quote:Anouk zit in eerste halve finale songfestival
MALMÖ - Anouk zit op 14 mei in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival. Ze neemt het namens Nederland op tegen onder meer Denemarken, België, Rusland, Ierland en de Oekraïne.
Dat is het resultaat van de loting die donderdag werd gehouden, zo maakte de organisatie bekend.
De halve finales van het Europese liedjesfestijn worden in Malmö gehouden op 14 en 16 mei. De finale volgt op 18 mei. De precieze volgorde van de optredens is nog niet bekend.
Die wordt door de producenten bepaald. Wel is al bekend dat Nederland in de eerste helft van het programma is geplaatst.
Aan de eerste halve finale doen 16 landen mee, aan de tweede halve finale 17 landen. In de tweede halve finale zitten onder meer Israël, Griekenland, Finland, Noorwegen, Roemenië en Zwitserland.
De halve finale met Anouk wordt ook uitgezonden in Groot-Brittannië, Zweden en Italië, waar de kijkers mogen meestemmen. Die landen mogen automatisch meedoen aan de finale, evenals Frankrijk, Duitsland en Spanje. (NU.nl)
Anouk zien en horen? Met commentaar van deze helden?quote:
Nice!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:26 schreef APK het volgende:
Nederland nu 6de op Betfair, nog voor ze gezongen heeft
Andere nick nemen als je niet kan volgenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:48 schreef RunForrestRun het volgende:
Jongens wat gaan jullie snel.. net pagina 6, zit ik lekker te genieten van de Montenegrijnse astronauten en hup, topic dicht.
Ben heel benieuwd wat de uitslag gaat worden..
En ze zag er stoned uit, toch?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:48 schreef Drrk het volgende:
Ik weet niet wat het was, maar volgens mij ging het optreden niet helemaal zoals het moest. Ze was echt duidelijk nerveus.
:quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:49 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Andere nick nemen als je niet kan volgen
dichtgeplakt door al de lagen mascara?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:49 schreef Andromache het volgende:
ze kon d'r ogen nauwelijks openen, zaten d'r wimpers verkeerd ofzo?
half topic bij lezenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:50 schreef APK het volgende:
Hier is het live-topic: ESF / [LIVE] Eerste Halve Finale (met Anouk) #12 ANOUK OP NAAR DE FINALE!
nee dit waren neppers dus volgens mij doe je daar geen mascara overheenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:50 schreef Stickertje het volgende:
[..]
dichtgeplakt door al de lagen mascara?
Ja 2 keer zelfs. Grappig dat je daar verder niemand over hoort....quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:15 schreef marcodej het volgende:
Vergat ze nou haar tekst? En niks mis met basic, maar ik vond dit wel errug minimalistisch, in haar bruine niemendalletje en spijkerbroek.
Ik hoorde wel wat onzekerheid in haar stemquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:16 schreef Drrk het volgende:
[..]
Ja 2 keer zelfs. Grappig dat je daar verder niemand over hoort....
Ergens in het eerste deel slikte ze een zin ofzo in eindigde ze maar met "mmmmm..." volgens mij.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik hoorde wel wat onzekerheid in haar stem
Ja die mmmm gooide ze er bij Birds achteraan maar dat zat geen tekst... maar je hoort nu ook in de recap duidelijk zenuwen.... dus zelfs de allergrootsten zijn toch vatbaar voor het "er kijken 200 miljoen mensen-virus"quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ergens in het eerste deel slikte ze een zin ofzo in eindigde ze maar met "mmmmm..." volgens mij.
Dat camerakijken was echt het probleem niet... ze ging in de tweede helft echt wat zenuwachtig zingenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:02 schreef Andromache het volgende:
ik hoop zo dat ze zaterdag iets sterker in d'r schoenen staat, want het was toch niet helemaal krachtig. en mensssssssssssssssssssss kijk nu in de camera!
Het ging zeker niet vlekkeloos. Als het zaterdag weer zo gaat, wordt ze 16e ofzo.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:02 schreef Andromache het volgende:
ik hoop zo dat ze zaterdag iets sterker in d'r schoenen staat, want het was toch niet helemaal krachtig. en mensssssssssssssssssssss kijk nu in de camera!
Na haar optreden van vanavond was ik eigenlijk al alle hoop verloren.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:02 schreef Andromache het volgende:
ik verwacht zelfs een top 3 notering:quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:47 schreef iBenny het volgende:
Ik verwacht toch wel een top 10-notering in de finale
Oneens, het was een sterke performance. Klasse.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:02 schreef Andromache het volgende:
Nou, het ging lang niet zo goed als Anouk zou kunnen. Maar zaterdag gaat ze in de herkansing.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oneens, het was een sterke performance. Klasse.
Wat een verademing na al die grietjes die als een gevangen hert in de camera bleven kijken.
eensquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:23 schreef Andromache het volgende:
nou ik twijfel echt hoeveel publieksstemmen ze heeft gekregen en ik denk niet dat we raar moeten opkijken als ze met de hakken over de sloot de finale heeft gehaald.
quote:Then highlight of the evening for me was Scott Mills getting owned by three people he was interviewing including Loreen. She stated she liked Netherlands the most and then in a similar fashion to last year when Nina Zilli gave her thoughts on Rona, he tried to be all "Oh but none of our viewers like her blah blah blah". Then Loreen owned him with class followed by the other two guests he was interviewing who also stated Anouk as there favourites and gave wonderful reasons.
Als Loreen dit nou ff doorgeeft aan Christer Björkman, dan zorgt ie er vast weer voor dat we zo laat mogelijk opmogen en dan stijgen de kansen weer voor een plek in de top 10 in de finale.quote:Loreen was on the BBC saying that she loved this song, I hope you do well in the Final!
Het lijkt zowaar wel een echt mens.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat camerakijken was echt het probleem niet... ze ging in de tweede helft echt wat zenuwachtig zingen
ja helemaal eens Anouk was erg zenuwachtig !quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:46 schreef Mylene het volgende:
Ik vond het tegenvallen. Ze was duidelijk zenuwachtig, bibberig in het begin en later hier en daar vals.
Ja ik hoop iig beter dan gisteren ..Maar ja ze was zenuwachtig dat wel en niet met ogen dicht staan zingenquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:48 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop echt dat de druk er nu af is want ze kan dit lied nog zoveel mooier zingen
Maanvisje, nu heb ik je verdorie nog niet gespotquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:41 schreef Maanvis het volgende:
Anouk trekt in de finale een andere outfit aan...
[ afbeelding ]
Bah Daniel Dekker.twitter:Mediacourant twitterde op woensdag 15-05-2013 om 10:51:16Cornald Maas en Eric van Tijn uit jury Songfestival - http://t.co/3iQrXIA01b reageer retweet
Nog een reden om hem eruit te gooienquote:Op woensdag 15 mei 2013 10:57 schreef Haaibaaike het volgende:
Bah Daniel Dekker.twitter:Mediacourant twitterde op woensdag 15-05-2013 om 10:51:16Cornald Maas en Eric van Tijn uit jury Songfestival - http://t.co/3iQrXIA01b reageer retweet
Ik vind dat echt onzin van die ogen, het geeft juist iets extra mysterieus als ze haar ogen dicht houdt... maar da's een smaakgeval... en liever met gesloten ogen perfect zingen dan met open ogen tekst vergeten en woorden inslikkenquote:Op woensdag 15 mei 2013 10:14 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja ik hoop iig beter dan gisteren ..Maar ja ze was zenuwachtig dat wel en niet met ogen dicht staan zingen
Die heeft geen punten gescoord intern denk ik zo...quote:
Ik ben het met je eens, ik vind het prachtig zoquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind dat echt onzin van die ogen, het geeft juist iets extra mysterieus als ze haar ogen dicht houdt... maar da's een smaakgeval... en liever met gesloten ogen perfect zingen dan met open ogen tekst vergeten en woorden inslikken
Ook mee eens, het geeft haar iets mysterieus en kwetsbaars.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, ik vind het prachtig zo
Dat heb ik bij iedereen ook die Froger zingt altijd met zijn ogen dicht..Nee,ik houd er niet van.. Maar ze is een goeie rockchickquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dat echt onzin van die ogen, het geeft juist iets extra mysterieus als ze haar ogen dicht houdt... maar da's een smaakgeval... en liever met gesloten ogen perfect zingen dan met open ogen tekst vergeten en woorden inslikken
Maas en van Tijn zullen hem wel iets geflikt hebbenquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die heeft geen punten gescoord intern denk ik zo...
twitter:showbiznewz twitterde op woensdag 15-05-2013 om 11:09:23Sieneke: 'Anouk is te simpel' http://t.co/ypLvWNfDQM reageer retweet
Mijn god, ze mag de schoenen van Anouk niet eens kussenquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:13 schreef Haaibaaike het volgende:
twitter:showbiznewz twitterde op woensdag 15-05-2013 om 11:09:23Sieneke: 'Anouk is te simpel' http://t.co/ypLvWNfDQM reageer retweet
quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:13 schreef Haaibaaike het volgende:
Shalalaliequote:Op woensdag 15 mei 2013 11:19 schreef TheVulture het volgende:
Mijn god, ze mag de schoenen van Anouk niet eens kussen
Alsof die outfit van Sieneke zo sprankelend was.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn god, ze mag de schoenen van Anouk niet eens kussen
Gaan we wachten op een reactie van Anouk?quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:13 schreef Haaibaaike het volgende:
Wel een beetje simpele samenvatting, want ze zegt niet dat Anouk simpel "is", maar dat ze haar podiumpresentatie te simpel vindt. ze heeft liever iets met kleurtjes zegt Sien. En dat mag ze zeggen want Europa praat nu nog na over haar Sha La Lie-performance.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:13 schreef Haaibaaike het volgende:
Sieneke mag best haar mening hebben inderdaad. Zij viel op een totaal andere manier op dan Anouk (draaiorgel en shalalie versus subtiel en muzikaal sterk) . Ikzelf zou liever door het laatste opvallenquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Wel een beetje simpele samenvatting, want ze zegt niet dat Anouk simpel "is", maar dat ze haar podiumpresentatie te simpel vindt. ze heeft liever iets met kleurtjes zegt Sien. En dat mag ze zeggen want Europa praat nu nog na over haar Sha La Lie-performance.
Goed punt!quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Wel een beetje simpele samenvatting, want ze zegt niet dat Anouk simpel "is", maar dat ze haar podiumpresentatie te simpel vindt. ze heeft liever iets met kleurtjes zegt Sien. En dat mag ze zeggen want Europa praat nu nog na over haar Sha La Lie-performance.
Witte legging met glittertjestop ftwquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:23 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Alsof die outfit van Sieneke zo sprankelend was.
Moet een fake-account zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:13 schreef Haaibaaike het volgende:
Sienekequote:Op woensdag 15 mei 2013 11:13 schreef Haaibaaike het volgende:
quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Goed punt!
De tekst van Sieneke is zelfs vertaald in The New Yorker!
http://www.newyorker.com/reporting/2010/06/28/100628fa_fact_lane
Birdsquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:33 schreef TheVulture het volgende:
Toch denk ik dat we het beter hebben gedaan dan ik gisteren in eerste instantie dacht bij haar ietwat shakeyperformance... ze stond bij 11 landen in de Ituneslijst dus het nummer is echt wel binnengekomen
Hoe staat dat nu eigenlijk qua Itunes, weet iemand dat?
Ja lol toen we nog dachten dat ze 35 was ipv 17quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Witte legging met glittertjestop ftw![]()
Ben je gek Anouk maak ze niet druk omquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:24 schreef Noek het volgende:
Gaan we wachten op een reactie van Anouk?
Kill it with fire!
Anouk doet gewoon zoals in dat plaatje van Haje naar Sienekequote:Op woensdag 15 mei 2013 11:44 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ben je gek Anouk maak ze niet druk om
Bron: Mediacourantquote:Trijntje Oosterhuis: ‘Anouk kan beter’
Trijntje Oosterhuis is trots op vriendin Anouk, maar zag wel verbeterpunten tijdens haar optreden op het Eurovisie Songfestival. Dat heeft ze laten weten aan Shownieuws. Oosterhuis ziet het niet als kritiek. “Je moet het niet zo zien. Ik vind dat Anouk überhaupt al niet meer stuk kan doordat ze dit is gaan doen met een authentiek, prachtig liedje. Maar ik hoor dat ze beter kan. Maar hé, als je daar staat. Ik had waarschijnlijk door de grond gezakt. Je weet niet wat je voor spanning hebt.“
Het is gewoon zenuwslopend, stelt Oosterhuis. “Net als bij Edsilia is het eigenlijk niet te doen als je iemand goed kent en zo ziet zwoegen. Er gebeurt echt iets, geloof me. Je hebt het stressgehalte van een brandweerman in een brandend gebouw als je daar moet staan.”
Anouk had bovendien geen makkelijk liedje, weet ze. “Om zo’n klein, prachtig liedje beheerst te zingen wat echt een muzikaal statement is… Ik heb er heel veel respect voor. Ze zong wat ingetogen, dat hoort ook bij het liedje. Het is een van de moeilijkste dingen, want het moet laag en je adem vasthouden.”
Oosterhuis heeft vertrouwen in Anouks optreden tijdens de grote finale op zaterdag. “Ik denk dat ze nu echt gaat knallen en vlammen. Er valt nu een last van haar af en ze zal in de finale zeker heel anders performen.“
Juiste woorden denk ik... als ik het als leek al hoorde moet het haar zeker zijn opgevallenquote:
"In a way, the lines are brutally honest. Trying to get them out of your head is like trying to dislodge an ant that has crawled into your ear canal."quote:Op woensdag 15 mei 2013 11:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Goed punt!
De tekst van Sieneke is zelfs vertaald in The New Yorker!
http://www.newyorker.com/reporting/2010/06/28/100628fa_fact_lane
Jepquote:Op woensdag 15 mei 2013 11:40 schreef alors het volgende:
[..]
Ja lol toen we nog dachten dat ze 35 was ipv 17
Ik ben met je eens de kleding van Anouk natuurlijkquote:Op woensdag 15 mei 2013 12:04 schreef Gert het volgende:
"In a way, the lines are brutally honest. Trying to get them out of your head is like trying to dislodge an ant that has crawled into your ear canal."
Tja, smaken verschillen. Ik ben blij dat we ons dit jaar eindelijk weer eens niet totaal voor lul zetten. Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed he, had gisteren tijdens het kijken echt totaal niet het idee dat ze door zou gaan, terwijl ik vanaf maart er al 100% zeker van wasquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:24 schreef grazz het volgende:
Kan't nog steeds niet geloven en idd wat een geweldige kijkcijfers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |