Had je ooit van haar gehoord?quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:33 schreef El_Matador het volgende:
Aha, dus omdat er dagelijks mensen vermoord worden, moeten we maar geen aandacht besteden aan een gruwelijke moord op een bekende NLse sportvrouw?
Alleen al om deze post ben je totaal niet serieus te nemen. Ik las je hijgerige posts ook al bij die broertjes.quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:54 schreef El_Matador het volgende:
En dan nog iets; is die Lifante echt zo onschuldig als hij beweert (en de politie geholpen heeft -dat deed Kees Bakker bij de Schiedammer parkmoord zelfs).
Volleybal is mijn sport niet maar ergens vaag wel.quote:
Jaaa jaaa. Klinkt erg overtuigend. Iedereen mag meespeculeren, dat is het mooie van fora. Het staat jou vrij daar niet aan mee te doen...quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:42 schreef Coos het volgende:
[..]
Alleen al om deze post ben je totaal niet serieus te nemen. Ik las je hijgerige posts ook al bij die broertjes.Ga je eerst eens verdiepen in de diverse zaken ipv fact free zomaar wat te roepen.
De meneer bij de Schiedammer parkmoord heette dus geen Kees Bakker kneus.
En verder heb ik het hier wel weer gezien. Er zitten meer mensen in dit topic dan in de instelling waar ze thuis horen.
In Afrika hebben ze altijd mooi weer.quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:19 schreef weigerambtenaar het volgende:
Ja dus? Weet je hoeveel mensen er dagelijks ontvoerd, verkracht en vermoord worden? Alleen maar omdat het Nederlanders betreffen is het opeens 'groot nieuws"? Het maakt niet uit of het goed of slecht nieuws is zolang het maar Nederlanders zijn, zoals Joram vd Sloot of die griet van Nijmeijer....
hoi Coos, ja ik zal Gert weer ff terugbrengen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:42 schreef Coos het volgende:
[..]
En verder heb ik het hier wel weer gezien. Er zitten meer mensen in dit topic dan in de instelling waar ze thuis horen.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:33 schreef El_Matador het volgende:
Aha, dus omdat er dagelijks mensen vermoord worden, moeten we maar geen aandacht besteden aan een gruwelijke moord op een bekende NLse sportvrouw?
Ben jij irl ook zo? Dat je op kraamvisite komt en schreeuwt; "weet je wel hoeveel kinderen er dagelijks geboren worden?".
Lekker figuur sla je dan.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 01:33 schreef El_Matador het volgende:
Ben jij irl ook zo? Dat je op kraamvisite komt en schreeuwt; "weet je wel hoeveel kinderen er dagelijks geboren worden?".
Lekker figuur sla je dan.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 07:23 schreef Marrije het volgende:
[..]
hoi Coos, ja ik zal Gert weer ff terugbrengen.
quote:'Lodewijk Severein was betrokken bij witwaspraktijken'
De in Spanje vermoorde Lodewijk Severein had samen met hoofdverdachte Juan Cuenca 10.000 euro geïnvesteerd in een brievenbusmaatschappij in Gibraltar, die was opgezet voor witwaspraktijken en belastingontwijking. Spanningen tussen de twee over het geld van Severein liepen op.
Dat blijkt uit politieverhoren, schrijft Spaanse krant La Verdad de Murcia.
Spanningen
Juan Cuenca zou aan Severein niet hebben kunnen uitleggen wat hij met de 10.000 euro had gedaan, waarop Severein zijn ingelegde geld terugeiste. De spanning tussen de twee liep daarbij dusdanig op, dat hoofdverdachte Cuenca zich door hem ‘bedreigd’ voelde.
Cuenca zegt tegen de politie dat hij de Nederlanders levend achterliet in het huis in Molina de Segura, met de twee Roemenen die eerder deze week werden opgepakt. Evedasto Lifante, voormalig eigenaar van volleybalclub CAV Murica 2005, zou volgens Cuenca vervolgens een ontmoeting met de twee hebben gehad.
Lifante zelf ontkent betrokken te zijn. Hij voelt zich nu ernstig bedreigd vanwege de beschuldigingen, zegt hij op de voorpagina van de krant.
E-mails
De Spaanse politie heeft tientallen e-mails uit computers van de vermoorde ex-volleybalster Ingrid Visser en haar partner zakenman Lodewijk Severein in handen. Daarmee proberen rechercheurs te achterhalen wat er precies is gebeurd.
Alles wijst er volgens La Verdad op dat Ingrid Visser niet betrokken was bij de zakelijke deals van haar partner Severein, behalve door mee te gaan naar het huis in Segura de Molina.
Bron Elsevier
Belastingontwijking vinden miljonairs vaak interessantquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
Ongeloofwaardig verhaal imho. Als je miljoenen hebt dan ga je à raison de 10.000 ¤ meedoen in witwaspraktijken...? Maar goed we zullen zien...
Voor 10.000 ¤? Dat zet zoden aan de dijk als je miljoenen hebt...?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:21 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Belastingontwijking vinden miljonairs vaak interessant
Die 10.000 zijn de investering om daar een bv ofzo op te zetten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor 10.000 ¤? Dat zet zoden aan de dijk als je miljoenen hebt...?
Ja, dat zal... ik denk dat de man zich eruit probeert te lullen...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:24 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Die 10.000 zijn de investering om daar een bv ofzo op te zetten.
Daarna kun je pas beginnen.
Volgens Cuenca ja....voor wat het waard is.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:11 schreef Marrije het volgende:
Interessant.
Cuenca liet de nederlanders achter met twee Roemenen in dat huis en vervolgens zou lifante daar naartoe zijn gegaan.
nou het gaat om meer, zoals ik het begrijp, alleen dat moest via een postbus van 10.000 e.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
Ongeloofwaardig verhaal imho. Als je miljoenen hebt dan ga je à raison de 10.000 ¤ meedoen in witwaspraktijken...? Maar goed we zullen zien...
Hij probeert zich eruit te lullen door die voorzitter erbij te betrekken ja.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal... ik denk dat de man zich eruit probeert te lullen...
jij denkt dat severein geen geld probeerde wit te wassen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat zal... ik denk dat de man zich eruit probeert te lullen...
Past ook niet bij de psychologische make-up van Severein, zeg ik vooralsnog...
Eerder was dus het verhaal over de marmergroeve, als je die combineert dan heb je dus een aankoop die buiten de boeken van de Spaanse belastingdienst gehouden moest worden...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou het gaat om meer, zoals ik het begrijp, alleen dat moest via een postbus van 10.000 e.
misschien was ie niet zo legit...?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eerder was dus het verhaal over de marmergroeve, als je die combineert dan heb je dus een aankoop die buiten de boeken van de Spaanse belastingdienst gehouden moest worden...
Dat is al heel wat onschuldiger, alhoewel ik me ook afvraag waarom iemand dat per se wil doen, die verder gewoon een "legit businessman" is...
Vind het an sich moeilijk te geloven, witwaspraktijken gebeuren tbv de georganiseerde misdaad, kan niet zomaar geloven dat deze man zo dom is om met dergelijke lieden in zee te gaan...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
[..]
jij denkt dat severein geen geld probeerde wit te wassen?
kweenie...
ik weet het niet....soms worden mensen inhalig als het om veel geld gaat.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vind het an sich moeilijk te geloven, witwaspraktijken gebeuren tbv de georganiseerde misdaad, kan niet zomaar geloven dat deze man zo dom is om met dergelijke lieden in zee te gaan...
Maar het past wel in het plaatje van de huurmoordenaars en de manier waarop de slachtoffers aan hun einde zijn gekomenquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vind het an sich moeilijk te geloven, witwaspraktijken gebeuren tbv de georganiseerde misdaad, kan niet zomaar geloven dat deze man zo dom is om met dergelijke lieden in zee te gaan...
Die 10k kan het topje van de ijsberg zijn, er zal vast nog wel meer spelenquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:34 schreef Leandra het volgende:
Het bedrag waarvoor ze vermoord zijn wordt wel steeds minder hè...
Eerst een paar ton en nu gaat de ruzie om ¤ 10.000
Wil hij met dat verhaal van die ruzie om 10k doen voorkomen dat hij er niets mee te maken heeft, omdat het absurd zou zijn een villa te huren en 2 mensen voor dat bedrag om zeep te laten helpen?
Het witwassen van crimineel geld gebeurt meestal via stromannen met een goede reputatiequote:Op donderdag 30 mei 2013 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
sowieso had severein meer geinvesteerd in die regio en werd hij door nlse investeerders onder druk gezet dat geld terug te halen (stond in het krantenartikel dat Gert gisteren plaatste).quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:37 schreef Chazr het volgende:
[..]
Die 10k kan het topje van de ijsberg zijn, er zal vast nog wel meer spelen
Het was alleen Cuenca die die Roemenen geld schuldig was, wrs ivm andere criminele activiteiten, waarvan Severein niets afwist... Severein was een slam duck. Die had geld, ga het daar maar bij halen en dan is onze schuld vereffend... zoiets zal het geweest zijn, vermoedelijk...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:36 schreef Chazr het volgende:
[..]
Maar het past wel in het plaatje van de huurmoordenaars en de manier waarop de slachtoffers aan hun einde zijn gekomen
Witwassen en belastingontwijking vind ik juist vrij logisch klinken voor mensen die veel geld hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt an sich wel... overigens is dat verhaal sws vaag natuurlijk...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:37 schreef Leandra het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre je de (ver)koop van die groeve überhaupt buiten de belasting zou kunnen houden.
Als dat ding 320 miljoen waard is dan gaat een verkoop voor 3 ton ook al niet werken zonder de belastingdienst heel hoog op de kast te jagen.
Nee, mij niet, dat kun je je beter vestigen in Monaco oid... of een ander belastingparadijs...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Witwassen en belastingontwijking vind ik juist vrij logisch klinken voor mensen die veel geld hebben.
tenzij je elders contacten hebtquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, mij niet, dat kun je je beter vestigen in Monaco oid... of een ander belastingparadijs...
Gibraltar bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, mij niet, dat kun je je beter vestigen in Monaco oid... of een ander belastingparadijs...
Persoonlijk denk ik dat er wel wat meer aan de hand is geweest, hecht meer geloof in het witwassen zonder dat Severijn wist precies wist met wie hij eigenlijk in zee was gegaan. Als het enkel om geld te doen was geweest zijn er makkelijkere en minder risicovolee manieren. In dit geval is er toch meer sprake van een boodschap, maar het blijft speculeren.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het was alleen Cuenca die die Roemenen geld schuldig was, wrs ivm andere criminele activiteiten, waarvan Severein niets afwist... Severein was een slam duck. Die had geld, ga het daar maar bij halen en dan is onze schuld vereffend... zoiets zal het geweest zijn, vermoedelijk...
Met de georganiseerde misdaad, bedoel je?quote:
Witwaspraktijken = georganiseerde misdaad, daar stap je niet zomaar eventjes in...quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gibraltar bijvoorbeeld.
Je doet het nu voorkomen alsof het raar is dat miljonairs aan witwassen/belastingontwijking doen.
Als de plaatselijke zwerver bezig was met witwassen van geld, dan zou het idd ongeloofwaardig zijn.
Witwassen van geld is een misdrijf en niet per definitie _georganiseerde_ misdaad.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Witwaspraktijken = georganiseerde misdaad, daar stap je niet zomaar eventjes in...
Maar wrs is het zo dat hij gaandeweg wantrouwen kreeg tegen die Cuenco, inzag dat hij wrs met criminelen van doen had en zich wilde terugtrekken...
Dat zou idd kunnen, dat-ie op gegeven mment besefte dat hij te maken had met een crimineel en zich wilde terugtrekken.... Cuenca had daar geen rekening mee gehouden, want hij had criminele schuldeisers, die mensen voor minder dan 10K vermoorden etc. etc.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat er wel wat meer aan de hand is geweest, hecht meer geloof in het witwassen zonder dat Severijn wist precies wist met wie hij eigenlijk in zee was gegaan. Als het enkel om geld te doen was geweest zijn er makkelijkere en minder risicovolee manieren. In dit geval is er toch meer sprake van een boodschap, maar het blijft speculeren.
Dit denk ik ook. Ik denk dat Severein zijn zakenpartners verkeerd heeft ingeschat. Visser had er niets mee te maken verder.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat er wel wat meer aan de hand is geweest, hecht meer geloof in het witwassen zonder dat Severijn wist precies wist met wie hij eigenlijk in zee was gegaan. Als het enkel om geld te doen was geweest zijn er makkelijkere en minder risicovolee manieren. In dit geval is er toch meer sprake van een boodschap, maar het blijft speculeren.
Witwassen van grote sommen geld is vooral toch een fenomeen dat verband houdt met de georganiseerde misdaad, denk ik hoor.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Witwassen van geld is een misdrijf en niet per definitie _georganiseerde_ misdaad.
Belastingontwijking is al helemaal populair onder mensen met veel geld.
Hopelijk wordt er meer duidelijk uit de verklaringen van de Roemenen en het onderzoeken van de mails.
Ik verwacht niet dat de waarheid via de Roemenen te achterhalen valt, tenzij dat goed in hun straatje past.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Witwassen van geld is een misdrijf en niet per definitie _georganiseerde_ misdaad.
Belastingontwijking is al helemaal populair onder mensen met veel geld.
Hopelijk wordt er meer duidelijk uit de verklaringen van de Roemenen en het onderzoeken van de mails.
Denk het ook niet. Als die Roemenen inderdaad alleen zijn ingehuurd voor het vuile werk, weten die waarschijnlijk ook niet hoe het precies zit. Die zijn gewoon betaald om hun werk te doen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de waarheid via de Roemenen te achterhalen valt, tenzij dat goed in hun straatje past.
Cuenca en severein hadden ruzie over de 10k en Severein heeft Cuenca bedreigd, er staat nog wat meer maar dat lijkt me het belangrijkstequote:Op donderdag 30 mei 2013 12:53 schreef Chazr het volgende:
[..]
Dit denk ik ook. Ik denk dat Severein zijn zakenpartners verkeerd heeft ingeschat. Visser had er niets mee te maken verder.
In de bron van Elsevier staat iets over diamanthandel vanuit midden-Afrika naar Amsterdam, maar mijn Spaans is te slecht om het helemaal te doorgronden. Iemand?
http://www.laverdad.es/mu(...)nazado-20130530.html
Zo moeilijk is het verschil niet te zien.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Witwassen van grote sommen geld is vooral toch een fenomeen dat verband houdt met de georganiseerde misdaad, denk ik hoor.
Die hebben stapels geld en die moeten legaal het geldverkeer in gesluisd worden, anders kunnen ze niet in weelde leven...
Dat bedoelde ik niet direct. Maar misschien wel indirect.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met de georganiseerde misdaad, bedoel je?
Nou ja, tenzij anders zou blijken, schat ik die Severein daar niet op in...
Hij heeft zijn geld niet verdiend uit criminele bronnen, waarom zou hij om het te laten renderen zich dan wel inlaten met criminelen? Klinkt niet logisch.
Ja, okee, ik denk dat dat ook voor de hand liggend is, alleen stom van hem om dan achter die 10K aan te gaan, denk ik...quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet direct. Maar misschien wel indirect.
Dus,hij had contacten waarvan hij dacht dat ze ok waren maar die bleken toch niet ok, of die contacten hadden contacten die niet ok zijn.
Klopt idd, de frontmen van dit soort operaties zijn niet te onderscheiden van legitieme zakenlui...quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het verschil niet te zien.
Afspraak bij een vruchtbaarheidskliniek, wrs voor controle.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hand voor de ogen en gewoon verdergaan
Wat deden Ingrid en severein overigens in Murcia?
Maar woonden ze daar?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Afspraak bij een vruchtbaarheidskliniek, wrs voor controle.
maar daardoor zijn ze daar ook weer luiquote:Op donderdag 30 mei 2013 02:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
In Afrika hebben ze altijd mooi weer.
Ria Visser heeft tussen 2009 en 2011 gevolleybald bij de club waarvan Cuenca de technisch-directeur was...quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kwam severein in Spanje terecht? Via oude contacten?
Zowel Cuenca (manager) als Liferte (voormalig eigenaar) waren betrokken bij de volleybalclub waar Visser speelde. In die periode heeft Severein hen leren kennen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe kwam severein in Spanje terecht? Via oude contacten?
dan zal Mart Smeets ook wel aardig ondersteboven zijn van het tragische bericht.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ria Visser heeft tussen 2009 en 2011 gevolleybald bij de club waarvan Cuenca de technisch-directeur was...
In 2011 was de club failliet, mede door toedoen wrs van Cuenca...
Lodewijk Severein (57) was oud-volleyballer van Martinus. Hij was een zakenman die zijn internetbedrijf HCC verkocht aan Xs4all. In 2005 werd hij mede-eigenaar van Guna Partners, een Zaanse investeringsmaatschappij. Daarvoor was hij manager van de nationale volleybalploeg en in die tijd leerde hij Visser kennen. Sinds 2005, toen Visser van haar man scheidde, hebben zij een relatie.quote:
Niet alleen die 10k, die brievenbus firma kan voor van alles gebruikt zijn. Misschien is severijn daar achter gekomen en heeft hij gedreigd mijn geld terug of ik ga openbaar.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En je dan laten afslachten voor 10k in een panda, denk dat er iets niet klopt
Waarschijnlijk bleven ze daar ook niet vrijwillig achter, zodat in die verklaring toch een kern van waarheid zit..quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:28 schreef Rachilda het volgende:
Waarom zouden Visser en Severein dan überhaupt met 2 vage Roemen in een huis achterblijven, die locatie was natuurlijk ook niet zodanig dat je daar langer zou willen verblijven.
Visser en Severein hadden hun auto laten staan in Murcia en konden dus geen kant op. Cuenca kan best de waarheid spreken, dat de Nederlanders nog leefden toen hij zich uit de voeten maakte. Cuenca zegt er alleen niet bij in welke staat de twee toen verkeerden...quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:28 schreef Rachilda het volgende:
"Spanningen
Juan Cuenca zou aan Severein niet hebben kunnen uitleggen wat hij met de 10.000 euro had gedaan, waarop Severein zijn ingelegde geld terugeiste. De spanning tussen de twee liep daarbij dusdanig op, dat hoofdverdachte Cuenca zich door hem ‘bedreigd’ voelde.
Cuenca zegt tegen de politie dat hij de Nederlanders levend achterliet in het huis in Molina de Segura, met de twee Roemenen die eerder deze week werden opgepakt. Evedasto Lifante, voormalig eigenaar van volleybalclub CAV Murica 2005, zou volgens Cuenca vervolgens een ontmoeting met de twee hebben gehad. Lifante zelf ontkent betrokken te zijn. Hij voelt zich nu ernstig bedreigd vanwege de beschuldigingen, zegt hij op de voorpagina van de krant."
Totaal ongeloofwaardig verhaal natuurlijk van die Cuena
Waarom zouden Visser en Severein dan überhaupt met 2 vage Roemen in een huis achterblijven, die locatie was natuurlijk ook niet zodanig dat je daar langer zou willen verblijven.
Hij probeert zichzelf gewoon onschuldig te pleiten.
Ik vraag me af waarom we alleen info horen over hetgeen Cuena heeft verklaard, ik neem aan dat die Roemenen toch ook een verklaring hebben afgelegd
sja, wat kost een moord? Waarschijnlijk stukken goedkoper dan het terugbetalen van die vermoedelijke drie ton voor de marmergroeve. Die lui waren trouwens profs, dus wie weet wat ze nog meer op hun kerfstok hebben. En als Lifante niet aan de bel had getrokken, zouden ze er waarschijnlijk nog mee weg zijn gekomen ookquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:47 schreef Copycat het volgende:
Vraag me af voor welk bedrag die Roemeense killers de klus geklaard hebben. Zou me weinig verbazen als het een grijpstuiver blijkt.
Maar Cuenca was toch degene die de politie naar het graf geleid heeft? Is hij later dan teruggekomen toen 'de klus' geklaard was of zo?quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:00 schreef Chazr het volgende:
[..]
Visser en Severein hadden hun auto laten staan in Murcia en konden dus geen kant op. Cuenca kan best de waarheid spreken, dat de Nederlanders nog leefden toen hij zich uit de voeten maakte. Cuenca zegt er alleen niet bij in welke staat de twee toen verkeerden...
Eigenlijk vind ik dat best geloofwaardig. Hoe minder details Cuenca weet over de moorden en de plek waar de lichamen verborgen waren, hoe beter.
O, is dat zo? Dat heb ik dan weer gemist, my badquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar Cuenca was toch degene die de politie naar het graf geleid heeft? Is hij later dan teruggekomen toen 'de klus' geklaard was of zo?
Die marmergroeve, dat is het verhaal van Lifante.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:05 schreef Chazr het volgende:
[..]
sja, wat kost een moord? Waarschijnlijk stukken goedkoper dan het terugbetalen van die vermoedelijke drie ton voor de marmergroeve. Die lui waren trouwens profs, dus wie weet wat ze nog meer op hun kerfstok hebben. En als Lifante niet aan de bel had getrokken, zouden ze er waarschijnlijk nog mee weg zijn gekomen ook
Overigens: een man van zestig die zo'n klus klaart, vervolgens de lichamen in stukken zaagt, de badkamer brandschoon schrobt en de lichaamsdelen begraaft... Moet je toch wel enige conditie voor hebben, lijkt me
¤6000 las ik.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:47 schreef Copycat het volgende:
Vraag me af voor welk bedrag die Roemeense killers de klus geklaard hebben. Zou me weinig verbazen als het een grijpstuiver blijkt.
quote:Verdachten zaak Visser ontkennen of zwijgen
Twee Roemenen zijn in Valencia in voorlopige hechtenis geplaatst in verband met de gruwelijke moord op de Nederlanders Ingrid Visser en Lodewijk Severein in Zuid-Spanje.
De twee zouden de daders zijn. De plaatselijke krant Las Provincias meldde donderdag dat de twee op de zitting hebben geweigerd verklaringen af te leggen.
Dinsdag werd de hoofdverdachte, Juan Cuenca Lorente, in voorlopige hechtenis genomen. Justitie heeft het onderzoek geheim verklaard en doet geen mededelingen over het verloop ervan.
Plaatselijke media berichtten desondanks uitgebreid over de moordzaak. Volgens de krant La Verdad de Murcia heeft Cuenca gezegd dat hij geen schuld heeft aan de moord op de twee.
Hij was naar eigen zeggen niet meer in het huis waar Visser en Severein zijn vermoord, toen die twee er half mei arriveerden.
Ondernemer
De krant beklemtoonde donderdag bovendien dat ze bij haar verhaal van woensdag blijft. Woensdag stelde La Verdad dat Cuenca een ondernemer uit de streek ervan heeft beschuldigd achter de moord te zitten. Een advocaat van Cuenca sprak dat tegen.
De krant weidde donderdag verder uit over de beschuldiging aan het adres van de ondernemer, Evedasto Lifante. Bron: nu.nl
Een mensenleven is weinig waard.quote:
Ik lees nu 1000 per persoon .Klik estas personas habrían cobrado mil euros por cabeza por matar a la pareja y hacerla desaparecer.(deze personen hebben 1000 euro per persoon betaald gekregen voor het ombrengen en verstoppen van het paar)quote:
Voor dat geld iemand ombrengen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:36 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Ik lees nu 1000 per persoon .Klik estas personas habrían cobrado mil euros por cabeza por matar a la pareja y hacerla desaparecer.(deze personen hebben 1000 euro per persoon betaald gekregen voor het ombrengen en verstoppen van het paar)
Als je niks hebt...Het facebook meisje werd voor veel minder vermoord.quote:
Nou ze hadden blijkbaar eerst wel wat, bijvoorbeeld die 300.000 euro die ze die Spaanse maffioos hadden geleend, als je op de berichten afgaat.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:45 schreef hexje het volgende:
[..]
Als je niks hebt...Het facebook meisje werd voor veel minder vermoord.
En dat mensenleven devalueert snel ...quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:36 schreef SanAnt het volgende:
Ik lees nu 1000 per persoon .Klik estas personas habrían cobrado mil euros por cabeza por matar a la pareja y hacerla desaparecer.(deze personen hebben 1000 euro per persoon betaald gekregen voor het ombrengen en verstoppen van het paar)
diamanthandel?quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:00 schreef sig000 het volgende:
Dat hele verhaal over marmergroeve is bullshit, er zit gewoon veel meer achter zoals ik al eerder opmerkte.
Jij verdenkt Severein van duistere zaakjes?quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Vage handel en zo'n groeve is er alleen als dekmantel.
Kijk, ik verdenk niets. Mijn mening is dat er meer speelt dan een ruzie om marmergroeve.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:09 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Jij verdenkt Severein van duistere zaakjes?
Des te meer reden om ze eens goed "aan de tand" te voelen..quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:14 schreef Kingstown het volgende:
De plaatselijke krant Las Provincias meldde donderdag dat de twee op de zitting hebben geweigerd verklaringen af te leggen.
Niks geen foei. Martel ze maar zoals zij bij hun slachtoffers gedaan hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:15 schreef Maron het volgende:
[..]
Des te meer reden om ze eens goed "aan de tand" te voelen..
(foei Maron)
Cuenca heeft het over diamanthandel.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:11 schreef sig000 het volgende:
[..]
Kijk, ik verdenk niets. Mijn mening is dat er meer speelt dan een ruzie om marmergroeve.
quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:16 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Niks geen foei. Martel ze maar zoals zij bij hun slachtoffers gedaan hebben.
Ja, ik krijg daar hele nare gedachten van onmacht bij..Spanje is in dit geval (helaas) ook niet meer wat het ooit geweest is..quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:16 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Niks geen foei. Martel ze maar zoals zij bij hun slachtoffers gedaan hebben.
Het een hoeft het ander niet uit te sluitenquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die marmergroeve, dat is het verhaal van Lifante.
Cuenca heeft het over een diamanthandel.
Inderdaad.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:37 schreef Chazr het volgende:
[..]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten
Je doelt op de openbare executies en martelingen onder Franco?quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:29 schreef Maron het volgende:
[..]
Ja, ik krijg daar hele nare gedachten van onmacht bij..Spanje is in dit geval (helaas) ook niet meer wat het ooit geweest is..
Ik weet ook wel dat het goed is dat 'verdachten', zelfs als deze, en gevangen rechten hebben..maar als je zoiets geflikt hebt, met of zonder opdracht, dat je volgens mij dan je meeste rechten hebt verspeeld..
Maar goed..de waarheid zal zo ook wel (hopelijk) nog wel aan het licht komen..
Als we die 'verdachten' net zo zouden behandelen als ze met de slachtoffers hebben gedaan, dan zijn we eigenlijk geen haar beter..(maar de gedachte aan dat weerloze koppel met hun ongeboren kindje brengt me wel op dergelijke gedachten)
Aanbetalinkje, de rest komt zodra de klus geklaard is. Gewoon een zakelijke overeenkomst. En komt Cuenca de overeenkomst niet na, dan komen de Roemenen zelf het geld wel halen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:45 schreef Interloper het volgende:
Maar waarom zouden die Roemenen Cuenca voortijdig laten vertrekken? En waarom zouden ze hem op z'n woord geloven? Vaag.
Nah..en nog iets eerder ook (1478-1834)...ja, en dat zeg ik wel met mijn grote mond, maar ik word al misselijk bij het idee..zelfs bij figuren als deze..quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:43 schreef Chazr het volgende:
[..]
Je doelt op de openbare executies en martelingen onder Franco?
Maar cuenca beweert dat hij zelf niets met het moorden/martelen te maken heeft en dat hij dus ook geen opdacht daartoe heeft gegeven.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:49 schreef Chazr het volgende:
[..]
Aanbetalinkje, de rest komt zodra de klus geklaard is. Gewoon een zakelijke overeenkomst. En komt Cuenca de overeenkomst niet na, dan komen de Roemenen zelf het geld wel halen.
Maarr hij wist wel na 1 dagje ondervraging waar ze de lijken konden vinden!!quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:58 schreef Interloper het volgende:
[..]
Maar cuenca beweert dat hij niets met de moorden zelf te maken heeft en dat hij dus ook geen opdacht daartoe heeft gegeven.
Yup. Dat, plus het feit dat de Roemenen een door henzelf bepaald niet geliefde getuige (en mogelijk een toekomstige politieinformant!) blijkbaar 'off the hook' lieten, is behoorlijk verdacht.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:00 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Maarr hij wist wel na 1 dagje ondervraging waar ze de lijken konden vinden!!
Het is wat Cuenca beweert. Of het ook waar is...quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:45 schreef Interloper het volgende:
Maar waarom zouden die Roemenen Cuenca voortijdig laten vertrekken? En waarom zouden ze hem op z'n woord geloven? Vaag.
Ik verdenk niks, ik weet het, dat soort zaken gebeuren niet bij een normale zakentransactiequote:Op donderdag 30 mei 2013 17:09 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Jij verdenkt Severein van duistere zaakjes?
Het was mij meer te doen om Cuenca's claim dat hij niets te maken heeft met de moorden. Het scenario dat jij schetst is momenteel plausibel en maakt zijn positie zo precair als wat. Ik zie niet in hoe hij zich hier uit kan lullen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is wat Cuenca beweert. Of het ook waar is...
Het kan zijn dat Cuenca a) aannemelijk heeft kunnen maken dat er bij Severijn veel geld te halen viel, en heeft hij vervolgens b) tegen de Roemenen gezegd dat ze vrij spel hebben maar dat hij het allemaal niet hoeft te zien en horen. Wel wetende natuurlijk dat het slecht zou aflopen voor het stelletje. Mocht alles dan uitkomen dan kon hij altijd nog zeggen dat-ie van niets wist en er niet bij was. Precies wat hij nu doet.
Beide handel om andere dingen wit te wassen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Cuenca heeft het over diamanthandel.
lifante kwam met de groeve.
Goeie vraag. Die Roemenen zijn opgepakt omdat ze zijn gezien (op camera-beelden?) in gesprek met Cuena. Ik denk dat ze naar aanleiding daarvan verhoord zijn en vastgehouden wegens verdacht, of vingerafdrukken of dna op de PD of geen alibi ofzo.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:50 schreef Rachilda het volgende:
Joehoe...wie weet hoe het zit? Wie heeft eigenlijk de Roemenen nou aangewezen als de daders? Cuena beweert dat hij er niet bij is en de Roemenen houden de kaken op elkaar...
Ah, weer een stukje van de puzzel op zijn plek..quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:23 schreef Maron het volgende:
http://www.bndestem.nl/al(...)gerde-hulp-1.3842367
Okee.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:23 schreef Maron het volgende:
http://www.bndestem.nl/al(...)gerde-hulp-1.3842367
quote:MADRID – De kroongetuige in de moordzaak van Ingrid Visser en Lodewijk Severein blijkt een vriendin te zijn van de hoofdverdachte, meldt de Duitse krant Welt-HD.
Bekijk ook...
Advocaat verdachte moord Ingrid Visser laakt lekken
Verdachte in Ingrid Visser-moordzaak dinsdag voorgeleid
Zij sloeg alarm bij de Spaanse politie toen Juan Cuenca, die wordt beschouwd als het brein achter de dubbele moord, haar vroeg een cirkelzaag en zakken ongebluste kalk te brengen. Naar het huis in het dorp Molina de Segura, net buiten de stad Murcia, waar het Nederlandse paar – zo blijkt uit het onderzoek - om het leven is gebracht.
De vrouw is ook degene die Visser en Severein uitnodigde voor een ontmoeting met Cuenca. En bij wie de twee, nadat ze hun huurauto hadden geparkeerd op de Avenida Juan Carlos in Murcia, op 13 mei nietsvermoedend instapten. De vriendin van Cuenca bracht de twee naar het gehuurde vakantiehuis, waar ze werden opgewacht door de hoofdverdachte en twee Roemenen.
Toen twee dagen later het verzoek kwam voor de cirkelzaag en ongebluste kalk, weigerde de vrouw daaraan te voldoen. Op 17 mei, toen de vermissing in het nieuws kwam, bracht ze de politie op de hoogte.
Ongebluste kalk wordt, net als het moeilijker verkrijgbare zoutzuur, in misdaadkringen vaak gebruikt om slachtoffers letterlijk op te laten lossen.
hah, dank je, die vriendin misten we inderdaad nogquote:Op donderdag 30 mei 2013 20:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee.
Even gequote, lijkt me handiger.:
[..]
die huurmoordenaars deden een ander klusje tussendoor.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:43 schreef Gert het volgende:
Zo dan.
Door deze nieuwe informatie begint het er wel op te lijken dat de moorden geen van tevoren uitgedachte aktie waren.
Met ongebluste kalk zou gebluste kalk gemaakt worden voor een nieuw wandje rondom de bar.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
die huurmoordenaars deden een ander klusje tussendoor.
Of het zijn geen huurmoordenaars.
En het vakantiehuisje was gehuurd voor vakantie.
Kan zelf moeilijk een situatie voorstellen waarin het logisch is dat de vriendin die Nederlanders naar dat huis brengt terwijl ze zelf ook een huurauto hadden en dan na het ritje vertrekt die vriendin weer...quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:43 schreef Gert het volgende:
Zo dan.
Door deze nieuwe informatie begint het er wel op te lijken dat de moorden geen van tevoren uitgedachte aktie waren.
Tussen het een en het ander zitten een paar dagen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:15 schreef ZaZoe het volgende:
Een cirkelzaag en ongebluste kalk zetten je toch meteen aan het denken bij een vermissing van een koppel in de regio.
Cuenca had wel erg veel vertrouwen in die vriendin. Moet wel een noodsituatie geweest zijn.
Ja, waarschijnlijk was Cuenca ook wel 'verrast' door de manier waarop deze 'gastarbeiders' te keer zijn gegaan..quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:15 schreef ZaZoe het volgende:
Een cirkelzaag en ongebluste kalk zetten je toch meteen aan het denken bij een vermissing van een koppel in de regio.
Cuenca had wel erg veel vertrouwen in die vriendin. Moet wel een noodsituatie geweest zijn.
Normaal gesproken maken die er niet zo'n toestand van?quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:13 schreef El_Matador het volgende:
Waarom denkt iedereen bij Roemenen en cirkelzagen gelijk aan het ergste?
Misschien was Cuenca ook niet zo'n hard core maffioos en was hij zo dom / overmoedig geweest om de villa op zijn eigen naam te huren (de Roemenen zullen die villa niet gehuurd hebben). De politie heeft Cuenca wettelijk lang genoeg vast gehouden om de bloedsporen te ontdekken en heeft wat pressie uitgeoefend zodat hij toch is gaan lullenquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:26 schreef El_Matador het volgende:
Toch snap ik die Cuenca niet. Je spreekt een verhaal af met de Roemenen en als de pliesie komt weet je te melden dat Visser en Severijn bij het strand van Valencia afgezet zijn. Tegen de tijd dat de politie alles heeft afgezocht, vlucht je naar het buitenland en kom je weg met een dubbele moord.
Dacht ook dat ze alleen in de skim-business zaten maar nu zijn het ook allemaal wrede martelende moordenaarsquote:Op donderdag 30 mei 2013 23:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Normaal gesproken maken die er niet zo'n toestand van?
ah ja, het mocht natuurlijk allemaal niet te veel kosten want Cuenca zat aan de grond. De Roemenen hebben het vuile werk gedaan, Cuenca mocht vervolgens de tent schoon schrobben en de lichamen opruimen. Makes sense.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:25 schreef Maron het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk was Cuenca ook wel 'verrast' door de manier waarop deze 'gastarbeiders' te keer zijn gegaan..
Anders zou hij die 'benodigdheden' wel van te voren hebben aangeschaft..
Wat is er mis mee? De lichamen zijn gevonden na een tip he, niet perse omdat het te ondiep lagquote:Op donderdag 30 mei 2013 23:15 schreef Chazr het volgende:
Ik begrijp sws die haastklus niet van die begraven lichamen op 50 cm diepte in een boomgaard, in vuilniszakken notabene. Lijkt me nogal een paniekactie.
Er was tijd zat, toch. De politie zat op een dood spoor. Had die verhakte lichamen gewoon in de bergen verstrooid of ergens in de binnenlanden verspreid, er zitten daar zat vale gieren. Of anders gewoon het zaakje in zee gedumpt. Kustlijn is lang genoeg
Wat er ook voor verhaal opgehangen is waarom dat nodig zou zijn: Visser en Severijn hebben hun eigen huurauto achtergelaten en zijn bij die vriendin in de auto gestapt. Misschien vertelt ze nog wel hoe dit in zijn werk is gegaan.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan zelf moeilijk een situatie voorstellen waarin het logisch is dat de vriendin die Nederlanders naar dat huis brengt terwijl ze zelf ook een huurauto hadden en dan na het ritje vertrekt die vriendin weer...
In een boomgaard verwacht je toch dat iemand dat op den duur vindt? Als het nou ergens in de wildernis had gelegen, zonder plastic eromheen dan kun je ervan uitgaan dat er nooit een haan naar kraaitquote:Op donderdag 30 mei 2013 23:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? De lichamen zijn gevonden na een tip he, niet perse omdat het te ondiep lag
Die waren toevallig de maatjes van die Spanjaard en precies bij die afspraak aanwezig?quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dacht ook dat ze alleen in de skim-business zaten maar nu zijn het ook allemaal wrede martelende moordenaars
Een mensenleven is altijd weinig waard geweest, dat we er veel waarde aan pntlenen is iets van de laatste eeuw.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat mensenleven devalueert snel ...
Misschien is het een idee om wat minder thrillers te lezenquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:26 schreef El_Matador het volgende:
Toch snap ik die Cuenca niet. Je spreekt een verhaal af met de Roemenen en als de pliesie komt weet je te melden dat Visser en Severijn bij het strand van Valencia afgezet zijn. Tegen de tijd dat de politie alles heeft afgezocht, vlucht je naar het buitenland en kom je weg met een dubbele moord.
De niets vermoedende Roemenen wisten niet in welk wespennest ze terechtkwamen, kwamen alleen wat geld ophalen eigenlijk en dat liep uit de hand.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om wat minder thrillers te lezen
Nee, het waren twee moonlightende Roemeense tandartsen, die Cuenca erbij gehaald had, omdat Severein plotseling tandpijn kreeg... maar ja ze waren nogal onhandig, dus terwijl ze een paar tanden aan het trekken waren, stootten ze per ongeluk met de boor tegen de kaak van Severein, die daarop gilde van de pijn (ook de verdoving werkte niet echt goed)... waarop Visser in paniek het kamertje waarin de behandeling plaatsvond inrende (wat alleen maar logisch is)... Enfin, de Roemeense tandartsen inmiddels ook in paniek, bang dat hun vergunning zou worden ingetrokken... dus de één probeerde Severein kalm te houden en de ander Visser, en dat deden ze uit onhandigheid ietwat hardhandig... Cuenco, die buiten een sigaretje aan het roken was, komt erbij en schiet vervolgens ook in de stress... en ja, die heeft idd wat te veel thrillers gelezen, naar het schijnt, en kwam dus op het idee om de lichamen weg te werken in de citrusboomgaard van een kennis...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
De niets vermoedende Roemenen wisten niet in welk wespennest ze terechtkwamen, kwamen alleen wat geld ophalen eigenlijk en dat liep uit de hand.
Wrs een oud Spaans ritueel...?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:55 schreef sig000 het volgende:
Maar waarom dan in een citroenen boomgaard?
De beste post in dit topic tot nog toe.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, het waren twee moonlightende Roemeense tandartsen, die Cuenca erbij gehaald had, omdat Severein plotseling tandpijn kreeg... maar ja ze waren nogal onhandig, dus terwijl ze een paar tanden aan het trekken waren, stootten ze per ongeluk met de boor tegen de kaak van Severein, die daarop gilde van de pijn (ook de verdoving werkte niet echt goed)... waarop Visser in paniek het kamertje waarin de behandeling plaatsvond inrende (wat alleen maar logisch is)... Enfin, de Roemeense tandartsen inmiddels ook in paniek, bang dat hun vergunning zou worden ingetrokken... dus de één probeerde Severein kalm te houden en de ander Visser, en dat deden ze uit onhandigheid ietwat hardhandig... Cuenco die buiten een sigaretje aan het roken was, komt erbij en schiet vervolgens ook in paniek... en ja, die heeft idd wat te veel thrillers gelezen, naar het schijnt, en kwam dus op het idee om de lichamen weg te werken in de citrusboomgaard van een kennis...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Inderdaad, hadden ze al een praktijk in Spanje?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Weet ik veel wat twee Roemeense tandartsen bezielt...
Nee, rondtrekkende Roemeense tandartsen hèquote:Op vrijdag 31 mei 2013 02:03 schreef sig000 het volgende:
[..]
Inderdaad, hadden ze al een praktijk in Spanje?
Ze bleven dan toch weer erg lang in de buurt?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 02:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, rondtrekkende Roemeense tandartsen hè
Ze wilden zich per 01/01/2014 in Nederland vestigen dus toen Cuenco hen opbelde met de mededeling dat hij een Hollandse klant voor hen had, gingen ze daar gretig op in.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 02:09 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ze bleven dan toch weer erg lang in de buurt?
Met nieuwe revolutionaire marmeren vullingen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 02:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze wilden zich per 01/01/2014 in Nederland vestigen dus toen Cuenco hen opbelde met de mededeling dat hij een Hollandse klant voor hen had, gingen ze daar gretig op in.
Dna ,vingerafdrukken ,schoenafdrukkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 04:09 schreef LogiteX het volgende:
Hoe kan er eigenlijk aangetoond worden dat die Roemenen daar waren? 1 getuige lijkt mij niet genoeg.
ISC Espana do Valencia idd...quote:
Wat heb jij toch met die o's, Ryan? Eerst "Cuenco" en nu do Valencia? Ligt dat in Portugal?quote:
Ik verzin gewoon wat.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 04:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat heb jij toch met die o's, Ryan? Eerst "Cuenco" en nu do Valencia? Ligt dat in Portugal?
dat had ik eerst ook, vond het nogal opmerkelijk...maar ik weet niet wat voor auto die vriendin had, maar wellicht hebben ze de "type" auto van Visser en Severein als smoes gebruikt, die hadden een klein autootje, en misschien had de vriendin een Landrover of iets dergelijks en hebben ze Visser en Severein wijsgemaakt dat het beter was om met de Landrover te gaan omdat de route moeilijk te berijden terrein was ofzo.quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan zelf moeilijk een situatie voorstellen waarin het logisch is dat de vriendin die Nederlanders naar dat huis brengt terwijl ze zelf ook een huurauto hadden en dan na het ritje vertrekt die vriendin weer...
Alstublieft, De Volkskrant:quote:Op vrijdag 31 mei 2013 08:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou afwachten waar de (spaanse) kranten vandaag mee komen.
quote:'Visser en Severein doodgeslagen, lichamen in bijtende soda gelegd'
Oud-volleybalster Ingrid Visser en zakenman Lodewijk Severein zijn doodgeslagen. Dat blijkt uit voorlopige resultaten van de autopsie, zo schrijft de Spaanse krant La Verdad vrijdag. Het werk van de forensische onderzoekers was bijzonder moeilijk, omdat de stoffelijke resten van het stel al 12 dagen onder de grond lagen en doordat hun lichamen in caustische (bijtende) soda waren gelegd.
De twee Roemenen die worden verdacht van de moord op de twee Nederlanders in Zuid-Spanje, verschenen donderdag voor de rechter. De twee zouden in opdracht hebben gehandeld van de eveneens gearresteerde Juan Cuenca Lorente, technisch directeur van de volleybalclub waar Visser speelde in de jaren 2009 - 2011.
Dat was toch al bekend?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:19 schreef Marrije het volgende:
Niet doodgebloed, dus dat in stukken zagen was na de dood.
Ja, deels wel, Ingrid zou niet tot nauwelijsk zijn gemarteld. Maar over Lodewijk had ik dat nog niet begrepen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat was toch al bekend?
Blijft niettemin heftig.
Tsja...en dan te bedenken dat zulke beestachtigheden overal op de wereld gebeuren...iedere dag weer..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:41 schreef Pleun2011 het volgende:
Meestal zijn het zelf tamelijk duistere figuren die in stukken eindigen in een koffer, dus dan heb ik er niet al teveel medelijden mee. In dit geval ligt dat toch anders.. Vind het heel erg en onbegrijpeijk dat er levende wezens zijn die een ander zoiets aan kunnen doen..
Klopt.. ik las toevallig net dat de moordenaar van Maja Bradaric vandaag is vrijgekomen.. dat was ook zo'n onbegrijpelijke weerzinwekkende daad. Van mij had die gozer de doodstraf mogen krijgen, verdient geen 2e kans meer.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:46 schreef Maron het volgende:
[..]
Tsja...en dan te bedenken dat zulke beestachtigheden overal op de wereld gebeuren...iedere dag weer..
Dit jaquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt.. ik las toevallig net dat de moordenaar van Maja Bradaric vandaag is vrijgekomen.. dat was ook zo'n onbegrijpelijke weerzinwekkende daad. Van mij had die gozer de doodstraf mogen krijgen, verdient geen 2e kans meer.
Ik ben tegen de doodstraf, maar hoe lang heeft ie vast gezeten? Tien jaar?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt.. ik las toevallig net dat de moordenaar van Maja Bradaric vandaag is vrijgekomen.. dat was ook zo'n onbegrijpelijke weerzinwekkende daad. Van mij had die gozer de doodstraf mogen krijgen, verdient geen 2e kans meer.
9 jaar ofzo.. Hij was ook nog minderjarig toen het gebeurde toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ben tegen de doodstraf, maar hoe lang heeft ie vast gezeten? Tien jaar?
Onbegrijpelijk, dit moet ook moeilijk te verteren zijn voor de familie van Maja.
Vakmensen zijn het. Wij zouden alleen maar kunnen kotsen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:31 schreef Re het volgende:
ik vind het knap hoe je dat zo na 12 dagen onder de grond, in bijtende loog en met een compleet vernield hoofd nog kan waarnemen...
Ja: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AP0069quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:04 schreef Gert het volgende:
Heeft de moordenaar van Maja geen tbs dan, na zijn straf?
Gelukkig. Dacht al..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AP0069
http://www.volkskrant.nl/(...)n-doodgeslagen.dhtmlquote:De Roemenen zouden bekenden zijn van de politie in hun eigen land. De politie in Roemenië zegt echter geen mededelingen te kunnen doen over de twee.
Maar die TBS is juist opgeheven nu toch?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja: http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AP0069
Wat een afschuwelijke dood, bah.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Laatste stukje van artikel dat Gert postte (wellicht pas later toegevoegd):
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)n-doodgeslagen.dhtml
En zoiets is dan lid van de "Europeese Unie"..corrupte kliek..de "politie" zou wel eens bang kunnen zijn dat wanneer er mededelingen worden gedaan over die twee, er wel eens meer verteld zou kunnen worden dan ze lief is..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:De Roemenen zouden bekenden zijn van de politie in hun eigen land. De politie in Roemenië zegt echter geen mededelingen te kunnen doen over de twee.
Ze hebben dus dna materiaal van die lichamen vergeleken met huid- en botweefsel dat de nederlandse politie had opgestuurd. Maar hoe kwam nederland daar dan aan? Van familieleden ofzo? Maar waarom dan bot en huid en niet gewoon bloed?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:44 schreef Gert het volgende:
Officiële bevestiging nu door de politie, dat de lichamen van Severijn en Visser zijn.
Bloed kan misschien vervuild raken door ander bloed (van de daders bijv.)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:54 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ze hebben dus dna materiaal van die lichamen vergeleken met huid- en botweefsel dat de nederlandse politie had opgestuurd. Maar hoe kwam nederland daar dan aan? Van familieleden ofzo? Maar waarom dan bot en huid en niet gewoon bloed?
Ik snap het niet
Maar ik bedoelde bloed ter controle, uit nederland. Want er staat toch dat de nederlandse politie huid en bot had opgestuurd om dna te vergelijken?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bloed kan misschien vervuild raken door ander bloed (van de daders bijv.)
Ik neem aan van Ingrid en Lodewijk, ze gaan niet in gezonde mensen lopen te hakkenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:01 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Maar ik bedoelde bloed ter controle, uit nederland. Want er staat toch dat de nederlandse politie huid en bot had opgestuurd om dna te vergelijken?
Ik hoor net op de radio dat het bot en huid werd omdat het bloed inderdaad vervuild was.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:01 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Maar ik bedoelde bloed ter controle, uit nederland. Want er staat toch dat de nederlandse politie huid en bot had opgestuurd om dna te vergelijken?
Oh okee, dat klinkt aannemelijk. Maar dan snap ik nog niet hoe ze dan aan het controlemateriaal uit nederland kwamen, en waarom dat dan ook bot en huid wasquote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik hoor net op de radio dat het bot en huid werd omdat het bloed inderdaad vervuild was.
Volgens mij staat dat er niet?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:09 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh okee, dat klinkt aannemelijk. Maar dan snap ik nog niet hoe ze dan aan het controlemateriaal uit nederland kwamen, en waarom dat dan ook bot en huid was
De 1e zin van de 2e alinea (om officieel zekerheid te krijgen... Blabla). Zit mobiel en copy paste lukt niet.quote:
Wat ontzettend erg. Als die gasten dat voor 1000 euro deden zal die informatie die ze wilden ook wel om niets gaan. Wellicht deden ze het enkel voor hun onmenselijke drift.quote:Visser en vooral Severein hebben een flink aantal klappen gekregen, zo blijkt uit de ontelbare bloeduitstortingen en botbreuken, schrijft de krant op gezag van 'betrouwbare bronnen'. (Volkskrant)
Ik denk inderdaad van familie, omdat je dan beter kunt vergelijken? Geen idee hoor, dna is dna zou je zeggen he.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:09 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh okee, dat klinkt aannemelijk. Maar dan snap ik nog niet hoe ze dan aan het controlemateriaal uit nederland kwamen, en waarom dat dan ook bot en huid was
Ik krijg een error op die link?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:26 schreef Greys het volgende:
Maar die TBS is juist opgeheven nu toch?
http://www.telegraaf.nl/b(...)Bradaric_vrij__.html
Dat moet nog blijken. Ik geloof daar net zo min als jou inquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:02 schreef Injetta het volgende:
Het is echt gruwelijk wat er met die twee is gebeurd.
Het lijkt er meer op dat er ook sadisme bij is gekomen. Plezier in het mensen martelen.
Je moet er niet aan denken wat een vreselijke laatste uren ze gehad moeten hebben. De pijn. De angst. Elkaar horen en zijn lijden. Beseffen dat je laatste uur is geslagen.
Dit is niet meer een gewone afrekening, maar puur sadisme....
Ik wacht ook op de filmquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Misschien hebben de Roemenen het gefilmd en zitten ze in een snuf circuit waar ze content aanleveren voor geld
snuffquote:Op vrijdag 31 mei 2013 21:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Misschien hebben de Roemenen het gefilmd en zitten ze in een snuf circuit waar ze content aanleveren voor geld
Same here. Verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 15:27 schreef tong80 het volgende:
Eigenlijk wilde ik de details niet weten. Denk er regelmatig aan hoe gruwelijk het was.
En toch kan het nog veel en veel gruwelijker, als je eens leest wat Mexicaanse kartels allemaal voor een methodes hebben om te martelen en te dodenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:02 schreef Injetta het volgende:
Het is echt gruwelijk wat er met die twee is gebeurd.
Het lijkt er meer op dat er ook sadisme bij is gekomen. Plezier in het mensen martelen.
Je moet er niet aan denken wat een vreselijke laatste uren ze gehad moeten hebben. De pijn. De angst. Elkaar horen en zijn lijden. Beseffen dat je laatste uur is geslagen.
Dit is niet meer een gewone afrekening, maar puur sadisme....
Ja, en daar zijn ook filmpjes van die ik echt niet wil zien..het lijkt wel of de camera of telefoon die tegenwoordig iedereen heeft, een uitdaging is om het zo gruwelijk mogelijk te maken..quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En toch kan het nog veel en veel gruwelijker, als je eens leest wat Mexicaanse kartels allemaal voor een methodes hebben om te martelen en te doden
Ik had hetzelfde, toen ik op mijn nuchtere maag las wat er gebeurd was. En elke dag komt er een een schepje boven op, als je denkt dat het niet erger kan. Je kan het je (ík kan het me) niet voorstellen, dat dit soort dingen gebeuren.quote:
Waarom? Dit is de werkelijkheid geen film. Daar mag je ook bij stilstaan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:53 schreef El_Matador het volgende:
Begrijpelijk en mooi oprecht neergezet, Maron.
Probeer het als een film/CSI-aflevering te zien. Niet om afgestompt maar wel minder emotioneel betrokken te worden...
Ik geef je een tip, da's alles.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:56 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Waarom? Dit is de werkelijkheid geen film. Daar mag je ook bij stilstaan.
Je gaf de tip aan Maron.quote:
Haha [knip] ja, misschien draaf ik een beetje door, en wellicht laat ik me meeslepen, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:40 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde, toen ik op mijn nuchtere maag las wat er gebeurd was. En elke dag komt er een een schepje boven op, als je denkt dat het niet erger kan. Je kan het je (ík kan het me) niet voorstellen, dat dit soort dingen gebeuren.
Je draaft absoluut niet door. Het is ook het eerste waar ik aan denk, daar sta je als ouder, broer, zus, andere familie, vriend, vriendin, buurvrouw, vage kennis.. wetende dat dít gebeurd is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:01 schreef Maron het volgende:
[..]
Haha [knip] ja, misschien draaf ik een beetje door, en wellicht laat ik me meeslepen, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben..
Ik moet steeds denken aan de nabestaanden van deze arme zielen..en hoe kapot je moet gaan als je weet hoe er met je geliefden is omgesprongen..dat valt volgens mij nooit te verteren..
Morgen (vandaag;) weer een nieuwe dag, en dan toch maar weer proberen om zo goed mogelijk te zijn voor de mensen om je heen, want dat is toch het belangrijkste..
Truste PoezeligDing..en thankx voor je reactie..
Als verklaring?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 00:22 schreef Maron het volgende:
[..]
Ja, en daar zijn ook filmpjes van die ik echt niet wil zien..het lijkt wel of de camera of telefoon die tegenwoordig iedereen heeft, een uitdaging is om het zo gruwelijk mogelijk te maken..
Hoe gehersenspoeld of afgestompt moet je zijn om zoiets te doen..dit is toch te ziek voor woorden..
ik weet ook wel dat gevangenen, ( daar gaan we weer 40/45) de meest misselijkmakende dingen is aangedaan..door de Japanners, de Rode Khmer, de Duitsers, de Serven, de Engelsen, de Hollanders, de Turken, de Albaniërs, de Spanjaarden, de Russen etc etc etc...
Nou zou je denken dat in de tegenwoordige tijd men wel zou weten wat kan en wat niet kan, maar..helaas..
In oorlogstijd kan ik me er nog iéts bij voorstellen, maar dit gaat gewoon puur om het geld..of om pure ziekelijke moordlust..net als ik eerder, en ook Injetta al opperde..
De mens is echt het grootste primitieve beest wat er bestaat, want een dier doet zoiets niet..
Nu ik me deze week veel met deze afschuwelijke gebeurtenis heb beziggehouden, heeft dat zelfs invloed op mijn dromen, en ik wil er ook eigenlijk een beetje afstand van nemen, maar dat gaat moeilijk omdat ik toch wil weten hoe het afloopt, en of de 'vermoedelijke' daders, die gelukkig vastzitten..een bevredigende en passende straf krijgen..
Ik betrap mezelf erop dat ik dat gajes hetzelfde zou gunnen, maar dan komt weer dat stemmetje wat zegt dat je dan zelf nét zo slecht bent..
Ik ben blij dat ik geen forensisch onderzoeker ben, en ook geen rechter..want ik denk dat wanneer ik met een knip met mijn vingers de dienst zou kunnen uitmaken, ik dingen zou kunnen doen waar ik eigenlijk helemaal niet achter sta..(gelukkig sta ik alleen maar achter het aan-recht;)
Macht maakt meedogenloos, en teveel macht maakt krankzinnig...
(sorry StateOfMind..ik moest dit even kwijt aan iemand die zegt dat hij er is..;)
De gruwelijkheden?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als verklaring?
Hoe kunnen dit soort dingen gebeuren...
Nou ja, kijk je leest toch vrij vaak van FOK!kers dat iedereen een moordenaar kan zijn, maar is dat werkelijk zo?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De gruwelijkheden?
In Mexico zit daar een hoop oude indianenrituelen bij. Kijk voor een realistische film Borderland.
In het binnenland van Roemenië is dat echt niet anders. Niet dat moderne stedelingen niet bruut kunnen zijn, maar je ziet het meer bij moordenaars afkomstig uit traditionele, folkloristische rurale gebieden...
Uiteindelijk zijn mensen heel ver te brengen, maar of moord echt in iedereen zit, vraag ik me af.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, kijk je leest toch vrij vaak van FOK!kers dat iedereen een moordenaar kan zijn, maar is dat werkelijk zo?
Soms lees je dat één en ander in de theologie wordt gegooid, dat sommige mensen slecht zijn en anderen niet.
Ja, idd, het grootste deel der mensheid gaat naar zijn graf zonder iets op zijn geweten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn mensen heel ver te brengen, maar of moord echt in iedereen zit, vraag ik me af.
En dit soort moorden zeker niet.
Mensen die die hypothese aanhangen zaaien onnodig pessimisme *de mens is slecht" dan wel een soort vergoelijking van de daden. "Och, kan iedereen gebeuren..".
Bij 'moderne stedelingen' heb je nog zoiets als sociale controle en 'recht'..en zelfs daar gaat het nog mis..denk aan wat vrouwen en kinderen wordt aangedaan bij bv seksuele driften, huwelijkse spanningen, of wraakgevoelens..het uitzicht op een levenslange gevangenisstraf of zelfs de doodstraf verandert daar niets aan..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De gruwelijkheden?
In Mexico zit daar een hoop oude indianenrituelen bij. Kijk voor een realistische film Borderland.
In het binnenland van Roemenië is dat echt niet anders. Niet dat moderne stedelingen niet bruut kunnen zijn, maar je ziet het meer bij moordenaars afkomstig uit traditionele, folkloristische rurale gebieden...
Ik denk toch dat je over minderheden spreekt hoor. Zelfs bij huiselijk gewelddadigheden. En ook zelfs in culturen waarin de vrouw duidelijk als minderwaardig wordt gezien.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:42 schreef Maron het volgende:
[..]
Bij 'moderne stedelingen' heb je nog zoiets als sociale controle en 'recht'..en zelfs daar gaat het nog mis..denk aan wat vrouwen en kinderen wordt aangedaan bij bv seksuele driften, huwelijkse spanningen, of wraakgevoelens..het uitzicht op een levenslange gevangenisstraf of zelfs de doodstraf verandert daar zelfs niets aan..
Ik moet dan altijd denken aan "Apacalypso now" , hoe de horror die je een ander aandoet, en die je ten toon stelt/spreidt, je door de impact van de gruwelijkheid je zo veel meer machtiger maakt aan je tegenstander, of aan degene die je wilt overtreffen..
(en nou ga ik echt proberen slapie te doen;)
Gelukkig zijn het minderheden Ryan3, maar ze zijn iedere dag aanwezig in de media..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je over minderheden spreekt hoor. Zelfs bij huiselijk gewelddadigheden. En ook zelfs in culturen waarin de vrouw duidelijk als minderwaardig wordt gezien.
Beetje het nadeel dat de media dus ipso facto door het te melden incidenten uitvergroten met een factor 100 of noem maar een getal hè...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:53 schreef Maron het volgende:
[..]
Gelukkig zijn het minderheden Ryan3, maar ze zijn iedere dag aanwezig in de media..
Geen tv meer kijken kan ik iedereen aanraden. Het heeft echt invloed op je. Geen nieuws volgen, alleen hier zo af en toe op FOK! en nu.nl. Heerlijk.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:53 schreef Maron het volgende:
[..]
Gelukkig zijn het minderheden Ryan3, maar ze zijn iedere dag aanwezig in de media..
Zoals 80% van Nederland denkt dat het hier levensgevaarlijk is.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje het nadeel dat de media dus ipso facto door het te melden incidenten uitvergroten met een factor 100 of noem maar een getal hè...
Hoe staat het daarmee?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen tv meer kijken kan ik iedereen aanraden. Het heeft echt invloed op je. Geen nieuws volgen, alleen hier zo af en toe op FOK! en nu.nl. Heerlijk.
De media schetsen een beeld en hoe meer je van dat beeld meekrijgt, hoe meer je erin gaat geloven.
Mij fascineert nog steeds de -onopgeloste! en dat zal ook niet gebeuren- zaak van de al-Hilli's in Annecy:
NWS / Vier lijken aangetroffen bij Meer van Annecy #3
Ja, idd bizarre zaak in feite.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 02:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zoals 80% van Nederland denkt dat het hier levensgevaarlijk is.
tv kijk ik wel, maar ik vermijd een heleboel programma'squote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen tv meer kijken kan ik iedereen aanraden. Het heeft echt invloed op je. Geen nieuws volgen, alleen hier zo af en toe op FOK! en nu.nl. Heerlijk.
De media schetsen een beeld en hoe meer je van dat beeld meekrijgt, hoe meer je erin gaat geloven.
Mij fascineert nog steeds de -onopgeloste! en dat zal ook niet gebeuren- zaak van de al-Hilli's in Annecy:
NWS / Vier lijken aangetroffen bij Meer van Annecy #3
Kan ik me in vinden. Ben ook een gevoelig type. Ga niet naar sites met gruweldaden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
tv kijk ik wel, maar ik vermijd een heleboel programma's![]()
Ook ik merk dat ik er overdag en snachts meer aan denk dan goed voor me is. Afstand nemen, geloof het of niet, probeeeer ik. Zo nu en dan.
Martelfilmpjes of weet ik watvoor enge shit kijk ik dan ook echt niet, dat blijft maandenlang op mn netvlies staan.
En ja ik ben een zacht ei, niet het type dat even aan iemand gaat vragen wat zn boodschap is nadat hij iemand heeft vermoord met een mes op klaarlichte dag midden op straat.
Maar dan toch hier kijken of er nog nieuws is
quote:
Mijn Spaans is niet al te best (mss dat El_Matador het kan verduidelijken), maar in onderstaande artikel meen ik te lezen dat Cuenca zich bedreigt voelde door Severeins en Lifante en o.a. een dreigmail (met een afbeelding van een pistool) van ze heeft ontvangen.quote:Familie Visser maakt condoleancepagina
Op internet heeft de familie van oud-volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein een speciale pagina aangemaakt waarop mensen een condoleance kunnen achterlaten.
De familie heeft dat zaterdag laten weten. De condoleancepagina is te vinden op de website ingridenlodewijk.com.
Het stel werd onlangs om het leven gebracht in de buurt van de Spaanse stad Murcia. De identificatie van hun lichamen liet enige tijd op zich wachten. Pas vrijdag werd bevestigd dat de lichamen die waren gevonden in een afgelegen citroenboomgaard inderdaad die van Visser en Severein waren.
Wanneer Visser en Severein worden gerepatrieerd is nog niet bekend. Ook is er nog niets bekend over een uitvaart.
In de zaak zitten drie verdachten vast, een Spanjaard en twee Roemenen. De Roemenen zouden de dubbele moord hebben uitgevoerd in opdracht van hoofdverdachte Juan Cuenca Lorente, voormalig manager van volleybalclub CAV Murcia 2005 waar Visser ooit speelde.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ndoleancepagina.html
apart verhaal weerquote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Mijn Spaans is niet al te best (mss dat El_Matador het kan verduidelijken), maar in onderstaande artikel meen ik te lezen dat Cuenca zich bedreigt voelde door Severeins en Lifante en o.a. een dreigmail (met een afbeelding van een pistool) van ze heeft ontvangen.
http://www.laverdad.es/mu(...)bolsas-20130601.html
Als dat waar is, dan moet dat Email-verkeer toch nog terug te vinden zijn op beider computers..?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:29 schreef Kingstown het volgende:
In onderstaande artikel meen ik te lezen dat Cuenca zich bedreigt voelde door Severeins en Lifante en o.a. een dreigmail (met een afbeelding van een pistool) van ze heeft ontvangen.
dus uiteindelijk was het een soort backfire-topic geworden..quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Mijn Spaans is niet al te best (mss dat El_Matador het kan verduidelijken), maar in onderstaande artikel meen ik te lezen dat Cuenca zich bedreigt voelde door Severeins en Lifante en o.a. een dreigmail (met een afbeelding van een pistool) van ze heeft ontvangen.
http://www.laverdad.es/mu(...)bolsas-20130601.html
Heb een tijdje terug uit verveling eens filmpjes op You Tube zitten kijken over de oorlog in Syrië. Best wel gruwelijk moet ik bekennen. Denk niet dat ik er minder van ben gaan slapen, maar ben wel tot de conclusie gekomen dat Syriërs geen mensen zijn maar beesten.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:13 schreef Marrije het volgende:
Martelfilmpjes of weet ik watvoor enge shit kijk ik dan ook echt niet, dat blijft maandenlang op mn netvlies staan.
Dan trek je de verkeerde conclusie. Weet je wat Nederlanders vroeger met ontsnapte slaven deden? It ain't pretty.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb een tijdje terug uit verveling eens filmpjes op You Tube zitten kijken over de oorlog in Syrië. Best wel gruwelijk moet ik bekennen. Denk niet dat ik er minder van ben gaan slapen, maar ben wel tot de conclusie gekomen dat Syriërs geen mensen zijn maar beesten.
Goeie conclusie!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:27 schreef Pleun2011 het volgende:
maar ben wel tot de conclusie gekomen dat Syriërs geen mensen zijn maar beesten.
quote:'Cuenca plande moord op Visser en Severein'
Verdachte kocht schoonmaakspullen om sporen uit te wissen
De voormalige manager van de Spaanse volleybalclub Murcia, Juan Cuenca Lorente, heeft vooraf aan de moord op de Nederlandse oud-volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein vuilniszakken en bleekmiddel ingekocht. De moord zou niet het gevolg zijn van een uit de hand gelopen zakenruzie, maar van te voren door hem zijn gepland. Dat meldt de Spaanse krant La Verdad op basis van verklaringen van Cuenca tegenover de politie en de Spaanse rechter.
Visser en Severein zouden niet naar het afgelegen huis in Molina de Segura zijn gebracht om een zakelijk meningsverschil te bespreken, maar om te worden vermoord. Cuenca, hoofdverdachte in de zaak, zou zich bedreigd gevoeld hebben door Severein en zou de moord vooraf hebben gepland. Volgens Spaanse krant La Verdad wijst alles in het onderzoek in die richting.
Cuenca bekende volgens de krant dat hij tijdens de autorit richting Molina de Segura is gestopt om schoonmaakspullen te kopen. Daarmee zou later het bloed zijn opgeruimd. Cuenca werd op dat moment vergezeld door de twee Roemenen, die hij eerder had opgepikt in Valencia.
Cuenca zou eerst via een sms-bericht aan een kennis hebben gevraagd of zij emmers, vuilniszakken en bleek kon aanschaffen. Nadat de vrouw liet weten dat ze dat niet kon doen, stopte Cuenca tijdens de rit om de spullen zelf te kopen.
Desondanks blijft hij ontkennen betrokken te zijn bij de moord. Toen Visser en Severein bij het huis aankwamen, zou hij het huis hebben verlaten. Hij houdt vol dat niet hij, maar de voormalige eigenaar van volleybalclub CAV Murcia, Evedasto Lifante, de ontmoeting zou hebben voorbereid. Cuenca zou pas de volgende dag zijn teruggekeerd naar het huis, toen de moord al was gepleegd en de lichamen door de Roemenen reeds waren verplaatst en begraven.
Bedreigd
Volgens Cuenca waren Severein en Lifante zakenrelaties en werd hij al langere tijd bedreigd door beiden. Hij zou bang zijn voor Lifante en in 2011 het contact met hem hebben verbroken. Desondanks ontving hij nog wel dreigende berichten, waaronder een e-mail met een foto van een pistool. Cuenca zou ook problemen hebben met Severein. De Nederlander zou hem gebeld hebben om uitleg te vragen over een uitgegeven geldbedrag.
Evedasto Lifante ontkent volgens La Verdad betrokken te zijn bij de moorden en argumenteert dat Cuenca zichzelf probeert vrij te pleiten door hem te beschuldigen.
AD
Kijk ook eens even filmpjes van Libie, Irak, Iran, WO II, radicale Islam, radicale Christenen, extreem rechtse groeperingen etc.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb een tijdje terug uit verveling eens filmpjes op You Tube zitten kijken over de oorlog in Syrië. Best wel gruwelijk moet ik bekennen. Denk niet dat ik er minder van ben gaan slapen, maar ben wel tot de conclusie gekomen dat Syriërs geen mensen zijn maar beesten.
Dat weet ik wel maar toch vind ik het allemaal Allah akbar roepende halve gare sadistenquote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Goeie conclusie!
Ik zou eerder denken dat oorlog rare dingen doet met mensen, ipv een heel volk erdoor tot beesten te reduceren.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel maar toch vind ik het allemaal Allah akbar roepende halve gare sadisten
Geef een lombroso-Roemeen wat verse coke en hij is tot alles in staat...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:14 schreef Gert het volgende:
Maar als deze moorden gepland waren.... waarom dan op zo'n enorm wrede wijze? Voor de lol? Uit puur sadisme dus?
Dat zegt imo meer over jou. Maar dat is verder allemaal off topic.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat weet ik wel maar toch vind ik het allemaal Allah akbar roepende halve gare sadisten
Het ging toch over Syriërs? Waarom nu ineens over moslims?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wraak gevoelens zijn meestal niet netjesquote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:14 schreef Gert het volgende:
Maar als deze moorden gepland waren.... waarom dan op zo'n enorm wrede wijze? Voor de lol? Uit puur sadisme dus?
ik houd het op sadisme. Want dat is dit sowieso. Zelfs als er ook wraakgevoelens speelden, omdat Severijn de Roemenen bijvoorbeeld voor stinkzigeuners uitmaakte en Ingrid Visser er toen nog "Nep-russen" aan toevoegde.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:20 schreef Soury het volgende:
[..]
Wraak gevoelens zijn meestal niet netjes
Maar ze zijn dood geslagen. En het bericht dat we hadden dat Severijn zijn tanden mist kan ook door het meppen zijn (ik neem aan met iets ipv handen). Het martel verhaal kan ook niet kloppen in dat geval.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:37 schreef Gert het volgende:
[..]
ik houd het op sadisme. Want dat is dit sowieso. Zelfs als er ook wraakgevoelens speelden, omdat Severijn de Roemenen bijvoorbeeld voor stinkzigeuners uitmaakte en Ingrid Visser er toen nog "Nep-russen" aan toevoegde.
Het lijkt me dat wanneer hij met bijvoorbeeld een hamer is geslagen de tanden eerder zullen afbreken. Maar volgens de berichten waren ze er uit getrokken. En als Visser nog wel haar tanden had, waar is die dan zo geslagen?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Maar ze zijn dood geslagen. En het bericht dat we hadden dat Severijn zijn tanden mist kan ook door het meppen zijn (ik neem aan met iets ipv handen). Het martel verhaal kan ook niet kloppen in dat geval.
Op haar hoofd. tja dat tanden verhaal. Zo te lezen was het al een flinke klus om de identiteit vast te stellen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het lijkt me dat wanneer hij met bijvoorbeeld een hamer is geslagen de tanden eerder zullen afbreken. Maar volgens de berichten waren ze er uit getrokken. En als Visser nog wel haar tanden had, waar is die dan zo geslagen?
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:13 schreef Taurus het volgende:
Wat een speculaties weer zeg. Ik lees nergens dat die tanden getrokken zijn en dat er bewijs is van marteling.
quote:Lodewijk Severein is doodgemarteld. De Spaanse krant La Verdad schrijft dinsdag dat zijn ontvoerders zijn kaak hebben gebroken en zijn tanden uit zijn mond hebben getrokken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)doodgemarteld__.html
Misschien het martelen, maar de vuilniszakken om de losse lichaamsdelen in te stoppen werden door Cuenca gekochtquote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:52 schreef sig000 het volgende:
Die Roemenen hadden wel zin in een verzetje en dachten, kom laten we eens goed overdrijven.
En die Roemenen knapte voor wat grijpstuivers het vuile werk op met nog wat extra inzet?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Misschien het martelen, maar de vuilniszakken om de losse lichaamsdelen in te stoppen werden door Cuenca gekocht
snuff handel, wat ik je bromquote:Op zaterdag 1 juni 2013 22:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
En die Roemenen knapte voor wat grijpstuivers het vuile werk op met nog wat extra inzet?
Het gaat slecht met de marmerhandel. De Italiaanse graniet uit de Dolemieten is net zo mooi, harder en goedkoper.quote:
De Dolomieten bestaan bij mijn weten uit kalksteen, dus marmer gaat daar wel, graniet is vulkanisch gesteente...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het gaat slecht met de marmerhandel. De Italiaanse graniet uit de Dolemieten is net zo mooi, harder en goedkoper.
"Dat zoeken we op"quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Dolomieten bestaan bij mijn weten uit kalksteen, dus marmer gaat daar wel, graniet is vulkanisch gesteente...
3x witwassen is dat.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:34 schreef El_Matador het volgende:
Maar wel interessant punt.
We hebben nu:
• vastgoed
• marmer
• diamanten?
Bizar.
Wat moet een Nederlandse volleybalcoach die vader wilde worden daarmee?quote:
Een nijptang werkt beter.quote:Op zondag 2 juni 2013 02:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe trek je in vredesnaam tanden?
Ze zullen er toch geen waterpomptang bij gehaald hebben?
Met een bankschroef tanden trekken?quote:Op zondag 2 juni 2013 03:03 schreef RocketM het volgende:
[..]
Kaak tussen een bankschroef schijnt ook een en ander los te maken
In een vakantiehuisje?quote:Op zondag 2 juni 2013 03:03 schreef RocketM het volgende:
[..]
Kaak tussen een bankschroef schijnt ook een en ander los te maken
Dus dan besluit je een paar moorden te plegen en je neemt mee... Een nijptang?quote:
Oke ik lulde natuurlijk onzin, maar aan de andere kant vind ik het sowieso vrij bizar dat iemands tanden eruit worden getrokken, of dat nou met een tang of met een bankschroef was in dat vakantiehuisje.quote:
Zowel een waterpomptang als nijptang behoren tot de standaard uitrusting van elke klusser.quote:Op zondag 2 juni 2013 03:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dus dan besluit je een paar moorden te plegen en je neemt mee... Een nijptang?
Ik zou een honkbalknuppel inpakken. Een hamer desnoods. Maar aan een nijptang zou ik dan persoonlijk weer niet denken.
Ja nee natuurlijk, dat staat buiten kijf.quote:Op zondag 2 juni 2013 03:28 schreef RocketM het volgende:
[..]
Oke ik lulde natuurlijk onzin, maar aan de andere kant vind ik het sowieso vrij bizar dat iemands tanden eruit worden getrokken, of dat nou met een tang of met een bankschroef was in dat vakantiehuisje.
Aha. Dus mocht je een huurmoord willen laten plegen, dan kijk je bij voorkeur op Werkspot.quote:Op zondag 2 juni 2013 03:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zowel een waterpomptang als nijptang behoren tot de standaard uitrusting van elke klusser.
Daar laat ik me verder niet over uit, mijn buurman is nog steeds zoek.quote:Op zondag 2 juni 2013 03:33 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Aha. Dus mocht je een huurmoord willen laten plegen, dan kijk je bij voorkeur op Werkspot.
Je buurman is zoek?quote:Op zondag 2 juni 2013 03:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar laat ik me verder niet over uit, mijn buurman is nog steeds zoek.
Dat is de verkorte versie, naar ik aanneem.quote:Op zondag 2 juni 2013 04:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nou die is echt van de aardbodem verdwenen.
ehhhh...quote:Op zondag 2 juni 2013 04:15 schreef zhe-devilll het volgende:
...
Zulke dingen gebeuren vaak echt niet zomaar.
...
Dat dus...erg he dat mensen zoiets kunnen aanrichten als normaal mens...kun je je dat niet voorstellen gelukkigquote:Op zondag 2 juni 2013 04:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ehhhh...
http://www.peterrdevries.nl/dossiers/polleenfranktaminiau/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |