abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 juni 2013 @ 01:16:40 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127275864
En wetende dat iedereen dat weet...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127275984
Ja, en dan het lullige dat er wrs mensen zijn die de redenatie hanteren dat ze (of iig hij) het wel verdiend hebben...
I´m back.
pi_127276074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 00:22 schreef Maron het volgende:

[..]

Ja, en daar zijn ook filmpjes van die ik echt niet wil zien..het lijkt wel of de camera of telefoon die tegenwoordig iedereen heeft, een uitdaging is om het zo gruwelijk mogelijk te maken..
Hoe gehersenspoeld of afgestompt moet je zijn om zoiets te doen..dit is toch te ziek voor woorden..
ik weet ook wel dat gevangenen, ( daar gaan we weer 40/45) de meest misselijkmakende dingen is aangedaan..door de Japanners, de Rode Khmer, de Duitsers, de Serven, de Engelsen, de Hollanders, de Turken, de Albaniërs, de Spanjaarden, de Russen etc etc etc...
Nou zou je denken dat in de tegenwoordige tijd men wel zou weten wat kan en wat niet kan, maar..helaas..
In oorlogstijd kan ik me er nog iéts bij voorstellen, maar dit gaat gewoon puur om het geld..of om pure ziekelijke moordlust..net als ik eerder, en ook Injetta al opperde..
De mens is echt het grootste primitieve beest wat er bestaat, want een dier doet zoiets niet..
Nu ik me deze week veel met deze afschuwelijke gebeurtenis heb beziggehouden, heeft dat zelfs invloed op mijn dromen, en ik wil er ook eigenlijk een beetje afstand van nemen, maar dat gaat moeilijk omdat ik toch wil weten hoe het afloopt, en of de 'vermoedelijke' daders, die gelukkig vastzitten..een bevredigende en passende straf krijgen..
Ik betrap mezelf erop dat ik dat gajes hetzelfde zou gunnen, maar dan komt weer dat stemmetje wat zegt dat je dan zelf nét zo slecht bent..
Ik ben blij dat ik geen forensisch onderzoeker ben, en ook geen rechter..want ik denk dat wanneer ik met een knip met mijn vingers de dienst zou kunnen uitmaken, ik dingen zou kunnen doen waar ik eigenlijk helemaal niet achter sta..(gelukkig sta ik alleen maar achter het aan-recht;)
Macht maakt meedogenloos, en teveel macht maakt krankzinnig...
(sorry StateOfMind..ik moest dit even kwijt aan iemand die zegt dat hij er is..;)
Als verklaring?
Hoe kunnen dit soort dingen gebeuren...
I´m back.
pi_127276218
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als verklaring?
Hoe kunnen dit soort dingen gebeuren...
De gruwelijkheden?

In Mexico zit daar een hoop oude indianenrituelen bij. Kijk voor een realistische film Borderland.

In het binnenland van Roemenië is dat echt niet anders. Niet dat moderne stedelingen niet bruut kunnen zijn, maar je ziet het meer bij moordenaars afkomstig uit traditionele, folkloristische rurale gebieden...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_127276298
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De gruwelijkheden?

In Mexico zit daar een hoop oude indianenrituelen bij. Kijk voor een realistische film Borderland.

In het binnenland van Roemenië is dat echt niet anders. Niet dat moderne stedelingen niet bruut kunnen zijn, maar je ziet het meer bij moordenaars afkomstig uit traditionele, folkloristische rurale gebieden...
Nou ja, kijk je leest toch vrij vaak van FOK!kers dat iedereen een moordenaar kan zijn, maar is dat werkelijk zo?
Soms lees je dat één en ander in de theologie wordt gegooid, dat sommige mensen slecht zijn en anderen niet.
I´m back.
pi_127276379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, kijk je leest toch vrij vaak van FOK!kers dat iedereen een moordenaar kan zijn, maar is dat werkelijk zo?
Soms lees je dat één en ander in de theologie wordt gegooid, dat sommige mensen slecht zijn en anderen niet.
Uiteindelijk zijn mensen heel ver te brengen, maar of moord echt in iedereen zit, vraag ik me af.
En dit soort moorden zeker niet.

Mensen die die hypothese aanhangen zaaien onnodig pessimisme *de mens is slecht" dan wel een soort vergoelijking van de daden. "Och, kan iedereen gebeuren..".
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_127276490
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn mensen heel ver te brengen, maar of moord echt in iedereen zit, vraag ik me af.
En dit soort moorden zeker niet.

Mensen die die hypothese aanhangen zaaien onnodig pessimisme *de mens is slecht" dan wel een soort vergoelijking van de daden. "Och, kan iedereen gebeuren..".
Ja, idd, het grootste deel der mensheid gaat naar zijn graf zonder iets op zijn geweten.
Het grootste deel gaat naar zijn graf, zijnde een inlevend persoon, die voornamelijk beleefd is geweest en mensen wilden sparen. Misschien dat mensen wel wat leed veroorzaken, maar bij de meeste mensen was dat absoluut niet de bedoeling.
Het is slechts een vrij klein aantal mensen bij wie dit niet zo is imho.
I´m back.
pi_127276712
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De gruwelijkheden?

Bij 'moderne stedelingen' heb je nog zoiets als sociale controle en 'recht'..en zelfs daar gaat het nog mis..denk aan wat vrouwen en kinderen wordt aangedaan bij bv seksuele driften, huwelijkse spanningen, of wraakgevoelens..het uitzicht op een levenslange gevangenisstraf of zelfs de doodstraf verandert daar niets aan..
Ik moet dan altijd denken aan "Apacalypso now" , hoe de horror die je een ander aandoet, en die je ten toon stelt/spreidt, je door de impact van de gruwelijkheid je zo veel meer machtiger maakt aan je tegenstander, of aan degene die je wilt overtreffen..
En iemand die de grens van gruwelijkheid overtreden heeft, er ook geen moeite meer mee heeft om het opnieuw te doen..zoniet nog erger..
(en nou ga ik echt proberen slapie te doen;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Maron op 01-06-2013 01:48:46 ]
pi_127276865
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:42 schreef Maron het volgende:

[..]

Bij 'moderne stedelingen' heb je nog zoiets als sociale controle en 'recht'..en zelfs daar gaat het nog mis..denk aan wat vrouwen en kinderen wordt aangedaan bij bv seksuele driften, huwelijkse spanningen, of wraakgevoelens..het uitzicht op een levenslange gevangenisstraf of zelfs de doodstraf verandert daar zelfs niets aan..
Ik moet dan altijd denken aan "Apacalypso now" , hoe de horror die je een ander aandoet, en die je ten toon stelt/spreidt, je door de impact van de gruwelijkheid je zo veel meer machtiger maakt aan je tegenstander, of aan degene die je wilt overtreffen..
(en nou ga ik echt proberen slapie te doen;)
Ik denk toch dat je over minderheden spreekt hoor. Zelfs bij huiselijk gewelddadigheden. En ook zelfs in culturen waarin de vrouw duidelijk als minderwaardig wordt gezien.

Kan niet ontkennen dat mensen vroeger wat minder fijngevoelig waren. Zo is Apocalypse now bijv. gebaseerd op de novelle Into the heart of darkness van Joseph Conrad, en die beschreef de situatie in Belgisch Congo... dat een persoonlijk wingewest was van het Belgische koningshuis... en waartegen uiteindelijk fel protest kwam rond 1900 van de gehele Westerse wereld...

[ Bericht 13% gewijzigd door Ryan3 op 01-06-2013 01:54:27 ]
I´m back.
pi_127277049
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je over minderheden spreekt hoor. Zelfs bij huiselijk gewelddadigheden. En ook zelfs in culturen waarin de vrouw duidelijk als minderwaardig wordt gezien.
Gelukkig zijn het minderheden Ryan3, maar ze zijn iedere dag aanwezig in de media..
pi_127277118
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:53 schreef Maron het volgende:

[..]

Gelukkig zijn het minderheden Ryan3, maar ze zijn iedere dag aanwezig in de media..
Beetje het nadeel dat de media dus ipso facto door het te melden incidenten uitvergroten met een factor 100 of noem maar een getal hè...
I´m back.
pi_127277211
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:53 schreef Maron het volgende:

[..]

Geen tv meer kijken kan ik iedereen aanraden. Het heeft echt invloed op je. Geen nieuws volgen, alleen hier zo af en toe op FOK! en nu.nl. Heerlijk.

De media schetsen een beeld en hoe meer je van dat beeld meekrijgt, hoe meer je erin gaat geloven.

Mij fascineert nog steeds de -onopgeloste! en dat zal ook niet gebeuren- zaak van de al-Hilli's in Annecy:
NWS / Vier lijken aangetroffen bij Meer van Annecy #3

pi_127277238
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje het nadeel dat de media dus ipso facto door het te melden incidenten uitvergroten met een factor 100 of noem maar een getal hè...
Zoals 80% van Nederland denkt dat het hier levensgevaarlijk is. _O-

pi_127277263
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geen tv meer kijken kan ik iedereen aanraden. Het heeft echt invloed op je. Geen nieuws volgen, alleen hier zo af en toe op FOK! en nu.nl. Heerlijk.

De media schetsen een beeld en hoe meer je van dat beeld meekrijgt, hoe meer je erin gaat geloven.

Mij fascineert nog steeds de -onopgeloste! en dat zal ook niet gebeuren- zaak van de al-Hilli's in Annecy:
Hoe staat het daarmee?
I´m back.
pi_127277277
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 02:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zoals 80% van Nederland denkt dat het hier levensgevaarlijk is. _O-
Ja, idd bizarre zaak in feite.
I´m back.
pi_127277750
(Piep) Ik voel me niet onveilig door alle nieuwsberichten, en ik denk ook niet dat het hier levensgevaarlijk is..
(het leven is levensgevaarlijk, maar ja..dat is een ander verhaal)
De zaak Annecy-lake gaat wmb boven onze pet..
pi_127278918
nog nieuws?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 08:13:06 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_127279297
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 01:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

tv kijk ik wel, maar ik vermijd een heleboel programma's :@
Ook ik merk dat ik er overdag en snachts meer aan denk dan goed voor me is. Afstand nemen, geloof het of niet, probeeeer ik. Zo nu en dan.
Martelfilmpjes of weet ik watvoor enge shit kijk ik dan ook echt niet, dat blijft maandenlang op mn netvlies staan.
En ja ik ben een zacht ei, niet het type dat even aan iemand gaat vragen wat zn boodschap is nadat hij iemand heeft vermoord met een mes op klaarlichte dag midden op straat.

Maar dan toch hier kijken of er nog nieuws is :')
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 juni 2013 @ 12:16:21 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_127282822
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

tv kijk ik wel, maar ik vermijd een heleboel programma's :@
Ook ik merk dat ik er overdag en snachts meer aan denk dan goed voor me is. Afstand nemen, geloof het of niet, probeeeer ik. Zo nu en dan.
Martelfilmpjes of weet ik watvoor enge shit kijk ik dan ook echt niet, dat blijft maandenlang op mn netvlies staan.
En ja ik ben een zacht ei, niet het type dat even aan iemand gaat vragen wat zn boodschap is nadat hij iemand heeft vermoord met een mes op klaarlichte dag midden op straat.

Maar dan toch hier kijken of er nog nieuws is :')
Kan ik me in vinden. Ben ook een gevoelig type. Ga niet naar sites met gruweldaden.

Sommige dingen trek ik me echt aan. Zit er mee in m'n hoofd.

Deze mensen zijn doodgeslagen. Niet door één schot of zo. Zijn kaak verbrijzeld en tanden er uit.

Te gruwelijk.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_127284760
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 04:40 schreef LogiteX het volgende:
nog nieuws?
quote:
Familie Visser maakt condoleancepagina

Op internet heeft de familie van oud-volleybalster Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein een speciale pagina aangemaakt waarop mensen een condoleance kunnen achterlaten.

De familie heeft dat zaterdag laten weten. De condoleancepagina is te vinden op de website ingridenlodewijk.com.

Het stel werd onlangs om het leven gebracht in de buurt van de Spaanse stad Murcia. De identificatie van hun lichamen liet enige tijd op zich wachten. Pas vrijdag werd bevestigd dat de lichamen die waren gevonden in een afgelegen citroenboomgaard inderdaad die van Visser en Severein waren.

Wanneer Visser en Severein worden gerepatrieerd is nog niet bekend. Ook is er nog niets bekend over een uitvaart.

In de zaak zitten drie verdachten vast, een Spanjaard en twee Roemenen. De Roemenen zouden de dubbele moord hebben uitgevoerd in opdracht van hoofdverdachte Juan Cuenca Lorente, voormalig manager van volleybalclub CAV Murcia 2005 waar Visser ooit speelde.

http://www.nu.nl/binnenla(...)ndoleancepagina.html
Mijn Spaans is niet al te best (mss dat El_Matador het kan verduidelijken), maar in onderstaande artikel meen ik te lezen dat Cuenca zich bedreigt voelde door Severeins en Lifante en o.a. een dreigmail (met een afbeelding van een pistool) van ze heeft ontvangen.

http://www.laverdad.es/mu(...)bolsas-20130601.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Kingstown op 01-06-2013 14:04:27 ]
pi_127286491
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:29 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Mijn Spaans is niet al te best (mss dat El_Matador het kan verduidelijken), maar in onderstaande artikel meen ik te lezen dat Cuenca zich bedreigt voelde door Severeins en Lifante en o.a. een dreigmail (met een afbeelding van een pistool) van ze heeft ontvangen.

apart verhaal weer
pi_127290530
quote:
In onderstaande artikel meen ik te lezen dat Cuenca zich bedreigt voelde door Severeins en Lifante en o.a. een dreigmail (met een afbeelding van een pistool) van ze heeft ontvangen.
Als dat waar is, dan moet dat Email-verkeer toch nog terug te vinden zijn op beider computers..?
Ik meen dat in een van de vorige topics al iets gemeld werd dat de politie ook met het mailverkeer bezig was..
En dan nog...'meneer' Cuença wringt zich natuurlijk in alle bochten om te rechtvaardigen wat hij heeft aangericht..een kat in het nauw maakt rare sprongen..
  Moderator zaterdag 1 juni 2013 @ 17:12:43 #248
236264 crew  capricia
pi_127291370
quote:

[..]

[..]

dus uiteindelijk was het een soort backfire-topic geworden.. ;)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_127291762
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 08:13 schreef Marrije het volgende:

Heb een tijdje terug uit verveling eens filmpjes op You Tube zitten kijken over de oorlog in Syrië. Best wel gruwelijk moet ik bekennen. Denk niet dat ik er minder van ben gaan slapen, maar ben wel tot de conclusie gekomen dat Syriërs geen mensen zijn maar beesten. :{
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:34:37 #250
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_127291945
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb een tijdje terug uit verveling eens filmpjes op You Tube zitten kijken over de oorlog in Syrië. Best wel gruwelijk moet ik bekennen. Denk niet dat ik er minder van ben gaan slapen, maar ben wel tot de conclusie gekomen dat Syriërs geen mensen zijn maar beesten. :{
Dan trek je de verkeerde conclusie. Weet je wat Nederlanders vroeger met ontsnapte slaven deden? It ain't pretty.

Beschaafdheid is maar een flinterdun vliesje. Dat zie je vaak het eerst in oorlogstijd wanneer wetteloosheid intreedt en mensen opeens hun donkere kant laten zien. Maar maak vooral niet de fout om te denken dat dat hier nooit zou kunnen gebeuren. Het waren geen Syriers die vernietingskampen hebben gebouwd in Polen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')