SPOILER: De KandidatenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 48% gewijzigd door Benny op 29-05-2013 21:25:18 ]
Das gek, want er is nu al bekend wie er mee zullen doenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:04 schreef Karina het volgende:
Vanavond dus.
Vier auditieronden
Dit jaar krijgt het programma een iets ander gevolg. In een videoaankondiging vertelt Giel dat er nu vier auditieronden zijn. Het enorme aantal aanmeldingen is daarvan de reden. Gelukkig krijgt hij hulp bij de selectie van de allerbeste. Sanne Hans (Miss Montreal) en Eric Corton staan hem bij.
Zag ik inderdaad, misschien nog een paar kandidaten toegevoegd omdat ze toch wel erg goed waren?quote:Op maandag 20 mei 2013 14:38 schreef iBenny het volgende:
[..]
Das gek, want er is nu al bekend wie er mee zullen doen(*wijst naar OP)
In de reclamespotjes zag ik geen andere mensen. Misschien zijn dit wel de kandidaten van vanavond ofzo?quote:Op maandag 20 mei 2013 14:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Zag ik inderdaad, misschien nog een paar kandidaten toegevoegd omdat ze toch wel erg goed waren?
Oh dat zou ook nog kunnen inderdaad. We zullen het zien.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:40 schreef iBenny het volgende:
[..]
In de reclamespotjes zag ik geen andere mensen. Misschien zijn dit wel de kandidaten van vanavond ofzo?
singer/songwriter zeker?quote:Op maandag 20 mei 2013 20:38 schreef Karina het volgende:
Ik vind wel dat het allemaal een beetje hetzelfde genre is. Met af en toe iets wat een beetje anders is.
Ja daar komt het wel door natuurlijk. Al zou je wel iets anders kunnen doen, ander instrument of zo.quote:
een keer een triangel zou leuk zijn jahquote:Op maandag 20 mei 2013 20:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja daar komt het wel door natuurlijk. Al zou je wel iets anders kunnen doen, ander instrument of zo.
Nou ja waarom nietquote:Op maandag 20 mei 2013 20:42 schreef snellejelle het volgende:
[..]
een keer een triangel zou leuk zijn jah
ohmijngodthememories.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:41 schreef snellejelle het volgende:
Hopelijk komt er geen nieuwe Mevrouw Tamara
Hoe droog hij er ook over praatte, 'die zinnen zitten ook in andere nummers en dan snap ik ook al niet wat ze betekenen'quote:
Ja dat heb ik ook, het kan mij niet zoveel schelen als het niet loepzuiver is.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:45 schreef Grunge. het volgende:
Ik ben tot nu toe niet onder de indruk in de zin van dat het me raakt. En dat vind ik véél belangrijker dan technisch goed.
Hahaha.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:53 schreef alors het volgende:
Ik daarom probeert hij de hele tijd de bijdehante gast uit te hangen, hij hoort bij dat kansloos geval
First ladyquote:Op maandag 20 mei 2013 20:52 schreef Grunge. het volgende:
Hij is van het duo van onze 'toekomstige minister-president'.
Ja daar heeft het iets van weg.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:55 schreef snellejelle het volgende:
[..]
van Herman in de zon op het terras
Ja, nu lees ik jouw posts ook in m'n hoofd voortaan anders.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:56 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik heb 't zelf ook, dus erger me er niet aan.
quote:Op maandag 20 mei 2013 20:57 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja, nu lees ik jouw posts ook in m'n hoofd voortaan anders.
dat zei 'ie jaquote:Op maandag 20 mei 2013 20:59 schreef marcodej het volgende:
Ik vind dit leuk.
En die Marcel is van die lul van een Fretz.
Die zag ik een maand of zo geleden, had er nog nooit van gehoord. Nee ik kijk niet iedere dag DWDD, daarna kwam ik die knakker er opeens vaak in tegen.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:07 schreef Grunge. het volgende:
[ afbeelding ]
De Gebroeders Fretz.
Moest even.
In het theater? Vond je het leuk?quote:Op maandag 20 mei 2013 21:08 schreef Cee het volgende:
[..]
Die zag ik een maand of zo geleden, had er nog nooit van gehoord. Nee ik kijk niet iedere dag DWDD, daarna kwam ik die knakker er opeens vaak in tegen.
jouw schuld dus dat ik ze ook overal zien, bedankt!quote:Op maandag 20 mei 2013 21:08 schreef Cee het volgende:
[..]
Die zag ik een maand of zo geleden, had er nog nooit van gehoord. Nee ik kijk niet iedere dag DWDD, daarna kwam ik die knakker er opeens vaak in tegen.
Ik had geen idee wat te moeten verwachten, ik vond het wel aardig. Zaten leuke stukjes tussen, maar soms een beetje over-the-top.quote:
Drie keer twee.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:16 schreef alors het volgende:
Maar gaan er maar twee door? En dan? volgende week weer 8 of hoe gaat dat?
Ja, dat zal dan wel. Gelukkig maar.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:16 schreef alors het volgende:
ja, dan weer 8 nieuwequote:Op maandag 20 mei 2013 21:16 schreef alors het volgende:
Het zijn er vier keer twee geworden, zie ergens bovenaan dit topic.quote:
Was gewoon veruit de beste van deze aflevering.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:16 schreef Cee het volgende:
Oh ja wacht, dit is Giel, die gaat voor jonge maisjus.
Haar accent was zo sterk dat ze compleet onverstaanbaar werd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:28 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Sofia is alleen maar door omdat ze piano speelt.
Die Demira was wel de beste van deze aflevering, maar ik hou niet van dat Selah Sue geluidje en het racooneske aangemeten ierse-accent. Maar ja, hoe oprecht kan je zijn als je 16 bent?
En cupcakewinkel?quote:
Kate Nashquote:
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:54 schreef Cee het volgende:
Wat leuk dat Paulien Cornelisse ook gitaar speelt.
Nee die klinkt veel mooierquote:
Dat kun je haar toch niet kwalijk nemen, ik zou ook gaan lachen denk ik uit ongemakkelijkheid, wat voor houding moet je aannemen volgens jou dan?quote:Op maandag 27 mei 2013 21:09 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Dat ze dan zelf moet lachen als Sanne en Giel moeten huilen vind ik dan wel een beetje jammer. Ook niet echt mijn ding maar ik snap dat het mensen kan raken.
Nou ja, moet... ik vond het gewoon een beetje raar staan. Na zo'n emotioneel liedje.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:10 schreef alors het volgende:
[..]
Dat kun je haar toch niet kwalijk nemen, ik zou ook gaan lachen denk ik uit ongemakkelijkheid, wat voor houding moet je aannemen volgens jou dan?
Inderdaadquote:Op maandag 27 mei 2013 21:11 schreef marcodej het volgende:
Dat stuk ijzer uit zijn bek en die muts af en ik mag hem.
Jaa, die bedoel ik inderdaad!quote:Op maandag 27 mei 2013 21:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Was een kopie van Just Breathe van Anna Nalick.
Toen kon ik nog niet op dat nummer komen en vind het lastiger vergelijken achteraf. Maar herkende het wel gelijk inderdaad.quote:
ik vond het juist niet Sesamstraat. Zing het in het Engels en iederen vind het ineens 'prachtig'. Ik dacht echt: hier komt tante Tamara 2 of hoe dat mens zich noemt. Maar ze heeft me positief verrast.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vonf dat liedje van dat meisje een soort sesamstraatliedje. Beetje simpel.
Goed bezig!quote:Op maandag 27 mei 2013 21:22 schreef alors het volgende:
Ja ze verzinnen nu al een excuus om haar eruit te gooien, want hoedmeneer en NL meisje gaan door.
quote:Op maandag 27 mei 2013 21:22 schreef alors het volgende:
Ja ze verzinnen nu al een excuus om haar eruit te gooien, want hoedmeneer en NL meisje gaan door.
Zo'n contrast met vorige week! En eens met de uitslag, al had Jasper van mij niet door gehoeven. Ik vond het tweede meisje (Maartje?) en het hippiemeisje ook wel goed.quote:Op maandag 27 mei 2013 22:52 schreef geindoctrineerd het volgende:
Wat een goede aflevering was dit zeg, enorm goede kandidaten
Nee hoor. de melodielijn is heel simpel Sesamstraat-esk. Als je het vertaald slaat het helemaal meer nergens op.quote:Op maandag 27 mei 2013 21:21 schreef artelligence het volgende:
[..]
ik vond het juist niet Sesamstraat. Zing het in het Engels en iederen vind het ineens 'prachtig'. Ik dacht echt: hier komt tante Tamara 2 of hoe dat mens zich noemt. Maar ze heeft me positief verrast.
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Nee hoor. de melodielijn is heel simpel Sesamstraat-esk. Als je het vertaald slaat het helemaal meer nergens op.
Ik erger me aan dingen als 'je gerust me' Dat is geen goed taalgebruik. Interessantdoenerij. Kan je het niet met echte taal?
quote:
Wat de fuck is mis met een simpele melodielijn. De beste platen hebben een simpele melodie. Zie Beatles bijvoobeeldquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]gebruiken als je dingen niet kunt weerleggen...
Vallen over eenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]gebruiken als je dingen niet kunt weerleggen...
Er is niets mis mee. Kareltje heeft een slechte dag vandaag.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:51 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Wat de fuck is mis met een simpele melodielijn. De beste platen hebben een simpele melodie. Zie Beatles bijvoobeeld
Tja, "je gerust me" vind ik ook niets, dat had ze natuurlijk beter kunnen oplossen, bijvoorbeeld door "stelt me gerust" te gebruiken wat eveneens 4 lettergrepen heeft. Ik vond het liedje wel oké, simpel maar effectief, en blijkbaar voert ze het goed uit aangezien ze twee van de juryleden aan het janken krijgt. Oh ja, over taalfouten gesproken...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Nee hoor. de melodielijn is heel simpel Sesamstraat-esk. Als je het vertaald slaat het helemaal meer nergens op.
Ik erger me aan dingen als 'je gerust me' Dat is geen goed taalgebruik. Interessantdoenerij. Kan je het niet met echte taal?
Eens. Een complexe melodielijn kan natuurlijk wel heel erg interessant zijn maar het is niet noodzakelijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:51 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Wat de fuck is mis met een simpele melodielijn. De beste platen hebben een simpele melodie. Zie Beatles bijvoobeeld
Friet met saté kan net zo goed smaken als het meest verfijnde gerecht wat een topkok maakt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:43 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb geen slechte dag vandaag. Ik vind dat er te verheven wordt gedaan over een simpel liedje.
Kijk, dit is al beter. Dat je het niet niet goed vindt en dat er verheven over wordt gedaan is prima, ik moet zeggen dat ik de tekst beter vind dan de melodielijn, maar als iemand dat niet zo vindt dan is dat toch prima? Je doet alsof het per definitie slecht is door een simpele melodielijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Dat is ook interessantdoenerij.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:43 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb geen slechte dag vandaag. Ik vind dat er te verheven wordt gedaan over een simpel liedje.
In principe zingt ze een gedicht en dat hoeft taaltechnisch niet 'goed' te zijn. Daarnaast zitten er wel meer 'fouten' in. Moet kunnen wat mij betreft..quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, "je gerust me" vind ik ook niets, dat had ze natuurlijk beter kunnen oplossen, bijvoorbeeld door "stelt me gerust" te gebruiken wat eveneens 4 lettergrepen heeft. Ik vond het liedje wel oké, simpel maar effectief, en blijkbaar voert ze het goed uit aangezien ze twee van de juryleden aan het janken krijgt. Oh ja, over taalfouten gesproken...
Het hangt ervan af of dat er wel of niet een gedachte achter zit. Als je van mening bent dat dit een woord zou moeten zijn en als statement dit gebruikt dan is dat billijk, als het omwille van luiheid is dan vind ik het slordig.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
In principe zingt ze een gedicht en dat hoeft taaltechnisch niet 'goed' te zijn.
Ze heeft een aangename stem, ja.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:33 schreef iBenny het volgende:
Toen ik het vanochtend voor het eerst hoorde had ik nog niks van alle 'ofhef'/'ophemeling' meegekregen. Toen al vond ik het echt een mooi nummer. Haar stem is ook supertof. Doet ze goed...
Dichterlijke vrijheid. Maar dat telt altijd ineens niet meer als het om muziek gaat bij sommigen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
In principe zingt ze een gedicht en dat hoeft taaltechnisch niet 'goed' te zijn. Daarnaast zitten er wel meer 'fouten' in. Moet kunnen wat mij betreft..
We zullen het nooit te weten komenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
dat er wel of niet een gedachte achter zit. Als je van mening bent dat dit een woord zou moeten zijn en als statement dit gebruikt dan is dat billijk, als het omwille van luiheid is dan vi
Hoe is het met de Sandra van Nieuwland fanclub?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het hangt ervan af of dat er wel of niet een gedachte achter zit. Als je van mening bent dat dit een woord zou moeten zijn en als statement dit gebruikt dan is dat billijk, als het omwille van luiheid is dan vind ik het slordig.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe is het met de Sandra van Nieuwland fanclub?
Ik ben daar nooit lid van geweest. Ik ben niet gevoelig voor hypes dus mijn mening is hetzelfde als dat die een half jaar geleden was. Ze kan goed zingen, ze zou succes kunnen hebben als coverartiest (met de juiste platenmaatschappij etc.), ze moet ook met eigen werk komen. Zij en Tessa waren de twee beste kandidaten van TVoH.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe is het met de Sandra van Nieuwland fanclub?
Prima, ook in mindere tijden achter je idool staan!quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben daar nooit lid van geweest. Ik ben niet gevoelig voor hypes dus mijn mening is hetzelfde als dat die een half jaar geleden was. Ze kan goed zingen, ze zou succes kunnen hebben als coverartiest (met de juiste platenmaatschappij etc.), ze moet ook met eigen werk komen. Zij en Tessa waren de twee beste kandidaten van TVoH.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prima, ook in mindere tijden achter je idool staan!
Keep your heeeeeeeeeeeeead up!
Als hij dit weet door te zetten dan gaat-ie winnenquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:39 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik kijk nu. Wat is Michael ontzettend goed. O wow.
Dat heet dichterlijke vrijheid. Ik vind het mooi: "Je gerust me"quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, "je gerust me" vind ik ook niets, dat had ze natuurlijk beter kunnen oplossen, bijvoorbeeld door "stelt me gerust" te gebruiken wat eveneens 4 lettergrepen heeft. Ik vond het liedje wel oké, simpel maar effectief, en blijkbaar voert ze het goed uit aangezien ze twee van de juryleden aan het janken krijgt. Oh ja, over taalfouten gesproken...
Je wordt er ook mee doodgegooid op Facebook etc. Ik vind er echt geen klap aan, en de tekst randje (of over het randje) pretentieus.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maaike heeft ondertussen een miljoen views op youtube.
En gerust me. Maar dit is een gedicht, dus dan mag het.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, ontbang me enzo. Of ben ik met een ander door de war?
En daarmee kwalificeer je ons als niet-taalliefhebbers?quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:56 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik vind het prachtige taalcreaties, zeg ik als taalliefhebber.
Nee, dat doe ik absoluut niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
En daarmee kwalificeer je ons als niet-taalliefhebbers?
Die is eigenlijk ergens nog wel beter en tofferderderder dan Maaikequote:
Het klinkt een beetje alsof ie die dude van Racoon nadoetquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
Die is eigenlijk ergens nog wel beter en tofferderderder dan Maaike
Daar lijkt het in de verste verte niet op.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:41 schreef Lutte het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje alsof ie die dude van Racoon nadoetVind het niet prettig.
Ja, het zijn woorden en zinssnedes die taaltechnisch niet kloppen, maar toch weet iedereen wat je ermee bedoeld. En dan is het dus goed.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, ontbang me enzo. Of ben ik met een ander door de war?
Omdat het een typisch nummer is waarin veel mensen zich kunnen verplaatsen, op zichzelf betrekken, ed. Voor jouw misschien saai, voor een ander betekenisvol.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:40 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat een megasaai nummer, van Maaike. Waarom is er zoveel ophef over?
2 shirts over elkaar heenquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:04 schreef marcodej het volgende:
Die reactie van het publiek aan het eind.
Ik vroeg me vooral af waar die muts ineens is, van die mevrouw in het publiek.quote:
Ze gebruiken 9 van de 10 keer in het Engels, omdat ze niet kunnen schrijven en ze het Engels niet machtig zijn zodat ze hun eigen onzin niet horen. Ik hoorde zojuist nota bene iemand zeggen dat een Nederlandse tekst ze niet kan raken. En dat zei die persoon in het Nederlands!! De ironie was zo groot dat mijn jankmoment van de aflevering volgde...quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Taal als criterium.
Het maakt niet uit wat de taal is, als de melodie, het ritme en de tekst maar goed zijn en het liedje goed wordt gebracht. Veel muzikanten zijn van mening dat het Engels een geschiktere taal is voor muziek, zou daar een kern van waarheid in zitten?
Ik erger me wel aan turbo-Engels en domme mensen die ineens voor niets Engels gebruiken wanneer het prima in het Nederlands kan. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor iets als honours program in plaats van ereprogramma.
Misschien maar dan hoef je de taal dus niet als criterium te gebruiken, gebruik de kwaliteit van de tekst als criterium.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ze gebruiken 9 van de 10 keer in het Engels, omdat ze niet kunnen schrijven en ze het Engels niet machtig zijn zodat ze hun eigen onzin niet horen.
Ik stel het niet, veel muzikanten stellen dat. Het Engels zou mooier klinken. Ik zou zelf ook eerder in het Engels componeren.quote:En uiteraard is Engels geen geschiktere taal voor muziek, daar is echt geen enkel argument voor aan te dragen.
Kan me er wel iets bij voorstellen dat het zo overkomt.quote:
Ik werd er ook een beetje emo van. Als ze je dan ook nog in je ogen kijkt dan is de impact nog heel wat groter. Simpele melodie of niet, als je dat effect hebt op de mensen en de juryleden aan het huilen krijgt dan ben je terecht door, lijkt mij.quote:Ik vond het wel mooi, werd er ook een beetje emo van. Mijn ouders zouden vandaag 28 jaar getrouwd zijn als ze nog leefden.
Probeer eerst eens een fatsoenlijke zinsopbouw in je verhaal te krijgen voordat je wat post.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:34 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik al eerder zei: Ik word steeds argwanender bij dit soort programma's die pretenderen oprecht bezig te zijn een echt talent te zoeken want dat verhaal heb ik al zo vaak gehoord en uiteindelijk is het allemaal gebakken PR lucht om goed over te komen.
Vwb zangers of zangeressen die mensen weten te ontroeren heb ik niks op tegen en waardeer ik juist ten zeerste daar ik gedurende de afgelopen 40? jaar ze allemaal voorbij heb zien komen die je als groots kan omschrijven. In dit geval en in deze tijd waar zoveel voorgelogen en vooropgezet is en eigenlijk dus verre van eerlijk, betwijfel ik of het allemaal oprecht en gemeende tranen waren want wat ik wel weet intussen is dat een programma als dit dat verkocht moet worden aan het tv publiek vanwege de almachtige kijkcijfers en aanverwante zakelijke dingen (muziekverkoop,lancering artiest e.d.) en men dus alles zal doen om emotie (gemeend of niet) op te wekken zodat het allemaal weer voor de kijkcijfers ten goede komt.
eens. De tekst van Maaike is gewoon mooi en ze zingt het oprecht... Maar dat nummer van Micheal ofzo raakt me enorm..quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
Die is eigenlijk ergens nog wel beter en tofferderderder dan Maaike
Tsja, we moeten nu ook niet gaan doen of die nummers van maandag geweldige nummers zijn. Er zijn miljoenen betere en nog eens een miljoen nagenoeg identieke nummers geschreven, maar dat moet je toch ook loslaten bij zo'n programma.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:44 schreef Guanabana het volgende:
Weet niet of het een kwestie van onderbewuste tegendraadsheid is bij mij (omdat iedereen het zo geweldig vindt), of mijn allergie voor dat soort meisjes die dat soort liedjes maken, maar ik ben niet laaiend enthousiast.
Sowieso ga ik het seizoen niet volgen denk ik. Ik keek dat nummer van die Michael, en ik heb het eigenlijk zwaar gehad met al die bebaarde en behoede jongelingen die een gevoelig nummer kwelen terwijl ruwe bolster blanke pit Corton geroerd toekijkt.
Haha.. thee uit m'n neusquote:Op maandag 3 juni 2013 09:20 schreef henkde_j het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat stoort mij ook mateloos. Engels is toch vaak een verbloeming van onkunde op het gebied van tekst. Daarnaast vind ik het fijner om goede Nederlandstalige sing-song writer muziek te horen: helaas is juist dit genre volledig gekaapt door hippe hoedjes-jongeren die Nederlands niet bij hun ambitie om de wereld te veroveren vinden passen (wat vervolgens niet lukt door hun taal zwakte). Er zouden meer Nederlandstalige singer-song writers moeten komen! (om wat meer tegenwicht te bieden tegen de volkszangers welke nu de Nederlandse muziekindustrie in een verstikkende houdgreep houden).quote:Op donderdag 30 mei 2013 22:47 schreef pfaf het volgende:
Terug gekeken. Ik vond dat de nummers best matig waren deze keer, maar ik ben dan ook een hoekjes-hoer.![]()
Gelukkig was Maaike door. Nederlandstalige deelnemers zouden eigenlijk meteen door moeten naar de finalerondes. Onbegrijpelijk dat Engels uit onzekerheid en onkunde de hele tijd.
Wat maakt het uit? Ik haat die volkszangers, behalve een paar liedjes van André Hazes misschien. Je hoeft toch niet naar die paupermuziek te luisteren? Luister gewoon naar de muziek die je goed vindt, eender in welke taal die is geschreven. Je moet niet naar Nederlandstalige muziek luisteren.quote:Er zouden meer Nederlandstalige singer-song writers moeten komen! (om wat meer tegenwicht te bieden tegen de volkszangers welke nu de Nederlandse muziekindustrie in een verstikkende houdgreep houden).
ik vind Engels veel mooier dan Nederlands. Klinkt gewoon beter.quote:Op maandag 3 juni 2013 13:43 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat stoort mij ook mateloos. Engels is toch vaak een verbloeming van onkunde op het gebied van tekst. Daarnaast vind ik het fijner om goede Nederlandstalige sing-song writer muziek te horen: helaas is juist dit genre volledig gekaapt door hippe hoedjes-jongeren die Nederlands niet bij hun ambitie om de wereld te veroveren vinden passen (wat vervolgens niet lukt door hun taal zwakte). Er zouden meer Nederlandstalige singer-song writers moeten komen! (om wat meer tegenwicht te bieden tegen de volkszangers welke nu de Nederlandse muziekindustrie in een verstikkende houdgreep houden).
Dat is volgens mij nogal persoonlijk en waarschijnlijk ook een kwestie van gewenning. Het is in ieder geval een feit dat diverse talen anders klinken, daarom is het goed als je in zo veel mogelijk talen goede muziek hebt.quote:Op maandag 3 juni 2013 16:04 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik vind Engels veel mooier dan Nederlands. Klinkt gewoon beter.
quote:Op maandag 3 juni 2013 09:20 schreef henkde_j het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De muzikale aankleding mag wel iets meer uitgesproken, ja. Het is wel érg binnen de lijntjes allemaal. Maar ja, tikje frivole muzieksmaak en zo.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:44 schreef Guanabana het volgende:
Weet niet of het een kwestie van onderbewuste tegendraadsheid is bij mij (omdat iedereen het zo geweldig vindt), of mijn allergie voor dat soort meisjes die dat soort liedjes maken, maar ik ben niet laaiend enthousiast.
Sowieso ga ik het seizoen niet volgen denk ik. Ik keek dat nummer van die Michael, en ik heb het eigenlijk zwaar gehad met al die bebaarde en behoede jongelingen die een gevoelig nummer kwelen terwijl ruwe bolster blanke pit Corton geroerd toekijkt.
vandaar ook 'ik vind..'quote:Op maandag 3 juni 2013 16:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nogal persoonlijk en waarschijnlijk ook een kwestie van gewenning. Het is in ieder geval een feit dat diverse talen anders klinken, daarom is het goed als je in zo veel mogelijk talen goede muziek hebt.
geen Selah Suequote:Op maandag 3 juni 2013 20:51 schreef alors het volgende:
Bij haar is het iig wel haar eigen stem en niet een stemmetje dat ze opzet.
hij heeft er wel wat van weg, maar ik vind Nielson beter.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:07 schreef marcodej het volgende:
Potentiële nieuwe Nielson, maar dan beter.
Deze heeft betere tekstenquote:Op maandag 3 juni 2013 21:09 schreef snellejelle het volgende:
[..]
hij heeft er wel wat van weg, maar ik vind Nielson beter.
ja. Friese boi.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:13 schreef henkde_j het volgende:
Ho, zag ik het nu goed dat die knakker 'Rimmer' heet ?
Fansels ja!quote:Op maandag 3 juni 2013 21:13 schreef henkde_j het volgende:
Ho, zag ik het nu goed dat die knakker 'Rimmer' heet ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |