abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126567457
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:26 schreef arachide. het volgende:

[..]

Ik heb gekeken naar oude normen, daar baseer ik het op
Goed gedaan. Kan ik iedereen wel aanraden ipv zichzelf valse hoop aanpraten.
pi_126568555
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 01:36 schreef Etsu het volgende:

[..]

Goed gedaan. Kan ik iedereen wel aanraden ipv zichzelf valse hoop aanpraten.
Daar hebben we de expert weer :D
Wordt het niet saai jezelf 50 keer te herhalen?

Ik baseer mijn vermoeden op een hoge normering niet op het aantal klachten, al zegt de inhoud van die klachten ons al dat de cijfers dit jaar lager zullen uitvallen. Door de open vragen zal het puntenverlies groter zijn dan voorgaande jaren, ergo lagere cijfers. De cijfers bepalen uiteindelijk de normering.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_126571030
Nederlands 0,8
Natuurkunde 0,9
Aardrijskunde 0,6
pi_126571710
Dit is ook wel interessant: http://oud.digischool.nl/(...)ba1874bdda314adb66a8

Er is over bijna alle vragen discussie tussen docenten. Ze gaan waarschijnlijk veel dingen goed rekenen die niet in het correctiemodel staan, omdat het examen erg slecht is gemaakt als je het met het correctiemodel nakijkt en ze het er vaak ook niet mee eens zijn. Hier bijvoorbeeld een reactie van een docente over vraag 14:

"Sluit me ook aan bij vorige reacties.
Overigens, niet alleen de lln hadden overwegend B gekozen, zelf dacht ik ook dat het B moest zijn. Ben dus blij dat dat toch niet zo'n hele vreemde gedachte was."

En een reactie over vraag 8:

"Na 'maar' heeft men vooral 'roddelgehalte' i.p.v. sensatiegericht. Dat reken ik goed."

Hoop wel dat mijn docent dit ook leest... Vanavond is er naast de bespreking van het KNAG ook de bespreking van het Nederlands examen door Levende Talen.

Het is interessanter om te zien hoe zij vinden dat het correctiemodel mag worden opgevat (moet het strikt worden gevolgd of wordt er vrijheid aan de docenten gegeven), dan wat de N-norm wordt. De N-norm zal namelijk afhangen van hoe soepel de correctoren/docenten (mogen) nakijken. Als ze soepel mogen nakijken zullen de meesten hier meer punten krijgen dan dat ze nu verwachten en wordt de norm lager. Als ze dat niet mogen, dan zal de norm zeker boven de 1.0 uitkomen. Vorig jaar waren er veel aanvullingen op het correctievoorschrift en zelfs toen was de norm 0.9 en er waren toen minder vragen met een maximaal aantal woorden, dus de norm van boven de 1.0 is echt niet onrealistisch, zeker niet als de docenten meer worden vrijgelaten met nakijken.

Als je antwoorden echt fout zijn, dan heb je baat bij strikt nakijken en een hoge norm.
Als je ervan overtuigd bent dat je antwoorden goed zijn, maar ze staan niet (precies) in het correctiemodel, dan heb je baat bij soepel nakijken / aanvulling op correctievoorschrift (maar daar zal dan wel een lagere norm uit voortkomen).
pi_126574204
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 02:31 schreef Nafi het volgende:

[..]

Daar hebben we de expert weer :D
Wordt het niet saai jezelf 50 keer te herhalen?

Ik baseer mijn vermoeden op een hoge normering niet op het aantal klachten, al zegt de inhoud van die klachten ons al dat de cijfers dit jaar lager zullen uitvallen. Door de open vragen zal het puntenverlies groter zijn dan voorgaande jaren, ergo lagere cijfers. De cijfers bepalen uiteindelijk de normering.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vrij de open vragen beoordeeld mogen worden en of er nog veranderingen worden aangebracht in het correctievoorschrift
pi_126609344
http://knag.nl/fileadmin/(...)n_1e_tijdvak_vwo.pdf

Verslag aardrijkskunde examenbespreking van het KNAG.
pi_126613671
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:25 schreef Dennizb93 het volgende:
http://knag.nl/fileadmin/(...)n_1e_tijdvak_vwo.pdf

Verslag aardrijkskunde examenbespreking van het KNAG.
Flex :)
pi_126614698
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:16 schreef ShortyGirl het volgende:

[..]

Flex :)
Zeker, ik ben vooral blij met de correctie op vraag 15. Velen, waaronder ik, hebben een antwoord met verwering en dan gaan er dus wat punten bij :)
Ik weet iig zeker dat mijn docent dit erbij houdt met nakijken, weet niet of die van jullie dat ook doen, maar volgens mij is het vrij algemeen bekend onder de docenten (dat zei mijn docent tenminste...).
pi_126615002
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:31 schreef Dennizb93 het volgende:

[..]

Zeker, ik ben vooral blij met de correctie op vraag 15. Velen, waaronder ik, hebben een antwoord met verwering en dan gaan er dus wat punten bij :)
Ik weet iig zeker dat mijn docent dit erbij houdt met nakijken, weet niet of die van jullie dat ook doen, maar volgens mij is het vrij algemeen bekend onder de docenten (dat zei mijn docent tenminste...).
Hoe weet je of je leraar hier wel/niet rekening mee houd? Denk dat ik morgen ook even een belletje naar LAKS doe, want dit zou mij wel eens de redding kunnen bieden die ik net nodig had, haha.
pi_126615593
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:31 schreef Dennizb93 het volgende:

[..]

Ja ik had die vraag ook met verwering :) Die was ook nog is 3 punten echt super chill :P
Okee, dan weet ik bijna zeker dat mijn docent het er ook bij houdt. Heb het ff naar een paar mensen gestuurd, die zijn der ook blij mee haha
pi_126615634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:35 schreef SennaWales het volgende:

[..]

Hoe weet je of je leraar hier wel/niet rekening mee houd? Denk dat ik morgen ook even een belletje naar LAKS doe, want dit zou mij wel eens de redding kunnen bieden die ik net nodig had, haha.
Hoezo stuur je niet een mailtje naar je docent?
pi_126615792
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:45 schreef ShortyGirl het volgende:

[..]

Hoezo stuur je niet een mailtje naar je docent?
Is ook een beetje gek toch. Alsof je je docent de weg wil wijzen.
pi_126616965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:48 schreef Nafi het volgende:

[..]

Is ook een beetje gek toch. Alsof je je docent de weg wil wijzen.
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
pi_126617252
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 00:12 schreef ShortyGirl het volgende:

[..]

Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.
Maar misschien kan je iets zeggen als: 'ik vroeg me af of u ook naar het correctievoorschrift van ... kijkt?'.

Ik val waarschijnlijk weer in de herhaling maar ik denk wel dat docenten redelijk soepel zijn. Het is ook in hun belang dat hun eigen leerlingen zo hoog mogelijk halen dus tja..
pi_126621277
Ik heb net een mailtje gehad van mijn docent aardrijkskunde, en hij dacht in eerste instantie ook aan een n-term onder de 1, maar op basis van de te verwachte antwoorden door het correctiemodel denkt hij nu wel aan een n-term van 1 of hoger.
Ik heb trouwens wel gewoon gevraagd of hij ook het correctiemodel van KNAG gebruikt, als je dat op een normale manier vraagt zal je leraar er echt geen problemen mee hebben denk ik ;)
pi_126621372
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:02 schreef Porpoise het volgende:
Ik heb net een mailtje gehad van mijn docent aardrijkskunde, en hij dacht in eerste instantie ook aan een n-term onder de 1, maar op basis van de te verwachte antwoorden door het correctiemodel denkt hij nu wel aan een n-term van 1 of hoger.
Ik heb trouwens wel gewoon gevraagd of hij ook het correctiemodel van KNAG gebruikt, als je dat op een normale manier vraagt zal je leraar er echt geen problemen mee hebben denk ik ;)
Ik denk dat hij nu net onder de 1 zal zitten, doordat veel mensen vraag 15 nu wél goed zullen hebben. Ik heb nog niks van mijn docent gehoord, maar hij zei voor de examens dat hij het KNAG erbij hield, anders had ik er nooit van gehoord :P
pi_126622799
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:08 schreef Dennizb93 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij nu net onder de 1 zal zitten, doordat veel mensen vraag 15 nu wél goed zullen hebben. Ik heb nog niks van mijn docent gehoord, maar hij zei voor de examens dat hij het KNAG erbij hield, anders had ik er nooit van gehoord :P
Ja, hij zal nu idd wel onder de 1 zitten dan. Zoals jij geloof ik al zei is het óf een hoge n-term doordat er wordt vastgehouden aan het correctiemodel zoals die nu is, óf een lagere n-term waarbij andere antwoorden ook goed worden gerekend.
pi_126623623
Tekenen: 1.0
#TeamMiley
pi_126625618
NL: 1,0
AK: 0,6
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_126625989
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:06 schreef Porpoise het volgende:

[..]

Ja, hij zal nu idd wel onder de 1 zitten dan. Zoals jij geloof ik al zei is het óf een hoge n-term doordat er wordt vastgehouden aan het correctiemodel zoals die nu is, óf een lagere n-term waarbij andere antwoorden ook goed worden gerekend.
Inderdaad. Het maakt eigenlijk niet echt uit. Wat ik wel een beetje apart vind is dat de KNAG de correctie op dit moment weer heeft ingetrokken, er is nog 'nader beraad':

"Wegens nader beraad zijn de definitieve resultaten van de bespreking van het vwo-examen nog niet beschikbaar. Updates volgen later vandaag.

We adviseren iedereen die de resultaten al gedownload heeft, nadere berichtgeving af te wachten."

Dit is niet voor niets. Ik denk dat het mogelijk is dat er nog vragen geschrapt gaan worden (iedereen krijgt dan alle punten) of dat er nog meer correcties komen (waarbij waarschijnlijk nog meer antwoorden goed gerekend zullen worden bij bepaalde vragen).
pi_126626071
die n-termen zijn bijna nooit lager dan 1,0 komt bijna nooit voor.

mensen die zeggen 0,6
pi_126626181
quote:
18s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:43 schreef Chillings het volgende:

mensen die zeggen 0,6
Welk vak?
pi_126626247
quote:
18s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:43 schreef Chillings het volgende:

mensen die zeggen 0,6
N termen 2012 tijdvak 1

Latijn 1,0
Frans 1,5
Duits 1,2
Engels 0,8
geschiedenis 0,6
aardrijkskunde 0,4
wiskunde A 0,9
wiskunde B 1,5
wiskunde C 1,4
natuurkunde 1,1
scheikunde 1,1
biologie 1,3
economie 1,1
management & organisatie 1,4
filosofie 0,5
maatschappijwetenschappen 1,5
kunst 0,4

Zitten toch wel een paar bij onder de 1, dus is zeker reëel.
pi_126627680
Latijn: 0,5

:')
pi_126627984
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:24 schreef Nachojongen het volgende:
Latijn: 0,5

:')
inderdaad, of lager zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: