quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:01 schreef hatsaflats het volgende:
Zegt degene wiens grootste doel is om Yur in te maken
Dat zijn grote plannenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]Maar voor dat ik dat doe moet ik jou met gemak achter me kunnen laten...
Welkomquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:25 schreef triskellen het volgende:
Heb de afgelopen weken veel met jullie mee gelezen. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met Evy start to run. Dit is mijn laatste week en morgen hoop ik voor het eerst de 5 km te lopen. Ik zou het geen hardlopen willen noemen want mijn tempo ligt niet zo hoog.... maar heee ik kan gewoon 5 kilometer joggen zonder te wandelen! Dat kon ik een paar maanden geleden nog niet :-)
Inmiddels heb ik het schema 5-10 km op mijn telefoon en heb ik mezelf ook beloond met een garmin forerunner 610. Ik weet het, het is een grote beloning voor iemand die nog maar net 5 km kan lopen maar ja, ik wil/moet/zal gemotiveerd blijven en wil/moet/zal niet opgeven :-)
De 5-10 km zal wel iets langer duren omdat ik in mijn sportieve enthousiasme heb besloten mee te doen aan de Royal Amstel Swim. Dat betekent dat ik eind augustus 2,5 km mag zwemmen maar ook dat ik heeeeel hard daarvoor moet gaan trainen. Dat wordt dus 3x in de week zwemmen en 2x in de week lopen.
Het meelezen heeft me geïnspireerd om telkens maar weer de schoentjes aan te trekken, dus allemaal bedankt daarvoor!
Ja/nee, heb zes rustdagen in een week.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat zijn grote plannen![]()
Inmiddels al meer gehobbeld?
/lurkmodus aan het strand
Welkom!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:25 schreef triskellen het volgende:
Heb de afgelopen weken veel met jullie mee gelezen. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met Evy start to run. Dit is mijn laatste week en morgen hoop ik voor het eerst de 5 km te lopen. Ik zou het geen hardlopen willen noemen want mijn tempo ligt niet zo hoog.... maar heee ik kan gewoon 5 kilometer joggen zonder te wandelen! Dat kon ik een paar maanden geleden nog niet :-)
Inmiddels heb ik het schema 5-10 km op mijn telefoon en heb ik mezelf ook beloond met een garmin forerunner 610. Ik weet het, het is een grote beloning voor iemand die nog maar net 5 km kan lopen maar ja, ik wil/moet/zal gemotiveerd blijven en wil/moet/zal niet opgeven :-)
De 5-10 km zal wel iets langer duren omdat ik in mijn sportieve enthousiasme heb besloten mee te doen aan de Royal Amstel Swim. Dat betekent dat ik eind augustus 2,5 km mag zwemmen maar ook dat ik heeeeel hard daarvoor moet gaan trainen. Dat wordt dus 3x in de week zwemmen en 2x in de week lopen.
Het meelezen heeft me geïnspireerd om telkens maar weer de schoentjes aan te trekken, dus allemaal bedankt daarvoor!
Dat gaat je zeker lukken! Het is echt een prachtig ding. I love gadgets.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:37 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Welkom!Hier ook een Garmin 610 in het vooruitzicht gesteld, hoor.
Dat is mijn probleem ook, gadgets...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:43 schreef triskellen het volgende:
[..]
Dat gaat je zeker lukken! Het is echt een prachtig ding. I love gadgets.
Hier hetzelfde.. ik probeer mezelf nog af te remmen gezien de prijs van zo'n 610 en voor mezelf te verantwoorden dat ik echt nog even beter kan wachten. Was hij een tikkeltje goedkoper geweest had ik hem al lang gehaald..quote:
Mag ik vragen waarom jij zenuwachtig bent voor de Marikenloop?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
* ..-._---_-.- is nu al zenuwachtig voor de Marikenloop van morgen.
Wat een heerlijk gevoel is dat hè!!! Dat je nu iets kan wat je weken geleden nooit gedacht had. En zo wordt het hardlopen steeds leuker en verslavenderquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:53 schreef Nirak het volgende:
ik heb vanmorgen gewoon 3 km gelopen binnen 24 minuten
In totaal aan 1 ruk dus 3.13 km in 24 minuten en 10 seconden
http://www.endomondo.com/workouts/194346399/8270328
* Nirak trots is
Netjes!!!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:53 schreef Nirak het volgende:
ik heb vanmorgen gewoon 3 km gelopen binnen 24 minuten
In totaal aan 1 ruk dus 3.13 km in 24 minuten en 10 seconden
http://www.endomondo.com/workouts/194346399/8270328
* Nirak trots is
Duurt gelukkig nog evenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]Maar voor dat ik dat doe moet ik jou met gemak achter me kunnen laten...
Haha, herkenbaar. Ik moet mezelf ook afremmen. Aanbieding loopt af eind mei, eind juni pas vakantiegeld, en begin juli pas de 5K, hopelijk dan. Lastig...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:54 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Hier hetzelfde.. ik probeer mezelf nog af te remmen gezien de prijs van zo'n 610 en voor mezelf te verantwoorden dat ik echt nog even beter kan wachten. Was hij een tikkeltje goedkoper geweest had ik hem al lang gehaald..
Nah, het is ook niet dat ie dan opeens superduur wordt:quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:58 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar. Ik moet mezelf ook afremmen. Aanbieding loopt af eind mei, eind juni pas vakantiegeld, en begin juli pas de 5K, hopelijk dan. Lastig...
Thanks! Toch een geruststelling.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:01 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Nah, het is ook niet dat ie dan opeens superduur wordt:
http://www.kieskeurig.nl/(...)gen/1031088/#prijzen
Zo denk ik ook. Tot ik dat 42KM lang kanquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:55 schreef Lula het volgende:
[..]
Wat een heerlijk gevoel is dat hè!!! Dat je nu iets kan wat je weken geleden nooit gedacht had. En zo wordt het hardlopen steeds leuker en verslavender
Al die vrouwen die praktisch langs mijn voordeur komen, daar word ik elk jaar knap nerveus vanquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom jij zenuwachtig bent voor de Marikenloop?![]()
Heb er ook zin in, denk dat de zenuwen vanavond komen ofzo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er ook best een tijdje over nagedacht en al kwijlend meerdere malen reviews van dat ding bekeken. Vond het ook niet te verantwoorden (nog maar 5 km en dan ook nog in een struikeltempo) maar eergisteren vond ik ineens dat ik best lief voor mezelf mocht zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:54 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Hier hetzelfde.. ik probeer mezelf nog af te remmen gezien de prijs van zo'n 610 en voor mezelf te verantwoorden dat ik echt nog even beter kan wachten. Was hij een tikkeltje goedkoper geweest had ik hem al lang gehaald..
SPOILER: intervalsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes aan iedereen die gaat lopen vandaag![]()
Daar ben ik ook nog niet helemaal over uit, al ben ik nu wel tevreden met de dingen die ik heb staan, maar soms denk ik.. dat moet anders.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:57 schreef hatsaflats het volgende:
Duurt gelukkig nog even
610 is fijn. Ik moet de schermpjes nog wel anders instellen, want daar had ik gisteren toch niet helemaal goed over nagedacht
Wat rent hij mooi op sommige momenten! Echt als een hertje! Bijv in het beginquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:31 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar ben ik ook nog niet helemaal over uit, al ben ik nu wel tevreden met de dingen die ik heb staan, maar soms denk ik.. dat moet anders.
Zodra ik nieuwe schoenen ga kopen moet je oppassen, dan gaat er geschiedenis geschreven worden.
Bazenfilm, dat zeker. Of je met nieuwe schoenen geschiedenis gaat schrijven valt nog te bezien. Hoeveel rek er nog in mijn prestaties zit ook.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:31 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daar ben ik ook nog niet helemaal over uit, al ben ik nu wel tevreden met de dingen die ik heb staan, maar soms denk ik.. dat moet anders.
Zodra ik nieuwe schoenen ga kopen moet je oppassen, dan gaat er geschiedenis geschreven worden.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Al die vrouwen die praktisch langs mijn voordeur komen, daar word ik elk jaar knap nerveus vanOw gezellig! Dus als we het koud hebben kunnen we bij jou op komen warmen?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel succes voor je vriendin en haar zusjelopen ze de 5km of de 10?
We gaan geschiedenis schrijven, of het vastgelegd word in de geschiedenisboeken is wat anders.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:45 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Bazenfilm, dat zeker. Of je met nieuwe schoenen geschiedenis gaat schrijven valt nog te bezien. Hoeveel rek er nog in mijn prestaties zit ook.
Volgens mij op 1 sec. Nee, op smart (weet niet wat de NL vertaling daarvan is).quote:Heb jij de GPS van je 610 trouwens op 1 seconde of op de standaardstand staan? Ik vind 'm met 1 seconde wat bibberig.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo dat was een leuk loopje. Klein maar prima georganiseerd. 7km en 14km startte gelijk. Denk een lopersveld van zo'n 700 man. We hadden als doel om rond de 6min/km te lopen met een negative split in de 2e ronde.
We stonden goed vooraan in het startvak, behoorlijk te blauwbekken in de wind. Half 11 het startschot en we waren weg. De eerste KM behoorlijk druk, maar er was goed te lopen. Al pratend hadden we voor we het wisten de eerste 5KM erop zitten met een gemiddelde ruim onder de 6min/km. Hier kwamen we ook de eerste wandelaars tegen en begonnen we groepen in te halen. Vooral die dikke mevrouw met piekhaar moesten we natuurlijk inhalen.
Toen waren we weer op de boulevard. Veel toeschouwers! Hier hebben we even een tandje versneldvlak voor de finish lijn stond arquero's vriendin en net na de finishlijn stond E.T. En de kids. We hadden 41 nog wat als doorkomst.
De mensen van de 7 KM moest links langs de hekken over de finishlijn en de 14KM. Rechts liep bijna niemandde 2e ronde was dus veel rustiger dan de eerste en we konden in een nog iets hoger tempo lopen. 10km in 58 minuten 23 ofzo. Dik 2 minuten van het 10KM PR van Arquero.
De laatste kilometers hebben we het tempo vast kunnen houden en uiteindelijk gefinishte in 1 uur 21 nog wat
Heerlijk gelopen, prima tijd dus zeer tevreden.
M'n 610 is ook in het Engels, dus dat komt goed uit. Dan zet ik 'm morgen daar wel weer op.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
We gaan geschiedenis schrijven, of het vastgelegd word in de geschiedenisboeken is wat anders.
[..]
Volgens mij op 1 sec. Nee, op smart (weet niet wat de NL vertaling daarvan is).
Top! Op naar de Vooroeverloop in 1:55quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo dat was een leuk loopje. Klein maar prima georganiseerd. 7km en 14km startte gelijk. Denk een lopersveld van zo'n 700 man. We hadden als doel om rond de 6min/km te lopen met een negative split in de 2e ronde.
We stonden goed vooraan in het startvak, behoorlijk te blauwbekken in de wind. Half 11 het startschot en we waren weg. De eerste KM behoorlijk druk, maar er was goed te lopen. Al pratend hadden we voor we het wisten de eerste 5KM erop zitten met een gemiddelde ruim onder de 6min/km. Hier kwamen we ook de eerste wandelaars tegen en begonnen we groepen in te halen. Vooral die dikke mevrouw met piekhaar moesten we natuurlijk inhalen.
Toen waren we weer op de boulevard. Veel toeschouwers! Hier hebben we even een tandje versneldvlak voor de finish lijn stond arquero's vriendin en net na de finishlijn stond E.T. En de kids. We hadden 41 nog wat als doorkomst.
De mensen van de 7 KM moest links langs de hekken over de finishlijn en de 14KM. Rechts liep bijna niemandde 2e ronde was dus veel rustiger dan de eerste en we konden in een nog iets hoger tempo lopen. 10km in 58 minuten 23 ofzo. Dik 2 minuten van het 10KM PR van Arquero.
De laatste kilometers hebben we het tempo vast kunnen houden en uiteindelijk gefinishte in 1 uur 21 nog wat
Leuk verslag!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Ren je eigenlijk op de maat van Evy's muziek? Dat is voor mij een manier om langzamer te lopen. Heel kut in het begin maar je went eraanquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:06 schreef Muis84 het volgende:
Les 11 zit er weer op!Geprobeerd te letten op mijn snelheid, zo langzaam mogelijk zonder om te vallen, en met resultaat: 0,01m/km langzamer!
![]()
![]()
Toch vandaag nergens last van, da's dan wel weer positief. Maandag loop ik een keer met mijn moeder, die loopt op een langzamer tempo, kijken of ik het dan WEL kan. Anders vrees ik dat dit gewoon mijn tempo is...![]()
Voor de geïnteresseerden:
http://www.endomondo.com/workouts/194360149/9947984
Volgens mij vat de gps op m'n telefoon mij alleen niet. Ik wandel naar het bos, ga daar pas lopen. Lijkt me dus stug dat die 'spike' aan het begin klopt, en twijfel nu dus ook aan de rest...
Voor zover ik weet wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:08 schreef Twinky het volgende:
[..]
Ren je eigenlijk op de maat van Evy's muziek? Dat is voor mij een manier om langzamer te lopen. Heel kut in het begin maar je went eraan
Je bemoeit je niet met mijn wedstrijd, je motiveert me en geeft me tips. Althans, zo zie ik het.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:54 schreef Onama het volgende:
[..]
Het lijkt een grote stap, van 5:45 naar 5:30. Maar als jij morgen daar op de parade staat en het sfeertje proeft, het publiek om je heen ziet, dan ga je automatisch sneller lopen. Tussen mijn normale trainingstempo en wedstrijdtempo zit zeker 30 seconden verschil. Publiek is zo oppeppend.
Maar je moet er wel zelf in geloven natuurlijk, als jij vanaf de start 5:45 gaat lopen omdat je dat al eens op de 15 hebt gedaan (wat naar mijn mening sowieso niet te vergelijken is, die laatste 5 maakt een groot verschil) dan kom je niet onder de 55.
Na ons loopje hoorde ik je nog zeggen "oh dat viel mee", alsje voor snelheid wil gaan morgen moet dat worden "Ik ben gesloopt, maar heb het wel gedaan".
Maargoed ik bemoei me teveel met jouw wedstrijd, het is natuurlijk jouw feestje en je moet doen waar je je prettig bij voelt. Maar ik heb gewoon het idee dat jij veel meer in je mars hebt dan je zelf doorhebt.
SPOILER: gadgetfreak?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:16 schreef slacker_nl het volgende:
nou niet echt gadget meer kledingfreak.SPOILER: gadgetfreak?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.had de foto's al gezien, ook van haar verzameling tights en shirt enzo
ik ben jaloers hoor....
en Nirak, goed gedaan hoor. en ik kan me ook nog even niets voorstellen bij 900 vrouwen bij elkaar
en swets en aquero, ook goed gedaan en mooie tijd!
Als jij tijdens een lekkere trainingsloop van 15 kilometer al 5.45 loopt, dan moet je voor de grap gewoon weggaan op 5.25 of 5.30 tijdens een 10km-wedstrijd. Gewoon kijken hoe lang je het volhoudt. Ik denk heel de wedstrijd namelijk. En als je het niet volhoudt, ga je pas dood na een kilometer of 8. Dan hoef je er nog maar 2 en dat hou je nog wel uit. Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd. En als je het niet probeert, weet je het nooit.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:15 schreef Levitas het volgende:
[..]
Je bemoeit je niet met mijn wedstrijd, je motiveert me en geeft me tips. Althans, zo zie ik het.
Eerlijk gezegd was ik van plan te gaan starten rond ongeveer 5:50, en dan van daaruit kijken hoe het gaat. Jij zegt dat ik niet op 5:45 moet starten. Bedoel je dan dat ik sneller zou moeten starten of juist niet?
Ik denk dat het ook een kwestie is van ervaring. Nooit een 10km op maximale snelheid gelopen, dus vind het lastig om in te schatten hoe snel ik moet lopen. Dan start ik liever iets te langzaam om harder te eindigen, met het risico om een langzamere tijd te eindigen dan dat ik snel start, mezelf uiteindelijk tegenkom en een nog langzamere tijd neerzet..
jullie kijken heel gelukkig!!:-) Gaaf!!!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
http://www.racetimer.se/n(...)imer_eu&race_id=1156
Enne... een bijna Zeddie![]()
[ afbeelding ]
geinponem!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Als het brandt of steekt is het foute boel. Een beetje druk of andere soort pijn is minder ergquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef LadyOracle het volgende:
Domme vraag misschien hoor, maar hoe weet je het verschil tussen gewoon spierpijn en shin splints? Ik ben door mn historie altijd bang dat ik iets verkeerd doe of overbelast en zit me dan toch een beetje nerveus te maken bij ieder pijntje.
Wat een toffe foto!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
hier sluit ik me wel bij aan. je kan alleen sneller lopen door harder te gaanquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:41 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als jij tijdens een lekkere trainingsloop van 15 kilometer al 5.45 loopt, dan moet je voor de grap gewoon weggaan op 5.25 of 5.30 tijdens een 10km-wedstrijd. Gewoon kijken hoe lang je het volhoudt. Ik denk heel de wedstrijd namelijk. En als je het niet volhoudt, ga je pas dood na een kilometer of 8. Dan hoef je er nog maar 2 en dat hou je nog wel uit. Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd. En als je het niet probeert, weet je het nooit.
Wat een supervette foto met best wel heel erg lekker weer daar in Nesselande!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Haha, topfoto!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Spierpijn zit in de spieren, shin splints in het bot. Je kan met shin splints bijvoorbeeld op je bot drukken en dan vergaan van de pijn. Dat is met spierpijn anders.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef LadyOracle het volgende:
Domme vraag misschien hoor, maar hoe weet je het verschil tussen gewoon spierpijn en shin splints? Ik ben door mn historie altijd bang dat ik iets verkeerd doe of overbelast en zit me dan toch een beetje nerveus te maken bij ieder pijntje.
Ik zou juist op de 15 km snelheid starten. Als je merkt dat je na een paar km harder kan, dan harder gaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:41 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als jij tijdens een lekkere trainingsloop van 15 kilometer al 5.45 loopt, dan moet je voor de grap gewoon weggaan op 5.25 of 5.30 tijdens een 10km-wedstrijd. Gewoon kijken hoe lang je het volhoudt. Ik denk heel de wedstrijd namelijk. En als je het niet volhoudt, ga je pas dood na een kilometer of 8. Dan hoef je er nog maar 2 en dat hou je nog wel uit. Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd. En als je het niet probeert, weet je het nooit.
Paul Tergat vindt 5.45 helemaal geen mooi gemiddelde, maar wandeltempo. Iedereen is anders, maar wat Jumparound zegt: je kan alleen maar harder gaan door harder te lopen. Als Levitas tijdens 15km trainen 5.45 loopt, kan hij een 10km-wedstrijd een stuk sneller dan dat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik zou juist op de 15 km snelheid starten. Als je merkt dat je na een paar km harder kan, dan harder gaan.
Maar kan aan mij liggen hoor. Ik start altijd erg langzaam (net gestart op 6.50en kwam na 10 km uit op een gemiddelde van 6.30. Ik loop hoe dan ook vrij traag dus).
Ik vind 5.45 echt een mooi gemiddelde op 15 km. Geloof niet dat ik dat ooit ga halen. 6 min zou al heel mooi zijn
Hallo hee Swets, het is echt niet de bedoeling van hardlopen dat je leuk op een foto terechtkomt. (...hoe doe je dat, ik wil dat ook)quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Een negative split is altijd mooi. Gewoon sneller eindigen dan je wegging, ik vind dat namelijk (bijna) altijd getuigen van inzicht in je eigen kunnen. Al maakt het geen drol uit als je een PR loopt fzo. Het is gewoon leuk om te zien en te lopen. Een positive split vind ik icky, omdat je vooral in die laatste km's zo hard op je bek kan gaan dat je eindtijd echt dramatisch wordt (zie YUR op de 42km of mezelf op de HM, dan laat je gewoon alles liggen in die laatste km's). Als je iets conservatiever loopt in het begin kan je op het einde gewoon meer.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:41 schreef mosselmossel het volgende:
Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd.
Tuurlijk, als je al tig evenementen hebt gelopen is dat allemaal best mooi ja. Maar als je, zoals Levitas en de meesten in dit topic, nog bijna geen evenementen hebt gelopen, moet je soms ook gewoon kijken wat 'je eigen kunnen' is. Dat weet je niet en daar zal je ook nooit achter komen als je niet af en toe (te) snel weg gaat. Tuurlijk kan je dan op je bek gaan en een prutstijd lopen. Boeien, je bent aan het leren. En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een negative split is altijd mooi. Gewoon sneller eindigen dan je wegging, ik vind dat namelijk (bijna) altijd getuigen van inzicht in je eigen kunnen. Al maakt het geen drol uit als je een PR loopt fzo. Het is gewoon leuk om te zien en te lopen. Een positive split vind ik icky, omdat je vooral in die laatste km's zo hard op je bek kan gaan dat je eindtijd echt dramatisch wordt (zie YUR op de 42km of mezelf op de HM, dan laat je gewoon alles liggen in die laatste km's). Als je iets conservatiever loopt in het begin kan je op het einde gewoon meer.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:42 schreef Lula het volgende:
[..]
jullie kijken heel gelukkig!!:-) Gaaf!!!
quote:
quote:
Bedankt!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Wat een supervette foto met best wel heel erg lekker weer daar in Nesselande!
quote:
De voorste (nummer 100) is Arquero, De achterste (nummer 485) ben ik.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Spierpijn zit in de spieren, shin splints in het bot. Je kan met shin splints bijvoorbeeld op je bot drukken en dan vergaan van de pijn. Dat is met spierpijn anders.
Die foto is leuk, dat is aquiro op de voorgrond? (ja, sorry, maar je nick goed uit m'n hoofd schrijven is een onmogelijkheid).
Hehehe, dit is ook voor het eerst dat ik behoorlijk al hardlopend op de foto sta. Of uberhaupt goed op een foto sta.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:22 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Hallo hee Swets, het is echt niet de bedoeling van hardlopen dat je leuk op een foto terechtkomt. (...hoe doe je dat, ik wil dat ook)
Mooie tijd trouwens.
Super fotoquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Dan verschillen we daarin van mening, ik denk dat leren lopen en leren waar je toe in staat bent ook betekend dat je leert spelen met je energie en je tempo om zo te weten waar je zit. Al geef ik je wel gelijk dat je niet weet waar je staat als je nooit de grenzen opzoekt. En op 6.00 weggaan als je traint op 5.45.. Dat deed ik ook, om vervolgens te negative splittenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:38 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je al tig evenementen hebt gelopen is dat allemaal best mooi ja. Maar als je, zoals Levitas en de meesten in dit topic, nog bijna geen evenementen hebt gelopen, moet je soms ook gewoon kijken wat 'je eigen kunnen' is. Dat weet je niet en daar zal je ook nooit achter komen als je niet af en toe (te) snel weg gaat. Tuurlijk kan je dan op je bek gaan en een prutstijd lopen. Boeien, je bent aan het leren. En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.
Niet denken, gewoon doen dusquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:38 schreef mosselmossel het volgende:
En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.
nee hoor, dat klopt niet. Shin splints is een verzamelnaam voor alle vooronderbeenklachten, zowel in het bot als in de spieren/pezen. Het komt altijd door overbelasting, dus door teveel/te snel willen of op een verkeerde manier bewegen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Spierpijn zit in de spieren, shin splints in het bot. Je kan met shin splints bijvoorbeeld op je bot drukken en dan vergaan van de pijn. Dat is met spierpijn anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |