Dekatria | woensdag 15 mei 2013 @ 18:55 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: 18 mei 2013 - Motorrijders newbierit! In de planning: - Newbierit in en rond de randstad - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda VFR800Fi '00 - (Maegrim) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker) • Suzuki GSX600F '98 - (lipjes) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Dekatria op 15-05-2013 19:00:54 ] | |
Sounddragon | woensdag 15 mei 2013 @ 18:58 |
kut 1,2,3 | |
Dekatria | woensdag 15 mei 2013 @ 18:59 |
Potjandikkie.
[ Bericht 57% gewijzigd door Dekatria op 15-05-2013 19:20:19 ] | |
lipjes | woensdag 15 mei 2013 @ 19:23 |
Prachtig weer vandaag. en dan zit je opgesloten in een blik. Dat die arts maar morgen mijn been fixt, dan kan ik godver weer rijden ![]() | |
Geerd | woensdag 15 mei 2013 @ 19:50 |
Wist niet dat een prop niet meer is dan een plakkende trekdrop. Schroef eruit, gat uitboren en zoon trekdrop erin. 10,- altijd beter dan 250,- ![]() | |
pindaplukker | woensdag 15 mei 2013 @ 20:17 |
Ik moest net mijn MF sticker er afpulken tijdens een alcohol controle van meneer agent ![]() | |
stinkie | woensdag 15 mei 2013 @ 20:22 |
Kreeg je schoonmaak alcohol ![]() | |
Dekatria | woensdag 15 mei 2013 @ 20:33 |
Ben je tenminste geen wegmisbruiker meer. | |
Geerd | woensdag 15 mei 2013 @ 20:33 |
Sja alcoholcontrole vaak 100% controle alles maar dan ook alles ![]() | |
klawie | woensdag 15 mei 2013 @ 20:47 |
wel fucking zielig dat zoiets eraf moet waarom moet het er eigelijk vanaf er zijn toch ook motoren merk type stickers enz ![]() | |
Vinniiee | woensdag 15 mei 2013 @ 20:48 |
Wat je op je motor plakt zou hun een worst wezen. Kentekenplaat mag niet beplakt worden. | |
klawie | woensdag 15 mei 2013 @ 20:50 |
ooh wist niet dat hij op je kenteken zit | |
einschtein | woensdag 15 mei 2013 @ 20:52 |
Daar hangen bepaalde regels aan. | |
Vinniiee | woensdag 15 mei 2013 @ 20:53 |
Aan bestickering van je kentekenplaat of je motor? Overigens zitten overal regels aan verbonden. | |
Salatrel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:00 |
regels voor kentekenplaat beschrijven alleen welke tekens in het kenteken voor mogen komen en in welk format, de kleur van de letters en de achtergrond. tevens zijn er regels over de afleesbaarheid van het kenteken (plaat mag bijvoorbeeld niet gebogen zijn of onder een extreme hoek gemonteerd zijn waardoor deze niet van achteren leesbaar is) nergens staat dat een bepaling waar je uit kan herleiden dat het plakken van een stickertje in de rechter bovenhoek (nota bene in dezelfde maat en min of meer zelfde kleur als het EU teken in de linker bovenhoek) verboden is. | |
Vinniiee | woensdag 15 mei 2013 @ 21:01 |
Ik ken de regels niet uit mijn hoofd. Als het niet verboden is, waarom zou je hem er dan afhalen? | |
pindaplukker | woensdag 15 mei 2013 @ 21:03 |
Haast ![]() ![]() | |
Salatrel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:05 |
omdat ter plaatse de discussie aangaan met agent bromsnor nooit verstandig is omdat je dat toch niet gaat winnen ![]() | |
Vinniiee | woensdag 15 mei 2013 @ 21:06 |
Maar in feite mag hij geen boete uitschrijven ![]() | |
Salatrel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:08 |
o jawel hoor. er zijn categorieën waarop ze geschreven worden. weliswaar onterecht dus dan mag je lekker moeite gaan doen om het hopelijk geseponeerd te krijgen. loopt zelfs een heel topic over op MF dus lekker kansloos om die stickertjes te blijven plakken ![]() | |
klawie | woensdag 15 mei 2013 @ 21:10 |
waarom maken ze dan niet gwn kentekenplaat houders met reclame of denk ik nu te makkelijk | |
Salatrel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:12 |
waarom zou je geld betalen om reclame te maken voor een ander? | |
Vinniiee | woensdag 15 mei 2013 @ 21:12 |
Hmm, vreemd dan. Als ik zo'n stickert zou hebben zou ik 'm er ook af halen hoor, maar was er even benieuwd naar ![]() | |
Dekatria | woensdag 15 mei 2013 @ 21:29 |
Echte wegmisbruikers hebben geen kenteken om een MF sticker op te plakken. | |
einschtein | woensdag 15 mei 2013 @ 21:32 |
Omdat je ter plekke niet zomaar tegen een agent in kan gaan. Of een andere agent moet erbij staan en weten dat het wél mag en agent 1 weten te overtuigen. Maar ter plekke is het óf je luistert naar de agent óf ze nemen je bike in beslag. "Ja, dan ga je maar in beroep. Nu moet je doen wat ik zeg." Overigens zijn er meerdere in tegen beroep gegaan en die gewonnen hebben. | |
klawie | woensdag 15 mei 2013 @ 21:35 |
ik zou dat ding eraf halen alleen maar om al het gezeik te voorkomen | |
einschtein | woensdag 15 mei 2013 @ 21:36 |
Inderdaad. Als een agent zegt "eraf halen die sticker" kun je dat ter plaatse beter direct doen. Anders nemen ze gewoon je motor in beslag of krijg je er nog een extra boete bij vanwege het niet opvolgen van een bevel. Als je het er zo moeilijk mee hebt, kun je of gewoon in beroep gaan na die tijd óf na die gewoon weer een sticker bestellen. Kost toch maar ¤2,50, zo'n sticker. | |
Dekatria | woensdag 15 mei 2013 @ 21:38 |
Of je plakt 'm achterop je kenteken. Dat zal ze leren, die agenten. | |
klawie | woensdag 15 mei 2013 @ 21:39 |
jij maakt er helemaal een feest van | |
Salatrel | woensdag 15 mei 2013 @ 21:40 |
zijn 16 kopjes koffie hoor | |
Dekatria | woensdag 15 mei 2013 @ 21:40 |
Lekker dwarsliggen, ben je moeilijk te begraven. | |
einschtein | woensdag 15 mei 2013 @ 21:41 |
Ik drink geen koffie. | |
klawie | woensdag 15 mei 2013 @ 21:42 |
jij niet idd maar je motor wel | |
Maegrim | woensdag 15 mei 2013 @ 21:53 |
ik hoor dat jullie je kortingspas gaan verliezen door die nieuwe koffieautomaten ![]() ondertussen krijg ik gratis koffie en 20 euro koffiegeld per maand ![]() ontopic broem broem morgen rondje met camera doen | |
Salatrel | woensdag 15 mei 2013 @ 22:08 |
ik heb al een thermoskannetje ![]() | |
Geerd | woensdag 15 mei 2013 @ 22:10 |
Waarom dat dan? ![]() | |
Salatrel | woensdag 15 mei 2013 @ 22:11 |
dan blijven koude dranken koud ![]() | |
BlackLining | woensdag 15 mei 2013 @ 22:33 |
Hoogte van de profiel blokken aan de voorkant: 2 mm. Achterkant: 4mm ![]() Leuk man, dat cuppen ![]() | |
lipjes | woensdag 15 mei 2013 @ 22:39 |
En daarom gaan er bij mij hierna dunlops op ![]() | |
klawie | woensdag 15 mei 2013 @ 22:41 |
dan moet je voor een brigestone of een goodyear gaan die cuppe nagenoeg nooit teminste met auto`s | |
BlackLining | woensdag 15 mei 2013 @ 22:41 |
Maar jij bent dan ook een mietje. Ik zou hem gewoon aan de voorkant op de kentekenplaat plakken ![]() | |
Dekatria | woensdag 15 mei 2013 @ 22:43 |
Respect hoor. | |
einschtein | woensdag 15 mei 2013 @ 22:44 |
Auto's. ![]() | |
BlackLining | woensdag 15 mei 2013 @ 22:44 |
Daar zijn sowieso geen regels voor ![]() | |
Yreal | woensdag 15 mei 2013 @ 22:53 |
godver ![]() ![]() | |
lipjes | woensdag 15 mei 2013 @ 23:20 |
Je ken em ook aanvechten ![]() http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/8287891#8287891 | |
BlackLining | woensdag 15 mei 2013 @ 23:24 |
Ik heb die sticker niet ![]() Tevens dijkdroeftoeters ![]() | |
Sounddragon | donderdag 16 mei 2013 @ 10:23 |
Vanmorgen wéér dat kutlampie aan na 10 km, nu kreeg ik hem niet meer uit, op een gegeven moment ging hij alleen uit als ik gas gaf, waaruit ik opmaak dat er een probleem is met de oliedruk; ben maar om gekeerd en heb de auto gepakt. ![]() Morgen ofzo even kijken, zal effe olie en filter verversen, kijken wat er gebeurt, anders moet ik zondag naar NWK om de oliepomp uit het andere blok te plukken, lekker kut net voor de rit. ![]() ![]() | |
whY... | donderdag 16 mei 2013 @ 10:36 |
Ai! Hopelijk kan je het fiksen door het te verversen inderdaad. Is het oude olie? | |
Den_Haag | donderdag 16 mei 2013 @ 10:54 |
morguh ![]() | |
whY... | donderdag 16 mei 2013 @ 10:56 |
![]() Wanneer mag ik weer terug in de mc, en weg bij die newbs? Anne!!! ![]() | |
Den_Haag | donderdag 16 mei 2013 @ 10:59 |
En wanneer wordt het weer eens normaal motorweer? en ik mis de echt Fok!Mc ![]() | |
whY... | donderdag 16 mei 2013 @ 11:41 |
Doen ze zelf, als ze niet Fokken op dit deel of Uberhaupt niet meer actief zijn... tja dan ben je meer erelid in mijn opinie dan écht lid. Ze gaan ook niet mee met ritten of laten blijken dat ze een oldbie rit willen. | |
Dekatria | donderdag 16 mei 2013 @ 12:03 |
Dat is mooi kut. | |
Gummiebeer | donderdag 16 mei 2013 @ 12:45 |
Gofferdomme zeg, wat komt er toch een ouwe meuk tevoorschijn met verhuizen. Nu ff mee kappen anders heb ik met de rit spierpijn ![]() | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 12:50 |
Zuur dat soort dingen. Check ook even goed de oliedruksensor. Je zou niet de eerste zijn die zijn blok uit elkaar trekt om er vervolgens achter te komen dat het vals alarm was. Edit: Wacht even, ziets heb ik eerder wel gezien ja. Je had het er laatst over dat je olie er al erg lang in zit toch? Het is dan mogelijk dat er zich via de carterontluchter wat condens vormt in het motorblok wat later weer terugzakt in het carter. Omdat de olie daarop drijft lijkt er genoeg olie in te zitten maar gaat er weinig rond, tot de pomp vol open gaat en alles uit het carter meeneemt. Olie of filter verwisselen zou inderdaad wel eens kunnen helpen, en dan goed de olie inspecteren. [ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 16-05-2013 15:29:11 ] | |
lipjes | donderdag 16 mei 2013 @ 13:22 |
Nou, motorrijden zit er voorlopig niet in. Arts heeft een spuit in mn knie gezet om te proberen het vocht eruit te halen, dat ging niet. Daarna nog pretnizon oid erin gespoten gekregen. 7 röntgenfoto's laten maken en 4 buisjes bloed af moeten geven. Morgen nog een echo. Komende dagen rust houden ![]() | |
Vrieskist | donderdag 16 mei 2013 @ 13:35 |
Klote! Hopelijk binnenkort goed nieuws van de arts en beterschap natuurlijk! | |
lipjes | donderdag 16 mei 2013 @ 13:46 |
Ja krijg de 28ste de uitslag, dus tot die tijd is het afwachten | |
pindaplukker | donderdag 16 mei 2013 @ 15:37 |
wat een schijt weer. | |
Dekatria | donderdag 16 mei 2013 @ 15:40 |
Vanmorgen dacht ik "Mwoh, alweer tijdje terug dat ik olie erbij heb gedaan, straks voor ik weg rijd bij m'n werk even peilen". Ik weet dat er tussen min en max 0.5L zit en dattie 1:6000 gebruikt, en de laatste keer bijvullen was zo naar ik meende al roughly 3000km geleden Gepeild, en idd net 1-2 mm boven het minimum ![]() ![]() | |
Bokkepootje | donderdag 16 mei 2013 @ 15:40 |
Heeft hier zoveel geregend, als ik de motor uit de schuur wil halen dattie wegzakt in de modder ![]() | |
Dekatria | donderdag 16 mei 2013 @ 15:42 |
Lekker man. | |
pindaplukker | donderdag 16 mei 2013 @ 15:53 |
Ik ben tot op mijn ondergoed nat geregend, hele dag sjouwen met een nat leren pak op school. Maar hej, mijn clean hair cut is nog steeds droog en zit goed ![]() | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 16:43 |
![]() ![]() | |
Joooo-pi | donderdag 16 mei 2013 @ 16:49 |
kort regenritje voor de boeg straks. Jammer dat ie daarvoor helemaal vies wordt ![]() | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 16:50 |
Altijd leuk met flinke regen op mijn fiets ![]() ![]() | |
Danger.Mouse | donderdag 16 mei 2013 @ 16:54 |
Ik het vage vermoeden dat niet moeilijk te raden is wat oud en wat nieuw is ![]() Nieuwe fetisj erbij: glimmende kettingen ![]() ![]() | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 16:56 |
Veel plezier met poetsen dan maar he ![]() Die kettingset mocht er onderhand wel onderuit ja, lijkt wel een zaagblad op sommige stukken ![]() | |
Danger.Mouse | donderdag 16 mei 2013 @ 16:57 |
Ik denk dat dit de tweede set was in 38k km ![]() | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 17:02 |
Zie toch wel wat tanden die scheef beginnen te trekken ![]() ![]() | |
Anne | donderdag 16 mei 2013 @ 17:02 |
Een positief iets dan maar: Er ligt een pakketje van Shoei op je te wachten thuis. | |
Danger.Mouse | donderdag 16 mei 2013 @ 17:05 |
FOK! is jullie communicatiemiddel? ![]() | |
Anne | donderdag 16 mei 2013 @ 17:06 |
Ja, voor de rest communiceren we niet en nooit met elkaar. | |
Skv | donderdag 16 mei 2013 @ 17:06 |
Ben benieuwd naar jullie PM/DM-box ![]() | |
Danger.Mouse | donderdag 16 mei 2013 @ 17:07 |
Ekte FOK! autisten. Jaloers. | |
Danger.Mouse | donderdag 16 mei 2013 @ 17:39 |
Trouwens wel perfect sleutelweer ![]() | |
Salatrel | donderdag 16 mei 2013 @ 17:40 |
ik denk nieuwe kussentjes voor de helm! want de andere waren helemaal gaar geworden in de wasmasjien! | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 17:42 |
Als je een garage hebt wel ja ![]() | |
Anne | donderdag 16 mei 2013 @ 17:43 |
Ik weet 't wel zeker. | |
Gummiebeer | donderdag 16 mei 2013 @ 17:45 |
Klote idd! Sterkte man ![]() | |
Sounddragon | donderdag 16 mei 2013 @ 20:03 |
Wel al aan vervanging toe, maar niet zo oud dat het problemen oplevert imho. You can say that again ![]() Ik belde vanmiddag de toko die het blok heeft gedaan vorig jaar, en die zei nog nooit een kapotte of versleten oliepomp uit een AT te hebben getrokken. Volgens hem is het bijna zeker de druksensor. Daarna beetje rondgebeld; en één van dé AT specialisten in NL; African Queens, zegt dattie nog nooit een kapotte oliedruksensor heeft gezien ![]() Dit wordt dus grappig. ![]() Ik ga zo effe een filtertje ophalen in Nijmegen, effe kijken of ik morgenavond olie en filter kan vervangen, misschien effe kijken of het probleem niet elektrisch is, wat stekkers en een stukkie kabelboom checken en schoonmaken, en dan eens kijken wat er gebeurt. Erg lang is een groot woord; ik zou het kunnen checken, maar ik denk ergens rond de 12K km ofzo. Ergens in de 2e helft van vorig jaar de koppeling nog gedaan, en toen is alles er vers en fris op- en in gegaan. Olie zag er niet uit alsof er veel vocht in zat; dat zie je vrij snel, ook aan de peilstok. Sterkte; mooi klote allemaal ![]()
Nou, vandaag was ik het wel effe helemaal zat ![]() Ik heb niks tegen regen, maar dit was wel heel strontvervelend ![]() Kewl, dat werd tijd ![]() Jep.
![]() | |
Salatrel | donderdag 16 mei 2013 @ 20:19 |
Whehehehe SD gaat de dag voor de rit olie vervangen ![]() | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 20:21 |
Lucht wel op he SD, zo'n klaagpost? ![]() Als jouw oliepeil gewoon goed is en de motor niet oververhit denk ik dat je er vanuit kunt gaan dat hij gewoon in orde is. Misschien wat sludge in het filter ofzo, maar ik zou op mijn fiets bij waarschuwingslampjes die aan gaan eerder gaan zoeken naar elektrisch. | |
Gummiebeer | donderdag 16 mei 2013 @ 20:42 |
Ik denk ook wel elektrisch. ![]() Nieuwe remschijf in bestelling en pinlock! Minimaal mag een schijf iets van 3.5mm zijn toch? Mijne is nu 3.6, tijd voor een nieuwe. Ook nog even op een TDM850 gezeten, en dat zit wel goed. Helaas niet op kunnen rijden maar dit gaat wel mijn 2e motor worden. ![]() | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 20:51 |
Ik zit liever niet meer op andere motoren. Straks zit dat veel te lekker, en dan wil ik er ook één enzulks ![]() ![]() Zo wil ik ook niet op een Alp zitten, straks zit het nog serieus lekker ook, dan wil ik er ook één en krijg ik hier ook de volle laag ![]() | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 21:04 |
die dingen zijn altijd massa geschakeld teminste bij auto`s dus miss ligt er gewoon een draadje tegen je blok aan te schuren | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 21:13 |
Precies. Zo heb ik een keer met de Bandit gehad dat ie maar niet uit neutraal wilde komen volgens de cockpit ![]() | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 21:19 |
toch nog een beetje kennis ;p | |
Dekatria | donderdag 16 mei 2013 @ 21:36 |
Achter of voor, en watvoor schijf? | |
Sounddragon | donderdag 16 mei 2013 @ 21:38 |
Gaat goed komen ![]() Nee, ik ga er NIET vanuit dat hij in orde is. Als om wat voor reden dan ook, ik het zeldzame genoegen heb dat mijn oliepomp aan stront is, kan ik straks voor de derde keer een blok gaan wisselen. Als jij je opwerpt als slachtoffer om hem te financieren en erin te hangen mocht het geluk aan mijn zijde staan, ga ik rijden met een brandend olielampje ![]() I hope so, dat idee had ik gisteren wél, maar na wat hij vanmorgen flikte ben ik daar niet mee van overtuigd. Als het een sluiting is, gaat niet het lampje aan bij stationair, en weer uit zodra ik lichtjes gas geef.. dat rijmt niet, want dan reageert hij op een drukverschil. Sluiting is sluiting, dan gaat 'ie aan, en niet meer uit. | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 21:41 |
is het bij motoren niet zo dat je blok iets kantelt als je gas geeft maar het kan niks geks zijn anders was je blok allang in de soep gedraaid | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 21:47 |
Hehe, let me rephrase: als het oliepeil goed is en het blok niet oververhit, zou ik er om te beginnen (!) vanuit gaan dat de olie en het pompje in orde zijn, en zou ik beginnen met zoeken in de elektra ![]() Trouwens, een derde blok ja? ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 16-05-2013 21:56:23 ] | |
Sounddragon | donderdag 16 mei 2013 @ 21:56 |
You never know. Een toerritje zou ik op zich nog wel durven, maar normaliter rijd ik 250 km per dag, en da's 95% snelweg, en dan rijd ik aardig door. Da's net effe wat anders als een beetje rondploffen op B-weggetjes ![]() Ik kan controleren door een kleppendekseltje te lichten om te kijken of het spul gesmeerd wordt, maar dan nog kan ik geen druk meten ofzo, daar heb je speciaal spul voor nodig, en waardes meten op de sensor schijnt ook niet te kunnen. Ik heb inmiddels contact met diverse mensen die me kunnen adviseren, en voor krap vier joetjes heb ik een nieuwe; moet alleen effe besteld worden. Als het ik probleem morgenavond niet opgelost krijg, plemp ik er gewoon een nieuwe in, en daarna gaan we weer verder kijken. ![]() Ow... en nee, je blok kantelt helemaal naks, de mijne niet iig.. ![]() | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 21:59 |
Ik denk dat je in de war bent met de reden dat auto's een drysump smering hebben en motoren een wetsump smering. Een motor kantelt in de bocht, daarmee blijft de cumulatieve kracht, opgebouwd uit de vectorkrachter van zwaartekracht en vliedende kracht/traagheid, in lijn met de motor. Daarom blijft bij een gekanteld motorblok (samen met het frame dus, relatief gezien niet gekanteld) de olie alsnog onderin liggen. Bij een auto zou de olie in een bocht naar links of naar rechts vliegen, en daarom hebben die drysump smeringen met aparte oliepompen en een reservoir. Een motorblok van een motor kantelt dus wel, maar dat heeft geen invloed op de olie (of je moet er een hele slechte bochtentechniek op nahouden). Het motorblok blijft altijd in lijn met de krachten die erop staan. | |
Gummiebeer | donderdag 16 mei 2013 @ 21:59 |
Schijf voor, enkel. Gewoon staal. Volgens mij issie nog orgineel. | |
Sounddragon | donderdag 16 mei 2013 @ 22:00 |
Elektra is ook nog steeds een goede optie, maar de carterbeschermer moet eraf om daarbij te kunnen, en dat kan dus met wat mazzel morgen pas. Ja, derde keer idd. Eerste keer uitgaande aslager aan stront; mee gekocht, maar gefopt door de oude eigenaar. Bok gewisseld voor een andere, die had het dus ook, waarschijnlijk veroorzaakt door die gebroken ketting., dus weer eruit. Toen laten reviseren, dus als hij nu aan stront loopt is mijn revisie van 900 EYPO naar de kleaute, en kan ik het nóg een keer gaan doen. ![]() | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 22:01 |
of je springt gwn bij anne achterop maar denk niet dat het iets mechanies is wat je wel kan proberen is iets dunnere olie en dan tot max bij vullen als hij dan uitblijft is je pomp gwn naar de klote anders zou ik het niet in de pomp gaan zoeken maar ergens anders | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 22:02 |
Nou ja, dat zou ik dan weer niet doen. Stel dat het echt zijn oliepomp is triggert de olie dan dus wel de druksensor (althans, dat zou hij doen in de Bandit, daar zit die achter de ontsteker in het carter thv het bovenste oliepeil). Echter smeer je dan niet de nokkenassen (dohc blokken), en dat is funest kan ik je garanderen. | |
Sounddragon | donderdag 16 mei 2013 @ 22:03 |
Ik heb geen flaporen en ik heet geen Beun van voren. Morgen gaat er gewoon nieuwe olie en een fris filter op, elektra effe nalopen, en dan kijk ik verder. Saampies op de Alp zou ook nog kunnen, maar dan moet ik hem wel effe omhoog schroeven voor de rit. | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 22:04 |
ik heb het een keer gehad bij een punto zat altijd 10w40 in en heb er toen 5w30 in gedonderd en nagekeken of me lampje uit ging hoeft maar 10 sec te draaien | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 22:06 |
Ik doelde meer op helemaal vol. Weet niet hoe het bij de AT zit maar bij de Bandit zit de oliedruksensor iets boven het bovenste vulstreepje, enkele millimeters zeg maar. Al zou ik de oliepomp loskoppelen, dan gaat het lampje alsnog uit als de krukas voor de eerste keer rond gaat. Maar desondanks weet ik dan zeker dat ik na 5 kilometer een externe krukas heb. | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 22:07 |
af en toe een beetje creatief zijn ![]() | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 22:08 |
bedoelde het niet zo bedoelde dat je hem zo vol als mogelijk gooid zonder motorschade op te lopen | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 22:11 |
Ja, dat snap ik wel, maar door hem zo ver mogelijk vol te gooien loop je de kans dat je problemen gaat maskeren. Je doel is immers goed smeren, niet direct het uitkrijgen van dat lampje. Dan kan ik net zo goed het draadje doorknippen. Een motorblok zou tot de olie onder het minimum komt niet moeten gaan huilen over de oliestand. Doet ie dat wel, dan is het probleem niet te weinig olie, maar zit het ergens anders. Als voorbeeld noemde ik mijn motor, die als hij op max staat de oliewaarschuwing uit zet zelfs als de oliepomp die de smering voor zijn rekening neemt ermee op zou houden. Simpelweg omdat er door de krukas toch wel olie tegen de sensor aan vliegt. Overigens wel een hele knullige oplossing van Suzuki hoor, met die oliedruksensor in SACS blokken, maar punt blijft staan. Meer olie dan nodig is alleen goed voor een schijnoplossing. | |
KneusTeun | donderdag 16 mei 2013 @ 22:44 |
Bij stijner toevallig? | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 23:10 |
mijn doel zou zijn alleen effe de werking van de pomp controleren dat lampje brand nl niet voor niets er is ergens iets mis maar miss denk ik wel verkeerd omdat motoren eigelijk niet mijn vak is ![]() | |
BlackLining | donderdag 16 mei 2013 @ 23:14 |
Mja, oliepomp systeem van een motor is wel heel anders dan een auto ja ![]() | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 23:20 |
is idd anders ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 16 mei 2013 @ 23:42 |
Jah, da's leuk, maar niet als het een rug en 2 dagen sleutelen kost als je miskleunt ![]() | |
Sounddragon | donderdag 16 mei 2013 @ 23:48 |
Ehm, het is een DRUK sensor, niet een olie-aanwezigheids-sensor ![]() ![]() Misschien verandert dat de theoriën een beetje | |
klawie | donderdag 16 mei 2013 @ 23:53 |
dan moet je dat als een wijze les zien ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:19 |
Ligt een beetje aan de implementatie hea ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:22 |
Bij mij zit ie linksonder aan de zijkant van het blok tussen de pomp en de koeleraansluiting; lijkt me logisch dat hij dus met zijn voetjes in een oliekanaal zit ![]() | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:22 |
nu volg ik het helemaal niet meer | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:24 |
Hmmja, dat heb ik niks gezegd ![]() Oliekoelertje is waarschijnlijk qua oliesysteem niet te vergelijken met een waterkoelertje ![]() ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:25 |
Hehe ![]() ![]() | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:29 |
mot die van deze motor idd nog downloaden | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 00:37 |
Ik moet toch eens wat gaan doen aan de vlammen uit mijn uitlaat denk ik ![]() ![]() | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 08:19 |
Altijd lekker toch? door een grote wolk van gloeiend hete deeltje heen moet rijden.. ![]() | |
Vrieskist | vrijdag 17 mei 2013 @ 08:21 |
Er is ook altijd wel wat met dat ding van jou ![]() al knalde mijn bandit ook wel eens | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 08:32 |
Gewoon lulkoek, allemaal jaloers op dat brute geroffel ![]() Ik vind het wel leuk, dat geknal. Alleen zijn de kleppen het niet zo met me eens vrees ik. | |
Vrieskist | vrijdag 17 mei 2013 @ 08:39 |
Hehe, niet meer 'fixen' voor de rit he ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:26 |
Neuh, alleen ff de DB killer eruit halen. Dat is niks ![]() | |
Vrieskist | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:26 |
Oja, de db-killer, gaan we Duitsland nog in? | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:29 |
Klein stukje zo te zien. Maar ja, boeiend. De mijne gaat er mooi uit. Gewoon zorgen dat ze je niet te pakken krijgen ![]() | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:32 |
Ja, hij heeft een groene staan. Ziet er nog netjes uit ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:39 |
Ik vind ze maar apart, weet niet of ik ze nu mooi of net iets te apart vind. Meeste moeite heb ik met de kop. ![]() Apart ![]() Deze is wel tof ![]() En hier valt het wel weer mee | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:41 |
En dat vind ik juist het mooieaparte eraan. Hij is bijna mooi van lelijkheid. Alleen die groene lak staat niet zo goed bij die fiets. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:42 |
Precies! blauw of grijs is stukken beter! | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:42 |
Ik vind die eerste wel vet eigenlijk ![]() ![]() En die dingen horen inderdaad niet groen, maar modderkleur. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:45 |
Modder? Ja ik vind het dus net iets te weinig all road. Ik mis het cross gedeelte... | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:48 |
In de zin dat er modder op hoort te zitten hea ![]() Hij mist naar mijn inzien, maar wat weet ik ervan, wat clearance (?) tussen de wielen en de rest van de motor. Hij zou een langere voorvork moeten hebben, en achter iets hoger op de veer moeten staan. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:49 |
Ja dat bedoel ik, ik vind hem niet echt daar thuis horen. ![]() Het kan, maar het ziet er toch beetje vreemd uit. Ik vind het meer een gewone tour fiets. | |
xVenom | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:50 |
Ik heb nog geen rijbewijs, wel van plan om er mee te beginnen asap. Maar ondertussen wel aan het rondkijken naar een motor ![]() Ik heb gelezen dat er een 250cc R-Styled yamaha zou komen dit jaar, in India is hij al te koop schijnbaar, daar is het de 'Yamaha YZF-R4' en zou hij 1.54 lakh (~2200¤) kosten. Iemand meer informatie over die fiets? Ik ben overigens oud genoeg om volgend jaar met het 35kw rijbewijs te beginnen ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:51 |
Mja, klopt. Zie edit: Die foto die jij post is wel heel erg ja. Zakt wel heel ver door. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:54 |
1.54 Lakh? Woon je in India ofzo? Of ga je dan uit van introductieprijzen die voor daar genoemd worden? Ik moet beter lezen. Kunt ook kijken naar een Ninja 250 of de nieuwe Ninja 300 als je in dat segment zoekt ![]() | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:55 |
Een fiets met een identiteitscrisis ![]() het is geen allroad, geen tour en geen sport. Zit van alles wat in. Vering is ook te stug voor allroad maar te zacht voor stevig sturen. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:56 |
Gelukkig is het aanpassen van de vering nou niet het allermoeilijkste ![]() | |
Vrieskist | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:57 |
TDM is wel leuke fiets! Wel meer een snelweg motor dan een allroad dacht ik. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:57 |
Ja precies, ik vind ze zeker wat hebben. Maar ik zou niet weten of ik er blij mee zou zijn. Dan liever een racer om te racen of een crosser om mee te crossen | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:58 |
Lijkt me verder wel prima geschikt om gewoon een onverharde weg mee te nemen. Je hebt natuurlijk offroad en offroad hea. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 09:59 |
Ja maar als je al een alp hebt... | |
pindaplukker | vrijdag 17 mei 2013 @ 10:00 |
blablablaoffroadblabla Time for some porn! | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 10:04 |
De Alp blijft ook. De TDM zal voor erbij zijn. Ik ga mijn geliefde alpje echt niet weg doen ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 17 mei 2013 @ 10:26 |
net zo 'geschikt' als een bandit; je kunt een motor met 18 inch gietwielen natuurlijk niet droge ogen de titel 'allroad' meegeven he ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 10:28 |
Neuh, maar onverharde wegen pak ik ook wel eens op de Bandit, dat zal op een TDM net even wat lekkerder gaan denk ik. Er zit natuurlijk nog altijd een flink verschil tussen offroad als in een onverhard weggetje, of offroad als in spelen in de modder. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 10:43 |
Maar is dat all-road? ![]() | |
Dekatria | vrijdag 17 mei 2013 @ 10:59 |
Zei er iemand porno? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:00 |
Ik zat er al op te wachten ja ![]() Triumph ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:05 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit is gewoon hardcore porn, dus zal wel een ban komen ![]() | |
Dekatria | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:05 |
Zo'n caféracer-achtige look met zo'n kort kontje, manmanman ![]() ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:12 |
![]() Zwart frame, luchtgekoeld blok, dikke noppenbanden, spaakwielen, dubbele achtervering, ingetapete uitlaten, vierkante tank, zadel meteen als kontje, ronde koplamp, ![]() Ik had laatst zo'n verschrikkelijk mooie gezien he, die was een beetje mosgroen en van dat burnt orange, en dan met mat wit accenten. Zo gruwelijk was dat ding, kan hem alleen nergens meer vinden ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 17-05-2013 11:25:59 ] | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:25 |
Als we t dan toch over mooie kale fietsen hebben..![]() | |
Vrieskist | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:27 |
ieuw, dan 10x liever zo'n bovenstaande triumph. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:28 |
Gatverdamme ![]() | |
pindaplukker | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:29 |
weet iemand dat youtube filmpje nog van die custom VFR. Van een engelsman geloof ik. De motor had een latijnse naam gekregen dacht ik. Zat een turbo op alles Man man man, wat een gruwelijk ding was dat. | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:29 |
t gehaat kent weer geen grenzen hier.. ![]() Ik hou best van een café-racer. maar de bovenstaande Triumph voorbeelden zijn niet mijn invulling daarvan... | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:31 |
Daar hoort een gebit vol met gouden vullingen bij? Ze zijn beetje door geschoten bij deze fiets... | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:33 |
Ja sorry, maar ik vind dat echt verschrikkelijk lelijk ![]() | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:34 |
Ja eens, het kan subtieler.. Maar bij zo'n fiets kijk ik meer naar de handgelaste bochten in de titanium uitlaat, de opengewerkte riemdeksels en koppelingshuis en de gebreide olie leidingen naar de koeler ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:36 |
Kan zo'n gedrocht nog rijden dan? ![]() | |
picodealion | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:38 |
Die van Wally vind ik inderdaad niet mooi, maar wat iedereen nou zo geil aan de Triumphs vindt zal ik ook wel nooit snappen. | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:40 |
Het is en blijft een ducati.. ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:43 |
Oh, dus eigenlijk is ie niet eens opengewerkt maar gewoon uit elkaar gevallen dan? | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:50 |
Eerlijk gezegd denk ik dat die stukgati nog verder komt dan die verzaagde Engelse Triumphs ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:51 |
Als er hier een Ducati voorbij rijdt moet ik altijd schuilen achter een boom in verband met rondvliegende onderdelen ![]() | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:53 |
Dat betekend dus dat die wel wou starten.. ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:55 |
Niet zo bijdehand eh ![]() | |
Vrieskist | vrijdag 17 mei 2013 @ 11:56 |
Haha, je bent op fok, haat is hier de norm ![]() Maar ieder zijn smaak toch? Er zijn ook mensen die een Busa met verlengde achterbrug mooi vinden ![]() | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:03 |
Verlengde Busa's zijn ook mooi, mits ze maar gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn met zo'n brug erin.. | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:10 |
Alleen rechtdoor dus. | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:13 |
op een dragstrip ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:13 |
Vraag me altijd af wat die gasten doen als hun ketting eraf naait onderweg. ANWB bellen? "Hallo, kunt u even langskomen met een ketting van 3,5 meter ![]() | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:15 |
Als die ketting een eigen leven gaat leiden met 300+ zal er vast wel meer kapot zijn dan alleen een ketting. ![]() | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:42 |
Tikkertje spelen met crossers. | |
Dekatria | vrijdag 17 mei 2013 @ 12:56 |
Hmmm. Staat in de Haynes 50-50 KVS-demiwater, staat op de KVS verpakking dattie kant en klaar is en niet verdunt mag worden. Ik neem aan dat t verdunnen dus al gedaan is? | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:10 |
jup | |
Dekatria | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:39 |
Super. | |
stinkie | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:43 |
En dan die Harley rijders die die onderdelen meteen oppaken in de hoop dat ze hun eigen hokken ermee aan de praat kunnen houden ![]() Verlengde Busa's zijn spuuglelijk. Dat kreng is al lang genoeg as is ![]() | |
picodealion | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:50 |
pindaplukker | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:52 |
mijn ogen, wat doe je ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:58 |
Echt he ![]() Ik heb vaak bij motoren die ik lelijk vind, dat ik nog wel kan inzien waarom anderen het wel mooi vinden. Maar dit is gewoon echt fugly, geen discussie over mogelijk ![]() | |
Salatrel | vrijdag 17 mei 2013 @ 13:59 |
Niet alleen bij motoren hoor... Ook bij plastic Fantastic Honda crxen en seat ibizas | |
Anne | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:03 |
Wutkijf. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:12 |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:20 |
Goddomme wat een kermisattractie ![]() | |
1517 | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:33 |
Ik ben mijn voorrem aan het reviseren. Er zitten restjes rubberen ringen aan gekoekt aan de remklauw zelf Heeft iemand een tip hoe ik die kan verwijderen? Ik dacht uitkoken maar is dat een goed idee? | |
Skv | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:42 |
Lekkere service bij de Motozoom. Wilde schoenen passen, dus had met de klantenservice geregeld dat ze de schoenen klaar zouden leggen voor me (in twee maten). Hebben ze van de tweede maat (die me waarschijnlijk zou passen) er één verkocht. ![]() | |
Skv | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:43 |
![]() ![]() ![]() Het heeft wat weg van een omgekeerde Viper ![]() | |
ikookhier | vrijdag 17 mei 2013 @ 14:50 |
Wat een lelijk hok ![]() | |
Skv | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:00 |
Uiteindelijk overigens voor TCX X-street WP's gegaan:![]() Prijs is hetzelfde, maar de X-streets zitten een stuk beter en voelen (tegen mijn verwachting in) een stuk steviger aan. Leuk voor de zomer. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:04 |
Tegengekomen op het forum van Transalpclub.nl: | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:13 |
Ik kon niet lopen in die dingen ![]() | |
Skv | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:14 |
Misschien loop ik dan wel als een debiel ofzo ![]() Dat idee had ik juist bij de Alpinestars. Alsof je een skischoen aantrekt. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:17 |
Het is dan ook een motorschoen. Je weet wel, zo'n beschermende ![]() Ze mogen juist niet teveel ruimte geven. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:17 |
Die heb ik niet gepast. Ben uiteindelijk voor de puma's gegaan. Maar heb je niet idee dat die zool gewoon massief is? | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:18 |
Ja, maar er viel niet in te lopen, alsof je dus 2 stalen platen over je hele voet hebt! Dus klomp idee. Ik snap dat veilig moet zijn, maar dat zijn die puma's ook wel gewoon (ook met aluminium versterkt dacht ik) | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:21 |
Hmm, ik blijf het riskant vinden. Wil toch erg graag mijn kuiten beschermd hebben en ik wil dat mijn enkel niet zomaar alle kanten op gedouwt kan worden. Leuke dingen wel onder een kevlar broek, maar ik hou het bij hoge laarzen. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:22 |
Ja, maar het is inderdaad wel handig als ik even naar school rijd. (maximaal toegestane snelheid over de gehele route max 50 ![]() En gebruik ze ook wel ff naar me ouders (80 max) | |
Skv | vrijdag 17 mei 2013 @ 15:24 |
Zijn ze voor mij ook voor, onder kevlar broek (die op het moment ingekort wordt, lengtemaat 36 is me echt veel te lang). Woon op 10-15 minuten rijden van Bloemendaal aan zee, dus voor die ritjes is het wel lekker. Of als het gewoon heet is en ik over 80-wegen naar mijn werk rij. Ze zijn CE-gekeurd, dus dat is een pré. Ook in reviews online lees ik goede berichten.. Maar wat je zegt over de kuiten, heb je zeker een punt. | |
xVenom | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:06 |
Ik heb inderdaad de ninja 300 ook gezien, mocht de R4 (nog) niet te krijgen is tegen die tijd, zal het wellicht ook wel de ninja 300 worden. Momenteel heb ik een gilera DNA, dus een enigszins sportief ogende motor zou ik het liefst hebben. Lessen gaan overigens op een, overigens ook toffe, XJ6 met 57kW. ![]() | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:09 |
Vakantiegeld is binnen! ![]() En nu dus aan het kijken naar een cam. Bullet HD is niet of nauwelijks meer leverbaar, enkel de Lite versie nog. Gopro hero 2 en 3 zijn mij te duur, het moet wel leuk blijven natuurlijk. Ik neig dus naar de Rollei Bullet HD 2 lite, maar is dat wel een goede keuze? En zijn de bijgeleverde bevestigingmaterialen voldoende om de cam op de helm te zetten? | |
Dekatria | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:11 |
Wat altijd werk is om wat te zoeken naar Youtube filmpjes over of geschoten door de bewuste cam. Dan krijg je er wel een goed beeld van. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:19 |
Ik zelf heb voor 35,- (ja geluk) een contour HD gekocht. Die zijn tegenwoordig ook wel betaalbaar, en grootste voordeel vind ik het profiel. De gopro vind ik gewoon te lomp. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:20 |
Dat de belasting maar eens opschiet met terugbetalen ![]() Nieuw pak, nieuwe helm ![]() En de paarhonderd die dan nog overblijft mag in het potje voor de vakantie ![]() ![]() | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:37 |
http://www.marktplaats.nl(...)eviousAction=asqSent Zoiets? Prijs lijkt mij redelijk. | |
Salatrel | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:41 |
De drift HD is nu 200 euro of zo? Mooi cameraatje wel hoor | |
einschtein | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:41 |
Contour HD is een prima cam, ja. ![]() ![]() Drift is ook een prima ding. | |
Salatrel | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:43 |
en toch merk ik er vrij weinig van zolang die aan de zijkant zit en niet bovenop de helm | |
einschtein | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:43 |
Ik ook hoor. Ik heb de GoPro altijd naast mijn helm hangen, bovenop vind ik wat idioot. Maar zo nu en dan rijdt ik even zonder de camera en dan merk ik er eigenlijk niets van. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:44 |
Overzichtje van de meeste camera's ![]() http://www.kieskeurig.nl/(...)&f71365%5B%5D=115493 Drift HD 1080 is ondertussen te krijgen voor 200 euro ja. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:44 |
Volgens mij redelijke prijs, die accessoires zijn normaal ook al duur! | |
WallyPower118 | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:44 |
Hier ook, moet zeggen dat ik er altijd erg weinig van merk dat ik hem naast mn helm heb hangen | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:45 |
Edit: die vergelijking bij donker is beetje dom, aan de ene kant straat verdomme straat verlichting :S Maar ik denk dat verschil te verwaarlozen is, aangezien je van alle drie de instellingen kan wijzigen voor een betere weergave. En heb niet idee dat ze dat hier gedaan hebben. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:48 |
Resolutie hoef je alvast niet naar te kijken. Dat soort kleine beeldsensoren kunnen wellicht 1080p vastleggen maar dan worden de pixels op de chip zo klein dat ze in kwaliteit achteruit aan en je beter af bent met 720p ![]() Ik zou vooral kijken naar hoe de camera omgaat met trillingen en de batterijduur. | |
KneusTeun | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:48 |
Ja 100% eens. 720p met 50 of 60 frames is wel nice! | |
1517 | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:49 |
Met een kleine imbus alles weg geschraapt | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 16:49 |
Wel nieuwe erin he ![]() | |
Vinniiee | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:36 |
Liftstick van Louis ontvangen, gelijk gebruikt. Wat een handig ding zeg ![]() Ik had verwacht dat het omhoog draaien zwaar zou zijn, maar stelt echt niks voor ![]() | |
Salatrel | vrijdag 17 mei 2013 @ 17:53 |
Ik las lipstick ![]() | |
Dekatria | vrijdag 17 mei 2013 @ 18:13 |
![]() Nu wist ik dat m'n positive reinforcement werkt, maar dat mensen nu ook richting gaan aangeven bij het ruimte maken had ik niet durven denken ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 19:58 |
![]() Net nog even de ketting goed in het vet gezet ![]() ![]() SD, probleem met de oliedruk alweer opgelost? | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:04 |
ik heb pechhulp afgesloten ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:08 |
Dat heb ik ook, maar ik verwacht dat niet nodig te hebben. Ik heb het eigenlijk vooral voor twee auto's die ik wel eens leen en die beide kuren hebben ![]() | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:10 |
Ik ben gewoon nog altijd lid van de knmv | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:12 |
auto`s heb je geen pechhulp voor nodig met een hamer in je kofferbak kom je overal ik heb tot nu toe altijd mezelf kunnen helpen in 2 van de 3 gevallen had ik een hamer nodig | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:13 |
Heeft het trouwens zin om mijn pak te lijf te gaan met impregneer? Ik was daarnet al doordrenkt voordat ik Rotterdam ook maar uit was | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:14 |
was is ook als eerst maar kosten 30euro in de maand heb nu mijn verzekering via ohra 91 euro en pechhulp europa plus vervangend vervoer kost 108euro bij alianz ![]() ![]() | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:15 |
ik neem een rug tas mee en daar stop ik droge kleren in veel makkelijker | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:15 |
Mwah, ik heb een tomtom van ze gehad, dan ga ik nu even niet zeuren om die 2 tientjes wegenbelasting extra | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:16 |
ik kreeg een helm muts die ik nooit draag en waar ik er 3 van heb nog van lessen ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:17 |
Helmmutsen , wat een troep | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:18 |
Motor = carburateur, mechanische ontsteking Auto = injectie met ECU Motor kan ik nog fixen met DUCT tape en ijzerdraad. Een auto zit veel te vol met technische rommel en eigenwijze software. Daar begin ik nog niet eens aan. | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:18 |
idd doe wel sinds kort oordopjes in dat vind ik wel fijn maar die mutsen zitten altijd in de weg | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:19 |
ruilen doe jij mij motor ik jou auto ![]() | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:19 |
Ik heb laatst eens dropkick murphys geluisterd tijdens het rijden ![]() ![]() | |
Maegrim | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:20 |
![]() | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:20 |
Leuke poes ! | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:21 |
wtf !!!!! nee ik doe gwn die gele dopjes in tegen het geluid | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:22 |
Ik heb gele oortjes voor mijn telefoon. Nee echt door de berm, over stoepjes, alles maar zo hard mogelijk door het centrum te komen haha | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:24 |
begrijp ik wel met zulke muziek op wil je zo snel mogelijk op je bestemming zijn zodat dat gejank uit kan moest vandaag wel uit wijken voor een busje die opeens keihard achteruit reedt was ik ook het stoepje op geschoten bleek het later een klant te zijn ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:28 |
Haten op dropkick murphys ![]() Oh, en klanten vinden mijn motor ook tof altijd ![]() | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:30 |
idd en je verbaast je nog hoeveel mensen ook motor hebben gereden | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:33 |
Had van de week een keer mijn motor geparkeerd naast de gruwelijke dikke mercedes van een klant (geen idee wat voor, maar mijn baas was flink jaloers) en die man kwam ook weer langs dat ie het zo tof vond dat ik motor reed ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:34 |
Nou, die kom ik dan weer zelden tegen ![]() De meeste mensen die ik tegenkom of ken moeten er niks van weten. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:34 |
Zeg ehh, kom jij nou wel of niet morgen? ![]() | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:37 |
Ik vrees van niet. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:37 |
![]() | |
picodealion | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:38 |
Net even naar Tilburg heen en weer om wat onderdelen voor mijn motor op te halen (heb nog steeds de schade van mijn val van vorige week), valt halverwege de kilometerteller uit. Nou heb ik geen tijd meer om die na te kijken voor de rit van morgen, verantwoord om er toch mee te rijden denken jullie? (Ik weet uiteraard wel welke toerentallen ongeveer welke snelheden zijn) | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:38 |
Ik was zo ongelofelijk nat net... ![]() | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:39 |
Is opzich wel goed strafbaar. Als in, niet meer verder mogen rijden. | |
picodealion | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:39 |
Daar was ik ook al bang voor, maar hoe controleren ze dat? | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:40 |
denk als je midden in de groep blijft dat het niet op valt maar de heen en teug reis dat zou een risico kunnen zijn past een fiets teller er niet op effe | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:41 |
Zo goed als niet | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:41 |
dus ben je morgen nog steeds nat?????? | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:41 |
Gewoon zorgen dat er geen agent naast je komt rijden ![]() | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:42 |
Dan is uberhaupt mijn pak nog niet droog, gok ik ![]() | |
picodealion | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:42 |
Tja, ik ben er ook net mee terug van Tilburg gereden, ik snap dat het niet mag en in zekere zin gevaarlijk kan zijn maar dat was nou niet iets waarvoor ik 'm een eind verderop in het land ga laten staan. | |
picodealion | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:42 |
Same ![]() | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:42 |
rij je zonder pak doe ik ook en ander fohn je hem droog | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:43 |
Ik woon 150km van het startpunt ![]() | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:44 |
snap ik downlaod ander een app om je mobiel of zet een tom tom erbij | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:45 |
Echt gevaarlijk is het ook niet, maar het is nu eenmaal 1 van de eisen aan een motorfiets om in het verkeer te mogen deelnemen | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:46 |
130km hier ![]() ik heb een leer pak maar voor mij gevoel sta je vrelijk voor lul met een leer pak aan op een zr 7s midlife crissis model | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:46 |
Jij gaat 130km heen en terug in je spijkerbroekie doen? ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:47 |
Je komt maar gewoon. Zou alleen als ik jou was niet de N65 pakken dan ![]() | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:47 |
hoezo niet???? | |
picodealion | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:47 |
Sir yes sir. -edit- Oh daar heb ik volgens mij net een heel stuk op gereden ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:48 |
![]() ![]() ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:48 |
Flitserdeflitserdeflits ![]() Kom je trouwens langs Den Bosch? | |
picodealion | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:49 |
Oh ja ik heb ze gezien ja, stuk of 20 ![]() Nee morgen niet, ik kom uit Arnhem en heb net naar Tilburg en terug gereden. | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:49 |
Gewoon ruim remmen? De gemiddelde automobilist remt ver genoeg af voor die dingen en dan pas je je toch gewoon daar aan aan? | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:49 |
zon pak zit niet fijn geef mij maar gwn me spijkerbroek t liefst me nikes en dan gaan | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:50 |
Ja, moet je goed doen zo ![]() (Google even op road rash plaatjes, interessant) | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:51 |
Hoe oud is klawie trouwens? | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:52 |
18 hoezo??? | |
Gummiebeer | vrijdag 17 mei 2013 @ 20:56 |
Verstandig is het niet, maar iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten. | |
einschtein | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:06 |
Mijn kettingkit is binnen bij de MotoPort. ![]() | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:07 |
ik kijk wel wat ik doen dan morgen miss doe ik hem dan wel aan ga nog effe me hokje oppoetsen en aftanken | |
stinkie | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:08 |
Jesnelheid moet meetbaar zijn. Volgens mij mag dat ook met iets anders dan een snelheidsmeter. Op mijn alp heb ik een hele tijd met een fiets teller gereden ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:09 |
Obvious troll is obvious. | |
#ANONIEM | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:11 |
Een jaar na dato. http://sportbike.natkd.com/road_rash.htm | |
einschtein | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:12 |
Ik dacht dat hier de users die hier vaak posten wel wat slimmer waren, maar als ik van jouw post uit moet gaan. ![]() Mensen die zo, als jij jezelf nu beschrijft, op de motor gaan zitten zijn ronduit achterlijk. ![]() | |
klawie | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:13 |
ik zal hem wel gwn aan doen anders val ik buiten de boot ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:14 |
Ik voel me ook gewoon niet veilig als ik geen fatsoenlijk spul aan heb. In de stad gaat het nog wel, maar daarbuiten moet je gewoon altijd motorkleren aan vind ik. | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:15 |
Dat is de verkeerde reden om een motorpak aan te trekken. | |
Vinniiee | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:16 |
Als ik mijn textielen pak aan heb nadat ik een paar dagen mijn leren pak aan heb gehad, dan voel ik me al "naakt", laat staan in een spijkerbroek ![]() | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:25 |
Wat lul je dan over midlife crisis? Je hebt nog 25kw man | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:26 |
Ik heb nog nooit een leren pak gedragen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:27 |
Dus ook nooit leren pijpen? | |
Yreal | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:28 |
Gelukkig niet ![]() | |
einschtein | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:39 |
Nee, je moet altijd full gear (al helemaal met zulke ritjes) dragen omdat je nog graag wat van je huid overhoudt mocht er wel iets gebeuren. Er blijft geen ruk van je huid over als je met 120 onderuit gaat. Even in de stad voor een ritje van 10 min, meh, kay. Maar voor de rest gewoon full gear. | |
einschtein | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:39 |
Inderdaad. | |
Danger.Mouse | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:39 |
Godver de tering tyferitus ![]() Ik knip/plak even de meuk die ik op het MF net heb gezet: Morgenochtend meteen naar de dealer voor koelvloeistof. Iedereen met een oplossing deel je gedachten! | |
Vinniiee | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:47 |
Niet klussen voor de rit hé ![]() | |
Danger.Mouse | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:48 |
Don't quote the obvious. ![]() Zoek liever mee naar een mogelijke oorzaak zodat ik met een gerust hart dat ding weer kan vullen met koelvloeistof. | |
Vinniiee | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:49 |
Slang knalt eraf omdat de druk te hoog is. Waarom weet ik niet, ik heb nu ook voor het eerst een fiets met KVS ![]() | |
Danger.Mouse | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:51 |
Die ontdekking had ik ook gedaan toen m'n schoenen vol met loeihete koelvloeistof stonden ![]() | |
BlackLining | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:51 |
Knuppel. Ik zou zeggen dat water uitzet en dat demi-water voor in je accu is. Maar dat schijnt niet waar te zijn volgens degene met KVS fietsen hier? Ik heb gewoon een oliekoeler ![]() | |
Danger.Mouse | vrijdag 17 mei 2013 @ 21:51 |
Vol |