Serieus? Zelfs met al die vragen waarbij je moest schatten en aflezen verwacht je zo'n lage N-term?quote:
Bij welke vraag moest je schatten ? Vergeleken met vorige jaren was dit examen beter te maken, alleen was het wel aan de lange kant. Liefst wil ik ook een hoge n-term voor natuurkundequote:Op woensdag 15 mei 2013 14:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Serieus? Zelfs met al die vragen waarbij je moest schatten en aflezen verwacht je zo'n lage N-term?
Die vraag met die veer onder andere. En het examen was wel duidelijker qua vragen, dat wel.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:00 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Bij welke vraag moest je schatten ? Vergeleken met vorige jaren was dit examen beter te maken, alleen was het wel aan de lange kant. Liefst wil ik ook een hoge n-term voor natuurkunde
Ah oke, zit wat in. Uiteraard hoop ik ook op een hoge n-term, vond het examen echt moeilijk. Veel moeilijker dan de paar oefenexamens die ik heb gemaakt.. (2010, 2012)quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:36 schreef Dennizb93 het volgende:
Dat klopt Nachojongen, maar er zitten dit jaar wel 7 open vragen met een maximaal aantal woorden in , waarbij je een van de punten alleen krijgt als je antwoord geheel juist is én je binnen het aantal woorden blijft, in tegenstelling tot vorige jaren waarbij dergelijke vragen maar 2 tot 4 maal in het examen voorkwamen.
Bij deze vragen kan je eigenlijk alleen maar 0, 1 of 3 punten halen en bij sommige vragen heeft bijna niemand de twee elementen juist en dus ook maar maximaal 1 punt van de 3. Het zal vooral liggen aan hoe streng de docenten bij deze vragen rekenen. Zijn ze soepel, dan zal de norm dichter bij de 1.0 of net daaronder liggen. Houden ze zich strikt aan het correctiemodel, dan verwacht ik een norm die wel echt in de buurt komt van de 1,5. Het herexamen van vorig jaar had trouwens een norm van 1,4 en die was naar mijn mening (we hebben hem in de les gemaakt als oefening) niet veel moeilijker dan dit examen.
Hoop ik ookquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:57 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Ah oke, zit wat in. Uiteraard hoop ik ook op een hoge n-term, vond het examen echt moeilijk. Veel moeilijker dan de paar oefenexamens die ik heb gemaakt.. (2010, 2012)
Nederlands: 1,3
Natuurkunde: 1,2
Zoiets
De laatste jaren ligt de norm van aardrijkskunde tussen 0.4 en 0.6, dus ik begrijp dat veel mensen verwachten dat hij daar nu weer tussen zit, maar ik denk dat dit niet het geval zal zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:06 schreef SennaWales het volgende:
Waarom gaat iedereen uit van zo'n lage N-norm voor Aardrijkskunde? Bij ons op school hebben veel mensen er moeite mee gehad, vooral met die vragen over de moessons en de vragen over de ITCZ. Een Norm van 0,5 is best laag toch?
Vraag 13 had ik één van de drie punten, had die hoge/lage luchtdruk gegokt en de andere twee wist ik echt niet. Bij Vraag 15 had ik het stappenplan: 1) Rivier slijt deeltjes af en vervoert dit door de zee 2) Deeltjes komen terecht in de zee en worden afgezet tegen het strand 3) Er ontstaat een ophoping van gesteenten. Die vraag heb ik dus geloof ik ook voor het grootste deel fout.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:18 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
De laatste jaren ligt de norm van aardrijkskunde tussen 0.4 en 0.6, dus ik begrijp dat veel mensen verwachten dat hij daar nu weer tussen zit, maar ik denk dat dit niet het geval zal zijn.
Zoals ik eerder noemde geeft het correctiemodel nu veel minder ruimte aan de corrector om andere antwoorden dan daar genoemd goed te rekenen. Bovendien waren er de moeilijke driepuntsvragen 13 en 15, waarbij de meeste mensen waarvan ik het heb gehoord 0 punten hadden. Hoe gingen die vragen trouwens bij jullie? Hebben jullie daar punten op gehaald en zo ja hoeveel? Dat kan een goede indicatie geven voor de norm van het examen.
Dat hoop ik ook, maar als ze die vrijheid niet krijgen zal de norm stijgen, dus aan t einde maakt dat niet echt uit. Ik ken niemand die bij vraag 15 meer dan één punt hadquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:22 schreef SennaWales het volgende:
[..]
Vraag 13 had ik één van de drie punten, had die hoge/lage luchtdruk gegokt en de andere twee wist ik echt niet. Bij Vraag 15 had ik het stappenplan: 1) Rivier slijt deeltjes af en vervoert dit door de zee 2) Deeltjes komen terecht in de zee en worden afgezet tegen het strand 3) Er ontstaat een ophoping van gesteenten. Die vraag heb ik dus geloof ik ook voor het grootste deel fout.
Ik wist al dat het aarde-gedeelte mijn struikelblok zou zijn, maar vond het alsnog behoorlijk pittige vragen. Hoop inderdaad dat de correctors iets vrijer worden gelaten, dat zou net mijn redding kunnen betekenen
Ja, die flessenhals-opdracht vond ik ook erg vaag. Ik had geloof ik dat er vooral stukken land liggen op de Ooijpolder (dat was tenminste te zien op die bron). Maar ben ook wel benieuwd naar dat KNAG, haha. Hou me op de hoogte!quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:28 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar als ze die vrijheid niet krijgen zal de norm stijgen, dus aan t einde maakt dat niet echt uit. Ik ken niemand die bij vraag 15 meer dan één punt had![]()
Ik had trouwens bij vraag 26 niet iets over de flessenhals, maar wat over de economische schade en het aantal slachtoffers, omdat het een dichtbevolkt gebied is... Heb de vraag gwn helemaal anders geïnterpreteerd. Er zijn dus nogal wat vragen met discutabele antwoorden en het is maar de vraag of de correctoren zich strikt aan het correctiemodel houden.
Mijn docent houdt er naast het correctiemodel ook nog de correctie op het correctiemodel (gwn omdat het kan) van het KNAG bij en bij oefenexamens had ik door het KNAG vaak meer dan 5 punten extra, dus ik hoop dat dat nu weer zo isHet KNAG gaat dit examen morgen bespreken, dus misschien dat we morgen al hun correctie op de correctie online kunnen zien...
http://www.knag.nl/1124.0.htmlquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:32 schreef SennaWales het volgende:
[..]
Ja, die flessenhals-opdracht vond ik ook erg vaag. Ik had geloof ik dat er vooral stukken land liggen op de Ooijpolder (dat was tenminste te zien op die bron). Maar ben ook wel benieuwd naar dat KNAG, haha. Hou me op de hoogte!
Ik had bij vraag 13 die hogedruk en lagedruk voor dat eerste punt goed, bij dat tweede punt had ik dat A een lagedrukgebied moet zijn doordat de wind (kennelijk) vanuit het (noord)westen kwam doordat de as naar het oosten werd geblazen. Hieruit had ik afgeleid dat de wind uit een hogedrukgebied kwam richting de gebieden bij A en dat A dus een lagedrukgebied moest zijn. Bij B had ik een hogedrukgebied omdat de as niet bij B komt (had het nog wel verder uitgelegd), maar ik betwijfel zeer of dat wordt goed gerekend.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:18 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
De laatste jaren ligt de norm van aardrijkskunde tussen 0.4 en 0.6, dus ik begrijp dat veel mensen verwachten dat hij daar nu weer tussen zit, maar ik denk dat dit niet het geval zal zijn.
Zoals ik eerder noemde geeft het correctiemodel nu veel minder ruimte aan de corrector om andere antwoorden dan daar genoemd goed te rekenen. Bovendien waren er de moeilijke driepuntsvragen 13 en 15, waarbij de meeste mensen waarvan ik het heb gehoord 0 punten hadden. Hoe gingen die vragen trouwens bij jullie? Hebben jullie daar punten op gehaald en zo ja hoeveel? Dat kan een goede indicatie geven voor de norm van het examen.
Bij vraag 15 had ik precies hetzelfde als jij, misschien wordt dat nog wel goed gerekend, het was niet duidelijk in de bron te zien. Bij vraag 13 heb ik dat wind altijd van hoge naar lage druk gaat, is echt het enige dat ik kon bedenken, maar daardoor heb ik die A en B ook fout -.- waarom denk je eigenlijk dat de norm maar 0.5 wordt?quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:53 schreef Porpoise het volgende:
[..]
Ik had bij vraag 13 die hogedruk en lagedruk voor dat eerste punt goed, bij dat tweede punt had ik dat A een lagedrukgebied moet zijn doordat de wind (kennelijk) vanuit het (noord)westen kwam doordat de as naar het oosten werd geblazen. Hieruit had ik afgeleid dat de wind uit een hogedrukgebied kwam richting de gebieden bij A en dat A dus een lagedrukgebied moest zijn. Bij B had ik een hogedrukgebied omdat de as niet bij B komt (had het nog wel verder uitgelegd), maar ik betwijfel zeer of dat wordt goed gerekend.
Vraag 15 had ik kennelijk verkeerd geïnterpreteerd want ik had dat die krijtkust door verwering en erosie werd aangetast en dat er daarom kiezels naar beneden vielen
Omdat ik hem verder niet extreem moeilijk vond, iig niet moeilijker dan de voorgaande jaren en toen was de n-term ook lager dan 1 als ik goed heb gekeken.quote:Bij vraag 15 had ik precies hetzelfde als jij, misschien wordt dat nog wel goed gerekend, het was niet duidelijk in de bron te zien. Bij vraag 13 heb ik dat wind altijd van hoge naar lage druk gaat, is echt het enige dat ik kon bedenken, maar daardoor heb ik die A en B ook fout -.- waarom denk je eigenlijk dat de norm maar 0.5 wordt?
Voor de examens van 2010 t/m 2012 heb ik er n paar gemaakt en die vond ik allemaal makkelijker dan deze. Bij een aantal vragen had je standaard (bijna) alle punten door de ellenlange lijst met mogelijke antwoorden, als in het correctiemodel stond 'voorbeelden van juiste antwoorden zijn'. Dat hebben ze er nu uit gehaald. Als docenten zich hier aan houden, dan gaat de norm geheid omhoog. We moeten gwn even de uitkomst van de KNAG-bespreking van morgen afwachten, dan kunnen we meer over de norm zeggen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:03 schreef Porpoise het volgende:
[..]
Omdat ik hem verder niet extreem moeilijk vond, iig niet moeilijker dan de voorgaande jaren en toen was de n-term ook lager dan 1 als ik goed heb gekeken.
Wat denk jij ervan dan? Hoger dan 0,6?
Dan is dat zeker een mooie score. Daar zal je rond de 6,5 mee scorenquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:15 schreef Porpoise het volgende:
Daar heb je inderdaad gelijk in, hopen dat hij dan hoger wordt dan 0,6!
Ik heb tussen de 43 en 47 punten, daar was ik wel blij mee omdat aardrijkskunde een van mijn slechtste vakken is.
Bij 34 punten een norm van 1,1 ongeveer.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:19 schreef SennaWales het volgende:
Ik sta een 5,5 voor AK en moet dus een 5,5 halen om afgerond een 6 te blijven staan. Ik heb ongeveer tussen de 34 en de 38 punten, van welke N-norm moet ik dan uitgaan wil ik die 5,5 nog voor gedaan krijgen?
Ik denk dat je meer punten zal hebben als je ook de correctie van het KNAG erin meeneemtquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:19 schreef SennaWales het volgende:
Ik sta een 5,5 voor AK en moet dus een 5,5 halen om afgerond een 6 te blijven staan. Ik heb ongeveer tussen de 34 en de 38 punten, van welke N-norm moet ik dan uitgaan wil ik die 5,5 nog voor gedaan krijgen?
Je maakt een grap zeker?quote:
Nederlands 0.6 vind ik wel om te lachen namelijkquote:
Ik heb gekeken naar oude normen, daar baseer ik het opquote:Op donderdag 16 mei 2013 01:25 schreef Nafi het volgende:
[..]
Nederlands 0.6 vind ik wel om te lachen namelijk
Goed gedaan. Kan ik iedereen wel aanraden ipv zichzelf valse hoop aanpraten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 01:26 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb gekeken naar oude normen, daar baseer ik het op
Daar hebben we de expert weerquote:Op donderdag 16 mei 2013 01:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Goed gedaan. Kan ik iedereen wel aanraden ipv zichzelf valse hoop aanpraten.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vrij de open vragen beoordeeld mogen worden en of er nog veranderingen worden aangebracht in het correctievoorschriftquote:Op donderdag 16 mei 2013 02:31 schreef Nafi het volgende:
[..]
Daar hebben we de expert weer![]()
Wordt het niet saai jezelf 50 keer te herhalen?
Ik baseer mijn vermoeden op een hoge normering niet op het aantal klachten, al zegt de inhoud van die klachten ons al dat de cijfers dit jaar lager zullen uitvallen. Door de open vragen zal het puntenverlies groter zijn dan voorgaande jaren, ergo lagere cijfers. De cijfers bepalen uiteindelijk de normering.
Flexquote:Op donderdag 16 mei 2013 22:25 schreef Dennizb93 het volgende:
http://knag.nl/fileadmin/(...)n_1e_tijdvak_vwo.pdf
Verslag aardrijkskunde examenbespreking van het KNAG.
Zeker, ik ben vooral blij met de correctie op vraag 15. Velen, waaronder ik, hebben een antwoord met verwering en dan gaan er dus wat punten bijquote:
Hoe weet je of je leraar hier wel/niet rekening mee houd? Denk dat ik morgen ook even een belletje naar LAKS doe, want dit zou mij wel eens de redding kunnen bieden die ik net nodig had, haha.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:31 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
Zeker, ik ben vooral blij met de correctie op vraag 15. Velen, waaronder ik, hebben een antwoord met verwering en dan gaan er dus wat punten bij![]()
Ik weet iig zeker dat mijn docent dit erbij houdt met nakijken, weet niet of die van jullie dat ook doen, maar volgens mij is het vrij algemeen bekend onder de docenten (dat zei mijn docent tenminste...).
Ja ik had die vraag ook met verweringquote:Op donderdag 16 mei 2013 23:31 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
Zeker, ik ben vooral blij met de correctie op vraag 15. Velen, waaronder ik, hebben een antwoord met verwering en dan gaan er dus wat punten bij![]()
Ik weet iig zeker dat mijn docent dit erbij houdt met nakijken, weet niet of die van jullie dat ook doen, maar volgens mij is het vrij algemeen bekend onder de docenten (dat zei mijn docent tenminste...).
Hoezo stuur je niet een mailtje naar je docent?quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:35 schreef SennaWales het volgende:
[..]
Hoe weet je of je leraar hier wel/niet rekening mee houd? Denk dat ik morgen ook even een belletje naar LAKS doe, want dit zou mij wel eens de redding kunnen bieden die ik net nodig had, haha.
Is ook een beetje gek toch. Alsof je je docent de weg wil wijzen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:45 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Hoezo stuur je niet een mailtje naar je docent?
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.quote:Op donderdag 16 mei 2013 23:48 schreef Nafi het volgende:
[..]
Is ook een beetje gek toch. Alsof je je docent de weg wil wijzen.
Maar misschien kan je iets zeggen als: 'ik vroeg me af of u ook naar het correctievoorschrift van ... kijkt?'.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:12 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
Ik denk dat hij nu net onder de 1 zal zitten, doordat veel mensen vraag 15 nu wél goed zullen hebben. Ik heb nog niks van mijn docent gehoord, maar hij zei voor de examens dat hij het KNAG erbij hield, anders had ik er nooit van gehoordquote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:02 schreef Porpoise het volgende:
Ik heb net een mailtje gehad van mijn docent aardrijkskunde, en hij dacht in eerste instantie ook aan een n-term onder de 1, maar op basis van de te verwachte antwoorden door het correctiemodel denkt hij nu wel aan een n-term van 1 of hoger.
Ik heb trouwens wel gewoon gevraagd of hij ook het correctiemodel van KNAG gebruikt, als je dat op een normale manier vraagt zal je leraar er echt geen problemen mee hebben denk ik
Ja, hij zal nu idd wel onder de 1 zitten dan. Zoals jij geloof ik al zei is het óf een hoge n-term doordat er wordt vastgehouden aan het correctiemodel zoals die nu is, óf een lagere n-term waarbij andere antwoorden ook goed worden gerekend.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:08 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij nu net onder de 1 zal zitten, doordat veel mensen vraag 15 nu wél goed zullen hebben. Ik heb nog niks van mijn docent gehoord, maar hij zei voor de examens dat hij het KNAG erbij hield, anders had ik er nooit van gehoord
Inderdaad. Het maakt eigenlijk niet echt uit. Wat ik wel een beetje apart vind is dat de KNAG de correctie op dit moment weer heeft ingetrokken, er is nog 'nader beraad':quote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:06 schreef Porpoise het volgende:
[..]
Ja, hij zal nu idd wel onder de 1 zitten dan. Zoals jij geloof ik al zei is het óf een hoge n-term doordat er wordt vastgehouden aan het correctiemodel zoals die nu is, óf een lagere n-term waarbij andere antwoorden ook goed worden gerekend.
Welk vak?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:43 schreef Chillings het volgende:
die n-termen zijn bijna nooit lager dan 1,0 komt bijna nooit voor.
mensen die zeggen 0,6
N termen 2012 tijdvak 1quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:43 schreef Chillings het volgende:
die n-termen zijn bijna nooit lager dan 1,0 komt bijna nooit voor.
mensen die zeggen 0,6
gewoon 0quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:35 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Ik hoop niet al te laag
Ik weet niet of dat voor iedereen geldt, maar ik vond het niveau van de vragen erg laag liggen en van de vertaaltekst ook. N term zal dus niet te hoog zijn denk ik...quote:
Mooi! Mijn beste dinnetje keek zo op tegen latijn. Het was sneu om te zien. Ik heb der nog niet gesproken, maar ik hoop zo dat ze het haaltquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:37 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Zeer makkelijk. De toets waar ik het meest tegenop zat, bleek het meest mee te vallen.
Het zal vast goed gegaan zijn, iedereen keek bij ons op tegen Latijn en het viel voor iedereen uiteindelijk mee. De tactiek van onze lerares was om het hele jaar moeilijke toetsen te geven, zodat ons niveau nogal hoog zou liggen en het examen uiteindelijk mee zou vallen. Dat is haar goed gelukt!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:44 schreef arachide. het volgende:
[..]
Mooi! Mijn beste dinnetje keek zo op tegen latijn. Het was sneu om te zien. Ik heb der nog niet gesproken, maar ik hoop zo dat ze het haalt
Geen idee. Dacht eerst dat het van 0-2 ging, maar voor de economie pilot was die vorig jaar 3.5quote:
Bron? Volgens havovwo.nl was die vorig jaar 1,9. 3,5 Lijkt me heel onwaarschijnlijk aangezien je dan bij 25% van het totaal aantal behaalbare punten al een 5,5 hebt...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:56 schreef _-_ het volgende:
[..]
Geen idee. Dacht eerst dat het van 0-2 ging, maar voor de economie pilot was die vorig jaar 3.5
Vriend van mij. Misschien was het een ander jaar, misschien praat hij onzin.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:21 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Bron? Volgens havovwo.nl was die vorig jaar 1,9. 3,5 Lijkt me heel onwaarschijnlijk aangezien je dan bij 25% van het totaal aantal behaalbare punten al een 5,5 hebt...
Ja toch? Gemiddelde in Nederland moet op de 6.2 liggen. Daarvoor is die n-term. Om het gemiddelde dus goed te krijgen. Ik dacht dat dat beide kanten op werkte... Zowel omhooghalen als omlaaghalen..quote:
ja, dat kan. Het gebeurt alleen nauwelijks. Dit examen was alleen zo'n grap dat de n-term heel laag gaat uitvallen.quote:
ja, iig een aantal duits examensquote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:52 schreef duiten het volgende:
*Wikipedia zegt dat t niet kan, laten we dat dan maar hopen. Misschien krijgen we nog gratiesss puntjesDat zou echt een grap zijn...
Zijn er trouwens examens geweest met een n-term van 0?
Ja 0 ben ik wel tegengekomen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:52 schreef duiten het volgende:
*Wikipedia zegt dat t niet kan, laten we dat dan maar hopen. Misschien krijgen we nog gratiesss puntjesDat zou echt een grap zijn...
Zijn er trouwens examens geweest met een n-term van 0?
Nee vorig jaar was Nederlands 0,9 en t tweede tijdvak 1,4quote:Op vrijdag 17 mei 2013 14:59 schreef remcoP het volgende:
Het is toch zo dat de n-term voor het tweede tijdvak gelijk is aan die in het eerste tijdvak? Dat zou namelijk betekenen dat voor iedereen die latijn gemist heeft dat dikke pech is als het tweede tijdvak wel lastig is.
Dat is wel zo. De reden dat een vak soms een hogere n-term in het tweede tijdvak heeft, is omdat er fouten waren gemaakt in het examen van het eerste tijdvak waardoor sommige opgaves bv meerdere antwoorden had of dat sommige opgaves bij iedereen ongeacht het antwoord goed gerekend moesten worden, waardoor natuurlijk iedereen meer punten heeft en de n-term lager is dan als mensen die punten niet hadden gekregen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:01 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Nee vorig jaar was Nederlands 0,9 en t tweede tijdvak 1,4
Oo oke.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:43 schreef spacer730 het volgende:
Dat is wel zo. De reden dat een vak soms een hogere n-term in het tweede tijdvak heeft, is omdat er fouten waren gemaakt in het examen van het eerste tijdvak waardoor sommige opgaves bv meerdere antwoorden had of dat sommige opgaves bij iedereen ongeacht het antwoord goed gerekend moesten worden, waardoor natuurlijk iedereen meer punten heeft en de n-term lager is dan als mensen die punten niet hadden gekregen.
Economie 1,2quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:56 schreef RicoM95 het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die van economie echt vrij weinig bakken, ik denk sowieso >=1
Geen 8,6 gescoord dus?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:30 schreef De-Haas het volgende:
Latijn tussen 0.0 en 0.5, zo makkelijk.
Economie tussen 0.8 en 1.3.
Jammer.. Nope, ook niet denk ik. Ging goed tot ik bij de laatste pagina aankwamquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:37 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Nee economie niet denk ik. Jij wel je 9?
Spijtig, ga je nog een her van economie doen? Ik zit er wel serieus aan te denken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:43 schreef Push. het volgende:
[..]
Jammer.. Nope, ook niet denk ik. Ging goed tot ik bij de laatste pagina aankwamDaar een stuk of 6 punten van de 8 laten liggen door te slordig werken.
Nah, denk het niet. Ben er na deze weken gewoon echt mee klaar. Heb dan een mooi diploma op zak als het goed is met ~7,5 gemiddeld, denk ik. Niemand die zich druk gaat maken of ik een 8 of 9 voor economie had. Ben ook al aangenomen op m'n opleiding, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Heb jij nog zin om te gaan studeren nadat je je uitslag hebt gehad? Zit dan echt al drie keer in vakantiemodus waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:43 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Spijtig, ga je nog een her van economie doen? Ik zit er wel serieus aan te denken.
Zie DM.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:47 schreef Push. het volgende:
[..]
Nah, denk het niet. Ben er na deze weken gewoon echt mee klaar. Heb dan een mooi diploma op zak als het goed is met ~7,5 gemiddeld, denk ik. Niemand die zich druk gaat maken of ik een 8 of 9 voor economie had. Ben ook al aangenomen op m'n opleiding, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Heb jij nog zin om te gaan studeren nadat je je uitslag hebt gehad? Zit dan echt al drie keer in vakantiemodus waarschijnlijk.
Haha nee. Echt overal was het vrij duidelijk. Vaak zaten er drie antwoorden tussen die nergens op slaan van de vier.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:50 schreef Nachojongen het volgende:
Engels: 0,6
Vond hem ook goed te doen, maar echt zo laag? 0,0 lijkt me nogal onrealistisch. Ik kom nog best vaak vragen tegen waar naar mijn idee twee antwoorden heel erg op elkaar lijken en allebei best wel goed kunnen zijn. Met name de "Welk woord past er op de open plek" vragen. Daardoor kan best discussie ontstaan tussen correctoren waardoor de n-term hoger uitvalt.
Precies, in de hele toets waren er misschien 5 vragen waarbij ik tussen twee antwoorden twijfelde.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:54 schreef Push. het volgende:
[..]
Haha nee. Echt overal was het vrij duidelijk. Vaak zaten er drie antwoorden tussen die nergens op slaan van de vier.
Okquote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:54 schreef Push. het volgende:
[..]
Haha nee. Echt overal was het vrij duidelijk. Vaak zaten er drie antwoorden tussen die nergens op slaan van de vier.
Aangepast correctiemodel? Dat is meestal toch al inde eerste paar dagen na het examen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:02 schreef Loop-y het volgende:
Nederlands 1,3 (met aangepast correctiemodel)
Aardrijkskunde 0,7
Spaans 1,0
Latijn 0,3
Geschiedenis 1,0
Engels 0,6
Ik zeg jullie
ohquote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:04 schreef siedss het volgende:
[..]
Aangepast correctiemodel? Dat is meestal toch al inde eerste paar dagen na het examen?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:37 schreef Donnachii het volgende:
Trouwens heeft iemand de vorige n-termen van geschiedenis bekeken? Die vallen echt tussen de 0,0-0,6 op z'n hoogst van de afgelopen jaren. Mijn docent zei zelf ook: de zwakkere onder geschiedenis zijn de lul, want de n-term bij geschiedenis is altijd triest laag omdat iedereen het zo goed maakt.
Ach, met norm 0,0 heb ik waarschijnlijk een 4,8. Dus het kan erger.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:40 schreef Donnachii het volgende:
[..]
Ik hoop natuurlijk dat dit jaar een uitzondering is!
Dikke kans dat je docent ook nog veel puntjes uit je antwoord kan halen die niet in het correctieschrift staan!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:40 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ach, met norm 0,0 heb ik waarschijnlijk een 4,8. Dus het kan erger.
En van geschiedenis?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:44 schreef CWAV het volgende:
Gemiddelde n-term Engels over de afgelopen drie jaar: 0,85
Ik denk dat 2013-1 tussen de 0,4 en 0,7 zit
Sowieso.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:42 schreef Donnachii het volgende:
[..]
Dikke kans dat je docent ook nog veel puntjes uit je antwoord kan halen die niet in het correctieschrift staan!
Ik ben blij met alles boven de 5,0.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:42 schreef Donnachii het volgende:
[..]
Dikke kans dat je docent ook nog veel puntjes uit je antwoord kan halen die niet in het correctieschrift staan!
GS is als je leert heel makkelijk. Dan ziet 90 procent van de mensen inderdaad de verbanden. Die andere 10 procent hoort niet op het vwo thuis.quote:
economie veel lager, eng denk ik <0,5quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:16 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Engels: 0.7
Natuurkunde: 1.2
Economie: 1.5
Nederlands: 1.2
Aardrijkskunde: 0.6
13 juni 8 uur in de ochtend dacht ikquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:21 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Ik denk het niet! Wanneer zijn ze bekend eigenlijk?
Dat is laat, wat een spanning allemaal.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:23 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Dat is laat, wat een spanning allemaal.Ik vind het vooral kut dat ik moet wachten tot half 5, waarom doen ze dat niet gewon 11 uur in de ochtend ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PSN: Duuc-nl
Half 5 bij jullie?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:24 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
Ik vind het vooral kut dat ik moet wachten tot half 5, waarom doen ze dat niet gewon 11 uur in de ochtend ofzo
Omdat ze eerst alle cijfers gaan berekenen met de normen die 's ochtends binnenkomen en dan kijken wie er allemaal geslaagd zijn. Vervolgens zijn er allemaal vergaderingen waarbij alles nog een keer wordt gecontroleerd. Dat kost wel tijd allemaal.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:24 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
Ik vind het vooral kut dat ik moet wachten tot half 5, waarom doen ze dat niet gewon 11 uur in de ochtend ofzo
Of je bent gewoon slecht in GS. Dat betekent niet meteen dat je niet op het vwo thuis hoort.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:07 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
GS is als je leert heel makkelijk. Dan ziet 90 procent van de mensen inderdaad de verbanden. Die andere 10 procent hoort niet op het vwo thuis.
Wiskunde A forum is ergens andersquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:48 schreef nestels het volgende:
Hoihoi, wiskunde A'ers.
Ik heb een vraag over vraag 21 (laatste vraag van 't wiskunde examen).
Is het ook goed als ik als antwoord heb:
800 punten --> minimaal 1x 46,87 meter.
u = gemiddelde = 40,9 m en o = standaardafwijking = 3,0 m.
P(ten minste 800p) = P(1x groter of gelijk aan 46,87 meter gooien) = P(X groter gelijk aan 46,87 meter) = normalcdf(46.87, 10^99 , 40.9 , 3.0) = 0,0239....
Dus de kans op een uit drie keer is 3 x 0,0239 = 0,07.
Dus de kans is 0,07.
Zo nee, hoeveel punten zouden jullie geven?
Ik denk trouwens dat wiskunde A een N term krijgt van ongeveer 0,6 - 0,8 (zelfde als vorig jaar, hier wassie ongeveer gelijk aan)
Je post gewoon compleet off topic man.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:54 schreef nestels het volgende:
Wiskunde A forum is ergens anders
jaja, afblafforum is ook ergens anders. Respect voor noobs is er niet meer?
EXA / [VWO] Wiskunde Aquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:54 schreef nestels het volgende:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:54 schreef nestels het volgende:
Deze was sowieso stukken makkelijker dan die van 2012quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:10 schreef franckribery22 het volgende:
WiB was in 2012 2 keer n term van 1,5 terwijl die echt een stuk makkelijker waren dan deze, dus ik verwacht dat deze ook redelijk hoog zal zijn, of is er een andere verklaring?
Tuurlijk zeg je dat omdat je hem zelf hebt gemaakt zonder antwoorden erbij in stress en in alle officiële regels.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:10 schreef franckribery22 het volgende:
WiB was in 2012 2 keer n term van 1,5 terwijl die echt een stuk makkelijker waren dan deze, dus ik verwacht dat deze ook redelijk hoog zal zijn, of is er een andere verklaring?
Dan ligt het aan mij. Had 2012-I een 9,8 en 2012-II een 9,9 terwijl ik nu tussen de 72 en 74 punten heb, dus ik vond deze wat lastiger of ik werk gewoon rustiger als ik geen examen heb..quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:12 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Deze was sowieso stukken makkelijker dan die van 2012
Geschiedenis zo laag?quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:52 schreef Ac1995 het volgende:
Geschiedenis 0,2
Nederlands 1,2
Economie 0,9
Engels 0,3
Wiskunde A 0,4
Lekker pessimistischquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:52 schreef Ac1995 het volgende:
Geschiedenis 0,2
Nederlands 1,2
Economie 0,9
Engels 0,3
Wiskunde A 0,4
Ja, ik schat dat geschiedenis echt goed gemaakt is. VS was echt te makkelijk en Republiek viel ook wel mee. Ook kwamen aantal vragen overeen met havo, waar veel voor geklaagd is bij havo. Zal niet echt in ons nadeel liggen (hun krijgen hogere n term) maar dan krijgen wij ook niet echt een hoge.quote:
VS was wel echt makkelijk ja, republiek vond ik wat moeilijker, hoop op een norm van 0,5-1quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:54 schreef Ac1995 het volgende:
[..]
Ja, ik schat dat geschiedenis echt goed gemaakt is. VS was echt te makkelijk en Republiek viel ook wel mee. Ook kwamen aantal vragen overeen met havo, waar veel voor geklaagd is bij havo. Zal niet echt in ons nadeel liggen (hun krijgen hogere n term) maar dan krijgen wij ook niet echt een hoge.
zou zeker niet uitgaan van hoger dan 0,7 hoor. dat is redelijk zeldzaamquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:56 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
VS was wel echt makkelijk ja, republiek vond ik wat moeilijker, hoop op een norm van 0,5-1
Het hoogste wat ik heb gezien voor Geschiedenis de afgelopen 5 jaar is 0,6. En die van 2012 was ook pittiger vond ik.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:58 schreef Ac1995 het volgende:
[..]
zou zeker niet uitgaan van hoger dan 0,7 hoor. dat is redelijk zeldzaam
Wow man miste je 2 hele punten?quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:10 schreef franckribery22 het volgende:
Wutt. Waarom is die n-term zo hoog voor wiskunde. Die van 2012 vond ik zelfs nog makkelijker dan dezequote:Op woensdag 22 mei 2013 18:49 schreef ulq het volgende:
Wiskunde B hetzelfde als vorig jaar denk ik ook al waren sommige vragen vrij simpel : 1,3-1,5
Omdat er blijkbaar veel mensen zijn die moeite hebben de helft van de punten te halen. Waaronder ikquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:42 schreef _-_ het volgende:
[..]
Wutt. Waarom is die n-term zo hoog voor wiskunde. Die van 2012 vond ik zelfs nog makkelijker dan dezeChill.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gast ik geef alleen maar aan dat ik een even hoge n term verwacht omdat deze zeker niet makkelijker was dan 2012. just sayin'quote:
Het kan wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:49 schreef ulq het volgende:
Minder dan 0,5 komt eigenlijk nooit voor. Dus 0,0 kan je vergeten
Afgelopen twee jaar al twee keer bij Duits.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:49 schreef ulq het volgende:
Minder dan 0,5 komt eigenlijk nooit voor. Dus 0,0 kan je vergeten
Die over bomen was juist het makkelijkst.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:52 schreef TehM1ZZL3 het volgende:
Denk dat Duits rond de 0,7 ligt. Was prima te doen, maar twee lastige teksten vond ik (die over bomen en vrouwen voetbal).
Nederlands 1,6? Nooit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:56 schreef Gijscoman het volgende:
Nederlands: 1.6
Aardrijkskunde: 0.9
Latijn: 0.0
Geschiedenis: 0.8
Engels: 0.3
Wiskunde C: 0.6 (veel leeswerk, waardoor een lange toets, en een aantal fouten; tevens is het Wiskunde C. Driekwart daarvan heeft C, omdat ze absoluut geen wiskunde konden of wilden, waardoor ze er ook niet bepaald goed in zullen zijn. Zelfs als het eenvoudig is.)
Duits: 0.4
bitch fightquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:12 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Altijd overal commentaar op. Kan je niet een keer je bek houden?
rustig schatquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:12 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
hoi neuzen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:12 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Opgelucht? Mooiquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:12 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Tenzij ze 3 vellen aan erratum bij Nederlands doen, wordt 't een hoge N-term. En het LAKS is al sinds het examen voortdurend in overleg met het CVE (bron: twitter) dus het zal een van de twee worden. Tevens zijn bijna alle docenten Nederlands het over eens dat het een slecht examen was. Vandaar kom ik op die 1.6.quote:
Ik gok engels wel lager hoor, tot nu toe niemand onder de 30 punten gehoord uit onze klas, en de N norm van vorige jaren was ook niet erg hoog.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:33 schreef ShortyGirl het volgende:
Engels 0,8 / 0,7
De teksten waren vrij makkelijk, maar ik denk dat veel leerlingen toch vragen fout hebben die ze aanvankelijk goed dachten te hebben.
LAKS zegt zoveel wat ze willen, maar een norm boven 1,2 (?) is nog nooit voorgekomen bij vwo Nederlands.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:54 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Tenzij ze 3 vellen aan erratum bij Nederlands doen, wordt 't een hoge N-term. En het LAKS is al sinds het examen voortdurend in overleg met het CVE (bron: twitter) dus het zal een van de twee worden. Tevens zijn bijna alle docenten Nederlands het over eens dat het een slecht examen was. Vandaar kom ik op die 1.6.
Vorig jaar was er allereerst minder gezeik en ten tweede was het gezeik voornamelijk vanwege uitspraken van de schrijfster van die tekst. Een groot deel van de klachten werd door docenten als overdreven ervaren. Nu zijn er dus meer klachten en volgens velen ook serieuzere klachten. Het zal dus een hoge N worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
LAKS zegt zoveel wat ze willen, maar een norm boven 1,2 (?) is nog nooit voorgekomen voor vwo Nederlands.
Vorig jaar en jaar daarvoor was er ook veel gezeik over het examen en beide keren onder 1,0.
Onwaar. Ik heb zelf dat examen gedaan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Vorig jaar was er allereerst minder gezeik
Waar.quote:en ten tweede was het gezeik voornamelijk vanwege uitspraken van de schrijfster van die tekst.
Weet ik niet, kan jij spreken namens alle docenten in Nederland?quote:Een groot deel van de klachten werd door docenten als overdreven ervaren.
Ah. Weer zo'n een. Jij impliceert dat hoe hoger het klachtenaantal, hoe hoger norm? Zo werkt het niet.quote:Nu zijn er dus meer klachten en volgens velen ook serieuzere klachten. Het zal dus een hoge N worden.
2012-2 was 1.4quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
LAKS zegt zoveel wat ze willen, maar een norm boven 1,2 (?) is nog nooit voorgekomen bij vwo Nederlands.
Vorig jaar en jaar daarvoor was er ook veel gezeik over het examen en beide keren onder 1,0.
Da's waar, was ik even vergeten.quote:
quote:Door laks
Barbara is een slimme tweedeklasser die haar hand er niet voor omdraait om een paar examenkandidaten uit de brand te helpen. Vandaag plukte zij een twijfelachtige passage uit het vwo-examen Nederlands.
En toen was alweer de vierde dag van de EEKL van het LAKS aangebroken. Met meer dan 40 000 klachten op de teller begonnen we vanochtend met het een rustig dagje. De examenkandidaten bogen zich vandaag over de examens Spaans, Arabisch, Turks, Beeldende vakken, Kunst en Tehatex.
Ik vertrok vanochtend op tijd van huis, en was om twintig over tien op het kantoor aangekomen. Ik had er heel veel zin in, het beloofde een leuke dag te worden. Omdat het mijn eerste dag op het kantoor was, kreeg ik een rondleiding en uitleg over hoe alles hier functioneert. Na een korte cursus en een lunch. Tijdens deze lunch zijn we tot een aantal conclusies gekomen, een tosti met Barbecuesaus is heel erg lekker, en ook Sadjia heeft haar ware liefde gevonden, geitenkaas. Na deze ‘hectische’ Iedereen settelde zich achter zijn computer, en ging in de aanslag zitten om het eerste telefoontje op te nemen. Vandaag had Rik de eer, hij kreeg de eerste klacht te pakken.
Na een tijdje had ook ik mijn eerste telefoontje te pakken! Het verliep heel soepel en al snel had ik ook mijn tweede telefoontje te pakken. Zo ging het een tijdje door. Aangezien het een rustige dag was en er veel klachten waren besloten we om met een paar mensen ons te gaan storten op het VWO examen van Nederlands, waar maarliefst 18 000 klachten over waren.
Barbara (mijn naamgenoot), Yasmine en ik sloten ons af van de rest om een goed naar het Nederlands examen te gaan kijken. Eerst namen we rustig de tekst door, en toen richten we ons op de vragen. We keken over welke vragen de meeste klachten binnen waren gekomen, en gingen deze vervolgens behandelen. De meeste vragen liepen soepel, maar niet allemaal. We dachten dat we het ergste hadden gehad (we waren wel een half uur aan het discussiëren over één vraag), maar dit was echter niet zo. We stuitten op een vraag die door de helft van ons niet werd begrepen. Nadat uiteindelijk iedereen het begreep, waren we het alsnog unaniem ons eens of de klacht over deze vraag gegrond of ongegrond zou zijn. Na veel discussiëren en analyseren van de tekst waren we dan uiteindelijk toch tot een conclusie gekomen, en dat na anderhalf uur...
Toen we ons weer onder onze collega’s begaven, moesten we toch wel even bijkomen van al dat discussiëren. Het was erg rustig aan de lijn, maar ondanks dat kreeg ik toch iemand te pakken. Ik verstond weliswaar vrij weinig… na uiteindelijk zo’n twintig te keer hebben gevraagd ‘kun je dat nog eens herhalen?’ zei de andere persoon aan de lijn ‘laat maar, doei’ en hing op.
Na heel wat avonturen te hebben beleefd sloten we de dag af met een lekkere hap pizza en ging ik weer richting huis. Het was een geslaagde dag, heel gezellig! Morgen zijn we om twaalf uur ’s middags weer bereikbaar.
Groetjes,
Barbara
Autsjquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:06 schreef Etsu het volgende:
[..]
Da's waar, was ik even vergeten.
Dan is dat een uitzondering. Over het algemeen is de norm gewoon lager.
Toen we ons weer onder onze collega’s begaven, moesten we toch wel even bijkomen van al dat discussiëren.quote:
1. Met meer gezeik bedoelde ik meer klachten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Onwaar. Ik heb zelf dat examen gedaan.
[..]
Waar.
[..]
Weet ik niet, kan jij spreken namens alle docenten in Nederland?
[..]
Ah. Weer zo'n een. Jij impliceert dat hoe hoger het klachtenaantal, hoe hoger norm? Zo werkt het niet.
Zolang het landelijke gemiddelde rond de 6 ligt, zal de norm daartoe aangepast worden. Als het landelijke gemiddelde netjes een 6,5 is, gebeurt er niets. Indien het landelijke gemiddelde een 5,5 is, zal de norm rond 0,7 zijn. Zoiets werkt het.
Geloof jij ook dat ze daadwerkelijk iets uit de besprekingen met het CvE eruit krijgen en hoge normen zorgen voor onze o-zo-hard-werkende-leerlingen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:11 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Toen we ons weer onder onze collega’s begaven, moesten we toch wel even bijkomen van al dat discussiëren.
Ach gut!
Dat een norm boven de 1,2 nog nooit is voorgekomen bij VWO Nederlands, wat overigens wel zo is, is natuurlijk een argument van niks. Waarom zou, als iets nog nooit zo is geweest, het niet kunnen? In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
LAKS zegt zoveel wat ze willen, maar een norm boven 1,2 (?) is nog nooit voorgekomen bij vwo Nederlands.
Prima.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:13 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
1. Met meer gezeik bedoelde ik meer klachten.
2. Natuurlijk bedoel ik niet dat meer klachten een hogere norm betekend, maar er is een breed spectrum van klachten van zowel docenten als scholieren. Over een aantal punten uit de samenvatting, maar voornamelijk over foute vragen, teveel woordlimiet vragen, teveel tekstfragment vragen. Tevens is de toets nogal gekraakt door de NRC.
3. Ik kan natuurlijk niet namens alle docenten spreken, maar hier wordt veel geklaagd door docenten: http://oud.digischool.nl/(...)b8acb6593f7d955516be Tevens hebben de docenten bij mij op school allen aangegeven dat het een erg slechte toets was en heeft mijn vader, al bijna 30 jaar docent Nederlands, de toets als extreem slecht beoordeeld, terwijl allen vorig jaar het voornamelijk nogal overdreven vonden.
4. Het klopt niet helemaal wat je zegt over de norm. Er wordt wel deels na een 6 toegewerkt, maar de klachten van docenten en leerlingen worden ook meegenomen bij het maken van de norm.
Nou kan toch dat hij dat denkt.. Beetje rustig aan dame.. TR geplaatstquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:12 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Nederlands sowieso niet <1 hoor zonder aanvulling correctievoorschrift.. En denk wiskunde A 0.4/0.5quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:12 schreef ShortyGirl het volgende:
Nog even alles op een rijtje:
Nederlands 0,8
Aardrijkskunde 0,3
Natuurkunde 1,0
Engels 0,5
Wiskunde 0,3
Duits 0,0
Ja misschien ook wel hoger eigenlijk, ik zeg ook maar wat xDquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:22 schreef Ac1995 het volgende:
[..]
Nederlands sowieso niet <1 hoor zonder aanvulling correctievoorschrift.. En denk wiskunde A 0.4/0.5
Ik denk wel hoger hoor. Tussen 0.5-1 gok ik, denk 0.8/0.9quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Broodje_Koe het volgende:
Jongens; wat vonden jullie van het examen wiskunde A? Ik zag hier ergens 0.4 als speculatie voorbij komen; wtf? Was hij zo makkelijk?
die van vorig jaar was dan ook vreselijk makkelijk. gvd ik zou echt huilen van blijdschap als iets vergelijkbaars dit jaar was. Het is nou eenmaal veeeeeel fijner om een makkelijk examen met een achteraf strenge normering te maken dan een moeilijk examen met een achteraf hoge n-term...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:52 schreef Broodje_Koe het volgende:
Pfffff, ik hoop dat scheikunde niet lager wordt dan 0.7. Ik zag dat die van vorig jaar 0.5 was, wtf? Ik vond die blokschema vraag echt veel te lang.
Ja, is laatste jaren paar keer voorgekomen.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:04 schreef Berenbeer het volgende:
Wat is de laagste N-term die gemiddeld voorkomt?
In andere woorden; als je realistisch denkt, kan een N-term van 0,0 dan voorkomen?
Nederlands in mijn jaar (2010). Maar dat examen was ook om te lachenquote:Op zondag 26 mei 2013 19:17 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja, is laatste jaren paar keer voorgekomen.
Hoop hetquote:
Dat van vorig jaar was wel makkelijker, de CE's van dit jaar zijn nauwelijks te vergelijken met voorgaande jaren...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:52 schreef Broodje_Koe het volgende:
Pfffff, ik hoop dat scheikunde niet lager wordt dan 0.7. Ik zag dat die van vorig jaar 0.5 was, wtf? Ik vond die blokschema vraag echt veel te lang.
Mee eens, als ik die van 2012 allemaal had gehad had ik nu allemaal 7ens. En nu is het gewoon huilenquote:Op maandag 27 mei 2013 23:05 schreef Melli het volgende:
[..]
Dat van vorig jaar was wel makkelijker, de CE's van dit jaar zijn nauwelijks te vergelijken met voorgaande jaren...
Ze zijn echt niet moeilijker dan de voorgaande jaren, komt puur door de spanning dat je ze minder maakt.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:13 schreef siedss het volgende:
[..]
Mee eens, als ik die van 2012 allemaal had gehad had ik nu allemaal 7ens. En nu is het gewoon huilen![]()
![]()
5 juni...? Whut? Op examenblad?quote:Op maandag 27 mei 2013 23:00 schreef Melli het volgende:
Nederlands 0.8 ( wat een rotexamen)
Duits 0.4
Engels 0.5
Wiskunde A 0.8
Natuurkunde 1.2
Scheikunde 0.9
Biologie 1.0
De voorlopige N termen worden trouwens op 5 juni bekendgemaakt. Op 13 juni zijn ze definitief...
Haha, same here!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:13 schreef siedss het volgende:
[..]
Mee eens, als ik die van 2012 allemaal had gehad had ik nu allemaal 7ens. En nu is het gewoon huilen![]()
![]()
Dat speelt ook een factor denk ik...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:51 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Ze zijn echt niet moeilijker dan de voorgaande jaren, komt puur door de spanning dat je ze minder maakt.
Ja, mijn leraar zij dat er voorlopige N termen op 5 juni bekend werden gemaakt, ben alleen vergeten om te vragen of die 'N-termen' ook voor leerlingen te bekijken zijn...quote:
Ja die zijn ook voor leerlingen te bekijken. Meestal komen die heel vroeg in de ochtend online. Ik deed een vreugdedansje in mijn jaar en ben toen verder gaan slapenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:38 schreef Melli het volgende:
[..]
Ja, mijn leraar zij dat er voorlopige N termen op 5 juni bekend werden gemaakt, ben alleen vergeten om te vragen of die 'N-termen' ook voor leerlingen te bekijken zijn...
Op examenblad.nl? Ik verwacht het ergstequote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:47 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Ja die zijn ook voor leerlingen te bekijken. Meestal komen die heel vroeg in de ochtend online. Ik deed een vreugdedansje in mijn jaar en ben toen verder gaan slapen
Meestal zijn ze gelijk, maar het kan alleen hoger en niet lager.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:51 schreef Uvejal het volgende:
Wordt er daarna vaak nog iets aan veranderd of zijn die N termen meestal gelijk aan de definitieve?
Bij mij was Nederlands 0.0 als N-term, maar ik begreep dat er dit jaar veel gezeik over was. Anders pak je toch een 5je op Nederlands en als je de rest gehaald hebt is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:52 schreef Melli het volgende:
[..]
Op examenblad.nl? Ik verwacht het ergste, nadat mijn leraar heeft gezegd dat hij een N term van 0,7 verwachtte voor Nederlands.
Ik wil geneeskunde doen en ik doe dus mee aan de loting, dan moet ik gemiddeld best wel hoog staan om überhaupt kans te maken. In welk jaar deed jij eindexamen? (als ik het vragen magquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:54 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Bij mij was Nederlands 0.0 als N-term, maar ik begreep dat er dit jaar veel gezeik over was. Anders pak je toch een 5je op Nederlands en als je de rest gehaald hebt is er niks aan de hand.
Ik ken het probleem van geneeskunde. Mijn ervaring is dat decentrale selectie een stuk aantrekkelijker is dan loten in de categorie 7,5-7,9. Succes in ieder geval met de loting. Ik deed examen in 2010 en had allemaal hoge N-termen (wat ik er nog van weet), terwijl de examens niet moeilijker waren dan in de jaren daarvoor.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:56 schreef Melli het volgende:
[..]
Ik wil geneeskunde doen en ik doe dus mee aan de loting, dan moet ik gemiddeld best wel hoog staan om überhaupt kans te maken. In welk jaar deed jij eindexamen? (als ik het vragen mag)
De decentrale selectie is minder aantrekkelijk voor mij, aangezien ik niet zoveel vrijwilligerswerk heb gedaan en ook geen sociale activiteiten heb georganiseerd. Je moet iets van 4 formulieren invullen met activiteiten die je hebt ondernomen in het kader van 'motivatie voor geneeskunde.' En ik heb de laatste jaren niet zoveel gedaan buiten schoolquote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:12 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Ik ken het probleem van geneeskunde. Mijn ervaring is dat decentrale selectie een stuk aantrekkelijker is dan loten in de categorie 7,5-7,9. Succes in ieder geval met de loting. Ik deed examen in 2010 en had allemaal hoge N-termen (wat ik er nog van weet), terwijl de examens niet moeilijker waren dan in de jaren daarvoor.
Jammer dat je er nu achter komt dat ontplooiing net zo belangrijk is als het goed kunnen studeren voor examens. Mensen die decentraal geneeskunde gaan doen presteren even goed als de mensen die 8+ gemiddeld staan. Hopelijk kom je er wel terecht en ga je in je studententijd wat meer activiteiten naast school doen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:16 schreef Melli het volgende:
[..]
De decentrale selectie is minder aantrekkelijk voor mij, aangezien ik niet zoveel vrijwilligerswerk heb gedaan en ook geen sociale activiteiten heb georganiseerd. Je moet iets van 4 formulieren invullen met activiteiten die je hebt ondernomen in het kader van 'motivatie voor geneeskunde.' En ik heb de laatste jaren niet zoveel gedaan buiten school![]()
Heel erg bedankt, Bangarang!
Ik vind het ook heel erg jammer, heb wel 'iets' gedaan, maar ik denk niet dat zij dat als voldoende zullen kwalificeren.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:18 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Jammer dat je er nu achter komt dat ontplooiing net zo belangrijk is als het goed kunnen studeren voor examens. Mensen die decentraal geneeskunde gaan doen presteren even goed als de mensen die 8+ gemiddeld staan. Hopelijk kom je er wel terecht en ga je in je studententijd wat meer activiteiten naast school doen.
Niet per se hoor, bij de tekstverklaring Nederlands van 2012 die ik had geoefend had ik 29 vd 31 punten en nu maar de helft ofzo. En ik was echt niet zenuwachtig.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:51 schreef Bangarang het volgende:
[..]
Ze zijn echt niet moeilijker dan de voorgaande jaren, komt puur door de spanning dat je ze minder maakt.
Scheikunde en Nederlands waren moeilijker dan voorgaande jaren. De rest was makkelijker/even moeilijk. Ik heb ook totaal geen last van stress/zenuwen gehad dus bij mij heeft dat geen rol gespeeld.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:35 schreef Neraice het volgende:
[..]
Niet per se hoor, bij de tekstverklaring Nederlands van 2012 die ik had geoefend had ik 29 vd 31 punten en nu maar de helft ofzo. En ik was echt niet zenuwachtig.
Het verschilt ook een per persoon, ik vond scheikunde juist makkelijker. Maar natuurkunde weer moeilijker terwijl andere dat weer makkelijker vonden.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 12:52 schreef _-_ het volgende:
Scheikunde en Nederlands waren moeilijker dan voorgaande jaren. De rest was makkelijker/even moeilijk. Ik heb ook totaal geen last van stress/zenuwen gehad dus bij mij heeft dat geen rol gespeeld.
Hangt ervan af hoeveel je geleerd hebt voor Na/Sk, of mss ben je juist beter in SK? Ik ben in allebei wel even goed en heb voor allebei evenveel geleerd en vond SK toch echt moeilijker en NA gewoon van normaal niveau.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 14:38 schreef ShortyGirl het volgende:
[..]
Het verschilt ook een per persoon, ik vond scheikunde juist makkelijker. Maar natuurkunde weer moeilijker terwijl andere dat weer makkelijker vonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |