abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:38:44 #126
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_126983628
Domme vraag misschien hoor, maar hoe weet je het verschil tussen gewoon spierpijn en shin splints? Ik ben door mn historie altijd bang dat ik iets verkeerd doe of overbelast en zit me dan toch een beetje nerveus te maken bij ieder pijntje.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_126983717
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:15 schreef Levitas het volgende:

[..]

Je bemoeit je niet met mijn wedstrijd, je motiveert me en geeft me tips. Althans, zo zie ik het.
Eerlijk gezegd was ik van plan te gaan starten rond ongeveer 5:50, en dan van daaruit kijken hoe het gaat. Jij zegt dat ik niet op 5:45 moet starten. Bedoel je dan dat ik sneller zou moeten starten of juist niet?

Ik denk dat het ook een kwestie is van ervaring. Nooit een 10km op maximale snelheid gelopen, dus vind het lastig om in te schatten hoe snel ik moet lopen. Dan start ik liever iets te langzaam om harder te eindigen, met het risico om een langzamere tijd te eindigen dan dat ik snel start, mezelf uiteindelijk tegenkom en een nog langzamere tijd neerzet..
Als jij tijdens een lekkere trainingsloop van 15 kilometer al 5.45 loopt, dan moet je voor de grap gewoon weggaan op 5.25 of 5.30 tijdens een 10km-wedstrijd. Gewoon kijken hoe lang je het volhoudt. Ik denk heel de wedstrijd namelijk. En als je het niet volhoudt, ga je pas dood na een kilometer of 8. Dan hoef je er nog maar 2 en dat hou je nog wel uit. Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd. En als je het niet probeert, weet je het nooit.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_126983740
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:

http://www.racetimer.se/n(...)imer_eu&race_id=1156

Enne... een bijna Zeddie *)

[ afbeelding ]
jullie kijken heel gelukkig!!:-) Gaaf!!!
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_126983815
quote:
Officiele uitslag:

[ afbeelding ]
geinponem!
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:46:05 #130
92409 Twinky
Little star.
pi_126983873
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef LadyOracle het volgende:
Domme vraag misschien hoor, maar hoe weet je het verschil tussen gewoon spierpijn en shin splints? Ik ben door mn historie altijd bang dat ik iets verkeerd doe of overbelast en zit me dan toch een beetje nerveus te maken bij ieder pijntje.
Als het brandt of steekt is het foute boel. Een beetje druk of andere soort pijn is minder erg :P
pi_126984148
quote:
Officiele uitslag:

[ afbeelding ]
Wat een toffe foto! _O_
pi_126984185
Mijn uitzicht als ik ga lopen.
Vaak uitgebreid met zwanen, eenden, ganzen en reigers :+

zaterdag 25 mei 2013 @ 13:55:37 #133
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_126984198
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:41 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Als jij tijdens een lekkere trainingsloop van 15 kilometer al 5.45 loopt, dan moet je voor de grap gewoon weggaan op 5.25 of 5.30 tijdens een 10km-wedstrijd. Gewoon kijken hoe lang je het volhoudt. Ik denk heel de wedstrijd namelijk. En als je het niet volhoudt, ga je pas dood na een kilometer of 8. Dan hoef je er nog maar 2 en dat hou je nog wel uit. Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd. En als je het niet probeert, weet je het nooit.
hier sluit ik me wel bij aan. je kan alleen sneller lopen door harder te gaan :P
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:56:35 #134
112150 Trebweb
Started running again
pi_126984238
quote:
Officiele uitslag:

[ afbeelding ]
Wat een supervette foto met best wel heel erg lekker weer daar in Nesselande!
pi_126984283
quote:
Officiele uitslag:

[ afbeelding ]
Haha, topfoto! ^O^
pi_126984293
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:57 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Haha, topfoto! ^O^
Dit! :D Wie is wie trouwens :P
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:58:45 #137
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126984315
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef LadyOracle het volgende:
Spierpijn zit in de spieren, shin splints in het bot. Je kan met shin splints bijvoorbeeld op je bot drukken en dan vergaan van de pijn. Dat is met spierpijn anders.

Die foto is leuk, dat is aquiro op de voorgrond? (ja, sorry, maar je nick goed uit m'n hoofd schrijven is een onmogelijkheid).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:00:35 #138
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_126984367
quote:

[..]

Ik zou juist op de 15 km snelheid starten. Als je merkt dat je na een paar km harder kan, dan harder gaan.
Maar kan aan mij liggen hoor. Ik start altijd erg langzaam (net gestart op 6.50 :@ en kwam na 10 km uit op een gemiddelde van 6.30. Ik loop hoe dan ook vrij traag dus).
Ik vind 5.45 echt een mooi gemiddelde op 15 km. Geloof niet dat ik dat ooit ga halen. 6 min zou al heel mooi zijn O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_126984947
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik zou juist op de 15 km snelheid starten. Als je merkt dat je na een paar km harder kan, dan harder gaan.
Maar kan aan mij liggen hoor. Ik start altijd erg langzaam (net gestart op 6.50 :@ en kwam na 10 km uit op een gemiddelde van 6.30. Ik loop hoe dan ook vrij traag dus).
Ik vind 5.45 echt een mooi gemiddelde op 15 km. Geloof niet dat ik dat ooit ga halen. 6 min zou al heel mooi zijn O+
Paul Tergat vindt 5.45 helemaal geen mooi gemiddelde, maar wandeltempo. Iedereen is anders, maar wat Jumparound zegt: je kan alleen maar harder gaan door harder te lopen. Als Levitas tijdens 15km trainen 5.45 loopt, kan hij een 10km-wedstrijd een stuk sneller dan dat.
pi_126985106
quote:
Officiele uitslag:

[ afbeelding ]
Hallo hee Swets, het is echt niet de bedoeling van hardlopen dat je leuk op een foto terechtkomt. (...hoe doe je dat, ik wil dat ook)

Mooie tijd trouwens.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:34:24 #141
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126985516
quote:
Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd.
Een negative split is altijd mooi. Gewoon sneller eindigen dan je wegging, ik vind dat namelijk (bijna) altijd getuigen van inzicht in je eigen kunnen. Al maakt het geen drol uit als je een PR loopt fzo. Het is gewoon leuk om te zien en te lopen. Een positive split vind ik icky, omdat je vooral in die laatste km's zo hard op je bek kan gaan dat je eindtijd echt dramatisch wordt (zie YUR op de 42km of mezelf op de HM, dan laat je gewoon alles liggen in die laatste km's). Als je iets conservatiever loopt in het begin kan je op het einde gewoon meer.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_126985666
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:34 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Een negative split is altijd mooi. Gewoon sneller eindigen dan je wegging, ik vind dat namelijk (bijna) altijd getuigen van inzicht in je eigen kunnen. Al maakt het geen drol uit als je een PR loopt fzo. Het is gewoon leuk om te zien en te lopen. Een positive split vind ik icky, omdat je vooral in die laatste km's zo hard op je bek kan gaan dat je eindtijd echt dramatisch wordt (zie YUR op de 42km of mezelf op de HM, dan laat je gewoon alles liggen in die laatste km's). Als je iets conservatiever loopt in het begin kan je op het einde gewoon meer.
Tuurlijk, als je al tig evenementen hebt gelopen is dat allemaal best mooi ja. Maar als je, zoals Levitas en de meesten in dit topic, nog bijna geen evenementen hebt gelopen, moet je soms ook gewoon kijken wat 'je eigen kunnen' is. Dat weet je niet en daar zal je ook nooit achter komen als je niet af en toe (te) snel weg gaat. Tuurlijk kan je dan op je bek gaan en een prutstijd lopen. Boeien, je bent aan het leren. En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 mei 2013 @ 14:41:18 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126985792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:42 schreef Lula het volgende:

[..]

jullie kijken heel gelukkig!!:-) Gaaf!!!
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:44 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

geinponem!
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:54 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Wat een toffe foto! _O_
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef Trebweb het volgende:

[..]

Wat een supervette foto met best wel heel erg lekker weer daar in Nesselande!
Bedankt!

quote:
17s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:57 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Dit! :D Wie is wie trouwens :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:58 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Spierpijn zit in de spieren, shin splints in het bot. Je kan met shin splints bijvoorbeeld op je bot drukken en dan vergaan van de pijn. Dat is met spierpijn anders.

Die foto is leuk, dat is aquiro op de voorgrond? (ja, sorry, maar je nick goed uit m'n hoofd schrijven is een onmogelijkheid).
De voorste (nummer 100) is Arquero, De achterste (nummer 485) ben ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:22 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hallo hee Swets, het is echt niet de bedoeling van hardlopen dat je leuk op een foto terechtkomt. (...hoe doe je dat, ik wil dat ook)

Mooie tijd trouwens.
Hehehe, dit is ook voor het eerst dat ik behoorlijk al hardlopend op de foto sta. Of uberhaupt goed op een foto sta.
pi_126985916
quote:
Officiele uitslag:

[ afbeelding ]
Super foto :D
Goed gelopen, mooie tijd!

Net terug van mijn 3km van de week :P ik ben nog steeds verliefd op mijn Garmin, maar ik woon wel in een onmogelijke buurt geloof ik :P Als ik rondjes door de straat ga rennen gaat hij een beetje vreemd doen... :+
http://www.endomondo.com/workouts/194409298/5661302
Maar veel beter dan hoe mijn telefoon het deed!

Mijn benen voelen wel een beetje vreemd ofzo. Langzamer lopen dan ik gewend ben is toch lastig, voelt een beetje "zwaar" in de kuiten ofzo.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:45:46 #145
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_126985942
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:38 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je al tig evenementen hebt gelopen is dat allemaal best mooi ja. Maar als je, zoals Levitas en de meesten in dit topic, nog bijna geen evenementen hebt gelopen, moet je soms ook gewoon kijken wat 'je eigen kunnen' is. Dat weet je niet en daar zal je ook nooit achter komen als je niet af en toe (te) snel weg gaat. Tuurlijk kan je dan op je bek gaan en een prutstijd lopen. Boeien, je bent aan het leren. En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.
Dan verschillen we daarin van mening, ik denk dat leren lopen en leren waar je toe in staat bent ook betekend dat je leert spelen met je energie en je tempo om zo te weten waar je zit. Al geef ik je wel gelijk dat je niet weet waar je staat als je nooit de grenzen opzoekt. En op 6.00 weggaan als je traint op 5.45.. Dat deed ik ook, om vervolgens te negative splitten :P
pi_126986017
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:38 schreef mosselmossel het volgende:
En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.
Niet denken, gewoon doen dus :) Thanks voor de tips/advies/motivatie :D
pi_126986124
Och, met de 5km ging ik vrij rap weg om de 4e km vrij langzaam te lopen en de 5e vrij hard te knallen. 10km ging ongeveer hetzelfde. Toch heb ik daar niet echt slechte tijden neergezet, vind ik :P (op de 10 ging ik weg met een beoogde tijd van sub 52 en de eerste km liep ik 4:24/km ;) lichtelijk overdreven, maar uiteindelijk 50:33 gelopen)

Natuurlijk is het mooi om een negatieve split te lopen en misschien had ik dan ook nog wel een tikje rapper gekund, maar idd, als je het niet probeert ga je nooit sneller. Komt met de ervaring denk ik. Ik zou idd gewoon doen en niet teveel denken. Gewoon beginnen en als je het gevoel hebt dat je dat geen 10km gaat volhouden wat langzamer, en als het te gemakkelijk gaat wat sneller.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:53:27 #148
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_126986210
Niet miepen maar lopen Levitas ;)
Je merkt vanzelf wel wat voor tempo lekker is en of je over hebt enzulks.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:53:31 #149
92409 Twinky
Little star.
pi_126986213
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:58 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

nee hoor, dat klopt niet. Shin splints is een verzamelnaam voor alle vooronderbeenklachten, zowel in het bot als in de spieren/pezen. Het komt altijd door overbelasting, dus door teveel/te snel willen of op een verkeerde manier bewegen.
Spierpijn is ook een soort overbelasting :P
pi_126986246
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:53 schreef Daywalk3r het volgende:
Niet miepen maar lopen Levitas ;)
Mooi gezegd. Het allerbelangrijkste is en blijft toch het genieten van het lopen. En dat ga ik doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')