quote:Op zondag 26 mei 2013 16:15 schreef Zorro het volgende:
Coronel
Perez mag dit, want die heeft deze bocht de hele race nog niet gehaald.
twitter:F1PitRadio twitterde op zondag 26-05-2013 om 16:14:50Alonso, "Another piece of Perez in turn 3, he's leaving pieces all over the place" reageer retweet
Coronel mag er wel elke race naast zittenquote:Op zondag 26 mei 2013 16:15 schreef Zorro het volgende:
Coronel
Perez mag dit, want die heeft deze bocht de hele race nog niet gehaald.
Perez heeft gewoon niks daar te zoeken. Zonde van het materiaal!quote:Op zondag 26 mei 2013 16:16 schreef Karstman het volgende:
Button blokte de ingang naar de pits voor Perez, wat een held!
quote:Op zondag 26 mei 2013 16:16 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:F1PitRadio twitterde op zondag 26-05-2013 om 16:14:50Alonso, "Another piece of Perez in turn 3, he's leaving pieces all over the place" reageer retweet
als je het gecrashte chasis van Malledonado gebruikt dan wel denk ikquote:Op zondag 26 mei 2013 16:17 schreef JohnB52 het volgende:
Zou je nu van alle onderdelen die er nu liggen een complete formule 1 wagen kunnen bouwen?
Is er dan ergens een motorblok uitgevallen bij iemand?quote:Op zondag 26 mei 2013 16:17 schreef JohnB52 het volgende:
Zou je nu van alle onderdelen die er nu liggen een complete formule 1 wagen kunnen bouwen?
De buitenkant wel. Dan moet je alleen de interne zooi nog ff kopen ergens.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:17 schreef JohnB52 het volgende:
Zou je nu van alle onderdelen die er nu liggen een complete formule 1 wagen kunnen bouwen?
motor van bianchi en de wielen van massaquote:Op zondag 26 mei 2013 16:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Is er dan ergens een motorblok uitgevallen bij iemand?
Ik zeg: Ronald eruit, Tom erinquote:Op zondag 26 mei 2013 16:16 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Coronel mag er wel elke race naast zitten
Nee. Vanmiddag. 17:00quote:Op zondag 26 mei 2013 16:19 schreef Maver24 het volgende:
is vanavond nou niet de Indy500 ?, even offtopic
Ja die is wel.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:19 schreef Maver24 het volgende:
is vanavond nou niet de Indy500 ?, even offtopic
Bianchi staat niet langs de baanquote:Op zondag 26 mei 2013 16:19 schreef Dimauro het volgende:
[..]
motor van bianchi en de wielen van massa
neequote:Op zondag 26 mei 2013 16:19 schreef Maver24 het volgende:
is vanavond nou niet de Indy500 ?, even offtopic
oh treurig, wie was dat dan die in de fik stond even ?quote:Op zondag 26 mei 2013 16:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Bianchi staat niet langs de baanDie is in de pits gestopt
voorbij zelfs volgens mij. 15e en laatstequote:
Ik moet nog twee laps.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:20 schreef edjuh18 het volgende:
Mooie race, mooie uitslag. Nico gefeliciteerd! Guido!![]()
Monaco moet altijd blijven!!!
Charles Pic.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:21 schreef Dimauro het volgende:
[..]
oh treurig, wie was dat dan die in de fik stond even ?
Wel uitgereden ondanks touché en shit.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:23 schreef Gramulanion het volgende:
Giedo nog 10 sec verloren in het laatste rondje
Pic toch?quote:Op zondag 26 mei 2013 16:21 schreef Dimauro het volgende:
[..]
oh treurig, wie was dat dan die in de fik stond even ?
Zou Perez Duitse Euro's gekregen hebben?quote:
EIN VOLK; EIN REICH; FORUMLE EINZZZZ!!!!!quote:Op zondag 26 mei 2013 16:28 schreef Xebber het volgende:
Goh, als Sutil op het podium was gekomen, hadden we drie moffenvlaggen.
quote:..een paar ronden later stond alles helemaal stil; de Venezolaanse cowboy Pastor Maldonado crashte bij een onzinnige inhaalpoging, wat tot de rode vlag (herstart) leidde...
Raïkkönen drukte Perez wel de muur in...quote:Op zondag 26 mei 2013 16:28 schreef Toekito het volgende:
[..]
Zou Perez Duitse Euro's gekregen hebben?
Raikkonen ging idd niet vrijuit, hij besluit pas op het laatste moment om de binnenkant af te dekken.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raïkkönen drukte Perez wel de muur in...
Whehe, faal.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:29 schreef Dimauro het volgende:
De verslaggever van de NOS heeft een andere race gekeken:
[..]
Verslaggevers bij de NOS kijken altijd een andere race. Zie ook de verslagen van de Giro d'Italia, waar altijd wel iets fouts in te vinden is.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:29 schreef Dimauro het volgende:
De verslaggever van de NOS heeft een andere race gekeken:
[..]
Schat je Massa ook hoger in dan Vettel? Leuk hoor, zo'n inhaalactie na een pitstop, maar uiteindelijk heeft hij dit hele weekend niets laten zien waarmee je veel punten haalt.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als Kimi volgend jaar bij Red Bull gaat rijden is Vettel voortaan 2e rijder..
Inderdaad. Het was een halve aanval van Perez maar ook een halve verdediging van Raikkonen. Zonde.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Raikkonen ging idd niet vrijuit, hij besluit pas op het laatste moment om de binnenkant af te dekken.
Het is nog niet te laat voor een straf voor Raikkonen.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:33 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Inderdaad. Het was een halve aanval van Perez maar ook een halve verdediging van Raikkonen. Zonde.
kijk jij een andere race dan ik? Kimi was het gekloot van Perez gewoon zat en pleurt ouderwets de deur hard dicht.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Raïkkönen drukte Perez wel de muur in...
Liet keer op keer erg veel ruimte in die hairpinquote:Op zondag 26 mei 2013 16:33 schreef M.Melandri het volgende:
Heb Alonso ook nog nooit zo zwak zien rijden, werd gewoon aan alle kanten voorbij gereden, mag toch niet gebeuren op Monaco.
Zou je toch niet verwachten van Alonso, keer op keer liet hij de deur open staan idd, zelf Button was minder erg.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Liet keer op keer erg veel ruimte in die hairpin
NOS met hun selectieve en domme berichtgeving altijd.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:29 schreef Dimauro het volgende:
De verslaggever van de NOS heeft een andere race gekeken:
[..]
Ik vond hem in de slotrace van 2010 anders ook behoorlijk zwak, en zijn weekenden op het eind van vorig seizoen waren ook niet bepaald briljant.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:33 schreef M.Melandri het volgende:
Heb Alonso ook nog nooit zo zwak zien rijden, werd gewoon aan alle kanten voorbij gereden, mag toch niet gebeuren op Monaco.
Nee maar Massa heeft er ook verder niks mee te maken.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Schat je Massa ook hoger in dan Vettel? Leuk hoor, zo'n inhaalactie na een pitstop, maar uiteindelijk heeft hij dit hele weekend niets laten zien waarmee je veel punten haalt.
Bij iedere andere race had hij waarschijnlijk niet ongelijk gehadquote:Op zondag 26 mei 2013 16:29 schreef Dimauro het volgende:
De verslaggever van de NOS heeft een andere race gekeken:
[..]
In 2010 had hij gewoon pech met de SC, kon hij zelf niks aan doen, je had toen ook geen DRS om iemand zomaar even in te halen. Vandaag werd hij gewoon op de baan te makkelijk voorbij gereden.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond hem in de slotrace van 2010 anders ook behoorlijk zwak, en zijn weekenden op het eind van vorig seizoen waren ook niet bepaald briljant.
Fantastisch coureur hoor, maar ik word een beetje moe van dat doen alsof hij alles uit zijn auto haalt en die gewoon niet goed genoeg is. Nee, hij laat zelf regelmatig wat liggen.
Op hagelnieuwe banden hequote:Op zondag 26 mei 2013 16:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee maar Massa heeft er ook verder niks mee te maken.
Kimi schat ik wel hoger in dan Vettel en deze race heeft ie genoeg laten zien, helaas off-camera maar als je de live-tijden bekeek na z'n laatste pitstop, ging als een speer..
Heeft in de laatste 2 ronden ook 7 seconden op Hulkenberg goed gereden, uiteindelijk alnog als 10e geëindigd, da's best goed..
Als ie geen lekke band had gekregen van Perez was dat ook niet nodig geweest, was ie als 5e of 6e geëinidgd.quote:
De NOS ziet dan natuurlijk een andere wedstrijd omdat ze altijd met een kritische blik kijken.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:32 schreef Sautor het volgende:
[..]
Verslaggevers bij de NOS kijken altijd een andere race. Zie ook de verslagen van de Giro d'Italia, waar altijd wel iets fouts in te vinden is.
Ik geloof dat di Resta tweemaal gebruik maakte van DRS om buitenom in de eerste bocht iemand voorbij te gaan.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Volgens mij is er geen enkele DRS-inhaalactie gedaan. Wel veel inhaalacties door pure uitrem- en plaatsingspogingen, daar hou ik van.
Ze hebben allebei in dezelfde auto gereden, en toen bleek Raikkonen niet eens sneller dan Massa, waardoor die gedumpt moest worden.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee maar Massa heeft er ook verder niks mee te maken.
Het lijkt me dan ook een wishful thinking inschatting. Prima dat hij er een paar snelle rondjes uit weet te peuren, het is ook een prima coureur verder. Hij heeft alleen een heel snelle auto en haalt daarmee niet zo heel veel punten als iemand zou doen die wel tot de allersnelsten behoort.quote:Kimi schat ik wel hoger in dan Vettel en deze race heeft ie genoeg laten zien, helaas off-camera maar als je de live-tijden bekeek na z'n laatste pitstop, ging als een speer..
Heeft in de laatste 2 ronden ook 7 seconden op Hulkenberg goed gereden, uiteindelijk alnog als 10e geëindigd, da's best goed..
Hij bleef toen de hele race achter Petrov plakken terwijl hij zich ook al niet denderend had gekwalificeerd. Toen Ferrari Alonso de supersnelle inhaalkoning nodig had gaf hij niet thuis, en eind vorig seizeon was het ook maar zozo. En dan gaat hij schreeuwen dat hij zelf zo fantastisch was maar de auto tegenzat, en gaat iedereen dat maar nablaten. Ik ben daar wel een beetje zat van.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In 2010 had hij gewoon pech met de SC, kon hij zelf niks aan doen, je had toen ook geen DRS om iemand zomaar even in te halen. Vandaag werd hij gewoon op de baan te makkelijk voorbij gereden.
Hebben ze bij de BBC ook nooit reden voorquote:Op zondag 26 mei 2013 16:45 schreef OngeschiktX het volgende:
Heb me wel lopen ergeren aan die Duitsers.![]()
Hoe vaak hebben ze wel niet genoemd dat er 2 Duitsers op één staan, doppelführung, championleague winst, etc. Vooral dat betoog tijdens de prijsuitreiking, 6x Deutschland in één zin.![]()
Deutschland, Deutschland über alles!
Op de BBC doen ze zoiets niet.
BBC is ook wel nationalistisch hoor als de Britten voorop rijden, maar vond het wel een beetje lullig van RTL om enkel Rosberg en Vettel te laten horen op de persconferentie.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:45 schreef OngeschiktX het volgende:
Heb me wel lopen ergeren aan die Duitsers.![]()
Hoe vaak hebben ze wel niet genoemd dat er 2 Duitsers op één staan, doppelführung, championleague winst, etc. Vooral dat betoog tijdens de prijsuitreiking, 6x Deutschland in één zin.![]()
Deutschland, Deutschland über alles!
Op de BBC doen ze zoiets niet.
Iedereen zat natuurlijk ook in de DRS-zone. Op Rosberg naquote:Op zondag 26 mei 2013 16:44 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik geloof dat di Resta tweemaal gebruik maakte van DRS om buitenom in de eerste bocht iemand voorbij te gaan.
Maar verder heb je gelijk inderdaad. Veel andere leuke inhaalpogingen gezien. Niet allemaal even geslaagd, maar wel leuk.
Ik heb vaak het gevoel dat ze helemaal niks kijken, ik heb verslagen van voetbalwedstrijden gezien waar men het had over een schot waar het een kopbal was en dat soort dingen.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:32 schreef Sautor het volgende:
[..]
Verslaggevers bij de NOS kijken altijd een andere race. Zie ook de verslagen van de Giro d'Italia, waar altijd wel iets fouts in te vinden is.
Dat moeten ze dus wel.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:03 schreef OEM het volgende:
Moeten Mercedes en Pirelli zich nu gaan verantwoorden bij de stewards? Dat zal toch niet.
Als er door andere teams geprotesteerd wordt moet dat altijd, en dit lijkt me niet helemaal legaal.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:08 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Maar waarom, ze hebben helemaal niets gedaan wat niet mag...
Dus mensen die race-incidenten beoordelen gaan nu over niet-race aangelegenheden? Ben benieuwd wat bv. Tom Kristensen te melden heeft. "Ich finde es ein race-inzident".quote:
Dat kan aan de stuurinrichting hebben gelegen. Heb het niet elke keer bekeken als er een shot was van Loews. Maar als die telkens een grote radius had, kan het zijn dat ze de verkeerde verhouding hebben gekozen voor de stuurinrichting.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Liet keer op keer erg veel ruimte in die hairpin
Onzin, de FIA hoeft totaal niet te luisteren naar teams.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als er door andere teams geprotesteerd wordt moet dat altijd, en dit lijkt me niet helemaal legaal.
Als een team protest maakt, moet er door de FIA naar gekeken worden. Desnoods wijzen ze 't af, maar ze moeten zeker bekijken of het protest het waard is om er een onderzoek naar te doen.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:09 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Onzin, de FIA hoeft totaal niet te luisteren naar teams.
Wat de Britten doen, of het nou de BBC is of Sky, is doodleuk vertellen dat Rosberg enorm gegroeid is door de komst van Hamilton. Het is constant manipuleren, verdraaien, verzwijgen, goedpraten en opblazen in het voordeel van Britten en met name in het nadeel van Duitsers.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:45 schreef OngeschiktX het volgende:
Heb me wel lopen ergeren aan die Duitsers.![]()
Hoe vaak hebben ze wel niet genoemd dat er 2 Duitsers op één staan, doppelführung, championleague winst, etc. Vooral dat betoog tijdens de prijsuitreiking, 6x Deutschland in één zin.![]()
Deutschland, Deutschland über alles!
Op de BBC doen ze zoiets niet.
Ok, heb ik even gemist. Zeker toen hij vroeg in de race zijn banden had gewisseld en naar voren stoomde?quote:Op zondag 26 mei 2013 16:44 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik geloof dat di Resta tweemaal gebruik maakte van DRS om buitenom in de eerste bocht iemand voorbij te gaan.
Maar verder heb je gelijk inderdaad. Veel andere leuke inhaalpogingen gezien. Niet allemaal even geslaagd, maar wel leuk.
quote:Op zondag 26 mei 2013 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat de Britten doen, of het nou de BBC is of Sky, is doodleuk vertellen dat Rosberg enorm gegroeid is door de komst van Hamilton. Het is constant manipuleren, verdraaien, verzwijgen, goedpraten en opblazen in het voordeel van Britten en met name in het nadeel van Duitsers.
Uiteraard mag je nationale favorieten hebben, maar ik zie die Duitsers nooit pogingen doen om het heel anders voor te stellen dan het is. Hebben ook betere coureurs dan Hamilton, misschien zijn ze wel net zo achterbaks en bedrieglijk wanneer ze net zo weinig goede coureurs hebben, zou kunnen.
Luisteren moeten ze wel, ze hoeven er alleen niet persé iets aan te doen...quote:Op zondag 26 mei 2013 17:09 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Onzin, de FIA hoeft totaal niet te luisteren naar teams.
Op die baan was inhalen dan ook zo goed als onmogelijk. Vrijwel de enige inhaalacties daar waren ook op de nieuwe teams.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij bleef toen de hele race achter Petrov plakken terwijl hij zich ook al niet denderend had gekwalificeerd. Toen Ferrari Alonso de supersnelle inhaalkoning nodig had gaf hij niet thuis, en eind vorig seizeon was het ook maar zozo. En dan gaat hij schreeuwen dat hij zelf zo fantastisch was maar de auto tegenzat, en gaat iedereen dat maar nablaten. Ik ben daar wel een beetje zat van.
Dat was vorig jaar wel duidelijk dat Schumacher nog snel was, alleen had hij alle pech van de wereld.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu Schumacher daar weg is, is het duidelijk dat Schumacher niet zijn snelheid kwijt was maar dat Rosberg gewoon een erg sterke coureur is. Hamilton wordt keer op keer ingemaakt.
Ze hebben er 1 race profeit van gehad. Whohohoquote:Op zondag 26 mei 2013 17:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Luisteren moeten ze wel, ze hoeven er alleen niet persé iets aan te doen...
En in dit geval heet Mercedes 3 dagen in het geheim met de Pirelli banden mogen testen, 1000KM, dat geeft ze een groot voordeel ten opzichte van de andere teams die niet mochten testen en geen experts van Pirelli bij die tests hadden.
Groot gelijk dat Ferrari en Red Bull het opvatten als comptetitievervalsing en ik zou het niet gek vinden als andere teams zich erbij aansluiten.
Het komt ook nu pas naar buiten, het was een geheime test.
Beetje overdreven maar hier zit wel een kern van waarheid in. Schumacher was een echte gentleman en viel mercedes niet af, af en toe zei hij zelfs dat het aan zichzelf lag.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu Schumacher daar weg is, is het duidelijk dat Schumacher niet zijn snelheid kwijt was maar dat Rosberg gewoon een erg sterke coureur is. Hamilton wordt keer op keer ingemaakt.
Klopt, en je had die bridgestones waar je gewoon een volledige raceafstand mee kon rijden, inhalen was gewoon amper te doen.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op die baan was inhalen dan ook zo goed als onmogelijk. Vrijwel de enige inhaalacties daar waren ook op de nieuwe teams.
Tot nu toe, dit is pas de eerste race sinds de tests..quote:Op zondag 26 mei 2013 17:19 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ze hebben er 1 race profeit van gehad. Whohoho
Of hij was wel zijn snelheid kwijt natuurlijk, maar had nog genoeg over. Maar ja, dan heb je dus Jordan telkens maar het kwalificatieduel uitmelken wanneer het in het voordeel van Rosberg is, en als het dat niet meer is, dan verzint die weer wat anders. En de rest maar knikken, Barrichello mag nog even langskomen om uit te leggen dat hij dankzij teamorders geen WK is geworden in de Ferrari. Het is allemaal zo klein, zo zielig.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu Schumacher daar weg is, is het duidelijk dat Schumacher niet zijn snelheid kwijt was maar dat Rosberg gewoon een erg sterke coureur is. Hamilton wordt keer op keer ingemaakt.
Ik denk dat Mercedes met hun oude banden heeft gereden. Niet met de nieuwe banden vanaf Montreal. Tevens is inhalen op Monaco haast ommogelijk dus dit zal ook zo zijn zonder de bandentest.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Tot nu toe, dit is pas de eerste race sinds de tests..
Als Mercedes zijn wagens nu (met behulp van Pirelli) zo goed af weet te stellen per race dat ze elke keer winnen blijft toch elke keer de vraag hangen of ze dat ook was gelukt zonder die test en hulp.
Vorige race riep Hamilton nog "i can't drive any slower" en nu wordt ie 4e en z'n teammaat 1e.
Op Sky lieten ze dat heel erg goed zien in slow-mo maar Vettel er ook bij.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tijdens de rode vlag werd iemand van Mercedes ook gevraagd over hun tactiek met Lewis waardoor die 2 plekken verloor bij de SC. Ik begreep daaruit dat het Lewis zijn eigen beslissing was, maar kreeg het niet precies mee. Toch vermoed ik dat we daar niet veel meer van zullen horen.
Hij heeft ook gewoon wel veel fouten gemaakt natuurlijk. Niet elke (zelf)kritiek was onterecht, en hij leek ook moeite te hebben met het onderstuurde karakter. Zijn meest spectaculaire kwaliteit was immers toch het onder controle houden van die gevaarlijk tailhappy Benetton.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:20 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Beetje overdreven maar hier zit wel een kern van waarheid in. Schumacher was een echte gentleman en viel mercedes niet af, af en toe zei hij zelfs dat het aan zichzelf lag.
Nee, ze reden met de 2013 wagen en 2013 banden en de test was op Barcelona volgens Sky sports , die filmden het toen ze bij het bord met uitslagen en mededelingen stonden.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:25 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik denk dat Mercedes met hun oude banden heeft gereden. Niet met de nieuwe banden vanaf Montreal. Tevens is inhalen op Monaco haast ommogelijk dus dit zal ook zo zijn zonder de bandentest.
Pirelli schorsen voor de volgende race!twitter:F1Times twitterde op zondag 26-05-2013 om 17:32:36Pirelli's Paul Hembery has just gone to see the stewards. Not expecting an outcome for a few hours after. #F1 reageer retweet
Grosjean moet dus gaan oplettentwitter:F1Times twitterde op zondag 26-05-2013 om 17:34:15Lotus somewhat frustrated by Grosjean. Eric Boullier seeming to suggest this is his last chance following four crashes in Monaco. #F1 reageer retweet
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 26-05-2013 om 17:39:17#F1 Asked if he'd thought about putting 3rd driver @davidevalsecchi in the Lotus for a race Boullier said 'not yet' reageer retweet
Ik zei dus echt met de nieuwe banden van Montreal. Ik bedoelde dus dat ze waarschijnlijk met de banden hebben gereden van nu/quote:Op zondag 26 mei 2013 17:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee, ze reden met de 2013 wagen en 2013 banden en de test was op Barcelona volgens Sky sports , die filmden het toen ze bij het bord met uitslagen en mededelingen stonden.
Dat zal wel, maar dan hoor ik zo'n Mercedesfiguur dat zeggen, en dan zitten de commentatoren van 'o, snel door naar volgende onderwerp', terwijl ze dat soort dingetjes ook vaak genoeg helemaal uitmelken.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Op Sky lieten ze dat heel erg goed zien in slow-mo maar Vettel er ook bij.
Hamilton ging op een gegeven moment veel zachter rijden, vettel reed op die plek veel sneller.
Doordat Hamilton te zacht reed ontstond er een te groot gat tussen hem en Rosberg waardoor de wagens in de pits niet vlák achter elkaar banden konden wisselen (zoals Red Bull een keer demonstreerde tijdens een vorige race) maar kwam Hamilton net te laat binnen waardoor ie ingehaald werd door Vettel tijdens zijn pits.
Goed planquote:Op zondag 26 mei 2013 17:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Pirelli schorsen voor de volgende race!twitter:F1Times twitterde op zondag 26-05-2013 om 17:32:36Pirelli's Paul Hembery has just gone to see the stewards. Not expecting an outcome for a few hours after. #F1 reageer retweet
Ga op RTL+ kijken, zou ik zeggen. Hoewel: daar zou je het waarschijnlijk helemaal niet gehoord hebben, want daar besteden ze geen aandacht aan niet-duitsers.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar dan hoor ik zo'n Mercedesfiguur dat zeggen, en dan zitten de commentatoren van 'o, snel door naar volgende onderwerp', terwijl ze dat soort dingetjes ook vaak genoeg helemaal uitmelken.
Wie zou je erin willen zetten?quote:Op zondag 26 mei 2013 17:40 schreef Dimauro het volgende:
Zie nu de vrouwen in de indy.. volgend jaar ook maar vrouwen in de F1 ?
Susie Wolff is de enigste die het mss zou kunnen, maar denk het niet.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wie zou je erin willen zetten?
Ik weet geen enkele vrouw die kwalitatief goed genoeg is..
Als ze het F1-niveau hebben juich ik het toe. Maar dat is nog wel even wat hoger dan het niveau van Indy. Vrouwen in de F1 om marketingredenen hoeft van mij niet zo.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:40 schreef Dimauro het volgende:
Zie nu de vrouwen in de indy.. volgend jaar ook maar vrouwen in de F1 ?
Ik vind het vaak wel grappig, want dan moeten ze zich later weer in allerlei bochten wringen om hun verkeerde weergave in overeenstemming te brengen met de feiten zoals die zich elk raceweekend weer opnieuw ontwikkelen. Dan krijg je dus van die hilarische onzin als dat Hamilton Rosberg heeft doen groeien, en niemand die vraagt "Hoe werkt dat groeien dan, Johnny? Je was zelf 3 seconden per rondje langzamer dan Schumacher, ben je zelf ook gegroeid toen hij niet meer je teamgenoot was?"quote:Op zondag 26 mei 2013 17:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ga op RTL+ kijken, zou ik zeggen. Hoewel: daar zou je het waarschijnlijk helemaal niet gehoord hebben, want daar besteden ze geen aandacht aan niet-duitsers.
Hoezo zou ze het kunnen als ze er in de DTM niks van baktquote:Op zondag 26 mei 2013 17:46 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Susie Wolff is de enigste die het mss zou kunnen, maar denk het niet.
Omdat ze op dit moment de enigste rijdende vrouw is die in een f1 auto uberhaupt gereden heeft, maar nogmaals ik denk het ook niet.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hoezo zou ze het kunnen als ze er in de DTM niks van bakt
Die doen het altijd wel goed in Monaco, laatste paar jaar ook in de punten met beide coureurs.quote:Op zondag 26 mei 2013 16:06 schreef Asskicker14 het volgende:
Force India heeft het meeste indruk gemaakt vandaag.
Die Nederlandse Häkkinen, Beitske Visser ofzo?quote:Op zondag 26 mei 2013 17:46 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Susie Wolff is de enigste die het mss zou kunnen, maar denk het niet.
Dankzij Toto Wolff haar vriendje ja.../ Zonder hem had ze nooit zover gekomen omdat er vrouwen zijn die beter zijn dan haar. maar die vrouwen willen niet gebruikt worden als reclame- en lustobject. En die weten gewoon dat ze het niet kunnen winnen.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:50 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Omdat ze op dit moment de enigste rijdende vrouw is die in een f1 auto uberhaupt gereden heeft.
Dan mag Beitske het eerst wel ff beter doen dan de voorlopige P11 in de Formule ADAC..quote:Op zondag 26 mei 2013 17:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Die doen het altijd wel goed in Monaco, laatste paar jaar ook in de punten met beide coureurs.
[..]
Die Nederlandse Häkkinen, Beitske Visser ofzo?
Hmm vrouwenvoetbal is iets anders dan een of twee vrouwen in de F1 erbij denk ik hoorquote:Op zondag 26 mei 2013 17:53 schreef Nober het volgende:
Vrouwen in de F1 moet je trouwens niet doen, kijk eens naar de FA Cup final op de BBC voor vrouwen, dat wil je niet zien.
Autosport is dan ook de meest geemancipeerde sport die er is, en dat al een eeuw lang. Degene die de auto bouwt wil de snelste rijder erin, en als dat een vrouw is dan krijgt die die auto.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:57 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Hmm vrouwenvoetbal is iets anders dan een of twee vrouwen in de F1 erbij denk ik hoor
Of iemand met de beste sponsorsquote:Op zondag 26 mei 2013 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Autosport is dan ook de meest geemancipeerde sport die er is, en dat al een eeuw lang. Degene die de auto bouwt wil de snelste rijder erin, en als dat een vrouw is dan krijgt die die auto.
Tja, als velen achter je uitvallen wordt je vanzelf wel laatste. Uiteindelijk heeft een foute strategie hem de kop gekost.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:05 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Of iemand met de beste sponsors![]()
Maakt weinig verschil of nou VDG roemloos achteraan rijdt of ze zetten er een vrouw in
Qua marketing hebben vrouwen een voordeel denk ik. Maar ik denk niet dat er veel vrouwen zijn die beter zijn dan VdG.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:05 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Of iemand met de beste sponsors![]()
Maakt weinig verschil of nou VDG roemloos achteraan rijdt of ze zetten er een vrouw in
Chilton had (de enige) drive throughquote:Op zondag 26 mei 2013 17:57 schreef Nober het volgende:
Chilton
Marussia
Snelste pitstop, bijna 5 seconden sneller dan Webber. Of een penalty?
Nee, hij is 5 seconden sneller dan de rest, gewoon omdat het kan...quote:Op zondag 26 mei 2013 17:57 schreef Nober het volgende:
Chilton
Marussia
Snelste pitstop, bijna 5 seconden sneller dan Webber. Of een penalty?
Hoppa, daar is #1 voor Grosjeantwitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 26-05-2013 om 18:34:16#F1 A 10-place grid penalty in Canada for @RGrosjean after his crash with @danielricciardo reageer retweet
Ik zeg: Volgend jaar Frijns in die wagenquote:Op zondag 26 mei 2013 18:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Hoppa, daar is #1 voor Grosjeantwitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 26-05-2013 om 18:34:16#F1 A 10-place grid penalty in Canada for @RGrosjean after his crash with @danielricciardo reageer retweet
En daar zou ik 't 100% mee akkoord zijn. Frijns moet niet instappen nu in die wagen van Gutierez. Veel te kut zo halverwege het jaar. Laat hem idd maar instappen bij Lotus volgend jaar en dan kan die mooi groeien, Lotus gunt dat zijn coureurs tenminste.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg: Volgend jaar Frijns in die wagen
Leuk, nog iemand die Coronel zo'n goede commentator vondquote:Op zondag 26 mei 2013 18:49 schreef vosss het volgende:
Topic niet gelezen. Coronel mag er van mij de rest van het jaar bij zitten ja, want hij verteld het allemaal mooi ja, en hij zegt gewoon wat er aan de hand is ja.
Ow en he zei ie ook vaak.
Van de pool die ze hebben vind ik het persoonlijk de beste.
Heeft Perez al een straf gehad voor het aanrijden van Kimi?quote:Op zondag 26 mei 2013 18:38 schreef Sinister-D- het volgende:
Hoppa, daar is #1 voor Grosjeantwitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 26-05-2013 om 18:34:16#F1 A 10-place grid penalty in Canada for @RGrosjean after his crash with @danielricciardo reageer retweet
Perez was niet under investigation volgens mij.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Heeft Perez al een straf gehad voor het aanrijden van Kimi?
Maar hij veroorzaakte wel een "avoidable collision" en kan achteraf nog bestraft worden (als er een protest wordt ingediend)quote:Op zondag 26 mei 2013 18:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Perez was niet under investigation volgens mij.
Nog niets over gelezen iig, en zoals Nattekat zegt was die idd ook nog niet under investigation.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Heeft Perez al een straf gehad voor het aanrijden van Kimi?
Ja serieus. Ik vond hem echt goed. Hoop info over de banden, direct al zien dat een inhaalactie hem niet gaat worden, situaties uitleggen, duidelijk de schuld bij iemand neerleggen en als ie het gevoel heeft dat ie iets verteld wat het gros niet weet dan heel vaak "ja" ertussendoor, zovan ja ik leg het wel even uit ja, zo zit dat dus ja.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk, nog iemand die Coronel zo'n goede commentator vond
Zelfde enthousasme als Olav, zelf ook ervaring. Mag van mij Ronald vervangenquote:Op zondag 26 mei 2013 19:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja serieus. Ik vond hem echt goed. Hoop info over de banden, direct al zien dat een inhaalactie hem niet gaat worden, situaties uitleggen, duidelijk de schuld bij iemand neerleggen en als ie het gevoel heeft dat ie iets verteld wat het gros niet weet dan heel vaak "ja" ertussendoor, zovan ja ik leg het wel even uit ja, zo zit dat dus ja.
Blijvertje voor mij, maargoed, altijd al een sympathieke gast gevonden die Coronel.
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zondag 26-05-2013 om 19:11:19Raikkonen escapes penalty for Safety Car speeding: http://t.co/9XN0Bs3o2K #F1 reageer retweet
Van mij ook. Wie launched een facebook en/of twitter-actie?quote:Op zondag 26 mei 2013 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfde enthousasme als Olav, zelf ook ervaring. Mag van mij Ronald vervangen
Was ik het ook totaal niet mee eens. Perez was geen enkel moment ook maar in de buurt om de inhaalactie te completeren.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:33 schreef Cheiron het volgende:
Dat Alonso daar een plek terug moest geven snap ik dan ook echt niet
Hij zat voor Alonso toen deze de chicane afsneedt. Alleen werd hij er (net zoals Raikkonen) wel door Perez heen geduwd. Perez zou zijn actie als Alonso op de baan bleef nooit hebben kunnen afmaken en zouden ze tegen elkaar gereden zijn.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Was ik het ook totaal niet mee eens. Perez was geen enkel moment ook maar in de buurt om de inhaalactie te completeren.
Beiden de fout van Perez, niet van de anderen.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Raikkonen en Alonso weer vies gematst. Raikkonen rijdt Perez de hekken in, en krijgt alleen reprimande voor 2 (!) seconden te snel tijdens de SC. Alonso krijgt geen drive through voor het niet teruggeven van zijn plek na afsnijden.
quote:Op zondag 26 mei 2013 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Raikkonen en Alonso weer vies gematst. Raikkonen rijdt Perez de hekken in, en krijgt alleen reprimande voor 2 (!) seconden te snel tijdens de SC. Alonso krijgt geen drive through voor het niet teruggeven van zijn plek na afsnijden.
Ja, dat inderdaad. Daarom vond ik Alonso's verdediging dat hij het uit veiligheidsoverwegingen deed wel een goeie. Jammer.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij zat voor Alonso toen deze de chicane afsneedt. Alleen werd hij er (net zoals Raikkonen) wel door Perez heen geduwd. Perez zou zijn actie als Alonso op de baan bleef nooit hebben kunnen afmaken en zouden ze tegen elkaar gereden zijn.
Raikkonen hoefde zijn plek niet terug te geven, dus waarom Alonso wel snap ik niet.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad. Daarom vond ik Alonso's verdediging dat hij het uit veiligheidsoverwegingen deed wel een goeie. Jammer.
Inderdaad, lijkt wel weer volledige willekeur net als bij de GP2.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Raikkonen hoefde zijn plek niet terug te geven, dus waarom Alonso wel snap ik niet.
In vond hem ook goed. Behalve dan dat "ja" na elke zin.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja serieus. Ik vond hem echt goed. Hoop info over de banden, direct al zien dat een inhaalactie hem niet gaat worden, situaties uitleggen, duidelijk de schuld bij iemand neerleggen en als ie het gevoel heeft dat ie iets verteld wat het gros niet weet dan heel vaak "ja" ertussendoor, zovan ja ik leg het wel even uit ja, zo zit dat dus ja.
Blijvertje voor mij, maargoed, altijd al een sympathieke gast gevonden die Coronel.
Omdat Perez bij die inhaalactie ook de chicane afsneed.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Raikkonen hoefde zijn plek niet terug te geven, dus waarom Alonso wel snap ik niet.
Het kostte Alonso anders nog wat plaatsen doordat hij nog door anderen werd ingehaald. De actie van Perez kostte Raikkonen meer, want dat koste hem een (zekere) vijfde plaats doordat hij de pit in moest.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad, lijkt wel weer volledige willekeur net als bij de GP2.
In ieder geval valt de schade voor Alonso deze race nog mee.
En als Alonso dat niet gedaan had, lag er minstens 1 van hun eruit of schade gehad.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Omdat Perez bij die inhaalactie ook de chicane afsneed.
Daar kun je over twisten. Maar feit is dat de stewards hebben beslist dat Alonso zijn plek moest teruggeven. Dat heeft hij niet gedaan en als dan de race een paar ronden later wordt gestopt is het natuurlijk te laat daarvoor en had hij een drive through moeten krijgen.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beiden de fout van Perez, niet van de anderen.
The fuck? Heb je wel gekeken ofzoquote:Op zondag 26 mei 2013 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar kun je over twisten. Maar feit is dat de stewards hebben beslist dat Alonso zijn plek moest teruggeven. Dat heeft hij niet gedaan en als dan de race een paar ronden later wordt gestopt is het natuurlijk te laat daarvoor en had hij een drive through moeten krijgen.
Ik wil niet zeuren enzo, maar Alonso gaf die plek wel degelijk terug.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar kun je over twisten. Maar feit is dat de stewards hebben beslist dat Alonso zijn plek moest teruggeven. Dat heeft hij niet gedaan en als dan de race een paar ronden later wordt gestopt is het natuurlijk te laat daarvoor en had hij een drive through moeten krijgen.
Voor extreem snelle rondjes onder geel worden volgens mij ook geen reprimandes gegeven maar straffen uitgedeeld. Maar kennelijk is het belangrijk dat Raikkonen dat onzinnige record haalt.
Ach, Weltschmerz schijt heel FOK! onder met zijn 'analyses'. Hij heeft dus ervaring.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:59 schreef DeeBee het volgende:
Hoe krijg je die momenten op deze manier geanalyseerd inderdaad?!
Je moet dat toch meteen doen? Het is toch geen wachten op race control? Als er dan een paar ronden later een rode vlag valt lijkt het mij te laat.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil niet zeuren enzo, maar Alonso gaf die plek wel degelijk terug.
Jij weet net zo min als wij hoe lang race control nodig heeft om tot dat oordeel te komen.
Onder de SC kreeg Alonso door dat ie die plek terug moest geven en dat deed hij direct.
Als het onduidelijk is dan vraagt je team om duidelijkheid bij meneer Whiting.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet dat toch meteen doen? Het is toch geen wachten op race control? Als er dan een paar ronden later een rode vlag valt lijkt het mij te laat.
quote:Op zondag 26 mei 2013 20:12 schreef OEM het volgende:
Alle incidenten met Perez waren toch de schuld van Hamilton?
Dat was meer omdat ik op z'n Weltschmerz alle Perez-incidenten aan Hamilton kan toeschrijven, maar de anderen niet echtquote:
quote:Op zondag 26 mei 2013 20:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat was meer omdat ik op z'n Weltschmerz alle Perez-incidenten aan Hamilton kan toeschrijven, maar de anderen niet echt
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 26-05-2013 om 20:30:53#F1 Pat Fry has exonerated @Felipe1Massa after the crash today, says there was a problem at left front, so not driver's fault reageer retweet
Dat zei Coronel al DIRECT.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Begint toch in een keer veel informatie naar buiten te komen.twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 26-05-2013 om 20:30:53#F1 Pat Fry has exonerated @Felipe1Massa after the crash today, says there was a problem at left front, so not driver's fault reageer retweet
Dat was dan ook redelijk duidelijk te zien, bij het uitkomen van de bocht zag je opeens rook komen bij de linkervoorband terwijl je op zo'n punt normaal gezien nooit remt.quote:
Doe je het nu echt express? Kan niet anders volgens mijquote:Op zondag 26 mei 2013 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Raikkonen en Alonso weer vies gematst. Raikkonen rijdt Perez de hekken in, en krijgt alleen reprimande voor 2 (!) seconden te snel tijdens de SC. Alonso krijgt geen drive through voor het niet teruggeven van zijn plek na afsnijden.
Kon zich ook goed verplaatsen in de coureurquote:Op zondag 26 mei 2013 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfde enthousasme als Olav, zelf ook ervaring. Mag van mij Ronald vervangen
Volgens Perez was die botsing met Raikkonen de schuld van Raikkonenquote:Op zondag 26 mei 2013 22:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Doe je het nu echt express? Kan niet anders volgens mij
Bij Hamilton 2 seizoenen geleden zat je te schreeuwen om een penalty omdat hij er niet voorbij was. Nu doet Perez een aantal keer een zelfde soort actie en wil je de andere coureur straffen![]()
De eerste twee acties van Perez waren prima, hij kwam van ver maar haalde wel gewoon de bocht. Derde actie bij Raikkonen was net over het randje en zou je hem voor kunnen straffen (als Raikkonen had ingestuurd was het voor Perez een avoidable collision geweest). Laatste actie was helemaal belachelijk
Ow en Alonso heeft de plek wel terug gegeven
Ik leg de schuld ook eerder bij Raikkonen,hij besluit pas op het laatste moment om de binnenkant nog eens te gaan verdedigen, dit had hij gewoon eerder moeten doen. Monaco is zo smal dat Perez daar nooit meer op kan anticiperen, dus dan moet Raikkonen gewoon zijn verlies nemen. Natuurlijk heeft Perez de schijn tegen met zijn agressieve manier van rijden, maar hier doet hij niks geks.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Perez was die botsing met Raikkonen de schuld van Raikkonen
Volgens mij moet je er helemaal naast zitten voordat een ander je de ruimte moet geven.
Raikkonen mag een keer van zijn lijn afwijken en deed dat ook de rondes daarvoor. Perez kon daar prima op anticiperenquote:Op zondag 26 mei 2013 22:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik leg de schuld ook eerder bij Raikkonen,hij besluit pas op het laatste moment om de binnenkant nog eens te gaan verdedigen, dit had hij gewoon eerder moeten doen. Monaco is zo smal dat Perez daar nooit meer op kan anticiperen, dus dan moet Raikkonen gewoon zijn verlies nemen. Natuurlijk heeft Perez de schijn tegen met zijn agressieve manier van rijden, maar hier doet hij niks geks.
Hij stuurt gewoon de bocht in op de racelijn, niks verdedigen. Moet hij dan zomaar zijn plek opgeven om een botsing te vermijden? Actie was veel te optimistisch van Perez en hij kon de bocht nooit halen zonder dat Raikkonen voor hem opzij gaat.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik leg de schuld ook eerder bij Raikkonen,hij besluit pas op het laatste moment om de binnenkant nog eens te gaan verdedigen, dit had hij gewoon eerder moeten doen. Monaco is zo smal dat Perez daar nooit meer op kan anticiperen, dus dan moet Raikkonen gewoon zijn verlies nemen. Natuurlijk heeft Perez de schijn tegen met zijn agressieve manier van rijden, maar hier doet hij niks geks.
Hij deed dat veel te laat naar mijn idee, Webber en Hamilton lieten mooi zien hoe het wel kon. Webber was toen ook te laat om de binnenkant af te dekken en liet Hamilton toen precies genoeg ruimte om nog naast elkaar te rijden.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Raikkonen mag een keer van zijn lijn afwijken en deed dat ook de rondes daarvoor. Perez kon daar prima op anticiperen
Moet je bij 0:47 kijken, eerst laat Raikkonen genoeg ruimte over voor en een fractie later is dit gat ineens dicht. Dan is hij dus gewoon te laat met het verdedigen van de binnenkant. En als dat zijn racelijn is dan reed hij wel achteraan.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij stuurt gewoon de bocht in op de racelijn, niks verdedigen. Moet hij dan zomaar zijn plek opgeven om een botsing te vermijden? Actie was veel te optimistisch van Perez en hij kon de bocht nooit halen zonder dat Raikkonen voor hem opzij gaat.
Als hij nou toch nog een rondje extra had gehad...quote:Op zondag 26 mei 2013 22:56 schreef k_man het volgende:
Nog even een plaatje van gisteren;
[ afbeelding ]
Nummer 3...
Het lijkt mij juist dat hij geen extra beweging maakt, maar in een vloeiende lijn de binnenkant afdekt. Op een gegeven moment past het dan niet meer en dat had Perez prima aan kunnen zien komen. Het is niet alsof Raikkonen opeens naar binnen stuurt (zover ik kan zien dan)quote:Op zondag 26 mei 2013 22:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Moet je bij 0:47 kijken, eerst laat Raikkonen genoeg ruimte over voor en een fractie later is dit gat ineens dicht. Dan is hij dus gewoon te laat met het verdedigen van de binnenkant. En als dat zijn racelijn is dan reed hij wel achteraan.
Hij heeft zich iig goed laten zien dit weekend, Q2 is met een Caterham alleen mogelijk in lastige omstandigheden en toen stond hij er.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als hij nou toch nog een rondje extra had gehad...
Maar tijdens de herhaling trok hij het weer terug.quote:
op 0:55 stuurt Raikkonen in en zit Perez met zn voorwiel pas bij het achterwiel van de Lotus. Ook al stuurt Raikkonen niet in, het asfalt houdt daar gewoon op volgens mij. Perez zal altijd eerst naar rechts moeten sturen meer plek claimen voordat die zn bocht kan aansnijden. Als die er half naast zat, ok. Maar nu vind ik het echt te zwaar om dit Raikkonen aan te rekenen.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Moet je bij 0:47 kijken, eerst laat Raikkonen genoeg ruimte over voor en een fractie later is dit gat ineens dicht. Dan is hij dus gewoon te laat met het verdedigen van de binnenkant. En als dat zijn racelijn is dan reed hij wel achteraan.
Als ik die zwarte strepen op de weg mag geloven is dat gewoon de racelijn. En Perez was gewoon te ver weg om de actie te proberen. Eerder bij Alonso en Raikkonen zat hij er dichterbij en toen kon hij de actie ook niet afmaken zonder de ander van de baan te duwen, dus waarom denkt hij dat nu wel te kunnen?quote:Op zondag 26 mei 2013 22:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Moet je bij 0:47 kijken, eerst laat Raikkonen genoeg ruimte over voor en een fractie later is dit gat ineens dicht. Dan is hij dus gewoon te laat met het verdedigen van de binnenkant. En als dat zijn racelijn is dan reed hij wel achteraan.
Kimi over Perez: "Maybe we should hit him in the face that he knows it."quote:Op zondag 26 mei 2013 23:08 schreef Dimauro het volgende:
edit: zullen wel geen vriendjes meer zijn inmiddels
Half in het midden aanremmen is niet de normale racelijn, daarom vind ik het ook een halve actie van Raikkonen, Hij had er gewoon direct voor moeten kiezen om de binnenkant af te dekken, nu geeft hij Perez een beetje half de gelegenheid om in een gat te duiken en op Monaco is er nou eenmaal weinig ruimte dus dat is vragen om problemen.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ik die zwarte strepen op de weg mag geloven is dat gewoon de racelijn. En Perez was gewoon te ver weg om de actie te proberen. Eerder bij Alonso en Raikkonen zat hij er dichterbij en toen kon hij de actie ook niet afmaken zonder de ander van de baan te duwen, dus waarom denkt hij dat nu wel te kunnen?
Dat was absoluut een fout van Perez. Hij zorgt wel voor het nodige vuurwerk.quote:Op zondag 26 mei 2013 23:08 schreef Dimauro het volgende:
Hier zat Raikkonen er wel naast
edit: zullen wel geen vriendjes meer zijn inmiddels
Reactie van een ervaren F1 journalist:quote:Op zondag 26 mei 2013 23:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Half in het midden aanremmen is niet de normale racelijn, daarom vind ik het ook een halve actie van Raikkonen, Hij had er gewoon direct voor moeten kiezen om de binnenkant af te dekken, nu geeft hij Perez een beetje half de gelegenheid om in een gat te duiken en op Monaco is er nou eenmaal weinig ruimte dus dat is vragen om problemen.
En zo denk ik er ook over. Raikkonen deed niets verkeerd en Perez zou niet moeten verwachten dat coureurs zo maar opzij gaan om een botsing te vermijden. Diegene die inhaalt zou de botsing moeten vermijden als ze er niet goed naast zitten.quote:At the start of lap 67 Bernd Maylander pulled the Safety Car in, and once again – he really must have hoped that this was the last time – Rosberg again got it just right, and motored away up the road. A lap later Pérez got chicane fever once more, taking a run at Räikkönen, which was never remotely on. The McLaren hit the fence on the left as it hit the Lotus, yet, although clearly damaged, initially seemed to have got away with it, while Kimi angrily made his way to the pits with a puncture.
Astonishingly, Pérez – who retired shortly afterwards – blamed Räikkönen for the coming-together. “It was risky – but I overtook Jenson and Fernando in the same place, and at the end of the day you have to give some space: Kimi didn’t give me any room, and there was nothing to I could do to avoid it…”
In point of fact, Räikkönen had merely been defending his place, but what Pérez seemed to be saying was that – to avoid an accident – he should have let him through.
Hmm ja dat klinkt wel aannemelijk als je al die 'inhaalacties' van hem achter elkaar zet. En anders kunnen we altijd nog een shovelbak voorop die auto schroevenquote:Op zondag 26 mei 2013 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
En zo denk ik er ook over. Raikkonen deed niets verkeerd en Perez zou niet moeten verwachten dat coureurs zo maar opzij gaan om een botsing te vermijden. Diegene die inhaalt zou de botsing moeten vermijden als ze er niet goed naast zitten.
Ik praat niet meer met je.quote:Op maandag 27 mei 2013 00:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Toen Nico op het podium stond en het volkslied kwam, ging ik zachtjes het Duitse volkslied meezingen
Ik benadruk even de andere kant ja. Die tactiek van een stuk neus er tussen wringen en dan de voorligger dwingen ruimte te maken anders gaan we er allebei af is immers iets waar bijv. Hamilton zijn reputatie van goede inhaler aan te danken had.quote:Op zondag 26 mei 2013 22:08 schreef kepler het volgende:
[..]
Doe je het nu echt express? Kan niet anders volgens mij
Bij Hamilton 2 seizoenen geleden zat je te schreeuwen om een penalty omdat hij er niet voorbij was. Nu doet Perez een aantal keer een zelfde soort actie en wil je de andere coureur straffen![]()
De eerste twee acties van Perez waren prima, hij kwam van ver maar haalde wel gewoon de bocht. Derde actie bij Raikkonen was net over het randje en zou je hem voor kunnen straffen (als Raikkonen had ingestuurd was het voor Perez een avoidable collision geweest). Laatste actie was helemaal belachelijk
Ow en Alonso heeft de plek wel terug gegeven
kimiquote:Op zondag 26 mei 2013 23:11 schreef OEM het volgende:
[..]
Kimi over Perez: "Maybe we should hit him in the face that he knows it."
Ik dacht eerst dat dat de officiele Formule 1 hymne was, maar het klotp dat het alleen wordt gespeeld als een Duitser gewonnen heeft.quote:Op maandag 27 mei 2013 00:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Toen Nico op het podium stond en het volkslied kwam, ging ik zachtjes het Duitse volkslied meezingen
quote:Op maandag 27 mei 2013 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat dat de officiele Formule 1 hymne was, maar het klotp dat het alleen wordt gespeeld als een Duitser gewonnen heeft.
Volg jij pas sinds 2000 ofzo de F1 toen die ene kutmof alles won?quote:Op maandag 27 mei 2013 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat dat de officiele Formule 1 hymne was, maar het klotp dat het alleen wordt gespeeld als een Duitser gewonnen heeft.
Niet idereen hier is half bejaardquote:Op maandag 27 mei 2013 11:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Volg jij pas sinds 2000 ofzo de F1 toen die ene kutmof alles won?
quote:Op maandag 27 mei 2013 12:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet idereen hier is half bejaard
Ik volg het ook pas sinds 2001 of zo.
Wanneer mag jij met pensioen?quote:
Ow okay, dan ben je echt een ouwe lul aan het worden.quote:
Dat was ik bij die crash hierbovenquote:Op maandag 27 mei 2013 13:10 schreef HerrFritz het volgende:
1997 was mijn eerste volledige seizoen... heb wel de crash van senna gezien live op tv.. was toen 9
over een jaar of 30quote:
Tegen die tijd is het gewoon werken tot je sterftquote:Op maandag 27 mei 2013 13:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
over een jaar of 30![]()
overigens kijk ik het vanaf eind jaren 80, en vanaf 94 heb ik geen race meer live gemist
Indrukwekkende reeks!!quote:Op maandag 27 mei 2013 13:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
over een jaar of 30![]()
overigens kijk ik het vanaf eind jaren 80, en vanaf 94 heb ik geen race meer live gemist
49?quote:
Ik ook minstens 30 jaar nog (dan ben ik 66quote:Op maandag 27 mei 2013 13:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
over een jaar of 30![]()
overigens kijk ik het vanaf eind jaren 80, en vanaf 94 heb ik geen race meer live gemist
ik heb er dan ook meerdere ruzies voor moeten doorstaan om die reeks vol te houdenquote:Op maandag 27 mei 2013 13:15 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Indrukwekkende reeks!!
Vanaf 97 tot 2011 heb ik alleen in de vakantie's nog wel eens wat gemist, Turkije konden we nog wel snel een kleding winkel induiken waar de race te zien was hehe
Vanaf 94 tot voor 3 jaar terug 1 race live gemist (Spa toen Kimi won in de Ferrari en Fisico het zo goed deed).quote:Op maandag 27 mei 2013 13:13 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
over een jaar of 30![]()
overigens kijk ik het vanaf eind jaren 80, en vanaf 94 heb ik geen race meer live gemist
Dat herken ik wel ja. Verjaardagen afzeggen, familiedingen afzeggen, etc etc.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:16 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik heb er dan ook meerdere ruzies voor moeten doorstaan om die reeks vol te houden![]()
maar f1 gaat voor
Ik houd er ook altijd zoveel mogelijk rekening mee, maar ik mis wel eens een race livequote:Op maandag 27 mei 2013 13:16 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik heb er dan ook meerdere ruzies voor moeten doorstaan om die reeks vol te houden![]()
maar f1 gaat voor
Hahaha ik weet nog wel dat ik op mijn eigen verjaardag met een huis vol visite de grand prix van Frankrijk heb zitten kijken van 1999. Toen uit mijn hoofd Frentzen won in de regen. Geweldige dag gehad!quote:Op maandag 27 mei 2013 13:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat herken ik wel ja. Verjaardagen afzeggen, familiedingen afzeggen, etc etc.
F1 gaat voor alles. Alleen dan niet voor het werk. Als ik telkens vrij moet nemen voor de Q en de R dan kom ik vrije dagen te kort op een jaar en heb ik geen vakantie meer over
Was iets te vroeg voor mij om bewust mee te maken.quote:
Ronnie Petersonquote:Op maandag 27 mei 2013 13:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Was iets te vroeg voor mij om bewust mee te maken.
Deze heb ik dan wel bewust live op TV gezien.
M'n vader had daar een wekkerradio vanquote:Op maandag 27 mei 2013 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ronnie Peterson, heb ik nog steeds een modelauto van, deze
[ afbeelding ]
Katherine Legge heeft ook in een F1 wagen gereden. Officiele test zelfs bij Minardi.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:50 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Omdat ze op dit moment de enigste rijdende vrouw is die in een f1 auto uberhaupt gereden heeft, maar nogmaals ik denk het ook niet.
10 jaar geleden ofzo.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Katherine Legge heeft ook in een F1 wagen gereden. Officiele test zelfs bij Minardi.
Vorig jaar was ze beter dan Indy, met een paar overwinningen (waaronder 1 met gebroken rugwervel) en een paar races die ze hierdoor moest missen). Dit jaar heeft ze problemen met de auto waardoor het nog niet zo gaat zoals ze zou willen.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dan mag Beitske het eerst wel ff beter doen dan de voorlopige P11 in de Formule ADAC..
ook ziek dat je van Indy Dontje (Nederlander) minder hoort dan van Beitske, terwijl Indy Dontje 6e staat in de F ADAC, en bij hetzelfde team rijdt.
Ik probeer ook altijd live te kijken, maar ik zeg er niet alles voor af (wel veelquote:Op maandag 27 mei 2013 13:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Vanaf 94 tot voor 3 jaar terug 1 race live gemist (Spa toen Kimi won in de Ferrari en Fisico het zo goed deed).
Laatste 3 jaar ivm werk heel veel live gemist, maar wel alle races de volledige race achteraf nog gekeken zonder de uitslag te weten vooraf. Samenvattingen doe ik niet aan. Wel jammer, maar inherent aan het werken in ploegen helaas.
quote:Op zondag 26 mei 2013 23:00 schreef Dimauro het volgende:
[..]
op 0:55 stuurt Raikkonen in en zit Perez met zn voorwiel pas bij het achterwiel van de Lotus. Ook al stuurt Raikkonen niet in, het asfalt houdt daar gewoon op volgens mij. Perez zal altijd eerst naar rechts moeten sturen meer plek claimen voordat die zn bocht kan aansnijden. Als die er half naast zat, ok. Maar nu vind ik het echt te zwaar om dit Raikkonen aan te rekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |