abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126891237
quote:
Rumoer in Londen. Midden in de stad zou een man zijn onthoofd die daarna in gevecht zouden zijn geraakt met hun zwaarden met de politie. Toegesnelde gewapende agenten zouden de twee aanvallers vervolgens hebben neergeschoten.

Op twitter is grote beroering onstaat. Spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen broeien dicht onder het schijnbaar vredige oppervlak. Een onthoofding zou daarbij niet helpen.

Maar nogmaals: de berichten zijn onbevestigd
quote:
TWO men have been shot after a man was beheaded in south east London today, according to reports.

The victim who was wearing a Help For Heroes t-shirt was attacked by a attackers who eyewitnesses said were hacking at him like a piece of meat.

Cops have sealed off parts of Woolwich close to the Royal Artillery Barracks.

Armed police were called to the scene and shocking claims say cops may have fired at suspects alleged to have carried out the beheading attack.

Local MP Nick Raynsford said the victim was a soldier.

A witness told LBC radio that the attackers were "chopping this guy to pieces, literally hacking at something like it was a piece of meat".

And pictures posted in Twitter appear to show three men lying on the road receiving medical attention.

The Metropolitan police would only say officers had been called to reports of an assault on John Wilson Street.

Scotland Yards police helicopter tweeted saying it was assisting with a "serious incident in the Thamesmead area".

Local MP Nick Rainsford told the BBC: "It's been verified one person is dead, two seriously injured".

Read more: http://www.thesun.co.uk/s(...)n.html#ixzz2U2JUsWHa
Fuck dat is erg, wat zou de reden zijn?

Update: Het zou gaan om een soldaat en de daders zouden hebben gezegd: 'We zijn het helemaal zat'. Zou kunnen gaan om wraak.
http://www.welingelichtek(...)klaarlichte-dag.html
Liveblog: http://www.bbc.co.uk/news/uk-22630304

pi_126891243
2 donkere mensen (afrikanen) met machetes die een soldaat doden, is blijkbaar genoeg om aan moslim terrorisme te linken
bij terrorisme denk ik aan aanslagen op een grotere schaal
dit is in mijn ogen gewoon een ziekelijke moordaanslag gepleegd door individuen
blijkbaar hadden ze het alleen op die soldaat gemunt
die bebloede afrikaan op die beelden sprak over moorden op hun vrouwen en was duidelijk in de war

[ Bericht % gewijzigd door yvonne op 23-05-2013 12:27:43 ]
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:28:31 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_126891266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:26 schreef PSV1990- het volgende:
2 donkere mensen (afrikanen) met machetes die een soldaat doden, is blijkbaar genoeg om aan moslim terrorisme te linken
die bebloede afrikaan op die beelden sprak over moorden op hun vrouwen en was duidelijk in de war
Het is een incident. Het zijn individuen. Niks met de islam te maken.

[ Bericht % gewijzigd door yvonne op 23-05-2013 12:27:45 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_126891268
quote:
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers

Ja dus.
pi_126891283
quote:
Jij gaat nu keihard door de bocht. Hij roept daarnaast religieuze leuzen tijdens en na de daad. Hij heeft het over de regering van Engeland. Dat maakt dat het een terroristisch karakter krijgt. Bij terrorisme worden niet altijd alleen maar autobommen gebruikt. Soms wordt iemand vermoord vanwege politieke en/of religieuze afkomst.
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:32:26 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_126891329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee hoor, ga verder slapen onder je steen.
Precies. Het zal hopelijk niet elke dag gebeuren maar ik vind dit geen incident. Ik denk dat er meer van deze gehersenspoelde fanatiekelingen rondlopen dan we denken. Het kan ook nog zo zijn dat door deze actie deze idioten zich alleen maar gesterkt gaan voelen in hun haatgevoelens en daardoor sneller in staat zijn om iets vreselijks zoals dit te gaan doen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:35:43 #7
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_126891392
quote:

Ik begrijp wat je bedoelt. In Nederland is er ook een student met een bijl doodgeslagen door iemand die behoorlijk in de war was maar als motief wel aangaf een soldaat te willen vermoorden.
Dat is ook nooit gelinkt aan terrorisme. Maar de daad van een gek.
Dat kan hier inderdaad net zo goed het geval zijn.

Echter dat terrorisme iets moet zijn op grote schaal ben ik het niet mee eens.
Kijk maar eens na het verleden.

Aldo Moro vermoord door de Rode Brigades
Hans Martin Schleyer vermoord door de RAF
Jurgen Ponto vermoord door de RAF

[ Bericht 0% gewijzigd door Waaghals op 23-05-2013 10:02:12 ]
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_126891393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:30 schreef PSV1990- het volgende:
Hoe noemen we de moorden op onschuldige Irakezen enAfganen die USA de laatse jaren heeft gepleegd...

oog om oog tand om tand
:O
Irak ... waar ze elkaar nog dagelijks opblazen.
MoslimA blaast MoslimB op in naam van alla
MoslimB blaast MoslimA op in naam van alla
:O
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_126891440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:29 schreef Disorder het volgende:

[..]

Jij gaat nu keihard door de bocht. Hij roept daarnaast religieuze leuzen tijdens en na de daad. Hij heeft het over de regering van Engeland. Dat maakt dat het een terroristisch karakter krijgt. Bij terrorisme worden niet altijd alleen maar autobommen gebruikt. Soms wordt iemand vermoord vanwege politieke en/of religieuze afkomst.
En als het om wraak gaat?
pi_126891447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is een incident. Het zijn individuen. Niks met de islam te maken.
individuen in het geloof van ultra collectivisme?
pi_126891453
Ach ja gekken heb je overal.
Ik neem aan dat de gemiddelde nl-er ook niet te spreken is over Tristen de winkelcentrum killer.
Net zoals 99% van de moslims deze daad afkeuren.

laters
pi_126891476
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

En als het om wraak gaat?
Dan kan het nog terreur zijn. In dit geval hou ik het op terreur gezien zijn uitspraken voor en na de daad.
pi_126891535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:40 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dan kan het nog terreur zijn. In dit geval hou ik het op terreur gezien zijn uitspraken voor en na de daad.
Uit zijn uitspraken kun je begrijpen dat het om wraak gaat. "Onze vrouwen en kinderen moeten zien dat mensen vermoord worden, jullie vrouwen en kinderen nu ook".

Dit was een gerichte wraakactie. Ze hebben heel specifiek een soldaat gepakt, en niemand van de omstanders.
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:55:14 #14
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:06:04 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126891964
quote:
De krant interviewde de scoutingleidster die de aanvallers aansprak. ''Ik dacht: ik kan hem beter aanspreken voordat hij nog iemand aanvalt. Deze mensen hebben meestal een boodschap, dus ik vroeg: wat wil je?'', vertelde de vrouw aan de krant.
http://www.nu.nl/buitenla(...)aak-afghanistan.html

Toch lef hebben, ik had me mooi uit de voeten gemaakt, echt geen haar op mn hoofd dat ik zo'n man zou aanspreken.
Maar het gaat dus om wraak op het doden van moslims in Afghanistan.

Ik las ook dat ze militairen hadden gewaarschuwd alert te zijn, maar ik verwacht niet dat er nog meer idioten zijn die zo'n actie gaan uithalen.
pi_126891994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Toch lef hebben, ik had me mooi uit de voeten gemaakt, echt geen haar op mn hoofd dat ik zo'n man zou aanspreken.

Ik las ook dat ze militairen hadden gewaarschuwd alert te zijn, maar ik verwacht niet dat er nog meer idioten zijn die zo'n actie gaan uithalen.
Koele kikker inderdaad, voor hetzelfde geld heb je een mes tussen je ribben. Ze sprak hen ook aan omdat er blijkbaar kinderen rondliepen en ze de moordenaars wilde afleiden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_126892005
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:03 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ah, iemand die hier onderzoek naar gedaan heeft. Hoeveel % keurde het af?
Nou zeg het maar als jij het weet. Aan de vreugdevuren te zien geen 99% gok ik.
pi_126892016
In ieder geval mooi dat oom agent ze niet heeft doodgeschoten. Niks martelaren. Gewoon losers die de rest van hun leven wasknijpers mogen maken. Hopelijk met wat extra blijvend ongemak van de schotwonden die ze hebben opgelopen.

Nu nog even wachten wat het onderzoek brengt. Op de BBC gaat het nu toch de religieuze ipv politieke kant op.
pi_126892027
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Haha die vrouw denkt als ik lief tegen ze bent, luisteren ze wel naar me.
pi_126892094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee, jij bent er zo zeker van dat minder dan 99% is. Dus aan jou om te vertellen hoeveel precies/ongeveer.
pi_126892182
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, jij bent er zo zeker van dat minder dan 99% is. Dus aan jou om te vertellen hoeveel precies/ongeveer.
Waarom zou ik ? Al zou ik dat kunnen bewijzen dan geloven jullie het toch niet.
pi_126892369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom zou ik ? Al zou ik dat kunnen bewijzen dan geloven jullie het toch niet.
FF snel ninja editie?
Eerst stond er "buh buh buh omgekeerde bewijslast".

Maar JIJ begon hier mee
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

net zoals 99% van de moslims 9/11 afkeurde zeker ?
Dus nogal wiedes dat jij iets moet bewijzen hè?

Maar als jij het kunt bewijzen aan de hand van een onderzoek onder alle moslims op de wereld geloof ik je direct.

Het is gewoon slap gelul dat ik al 1000 keer eerder heb gehoord. Er stond een groepje Palestijnen te dansen op 9/11, dus meteen alle moslims over 1 kam scheren.
pi_126892479
Kunnen we nu weer terug naar het reguliere religieuze geweld, in plaats van het religieuze geweld van een tijdje terug?
pi_126892490
quote:
Ze konden geen drones sturen.
pi_126892512
quote:
Dit is terrorisme.. Praat dit niet goed ajb..
pi_126892528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:55 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Ja dat is best ziekelijk. Plus het constante gegeneraliseer van het westen als een groot kwaad as. Hij is geen haar beter dan mensen die moslims generaliseren en heeft het zelf gewoon niet door.
Klopt, al krijgen deze topics heel snel een "Bush jr' niveau. Of je bent voor ons (zonder voorbehoud) of tegen. Als je aangeeft dat je niet alle moslims ter verantwoording kan roepen voor deze daad zit je al snel in groep 2.

Ik vind dat Psv1990 echter verder gaan dan dit. Hij gaat mee in het wij - zij denken. En voelt vanuit zijn waarschijnlijk islamitische achtergrond de behoefte om de motieven (niet de daad) te verdedigen.

Ik vind dat er onderscheid gemaakt dient te worden tussen terrorisme met islamitisch oogmerk (uit hoofde van de islam) en terrorisme door daders met een islamitische achtergrond. Ik neig hier naar het 2e.
pi_126892543
quote:

[..]

Hoe noemen we de moorden op onschuldige Irakezen enAfganen die USA de laatse jaren heeft gepleegd...

oog om oog tand om tand
:') Het betreft hier een Brit. Ik weet niet.
pi_126892548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:08 schreef IntensiveGary het volgende:
In ieder geval mooi dat oom agent ze niet heeft doodgeschoten. Niks martelaren. Gewoon losers die de rest van hun leven wasknijpers mogen maken. Hopelijk met wat extra blijvend ongemak van de schotwonden die ze hebben opgelopen.
Signed.
pi_126892561
Op klaarlichte dag in Londen worden aangereden en daarna met een machete aan je einde komen :{ .

Inderdaad een ziekelijke moordaanslag, zou dit toch wel onder terrorisme plaatsen, ook al is het door een paar individuen gedaan.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_126892579
quote:

[..]

oog om oog tand om tand
Als het moslim zijn niks met deze aanslagen te maken heeft. Wat hebben deze moorden er dan mee te maken?
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:36:57 #31
179534 Waaghals
pi_126892632
In Nederland is dit toch ook gebeurd, dat veroorzaakte minder ophef dan dit.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:38:06 #32
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_126892667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:36 schreef Waaghals het volgende:
Wanneer dan? :?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_126892674
quote:
99s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:33 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Op klaarlichte dag in Londen worden aangereden en daarna met een machete aan je einde komen :{ .

Inderdaad een ziekelijke moordaanslag, zou dit toch wel onder terrorisme plaatsen, ook al is het door een paar individuen gedaan.
Verrassend veel overeenkomsten met de moord op Theo van Gogh.

quote:
Was ook genoeg ophef over, dit wordt gewoon meer opgepikt door de wereldpers.
pi_126892710
quote:
Andere tijd en de dader stond niet voor een camera, met meat cleaver nog in de bebloede handen, een verklaring te geven en de rest van de westerse wereld te bedreigen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:43:09 #35
179534 Waaghals
pi_126892779
pi_126892781
Staat helemaal los van elkaar. Bij Theo was een dolgedraaide idioot die niet kon leven met andersdenkenden .. Hier gaat het toch meer richting doelgerichte aanval op een soldaat op klaarlichte dag om zoveel mogelijk aandacht te krijgen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:44:01 #37
179534 Waaghals
pi_126892805
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:43 schreef Chadi het volgende:
Staat helemaal los van elkaar. Bij Theo was een dolgedraaide idioot die niet kon leven met andersdenkenden .. Hier gaat het toch meer richting doelgerichte aanval op een soldaat op klaarlichte dag om zoveel mogelijk aandacht te krijgen.
Zie post boven je
pi_126892823
quote:
Oké wist niet dat dat zijn motief was.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:44:38 #39
399583 AlexJones
YOU'VE BEEN EXPOSED
pi_126892829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

net zoals 99% van de moslims 9/11 afkeurde zeker ?
Haha 99%.

Ik meende laatst nog een boel polls te lezen waarin een schrikwekkend groot aantal (niet de meerderheid maar wel een groot deel) aangaf OK te zijn met de 7/7 aanslagen, UK verdient terreur, ja ik zou geweld gebruiken, ja ik wil sharia, etc.

http://markhumphrys.com/islam.uk.html - opinion polls
pi_126892832
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:44 schreef Peunage het volgende:

[..]

Uit zijn uitspraken kun je begrijpen dat het om wraak gaat. "Onze vrouwen en kinderen moeten zien dat mensen vermoord worden, jullie vrouwen en kinderen nu ook".

Dit was een gerichte wraakactie. Ze hebben heel specifiek een soldaat gepakt, en niemand van de omstanders.
Bij terreur gaat het natuurlijk om de angst. Je probeert politieke doelen te bereiken door angst te zaaien die de samenleving ontwricht. Dat is een tactiek die zich duidelijk onderscheidt van het gebruik van geweld om de slagkracht van de vijand aan te tasten.

Dat het een militair betreft wil niet zeggen dat het niet om het zaaien van angst gaat. Het is eerder een legitiem doelwit, maar het uiteindelijk doel blijft angst. Maar vaak loopt het wat door elkaar en we zien ook aldoor militaire acties die meer gericht zijn op angst dan tegen militaire slagkracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 23-05-2013 10:01:24 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_126892842
En in UK/GB is iets soortgelijks (kelen doorhakken met reli-oogmerk) ook wel vaker voorgekomen:
http://en.wikipedia.org/w(...)#Cut-throat_killings
pi_126892869
Voor de mensen die doen alsof dit geen terroristische daad is;

quote:
• Terrorisme
Georganiseerde geweldpleging (individuele of collectieve aan slagen gijzeling, verwoesting) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken
pi_126892909
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:46 schreef Roarzcorp. het volgende:
Voor de mensen die doen alsof dit geen terroristische daad is;

[..]

Dat kan je alsnog alle kanten op uitleggen. Iedere kogel die wij in die landen afschieten valt daar namelijk ook onder.
pi_126893003
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat kan je alsnog alle kanten op uitleggen. Iedere kogel die wij in die landen afschieten valt daar namelijk ook onder.
Nee dat kwalificeert niet. Daarnaast zie ik ook geen wij. Maar een bepaald leger dat een daad uitvoert. Als het onrechtmatig is dan kwalificeert het als bezetting oid.
pi_126893045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:32 schreef controlaltdelete het volgende:

Ik denk dat er meer van deze gehersenspoelde fanatiekelingen rondlopen dan we denken.
Dat kan toch niet? Dan klapt je kop toch uit elkaar?
pi_126893061
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:51 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Nee dat kwalificeert niet. Daarnaast zie ik ook geen wij. Maar een bepaald leger dat een daad uitvoert. Als het onrechtmatig is dan kwalificeert het als bezetting oid.
Dat is met termen slingeren omdat je het niet onder dezelfde noemer wil plaatsen. Voor de mensen die het ondergaan voelt het exact hetzelfde als terrorisme.
pi_126893114
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:53 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is met termen slingeren omdat je het niet onder dezelfde noemer wil plaatsen. Voor de mensen die het ondergaan voelt het exact hetzelfde als terrorisme.
Of slinger jij juist met termen omdat je het specifiek daaronder wil laten vallen? Het bezetten van een gebied betekent overigens niet dat mensen niet bang kunnen zijn enz. dat wordt ook niet uitgesloten. Maar zo heet dat gewoon niet.
pi_126893134
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij terreur gaat het natuurlijk om de angst. Je probeert politieke doelen te bereiken door angst te zaaien die de samenleving ontwricht. Dat is een tactiek die zich duidelijk onderscheid van het gebruik van geweld om de slagkracht van de vijand aan te tasten.

Dat het een militair betreft wil niet zeggen dat het niet om het zaaien van angst gaat. Het is eerder een legitiem doelwit, maar het uiteindelijk doel blijft angst. Maar vaak loopt het wat door elkaar en we zien ook aldoor militaire acties die meer gericht zijn op angst dan tegen militaire slagkracht.
Jep, mee eens.
pi_126893164
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij terreur gaat het natuurlijk om de angst. Je probeert politieke doelen te bereiken door angst te zaaien die de samenleving ontwricht. Dat is een tactiek die zich duidelijk onderscheid van het gebruik van geweld om de slagkracht van de vijand aan te tasten.

Indeed.
pi_126893205
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:55 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Of slinger jij juist met termen omdat je het specifiek daaronder wil laten vallen? Het bezetten van een gebied betekent overigens niet dat mensen niet bang kunnen zijn enz. dat wordt ook niet uitgesloten. Maar zo heet dat gewoon niet.
Nee dat komt omdat er een andere term aan gehangen wordt die dan minder lading heeft voor sommigen.

Als we jouw definitie van terrorisme bekijken dan valt een bezetting daar onder. Lees maar:

• Terrorisme
Georganiseerde geweldpleging (individuele of collectieve aan slagen gijzeling, verwoesting) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken
pi_126893326
quote:
99s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:33 schreef Augustus_Thijs het volgende:

Je plaatst het onder terrorisme omdat het een ziekelijke moordaanslag is?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_126893371
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:59 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee dat komt omdat er een andere term aan gehangen wordt die dan minder lading heeft voor sommigen.

Als we jouw definitie van terrorisme bekijken dan valt een bezetting daar onder. Lees maar:

• Terrorisme
Het is niet *mijn* definitie maar een algemene definitie. Maar een bezetting houdt meer in dan alleen het bovenstaande dus denk dat deze definitie daarvoor niet toepasbaar is. Daarnaast denk ik dat de term bezetting niet per definitie een mindere lading heeft - door dat te zeggen doe je een hoop mensen die de Duitse of Japanse bezetting hebben overleefd tekort.
pi_126893381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:04 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Het is niet *mijn* definitie maar een algemene definitie. Maar een bezetting houdt meer in dan alleen het bovenstaande dus denk dat deze definitie daarvoor niet toepasbaar is. Daarnaast denk ik dat de term bezetting niet per definitie een mindere lading heeft - door dat te zeggen doe je een hoop mensen die de duitse of japanse bezetting hebben overleefd tekort.
Een bezetting is inderdaad erger dan terrorisme alleen . Dat ben ik met je eens.

Maar wij ( westen) bezetten geen enkel land in Afrika of het midden oosten. We plegen er wel elke dag een aanslag die niet eens het nieuws haalt.
pi_126893419
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:05 schreef Chadi het volgende:

[..]

Een bezetting is inderdaad erger dan terrorisme alleen . Dat ben ik met je eens.
Dat zeg ik ook niet. Maar een bezetting is in ieder geval een ruimer begrip dan louter terrorisme.
pi_126893480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:06 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar een bezetting is in ieder geval een ruimer begrip dan louter terrorisme.
dat zeg ik ook.
pi_126893511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:05 schreef Chadi het volgende:

[..]

Maar wij ( westen) bezetten geen enkel land in Afrika of het midden oosten. We plegen er wel elke dag een aanslag die niet eens het nieuws haalt.
Dat zou kunnen maar het is niet een race om aan te geven wie nou het meest vermoord/mishandeld/etc. wordt - Het westerse machtsspel is slecht en ook het oosterse terrorisme is slecht. Wie zijn de slachtoffers? Mensen die wel een normaal leven willen leiden.
pi_126893684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

dat zeg ik ook.
Het lijkt alsof jij wil aantonen dat een bezetting altijd slecht is en dat hoeft niet per se. Als een land een andere land bezet en scholen bouwt welvaart deelt etc. dan is een bezetting niet per se slecht. Dat ligt dan meer aan de visie van de ander. Terwijl terrorisme altijd een geweldadige daad is dus ongeacht de aanpak negatief is. Maargoed een geweldloze bezetting is verder ook zeldzaam, maar het bestaat.
pi_126893711
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:09 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Dat zou kunnen maar het is niet een race om aan te geven wie nou het meest vermoord/mishandeld/etc. wordt - Het westerse machtsspel is slecht en ook het oosterse terrorisme is slecht. Wie zijn de slachtoffers? Mensen die wel een normaal leven willen leiden.
Ik zie het niet als een race hoor. Vind het even evil.
Alleen zijn er mensen die oogkleppen op hebben en niet door hebben wat we de mensen eigenlijk aandoen in sommige delen van de wereld. Die scharen het graag onder andere noemers terwijl het effect op die mensen hetzelfde is.
pi_126893745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:14 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Het lijkt alsof jij wil aantonen dat een bezetting altijd slecht is en dat hoeft niet per se. Als een land een andere land bezet en scholen bouwt welvaart deelt etc. dan is een bezetting niet per se slecht. Dat ligt dan meer aan de visie van de ander. Terwijl terrorisme altijd een geweldadige daad is dus ongeacht de aanpak negatief is. Maargoed een geweldloze bezetting is verder ook zeldzaam, maar het bestaat.
Oh noem eens een land wat een ander land bezet en dat doet dan? Geweldloze bezetting bestaat niet. Zelfs de Dam kan je niet geweldloos bezetten bij een staking of protest :P
pi_126893810
Kunnen ze Auschwitz niet weer eens openen voor zulke gasten?

Disclaimer: niet voor alle moslims, want dat zeg ik nergens. Voordat ik weer een ban aan mn broek heb hangen door de linkse foknatie.
pi_126893929
Wat mij aan het filmpje vooral opviel, was dat er een mevr met een kinderwagen door het beeld liep er is net iemand vermoord en dan loop je daar gewoon langs ?
pi_126893954
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:19 schreef Funkel het volgende:
Kunnen ze Auschwitz niet weer eens openen voor zulke gasten?

Disclaimer: niet voor alle moslims, want dat zeg ik nergens. Voordat ik weer een ban aan mn broek heb hangen door de linkse foknatie.
Gast, really?
pi_126894058
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 23-05-2013 10:33:16 ]
pi_126894148
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:31 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Klopt, al krijgen deze topics heel snel een "Bush jr' niveau. Of je bent voor ons (zonder voorbehoud) of tegen. Als je aangeeft dat je niet alle moslims ter verantwoording kan roepen voor deze daad zit je al snel in groep 2.
Ik zag op het nieuws ook een man die bloemen neerlegde bij de plek waar het gebeurd was. Hij vertelde dat hij het slachtoffer zelf niet kende, hoewel hij een buurtbewoner is. Verder bood hij zijn medeleven aan omdat "dat het enige en het minste is wat hij doen kon". Ik weet zeker dat dit gebaar door velen op prijs gesteld wordt. Zo werkt het wel bij mij iig.

quote:
Ik vind dat Psv1990 echter verder gaan dan dit. Hij gaat mee in het wij - zij denken. En voelt vanuit zijn waarschijnlijk islamitische achtergrond de behoefte om de motieven (niet de daad) te verdedigen.
En dat is precies waar ik geen begrip voor heb of wens te hebben. Dat onderontwikkelde apen in verweggistan-landen de behoefte voelen om elkaar om onzinnige, kleingeestige, religieuze of stam-politieke non-issues uit te moorden, moeten ze zo voor zichzelf weten, maar laat het ajb DAAR! De islam hier in het westen heeft de kans om zich eindelijk eens boven het barbaarse apenrots beschavingsniveau uit te ontwikkelen, maar dan moet die idiote hang naar 4e eeuwse tradities en omgangsnormen wel overboord gezet worden. Zolang het salafisme een grotere aanhang heeft dan het soefisme is dat onmogelijk.

quote:
Ik vind dat er onderscheid gemaakt dient te worden tussen terrorisme met islamitisch oogmerk (uit hoofde van de islam) en terrorisme door daders met een islamitische achtergrond. Ik neig hier naar het 2e.
Waarom? Dit slaat werkelijk helemaal nérgens op. Terrorisme is terrorisme. Zelfs het aloude "de een zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder" gaat in deze niet op, aangezien moslims in Engeland simpelweg niet onderdrukt worden. Deze hele daad is van een verregaande idioterie, vergelijkbaar met de moord op Theo van Gogh. Fatsoenlijke mensen, van welke kleur, afkomst of religie dan ook, snappen dat. Wie dat niet doet is niet fatsoenlijk en heeft een abjecte moraal.
pi_126894422
NWS / [NWS FeedBack] geen betyar meer als TT

[ Bericht 83% gewijzigd door paddy op 23-05-2013 12:31:33 ]
pi_126894434
De kans is groot dat ik na deze post voor de rest van mijn leven door de CIA gevolgd ga worden maar goed ;)

Ik keur het geweld af, ieder slachtoffer is er een teveel maar de daders maken een valide punt. Dagelijks doden Engelse en Amerikaanse soldaten onschuldige mensen in Pakistan, Afghanistan, Noord Afrika en eerder Irak. Zij voeren een oorlog, en die oorlog wordt met een aanslag als deze naar het thuisland gebracht. Ik begrijp niet goed waarom we deze mensen terroristen noemen, terwijl iedereen zijn schouders ophaalt over alle onschuldige doden in de eerder genoemde landen. Engeland doet mee met de oorlog en krijgt nu een klap terug, en dan spreken we over een misselijkmakende daad. Het beschieten van bruiloften met drones omdat daar één verdachte aanwezig is die wederrechtelijk geëxecuteerd wordt, waar bij dan 'per ongeluk' (kun je wel inschatten toch) ook tientallen onschuldigen komen te overlijden is minstens net zo misselijkmakend, zo niet meer. Dit was tenminste nog een soldaat en dus een legitieme deelnemer aan deze oorlog.
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:41:18 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126894569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:37 schreef tanguay het volgende:
Dit was tenminste nog een soldaat en dus een legitieme deelnemer aan deze oorlog.
Als de daders niet uit een land komen waar de UK in staat van oorlog mee verkeert dan zijn het alsnog terroristen. Komen ze dat wel dan zijn het oorlogsmisdadigers omdat ze zich niet herkenbaar hebben gemaakt als strijdende partij.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_126894627
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als de daders niet uit een land komen waar de UK in staat van oorlog mee verkeert dan zijn het alsnog terroristen. Komen ze dat wel dan zijn het oorlogsmisdadigers omdat ze zich niet herkenbaar hebben gemaakt als strijdende partij.
Ja maar het punt is dat de UK/US in pakistan en noord Afrika in praktijk gewoon oorlogsdaden plegen maar officieel niet in oorlog zijn. Verder een drone op honderden meters hoogte kun je ook moeilijk zien als herkenbare strijdende partij. Het is minstens net zo'n laffe en ziekelijke manier van oorlog voeren.

Juridisch heb je gelijk hoor, maar ethisch gezien zie ik het verschil niet.
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:44:59 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_126894683
Hoe dan ook waren dit hoogstwaarschijnlijk geen mensen die een band hadden met omgekomen mensen bij een bruiloft, en al zeker geen Pakistanen
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:45:28 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126894701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:42 schreef tanguay het volgende:

[..]

Ja maar het punt is dat de UK/US in pakistan en noord Afrika in praktijk gewoon oorlogsdaden plegen maar officieel niet in oorlog zijn. Verder een drone op honderden meters hoogte kun je ook moeilijk zien als herkenbare strijdende partij. Het is minstens net zo'n laffe en ziekelijke manier van oorlog voeren.

Dan sleep je ze voor de rechter, oog om oog staat misschien wel in de bijbel maar niet in de wet.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_126894862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef stopnaald het volgende:

En dat is precies waar ik geen begrip voor heb of wens te hebben. Dat onderontwikkelde apen in verweggistan-landen de behoefte voelen om elkaar om onzinnige, kleingeestige, religieuze of stam-politieke non-issues uit te moorden, moeten ze zo voor zichzelf weten, maar laat het ajb DAAR!
Je zou een valide punt hebben wanneer die Britse militairen op hun eigen eilanden bleven.

Laten we wel even duidelijk vaststellen wie nou de agressor is en wie wiens 'way of life' met geweld wil veranderen.

quote:
Waarom? Dit slaat werkelijk helemaal nérgens op. Terrorisme is terrorisme. Zelfs het aloude "de een zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder" gaat in deze niet op, aangezien moslims in Engeland simpelweg niet onderdrukt worden.
Wat snap je niet aan de "global war on terrorism"?
pi_126894871
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:42 schreef tanguay het volgende:

[..]

Zijn de daders Afghanen/Irakezen dan? Of bedoel je eigenlijk te zeggen dat de islam in oorlog is met 't westen? En dat het daarom goed te begrijpen is dat dit soort figuren die staatsburger zijn van de UK een staatsburger van datzelfde land op straat onthoofden? Met andere woorden, bedoel je te zeggen dat moslims niet te vertrouwen zijn, ook al hebben ze de westerse nationaliteit?
pi_126894885
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan sleep je ze voor de rechter, oog om oog staat misschien wel in de bijbel maar niet in de wet.
Voor de rechter slepen? Nu hanteer je voor de ene partij wel een totaal andere maatstaf dan voor de andere partij. Deze landen arresteren in Afghanistan toch ook geen vijandelijke strijders om ze daarna te berechten? Nee, in een oorlog doodt je vijandige strijders simpelweg, dat is wat deze gasten ook doen.

Ik blijf erbij, dit is gewoon een oorlogsdaad, ik zie ethisch geen enkel verschil tussen wat de VS/Uk doen in de eerder genoemde landen en wat deze mensen doen. Behalve dan dat hier geen onschuldige burgers bij om zijn gekomen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:52:30 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_126894948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Je zou een valide punt hebben wanneer die Britse militairen op hun eigen eilanden bleven.

Laten we wel even duidelijk vaststellen wie nou de agressor is en wie wiens 'way of life' met geweld wil veranderen.
Okay laten we dat duidelijk vaststellen. De Britten, Al-Qaeda, de Taliban, de Moedjahedien, de Noordelijke Alliantie, Iran, de Sovjet-Unie, Saudi-Arabie, wie precies?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_126894953
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:50 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zijn de daders Afghanen/Irakezen dan? Of bedoel je eigenlijk te zeggen dat de islam in oorlog is met 't westen? En dat het daarom goed te begrijpen is dat dit soort figuren die staatsburger zijn van de UK een staatsburger van datzelfde land op straat onthoofden? Met andere woorden, bedoel je te zeggen dat moslims niet te vertrouwen zijn, ook al hebben ze de westerse nationaliteit?
Ik weet niet waar de daders vandaan komen, is dat al bekend?
Verder, UK en US voeren in veel meer landen oorlogshandelingen uit dan alleen Afghanistan en Irak.
pi_126895010
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:52 schreef tanguay het volgende:

[..]

Ik weet niet waar de daders vandaan komen, is dat al bekend?
Verder, UK en US voeren in veel meer landen oorlogshandelingen uit dan alleen Afghanistan en Irak.
Je weet niet waar de daders vandaan komen maar je vindt het wel terecht dat ze iemand doodhakken. Bedoel je daarmee te zeggen dat moslims het recht hebben om hier in 't westen mensen dood te hakken? Ongeacht of het land van hun ouders/grootouders daadwerkelijk in oorlog is met het land van het slachtoffer? Ik ben wel benieuwd naar je redenatie.
pi_126895068
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay laten we dat duidelijk vaststellen. De Britten, Al-Qaeda, de Taliban, de Moedjahedien, de Noordelijke Alliantie, Iran, de Sovjet-Unie, Saudi-Arabie, wie precies?
Laten we beginnen met er was eens olie :D
pi_126895098
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Je weet niet waar de daders vandaan komen maar je vindt het wel terecht dat ze iemand doodhakken. Bedoel je daarmee te zeggen dat moslims het recht hebben om hier in 't westen mensen dood te hakken? Ongeacht of het land van hun ouders/grootouders daadwerkelijk in oorlog is met het land van het slachtoffer? Ik ben wel benieuwd naar je redenatie.
Nee, ik ga er vanuit dat deze mensen uit landen komen waar de UK en/of de US oorlogshandelingen uitvoeren, ze geven in het filmpje namelijk aan dat hun vrouwen dit soort dingen dagelijks moeten meemaken. Als dit niet zo is, dan trek ik mijn argumenten ook terug. En nee niet zomaar mensen doodmaken, maar wel mensen die bij de strijdende partijen horen zoals soldaten of regeringsfunctionarissen.
pi_126895160
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:56 schreef tanguay het volgende:

[..]

maar wel mensen die bij de strijdende partijen horen zoals soldaten of regeringsfunctionarissen.
Die voeren alleen maar orders uit. Tenzij je parlementsleden bedoeld. En dan nog. dan moet je een klacht indienen bij de VN o.i.d
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 10:57:43 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_126895171
quote:

[..]

Nee, ik ga er vanuit dat deze mensen uit landen komen waar de UK en/of de US oorlogshandelingen uitvoeren, ze geven in het filmpje namelijk aan dat hun vrouwen dit soort dingen dagelijks moeten meemaken. Als dit niet zo is, dan trek ik mijn argumenten ook terug. En nee niet zomaar mensen doodmaken, maar wel mensen die bij de strijdende partijen horen zoals soldaten of regeringsfunctionarissen.
ze komen gewoon uit de UK, geboren en getogen

iig 1 van die gasten volgens de geruchten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_126895212
quote:

[..]

Oke, prima. Ik denk dat ze uit Afrika komen (ouders/grootouders), niet uit de door oorlog getroffen gebieden. Daarbij klonk hun accent alsof ze geboren zijn in de UK. Vandaar dat ik nogal skeptisch ben en ze hun religie als excuus gebruiken om los te gaan op onschuldigen.
pi_126895224
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:57 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Die voeren alleen maar orders uit. Tenzij je parlementsleden bedoeld
Ja natuurlijk voeren die alleen maar orders uit, maar zij kiezen daar bewust voor. Als jouw argument is dat je mensen niet mag doden die 'slechts orders' uitvoeren wordt het lastig oorlog voeren of niet?

Toen de VS irak binnen viel doden ze soldaten die slechts orders uitvoerden. Toen de Engelsen Duitse vliegtuigen neerknalden tijdens de BoB voerden die piloten ook slechts orders uit, wat is je punt?
pi_126895267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:59 schreef tanguay het volgende:

[..]

Ja natuurlijk voeren die alleen maar orders uit, maar zij kiezen daar bewust voor. Als jouw argument is dat je mensen niet mag doden die 'slechts orders' uitvoeren wordt het lastig oorlog voeren of niet?

Toen de VS irak binnen viel doden ze soldaten die slechts orders uitvoerden. Toen de Engelsen Duitse vliegtuigen neerknalden tijdens de BoB voerden die piloten ook slechts orders uit, wat is je punt?
Dat is bij oorlog natuurlijk altijd het geval. Maar als ze worden beoordeeld als vijandelijke strijders is de straf dan niet juist hoger? Executie?
pi_126895270
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:59 schreef tanguay het volgende:

[..]

Punt is dat je geweld (ongeacht je standpunt) altijd goed kan praten als je maar goed genoeg zoekt.
pi_126895299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:00 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is bij oorlog natuurlijk altijd het geval. Maar als ze worden beoordeeld als vijandelijke strijders is de straf dan niet juist hoger? Executie?
Ow ja natuurlijk. Ik zeg ook niet dat je deze mensen nu vrolijk vrij moet laten ofzo :P Ik zeg alleen dat de morele verontwaardiging ontzettend hypocriet is.
pi_126895326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Punt is dat je geweld (ongeacht je standpunt) altijd goed kan praten als je maar goed genoeg zoekt.
Ik wil dit niet goed praten, ik wil alleen aangeven dat het hypocriet is om het geweld van de ene strijdende partij (UK/US) goed te keuren, maar het geweld van de andere partij (die overigens niet de agressor was!) moreel te veroordelen.
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 11:02:10 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_126895350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:00 schreef tanguay het volgende:

[..]

Ow ja natuurlijk. Ik zeg ook niet dat je deze mensen nu vrolijk vrij moet laten ofzo :P Ik zeg alleen dat de morele verontwaardiging ontzettend hypocriet is.
nee krijgsgevangenkamp tot de war on terror voorbij is
pi_126895375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:00 schreef tanguay het volgende:

[..]

Zo hypocriet is 't niet. Het is alleen wel te verwachten bij oorlog. Mijn punt is alleen dat de verbondenheid altijd zo ontweken wordt. Omdat dit namelijk tot ongemakkelijke situaties kan leiden voor politiek correcte mensen. ;)
pi_126895379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:01 schreef tanguay het volgende:

[..]

Ik wil dit niet goed praten, ik wil alleen aangeven dat het hypocriet is om het geweld van de ene strijdende partij (UK/US) goed te keuren, maar het geweld van de andere partij (die overigens niet de agressor was!) moreel te veroordelen.
de aanslagen op de twin towers ?
pi_126895395
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:01 schreef tanguay het volgende:

[..]

Hangt ervanaf hoe je 9/11 beoordeelt. Of telt dat dan weer niet mee?
pi_126895401
quote:
Speknek schreef: Okay laten we dat duidelijk vaststellen. De Britten, Al-Qaeda, de Taliban, de Moedjahedien, de Noordelijke Alliantie, Iran, de Sovjet-Unie, Saudi-Arabie, wie precies?
De Britten willen, samen met die andere Angelsaksen, democratie en vrouwenemancipatie brengen, en 'vrije markten' natuurlijk. Al Qa'ida, de Talban en de Mudjahedin willen dat ze opdonderen uit hun landen en andere traditionele moslimgebieden.

Als de Angelsaksen hun militairen en wapens in eigen land hielden dan was dit conflict er niet.
pi_126895408
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:00 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zou frappant zijn als ze morgen los gelaten werden. Ze hebben duidelijk een negatieve invloed op onze samenleving. Alleen moet er wel gekeken worden naar waarom iemand zoiets doet. En het is wel erg makkelijk om dat dan snel onder de noemer van geloof fanatici te gooien zodat je jezelf geen spiegel hoeft voor te houden. En uiteindelijk zelf geen verantwoording hoeft af te leggen.
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 11:04:58 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_126895436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:02 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

de aanslagen op de twin towers ?
in het oorlogsrecht is dit een oorlogsmisdaad
en een misdaad tegen de menselijkheid oid

de aanslag op het Pentagon is twijfelachtig omdat dat een duidelijk militair doel is maar ze de passagiers niet hebben laten uitstappen ;)
pi_126895437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Zou frappant zijn als ze morgen los gelaten werden. Ze hebben duidelijk een negatieve invloed op onze samenleving. Alleen moet er wel gekeken worden naar waarom iemand zoiets doet. En het is wel erg makkelijk om dat dan snel onder de noemer van geloof fanatici te gooien zodat je jezelf geen spiegel hoeft voor te houden. En uiteindelijk zelf geen verantwoording hoeft af te leggen.
Persoonlijk geloof ik sterk in de combinatie daarvan. We moeten zowel oprotten uit het Midden-Oosten als alle extremistische moslims per direct deporteren.
pi_126895448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:03 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Hoe beoordeel jij 9/11 ? Want ik snap je punt in deze niet
pi_126895459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze komen gewoon uit de UK, geboren en getogen

iig 1 van die gasten volgens de geruchten
Nigeriaanse roots heb ik ergens gelezen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_126895469
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:05 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hoe beoordeel jij 9/11 ? Want ik snap je punt in deze niet
Als dit blijkbaar een oorlogshandeling is, dan is 9/11 een oorlogsverklaring. ;)
pi_126895508
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:03 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

hmm ja... Dat is een lastige. De meeste daders waren Pakistanen en geen Afghanen, en het is uitgevoerd door Al qaida (particuliere organisatie), niet de taliban (die op dat moment de macht hadden in Afghanistan).

Verder stonden de twin towers natuurlijk niet in de UK ;). Als je het legitiem acht dat de UK de vs steunt in hun strijd ook al waren zij geen partij, dan moet je het ook legitiem achten als mensen die niet in de betrokken landen wonen de andere partij steunen in de strijd.
pi_126895528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als dit blijkbaar een oorlogshandeling is, dan is 9/11 een oorlogsverklaring. ;)
Een oorlogsverklaring? Hoe bedoel je?
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 11:07:46 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_126895530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nigeriaanse roots heb ik ergens gelezen.
zou wel ironisch zijn
pi_126895541
de daders waren geen pakistanen, maar kwamen uit saoudi-arabie

de taliban bood onderdak aan al qaida dat is hun grote fout, als ze dat niet hadden gedaan, dan was er nooit een invasie gekomen
pi_126895542
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:07 schreef Chadi het volgende:

[..]

Een oorlogsverklaring? Hoe bedoel je?
De aanval die leidde tot de oorlog. Het binnenvallen van Polen. :P
pi_126895547
quote:

[..]

Daar heb je wel een goed punt natuurlijk. Maar de vraag is vanuit welke partij 9/11 een oorlogsverklaring was.
pi_126895558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:08 schreef tanguay het volgende:

[..]

Daar heb je wel een goed punt natuurlijk. Maar de vraag is vanuit welke partij 9/11 een oorlogsverklaring was.
Je gaat toch niet beweren dat het een inside job was. :D

Edit: Oh, denk dat je bedoelt welk land precies schuldig is. Dat is een lastige vraag natuurlijk. Daarom is dit ook zo'n grijs gebied op dit moment. Al sinds de middeleeuwen hebben we dit soort grensoverschrijdende haat tegen het westen niet meer gezien. Negeren van zo'n grote aanslag is ook weer geen optie natuurlijk.
pi_126895574
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:08 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat heb ik me wel eens laten vertellen ja #BNW
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_126895575
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:08 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

nee nee zo bedoel ik het totaal niet!
bekijk mijn vorige post even.
pi_126895616
quote:

[..]

Van wie? Was het een actie de regering van een bepaald land? Welke regering verklaart welke regering de oorlog?
pi_126895622
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:09 schreef tanguay het volgende:

[..]

nee nee zo bedoel ik het totaal niet!
bekijk mijn vorige post even.
Ninja edit van mij. ;)
pi_126895638
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Waarom? Dit slaat werkelijk helemaal nérgens op. Terrorisme is terrorisme. Zelfs het aloude "de een zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder" gaat in deze niet op, aangezien moslims in Engeland simpelweg niet onderdrukt worden. Deze hele daad is van een verregaande idioterie, vergelijkbaar met de moord op Theo van Gogh. Fatsoenlijke mensen, van welke kleur, afkomst of religie dan ook, snappen dat. Wie dat niet doet is niet fatsoenlijk en heeft een abjecte moraal.
Misschien leg ik het verkeerd uit. Ik bedoel niet dat het een erger is dan het ander. De daad dient veroordeeld te worden. Het ging me om de discussie. Als de islam geen belangrijk motief is, kunnen we een heel deel van de wellus/nietus discussie overslaan. Het wordt te snel: Islam dus slecht met de pavlovreactie, maar het westen met zijn drone aanvallen. Wellus, nietus.

Ik denk dat het hier om een paar moordadige gekken gaat, die hun verantwoording vinden in de Koran.
pi_126895643
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Van wie? Was het een actie de regering van een bepaald land? Welke regering verklaart welke regering de oorlog?
Dat zeg ik in vorige post. Heel erg grijs gebied omdat dit een nieuw soort oorlog is.
pi_126895644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:08 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

De aanval die leidde tot de oorlog. Het binnenvallen van Polen. :P
De oorlog was er allang. 9/11 is de eerste keer dat er zoveel slachtoffers vielen bij een verplaatsing van het slagveld naar de andere partij in deze, Normaal gesproken werd de oorlog buitenshuis uitgevochten en niet in de eigen voortuin.

Dat de VS dan weer de Taliban de oorlog verklaarde was omdat zij niet met hen waren en Osama onderdak gaven.
pi_126895702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:10 schreef stalybridge het volgende:

Ik denk dat het hier om een paar moordadige gekken gaat, die hun verantwoording vinden in de Koran.
Ik denk dat het gaat om gekken die het westen haten, deze haat vanuit extremistische visie islam halen, en hun daden goedpraten door zich middels hun religie verbonden te verklaren met de 'slachtoffers van de oorlogen in het midden-oosten'.
pi_126895732
Kortgezegd, mijn punt is dat dit een verdomd gecompliceerde zaak is. Maar dat het gros van de media dit behandelt als een simpele extremistische terroristische en louter religieus gefundeerde daad. Terwijl deze daad wellicht veel meer gefundeerd is als een daad van verzet tegen het geweld van de US en de UK in eerdergenoemde landen.
pi_126895781
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:13 schreef tanguay het volgende:
Kortgezegd, mijn punt is dat dit een verdomd gecompliceerde zaak is. Maar dat het gros van de media dit behandelt als een simpele extremistische terroristische en louter religieus gefundeerde daad. Terwijl deze daad wellicht veel meer gefundeerd is als een daad van verzet tegen het geweld van de US en de UK in eerdergenoemde landen.
door het zaaien van angst.
Dat is de defenitie van terrorisme.
pi_126895824
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:14 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Als dit een burgerslachtoffer was, was ik het met je eens. Maar goed dan kunnen we het doden van NSB'ers tijdens de oorlog ook zien als terreur (zonder hier verder een moreel oordeel over te vellen).
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:17:58 #116
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_126895880
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:

Als de Angelsaksen hun militairen en wapens in eigen land hielden dan was dit conflict er niet.
Hier geloof ik dus niks van. Dan hadden ze wel een andere reden verzonnen.
pi_126895882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:10 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat zeg ik in vorige post. Heel erg grijs gebied omdat dit een nieuw soort oorlog is.
Het is geen oorlog. Het is een terroristische aanval. 9/11 was geen oorlogsverklaring.
pi_126895891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Hier geloof ik dus niks van. Dan hadden ze wel een andere reden verzonnen.
Wie?
pi_126895897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:14 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

Net of ze in Pakistan of waar dan ook zo happy zijn als een drone een aanval uitvoert.

Maar ik ga voor koffie veel plezier verder.
pi_126895902
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:37 schreef tanguay het volgende:
De kans is groot dat ik na deze post voor de rest van mijn leven door de CIA gevolgd ga worden maar goed ;)

Ik keur het geweld af, ieder slachtoffer is er een teveel maar de daders maken een valide punt. Dagelijks doden Engelse en Amerikaanse soldaten onschuldige mensen in Pakistan, Afghanistan, Noord Afrika en eerder Irak. Zij voeren een oorlog, en die oorlog wordt met een aanslag als deze naar het thuisland gebracht. Ik begrijp niet goed waarom we deze mensen terroristen noemen, terwijl iedereen zijn schouders ophaalt over alle onschuldige doden in de eerder genoemde landen. Engeland doet mee met de oorlog en krijgt nu een klap terug, en dan spreken we over een misselijkmakende daad. Het beschieten van bruiloften met drones omdat daar één verdachte aanwezig is die wederrechtelijk geëxecuteerd wordt, waar bij dan 'per ongeluk' (kun je wel inschatten toch) ook tientallen onschuldigen komen te overlijden is minstens net zo misselijkmakend, zo niet meer. Dit was tenminste nog een soldaat en dus een legitieme deelnemer aan deze oorlog.
Flauwekul. Absoluut geen valide punt. Dat gezeik elke keer. Is gewoon een schaamlap en zeer vergezocht excuus. Als het om dit soort dingen gaat, wordt maar al te graag met het begrip "ummah" gezwaaid (zo ook hier weer), maar in werkelijkheid is die "ummah" net zo'n nietszeggend en inhoudsloos begrip als "het westen" of "de europeaan". In datzelfde Pakistan zitten de slachtoffers van de aardbeving nog steeds in tentjes. Wel heel stoer en met een grote bek naar Syrië afreizen, maar niet massaal in Pakistan huizen bouwen en puin ruimen.

Hypocriet tot op het bot!
pi_126895916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:13 schreef tanguay het volgende:
Maar dit is niet gewoon een oorlogshandeling. :P De soldaat was niet de boel aan het bewaken daar en die twee gasten waren niet met een vliegtuig gedropt daar. Ze hebben hun hele leven in de UK gewoond en slaan nu opeens iemand uit hetzelfde land dood. :P Als je dit ziet als een daad van verzet, lopen er in Europa miljoenen potentiele moordenaars rond die ons om 't even kunnen aanvallen. :P Een sluimerleger.
pi_126895939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:16 schreef tanguay het volgende:

[..]

Als dit een burgerslachtoffer was, was ik het met je eens. Maar goed dan kunnen we het doden van NSB'ers tijdens de oorlog ook zien als terreur (zonder hier verder een moreel oordeel over te vellen).
klopt de een zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn terrorist.
in dit geval neem jij het op voor de terroristen.
Maar deze terroristen zijn weer vrijheidsstrijders in de zieke geesten van bepaalde mensen zoals jij, en al quaida wen free syria kanibalen et etc
pi_126895949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is geen oorlog. Het is een terroristische aanval. 9/11 was geen oorlogsverklaring.
Dat zeg ik in reactie op die poster. Die noemt dit namelijk ook een oorlogshandeling. Als dit een oorlogshandeling is en niet een terreuractie, dan is 9/11 een oorlogsverklaring.
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 11:20:08 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_126895955
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik denk dat het gaat om gekken die het westen haten, deze haat vanuit extremistische visie islam halen, en hun daden goedpraten door zich middels hun religie verbonden te verklaren met de 'slachtoffers van de oorlogen in het midden-oosten'.
Dat denk ik dus ook.
De dader zei het zelf ook trouwens.
pi_126895960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:18 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Flauwekul. Absoluut geen valide punt. Dat gezeik elke keer. Is gewoon een schaamlap en zeer vergezocht excuus. Als het om dit soort dingen gaat, wordt maar al te graag met het begrip "ummah" gezwaaid (zo ook hier weer), maar in werkelijkheid is die "ummah" net zo'n nietszeggend en inhoudsloos begrip als "het westen" of "de europeaan". In datzelfde Pakistan zitten de slachtoffers van de aardbeving nog steeds in tentjes. Wel heel stoer en met een grote bek naar Syrië afreizen, maar niet massaal in Pakistan huizen bouwen en puin ruimen.

Hypocriet tot op het bot!
ummah?

Ja, dit staat nogal los van de oorlogsmisdaden van de VS toch?
pi_126895990
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:20 schreef tanguay het volgende:

[..]

ummah?

Ja, dit staat nogal los van de oorlogsmisdaden van de VS toch?
Dat zei die man ook voor hij onthoofd werd.
pi_126895994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:19 schreef PrepperNL het volgende:

[..]

klopt de een zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn terrorist.
in dit geval neem jij het op voor de terroristen.
Maar deze terroristen zijn weer vrijheidsstrijders in de zieke geesten van bepaalde mensen zoals jij, en al quaida wen free syria kanibalen et etc
Ik neem het helemaal niet op voor de terroristen. Hoe kom je erbij? Ik zeg alleen dat de morele verontwaardiging hypocriet is.
pi_126896016
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:20 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat zei die man ook voor hij onthoofd werd.
Nee, want hij is een soldaat, en daarmee dus onderdeel van het instituut dat die misdaden pleegt (ok.. ik had UK toe moeten voegen in die zin natuurlijk ;) )
pi_126896031
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:21 schreef tanguay het volgende:

[..]

Nee, want hij is een soldaat, en daarmee dus onderdeel van het instituut dat die misdaden pleegt (ok.. ik had UK toe moeten voegen in die zin natuurlijk ;) )
Deze moslims zijn onderdeel van het instituut islam. Mogen wij nu moslims onthoofden in Nederland?
pi_126896052
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat zeg ik in reactie op die poster. Die noemt dit namelijk ook een oorlogshandeling. Als dit een oorlogshandeling is en niet een terreuractie, dan is 9/11 een oorlogsverklaring.
Nog even voor de koffie.

Welke term je er aan hangt is voor mij niet belangrijk. Het gaat om het feit dat je geweld gebruikt met dodelijk intenties aan verschillende kanten . En of je het nu oorlog, terrorisme of wat dan ook noemt maakt vrij weinig uit voor de mensen die slachtoffer zijn van dit geweld.
pi_126896057
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Wat snap je niet aan de "global war on terrorism"?
Zolang veruit de meeste moslims worden afgemaakt door hun geloofsgenoten, is het wmb duidelijk wie de grootste agressor is (en dat is NIET het westen).

Verder kan ik me er nog wel iets bij voorstellen als Cameron of in ons land Rutte wordt aangevallen. Zij zijn nl degenen die de beslissingen nemen en die soldaten sturen. Maar dit.....dit is gewoon belachelijk.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:23:24 #132
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_126896071
quote:

[..]

Glijdende schaal.
Alle Britten zijn onderdeel van een land wat volgens jou die misdaden pleegt, moeten die ook dood?
pi_126896119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit dus. En in dit rijtje zijn alleen de Britten niet-moslim.
pi_126896127
quote:

[..]

en de mensen die gestemd hebben voor de politici die gestemd hebben voor deze oorlog zijn dus ook onderdeel van het geheel. Dat maakt dus iedereen in de westerse wereld een legitiem doelwit.
Precies wat die terroristen zeggen.
Wederom toon jij aan sympathy voor moslim terroristen te hebben.
Of in jouw woorden sympathy voor doodnormale moordenaars.
pi_126896130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Maar dit is niet gewoon een oorlogshandeling. :P De soldaat was niet de boel aan het bewaken daar en die twee gasten waren niet met een vliegtuig gedropt daar. Ze hebben hun hele leven in de UK gewoond en slaan nu opeens iemand uit hetzelfde land dood. :P Als je dit ziet als een daad van verzet, lopen er in Europa miljoenen potentiele moordenaars rond die ons om 't even kunnen aanvallen. :P Een sluimerleger.
Nee dit is niet gewoon een oorlogshandeling, dat ben ik met je eens. Maar mijn punt is dat de manier van oorlogsvoeren tegenwoordig sowieso gigantisch vervuild en vervaagd is. Engelse piloten van Drones worden ook niet in vijandelijk gebied gedropt.

Maar nogmaals, ik keur dit gedrag niet goed, ik vind het alleen zo hypocriet dat als Engelsen onschuldige Afghanen doden dit geen enkele ophef oplevert, maar wanneer Afghanen (even voor het gemak) Engelsen doodden het een gruwelijke misselijke daad is.
pi_126896151
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:23 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Zolang veruit de meeste moslims worden afgemaakt door hun geloofsgenoten, is het wmb duidelijk wie de grootste agressor is (en dat is NIET het westen).
Dat verandert niks aan de zaak dat Westerse landen agressors zijn. En soms ook de grootste agressors.
quote:
Verder kan ik me er nog wel iets bij voorstellen als Cameron of in ons land Rutte wordt aangevallen. Zij zijn nl degenen die de beslissingen nemen en die soldaten sturen. Maar dit.....dit is gewoon belachelijk.
Echt? Hoeveel oorlogen ken jij die uitgevochten werden door de leiders?
pi_126896160
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Glijdende schaal.
Alle Britten zijn onderdeel van een land wat volgens jou die misdaden pleegt, moeten die ook dood?
Sowieso moet er niemand dood wat mij betreft :P Maar burgers zijn natuurlijk nooit onderdeel van de strijdende partijen.
pi_126896183
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Deze moslims zijn onderdeel van het instituut islam. Mogen wij nu moslims onthoofden in Nederland?
Tanguay. :P Reageer eens. :P
pi_126896189
Goed, leuke discussie dit in ieder geval. Je kunt dus blijkbaar inhoudelijke discussies voeren op FOK, nooit geweten ;)
pi_126896240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:26 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik ga er van uit dat dit mensen zijn die in landen wonen of geboren zijn waar de UK en de VS oorlogsdaden uitvoeren. Wat mij betreft is dit geen religieuze daad, maar een politieke daad. Dat moslims bij ieder gevecht Allah erbij halen is niet zo relevant. In syrië zeggen beide partijen voor Allah te strijden, maar dat is ook eerder een politieke dan religieuze strijd.

Daarnaast is de Islam geen instituut zoals bijvoorbeeld de katholieke kerk ;)
pi_126896253
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:26 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

is geen instituut mongol! :P
pi_126896329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:27 schreef tanguay het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik ga er van uit dat dit mensen zijn die in landen wonen of geboren zijn waar de UK en de VS oorlogsdaden uitvoeren. Wat mij betreft is dit geen religieuze daad, maar een politieke daad. Dat moslims bij ieder gevecht Allah erbij halen is niet zo relevant. In syrië zeggen beide partijen voor Allah te strijden, maar dat is ook eerder een politieke dan religieuze strijd.
Mijn punt is meer dat het gevaarlijk is om te gaan groeperen. Je gaf mij bijna een vrijbrief om een moslim te onthoofden omdat ik toevallig de schuld op die manier kan indelen. Waarom moet een normale soldaat boeten voor oorlogsmisdaden van een andere soldaat? Of maakt het in dat geval niet uit? Wanneer is iemand een soldaat? Is de koffiejuffrouw op de basis ook een legitiem doelwit omdat ze betaald wordt door zelfde instantie?
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:29:59 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_126896332
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:27 schreef tanguay het volgende:
In syrië zeggen beide partijen voor Allah te strijden, maar dat is ook eerder een politieke dan religieuze strijd.

Doch, als Assad een soenniet was, was het probleem een stuk kleiner geweest ;).
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:30:53 #144
3542 Gia
User under construction
pi_126896363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook.
De dader zei het zelf ook trouwens.
En ook ik denk dit.
Ben het verder met Weltschmerz eens, dat wij, het westen, nooit naar die islamgebieden hadden moeten gaan. Wat mij betreft ook niet naar donker Afrika.

De Navo landen helpen elkaar in geval van nood, dan moeten andere landen ook maar elkaar gaan helpen, in geval van nood.

Waar halen we het vandaan dat onze westerse manier van leven, democratie, vrijheid, etc., opgelegd moet worden aan andersdenkende en -levende landen.
Dat ze gewoon lekker zelf hun naad naaien.

Maar dus ook niet voor asiel komen aankloppen bij ons. Doe dat maar bij de andere 'moslim'landen.
pi_126896380
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Dan zou hij de Sjiieten onderdrukken.
pi_126896392
quote:

[..]

Ja dat klopt, maar het gaat om de verdeling van de macht en vrijheid van religie.
De ene bevolkingsroep onderdrukt de ander. Dat is de kern van het verhaal. Natuurlijk speelt religie een belangrijke rol maar de kern is geen religieuze twist.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:31:37 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_126896398
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dan zou hij de Sjiieten onderdrukken.
Dat zeg ik :P.
pi_126896414
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

is geen instituut mongol! :P
Vind ik een copout. Het gaat om de verzamelnaam waaronder je opereert. De islam is in deze wel degelijk een geheel. Net als het leger een geheel is. Met verschillende afdelingen/stromingen. En met normale mensen en gestoorde idioten. Waarom dan precies het verschil maken? Of alleen omdat je daarmee terrorisme kunt goedpraten?
pi_126896427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zeg ik :P.
Een dictator is een dictator, dus veel verschil maakt het in ieder geval niet.
pi_126896452
quote:

[..]

vind je?
pi_126896458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Mijn punt is meer dat het gevaarlijk is om te gaan groeperen. Je gaf mij bijna een vrijbrief om een moslim te onthoofden omdat ik toevallig de schuld op die manier kan indelen. Waarom moet een normale soldaat boeten voor oorlogsmisdaden van een andere soldaat? Of maakt het in dat geval niet uit? Wanneer is iemand een soldaat? Is de koffiejuffrouw op de basis ook een legitiem doelwit omdat ze betaald wordt door zelfde instantie?
Nee ik veroordeel al het geweld. Maar de een niet meer dan de ander (zoals de media doet). Als dit (dikgedrukt) een argument is dan zou er nooit meer oorlog gevoerd worden natuurlijk ;)
pi_126896462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Vind ik een copout. Het gaat om de verzamelnaam waaronder je opereert. De islam is in deze wel degelijk een geheel. Net als het leger een geheel is. Met verschillende afdelingen/stromingen. En met normale mensen en gestoorde idioten. Waarom dan precies het verschil maken? Of alleen omdat je daarmee terrorisme kunt goedpraten?
Ik weet niet hoe ik dit aan je moet uitleggen. Zie jij echt niet het verschil tussen het Britse leger en de Islam als religie?
pi_126896489
quote:

[..]

Ik geloof niet dat deze man als soldaat wordt aangemerkt volgens conventie van geneve
pi_126896539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat nou als je moslim bent en in het leger zit van de UK.
Heb je toch verdomd een probleem :D
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:34:56 #155
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_126896550
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:30 schreef Gia het volgende:

[..]

En ook ik denk dit.
Ben het verder met Weltschmerz eens, dat wij, het westen, nooit naar die islamgebieden hadden moeten gaan. Wat mij betreft ook niet naar donker Afrika.

De Navo landen helpen elkaar in geval van nood, dan moeten andere landen ook maar elkaar gaan helpen, in geval van nood.

Waar halen we het vandaan dat onze westerse manier van leven, democratie, vrijheid, etc., opgelegd moet worden aan andersdenkende en -levende landen.
Dat ze gewoon lekker zelf hun naad naaien.

Maar dus ook niet voor asiel komen aankloppen bij ons. Doe dat maar bij de andere 'moslim'landen.
Inderdaad, moslims doden meer dan 'onze' militairen moslims doden daar. Nieuw ijzeren gordijn, laat ze het zelf uitvechten.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_126896641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:23 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Als ik bij jou de deur intrap en al zwaaiend met een knuppel jou ga vertellen hoe je je kinderen moet behandelen dan ben ik toch echt de agressor, niet jij, ongeacht wat voor wapens je uit de keukenla pakt en ongeacht of je je kinderen in elkaar trimt als ze het met mij eens zijn.

quote:
Ik vind het ook sneu, maar het is wel een beroepsmilitair en die heeft dus wel een keuze gemaakt om deel uit te maken van de agressor. Het sneue betreft dan ook vooral het feit dat hij zijn eigen keuze niet goed kan overzien.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:39:26 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_126896704
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ik bij jou de deur intrap en al zwaaiend met een knuppel jou ga vertellen hoe je je kinderen moet behandelen dan ben ik toch echt de agressor, niet jij, ongeacht wat voor wapens je uit de keukenla pakt en ongeacht of je je kinderen in elkaar trimt als ze het met mij eens zijn.
En als de kinderbescherming dat doet?
pi_126896713
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:10 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Misschien leg ik het verkeerd uit. Ik bedoel niet dat het een erger is dan het ander. De daad dient veroordeeld te worden. Het ging me om de discussie. Als de islam geen belangrijk motief is, kunnen we een heel deel van de wellus/nietus discussie overslaan. Het wordt te snel: Islam dus slecht met de pavlovreactie, maar het westen met zijn drone aanvallen. Wellus, nietus.

Ik weet zeker dat het hier om een paar moorddadige gekken gaat, die hun verantwoording vinden in hun interpretatie van de islam.

Maar daarnaast weet ik ook zeker dat er nog plenty gekken rondlopen, die er dezelfde interpretatie op na houden en/of sympathiek staan tegenover die interpretatie. Helaas is deze groep groeiende.

Tegelijkertijd weet ik ook zeker dat er een (nu nog) grotere groep fatsoenlijke mensen met ons samenleven, die zichzelf ook moslim noemen, maar een heel andere invulling aan die islam en islamitische geloofsregels geven. Helaas wordt door de zeer agressieve salafisten, deze gematigde, fatsoenlijke en ontwikkelde stem steeds meer in een hoek gedreven en overschreeuwd.

De enig goeie salafist is: juistem!
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:40:48 #159
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126896758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Van de 1,2 miljard moslims zouden er dus 12 miljoen mensen bij vreugdevuren moeten zijn. Je hebt er maar 120 nodig en 12 nieuwscamera's.

Ik heb met eigen ogen gezien hoe de media manipuleert.
reset
pi_126896813
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Of het zijn gewoon losers die hun zelfhaat projecteren op "het westen". Te lui om voor de duvel te dansen en te stom om ook maar het laagste niveau van zelfinzicht te bereiken....
pi_126896826
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:32 schreef tanguay het volgende:

[..]

Nee ik veroordeel al het geweld. Maar de een niet meer dan de ander (zoals de media doet). Als dit (dikgedrukt) een argument is dan zou er nooit meer oorlog gevoerd worden natuurlijk ;)
Ik denk dat je valide punt heb dat je beide veroordeeld. Echter gebruik je het een als legitimering voor het andere. Als je dit doet kom je al snel op het standpunt van de dader. Oog om oog. En zoals geloof in Gandhi zei: Oog om oog maakt de hele wereld blind.

Deze daad veroordelen en dan los daarvan standrechterlijke executies dmv drones (incl onschuldige slachtoffers) ook veroordelen lijkt mij prima.
pi_126896865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:40 schreef Individual het volgende:

[..]

Van de 1,2 miljard moslims zouden er dus 12 miljoen mensen bij vreugdevuren moeten zijn. Je hebt er maar 120 nodig en 12 nieuwscamera's.

Ik heb met eigen ogen gezien hoe de media manipuleert.
Die verkopen anders geen krant. Kijk alleen naar de voorpagina van het digitale AD.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:45:14 #163
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_126896918
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:43 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die verkopen anders geen krant. Kijk alleen naar de voorpagina van het digitale AD.
Goed nieuws verkoopt zo slecht idd.
reset
pi_126896937
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:42 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Ik denk dat je valide punt heb dat je beide veroordeeld. Echter gebruik je het een als legitimering voor het andere. Als je dit doet kom je al snel op het standpunt van de dader. Oog om oog. En zoals geloof in Gandhi zei: Oog om oog maakt de hele wereld blind.

Deze daad veroordelen en dan los daarvan standrechterlijke executies dmv drones (incl onschuldige slachtoffers) ook veroordelen lijkt mij prima.
Precies. Dat is mijn punt ook. En daarom vind ik de morele verontwaardiging zo hypocriet, omdat die verontwaardiging er niet is wanneer het om de andere kant gaat.
pi_126897078
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe ik dit aan je moet uitleggen. Zie jij echt niet het verschil tussen het Britse leger en de Islam als religie?
Ik trek zijn redenatie door in het belachelijke. Dat bedoelde iemand anders hier ook met glijdende schaal. Of slippery slope. Op een gegeven moment is iedereen doelwit als je geweld goedkeurt.
pi_126897095
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:39 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat het hier om een paar moorddadige gekken gaat, die hun verantwoording vinden in hun interpretatie van de islam.

Maar daarnaast weet ik ook zeker dat er nog plenty gekken rondlopen, die er dezelfde interpretatie op na houden en/of sympathiek staan tegenover die interpretatie. Helaas is deze groep groeiende.

Tegelijkertijd weet ik ook zeker dat er een (nu nog) grotere groep fatsoenlijke mensen met ons samenleven, die zichzelf ook moslim noemen, maar een heel andere invulling aan die islam en islamitische geloofsregels geven. Helaas wordt door de zeer agressieve salafisten, deze gematigde, fatsoenlijke en ontwikkelde stem steeds meer in een hoek gedreven en overschreeuwd.

De enig goeie salafist is: juistem!
Het wordt er dan ook niet beter op door de hele groep op een hoop te gooien. Door bijv. zoals eerder in dit topic gebeurde op te roepen dat moslims zich hiervan distantieren.
pi_126897150
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:45 schreef tanguay het volgende:

[..]

Precies. Dat is mijn punt ook. En daarom vind ik de morele verontwaardiging zo hypocriet, omdat die verontwaardiging er niet is wanneer het om de andere kant gaat.
Dat is wat kortaf. Er is wel degelijk verontwaardiging als het gaat om onschuldige slachtoffers en dan worden de schuldigen ook berecht. Bij terroristische aanslagen worden de terroristen als helden gezien. Dat is natuurlijk ook wel iets waar mensen zich aan kunnen ergeren.
pi_126897260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat verandert niks aan de zaak dat Westerse landen agressors zijn. En soms ook de grootste agressors.
Gelul. Onderbuikgevoelens gebaseerd op propaganda. De grootste agressors jegens moslims, zijn medemoslims. Het verschil is dat veel moslimlanden simpelweg te veel troubles hebben met hun eigen burgers en/of regio om openlijk agressief jegens westerse landen te zijn.

De frustratie mbt het eigen falen wordt op "het westen" geprojecteerd. Gefeliciteerd, jij bent iig geslaagd voor de propagandatest.
pi_126897263
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:51 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is wat kortaf. Er is wel degelijk verontwaardiging als het gaat om onschuldige slachtoffers en dan worden de schuldigen ook berecht. Bij terroristische aanslagen worden de terroristen als helden gezien. Dat is natuurlijk ook wel iets waar mensen zich aan kunnen ergeren.
Engelse soldaten worden bij terugkomst ook als helden onthaalt. Waarbij ik nogmaals wil aangeven dat deze daad gericht was op een militair en niet een burger.

Verder over het bestraffen van het doden van onschuldigen:
http://en.wikipedia.org/w(...)#Civilian_casualties
Kijk naar de aantallen, die worden gewoon ingecalculeerd hoor. Sowieso bleek uit de wikileaks files eerder al dat die soldaten op geen enkele manier worden bestraft voor het doden van onschuldigen. Behalven dan wanneer het echt extreem duidelijk was dat er verder geen gevechtshandelingen waren.
pi_126897268
quote:

[..]

Hetzelfde geldt voor de imperialisten. 'Onze jongens' worden trots binnengehaald terwijl we geen idee hebben wat ze nu precies hebben uitgevoerd.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:57:19 #171
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126897323
quote:

[..]

Dat is wat kortaf. Er is wel degelijk verontwaardiging als het gaat om onschuldige slachtoffers en dan worden de schuldigen ook berecht.
Mwah, er wordt mij iets te vaak gegrepen naar "oops, sorry, collateral damage, hoort erbij, niet te vermijden" excuus.
pi_126897344
quote:
Speknek schreef: En als de kinderbescherming dat doet?
Als die slechts in naam komt om de kinderen te beschermen, maar feitelijk de baas komt spelen en de boel wil leegroven?
pi_126897396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Gelul. Onderbuikgevoelens gebaseerd op propaganda.
De Iraanse revolutie al vergeten? De meer dan een miljoen Irakezen die het leven hebben gelaten door de oorlog in Irak?
pi_126897492
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor de imperialisten. 'Onze jongens' worden trots binnengehaald terwijl we geen idee hebben wat ze nu precies hebben uitgevoerd.
Maar die mensen die moslims als helden binnenhalen weten dat nu juist wel.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:07:49 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_126897696
quote:

De Britten willen, samen met die andere Angelsaksen, democratie en vrouwenemancipatie brengen, en 'vrije markten' natuurlijk. Al Qa'ida, de Talban en de Mudjahedin willen dat ze opdonderen uit hun landen en andere traditionele moslimgebieden.

Samen met die andere Angelsaksen zoals China, Angola, Pakistan en andere leden van de toenmalige VN veiligheidsraad die in meerdere resoluties unaniem hebben ingestemd met ISAF acties bedoel je dan denk ik heh? En de resoluties waren zeker niet mede ingegeven door de mensenrechtenschendingen van de Taliban op iedereen die het niet eens was met hun dwingende moraal, want dat is hun goed recht, in tegenstelling tot de Angelsaksen die de agressor zijn.

Okay dan hebben we het nu voor eens en altijd duidelijk.

Dat je er geen kloot van snapt.
pi_126897811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:50 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Het wordt er dan ook niet beter op door de hele groep op een hoop te gooien. Door bijv. zoals eerder in dit topic gebeurde op te roepen dat moslims zich hiervan distantieren.
1) Ik heb nergens de hele groep op een hoop gegooid. Wel heb ik deze daders consequent elk greintje respect geweigerd en dat zal ik blijven doen. Overigens geldt hetzelfde voor hun geestverwanten. Die gooi ik inderdaad ook op dezelfde hoop. Lijkt me nogal logisch...
2) Ik maak geen onderscheid tussen moslim en niet-moslim. Ik maak een onderscheid tussen fatsoenlijke, ontwikkelde mensen en met een hoogstaande moraal en barbaren van de apenrots met bijbehorende abjecte moraal. Ieder mens met een beetje gezond verstand weet precies tot welke groep hij of zij behoort. Daarnaast geldt: wie de schoen past en zo....
3) ELK mens zou zich hiervan distantiëren. Ik kan me voorstellen dat de gerechtvaardigde verontwaardiging omtrent het kapen en in diskrediet brengen van hun geloof, de moslims extra motiveert om hun stem te laten horen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:11:21 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_126897828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als die slechts in naam komt om de kinderen te beschermen, maar feitelijk de baas komt spelen en de boel wil leegroven?
Kinderen beschermen verschilt niet wezenlijk van de baas spelen immers is het afpakken van de autonomie van de ouders. Als die vervolgens strafrechtelijk vervolgd worden kun je dat als leegroven zien. Niet dat er zoveel leeg te roven valt in Afghanistan (opium?).
pi_126897910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De Iraanse revolutie al vergeten? De meer dan een miljoen Irakezen die het leven hebben gelaten door de oorlog in Irak?
Zoals ik dus al zei: de grootste agressors jegens moslims, zijn mede-moslims en niet "het westen".
pi_126897935
quote:
Samen met die andere Angelsaksen zoals China, Angola, Pakistan en andere leden van de toenmalige VN veiligheidsraad die in meerdere resoluties unaniem hebben ingestemd met ISAF acties bedoel je dan denk ik heh? En de resoluties waren zeker niet mede ingegeven door de mensenrechtenschendingen van de Taliban op iedereen die het niet eens was met hun dwingende moraal, want dat is hun goed recht, in tegenstelling tot de Angelsaksen die de agressor zijn.

Okay dan hebben we het nu voor eens en altijd duidelijk.

Dat je er geen klopt van snapt.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat als de VN-spelletjes beginnen, met onder andere een militaire dictatuur als Pakistan en met diplomatieke sancties, dat er dan geen sprake kan zijn van agressie? En wat zijn dan de implicaties van het ontbreken van goedkeuring van de VN?
pi_126898175
Na nog een paar minuten praten zag de vrouw dat haar bus weer wilde vertrekken, waar haar tas nog in stond. "Dus ik vroeg de daders of ik nog iets voor ze kon doen, maar ze zeiden van niet. Ik stapte dus weer in de bus, maar die kon niet vertrekken omdat de politie was gearriveerd. Toen werd er geschoten en de twee daders werden geraakt. In de bus was iedereen in paniek, dus ik moest iedereen kalmeren."

Na afloop bleef de vrouw rustig. "Misschien komt de schok later? Ik baalde vooral dat we later ergens in de stad werden afgezet waar ik de weg niet wist."

Held _O_
Only the strong survive
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:22:36 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_126898255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat als de VN-spelletjes beginnen, met onder andere een militaire dictatuur als Pakistan en met diplomatieke sancties, dat er dan geen sprake kan zijn van agressie? En wat zijn dan de implicaties van het ontbreken van goedkeuring van de VN?
Jawel hoor, alleen dat ze niet noodzakelijkerwijs de agressie gestart zijn (wat toch wel een beetje de definitie van 'de agressor' is), noch dat het een strikt Angelsaksisch feestje is.
pi_126898317
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:11 schreef stopnaald het volgende:

[..]

1) Ik heb nergens de hele groep op een hoop gegooid. Wel heb ik deze daders consequent elk greintje respect geweigerd en dat zal ik blijven doen. Overigens geldt hetzelfde voor hun geestverwanten. Die gooi ik inderdaad ook op dezelfde hoop. Lijkt me nogal logisch...
2) Ik maak geen onderscheid tussen moslim en niet-moslim. Ik maak een onderscheid tussen fatsoenlijke, ontwikkelde mensen en met een hoogstaande moraal en barbaren van de apenrots met bijbehorende abjecte moraal. Ieder mens met een beetje gezond verstand weet precies tot welke groep hij of zij behoort. Daarnaast geldt: wie de schoen past en zo....
3) ELK mens zou zich hiervan distantiëren. Ik kan me voorstellen dat de gerechtvaardigde verontwaardiging omtrent het kapen en in diskrediet brengen van hun geloof, de moslims extra motiveert om hun stem te laten horen.
Ik was het grotendeels met je eens! Als ik schrijf: 'zoals eerder in het topic gebeurde' bedoel ik uiteraard niet dat jij dat gezegd heb.

Je voelt je iets te veel persoonlijk aangevallen denk ik. Dat is absoluut niet de bedoeling.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:25:20 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_126898359
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:20 schreef TheGOAT het volgende:
Na nog een paar minuten praten zag de vrouw dat haar bus weer wilde vertrekken, waar haar tas nog in stond. "Dus ik vroeg de daders of ik nog iets voor ze kon doen, maar ze zeiden van niet. Ik stapte dus weer in de bus, maar die kon niet vertrekken omdat de politie was gearriveerd. Toen werd er geschoten en de twee daders werden geraakt. In de bus was iedereen in paniek, dus ik moest iedereen kalmeren."

Na afloop bleef de vrouw rustig. "Misschien komt de schok later? Ik baalde vooral dat we later ergens in de stad werden afgezet waar ik de weg niet wist."

Held _O_
Volgens mij was ze gewoon in shock ja. Duidelijk een fight en geen flight reactie ;). Of zelf psychopaat natuurlijk.
pi_126898438
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:24 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Ik was het grotendeels met je eens! Als ik schrijf: 'zoals eerder in het topic gebeurde' bedoel ik uiteraard niet dat jij dat gezegd heb.

Je voelt je iets te veel persoonlijk aangevallen denk ik. Dat is absoluut niet de bedoeling.
Oke, no prob! Ik dacht nl dat je wel mij bedoelde. We zijn weer vriendjes, goed?
pi_126898525
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij was ze gewoon in shock ja. Duidelijk een fight en geen flight reactie ;). Of zelf psychopaat natuurlijk.
Ik vraag me af wie de filmer is geweest. Moet je toch ook best een koele kikker voor zijn, als een geflipte gek vol bloed zo voor je staat en dan zonder te trillen/beven zo'n filmpje maakt.....ik zou het niet kunnen iig.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:34:33 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_126898691
De hele apathie is sowieso opmerkelijk. Misschien typisch voor een achterstandsbuurt? Op een gegeven moment zie je ook zo'n vrouwtje die zich langs de dader met het kapmes probeert te wurmen, kijkt helemaal niet op, heeft het waarschijnlijk ook niet door, leven volkomen in hun eigen wereldje en rare gekken moet je niet aankijken.

Maar in een ander nieuwsbericht stond dat de daders omstanders vroegen om foto's van te maken, dus misschien was het ook helemaal niet zo bedreigend?
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:36:15 #187
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_126898746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:20 schreef TheGOAT het volgende:

Held _O_
Dit is toch ziek?
Laffe huichelaar
pi_126898753
quote:
Jawel hoor, alleen dat ze niet noodzakelijkerwijs de agressie gestart zijn (wat toch wel een beetje de definitie van 'de agressor' is), noch dat het een strikt Angelsaksisch feestje is.
Dus als je je militairen duizenden kilometers verplaatst om aldaar hun militaire macht te doen gelden dan ben je niet de agressor?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2013 @ 12:36:58 #189
163650 Greys
pi_126898773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:34 schreef speknek het volgende:
De hele apathie is sowieso opmerkelijk. Misschien typisch voor een achterstandsbuurt? Op een gegeven moment zie je ook zo'n vrouwtje die zich langs de dader met het kapmes probeert te wurmen, kijkt helemaal niet op, heeft het waarschijnlijk ook niet door, leven volkomen in hun eigen wereldje en rare gekken moet je niet aankijken.

Maar in een ander nieuwsbericht stond dat de daders omstanders vroegen om foto's van te maken, dus misschien was het ook helemaal niet zo bedreigend?
Als er iemand met bebloede handen en een mes mij vroeg om foto's te maken, zou ik het alsnog bedreigend vinden hoor :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_126898898
quote:

[..]

Altijd lachen als je dan hoort dat men in het westen overweegt om Syrische rebellen te bewapenen. Hoe dom zijn we hier eigenlijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:44:45 #191
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_126899099
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Altijd lachen als je dan hoort dat men in het westen overweegt om Syrische rebellen te bewapenen. Hoe dom zijn we hier eigenlijk.
Syrische rebellen bewapenen zou inderdaad heel dom zijn.
pi_126899198
Nigeriaanse afkomst die waarschijnlijk nog nooit in Nigeria zijn geweest. De enige binding is de islam die ze hebben zoals die gek al zelf zegt.

Het is net zoals dat in NL geboren en getogen marokkanen in Syrie gaan vechten tegen Assad. De enige binding die ze hebben met Syrie is tadaaaaaaaaaaa............. de islam.
pi_126899398
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Gelul. Onderbuikgevoelens gebaseerd op propaganda. De grootste agressors jegens moslims, zijn medemoslims. Het verschil is dat veel moslimlanden simpelweg te veel troubles hebben met hun eigen burgers en/of regio om openlijk agressief jegens westerse landen te zijn.

De frustratie mbt het eigen falen wordt op "het westen" geprojecteerd. Gefeliciteerd, jij bent iig geslaagd voor de propagandatest.
Ik weet niet wat jij slap zit te lullen maar het is helemaal geen propaganda. Lees de geschiedenis van landen als Irak en Iran maar, en dan zul je zelf zien hoe diepgeworteld de bemoeienissen van het Westen zijn in die landen. Hetzelfde geld overigens voor Afghanistan en zat andere landen. Dat jij het niet kan hebben dat Westerse landen verantwoordelijk zijn voor heel veel ellende is jouw probleem, maar ontkennen heeft geen zin.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:56:52 #194
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_126899526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nigeriaanse afkomst die waarschijnlijk nog nooit in Nigeria zijn geweest. De enige binding is de islam die ze hebben zoals die gek al zelf zegt.

Het is net zoals dat in NL geboren en getogen marokkanen in Syrie gaan vechten tegen Assad. De enige binding die ze hebben met Syrie is tadaaaaaaaaaaa............. de islam.
De islam is inderdaad de enige bron voor dit geweld. In Nigeria zelf worden namelijk vandaag de dag ook christenen massaal afgeslacht door moslims. Dat is ook niet een of andere vergeldingsactie van moslims, maar puur gebaseerd op de islam.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:59:35 #195
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_126899628
Zal wel weer zo'n rot soefi zijn geweest die deze militair omlegde, fucking soefi's altijd :(
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_126899883
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:27 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Oke, no prob! Ik dacht nl dat je wel mij bedoelde. We zijn weer vriendjes, goed?
Tuurlijk! Ik begrijp het wel hoor. De meeste discussies op internet gaan ook zo.
pi_126900071
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Want alle rebellen zijn natuurlijk fundamentalistische gekken!
pi_126900159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:53 schreef Peunage het volgende:
Ik weet niet wat jij slap zit te lullen maar het is helemaal geen propaganda. Lees de geschiedenis van landen als Irak en Iran maar, en dan zul je zelf zien hoe diepgeworteld de bemoeienissen van het Westen zijn in die landen. Hetzelfde geld overigens voor Afghanistan en zat andere landen. Dat jij het niet kan hebben dat Westerse landen verantwoordelijk zijn voor heel veel ellende is jouw probleem, maar ontkennen heeft geen zin.
Ja, als we oude koeien uit de sloot gaan halen kunnen we nog veel verder terug hoor. Hoe relevant is dit allemaal man? Duitsland is ook voor heel veel ellende verantwoordelijk. So what? Alsof de huidige generatie Duitsers daar nog iets mee te maken heeft. Net zoals wij Turkije niet herinneren aan de Ottomaanse invasies van Europa. Dat heeft geen fuck te maken met Turken die nu leven.

Mbt Afghanistan en Irak zijn Moslims zelf verantwoordelijk voor al die ellende. Irak gaat weer een burgeroorlog tegemoet als het zo doorgaat tussen Shia en Soenni en nog beweren Moslims met droge ogen dat Westerlingen moeten stoppen Iraki's afslachten. Kijken Moslims het nieuws niet ofzo? Wie slacht wie nu af in Irak? Zelfde mbt Afghanistan: Taliban (gesteunt door Paki's ISI) voeren oorlog met de regering en het leger van Afghanistan. Afghanen houden hun hart vast wanneer het Westen vertrekt aldaar.
pi_126900251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:59 schreef Aloulou het volgende:
Zal wel weer zo'n rot soefi zijn geweest die deze militair omlegde, fucking soefi's altijd :(
Soefi Vergara, Soefi van der Stap of Soefi Coppola?
pi_126900469
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:43 schreef Chadi het volgende:
een dolgedraaide idioot?

Hofstadgroep?
pi_126900756
Wen er maar aan, niet alleen bomaanslagen maar ook dergelijke dingen gaan steeds vaker gebeuren in Europa met de toestroom uit onderontwikkelde gebieden.
pi_126900935
Ach, over 20 jaar zijn de normen zo vervaagd en de islam zo diep geworteld dat dergelijke dingen het nieuws niet eens meer halen.
pi_126901063
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:11 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk dat wapens in handen van onze eigen militairen/soldaten een heel stuk beter te controleren, beheren, richten en terug te trekken zijn, dan wanneer die in handen van rebellen zijn....
pi_126901102
ach, en nu zijn we al weer vergeten dat europa een bolwerk was van links en seperatistisch terrorisme.
pi_126901250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:14 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ja, als we oude koeien uit de sloot gaan halen kunnen we nog veel verder terug hoor. Hoe relevant is dit allemaal man? Duitsland is ook voor heel veel ellende verantwoordelijk. So what? Alsof de huidige generatie Duitsers daar nog iets mee te maken heeft. Net zoals wij Turkije niet herinneren aan de Ottomaanse invasies van Europa. Dat heeft geen fuck te maken met Turken die nu leven.

Mbt Afghanistan en Irak zijn Moslims zelf verantwoordelijk voor al die ellende. Irak gaat weer een burgeroorlog tegemoet als het zo doorgaat tussen Shia en Soenni en nog beweren Moslims met droge ogen dat Westerlingen moeten stoppen Iraki's afslachten. Kijken Moslims het nieuws niet ofzo? Wie slacht wie nu af in Irak? Zelfde mbt Afghanistan: Taliban (gesteunt door Paki's ISI) voeren oorlog met de regering en het leger van Afghanistan. Afghanen houden hun hart vast wanneer het Westen vertrekt aldaar.
Voor zover bepaalde moslims uberhaupt tv/nieuws kijken, doet de propaganda inderdaad helaas vaak zijn werk.... Voor sommigen is het belangrijker om vast te houden aan de illusie dat de "ummah" één wereldwijde vredige broederschap is, dan de werkelijkheid. Die doet namelijk pijn...
pi_126901451
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:38 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk dat wapens in handen van onze eigen militairen/soldaten een heel stuk beter te controleren, beheren, richten en terug te trekken zijn, dan wanneer die in handen van rebellen zijn....
Ook ik ben geen voorstander van bewapenen. Het nadeel is dat nu gematigde partijen afhankelijk zijn van het geld en wapens van fundamentalistische gekken. Het is dus meer kiezen uit twee kwaden.

Maar ik reageer voornamelijk op het gemak waar hele parijen weggezet worden. (zie je een trend)
Het maakt je wereldbeeld wel lekker makkelijk.
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:49:48 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_126901494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wen er maar aan, niet alleen bomaanslagen maar ook dergelijke dingen gaan steeds vaker gebeuren in Europa met de toestroom uit onderontwikkelde gebieden.
Tsja, en hoewel ik dit zeker niet wil goedpraten is Amerika op dit moment hard bezig om die toestroom van terroristen aan te wakkeren met hun mooie drone strikes.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_126902162
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:48 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Ook ik ben geen voorstander van bewapenen. Het nadeel is dat nu gematigde partijen afhankelijk zijn van het geld en wapens van fundamentalistische gekken. Het is dus meer kiezen uit twee kwaden.
En juist omdat het allebei kwaden zijn, vind ik het heel begrijpelijk dat de besluitvorming zo stroperig en moeizaam gaat. IK zou de beslissing niet willen (hoeven te) nemen....

Maar als je niet wil bewapenen, dan blijven er maar 2 opties over:
1) Afzijdig blijven.
Misschien wel de beste optie. Is heel erg voor de slachtoffers die daardoor in de kou blijven staan, wat voor sommigen dan weer genoeg legitimiteit oplevert om het geweld maar naar hier te brengen. Met situatie zoals in Engeland als resultaat.

2) Eigen soldaten sturen.
Mag ook niet, want dan neem je niet je verantwoordelijkheid, maar ben je opeens "de bezetter/agressor". Of je het aantal slachtoffers kunt beperken of hen adequate hulp kunt bieden staat allerminst vast. Bovendien is ook deze handelswijze voor sommigen voldoende excuus om het geweld naar hier te brengen. Met de situatie zoals in Engeland als resultaat.

Mijn conclusie: damned if you do, damned if you don't. We kunnen het gewoonweg nooit goed doen. Daarom dat ik ook geen enkele sympathie heb voor diegenen die begrip hebben voor deze daders en hun geestverwanten.

quote:
Maar ik reageer voornamelijk op het gemak waar hele partijen weggezet worden. (zie je een trend)
Het maakt je wereldbeeld wel lekker makkelijk.
Daar maken beide partijen zich schuldig aan. Deze daders (en hun geestverwanten) natuurlijk in de eerste plaats.
pi_126902509
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:25 schreef speknek het volgende:

[..]

In Engeland zijn ze helaas wat meer 'gewend' aan dit soort dingen, vroeger waren het de aanslagen van de IRA die naast de 'gewone' terroristische aanslagen ook de soldaten op de korrel namen. Vrijwel iedere Brit, zeker in de grote steden, is opgegroeid met die constante dreiging. Daardoor wordt het voor hun meer een vraag van wanneer het gebeurt, terwijl het hier in Nederland nog steeds meer de vraag is of het gebeurt.
Daarnaast heb ik het idee dat deze mevrouw wel degelijk wist wat ze deed, zuster op een ER, zelf soldaat geweest en hospik of zo .. die hebben geleerd nuchter te reageren, de emotie komt later, daar heb je op dat moment geen tijd voor.
pleased to meet you
pi_126902659
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja, en hoewel ik dit zeker niet wil goedpraten is Amerika op dit moment hard bezig om die toestroom van terroristen aan te wakkeren met hun mooie drone strikes.
Helaas wel ja. Ik ben dan ook absoluut geen voorstander van drones (uitgezonderd observatie), maar zoals elders gezegd, kun je dat als een aparte zaak beschouwen/los zien van Engeland.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:24:10 #211
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_126902814
Dit krijg je als Europese politici zich gedragen als slaven van de politieke correctheid. Er wordt werkelijk niets gedaan om de fundamentalisten aan te pakken. Ze weigeren het volk te beschermen door bv al die radicalen preventief uit te zetten.Het gaat om duizenden moslimradicalen in Europa die bekend zijn bij politie en veiligheidsdiensten. Waarom worden die niet uitgezet ??
West Europa wordt bestuurd door laffaards die geen antwoord hebben op het al maar toenemende anti westers racisme. Ze staan er maar een beetje autistisch bij te kijken en vinden het dan raar dat het volk zich steeds meer gaat roeren.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_126902837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:39 schreef stopnaald het volgende:
Mwah, al die politici in Europa die er garen bij spinnen door te zeggen dat er geen gematigde islam bestaat, want taqiyya en zo je weetzz, zijn natuurlijk ook niet echt behulpzaam.
pleased to meet you
pi_126902841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:20 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Helaas wel ja. Ik ben dan ook absoluut geen voorstander van drones (uitgezonderd observatie), maar zoals elders gezegd, kun je dat als een aparte zaak beschouwen/los zien van Engeland.
Je kan het niet anders dan los zien. De daad is namelijk door 2 Nigerianen en niet door Afghanen gepleegd. De Nigerianen zijn met hun 20 en ? jaar hoogstwaarschijnlijk nooit in Afghanistan geweest. Die militair (in opleiding?) mogelijk ook niet.

Er is op die manier geen enkele goedpraterij mogelijk, hoe hard simpele geesten dat ook blijven proberen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:24:57 #214
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_126902844
Links verwijt de PVV altijd dat ze geen oplossingen hebben maar als het aan de PVV ligt gaan alle fundamentalisten er preventief uit. En dat is toch echt een oplossing.
Maar mijn vraag aan links en de politiek correcten is: waar zijn jullie oplossingen ?? Pappen en nathouden werkt dus niet. Kom nu eens met een oplossingen want vooralsnog is er maar een partij die een daadwerkelijke oplossing heeft.
pi_126902904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Mwah, al die politici in Europa die er garen bij spinnen door te zeggen dat er geen gematigde islam bestaat, want taqiyya en zo je weetzz, zijn natuurlijk ook niet echt behulpzaam.
"Al die politici"? Het zijn er maar een paar hoor. En dan nog; naar politici hoef je niet te luisteren, en al helemaal niet serieus te nemen. Zeker degenen niet die beweren dat er geen gematigde moslims bestaan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_126902914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:11 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Ik acht de kans wel groot dat deze wapens uiteindelijk tegen ons gebruikt gaan worden, door wie maakt weinig uit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_126902999
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Vooralsnog weet ik zeker dat het agressieve zieltjeswinnen van de salafisten een veel grotere en belangrijkere factor is, dan Wilders en co. Al was het alleen maar omdat de groep salafisten qua omvang een stuk groter is, dan de groep politici.
pi_126903094
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kan het niet anders dan los zien. De daad is namelijk door 2 Nigerianen en niet door Afghanen gepleegd. De Nigerianen zijn met hun 20 en ? jaar hoogstwaarschijnlijk nooit in Afghanistan geweest. Die militair (in opleiding?) mogelijk ook niet.

Er is op die manier geen enkele goedpraterij mogelijk, hoe hard simpele geesten dat ook blijven proberen.
Wat jij en ik kunnen, bleek duidelijk een onmogelijkheid voor deze idiote daders. Kennelijk is het dus wel degelijk mogelijk. Het is alleen ook volslagen bizar en idioot, maar da's weer een andere kwestie.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:32:34 #219
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126903174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:24 schreef Reconquista. het volgende:
Links verwijt de PVV altijd dat ze geen oplossingen hebben maar als het aan de PVV ligt gaan alle fundamentalisten er preventief uit. En dat is toch echt een oplossing.
Maar mijn vraag aan links en de politiek correcten is: waar zijn jullie oplossingen ?? Pappen en nathouden werkt dus niet. Kom nu eens met een oplossingen want vooralsnog is er maar een partij die een daadwerkelijke oplossing heeft.
Stoppen met het importeren van goedkoop werkvee (gastarbeiders) want dat is een rechts idee. En stoppen met het bombarderen van buitenlanden, want dat is de oorzaak van veel terrorisme.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_126903215
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:24 schreef Reconquista. het volgende:
Doe me een lol en probeer hier geen links/rechts discussie van te maken. Heeft totaal geen zin en is ook nogal respectloos tov het slachtoffer. Bedenk ook dat het om een aanslag in Engeland gaat. Nederland staat daar geheel buiten.
pi_126903222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:30 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wat jij en ik kunnen, bleek duidelijk een onmogelijkheid voor deze idiote daders. Kennelijk is het dus wel degelijk mogelijk. Het is alleen ook volslagen bizar en idioot, maar da's weer een andere kwestie.
Dat deze idioten het doen is nog tot daaraantoe (idd volslagen bizar en idioot). Dat Nederlandertjes veilig achter hun computertje excuses gaan verzinnen voor de walgelijke daad van deze 2 negers is echt veel ernstiger.

pi_126903253
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stoppen met het importeren van goedkoop werkvee (gastarbeiders) want dat is een rechts idee. En stoppen met het bombarderen van buitenlanden, want dat is de oorzaak van veel terrorisme.
Ook voor jou: doe me een lol en probeer hier geen links/rechts discussie van te maken. Heeft totaal geen zin en is ook nogal respectloos tov het slachtoffer. Bedenk ook dat het om een aanslag in Engeland gaat. Nederland staat daar geheel buiten.
pi_126903292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:33 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Doe me een lol en probeer hier geen links/rechts discussie van te maken. Heeft totaal geen zin en is ook nogal respectloos tov het slachtoffer. Bedenk ook dat het om een aanslag in Engeland gaat. Nederland staat daar geheel buiten.
Dit!
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:35:12 #224
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_126903296
quote:

[..]

In Irak zijn ze ermee gestopt maar de aanslagen op elkaar blijven doorgaan.
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:35:25 #225
pi_126903310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:34 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ook voor jou: doe me een lol en probeer hier geen links/rechts discussie van te maken. Heeft totaal geen zin en is ook nogal respectloos tov het slachtoffer. Bedenk ook dat het om een aanslag in Engeland gaat. Nederland staat daar geheel buiten.
Ik heb het helemaal niet over Nederland.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:35:43 #226
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_126903327
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het ging dan ook niet om dit geval, maar over de reactie over toestroom van dit soort lieden naar europa.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:36:31 #227
pi_126903367
quote:
9s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:35 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

In Irak zijn ze ermee gestopt maar de aanslagen op elkaar blijven doorgaan.
Omdat ze weg zijn gegaan zonder hun troep op te ruimen. En ze hadden natuurlijk niet moeten beginnen want er waren geen WMD's en geen volksopstand.
pi_126903382
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Al die politici"? Het zijn er maar een paar hoor. En dan nog; naar politici hoef je niet te luisteren, en al helemaal niet serieus te nemen. Zeker degenen niet die beweren dat er geen gematigde moslims bestaan.
Helaas zijn het wel die politici die met hun Kamervragen, wijkbezoeken of whatever de media domineren.
pleased to meet you
pi_126903436
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat deze idioten het doen is nog tot daaraantoe (idd volslagen bizar en idioot). Dat Nederlandertjes veilig achter hun computertje excuses gaan verzinnen voor de walgelijke daad van deze 2 negers is echt veel ernstiger.
Want?

Ik persoonlijk heb veel liever dat geestverwanten hun gevoelens/ideeën in fora op internet spuien, want dan kunnen ze enerzijds hun ei een beetje kwijt (wat hopelijk de drang om tot daden over te gaan zal verminderen) en kunnen zij anderzijds door overige users een tegengeluid krijgen (wat heel misschien de grijze celletjes alsnog in beweging zal zetten).
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:38:06 #230
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_126903446
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat ze weg zijn gegaan zonder hun troep op te ruimen. En ze hadden natuurlijk niet moeten beginnen want er waren geen WMD's en geen volksopstand.
Het gaat erom dat die mensen blijkbaar compleet ontsporen als ze geen leider hebben die ze keihard onder de duim houd
RED ONS HENNIEGOD
pi_126903493
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het ging dan ook niet om dit geval, maar over de reactie over toestroom van dit soort lieden naar europa.
Met radicale moslims ligt het wat moeilijker, maar in het algemeen moet Europa/Schengen naar een Australisch puntensysteem toe. Ben je waardevol voor Europa, teken je een contract waarin je:
- geen crimineel gedrag gaat vertonen
- niet van de staat gaat leven
- je kinderen niet gaat besnijden, je vrouw niet mishandelt, etc.

Doe je dat toch, hop verblijfsvergunning inleveren en weg.

Dit kan je ook toepassen op gevallen die al in Europa zijn, zelfs op die die er geboren zijn, maar naast de Europese (van welk land dan ook) ook nog een niet-Europese nationaliteit hebben. De Europese nationaliteit inleveren, ongewenst vreemdeling verklaren en een enkele reis Schengen uit. Opdonderen, je voegt niets toe en breekt wel heel veel af.

Dat zal ook de normale allochtonen goed doen; zij worden niet meer -terecht dan wel onterecht, die discussie hoef je helemaal niet aan- aangekeken op het kutgedrag van hun "mede-allochtonen".

donderdag 23 mei 2013 @ 14:40:00 #232
pi_126903529
quote:
9s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:38 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Het gaat erom dat die mensen blijkbaar compleet ontsporen als ze geen leider hebben die ze keihard onder de duim houd
Ah, daar gaan we weer. Moslims/Arabieren hebben een dictator nodig. :')
pi_126903559
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:37 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Want?

Ik persoonlijk heb veel liever dat geestverwanten hun gevoelens/ideeën in fora op internet spuien, want dan kunnen ze enerzijds hun ei een beetje kwijt (wat hopelijk de drang om tot daden over te gaan zal verminderen) en kunnen zij anderzijds door overige users een tegengeluid krijgen (wat heel misschien de grijze celletjes alsnog in beweging zal zetten).
Ik heb het niet over geestverwanten, ik heb het over -meestal linkse- idioten die allerlei goedpraterij vertonen en excuses voor anderen gaan verzinnen om dit soort daden te verklaren.

Dat is te walgelijk voor woorden.

donderdag 23 mei 2013 @ 14:41:10 #234
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_126903578
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah, daar gaan we weer. Moslims/Arabieren hebben een dictator nodig. :')
.
Want ze leven toch zo vredig nu in Libie en Egypte
RED ONS HENNIEGOD
pi_126903588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Helaas zijn het wel die politici die met hun Kamervragen, wijkbezoeken of whatever de media domineren.
En in het grotere plaatje hebben die lang zoveel invloed niet bij de gemiddelde NL-der (moslim of niet). Vergelijk dat eens met een Buyeri of haatimam. Ik denk dat jij de macht van politici schromelijk overschat.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:41:38 #236
pi_126903608
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb het niet over geestverwanten, ik heb het over -meestal linkse- idioten die allerlei goedpraterij vertonen en excuses voor anderen gaan verzinnen om dit soort daden te verklaren.

Iets verklaren en iets goedpraten zijn 2 verschillende dingen.
pi_126903624
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:14 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het zijn helemaal geen oude koeien. Hoe kom je daar bij? We hebben het over dingen die tussen 1970 tot en met nu gebeuren. Zelfs nu, op dit moment, moet de VS zich overal mee bemoeien.

quote:
Mooi dat je Irak als voorbeeld noemt. Wat weet jij nou precies van Irak? Behalve het gebruikelijke "moslims maken elkaar af en ze zijn het as van het kwaad....."?

De problemen tussen Soennieten en Sjiieten gaan veel verder dan terrorisme afkomstig van 1 partij. De politieke basis die de VS in 2004 hebben gelegd was verrot. Het was een hele foute basis, waar niemand het mee eens was, maar ze werden gedwongen om het te accepteren. Wat je nu ziet is hier het gevolg van.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:42:40 #238
pi_126903660
quote:
9s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

.
Want ze leven toch zo vredig nu in Libie en Egypte
Daar hebben Westerse landen dan ook alles aan gedaan.

pi_126903679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En in het grotere plaatje hebben die lang zoveel invloed niet bij de gemiddelde NL-der (moslim of niet). Vergelijk dat eens met een Buyeri of haatimam. Ik denk dat jij de macht van politici schromelijk overschat.
Klopt. Sowieso luisteren die gasten veeeel meer naar religieuze leiders dan naar politieke, helemaal als het ook nog eens kafirs zijn.

Laat Wilders lekker domme dingen schreeuwen, dat is vrijheid van meningsuiting. Iets waar veel moslims nog aan moeten wennen.

Overigens mogen geflipte imams nog veel dommere dingen schreeuwen, diezelfde vrijheid geldt ook voor hen.

pi_126903836
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ook daar kun je mee in discussie gaan. Dat is nou juist het mooie van internetfora. Je HOEFT het niet met elkaar eens te zijn. En als je het belangrijk genoeg vind, dan geef je weerwoord.
pi_126903925
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iets verklaren en iets goedpraten zijn 2 verschillende dingen.
Slippery slope. Bovendien laad je de verdenking op je, dat je geen/weinig respect hebt voor het slachtoffer. Want laten we wel wezen, die dode man is het enige échte slachtoffer!
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:50:51 #242
pi_126904020
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:48 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Slippery slope. Bovendien laad je de verdenking op je, dat je geen/weinig respect hebt voor het slachtoffer. Want laten we wel wezen, die dode man is het enige échte slachtoffer!
Dit is precies hetzelfde als "begrijpen" waarom iemand steelt. Ik begrijp dat iemand een brood steelt als ie honger heeft, daarmee keur ik het niet automatisch goed.

De slippery slope is dat je een serieuze discussie over de oorzaken van problemen en gebeurtenissen afknijpt door meteen tekeer te gaan tegen iemand die iets probeert te begrijpen.
pi_126904027
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:46 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ook daar kun je mee in discussie gaan. Dat is nou juist het mooie van internetfora. Je HOEFT het niet met elkaar eens te zijn. En als je het belangrijk genoeg vind, dan geef je weerwoord.
Oh dat doe ik ook al een jaar of 11... ;)

Maar dat verandert niets aan de walgelijkheid van de opstelling zelf. En de domheid. Denken die mensen nou echt niet na? Zien die de Westerse troepen overseas als "gelijken aan de terroristen in Europa" (want zo wordt het gesteld)?

Er zijn incidenten geweest van militairen die doorslaan en burgerslachtoffers maken, ja. De meesten van hen zijn dan ook tot (levens)lange gevangenisstraffen veroordeeld (neem de Abu Ghraib gasten al vind ik een menselijke piramide maken van gevangenen helemaal geen ernstig feit. onschuldige kinderen en vrouwen vermoorden/verkrachten, wat ook door VN-soldaten gebeurt, is veel erger).

Andersom is het DOEL van moslimterroristen om juist zoveel mogelijk onschuldigen te doden. Om alle Westerlingen verantwoordelijk te houden voor het geweld tegen burgers van een handvol militairen.

En daarbij richten moslimterroristen in die landen veel meer schade en geweld aan dan de militairen. Er zijn veel meer onschuldige moslims omgekomen door andere moslims dan door Westerse troepen.

donderdag 23 mei 2013 @ 14:51:11 #244
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_126904042
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Met radicale moslims ligt het wat moeilijker, maar in het algemeen moet Europa/Schengen naar een Australisch puntensysteem toe. Ben je waardevol voor Europa, teken je een contract waarin je:
- geen crimineel gedrag gaat vertonen
- niet van de staat gaat leven
- je kinderen niet gaat besnijden, je vrouw niet mishandelt, etc.

Doe je dat toch, hop verblijfsvergunning inleveren en weg.

Dit kan je ook toepassen op gevallen die al in Europa zijn, zelfs op die die er geboren zijn, maar naast de Europese (van welk land dan ook) ook nog een niet-Europese nationaliteit hebben. De Europese nationaliteit inleveren, ongewenst vreemdeling verklaren en een enkele reis Schengen uit. Opdonderen, je voegt niets toe en breekt wel heel veel af.

Dat zal ook de normale allochtonen goed doen; zij worden niet meer -terecht dan wel onterecht, die discussie hoef je helemaal niet aan- aangekeken op het kutgedrag van hun "mede-allochtonen".
Daar ben ik ook wel voor ja.
pi_126904122
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:50 schreef El_Matador het volgende:
En daarbij richten moslimterroristen in die landen veel meer schade en geweld aan dan de militairen. Er zijn veel meer onschuldige moslims omgekomen door andere moslims dan door Westerse troepen.
Is dat zo? Hoeveel moslims zijn er precies door toedoen van andere moslims in bijvoorbeeld Irak omgekomen? Ik gok dat dat de helft van de slachtoffers die door Westers imperialisme niet eens haalt.
pi_126904185
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het zijn helemaal geen oude koeien. Hoe kom je daar bij? We hebben het over dingen die tussen 1970 tot en met nu gebeuren. Zelfs nu, op dit moment, moet de VS zich overal mee bemoeien.
Waarom telt de geschiedenis van na 1970 wél mee en die van daarvoor niet?
Verder is UK de VS niet en andersom.

quote:
[..]

Mooi dat je Irak als voorbeeld noemt. Wat weet jij nou precies van Irak? Behalve het gebruikelijke "moslims maken elkaar af en ze zijn het as van het kwaad....."?

De problemen tussen Soennieten en Sjiieten gaan veel verder dan terrorisme afkomstig van 1 partij. De politieke basis die de VS in 2004 hebben gelegd was verrot. Het was een hele foute basis, waar niemand het mee eens was, maar ze werden gedwongen om het te accepteren. Wat je nu ziet is hier het gevolg van.
Lieverd, het enige wat ik met je eens ben is dat de problemen tussen soennieten en sjiieten veel verder teruggaan, namelijk het overlijden van Mohammed en de beslissing over zijn opvolging. Ook toen al kon men de zaken niet beschaafd en netjes via onderhandelingen en praten oplossen, maar was er een bloedbad en een ordinaire machtsgreep voor nodig.
pi_126904220
quote:
Wees eens wat specifieker man. Het enige dat Moslims doen is klagen over alles en vooral met de vinger naar de ander wijzen. Geen grijntje eigen verantwoordelijkheid. Wat heeft het Westen allemaal misdaan?

Granted, de invasies van Irak en Afghanistan waren Amerikaanse blunders. Echter, dit was een gevolg van Moslim terreur en uitgelokt door radicale Moslims die hier al veel langer op uit waren: Ambassade bombings in Kenia/Tanzania en bombing van USS Cole. Dit laat ook meteen zien dat Moslim haat al lang voor de Amerikaanse invasies aanwezig was.

Moslims krijgen het voor elkaar overal door dictatoren geleid te worden. Als het Westen vriendschappelijke banden opbouwt (bijv Egypte) dan beschuldigen de Moslims het Westen er van dat ze bijdragen aan de onderdrukking. Als het Westen geen vriendschappelijke banden met de dictatoren heeft (bijv Iran en het oude Irak) dan beschuldigen Moslims het Westen van economische oorlogsvoering tegen Moslims. Het is fucking nooit goed met die Moslims.

Verder mbt Amerikaanse bemoeienis in Afghanistan en Irak staan Afghanistan en Irak er een stuk beter voor dan vroeger. Eindelijk hebben die landen mogelijkheden zich te ontwikkelen. Kijk bijv de Al Jazeera docu "Kabul, a city of hope and fear" maar eens. Echter, in beide landen wordt alle ontwikkeling verneukt door Moslim extremisten. Irak stevent momenteel af op de 2e burgerloorlog (na die van 2006) en Afghanistan is verwikkeld in een gevecht met de Taliban en grotere spanningen met Pakistan mede omdat Pakistan de Taliban altijd steunde.

quote:

Kunnen we het inhoudelijk houden? Jij probeert te suggereren dat ik geen mening mag hebben over Irak omdat ik er nooit geweest ben. Het is gewoon een feit dat Irak er veel beter voorstaat dan het er ooit voor gestaan heeft. Sure, de Irakezen zelf verneuken het een beetje met elkaar opblazen en corruptie, maar dat hebben ze aan zichzelf te danken: eigen verantwoordelijkheid.

Vertel eens, waarom was de politieke basis fout? Voorheen was Irak een voornamelijk Shia land geregeerd door een Soenni dictator. Dan lijkt wat de Amerikanen hebben gebracht mij ontzettend veel beter.
pi_126904252
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En omdat de westerse landen geen brandschone handen hebben, hebben de moslims geen enkele eigen verantwoordelijkheid? Fijn!
pi_126904309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Is dat zo? Hoeveel moslims zijn er precies door toedoen van andere moslims in bijvoorbeeld Irak omgekomen? Ik gok dat dat de helft van de slachtoffers die door Westers imperialisme niet eens haalt.
Mannen die zichzelf opblazen op pleinen en zo 50-80 onschuldige doden per dag veroorzaken. Knappe Westerse militair die 50-80 onschuldige moslims doodt op een dag. :')

donderdag 23 mei 2013 @ 14:57:16 #250
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_126904330
quote:

[..]

Gastarbeiders zijn door links en rechts binnen gehaald. Dat ging eind jaren '60 begin jaren '70 om zo'n 35.000 GASTarbeiders. Staat in geen verhouding tot de 3,4 miljoen niet-Nederlanders van vandaag de dag die in het kader van politieke correctheid zijn binnen gelaten.

En hoe zo bombarderen ?? Die gasten komen uit Nigeria. Heeft Engeland Nigeria gebombardeerd ??
En vergeet niet dat de conflicten waar het westen bij betrokken was ook een oorzaak hebben. Maar dat heeft hoe dan ook niets te maken met moslims die we hier gastvrij in ons mooie landje hebben toegelaten en alles hebben gegeven wat ze in hun eigen land blijkbaar niet konden opbouwen.
En dat we dan als dank met onaangepast gedrag, anti westers racisme en geweld te maken krijgen is gewoon niet acceptabel.

Je kan wel proberen het westen de schuld in de schoenen te schuiven maar is het niet zo dat al lang voor Afghanistan en Irak er hatecrimes waren tegen de westerlingen. In de jaren '70 en '80 en '90 hadden we ook al aanslagen. Dit heeft niets met het westen te maken maar met het geweldadige en extreem racistische karakter van de islam. Want laten we eerlijk zijn niemand deugt toch in de ogen van de baarden. (vrouwen, atheisten, westerlingen, homo's, Joden, Christenen etc.)
Volgens de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) en hoofd van het observatorium voor religieuze vrijheid van het Italiaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken zijn er in 2012 105.000 Christenen in de islamitische landen vermoord. Toen Hitler het deed was het fout en nu er in de islamitische landen een holocaust plaatsvind zwijgen onze politici.
pi_126904336
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Vooralsnog weet ik zeker dat het agressieve zieltjeswinnen van de salafisten een veel grotere en belangrijkere factor is, dan Wilders en co. Al was het alleen maar omdat de groep salafisten qua omvang een stuk groter is, dan de groep politici.
Dat zieltjes winnen werkt juist een heel stuk beter dankzij deze politici. Als niemand suggereert dat je dankzij je hoofddoek een potentieel gevaar bent want je weet het maar nooit met die moslims, heeft de salafist een stuk minder gereedschap om je binnen te hengelen.
pleased to meet you
pi_126904355
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[ afbeelding ]
Moslims krijgen het zelf voor elkaar door dictatoren geregeerd te worden.

Als het Westen vriendschappelijke banden opbouw "draagt het Westen bij aan onderdrukking van Moslims"

Als het Westen die dictatoren boycot "voert het Westen economische oorlog tegen Moslims".

Fuck dat. Eigen verantwoordelijkheid van Moslims. Dat ze het elke keer voor elkaar krijgen door dictatoren geregeerd te worden is hun eigen probleem.
pi_126904388
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mannen die zichzelf opblazen op pleinen en zo 50-80 onschuldige doden per dag veroorzaken. Knappe Westerse militair die 50-80 onschuldige moslims doodt op een dag. :')
In 4 jaar tijd rond een miljoen slachtoffers. Hoeveel waren dat zo ongeveer in de afgelopen tien jaar door islamitische aanslagen?
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:58:17 #254
pi_126904397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En omdat de westerse landen geen brandschone handen hebben, hebben de moslims geen enkele eigen verantwoordelijkheid? Fijn!
Het is nogal lastig om Mubarak af te zetten als ie door de VS gesteund word. Het is lastig om oppositie te organiseren als Italië internet-spionage apparatuur levert aan Libië.

De dictaturen in het MO worden/werden door westerse regeringen gesteund en misbruikt voor hun eigen doeleinden. Daarmee zijn wij medeplichtig aan het opsluiten, martelen en vermoorden van dissidenten in die landen.
pi_126904425
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dit is precies hetzelfde als "begrijpen" waarom iemand steelt. Ik begrijp dat iemand een brood steelt als ie honger heeft, daarmee keur ik het niet automatisch goed.

De slippery slope is dat je een serieuze discussie over de oorzaken van problemen en gebeurtenissen afknijpt door meteen tekeer te gaan tegen iemand die iets probeert te begrijpen.
Sommige dingen zijn discutabel, andere dingen niet. Een brood stelen als je honger hebt of zelfs iemand doodsteken als jij of iemand anders in nood zit, is discutabel. Een rondwandelende man platrijden en vervolgens slachten als een varken is dat niet. Fatsoenlijke mensen met een beetje gezond verstand en moraal snappen dit.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:59:27 #256
pi_126904445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:57 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Gastarbeiders zijn door links en rechts binnen gehaald.
Nee. Links was tegen en gaf toe onder voorwaarde dat de gastarbeiders dezelfde rechten kregen als autochtone werknemers. En nu geeft rechts links de schuld van hun troep.
pi_126904471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In 4 jaar tijd rond een miljoen slachtoffers. Hoeveel waren dat zo ongeveer in de afgelopen tien jaar door islamitische aanslagen?
Slachtoffers of onschuldige slachtoffers. Een groot verschil.

Ik heb er geen enkel probleem mee als de VS of wie dan ook de goorste, meest achterlijke moslims in Afghanistan met een drone overhoop knallen nee.

donderdag 23 mei 2013 @ 15:00:30 #258
pi_126904492
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als het Westen vriendschappelijke banden opbouw "draagt het Westen bij aan onderdrukking van Moslims"

Als het Westen die dictatoren boycot "voert het Westen economische oorlog tegen Moslims".

Fuck dat. Eigen verantwoordelijkheid van Moslims. Dat ze het elke keer voor elkaar krijgen door dictatoren geregeerd te worden is hun eigen probleem.
Je kan niet praten over eigen verantwoordelijkheid van mensen als je hun onderdrukker steunt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:01:15 #259
pi_126904526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:58 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn discutabel, andere dingen niet. Een brood stelen als je honger hebt of zelfs iemand doodsteken als jij of iemand anders in nood zit, is discutabel. Een rondwandelende man platrijden en vervolgens slachten als een varken is dat niet. Fatsoenlijke mensen met een beetje gezond verstand en moraal snappen dit.
Zal best, maar dat is geen reden om niet te onderzoeken hoe deze mensen tot hun daad komen.
pi_126904559
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkel probleem mee als de VS of wie dan ook de goorste, meest achterlijke moslims in Afghanistan met een drone overhoop knallen nee.
Aha, je eerdere bewering dat moslimterroristen veel meer schade aanrichten zuig je dus uit je duim. Duidelijk.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:02:15 #261
pi_126904574
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan hebben die moslims er geen enkel probleem mee om in het westen terreur aanslagen te plegen.

Je denkt niet echt in oplossingen, wel?
pi_126904585
Waarom wordt hier überhaupt een discussie gevoerd, alsof hier ook maar iets van een oplossing uitkomt. Het is gewoon een zooitje.
pi_126904590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de Iraanse Revolutie. Daar was weinig verantwoordelijkheid van mensen en slachtoffers bij.
pi_126904603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wees eens wat specifieker man. Het enige dat Moslims doen is klagen over alles en vooral met de vinger naar de ander wijzen. Geen grijntje eigen verantwoordelijkheid. Wat heeft het Westen allemaal misdaan?

Granted, de invasies van Irak en Afghanistan waren Amerikaanse blunders. Echter, dit was een gevolg van Moslim terreur en uitgelokt door radicale Moslims die hier al veel langer op uit waren: Ambassade bombings in Kenia/Tanzania en bombing van USS Cole. Dit laat ook meteen zien dat Moslim haat al lang voor de Amerikaanse invasies aanwezig was.

Moslims krijgen het voor elkaar overal door dictatoren geleid te worden. Als het Westen vriendschappelijke banden opbouwt (bijv Egypte) dan beschuldigen de Moslims het Westen er van dat ze bijdragen aan de onderdrukking. Als het Westen geen vriendschappelijke banden met de dictatoren heeft (bijv Iran en het oude Irak) dan beschuldigen Moslims het Westen van economische oorlogsvoering tegen Moslims. Het is fucking nooit goed met die Moslims.

Verder mbt Amerikaanse bemoeienis in Afghanistan en Irak staan Afghanistan en Irak er een stuk beter voor dan vroeger. Eindelijk hebben die landen mogelijkheden zich te ontwikkelen. Kijk bijv de Al Jazeera docu "Kabul, a city of hope and fear" maar eens. Echter, in beide landen wordt alle ontwikkeling verneukt door Moslim extremisten. Irak stevent momenteel af op de 2e burgerloorlog (na die van 2006) en Afghanistan is verwikkeld in een gevecht met de Taliban en grotere spanningen met Pakistan mede omdat Pakistan de Taliban altijd steunde.

[..]

Kunnen we het inhoudelijk houden? Jij probeert te suggereren dat ik geen mening mag hebben over Irak omdat ik er nooit geweest ben. Het is gewoon een feit dat Irak er veel beter voorstaat dan het er ooit voor gestaan heeft. Sure, de Irakezen zelf verneuken het een beetje met elkaar opblazen en corruptie, maar dat hebben ze aan zichzelf te danken: eigen verantwoordelijkheid.

Vertel eens, waarom was de politieke basis fout? Voorheen was Irak een voornamelijk Shia land geregeerd door een Soenni dictator. Dan lijkt wat de Amerikanen hebben gebracht mij ontzettend veel beter.
Dit dus. Helemaal mee eens, maar vooral met het vette gedeelte.
pi_126904643
Erg van die man in Londen he! Of hadden we het daar al niet meer over?
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:04:12 #266
pi_126904664
Haha, moslims kiezen er zelf voor om onderdrukt te worden _O-
pi_126904668
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan niet praten over eigen verantwoordelijkheid van mensen als je hun onderdrukker steunt.
Ga toch heen man. Die "onderdrukker" Ghadaffi was een vijand van het Westen. Pas toen hij er al ontzettend lang zat heeft het Westen een iets betere verstandhouding gekweekt zodat er samenwerking kon komen mbt olie, vluchtelingen en economische samenwerking. Die suggestieve foto van dat handje drukken zegt geen fuck.

Wat had het Westen dan moeten doen? Economische boycot zoals met Iran nu? Ben je daar dan zo een fan van? Moslims hebben hun dictatoren aan zichzelf te danken. Ghaddafi is niet door het Westen geinstalleerd.
pi_126904707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
Verdiep je eens in de Iraanse Revolutie. Daar was weinig verantwoordelijkheid van mensen en slachtoffers bij.
Grappig dat je die aanhaalt. Daar zie je hoe Moslims hun eigen dictatoren in het zadel helpen.
pi_126904731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Grappig dat je die aanhaalt. Daar zie je hoe Moslims hun eigen dictatoren in het zadel helpen.
Hoe heeft men dat precies gedaan?
pi_126904747
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Haha, moslims kiezen er zelf voor om onderdrukt te worden _O-
Het is toch te triest voor woorden.
pi_126904792
quote:

[..]

Zelfde geldt voor Saddam en Mubarak uiteraard? :D
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:06:55 #272
pi_126904832
quote:

[..]

Ga toch heen man. Die "onderdrukker" Ghadaffi was een vijand van het Westen. Pas toen hij er al ontzettend lang zat heeft het Westen een iets betere verstandhouding gekweekt zodat er samenwerking kon komen mbt olie, vluchtelingen en economische samenwerking. die suggestieve foto van dat handje drukken zegt geen fuck.

Wat had het Westen dan moeten doen? Economische boycot zoals met Iran nu? Ben je daar dan zo een fan van? Moslims hebben hun dictatoren aan zichzelf te danken. Ghaddafi is niet door het Westen geinstalleerd.
Het westen heeft tientallen jaren de macht gehad in het MO. Kolonialisme by proxy. Goedkope olie door de juiste onderdrukker te steunen en uit te spelen tegen de onderdrukker die geen vriendjes met je wil worden. En de bevolking is daar het slachtoffer van. En als ze er iets tegen doen zijn het terroristen die platgebombardeerd moeten worden. Als ze niets doen vinden ze het blijkbaar prima om onderdrukt te worden.

Ik zou lachen als het niet zo triest was.
pi_126904887
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:05 schreef Xa1pt het volgende:
Hoe heeft men dat precies gedaan?
Hoe ze dat gedaan hebben is niet relevant. Het was een Iraanse aangelegenheid en daar zijn de Ayatollahs uit voortgekomen. Geen enkele Westerse hand die hen in het zadel hielp.
pi_126904894
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat zieltjes winnen werkt juist een heel stuk beter dankzij deze politici. Als niemand suggereert dat je dankzij je hoofddoek een potentieel gevaar bent want je weet het maar nooit met die moslims, heeft de salafist een stuk minder gereedschap om je binnen te hengelen.
Kip en ei-discussie. Vooralsnog werden deze politici lange tijd absoluut niet serieus genomen, waar dat bij de salafisten een heel ander verhaal was (het overnemen van moskeeën en verspreiden van propaganda gaat veel verder terug dan Wilders of Fortuyn).

Verder is het je eigen verantwoordelijkheid of je je wel of niet laat binnen hengelen. Daar verandert het geblaat van Geert ook helemaal niets aan. Ik vind dit een veel te gemakkelijke copout.
pi_126904910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:08 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hoe ze dat gedaan hebben is niet relevant. Het was een Iraanse aangelegenheid en daar zijn de Ayatollahs uit voortgekomen. Geen enkele Westerse hand die hen in het zadel hielp.
:D :')

Nogmaals: lees je eens in.
pi_126904973
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:06 schreef Baghdaddy het volgende:
Zelfde geldt voor Saddam en Mubarak uiteraard? :D
Jep, net zoals de Assad familie bijvoorbeeld.
pi_126904998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:08 schreef Xa1pt het volgende:
:D :')

Nogmaals: lees je eens in.
Wees eens specifiek man. Als ik het mis heb, zeg je dat gewoon.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:11:01 #278
pi_126905031
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:10 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wees eens specifiek man. Als ik het mis heb, zeg je dat gewoon.
Je hebt het mis.
pi_126905082
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het westen heeft tientallen jaren de macht gehad in het MO. Kolonialisme by proxy. Goedkope olie door de juiste onderdrukker te steunen en uit te spelen tegen de onderdrukker die geen vriendjes met je wil worden. En de bevolking is daar het slachtoffer van. En als ze er iets tegen doen zijn het terroristen die platgebombardeerd moeten worden. Als ze niets doen vinden ze het blijkbaar prima om onderdrukt te worden.

Die dictatoren zitten daar voor zichzelf en niet voor het Westen.

Als het kolonialisme is, zouden die dictatoren door het Westen geinstalleerd zijn. Leg me eens uit hoe wij dat gedaan hebben. Ga je in de toekomst ook zeggen dat Mohammed Morsi door het Westen in Egypte is geinstalleerd als hij een dictator blijkt (hypothetisch, momenteel weet niemand denk ik of hij dictator is).
pi_126905125
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je hebt het mis.
Gast :')

Vertel me hoe. Vertel me hoe het Westen de Ayatollahs in Iran heeft geinstalleerd. Of however je bedoelt dat ik het mis heb.
pi_126905252
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is nogal lastig om Mubarak af te zetten als ie door de VS gesteund word. Het is lastig om oppositie te organiseren als Italië internet-spionage apparatuur levert aan Libië.

De dictaturen in het MO worden/werden door westerse regeringen gesteund en misbruikt voor hun eigen doeleinden. Daarmee zijn wij medeplichtig aan het opsluiten, martelen en vermoorden van dissidenten in die landen.
Spreek aub voor jezelf. Ik voel me allerminst medeplichtig.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:16:36 #282
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_126905287
Wordt het niet eens tijd om te vragen aan die boys wat ze nou eigenlijk willen? Misschien zijn hun "eisen" helemaal niet zo pittig. Als je een vredige wereld creëert door deze eisen in te willigen zie ik een win-win situatie. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_126905294
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het een sluit het ander niet uit.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:16:52 #284
pi_126905306
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:13 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Gast :')

Vertel me hoe. Vertel me hoe het Westen de Ayatollahs in Iran heeft geinstalleerd. Of however je bedoelt dat ik het mis heb.
Ze hebben een eerder revolutie verijdelt waardoor de oppositie anti westers werd. Khomeini maakte daar bij de revolutie in '78 gebruik van om de macht te grijpen.
pi_126905323
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zal best, maar dat is geen reden om niet te onderzoeken hoe deze mensen tot hun daad komen.
Onderzoeken is iets heel anders dan begrip/sympathie tonen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:17:21 #286
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_126905326
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. Links was tegen en gaf toe onder voorwaarde dat de gastarbeiders dezelfde rechten kregen als autochtone werknemers. En nu geeft rechts links de schuld van hun troep.
Hahaha je moet niet zo veel naar de VARA en NOS kijken. En die 35.000 GASTarbeiders zijn niet eens belangrijk. De 3,4 miljoen vreemdelingen die daarna ons land zijn binnen gekomen dat begint nu wel een probleem te worden (vervreemding, verlies van eigenheid en identiteit, verloedering)

En je bent klaarblijkelijk ook de jaren van linkse repressie vergeten. In de jaren '80 en '90 heeft de linkse kerk flink huisgehouden in NL. Intimidatie en vervolgingen van mensen die kritiek op de heilige multikul durfte te hebben. In die jaren was kritiek hebben niet zonder gevaar. Als de AFA knokploegen niet achter je aan kwamen dan werd je wel door de linkse kliek voor de rechter gesleept die in die tijd niet aarzelde om mensen vast te zetten voor een simpele zin als "NL is vol" Zoals oa Janmaat overkwam. Je snapt natuurlijk wel dat de meeste mensen eieren voor hun geld kozen en wijselijk hun mond hielden.

Met 9/11 kwam daar eindelijk verandering in en vrije meningsuiting gold ineens weer voor iedereen. Links heeft deze doorgeslagen vorm van multicultuur gecreeerd en met demoniseren en intimidatie het voor elkaar gekregen dat dit land, en Europa, compleet zijn volgestroomd met 3de wereldvolkeren. En dat gaat zich nu wreken. De aanslagen haat en tegenreacties zijn nu al zichtbaar en zullen alleen maar erger worden.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:17:48 #287
pi_126905357
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:15 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Spreek aub voor jezelf. Ik voel me allerminst medeplichtig.
Ik snap dat het pijnlijk is, maar je kan niet je hoofd in het zand blijven steken als de slachtoffers van je regering wraak komen nemen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:18:08 #288
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_126905374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:17 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Begrip en sympathie zijn ook weer 2 verschillende zaken. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:19:00 #289
pi_126905428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:16 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het een sluit het ander niet uit.
Ik zal jou [insert huiselijk geweld] en dan zeggen dat je je eigen verantwoordelijkheid had moeten nemen.
pi_126905439
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hebben genoeg welvaart, door de olie, om het een beetje te spreiden en een redelijke gemiddelde levensstandaard voor het gros tot stand te brengen, toch?
Maar nee hoor, Saoudie Arabië en een paar puissant rijke oliestaatjes, daar is het leven goed tot decadent en de meerderheid in Maghreb en MO leeft onder deplorabele omstandigheden... is geneigd tot richtingenstrijd binnen de Islam met inzet van bomaanslagen en geeft van alle ellende de VS en het Westen de schuld... 8)7 .
I´m back.
pi_126905454
quote:

[..]

donderdag 23 mei 2013 @ 15:19:32 #292
pi_126905455
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:17 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dan verwar je begrijpen met begrip tonen.
pi_126905515
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze hebben een eerder revolutie verijdelt waardoor de oppositie anti westers werd. Khomeini maakte daar bij de revolutie in '78 gebruik van om de macht te grijpen.
En daarom is het Westen schuldig aan het installeren van de Ayatollahs in Iran? Give me a break.

De Ayatollahs hebben de macht gegrepen zonder hulp of inmeninging van het Westen. Punt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:20:42 #294
pi_126905532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze hebben genoeg welvaart, door de olie, om het een beetje te spreiden en een redelijke gemiddelde levensstandaard voor het gros tot stand te brengen, toch?
Ze? Een kleine elite van dictators, maar er wonen daar ook gewoon mensen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:21:26 #295
pi_126905582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En daarom is het Westen schuldig aan het installeren van de Ayatollahs in Iran? Give me a break.

De Ayatollahs hebben de macht gegrepen zonder hulp of inmeninging van het Westen. Punt.
Er was weldegelijk inmenging, dat zeg ik toch net?
pi_126905622
quote:
Toen waren die dudes al aan de macht...

Verder zeggen die plaatjes geen fuck. Kijk eens, ik heb zojuist een Israelisch-Palestijns complot ontdekt

pi_126905668
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Wordt het niet eens tijd om te vragen aan die boys wat ze nou eigenlijk willen? Misschien zijn hun "eisen" helemaal niet zo pittig. Als je een vredige wereld creëert door deze eisen in te willigen zie ik een win-win situatie. :{

Er van uitgaande dat je met deze boys de daders bedoelt: vragen wat ze willen is bepaald een gepasseerd station, denk je niet? Of snap je niet dat het afslachten van een onschuldige wandelaar de situatie grondig heeft veranderd?
pi_126905707
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze? Een kleine elite van dictators, maar er wonen daar ook gewoon mensen.
Ja, ze, de Arabisch sprekende wereld.
Die dictators worden in het zadel gehouden door hun eigen geloofssysteem... en weet je, wat gebeurt er als ze een keer in opstand komen zoals 2 jaar geleden... het resultaat is van een nog grotere droefenis dan de situatie voor de opstand... En altijd en eeuwig is het de schuld van de VS en het Westen...
I´m back.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:23:26 #299
pi_126905726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:22 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat je met deze boys de daders bedoelt: vragen wat ze willen is bepaald een gepasseerd station, denk je niet? Of snap je niet dat het afslachten van een onschuldige wandelaar de situatie grondig heeft veranderd?
Je grijpt echt elk excuus aan om discussie te vermijden.
pi_126905748
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:18 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Begrip en sympathie zijn ook weer 2 verschillende zaken. :{

Alleen voor jou.
pi_126905754
Ach, als je de oorlog aan het 'terrorisme' verklaart, moet je ook niet verbaasd zijn dat je militairen het doelwit zijn. Had je die oorlog maar niet moeten beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')