gefraudeerd en het democratische engagement van vele verkozenen was erg laag. Dat het leger ingreep om de democratie veilig te stellen, is een mythe: veelal ging het erom zijn eigen belangen veilig te stellen. Van zodra aan de politieke positie van het leger geraakt werd -of dreigde geraakt te worden- of de financiële of maatschappelijke situatie van de officieren erop achteruit ging, was dat aanleiding voor een staatsgreep.
Dat ja. En dat maakt het zo raar. Secularisme afdwingen door een politicus te verafgoden. Het voelt alsof ze een religie vervangen met een ideologie die even intolerant is.quote:
Inderdaad. Ik heb ook mijn sterke twijfels bij deze rellen.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:56 schreef Dibble het volgende:
Al ooit gehoord van de talloze militaire staatsgrepen, het vermoorden, vervolgen en verminken van kritische journalisten, linksen, Koerden, schrijvers, etc. dat jarenlang doorging en nu enigszins verminderd is, sinds AKP aan de macht kwam trouwens. Aan de ene kant heeft het Kemalisme gezorgd voor een seculier fascisme. Een ultranationalistische militair gedoctrineerde staat waar geen plaats was voor minderheden, andersdenkenden,... en democratie slechts getolereerd werd zolang het de staat niet in problemen bracht. Ik ben zo blij met de komst van de AKP, die af rekenende met de vermolmde oude partijen en oude establishment van kemalisten. Het originele kemalisme voorzag geen plaats voor een meerpartijendemocratie: Atatürk regeerde persoonlijk, met zijn eigen partij als excuus voor de democratie. Het was pas na zijn dood en na veel geschipper dat één oppositiepartij werd toegelaten: in de verkiezingen werden overigens zeer vaak gefraudeerd en het democratische engagement van vele verkozenen was erg laag. Dat het leger ingreep om de democratie veilig te stellen, is een mythe: veelal ging het erom zijn eigen belangen veilig te stellen. Van zodra aan de politieke positie van het leger geraakt werd -of dreigde geraakt te worden- of de financiële of maatschappelijke situatie van de officieren erop achteruit ging, was dat aanleiding voor een staatsgreep.
Lees dit rapport eens: http://www.cpj.org/report(...)s-freedom-crisis.phpquote:Op maandag 3 juni 2013 10:56 schreef Dibble het volgende:
Al ooit gehoord van de talloze militaire staatsgrepen, het vermoorden, vervolgen en verminken van kritische journalisten, linksen, Koerden, schrijvers, etc. dat jarenlang doorging en nu enigszins verminderd is, sinds AKP aan de macht kwam trouwens.
Het enige wat ik hoor van mensen is: sinds Erdogan is het verminderd. Leg mij eens precies uit wat verminderd is? Het enige wat verminderd is is de kritiek van journalisten richting Erdogan, wat weer logisch is, gezien de eigenaren daarvan vriendjes zijn van Erdogan.quote:Turkish authorities are engaging in widespread criminal prosecution and jailing of journalists, and are applying other forms of severe pressure to promote self-censorship in the press, a CPJ analysis shows. CPJ has found highly repressive laws, particularly in the penal code and anti-terror law; a criminal procedure code that greatly favors the state; and a harsh anti-press tone set at the highest levels of government. Turkey’s press freedom situation has reached a crisis point.
Journalisten worden niet meer geëxecuteerd door het leger in ieder geval of "verdwijnen" niet zomaar. Dat is al een hele vooruitgang.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Lees dit rapport eens: http://www.cpj.org/report(...)s-freedom-crisis.php
[..]
Het enige wat ik hoor van mensen is: sinds Erdogan is het verminderd. Leg mij eens precies uit wat verminderd is? Het enige wat verminderd is is de kritiek van journalisten richting Erdogan, wat weer logisch is, gezien de eigenaren daarvan vriendjes zijn van Erdogan.
Alle dictators in het MO roepen hetzelfde. Het is een (buitenlands) complot, de schuld van de media (Twitter), het zijn extremistische misdadigers. En nu is Erdogan aan de beurt, en hij zegt precies hetzelfde. En het resultaat is ook hetzelfde: de demonstraties/opstanden gaan door en de grote leider moet stoppen.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:03 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb ook mijn sterke twijfels bij deze rellen.
Dan had hij zijn politie moeten intomen.quote:
Natuurlijk is dat een vooruitgang. Er is geen kritisch tegengeluid meer richting Erdogan.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Journalisten worden niet meer geëxecuteerd door het leger in ieder geval of "verdwijnen" niet zomaar. Dat is al een hele vooruitgang.
Als Erdogan geen escalatie wil, blijft hij in zijn land en respecteert hij het besluit om het werk in het park stil te leggenquote:Op maandag 3 juni 2013 11:09 schreef De_Guidance het volgende:
Beurs van Istanbul gaat onderuit. Steeds meer boze supporters van Erdogan op social media. Erdogan benadrukt dat zijn medestanders thuis moeten blijven en naar werk moeten gaan. Hij wil geen escalatie.
quote:Op maandag 3 juni 2013 11:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Journalisten worden niet meer geëxecuteerd door het leger in ieder geval of "verdwijnen" niet zomaar. Dat is al een hele vooruitgang.
Het grote verschil is dat Erdoğan met 50% eerlijk is gekozen en dat hij gewoon veel steun geniet.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alle dictators in het MO roepen hetzelfde. Het is een (buitenlands) complot, de schuld van de media (Twitter), het zijn extremistische misdadigers. En nu is Erdogan aan de beurt, en hij zegt precies hetzelfde. En het resultaat is ook hetzelfde: de demonstraties/opstanden gaan door en de grote leider moet stoppen.
"In theory, Libya is the most democratic country in the world."quote:Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat Erdoğan met 50% eerlijk is gekozen en dat hij gewoon veel steun geniet.
Totaal niet vergelijkbaar met andere landen in het MO.
Het leger heeft jarenlang de bevolking geterroriseerd ja. Zou mij niets verbazen als de oude machthebbers achter deze "opstand" zitten.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]![]()
Turkije is dus nog lang geen democratie. Turkije lijkt wel wat op de Fascistische Vereenigde Staten van Amerika.
Mix van beide, hoewel voor mijn gevoel een groot deel door het laatste de straat opgaat.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef Elan het volgende:
Hebben de demonstranten volgens jullie een punt of is het meer rellen om te rellen.
Een beetje zoals de krakersrellen in de jaren tachtig hier waarbij asociaal volk samenschoolt zonder daadwerkelijke moraal maar meer de kick om te vechten met de politie of oprecht, wat denken jullie?
Nee.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"In theory, Libia is the most democratic country in the world."
"You don't understand Libia"
Pre-cies hetzelfde.
Ik vind dat ze een punt hebben, maar vind het jammer dat de politie het zo laat escaleren.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef Elan het volgende:
Hebben de demonstranten volgens jullie een punt of is het meer rellen om te rellen.
Een beetje zoals de krakersrellen in de jaren tachtig hier waarbij asociaal volk samenschoolt zonder daadwerkelijke moraal maar meer de kick om te vechten met de politie of oprecht, wat denken jullie?
Dat artikeltje net over het kiessysteem in Turkije gaf al duidelijk uitleg over die zgn 50%.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat Erdoğan met 50% eerlijk is gekozen en dat hij gewoon veel steun geniet.
Totaal niet vergelijkbaar met andere landen in het MO.
Mij wel. De tijd is echt verandert en Turkije staat nu in het rijtje van de Arabische Lente. Ontkennen heeft geen zin, it's a bigger thing. Dit gaat niet om Turkije of Erdogan. Information is free, knowledge is power.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het leger heeft jarenlang de bevolking geterroriseerd ja. Zou mij niets verbazen als de oude machthebbers achter deze "opstand" zitten.
Ik las in dit topic net een artikel over de Turkse "democratie"quote:Op maandag 3 juni 2013 11:15 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee.
In Libië waren er decennialang geen eerlijke verkiezingen geweest. In Turkije twee jaar geleden nog.
quote:Op maandag 3 juni 2013 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mij wel. De tijd is echt verandert en Turkije staat nu in het rijtje van de Arabische Lente. Ontkennen heeft geen zin, it's a bigger thing. Dit gaat niet om Turkije of Erdogan. Information is free, knowledge is power.
Zijn dat puur directe stemmen zonder dat blanco gedoe?quote:Op maandag 3 juni 2013 11:17 schreef De_Guidance het volgende:
Hij heeft gewoon 49.8% van de stemmen gehaald Ambi. Heeft weinig met de kiesdrempel te maken.
Goed je hebt er duidelijk geen verstand van.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik las in dit topic net een artikel over de Turkse "democratie"![]()
![]()
Ja..quote:Op maandag 3 juni 2013 11:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zijn dat puur directe stemmen zonder dat blanco gedoe?
In welke zin?quote:Op maandag 3 juni 2013 11:19 schreef Ambipur het volgende:
Kunnen wij svp stoppen dit onder hetzelfde te scharen als een Arabisch lente?
Vind dat een regelrechte belediging namelijk.
Ik geloof niet alles en ben liever kritisch. Daarom krijg je een tegenvraag. Ik vind hierover alleen nooit goede teksten in het Nederlands (of Engels..), dus als je toevallig een goede bron hebt hou ik mij aanbevolen.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja..
Waarom geloof jij alles op internet?
Hij speelt ook vrij lief. Vrijwel alles wat hij nu zegt wordt enorm verdraaid.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Erdogan heeft, net als de rest van de leiders in het MO, een standje van een moeder nodig.
En nu is het klaar met dat gedrag. Kappen en weer lief spelen.
Ik denk dat een groot gedeelte van de jeugd en hoger opgeleiden in de steden inderdaad bang zijn dat Erdogan een verborgen (al dan niet Islamitische) agenda heeft. En dit kan niet worden losgezien van wat er in de regio en met name in Egypte gebeurd is. Ook daar is een president democratisch gekozen door het volk, waarna hij de mensen die niet op hem gestemd hadden totaal negeerde en tal van veranderingen doorvoerde.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef Elan het volgende:
Hilarisch!quote:Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef Elan het volgende:
Een beetje zoals de krakersrellen in de jaren tachtig hier waarbij asociaal volk samenschoolt zonder daadwerkelijke moraal
Neh, hij reageert als een typisch Turkse man. Weigeren in te binden. Echt, ik ben er heilig van overtuigd dat als hij dit diplomatieker had opgepakt, het niet, of iig minder uit de hand zou lopen. Juist omdat hij voor de rest wel veel goede dingen heeft gedaan.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hij speelt ook vrij lief. Vrijwel alles wat hij nu zegt wordt enorm verdraaid.
Alles wat hij zeg staat gewoon op beeld, hoor.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hij speelt ook vrij lief. Vrijwel alles wat hij nu zegt wordt enorm verdraaid.
Je kunt Turkije niet vergelijken met een Tunesie of Egypte vind ik.quote:
Dat zijn veel argumenten die je hoort zoals die drooglegging maar van een feitelijk alcoholverbod in Istanboel is helemaal geen sprake.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:22 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot gedeelte van de jeugd en hoger opgeleiden in de steden inderdaad bang zijn dat Erdogan een verborgen (al dan niet Islamitische) agenda heeft. En dit kan niet worden losgezien van wat er in de regio en met name in Egypte gebeurd is. Ook daar is een president democratisch gekozen door het volk, waarna hij de mensen die niet op hem gestemd hadden totaal negeerde en tal van veranderingen doorvoerde.
Het lijkt er inderdaad een beetje op dat Erdogan hetzelfde wilt doen, maar door het langzaam te doen valt het niet zo op. Dat is mijn mening overigens en anderen zijn natuurlijk vrij om het niet met me eens te zijn
Is geen grap de jaren 80 rellen waren voor veel mensen gewoon een leuk actie/verzetje in saaie tijden. Veel veertigers van nu hebben dat ook openlijk toegegeven dat het ze geen zier interesseerde maar ze zin hadden in rellen.quote:
Voor wie? De Tunesiërs?quote:Op maandag 3 juni 2013 11:19 schreef Ambipur het volgende:
Kunnen wij svp stoppen dit onder hetzelfde te scharen als een Arabisch lente?
Vind dat een regelrechte belediging namelijk.
Dat staat nergens, dus dit opruien laat maar achterwege graag.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:30 schreef Che_ het volgende:
Ongelofelijk hoe sommige mensen denken dat ze een superieur ras zijn
Kan ik me niet voorstellen.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen hoe armoedig het is gesteld met de andere politieke leiders.
Nee. Maar elk land dat werd getroffen door wat nu 'Lente' heet was daarvoor anders dan de andere landen. Zeker sinds de NAVO zich ermee is gaan bemoeien, als ze het al niet hebben opgezet, is er een nogal gure Salafistisch wind opgestoken. En zijn redelijk welvarende landen finaal aan gruzelementen geslagen. Terwijl relatief liberale landen zijn omgetoverd in 'failed-states'. By design, zou ik zeggen.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:24 schreef Ambipur het volgende:
Je kunt Turkije niet vergelijken met een Tunesie of Egypte vind ik.
Saai? Je was nog niet geboren zeker?quote:Op maandag 3 juni 2013 11:26 schreef Elan het volgende:
Is geen grap de jaren 80 rellen waren voor veel mensen gewoon een leuk actie/verzetje in saaie tijden.
De NAVO is verantwoordelijk voor de opstand in Turkije?quote:Op maandag 3 juni 2013 11:33 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nee. Maar elk land dat werd getroffen door wat nu 'Lente' heet was daarvoor anders dan de andere landen. Zeker sinds de NAVO zich ermee is gaan bemoeien, als ze het al niet hebben opgezet, is er een nogal gure Salafistisch wind opgestoken. En zijn redelijk welvarende landen finaal aan gruzelementen geslagen. Terwijl relatief liberale landen zijn omgetoverd in 'failed-states'. By design, zou ik zeggen.
#DirenErdogan!!!1quote:Op maandag 3 juni 2013 11:35 schreef ilker77 het volgende:
Turkije is zeker geen Marokko of Algerije. Turkije blijft een seculiere staat.
Ataturk is toch ook overleden aan levercirrose ten gevolge van te veel alcohol? Die ander ken ik niet. Maar ja, alcohol is niet slecht, als je met mate drinkt. Dat lijkt Erdogan niet te begrijpen.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:34 schreef ilker77 het volgende:
Erdogan heeft MUSTAFA KEMAL ATATURK EN ISMET INONU alcoholisten genoemd.Dat zegt genoeg.
Nou het is meerdere malen voorbij gekomen hoor de afgelopen topics in deze reeks.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat staat nergens, dus dit opruien laat maar achterwege graag.
Ok maar jij gaat toch niet de vader van Turkije een alcoholist noemen.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ataturk is toch ook overleden aan levercirrose ten gevolge van te veel alcohol? Die ander ken ik niet. Maar ja, alcohol is niet slecht, als je met mate drinkt. Dat lijkt Erdogan niet te begrijpen.
Dat zal dan jouw interpretatiefout zijn.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nou het is meerdere malen voorbij gekomen hoor de afgelopen topics in deze reeks.
Wat boeit het? Het zou goed kunnen dat hij een alcoholist was ja.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:37 schreef ilker77 het volgende:
[..]
Ok maar jij gaat toch niet de vader van Turkije een alcoholist noemen.
Jaaa, eerst Kasımpaşa, toen Istanbul, plotseling Turkije en nu EUROPAAAAA!!!11quote:Op maandag 3 juni 2013 11:36 schreef ilker77 het volgende:
Het is alleen maar slecht voor Europa als Erdogan aan de macht blijft!!
Bijna 50.000 volgers nu en trending topic op twitter.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:34 schreef YazooW het volgende:
Birsen Altayli is een journalist die net een kritische vraag stelde aan Erdogan tijdens zijn personconferentie, op de Turkse tv zender TRT werdt meteen naar iets anders overgeschakeld want je mag natuurlijk niet kritisch zijn naar Erdogan.
Haar Twitter account zou vanochtend 195 volgers hebben gehad, ondertussen heeft ze er 47000 en het aantal loopt zeer snel verder op.
Dit is haar twitter account: https://twitter.com/jandeniz
Of je doet als mod alsof je neus bloedt.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zal dan jouw interpretatiefout zijn.
twitter:aaronstein1 twitterde op maandag 03-06-2013 om 11:19:43Crowds marching towards Gezi Park chanting government resign and clapping #occupygezi http://t.co/lOg4wScRI6 reageer retweet
Geen idee. Dat is ook niet wat ik schreef. Het is nog véél te vroeg om te zeggen wat hier precies achter steekt, áls er al iets achter steekt. Het enige wat vaststaat, is dat de VS vanaf 2006 begonnen met het plannen van 'regime-change' in Libië en Syrië. Landen die de VS actief steunden in hun 'War-on-Terror', en een 'pleisterplaats' waren voor de CIA die graag wilden dat bepaalde verdachten, die ze middels 'extraordinary rendition' van straat hadden geplukt, werden verhoord op een wijze die in de VS ongrondwettelijk was.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De NAVO is verantwoordelijk voor de opstand in Turkije?
Ik vind het een compliment uit Erdogans mond. Weet je, zaterdag sta ik op een festival. Ik zal puur voor Erdogan iets met alcohol nemen en trots roepen: deze is voor jou, doggie.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:37 schreef ilker77 het volgende:
[..]
Ok maar jij gaat toch niet de vader van Turkije een alcoholist noemen.
Radicale kapitalisten met geldgordels. Boem, kapitaalinjectie!quote:Op maandag 3 juni 2013 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Net een flinke protestmars van zakenmensen tijdens de middaglunch in Maslak. Extremisten natuurlijk
twitter:fulyacandas twitterde op maandag 03-06-2013 om 11:56:25Meanwhile the protests infront of Doğuş Power Center continue against NTV http://t.co/esOHTqf8Yf #occupygezi reageer retweet
Ook niet waar.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:34 schreef ilker77 het volgende:
Erdogan heeft MUSTAFA KEMAL ATATURK EN ISMET INONU alcoholisten genoemd.Dat zegt genoeg.
Onzin.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:59 schreef Dagonet het volgende:
Ah, Erdogan is het land weer uit, tijd voor de harde maatregelen zodat hij kan zeggen dat het gebeurde tijdens zijn afwezigheid. Zoals altijd.
Het grappige is dat hij het gewoon niet heeft gezegd.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ataturk is toch ook overleden aan levercirrose ten gevolge van te veel alcohol? Die ander ken ik niet. Maar ja, alcohol is niet slecht, als je met mate drinkt. Dat lijkt Erdogan niet te begrijpen.
Maar het komt wel mooi uit. Hij is altijd het land uit als er wat gebeurt.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:02 schreef Che_ het volgende:
[..]
Onzin.
Stond allang gepland dat die naar het buitenland zou gaan.
Ja, hij zit zeker zelf achter de protesten net voordat ie naar het buitenland kan gaan zodat ie kan zeggen ik was in het buitenland toen het gebeurde.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar het komt wel mooi uit. Hij is altijd het land uit als er wat gebeurt.
Dus daar gingen die zakenmensen naar toe. Dit is vlak achter mequote:Op maandag 3 juni 2013 11:57 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]twitter:fulyacandas twitterde op maandag 03-06-2013 om 11:56:25Meanwhile the protests infront of Doğuş Power Center continue against NTV http://t.co/esOHTqf8Yf #occupygezi reageer retweet
Staan inderdaad wel wat "zakenmensen" tussen.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus daar gingen die zakenmensen naar toe. Dit is vlak achter me
Verstandige man.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:09 schreef aerdt het volgende:
President Gul geeft nu een speech:
- Democratie is niet alleen verkiezingen. Het is meer dan alleen de meerderheid behalen
- Burgers moeten het recht hebben om te verzamelen en vreedzame demonstraties te houden. Daar zijn we trots op, zolang de wet niet word overtreden
- In tegenstelling tot sommige arabische landen burgers moeten het recht hebben om hun mening te uiten. Onze democratie word op dit moment getest
- De boodschap van de burgers is duidelijk
De meesten zijn hier casual gekeed hoor. Met dit weer ga je niet in pak als dat niet nodig is.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:05 schreef YazooW het volgende:
[..]
Staan inderdaad wel wat "zakenmensen" tussen.
https://vine.co/v/b31PE5LHMYT
Ik had zakenmensen al tussen quotes gezet, mensen kan je niet beoordelen op hun uiterlijk.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De meesten zijn hier casual gekeed hoor. Met dit weer ga je niet in pak als dat niet nodig is.
Hij komt er een beetje laat mee he...quote:Op maandag 3 juni 2013 12:15 schreef Dance99Vv het volgende:
Heeft het enige zin wat die president Gul zegt ?
Jezus Christus, doe niet zo irritant. Kruip in je schuilkelder.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:18 schreef ilker77 het volgende:
MIDDEN OOSTEN PROJECT!
[ afbeelding ]
http://img338.imageshack.us/img338/8853/harita2qz7te2.jpg (copy/paste deze link)
[ http://img338.imageshack.us/img338/8853/harita2qz7te2.jpg (copy/paste deze link) ]
[ afbeelding ]
Maar goed dat iedereen hier de Turkse taal beheerst... oh nee wacht...quote:Op maandag 3 juni 2013 12:20 schreef ilker77 het volgende:
[ http://img338.imageshack.us/img338/8853/harita2qz7te2.jpg (copy/paste deze link) ]
[ afbeelding ]
Dat hij Erdoğan durft tegen te spreken. De rekel!quote:Op maandag 3 juni 2013 12:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Gül. Die heb ik altijd de verstandigere van de twee gevonden.
President Gül.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:09 schreef aerdt het volgende:
- Democratie is niet alleen verkiezingen. Het is meer dan alleen de meerderheid behalen
- Burgers moeten het recht hebben om te verzamelen en vreedzame demonstraties te houden. Daar zijn we trots op, zolang de wet niet word overtreden
- In tegenstelling tot sommige arabische landen burgers moeten het recht hebben om hun mening te uiten. Onze democratie word op dit moment getest
Erdogan het land uit, Gül mag de hete kastanjes uit het vuur halen. Gaat het goed dan is het goed voor Erdogan, gaat het slecht dan was het omdat hij het land uit is.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:09 schreef aerdt het volgende:
Edit: Sorry guidance, missed your post...
quote:Op maandag 3 juni 2013 12:03 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, hij zit zeker zelf achter de protesten net voordat ie naar het buitenland kan gaan zodat ie kan zeggen ik was in het buitenland toen het gebeurde.
Jahaha.
Goh.. Had ik zo niet door.quote:VICE: Hoe heeft de AKP zo machtig kunnen worden?
Emrah:Toen de partij in 2001 werd opgericht, zijn er allerlei grote beloften gemaakt.Turkije zou een welvarende, sociale en sterke democratie worden. De meeste beloften zijn nooit uitgekomen. Alleen economisch doet Turkije het goed, en daarom sluiten veel mensen hun ogen voor wat er allemaal mis is met dit land.
In dit gebouw, waaronder een winkelcentrum (quote:Op maandag 3 juni 2013 12:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is dit? Is dat in het gebouw waar ze nu demonstreren?
Dat mensen op zo'n wijze demonstrereren tegen "media". Prachtig.quote:Op maandag 3 juni 2013 12:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In dit gebouw, waaronder een winkelcentrum (), is ook NTV gevestigd. Op een steenworpafstand van waar ik nu ben.
En dat doen ze `even´ tijdens de middagpauze. Strak georganiseerdquote:Op maandag 3 juni 2013 12:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat mensen op zo'n wijze demonstrereren tegen "media". Prachtig.
Korte vertaling?quote:Op maandag 3 juni 2013 12:56 schreef Ambipur het volgende:
Hoe deze "leider" reageert op de journaliste....
Zie beschrijving, dat vertelt al iets.quote:
Als hij nou gewoon toegeeft zou dit wellicht makkelijk opgelost kunnen worden.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:02 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zie beschrijving, dat vertelt al iets.
Laat ik het zo stellen, zij is erg kritisch richting hem en hij reageert op een bepaalde manier.. Wederom dat zinnetje: ik hou mijn "supporters" (weet even de correcte benaming niet), 50% van de bevolking met moeite thuis.![]()
Hij blijft er bij dat dit een ideologisch iets is ipv een tegengeluid van de Turkse bevolking.
Arrogante bal.
Als ik die beelden van hem zie weet ik precies waarom er nu zoveel mensen nog aan het demonstreren zijn. De man is een arrogante kwal.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als hij nou gewoon toegeeft zou dit wellicht makkelijk opgelost kunnen worden.
Ja maar soms moet je even boven jezelf uitstijgen en om de rust te bewaren even gewoon de toon veranderen. Zoals Gül doet. Dat kan hij gewoon niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:05 schreef Che_ het volgende:
Normale reactie van Erdogan en ik geloof inderdaad dat er een boel voorstanders zijn die ook de straat op willen gaan om tegen de relschoppers te demonstreren.
Uit onderzoek blijkt dat Ozal niet vergiftigd is. Dit was een leugen van de AKP om de aandacht af te leiden. Erdogan is de grootste dief in de historie van Turkije. Hij is de mede voorzitter van de Greater Middle East Project (BOP). BOP beoogt de opsplitsing en herindeling van de landen in het midden oosten. Daar hoort Turkije ook bijquote:Op maandag 3 juni 2013 11:07 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens is de eerste leider die groter werd dan de CHP, Adnan Menderes, opgehangen door het leger.
Özal , die de hegemonie van het leger en de CHP & het leger in gevaar bracht is vergiftigd.
En nu krijgt Erdoğan dit voor zijn kiezen. Toch wel interessant...
Hurriyet, Milliyet, Vatan, Aksam, ( HaberTurk)quote:Op maandag 3 juni 2013 13:09 schreef Ambipur het volgende:
Welke kranten komen met kritische artikelen?
Enige die ik kon vinden is Hurriyet. Verder? Sabah lees ik al niet meer, te lachwekkend.
quote:Op maandag 3 juni 2013 13:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat Ozal niet vergiftigd is.
En Menderes ook niet opgehangen. Allemaal AKP-leugens.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:17 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
Uit het laatste onderzoek is juist gebleken van wel
HIer kun je over discussieren tot je een ons weegt. De exacte waarheid blijft een mysterie.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:17 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 3 juni 2013 13:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En Menderes ook niet opgehangen. Allemaal AKP-leugens.
Het is dan ook niet tegen de partij gericht, maar echt op de persoon. Erdoğan kon de afgelopen dagen beter niets zeggen.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:25 schreef De_Guidance het volgende:
Veel positieve reacties op President Gül in de sociale media en de reacties bij de nieuwssites.
Erdoğan krijgt voornamelijk alleen heel boze reacties.
Grappig , van dezelfde partij.
Uit de laatste autopsie blijkt juist dat hij niet vergiftigd is. Dit is verklaard door artsen.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:17 schreef Che_ het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
quote:Erdogan is de grootste dief in de historie van Turkije. Hij is de mede voorzitter van de Greater Middle East Project (BOP). BOP beoogt de opsplitsing en herindeling van de landen in het midden oosten. Daar hoort Turkije ook bij
Als een vertaling benodigd is, hoor ik dat graag van degene.quote:Etnik vurgu ile başlatılan proje, Habur'da adalet duygusunu kanatıp, kabul edilemez PKK şovlarına dönünce Türk Milletinin buna gösterdiği tepki ve nefret nedeniyle oyu azalacağı kaygısına kapılarak, Hükümet, ancak o zaman frene basıp vites değiştirmek zorunda kalmıştır.”
Ga ergens anders janken.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:33 schreef polderturk het volgende:
Erdogan is mede voorzitter van BOP (Buyuk Ortadogu Projesi) volgens zijn eigen woorden. Daarmee is hij de vijand van Turken en de gehele moslim wereld.
Ja, geef eens een link.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:31 schreef polderturk het volgende:
[..]
Uit de laatste autopsie blijkt juist dat hij niet vergiftigd is. Dit is verklaard door artsen.
ja , uh geef maar een vertaling want ik begrrijp het nietquote:Op maandag 3 juni 2013 13:32 schreef Ambipur het volgende:
zarGon, tijdens het lezen van deze tekst, moest ik aan jou denken.
[..]
Als een vertaling benodigd is, hoor ik dat graag van degene.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/14397095.asp
las dat dat over de afgelopen 3 dagen was(bron aljazeera)quote:Op maandag 3 juni 2013 13:46 schreef superworm het volgende:
Maar ik lees net dat er vannacht weer bijna duizend man is opgepakt?
Jouw held is een vijand van de Turken. Zie ook de recente deal met de PKK. Dit dien je in het licht te zien van Erdogan's rol in The Greater Middle East Project.quote:
Wat lul je kneus. Voor het eerst in 40 jaar zijn er vredesonderhandelingen verricht en begint de pkk zich eindelijk terug te trekken uit Turkije.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:50 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jouw held is een vijand van de Turken. Zie ook de recente deal met de PKK. Dit dien je in het licht te zien van Erdogan's rol in The Greater Middle East Project.
Dat is gewoon het tegenspreken van recent onderzoek dat die wel vergiftigd was.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
http://m.haber7.com/haberDetay.php?id=961811
Of de staatsomroep van Qatar nou zo'n betrouwbaar medium is in deze......quote:
Is dit ook BNW? Erdogan zegt in zijn eigen woorden dat hij mede voorzitter is van BOP. Dit is een feit. Daarmee geeft hij dus aan dat hij een vijand van de Turken is.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:54 schreef Dibble het volgende:
[..]
Wat lul je kneus. Voor het eerst in 40 jaar zijn er vredesonderhandelingen verricht en begint de pkk zich eindelijk terug te trekken uit Turkije.
Kom niet met bullshit theorieën. BNW is die kant op ---->
Betrouwbaarder dan Turkse media hequote:Op maandag 3 juni 2013 14:05 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Of de staatsomroep van Qatar nou zo'n betrouwbaar medium is in deze......
Een deal sluiten met de PKK om terug te trekken is iets slechts voor Turkije?quote:Op maandag 3 juni 2013 13:50 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jouw held is een vijand van de Turken. Zie ook de recente deal met de PKK. Dit dien je in het licht te zien van Erdogan's rol in The Greater Middle East Project.
Lastig.. zoiets:quote:Op maandag 3 juni 2013 13:46 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ja , uh geef maar een vertaling want ik begrrijp het niet
Ik had een map gezien van Turkije rond de tijd van Atatürk waarbij Turkije reikte van half griekenland tot een stuk in Iran, Syrië, Irak en Armenië. Ik weet niet meer welke het was. Maar goed, past wel leuk bij de conspiracy theorieën over Erdoganquote:Op maandag 3 juni 2013 14:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Haha nee. In Lausanne werd Turkije gedecimeerd tot een klein stukje in Anatolië.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |