abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127211695
Wat voor mij nog onduidelijk is,...iedereen (inclusief ikzelf) heeft het er over dat de Roemenen de moord hebben gepleegd. Maar hoe weten we dat eigenlijk? Ik ben het ff kwijt... want Cuena beweert nu dat hij er niet bij was, hij is zogenaamd weggegaan toen ze nog leefden, en de Roemenen houden de kaken stijf op elkaar...dus ik snap opeens niet hoe/waaruit tot zo ver is gebleken of wie wat heeft gezegd over de Roemenen dat die de daadwerkelijke moordenaars zijn...
Wie weet hoe dat ook alweer precies zit?
(Ik ben het ff kwijt)
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:21:22 #102
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127211706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:16 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Niks geen foei. Martel ze maar zoals zij bij hun slachtoffers gedaan hebben.
:{w
pi_127211808
De oudste Roemeen stamt nog uit de tijd dat er daar een aardig effectief apparaat was om mensen monddood te maken.
pi_127212112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:16 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Niks geen foei. Martel ze maar zoals zij bij hun slachtoffers gedaan hebben.
Ja, ik krijg daar hele nare gedachten van onmacht bij..Spanje is in dit geval (helaas) ook niet meer wat het ooit geweest is..
Ik weet ook wel dat het goed is dat 'verdachten', zelfs als deze, en gevangen rechten hebben..maar als je zoiets geflikt hebt, met of zonder opdracht, dat je volgens mij dan je meeste rechten hebt verspeeld..
Maar goed..de waarheid zal zo ook wel (hopelijk) nog wel aan het licht komen..
Als we die 'verdachten' net zo zouden behandelen als ze met de slachtoffers hebben gedaan, dan zijn we eigenlijk geen haar beter..(maar de gedachte aan dat weerloze koppel met hun ongeboren kindje brengt me wel op dergelijke gedachten)
pi_127212521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

Die marmergroeve, dat is het verhaal van Lifante.
Cuenca heeft het over een diamanthandel.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:39:35 #106
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127212588
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:37 schreef Chazr het volgende:

[..]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten
Inderdaad.
pi_127212767
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:29 schreef Maron het volgende:

[..]

Ja, ik krijg daar hele nare gedachten van onmacht bij..Spanje is in dit geval (helaas) ook niet meer wat het ooit geweest is..
Ik weet ook wel dat het goed is dat 'verdachten', zelfs als deze, en gevangen rechten hebben..maar als je zoiets geflikt hebt, met of zonder opdracht, dat je volgens mij dan je meeste rechten hebt verspeeld..
Maar goed..de waarheid zal zo ook wel (hopelijk) nog wel aan het licht komen..
Als we die 'verdachten' net zo zouden behandelen als ze met de slachtoffers hebben gedaan, dan zijn we eigenlijk geen haar beter..(maar de gedachte aan dat weerloze koppel met hun ongeboren kindje brengt me wel op dergelijke gedachten)
Je doelt op de openbare executies en martelingen onder Franco?
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:45:27 #108
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_127212849
Maar waarom zouden die Roemenen Cuenca voortijdig laten vertrekken? En waarom zouden ze hem op z'n woord geloven? Vaag.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_127213040
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:45 schreef Interloper het volgende:
Maar waarom zouden die Roemenen Cuenca voortijdig laten vertrekken? En waarom zouden ze hem op z'n woord geloven? Vaag.
Aanbetalinkje, de rest komt zodra de klus geklaard is. Gewoon een zakelijke overeenkomst. En komt Cuenca de overeenkomst niet na, dan komen de Roemenen zelf het geld wel halen.
pi_127213093
Joehoe...wie weet hoe het zit? Wie heeft eigenlijk de Roemenen nou aangewezen als de daders? Cuena beweert dat hij er niet bij is en de Roemenen houden de kaken op elkaar...
pi_127213239
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:43 schreef Chazr het volgende:

[..]

Je doelt op de openbare executies en martelingen onder Franco?
Nah..en nog iets eerder ook (1478-1834)...ja, en dat zeg ik wel met mijn grote mond, maar ik word al misselijk bij het idee..zelfs bij figuren als deze..
Beschaving is maar een dun laagje, dat zien en lezen we dagelijks..de mens is het grootste beest wat er bestaat.. :{
  donderdag 30 mei 2013 @ 17:58:31 #112
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_127213439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:49 schreef Chazr het volgende:

[..]

Aanbetalinkje, de rest komt zodra de klus geklaard is. Gewoon een zakelijke overeenkomst. En komt Cuenca de overeenkomst niet na, dan komen de Roemenen zelf het geld wel halen.
Maar cuenca beweert dat hij zelf niets met het moorden/martelen te maken heeft en dat hij dus ook geen opdacht daartoe heeft gegeven.
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:00:07 #113
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_127213509
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:58 schreef Interloper het volgende:

[..]

Maar cuenca beweert dat hij niets met de moorden zelf te maken heeft en dat hij dus ook geen opdacht daartoe heeft gegeven.
Maarr hij wist wel na 1 dagje ondervraging waar ze de lijken konden vinden!!
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:11:59 #114
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_127214008
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:00 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Maarr hij wist wel na 1 dagje ondervraging waar ze de lijken konden vinden!!
Yup. Dat, plus het feit dat de Roemenen een door henzelf bepaald niet geliefde getuige (en mogelijk een toekomstige politieinformant!) blijkbaar 'off the hook' lieten, is behoorlijk verdacht.
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:13:22 #115
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_127214075
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Interloper op 30-05-2013 18:13:59 ]
  Moderator donderdag 30 mei 2013 @ 18:19:45 #116
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_127214348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:45 schreef Interloper het volgende:
Het is wat Cuenca beweert. Of het ook waar is...
Het kan zijn dat Cuenca:
a) bij de Roemenen aannemelijk heeft kunnen maken dat er bij Severijn veel geld te halen viel,
b) tegen de butchers heeft gezegd dat ze vrij spel hebben maar dat hij het allemaal niet hoeft te zien en horen.
Wel wetende natuurlijk dat het slecht zou aflopen voor het stelletje. Mocht alles dan uitkomen dan kon hij altijd nog zeggen dat-ie van niets wist en er niet bij was. Precies wat hij nu doet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_127214395
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:09 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Jij verdenkt Severein van duistere zaakjes?
Ik verdenk niks, ik weet het, dat soort zaken gebeuren niet bij een normale zakentransactie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 30 mei 2013 @ 18:25:46 #118
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_127214587
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 18:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is wat Cuenca beweert. Of het ook waar is...
Het kan zijn dat Cuenca a) aannemelijk heeft kunnen maken dat er bij Severijn veel geld te halen viel, en heeft hij vervolgens b) tegen de Roemenen gezegd dat ze vrij spel hebben maar dat hij het allemaal niet hoeft te zien en horen. Wel wetende natuurlijk dat het slecht zou aflopen voor het stelletje. Mocht alles dan uitkomen dan kon hij altijd nog zeggen dat-ie van niets wist en er niet bij was. Precies wat hij nu doet.
Het was mij meer te doen om Cuenca's claim dat hij niets te maken heeft met de moorden. Het scenario dat jij schetst is momenteel plausibel en maakt zijn positie zo precair als wat. Ik zie niet in hoe hij zich hier uit kan lullen.
pi_127215324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:20 schreef Marrije het volgende:

[..]

Cuenca heeft het over diamanthandel.
lifante kwam met de groeve.
Beide handel om andere dingen wit te wassen.
pi_127216234
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 17:50 schreef Rachilda het volgende:
Joehoe...wie weet hoe het zit? Wie heeft eigenlijk de Roemenen nou aangewezen als de daders? Cuena beweert dat hij er niet bij is en de Roemenen houden de kaken op elkaar...
Goeie vraag. Die Roemenen zijn opgepakt omdat ze zijn gezien (op camera-beelden?) in gesprek met Cuena. Ik denk dat ze naar aanleiding daarvan verhoord zijn en vastgehouden wegens verdacht, of vingerafdrukken of dna op de PD of geen alibi ofzo.

Cuenca heeft in de richting van de citroenboomgaard gewezen waarna de lichamen door speurhonden zijn gevonden.
pi_127216456
Die Spanjaard wist waar ze begraven waren en heeft die Roemenen erbij gelapt toen hij opgepakt was zoiets toch?
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:40:47 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_127220407
quote:
Ah, weer een stukje van de puzzel op zijn plek..

Enige scenario dat nog zou kunnen zonder dat Cuenca liegt dat hij barst (en dat denk ik eigenlijk wel; dat hij liegt), is dat hij later terug is gegaan naar het vakantiehuis en Visser en Severein daar levenloos heeft aangetroffen en zich zelf van de lichamen heeft ontdaan (dat hij ze in stukken gezaagd en begraven heeft).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_127220659
quote:
Okee.
Even gequote, lijkt me handiger ;).:
quote:
MADRID – De kroongetuige in de moordzaak van Ingrid Visser en Lodewijk Severein blijkt een vriendin te zijn van de hoofdverdachte, meldt de Duitse krant Welt-HD.
Bekijk ook...

Advocaat verdachte moord Ingrid Visser laakt lekken
Verdachte in Ingrid Visser-moordzaak dinsdag voorgeleid

Zij sloeg alarm bij de Spaanse politie toen Juan Cuenca, die wordt beschouwd als het brein achter de dubbele moord, haar vroeg een cirkelzaag en zakken ongebluste kalk te brengen. Naar het huis in het dorp Molina de Segura, net buiten de stad Murcia, waar het Nederlandse paar – zo blijkt uit het onderzoek - om het leven is gebracht.

De vrouw is ook degene die Visser en Severein uitnodigde voor een ontmoeting met Cuenca. En bij wie de twee, nadat ze hun huurauto hadden geparkeerd op de Avenida Juan Carlos in Murcia, op 13 mei nietsvermoedend instapten. De vriendin van Cuenca bracht de twee naar het gehuurde vakantiehuis, waar ze werden opgewacht door de hoofdverdachte en twee Roemenen.

Toen twee dagen later het verzoek kwam voor de cirkelzaag en ongebluste kalk, weigerde de vrouw daaraan te voldoen. Op 17 mei, toen de vermissing in het nieuws kwam, bracht ze de politie op de hoogte.

Ongebluste kalk wordt, net als het moeilijker verkrijgbare zoutzuur, in misdaadkringen vaak gebruikt om slachtoffers letterlijk op te laten lossen.
I´m back.
pi_127223406
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee.
Even gequote, lijkt me handiger ;).:

[..]

hah, dank je, die vriendin misten we inderdaad nog :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')