Als jij tijdens een lekkere trainingsloop van 15 kilometer al 5.45 loopt, dan moet je voor de grap gewoon weggaan op 5.25 of 5.30 tijdens een 10km-wedstrijd. Gewoon kijken hoe lang je het volhoudt. Ik denk heel de wedstrijd namelijk. En als je het niet volhoudt, ga je pas dood na een kilometer of 8. Dan hoef je er nog maar 2 en dat hou je nog wel uit. Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd. En als je het niet probeert, weet je het nooit.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:15 schreef Levitas het volgende:
[..]
Je bemoeit je niet met mijn wedstrijd, je motiveert me en geeft me tips. Althans, zo zie ik het.
Eerlijk gezegd was ik van plan te gaan starten rond ongeveer 5:50, en dan van daaruit kijken hoe het gaat. Jij zegt dat ik niet op 5:45 moet starten. Bedoel je dan dat ik sneller zou moeten starten of juist niet?
Ik denk dat het ook een kwestie is van ervaring. Nooit een 10km op maximale snelheid gelopen, dus vind het lastig om in te schatten hoe snel ik moet lopen. Dan start ik liever iets te langzaam om harder te eindigen, met het risico om een langzamere tijd te eindigen dan dat ik snel start, mezelf uiteindelijk tegenkom en een nog langzamere tijd neerzet..
jullie kijken heel gelukkig!!:-) Gaaf!!!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
http://www.racetimer.se/n(...)imer_eu&race_id=1156
Enne... een bijna Zeddie![]()
[ afbeelding ]
geinponem!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Als het brandt of steekt is het foute boel. Een beetje druk of andere soort pijn is minder ergquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef LadyOracle het volgende:
Domme vraag misschien hoor, maar hoe weet je het verschil tussen gewoon spierpijn en shin splints? Ik ben door mn historie altijd bang dat ik iets verkeerd doe of overbelast en zit me dan toch een beetje nerveus te maken bij ieder pijntje.
Wat een toffe foto!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
hier sluit ik me wel bij aan. je kan alleen sneller lopen door harder te gaanquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:41 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als jij tijdens een lekkere trainingsloop van 15 kilometer al 5.45 loopt, dan moet je voor de grap gewoon weggaan op 5.25 of 5.30 tijdens een 10km-wedstrijd. Gewoon kijken hoe lang je het volhoudt. Ik denk heel de wedstrijd namelijk. En als je het niet volhoudt, ga je pas dood na een kilometer of 8. Dan hoef je er nog maar 2 en dat hou je nog wel uit. Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd. En als je het niet probeert, weet je het nooit.
Wat een supervette foto met best wel heel erg lekker weer daar in Nesselande!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Haha, topfoto!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Spierpijn zit in de spieren, shin splints in het bot. Je kan met shin splints bijvoorbeeld op je bot drukken en dan vergaan van de pijn. Dat is met spierpijn anders.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef LadyOracle het volgende:
Domme vraag misschien hoor, maar hoe weet je het verschil tussen gewoon spierpijn en shin splints? Ik ben door mn historie altijd bang dat ik iets verkeerd doe of overbelast en zit me dan toch een beetje nerveus te maken bij ieder pijntje.
Ik zou juist op de 15 km snelheid starten. Als je merkt dat je na een paar km harder kan, dan harder gaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:41 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Als jij tijdens een lekkere trainingsloop van 15 kilometer al 5.45 loopt, dan moet je voor de grap gewoon weggaan op 5.25 of 5.30 tijdens een 10km-wedstrijd. Gewoon kijken hoe lang je het volhoudt. Ik denk heel de wedstrijd namelijk. En als je het niet volhoudt, ga je pas dood na een kilometer of 8. Dan hoef je er nog maar 2 en dat hou je nog wel uit. Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd. En als je het niet probeert, weet je het nooit.
Paul Tergat vindt 5.45 helemaal geen mooi gemiddelde, maar wandeltempo. Iedereen is anders, maar wat Jumparound zegt: je kan alleen maar harder gaan door harder te lopen. Als Levitas tijdens 15km trainen 5.45 loopt, kan hij een 10km-wedstrijd een stuk sneller dan dat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik zou juist op de 15 km snelheid starten. Als je merkt dat je na een paar km harder kan, dan harder gaan.
Maar kan aan mij liggen hoor. Ik start altijd erg langzaam (net gestart op 6.50en kwam na 10 km uit op een gemiddelde van 6.30. Ik loop hoe dan ook vrij traag dus).
Ik vind 5.45 echt een mooi gemiddelde op 15 km. Geloof niet dat ik dat ooit ga halen. 6 min zou al heel mooi zijn
Hallo hee Swets, het is echt niet de bedoeling van hardlopen dat je leuk op een foto terechtkomt. (...hoe doe je dat, ik wil dat ook)quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Een negative split is altijd mooi. Gewoon sneller eindigen dan je wegging, ik vind dat namelijk (bijna) altijd getuigen van inzicht in je eigen kunnen. Al maakt het geen drol uit als je een PR loopt fzo. Het is gewoon leuk om te zien en te lopen. Een positive split vind ik icky, omdat je vooral in die laatste km's zo hard op je bek kan gaan dat je eindtijd echt dramatisch wordt (zie YUR op de 42km of mezelf op de HM, dan laat je gewoon alles liggen in die laatste km's). Als je iets conservatiever loopt in het begin kan je op het einde gewoon meer.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:41 schreef mosselmossel het volgende:
Echt, een positieve (of negatieve, ik hou die twee nooit zou uit elkaar) is echt niet boeiend tijdens een 10km-wedstrijd.
Tuurlijk, als je al tig evenementen hebt gelopen is dat allemaal best mooi ja. Maar als je, zoals Levitas en de meesten in dit topic, nog bijna geen evenementen hebt gelopen, moet je soms ook gewoon kijken wat 'je eigen kunnen' is. Dat weet je niet en daar zal je ook nooit achter komen als je niet af en toe (te) snel weg gaat. Tuurlijk kan je dan op je bek gaan en een prutstijd lopen. Boeien, je bent aan het leren. En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een negative split is altijd mooi. Gewoon sneller eindigen dan je wegging, ik vind dat namelijk (bijna) altijd getuigen van inzicht in je eigen kunnen. Al maakt het geen drol uit als je een PR loopt fzo. Het is gewoon leuk om te zien en te lopen. Een positive split vind ik icky, omdat je vooral in die laatste km's zo hard op je bek kan gaan dat je eindtijd echt dramatisch wordt (zie YUR op de 42km of mezelf op de HM, dan laat je gewoon alles liggen in die laatste km's). Als je iets conservatiever loopt in het begin kan je op het einde gewoon meer.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:42 schreef Lula het volgende:
[..]
jullie kijken heel gelukkig!!:-) Gaaf!!!
quote:
quote:
Bedankt!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef Trebweb het volgende:
[..]
Wat een supervette foto met best wel heel erg lekker weer daar in Nesselande!
quote:
De voorste (nummer 100) is Arquero, De achterste (nummer 485) ben ik.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Spierpijn zit in de spieren, shin splints in het bot. Je kan met shin splints bijvoorbeeld op je bot drukken en dan vergaan van de pijn. Dat is met spierpijn anders.
Die foto is leuk, dat is aquiro op de voorgrond? (ja, sorry, maar je nick goed uit m'n hoofd schrijven is een onmogelijkheid).
Hehehe, dit is ook voor het eerst dat ik behoorlijk al hardlopend op de foto sta. Of uberhaupt goed op een foto sta.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:22 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Hallo hee Swets, het is echt niet de bedoeling van hardlopen dat je leuk op een foto terechtkomt. (...hoe doe je dat, ik wil dat ook)
Mooie tijd trouwens.
Super fotoquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Dan verschillen we daarin van mening, ik denk dat leren lopen en leren waar je toe in staat bent ook betekend dat je leert spelen met je energie en je tempo om zo te weten waar je zit. Al geef ik je wel gelijk dat je niet weet waar je staat als je nooit de grenzen opzoekt. En op 6.00 weggaan als je traint op 5.45.. Dat deed ik ook, om vervolgens te negative splittenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:38 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je al tig evenementen hebt gelopen is dat allemaal best mooi ja. Maar als je, zoals Levitas en de meesten in dit topic, nog bijna geen evenementen hebt gelopen, moet je soms ook gewoon kijken wat 'je eigen kunnen' is. Dat weet je niet en daar zal je ook nooit achter komen als je niet af en toe (te) snel weg gaat. Tuurlijk kan je dan op je bek gaan en een prutstijd lopen. Boeien, je bent aan het leren. En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.
Niet denken, gewoon doen dusquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:38 schreef mosselmossel het volgende:
En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.
nee hoor, dat klopt niet. Shin splints is een verzamelnaam voor alle vooronderbeenklachten, zowel in het bot als in de spieren/pezen. Het komt altijd door overbelasting, dus door teveel/te snel willen of op een verkeerde manier bewegen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Spierpijn zit in de spieren, shin splints in het bot. Je kan met shin splints bijvoorbeeld op je bot drukken en dan vergaan van de pijn. Dat is met spierpijn anders.
Mooi gezegd. Het allerbelangrijkste is en blijft toch het genieten van het lopen. En dat ga ik doen!quote:
Zo is datquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:54 schreef Levitas het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Het allerbelangrijkste is en blijft toch het genieten van het lopen. En dat ga ik doen!
Het was eerst "niet zeiken maar lopen". Maar wat daar nu toch mee gebeurd is?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:53 schreef Daywalk3r het volgende:
Niet miepen maar lopen Levitas
Je merkt vanzelf wel wat voor tempo lekker is en of je over hebt enzulks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet helemaal eens. Als je echt alles er uit wil halen zal je toch wel rond een vlakke race moeten zitten. Een te negatieve split betekent dat je gewoon te sloom bent begonnen. Bij een wedstrijd kan je toch altijd wel meer en dan is het juist tof als je net even wat dieper gaat, wat dan een positieve split als gevolg kan hebben, maar wel een goede eindtijd. Daar hoort natuurlijk ook wel bij dat je een keer een echte kuttijd loopt met veel te positieve split.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Een negative split is altijd mooi. Gewoon sneller eindigen dan je wegging, ik vind dat namelijk (bijna) altijd getuigen van inzicht in je eigen kunnen. Al maakt het geen drol uit als je een PR loopt fzo. Het is gewoon leuk om te zien en te lopen. Een positive split vind ik icky, omdat je vooral in die laatste km's zo hard op je bek kan gaan dat je eindtijd echt dramatisch wordt (zie YUR op de 42km of mezelf op de HM, dan laat je gewoon alles liggen in die laatste km's). Als je iets conservatiever loopt in het begin kan je op het einde gewoon meer.
Ik zou dat bij een wedstrijd alleen doen als het de eerste keer zo'n afstand is; dan is het halen nog belangrijker dan snel lopen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:38 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je al tig evenementen hebt gelopen is dat allemaal best mooi ja. Maar als je, zoals Levitas en de meesten in dit topic, nog bijna geen evenementen hebt gelopen, moet je soms ook gewoon kijken wat 'je eigen kunnen' is. Dat weet je niet en daar zal je ook nooit achter komen als je niet af en toe (te) snel weg gaat. Tuurlijk kan je dan op je bek gaan en een prutstijd lopen. Boeien, je bent aan het leren. En leren doe je niet door (in zijn geval) veilig op 6.00 weg te gaan als hij in een training van de helft verder al 5.45 loopt. Dan ben je alleen maar aan het lopen om te lopen. Prima als dat je doel is, maar Levitas wil ook kijken waartoe hij uiteindelijk in staat is.
Negatieve splits zijn toch voor trainingenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin van mening, ik denk dat leren lopen en leren waar je toe in staat bent ook betekend dat je leert spelen met je energie en je tempo om zo te weten waar je zit. Al geef ik je wel gelijk dat je niet weet waar je staat als je nooit de grenzen opzoekt. En op 6.00 weggaan als je traint op 5.45.. Dat deed ik ook, om vervolgens te negative splitten
Spierpijn is geen overbelasting. Shin splints is inderdaad een verzamelnaam, voor vele dingen, maar shin splints is in eerste instantie dat je kleine haarscheurtjes in je scheenbeen ontwikkeld.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:53 schreef Twinky het volgende:
[..]
nee hoor, dat klopt niet. Shin splints is een verzamelnaam voor alle vooronderbeenklachten, zowel in het bot als in de spieren/pezen. Het komt altijd door overbelasting, dus door teveel/te snel willen of op een verkeerde manier bewegen.
Spierpijn is ook een soort overbelasting
Als zij lopen en ik met de kids langs het parcours staat is er niemand meer de deur open te doenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ow gezellig! Dus als we het koud hebben kunnen we bij jou op komen warmen?!
Veel succes voor je vriendin en haar zusjelopen ze de 5km of de 10?
Dat is dus niet bij iedereen zo. Maar misschien bij hem wel, daarom zeg ik ook dat het aan mij kan liggen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Paul Tergat vindt 5.45 helemaal geen mooi gemiddelde, maar wandeltempo. Iedereen is anders, maar wat Jumparound zegt: je kan alleen maar harder gaan door harder te lopen. Als Levitas tijdens 15km trainen 5.45 loopt, kan hij een 10km-wedstrijd een stuk sneller dan dat.
oe! gaaf!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:49 schreef hatsaflats het volgende:
Hoewel ik deze maand al veel teveel centjes heb uitgegeven aan hardloopspul, heb ik toch nog maar een extra jack besteld:
[ afbeelding ]
Hij matcht bij al m'n hardloopschoenen
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:49 schreef hatsaflats het volgende:
Gaafquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:49 schreef hatsaflats het volgende:
Hoewel ik deze maand al veel teveel centjes heb uitgegeven aan hardloopspul, heb ik toch nog maar een extra jack besteld:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:49 schreef hatsaflats het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dat was nog best een uitdaging.
Zes!?!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:59 schreef Arquero het volgende:
Om het even op z'n Rotterdams te zeggen: de tering, wat ging dat lekker!
We waren al redelijk vroeg aanwezig om in ieder geval nog een startnummer te regelen. Beetje zitten ouwehoeren en ondertussen trok de zon weg en wind kwam opzetten. Rond half 11 buiten klaar gaan staan en toen was het best koud. We stonden nog tegen de grille van een busje aangeplakt om wat warmte van de motor op te vangen
Maar om 11 uur mochten we los. Was best dringen eerste kilometer dus beetje slingeren. Sneller gestart dan we in gedachten hadden om in ieder geval wat warm te worden.
En verder heb ik eigenlijk alleen maar echt genoten van de loop. Goed weer, beetje ouwehoeren, lekker
Moet wel zeggen dat ik erg blij was dat ik samen met Swets liep. Hij loopt veel constanter dan ik en trok dan ook geregeld ff aan de rem en hield het tempo goed strak. Daar was wel ff lekker.
Zo heb ik dus alles bij elkaar 6 bekertjes gelopen vanmorgen, dat was toch wel ff leuk om te zien
Dit geeft goede hoop voor de HM In augustus
Dat klopt! Ik vond het ook al verbazingwekkend dat er dan toch nog zo'n tof jack uit is gekomenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dat was nog best een uitdaging.
http://www.zalando.nl/asi(...)e-as141b055-402.htmlquote:
Foto van de andere kantquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Ah thanks! Is die dan ook tegen regen? En weet jij toevallig of die heul warm is of valt dat wel mee?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:11 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dat klopt! Ik vond het ook al verbazingwekkend dat er dan toch nog zo'n tof jack uit is gekomen
[..]
http://www.zalando.nl/asi(...)e-as141b055-402.html
(met de code VIVAKORTING krijg je 10% korting op allesch bij Zalando)
Hij houdt vast wel wat regen tegen, maar daar heb ik 'm niet voor. Hoe warm ie is, geen idee. Ik weet ook niet wat voor stof het precies is, maar hij is op te vouwen en in de jaszak te stoppen, dus het zal wel gewoon fijn lichtgewicht zijn. Als de stof me niet bevalt gaat ie gewoon weer terug.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ah thanks! Is die dan ook tegen regen? En weet jij toevallig of die heul warm is of valt dat wel mee?
Hmhmhmhm, maar er zijn wel speciale regenjacks toch?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:21 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Hij houdt vast wel wat regen tegen, maar daar heb ik 'm niet voor. Hoe warm ie is, geen idee. Ik weet ook niet wat voor stof het precies is, maar hij is op te vouwen en in de jaszak te stoppen, dus het zal wel gewoon fijn lichtgewicht zijn. Als de stof me niet bevalt gaat ie gewoon weer terug.
Het maakt me niet uit als ikzelf nat word, het gaat me vooral om extra bescherming voor mijn telefoonquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:31 schreef hatsaflats het volgende:
Dat komt doordat het niet erg is als je van hardlopen nat wordtVolgens mij wordt een speciaal regenjack pas relevant als je echt heel ver gaat lopen. Windjacks houden ook nog vrij veel regen tegen, maar je kunt ook prima zonder jack door de regen hobbelen. Daarnaast zou ik na 6 lessen Evy nog geen 80eu neerleggen voor een jack.
Overenthousiast? Welkom in mijn wereld...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:31 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit als ikzelf nat word, het gaat me vooral om extra bescherming voor mijn telefoon. Maar na 6 lessen is wel een beetje overenthousiast ja
![]()
Falenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:31 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit als ikzelf nat word, het gaat me vooral om extra bescherming voor mijn telefoon. Maar na 6 lessen is wel een beetje overenthousiast ja
![]()
Ik geloof dat hier al vrij vaak het idee van een ziplock/boterhamzakje is geopperd. Veel goedkoper en waarschijnlijk nog effectiever ookquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:31 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
![]()
Ja klopt, maar daar komt dan een gat in voor de oortjes, ik word er een beetje spastisch vanquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:35 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik geloof dat hier al vrij vaak het idee van een ziplock/boterhamzakje is geopperd. Veel goedkoper en waarschijnlijk nog effectiever ook
Ik hoop ook dat ik vrij krijg!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:35 schreef Levitas het volgende:
Ik heb vandaag trouwens officieel vrij gevraagd voor de Ekiden. Volgens mij kan ik er vanuit gaan dat ik vrij ga krijgen, als ik m`n bazin zo hoorde. De ovb kan BIJNA weg!
Dan doe je je telefoon op z'n kop in die armband, dan zit het gaatje in de onderkant en moet de regen wel heel erg z'n best doen om erdoorheen te komen. Of gewoon zonder muziek lopen, kun je extra goed op je ademhaling lettenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:35 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja klopt, maar daar komt dan een gat in voor de oortjes, ik word er een beetje spastisch van
Twee goede opties wel, het leven is soms zo simpelquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:38 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dan doe je je telefoon op z'n kop in die armband, dan zit het gaatje in de onderkant en moet de regen wel heel erg z'n best doen om erdoorheen te komen. Of gewoon zonder muziek lopen, kun je extra goed op je ademhaling letten
Daar heb ik dus ook last van met die Spibelt...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:40 schreef Miezziej het volgende:
Ik prop mijn telefoon altijd in mijn spibelt, met koortje eruit. Tot nu toe gaat het goed
Mijn belt irriteert me wel steeds meerHij kruipt steeds omhoog, maakt niet uit of ik hem strakker of losser draag. Eerst geen last van. Draag nu wel een andere tight, mss komt het daardoor. Even kijken hoe ik het ga oplossen...
AVG. SPEEDquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:41 schreef Jero_nimo het volgende:
levitas, gewoon knallen morgen! Je kan denk ik ook nog makkelijk harder dan 5'30! In een wedstrijd kan je echt heel veel meer dan gewoon tijdens een training. Ik geloof nooit dat jij je kapot loopt op 5'20 zelfs al. Ik zou het ook gewoon proberen en 'Dood of de gladiolen!!!'Zo heb ik het ook gedaan, gewoon gaan en lekker knallen, je kunt het!!! Echt waar!
![]()
Ik ben net weer thuis van een LDL, wou eigenlijk een rondje van een km of 17/18 doen, maar had me verkeken op de afstand dus het werd iets langer. Gewoon lekker rustig begonnen en later steeds ietsje sneller gelopen. Mijn hartslag geloofde ik bijna niet zo laag bleef hij, echt heerlijk kunnen lopen!
Een mooie HM gelopen in een gemiddelde hartslag van 142, met recht een LDL!![]()
http://www.endomondo.com/workouts/194458605/2368823
Thanks voor je mooie woorden. Ik moet zeggen dat m`n vertrouwen echt gruwelijk begint te steigen zo!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:41 schreef Jero_nimo het volgende:
levitas, gewoon knallen morgen! Je kan denk ik ook nog makkelijk harder dan 5'30! In een wedstrijd kan je echt heel veel meer dan gewoon tijdens een training. Ik geloof nooit dat jij je kapot loopt op 5'20 zelfs al. Ik zou het ook gewoon proberen en 'Dood of de gladiolen!!!' Zo heb ik het ook gedaan, gewoon gaan en lekker knallen, je kunt het!!! Echt waar!
Dat is idd een hele mooie LDL. "Langzaam" én lang.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:41 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben net weer thuis van een LDL, wou eigenlijk een rondje van een km of 17/18 doen, maar had me verkeken op de afstand dus het werd iets langer. Gewoon lekker rustig begonnen en later steeds ietsje sneller gelopen. Mijn hartslag geloofde ik bijna niet zo laag bleef hij, echt heerlijk kunnen lopen!
Een mooie HM gelopen in een gemiddelde hartslag van 142, met recht een LDL!
Voor velen van ons is dat het wedstrijdtempo. Voor hem is het ook echt een LDL he. Shiiitquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:44 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
AVG. SPEED
5:04 min/km
![]()
Verbazingwekkend altijd
Die pace bij die hartslag!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:41 schreef Jero_nimo het volgende:
levitas, gewoon knallen morgen! Je kan denk ik ook nog makkelijk harder dan 5'30! In een wedstrijd kan je echt heel veel meer dan gewoon tijdens een training. Ik geloof nooit dat jij je kapot loopt op 5'20 zelfs al. Ik zou het ook gewoon proberen en 'Dood of de gladiolen!!!'Zo heb ik het ook gedaan, gewoon gaan en lekker knallen, je kunt het!!! Echt waar!
![]()
Een mooie HM gelopen in een gemiddelde hartslag van 142, met recht een LDL!![]()
Te weinig gegeten/energie.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:07 schreef acalaca het volgende:
Wow Jero_nimo je bent echt goed bezig! Jullie allemaal!!!!!!![]()
Ik heb trouwens een vraagje; ik ben net terug van 8 km (ik weet, is weinig) Maar op het laatste kreeg ik echt koude rillingen over mijn lijf echt niet normaal!!! Weten jullie wat het is? Of moet ik me gewoon niet aanstellen en hoort het bij het hardlopen
177 bij 6:19quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Whehehe 142 gemiddeld bij 5:04. Kom ik met 168 gemiddeld bij 5:45.
Nog zo eentje met raketten onder z'n schoenen, net als MDquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:41 schreef Jero_nimo het volgende:
![]()
Dat wou ik ook zeggen inderdaad, gewoon te weinig energie. En 8km is helemaal niet kort hoor! Hele mooie afstand!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:23 schreef acalaca het volgende:
[..]
Dankjewel voor je antwoord! Klinkt logisch
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:44 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
AVG. SPEED
5:04 min/km
![]()
Verbazingwekkend altijd
Over 2 jaar gewoon onder de 2 uur....quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:35 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]sorry...
![]()
Als jullie allemaal net zo lekker door blijven gaan als jullie nu doen loopt straks iedereen met deze stats. Lopen we over 2 jaar met de ekiden gewoon de marathon in 2'30
![]()
. Go FoK!
Over de afstand nog maar niet te beginnen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Whehehe 142 gemiddeld bij 5:04. Kom ik met 168 gemiddeld bij 5:45.
Jeetje wat lullig zeg... zeker omdat het je eerste wedstrijd is! Hoop dat het snel over is....quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:47 schreef Dynamic83 het volgende:
grrrr... sinds dinsdag last van wat pijn aan de buitenkant van mijn onderbeen. Gisteren voorzichtig 5km gedaan als test wat opzich wel goed ging (voelde het wel maar niet te erg). Maar heeft het blijkbaar niet goed gedaan, vanmorgen was het een stuk erger... Morgen mijn eerste wedstrijd, had gehoopt dat het wel te doen zou zijn maar begin het steeds somberder in te zien
Oei dat is echt jammer ja! Klinkt verdacht veel als shin-splints. En daar moet je wel mee uitkijken ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:47 schreef Dynamic83 het volgende:
grrrr... sinds dinsdag last van wat pijn aan de buitenkant van mijn onderbeen. Gisteren voorzichtig 5km gedaan als test wat opzich wel goed ging (voelde het wel maar niet te erg). Maar heeft het blijkbaar niet goed gedaan, vanmorgen was het een stuk erger... Morgen mijn eerste wedstrijd, had gehoopt dat het wel te doen zou zijn maar begin het steeds somberder in te zien
Shin splints wordt toch vaak van gezegd dat je tijdens het lopen zelf steeds meer last van krijgt, tot je niet eens meer kan lopen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:22 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Oei dat is echt jammer ja! Klinkt verdacht veel als shin-splints. En daar moet je wel mee uitkijken ja.Beterschap in ieder geval!
Dacht ik zelf ook aan, maar wat ik zo lees heb je het dan aan de binnenkant van je been. Zit bij mij echt aan de buitenkant, tussen de knie en de enkel in. Voel het bij het traplopen en bij het hardlopen het ergst. Is idd balen, ga morgen wel mee naar Brussel en beslis daar dan of ik wel of niet mee doe. Maar als het zo als nu is kan ik het maar beter laten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:22 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Oei dat is echt jammer ja! Klinkt verdacht veel als shin-splints. En daar moet je wel mee uitkijken ja.Beterschap in ieder geval!
Ik ben vast raar, maar ik draag hem onder mijn boezem.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:40 schreef Miezziej het volgende:
Ik prop mijn telefoon altijd in mijn spibelt, met koortje eruit. Tot nu toe gaat het goed
Mijn belt irriteert me wel steeds meerHij kruipt steeds omhoog, maakt niet uit of ik hem strakker of losser draag. Eerst geen last van. Draag nu wel een andere tight, mss komt het daardoor. Even kijken hoe ik het ga oplossen...
Toen het bij mij op het ergst was toen had ik er een beetje last van in het begin toen ik nog een rondje ging. Dacht eerst dat het gewoon spierpijn was, en onder het lopen werd het juist minder. De volgende dag liep ik mank, dat was echt een beetje nasty, zo pijnlijk. Maar bij mij was het inderdaad wel aan de binnenkant van het onderbeen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Shin splints wordt toch vaak van gezegd dat je tijdens het lopen zelf steeds meer last van krijgt, tot je niet eens meer kan lopen?
Is het niet de buitenkant van je knie?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:28 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Dacht ik zelf ook aan, maar wat ik zo lees heb je het dan aan de binnenkant van je been. Zit bij mij echt aan de buitenkant, tussen de knie en de enkel in. Voel het bij het traplopen en bij het hardlopen het ergst. Is idd balen, ga morgen wel mee naar Brussel en beslis daar dan of ik wel of niet mee doe. Maar als het zo als nu is kan ik het maar beter laten.
Draag je hem dan onder of over je shirt?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:31 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik ben vast raar, maar ik draag hem onder mijn boezem.
Dit.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:34 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Toen het bij mij op het ergst was toen had ik er een beetje last van in het begin toen ik nog een rondje ging. Dacht eerst dat het gewoon spierpijn was, en onder het lopen werd het juist minder. De volgende dag liep ik mank, dat was echt een beetje nasty, zo pijnlijk. Maar bij mij was het inderdaad wel aan de binnenkant van het onderbeen.
Onder mn jasje en boven mn shirt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:35 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Draag je hem dan onder of over je shirt?
Als je écht zekerheid wilt, zul je een opgeleid persoon ernaar moeten laten kijken. Die kan precies aanhoren wat je klachten zijn en specifiek voelen waar de pijn zit enzo. Het internet (en wij) kan dat niet..quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:46 schreef LadyOracle het volgende:
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik het verschil weet tussen shin splints en minder ernstige dingen. Ik heb pijn aan de binnenkant van mijn rechteronderbeen, alsof iemand erop drukt, maar het maakt niet echt uit verder wat ik doe, het is constant. Heb vanmiddag al allerlei sites af zitten struinen, maar veel concreter dan 'pijn in je onderbeen' wordt het niet.
Nee het zit echt lager als mijn knie, bij het afzetten is er een pijnlijke steek te voelen. Ga de site eens doorspitten misschien kan ik er idd wat op vinden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is het niet de buitenkant van je knie?
www.blessureaanwijzer.nl kan je wellicht nog wijzer maken.
Kijk probleem, boezem is een groot woord voor wat ik heb...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:31 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik ben vast raar, maar ik draag hem onder mijn boezem.
Auw... Beterschap!!!!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:58 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Nee het zit echt lager als mijn knie, bij het afzetten is er een pijnlijke steek te voelen. Ga de site eens doorspitten misschien kan ik er idd wat op vinden.
Pak je scheenbeenbot tussen duim en wijsvinger net onder je knie vast en schuif je hand nu, terwijl je duim en wijsvinger stevig tegen het bot aanhoudt, naar beneden. Heb je een pijnlijkere plek? Dan zijn het shin splints.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:46 schreef LadyOracle het volgende:
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik het verschil weet tussen shin splints en minder ernstige dingen. Ik heb pijn aan de binnenkant van mijn rechteronderbeen, alsof iemand erop drukt, maar het maakt niet echt uit verder wat ik doe, het is constant. Heb vanmiddag al allerlei sites af zitten struinen, maar veel concreter dan 'pijn in je onderbeen' wordt het niet.
Ik voel het bij beweging en in rust, het is niet rood of gezwollen, het doet niet meer zeer als ik erin prik dan op andere plekken, maar het voelt gewoon alsof er iemand met zn vinger in mn been prikt af en toe. Op een schaal van 1 tot 10 geef ik het niet meer dan een 2.
Is er bijv een beweging waarbij het meer zeer zou moeten doen als het shin splints zijn? Met lopen zelf had ik geen last gisteren. Maar vanmiddag met stofzuigen wel (al had ik toen net oefeningen gedaan voor voeten/enkels/kuiten).
Wat een blijheidquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Erg herkenbaar en de klachten lijken erg op mijn kuitblessure van vorig jaar. In eerste instantie dacht ik ook aan shin splints, maar de symptomen zijn niet precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:58 schreef Dynamic83 het volgende:
[..]
Nee het zit echt lager als mijn knie, bij het afzetten is er een pijnlijke steek te voelen. Ga de site eens doorspitten misschien kan ik er idd wat op vinden.
Mooie negatieve splitquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Officiele uitslag:
[ afbeelding ]
Daar voel ik niets bij in ieder geval.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pak je scheenbeenbot tussen duim en wijsvinger net onder je knie vast en schuif je hand nu, terwijl je duim en wijsvinger stevig tegen het bot aanhoudt, naar beneden. Heb je een pijnlijkere plek? Dan zijn het shin splints.
Ja, als het erger wordt zal ik dat zeker doen. Maar heb al even genoeg geld naar de fysio gebracht dit jaar, dus als het niet nodig is, laat ik het liever. ;-)quote:Op zaterdag 25 mei 2013 18:49 schreef Levitas het volgende:
[..]
Als je écht zekerheid wilt, zul je een opgeleid persoon ernaar moeten laten kijken. Die kan precies aanhoren wat je klachten zijn en specifiek voelen waar de pijn zit enzo. Het internet (en wij) kan dat niet..
spannend, veel succes en plezier morgenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:23 schreef SEMTEX het volgende:
Morgen Marikenloop... zenuwachtigwel al alles klaar gelegd..
[ afbeelding ]
Je hebt in ieder geval genoeg veiligheidsspeldenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:23 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:26 schreef linebear het volgende:
[..]
spannend, veel succes en plezier morgen
Hier ook zenuwen!!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:23 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Hey, dat is volgens mij even geleden! Heel veel succes morgen!!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:23 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
We moeten niet naast elkaar gaan staan, maar per persoon matchen we goedquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:39 schreef SEMTEX het volgende:
Mooie matching outfitsJullie ook succes morgen!
Wat heeft je mams (toch?) hippe sloffen!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hier ook zenuwen!!en alles al klaargelegd
[ afbeelding ]
Succes morgenwij juichen voor je!
Ze is d'r ook heel blij mee, zegt ze! Dat ze maar snel mogen lopenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:42 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Wat heeft je mams (toch?) hippe sloffen!
Nou, bij de CPC was het echt verstenend koudquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:49 schreef DeeBee het volgende:
Ik pak morgenochtend m'n spullen wel even in, ben vooral benieuwd naar het weer.
Had wel beter weer verwacht dan bij de CPC, maar is bijna vergelijkbaar...
Ik kom er net een beetje achter dat ik morgen wel heel vroeg moet vertrekken om op tijd te zijn, maar de CL-finale is al begonnen, dus ik heb nu ook niet veel tijd om het klaar te leggen. Dat wordt denk ik morgenochtend paniekerig mijn kast overhoop trekken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:52 schreef Nirak het volgende:
Wat leuk dat alles zo klaar ligtZijn er nou echt geen mensen die morgen nog dingen van het wasrek moeten trekken ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |