Serieus? Zelfs met al die vragen waarbij je moest schatten en aflezen verwacht je zo'n lage N-term?quote:
Bij welke vraag moest je schatten ? Vergeleken met vorige jaren was dit examen beter te maken, alleen was het wel aan de lange kant. Liefst wil ik ook een hoge n-term voor natuurkundequote:Op woensdag 15 mei 2013 14:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Serieus? Zelfs met al die vragen waarbij je moest schatten en aflezen verwacht je zo'n lage N-term?
Die vraag met die veer onder andere. En het examen was wel duidelijker qua vragen, dat wel.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:00 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
Bij welke vraag moest je schatten ? Vergeleken met vorige jaren was dit examen beter te maken, alleen was het wel aan de lange kant. Liefst wil ik ook een hoge n-term voor natuurkunde
Ah oke, zit wat in. Uiteraard hoop ik ook op een hoge n-term, vond het examen echt moeilijk. Veel moeilijker dan de paar oefenexamens die ik heb gemaakt.. (2010, 2012)quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:36 schreef Dennizb93 het volgende:
Dat klopt Nachojongen, maar er zitten dit jaar wel 7 open vragen met een maximaal aantal woorden in , waarbij je een van de punten alleen krijgt als je antwoord geheel juist is én je binnen het aantal woorden blijft, in tegenstelling tot vorige jaren waarbij dergelijke vragen maar 2 tot 4 maal in het examen voorkwamen.
Bij deze vragen kan je eigenlijk alleen maar 0, 1 of 3 punten halen en bij sommige vragen heeft bijna niemand de twee elementen juist en dus ook maar maximaal 1 punt van de 3. Het zal vooral liggen aan hoe streng de docenten bij deze vragen rekenen. Zijn ze soepel, dan zal de norm dichter bij de 1.0 of net daaronder liggen. Houden ze zich strikt aan het correctiemodel, dan verwacht ik een norm die wel echt in de buurt komt van de 1,5. Het herexamen van vorig jaar had trouwens een norm van 1,4 en die was naar mijn mening (we hebben hem in de les gemaakt als oefening) niet veel moeilijker dan dit examen.
Hoop ik ookquote:Op woensdag 15 mei 2013 17:57 schreef Nachojongen het volgende:
[..]
Ah oke, zit wat in. Uiteraard hoop ik ook op een hoge n-term, vond het examen echt moeilijk. Veel moeilijker dan de paar oefenexamens die ik heb gemaakt.. (2010, 2012)
Nederlands: 1,3
Natuurkunde: 1,2
Zoiets
De laatste jaren ligt de norm van aardrijkskunde tussen 0.4 en 0.6, dus ik begrijp dat veel mensen verwachten dat hij daar nu weer tussen zit, maar ik denk dat dit niet het geval zal zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:06 schreef SennaWales het volgende:
Waarom gaat iedereen uit van zo'n lage N-norm voor Aardrijkskunde? Bij ons op school hebben veel mensen er moeite mee gehad, vooral met die vragen over de moessons en de vragen over de ITCZ. Een Norm van 0,5 is best laag toch?
Vraag 13 had ik één van de drie punten, had die hoge/lage luchtdruk gegokt en de andere twee wist ik echt niet. Bij Vraag 15 had ik het stappenplan: 1) Rivier slijt deeltjes af en vervoert dit door de zee 2) Deeltjes komen terecht in de zee en worden afgezet tegen het strand 3) Er ontstaat een ophoping van gesteenten. Die vraag heb ik dus geloof ik ook voor het grootste deel fout.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:18 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
De laatste jaren ligt de norm van aardrijkskunde tussen 0.4 en 0.6, dus ik begrijp dat veel mensen verwachten dat hij daar nu weer tussen zit, maar ik denk dat dit niet het geval zal zijn.
Zoals ik eerder noemde geeft het correctiemodel nu veel minder ruimte aan de corrector om andere antwoorden dan daar genoemd goed te rekenen. Bovendien waren er de moeilijke driepuntsvragen 13 en 15, waarbij de meeste mensen waarvan ik het heb gehoord 0 punten hadden. Hoe gingen die vragen trouwens bij jullie? Hebben jullie daar punten op gehaald en zo ja hoeveel? Dat kan een goede indicatie geven voor de norm van het examen.
Dat hoop ik ook, maar als ze die vrijheid niet krijgen zal de norm stijgen, dus aan t einde maakt dat niet echt uit. Ik ken niemand die bij vraag 15 meer dan één punt hadquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:22 schreef SennaWales het volgende:
[..]
Vraag 13 had ik één van de drie punten, had die hoge/lage luchtdruk gegokt en de andere twee wist ik echt niet. Bij Vraag 15 had ik het stappenplan: 1) Rivier slijt deeltjes af en vervoert dit door de zee 2) Deeltjes komen terecht in de zee en worden afgezet tegen het strand 3) Er ontstaat een ophoping van gesteenten. Die vraag heb ik dus geloof ik ook voor het grootste deel fout.
Ik wist al dat het aarde-gedeelte mijn struikelblok zou zijn, maar vond het alsnog behoorlijk pittige vragen. Hoop inderdaad dat de correctors iets vrijer worden gelaten, dat zou net mijn redding kunnen betekenen
Ja, die flessenhals-opdracht vond ik ook erg vaag. Ik had geloof ik dat er vooral stukken land liggen op de Ooijpolder (dat was tenminste te zien op die bron). Maar ben ook wel benieuwd naar dat KNAG, haha. Hou me op de hoogte!quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:28 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar als ze die vrijheid niet krijgen zal de norm stijgen, dus aan t einde maakt dat niet echt uit. Ik ken niemand die bij vraag 15 meer dan één punt had![]()
Ik had trouwens bij vraag 26 niet iets over de flessenhals, maar wat over de economische schade en het aantal slachtoffers, omdat het een dichtbevolkt gebied is... Heb de vraag gwn helemaal anders geïnterpreteerd. Er zijn dus nogal wat vragen met discutabele antwoorden en het is maar de vraag of de correctoren zich strikt aan het correctiemodel houden.
Mijn docent houdt er naast het correctiemodel ook nog de correctie op het correctiemodel (gwn omdat het kan) van het KNAG bij en bij oefenexamens had ik door het KNAG vaak meer dan 5 punten extra, dus ik hoop dat dat nu weer zo isHet KNAG gaat dit examen morgen bespreken, dus misschien dat we morgen al hun correctie op de correctie online kunnen zien...
http://www.knag.nl/1124.0.htmlquote:Op woensdag 15 mei 2013 19:32 schreef SennaWales het volgende:
[..]
Ja, die flessenhals-opdracht vond ik ook erg vaag. Ik had geloof ik dat er vooral stukken land liggen op de Ooijpolder (dat was tenminste te zien op die bron). Maar ben ook wel benieuwd naar dat KNAG, haha. Hou me op de hoogte!
Ik had bij vraag 13 die hogedruk en lagedruk voor dat eerste punt goed, bij dat tweede punt had ik dat A een lagedrukgebied moet zijn doordat de wind (kennelijk) vanuit het (noord)westen kwam doordat de as naar het oosten werd geblazen. Hieruit had ik afgeleid dat de wind uit een hogedrukgebied kwam richting de gebieden bij A en dat A dus een lagedrukgebied moest zijn. Bij B had ik een hogedrukgebied omdat de as niet bij B komt (had het nog wel verder uitgelegd), maar ik betwijfel zeer of dat wordt goed gerekend.quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:18 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
De laatste jaren ligt de norm van aardrijkskunde tussen 0.4 en 0.6, dus ik begrijp dat veel mensen verwachten dat hij daar nu weer tussen zit, maar ik denk dat dit niet het geval zal zijn.
Zoals ik eerder noemde geeft het correctiemodel nu veel minder ruimte aan de corrector om andere antwoorden dan daar genoemd goed te rekenen. Bovendien waren er de moeilijke driepuntsvragen 13 en 15, waarbij de meeste mensen waarvan ik het heb gehoord 0 punten hadden. Hoe gingen die vragen trouwens bij jullie? Hebben jullie daar punten op gehaald en zo ja hoeveel? Dat kan een goede indicatie geven voor de norm van het examen.
Bij vraag 15 had ik precies hetzelfde als jij, misschien wordt dat nog wel goed gerekend, het was niet duidelijk in de bron te zien. Bij vraag 13 heb ik dat wind altijd van hoge naar lage druk gaat, is echt het enige dat ik kon bedenken, maar daardoor heb ik die A en B ook fout -.- waarom denk je eigenlijk dat de norm maar 0.5 wordt?quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:53 schreef Porpoise het volgende:
[..]
Ik had bij vraag 13 die hogedruk en lagedruk voor dat eerste punt goed, bij dat tweede punt had ik dat A een lagedrukgebied moet zijn doordat de wind (kennelijk) vanuit het (noord)westen kwam doordat de as naar het oosten werd geblazen. Hieruit had ik afgeleid dat de wind uit een hogedrukgebied kwam richting de gebieden bij A en dat A dus een lagedrukgebied moest zijn. Bij B had ik een hogedrukgebied omdat de as niet bij B komt (had het nog wel verder uitgelegd), maar ik betwijfel zeer of dat wordt goed gerekend.
Vraag 15 had ik kennelijk verkeerd geïnterpreteerd want ik had dat die krijtkust door verwering en erosie werd aangetast en dat er daarom kiezels naar beneden vielen
Omdat ik hem verder niet extreem moeilijk vond, iig niet moeilijker dan de voorgaande jaren en toen was de n-term ook lager dan 1 als ik goed heb gekeken.quote:Bij vraag 15 had ik precies hetzelfde als jij, misschien wordt dat nog wel goed gerekend, het was niet duidelijk in de bron te zien. Bij vraag 13 heb ik dat wind altijd van hoge naar lage druk gaat, is echt het enige dat ik kon bedenken, maar daardoor heb ik die A en B ook fout -.- waarom denk je eigenlijk dat de norm maar 0.5 wordt?
Voor de examens van 2010 t/m 2012 heb ik er n paar gemaakt en die vond ik allemaal makkelijker dan deze. Bij een aantal vragen had je standaard (bijna) alle punten door de ellenlange lijst met mogelijke antwoorden, als in het correctiemodel stond 'voorbeelden van juiste antwoorden zijn'. Dat hebben ze er nu uit gehaald. Als docenten zich hier aan houden, dan gaat de norm geheid omhoog. We moeten gwn even de uitkomst van de KNAG-bespreking van morgen afwachten, dan kunnen we meer over de norm zeggen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:03 schreef Porpoise het volgende:
[..]
Omdat ik hem verder niet extreem moeilijk vond, iig niet moeilijker dan de voorgaande jaren en toen was de n-term ook lager dan 1 als ik goed heb gekeken.
Wat denk jij ervan dan? Hoger dan 0,6?
Dan is dat zeker een mooie score. Daar zal je rond de 6,5 mee scorenquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:15 schreef Porpoise het volgende:
Daar heb je inderdaad gelijk in, hopen dat hij dan hoger wordt dan 0,6!
Ik heb tussen de 43 en 47 punten, daar was ik wel blij mee omdat aardrijkskunde een van mijn slechtste vakken is.
Bij 34 punten een norm van 1,1 ongeveer.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:19 schreef SennaWales het volgende:
Ik sta een 5,5 voor AK en moet dus een 5,5 halen om afgerond een 6 te blijven staan. Ik heb ongeveer tussen de 34 en de 38 punten, van welke N-norm moet ik dan uitgaan wil ik die 5,5 nog voor gedaan krijgen?
Ik denk dat je meer punten zal hebben als je ook de correctie van het KNAG erin meeneemtquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:19 schreef SennaWales het volgende:
Ik sta een 5,5 voor AK en moet dus een 5,5 halen om afgerond een 6 te blijven staan. Ik heb ongeveer tussen de 34 en de 38 punten, van welke N-norm moet ik dan uitgaan wil ik die 5,5 nog voor gedaan krijgen?
Je maakt een grap zeker?quote:
Nederlands 0.6 vind ik wel om te lachen namelijkquote:
Ik heb gekeken naar oude normen, daar baseer ik het opquote:Op donderdag 16 mei 2013 01:25 schreef Nafi het volgende:
[..]
Nederlands 0.6 vind ik wel om te lachen namelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |