Nee, dat doe ik absoluut niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
En daarmee kwalificeer je ons als niet-taalliefhebbers?
Die is eigenlijk ergens nog wel beter en tofferderderder dan Maaikequote:
Het klinkt een beetje alsof ie die dude van Racoon nadoetquote:Op donderdag 30 mei 2013 21:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
Die is eigenlijk ergens nog wel beter en tofferderderder dan Maaike
Daar lijkt het in de verste verte niet op.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:41 schreef Lutte het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje alsof ie die dude van Racoon nadoetVind het niet prettig.
Ja, het zijn woorden en zinssnedes die taaltechnisch niet kloppen, maar toch weet iedereen wat je ermee bedoeld. En dan is het dus goed.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, ontbang me enzo. Of ben ik met een ander door de war?
Omdat het een typisch nummer is waarin veel mensen zich kunnen verplaatsen, op zichzelf betrekken, ed. Voor jouw misschien saai, voor een ander betekenisvol.quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:40 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat een megasaai nummer, van Maaike. Waarom is er zoveel ophef over?
2 shirts over elkaar heenquote:Op donderdag 30 mei 2013 22:04 schreef marcodej het volgende:
Die reactie van het publiek aan het eind.
Ik vroeg me vooral af waar die muts ineens is, van die mevrouw in het publiek.quote:
Ze gebruiken 9 van de 10 keer in het Engels, omdat ze niet kunnen schrijven en ze het Engels niet machtig zijn zodat ze hun eigen onzin niet horen. Ik hoorde zojuist nota bene iemand zeggen dat een Nederlandse tekst ze niet kan raken. En dat zei die persoon in het Nederlands!! De ironie was zo groot dat mijn jankmoment van de aflevering volgde...quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Taal als criterium.
Het maakt niet uit wat de taal is, als de melodie, het ritme en de tekst maar goed zijn en het liedje goed wordt gebracht. Veel muzikanten zijn van mening dat het Engels een geschiktere taal is voor muziek, zou daar een kern van waarheid in zitten?
Ik erger me wel aan turbo-Engels en domme mensen die ineens voor niets Engels gebruiken wanneer het prima in het Nederlands kan. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor iets als honours program in plaats van ereprogramma.
Misschien maar dan hoef je de taal dus niet als criterium te gebruiken, gebruik de kwaliteit van de tekst als criterium.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ze gebruiken 9 van de 10 keer in het Engels, omdat ze niet kunnen schrijven en ze het Engels niet machtig zijn zodat ze hun eigen onzin niet horen.
Ik stel het niet, veel muzikanten stellen dat. Het Engels zou mooier klinken. Ik zou zelf ook eerder in het Engels componeren.quote:En uiteraard is Engels geen geschiktere taal voor muziek, daar is echt geen enkel argument voor aan te dragen.
Kan me er wel iets bij voorstellen dat het zo overkomt.quote:
Ik werd er ook een beetje emo van. Als ze je dan ook nog in je ogen kijkt dan is de impact nog heel wat groter. Simpele melodie of niet, als je dat effect hebt op de mensen en de juryleden aan het huilen krijgt dan ben je terecht door, lijkt mij.quote:Ik vond het wel mooi, werd er ook een beetje emo van. Mijn ouders zouden vandaag 28 jaar getrouwd zijn als ze nog leefden.
Probeer eerst eens een fatsoenlijke zinsopbouw in je verhaal te krijgen voordat je wat post.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:34 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik al eerder zei: Ik word steeds argwanender bij dit soort programma's die pretenderen oprecht bezig te zijn een echt talent te zoeken want dat verhaal heb ik al zo vaak gehoord en uiteindelijk is het allemaal gebakken PR lucht om goed over te komen.
Vwb zangers of zangeressen die mensen weten te ontroeren heb ik niks op tegen en waardeer ik juist ten zeerste daar ik gedurende de afgelopen 40? jaar ze allemaal voorbij heb zien komen die je als groots kan omschrijven. In dit geval en in deze tijd waar zoveel voorgelogen en vooropgezet is en eigenlijk dus verre van eerlijk, betwijfel ik of het allemaal oprecht en gemeende tranen waren want wat ik wel weet intussen is dat een programma als dit dat verkocht moet worden aan het tv publiek vanwege de almachtige kijkcijfers en aanverwante zakelijke dingen (muziekverkoop,lancering artiest e.d.) en men dus alles zal doen om emotie (gemeend of niet) op te wekken zodat het allemaal weer voor de kijkcijfers ten goede komt.
eens. De tekst van Maaike is gewoon mooi en ze zingt het oprecht... Maar dat nummer van Micheal ofzo raakt me enorm..quote:Op donderdag 30 mei 2013 21:31 schreef iBenny het volgende:
[..]
Die is eigenlijk ergens nog wel beter en tofferderderder dan Maaike
Tsja, we moeten nu ook niet gaan doen of die nummers van maandag geweldige nummers zijn. Er zijn miljoenen betere en nog eens een miljoen nagenoeg identieke nummers geschreven, maar dat moet je toch ook loslaten bij zo'n programma.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:44 schreef Guanabana het volgende:
Weet niet of het een kwestie van onderbewuste tegendraadsheid is bij mij (omdat iedereen het zo geweldig vindt), of mijn allergie voor dat soort meisjes die dat soort liedjes maken, maar ik ben niet laaiend enthousiast.
Sowieso ga ik het seizoen niet volgen denk ik. Ik keek dat nummer van die Michael, en ik heb het eigenlijk zwaar gehad met al die bebaarde en behoede jongelingen die een gevoelig nummer kwelen terwijl ruwe bolster blanke pit Corton geroerd toekijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |