Ah, krijgen we dus weer een leegloop in kroegen, lullig voor de kleine ondernemer.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:17 schreef tong80 het volgende:
Het moet normaal worden dat er nergens in de horeca wordt gerookt
Niet-rokerskroegen blijken geen gat in de markt. Wat vreemdquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:21 schreef Kowloon het volgende:
Slechte zaak, ondernemers moeten de vrijheid hebben hun eigen business vorm te geven.
Ik vind het zelf wel prettig als er niet gerookt wordt hoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:22 schreef Caland het volgende:
Niet-rokerskroegen blijken geen gat in de markt. Wat vreemd
Ik vind de stank die een volgepakte kroeg met niet-rokers met zich meebrengt eigenlijk een stuk ondraaglijker.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het zelf wel prettig als er niet gerookt wordt hoor.
En de anti-rook fundamentalisten de nieuwe nazi's. Compleet met een NSB kliklijn voor kroegen die zich niet houden aan de befehlen van het reich.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:22 schreef arjan1212 het volgende:
Rokers zijn gewoon de nieuwe paria's van de maatschappij.
dit,quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind de stank die een volgepakte kroeg met niet-rokers met zich meebrengt eigenlijk een stuk ondraaglijker.
Dat principe wordt wel op meer gebieden gehanteerd hoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:25 schreef nikk het volgende:
[..]
En de anti-rook fundamentalisten de nieuwe nazi's. Compleet met een NSB kliklijn voor kroegen die zich niet houden aan de befehlen van het reich.
Elk geurtje ruik je. Ranzig is dat altijd.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:25 schreef leeell het volgende:
[..]
dit,
een oud bruin cafe waar je niet mag roken[ afbeelding ]
quote:
Nooit last van, benieuwd in wat voor paupertenten jij komt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Elk geurtje ruik je. Ranzig is dat altijd.
Dit.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:25 schreef leeell het volgende:
[..]
dit,
een oud bruin cafe waar je niet mag roken[ afbeelding ]
Oja, het gaat inderdaad om de geur.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind de stank die een volgepakte kroeg met niet-rokers met zich meebrengt eigenlijk een stuk ondraaglijker.
Nooit last van eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:24 schreef Caland het volgende:
Als je het hebt over clubs/kroegen waar meer dan 100 man komen heb je er al gauw last van. Zo'n wazige melange van zweet en opgedroogd bier.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[..]
Nooit last van, benieuwd in wat voor paupertenten jij komt.
Dus dan zeg je (en enkele anderen hier) het volgende: "omdat zweet stinkt, moeten we roken toestaan in de horeca"quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lullig voor de kleinere zaakjes. Kroegen die al populair zijn zullen dat wel blijven, al kregen die de vorige keer ook al te maken met een terugloop in omzet van zo'n 40%. Maar als je het hebt over de kleinere zaakjes waar het toch vaak ons kent ons is en waar je er ontzettend veel van hebt. Over en sluiten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
Dit is echt weer zo'n regel die mensen meer dwars zit dan dat het mensen helpt. Ik ben geen roker, maar ik heb er geen problemen mee als er in een café gerookt wordt. Net zoals heel veel mensen die niet roken en wel naar een café toe gaan.
Whats next, geen alcohol meer in een café omdat de mensen die nuchter willen blijven daar last van hebben?
Wel lief van die rokers inderdaad, dat ze honderden euro's per jaar uitgeven zodat het lekker ruikt in de kroeg.quote:
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Wel lief van die rokers inderdaad, dat ze honderden euro's per jaar uitgeven zodat het lekker ruikt in de kroeg.
Ik dacht dat Rutte had gezegd dat hij de bakker niet wilde vertellen hoeveel broodjes die moest bakken, maar nu hebben we dus een kabinet dat niet alleen de ondernemer wil vertellen hoe die zijn klanten moeten bedienen, maar ook nog gaat vertellen welke sociale norm de burgers moeten hebben?quote:'We doen wat we kunnen met controles, waarschuwingen en boetes maar de financiële middelen voor handhaving blijven beperkt, zeker in deze tijden. Uiteindelijk moeten wij met elkaar naar een stevigere sociale norm toe. Het moet normaal worden dat er nergens in de horeca wordt gerookt.'
Exact. Het zijn vooral de kleine kroegen die last hebben van zo'n maatregel. Die hebben ook geen ruimte voor een rokersruimte. En zelfs wanneer deze er wel is, gaat het ten koste van de gezelligheid. En dat is nu net hét sellingpoint van dit soort kleine kroegen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lullig voor de kleinere zaakjes. Kroegen die al populair zijn zullen dat wel blijven, al kregen die de vorige keer ook al te maken met een terugloop in omzet van zo'n 40%. Maar als je het hebt over de kleinere zaakjes waar het toch vaak ons kent ons is en waar je er ontzettend veel van hebt. Over en sluiten.
Dat is overigens met heel veel regelgeving het geval. Een grote organisatie kan gewoon een mensen zetten op het naleven van die regelgeving, voor een kleine organisatie is dat vaak een stuk lastiger. Daarom zou ik het ook goed vinden als de kritiek op het rookverbod breder getrokken wordt naar kritiek op de vele regels waar ondernemers aan moeten voldoen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Exact. Het zijn vooral de kleine kroegen die last hebben van zo'n maatregel.
Dus dan zeg je (en enkele anderen hier) het volgende: "omdat ik persoonlijk niet in de rook wil staan mag een eigenaar van een zaak niet zelf bepalen of er gerookt mag worden". Dat is een drogreden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:35 schreef zoem het volgende:
[..]
Dus dan zeg je (en enkele anderen hier) het volgende: "omdat zweet stinkt, moeten we roken toestaan in de horeca"
Dat is een drogreden.
Precies.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
Dit is echt weer zo'n regel die mensen meer dwars zit dan dat het mensen helpt. Ik ben geen roker, maar ik heb er geen problemen mee als er in een café gerookt wordt. Net zoals heel veel mensen die niet roken en wel naar een café toe gaan.
Whats next, geen alcohol meer in een café omdat de mensen die nuchter willen blijven daar last van hebben?
Het zijn dan ook vooral mensen die incapabel zijn in het vinden van een cafe met gezelschap naar hun zin die zeuren dat de overheid moet ingrijpen zodat ze dat wel krijgen. Het is van een stuitend egoisme.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:01 schreef ems. het volgende:
Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat mensen 'uitgaan' naar iets waar ze het niet naar hun zin hebben.
Ja dat is ook echt precies hetzelfdequote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
Antirook nazi's geloven niet in redelijkheid maar zijn verblind door hun fundamentalisme.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:30 schreef Dimens het volgende:
Waarom laten ze dit sowieso niet over aan cafetaria. Plaats gewoon een bord / stikker bij de ingang met een sigaret met een streep of zonder een streep. Onder de stikker "Onder de 18 geen sterke drank" of zo.
Zorg gewoon dat café's waar je wel mag roken aan bepaalde normen voldoen zoals een afzuigkap, brandveiligheid etc.. Wat is dan nog het probleem?
Je impliceert dat ik de mening, die je hier 'citeert', toegedaan ben, terwijl dat nergens in mijn reactie staat. Ik doe alleen een constatering. Jij maakt nu zelf een fout (stromanredenatie)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Dus dan zeg je (en enkele anderen hier) het volgende: "omdat ik persoonlijk niet in de rook wil staan mag een eigenaar van een zaak niet zelf bepalen of er gerookt mag worden". Dat is een drogreden.
Natuurlijk, maar wat je wel ziet is als dat iemand uit de groep rookt men er toch voor kiest om naar een gelegenheid te gaan waar dat is toegestaan/gedoogd.quote:Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat mensen 'uitgaan' naar iets waar ze het niet naar hun zin hebben.
Hellendvlakredenatiequote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
Dit en al die andere graaiersquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laten ze eerst maar eens wat bankiers een steviger sociale norm opdringen.
De groep caférokers is waarschijnlijk groter dan de groep mensen die koste wat kost in een rookvrij café willen zitten. Dus dan is een rookvrij café financieel niet aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:30 schreef Dimens het volgende:
Waarom laten ze dit sowieso niet over aan cafetaria. Plaats gewoon een bord / stikker bij de ingang met een sigaret met een streep of zonder een streep. Onder de stikker "Onder de 18 geen sterke drank" of zo.
Zorg gewoon dat café's waar je wel mag roken aan bepaalde normen voldoen zoals een afzuigkap, brandveiligheid etc.. Wat is dan nog het probleem?
Ik heb last van dronken mensen. Sommige dronken mensen slaan je een blauw oog, is ook niet goed voor de gezondheid.quote:
Ja. Je gaat harder dood van mee-drinken dan van mee-roken.quote:
Dan zou ik dus niet meer in de horeca mogen komen terwijl ik het geen probleem vind dat mensen in een café roken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het lijkt me het beste, om verdere escalatie te voorkomen, om niet-rokers geheel uit de horeca te verbannen.
Vergeet je koffie niet, dat kan ook zo stinken. Of iemand die shoarma heeft gegeten. Hmm, zullen we dat ook verbannen?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:37 schreef Dimens het volgende:
En dan die lucht die uit de mond komt van mensen die bier drinken. WAL-GE-LIJK.
Dus eigenlijk zijn we het aangenamer aan het maken voor een klein groepje mensen in het nadeel van het merendeel van de mensen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:35 schreef zoem het volgende:
De groep caférokers is waarschijnlijk groter dan de groep mensen die koste wat kost in een rookvrij café willen zitten. Dus dan is een rookvrij café financieel niet aantrekkelijk.
Ja, sorry. De goeden moeten altijd onder de kwaden lijden he.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:40 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan zou ik dus niet meer in de horeca mogen komen terwijl ik het geen probleem vind dat mensen in een café roken.
Dat is dan jammer voor je. Je bent slachtoffer geworden van de anti-rook fascisten. Weet je ook eens hoe dat is.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:40 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan zou ik dus niet meer in de horeca mogen komen terwijl ik het geen probleem vind dat mensen in een café roken.
Welnee, dat is hier in Ierland ook niet gebeurd. En daar geldt deze anti smoking ban al sinds 29-03-2004.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:18 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ah, krijgen we dus weer een leegloop in kroegen, lullig voor de kleine ondernemer.
Veel en veel zwaarder straffen. Investeren in BOA's en beboeten dat het een lieve lust is. Alles om die smerige stank uit de kroegen te krijgen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:22 schreef JackHerrer het volgende:
Beperkte uitbreiding, dat zal dus wel geen nut hebben. In de grotere kroegen wordt nu ook volop gerookt terwijl dat niet mag.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Veel en veel zwaarder straffen. Investeren in BOA's en beboeten dat het een lieve lust is. Alles om die smerige stank uit de kroegen te krijgen.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, sorry. De goeden moeten altijd onder de kwaden lijden he.
Ik neem gewoon een pakje sigaretten mee en steek eens in de zoveel tijd een sigaret op die ik in mijn handen op laat branden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor je. Je bent slachtoffer geworden van de anti-rook fascisten. Weet je ook eens hoe dat is.
In dat geval mag je het negerenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:35 schreef zoem het volgende:
[..]
Je impliceert dat ik de mening, die je hier 'citeert', toegedaan ben, terwijl dat nergens in mijn reactie staat. Ik doe alleen een constatering. Jij maakt nu zelf een fout (stromanredenatie)
En omdat bepaalde mensen zo'n groepsdynamiek hebben moeten horecazaken maar inschikken? Ik vind het maar omgekeerde wereld.quote:Natuurlijk, maar wat je wel ziet is als dat iemand uit de groep rookt men er toch voor kiest om naar een gelegenheid te gaan waar dat is toegestaan/gedoogd.
Dat ruik je ook in een kroeg waar gerookt wordt. Plus dat je dan die smerige rookuitlaatgassen ook nog erbij hebt. Wel eens de smerige adem geroken van iemand die net koffie en een sigaret gehad heeft? Om zwaar van over je nek te gaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je het hebt over clubs/kroegen waar meer dan 100 man komen heb je er al gauw last van. Zo'n wazige melange van zweet en opgedroogd bier.
In de kern gaat het om de schadelijke gevolgen van de rook die je inademt en of de overheid niet-rokers daarvoor moet beschermen ja of nee. In hoeverre het schadelijk is laat ik even in het midden. De geur die vaak wordt aangehaald is pure bijzaak.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn we het aangenamer aan het maken voor een klein groepje mensen in het nadeel van het merendeel van de mensen.
quote:
Als je deze redenatie volgt heb je helemaal geen wetten en regels meer nodig waar bedrijven zich aan moeten houden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is overheidsbemoeienis ten top. Dit moet een keuze blijven van de ondernemer, en die keuze hebben ze allemaal gemaakt, ze willen het niet.
Als er behoefte was aan rookvrije horeca, waren de rookvrije gelegenheden wel uit de grond gestampt, is het niet? Feit dat dit ''verplicht'' doorgevoerd moet worden geeft wel aan dat er weinig vraag naar is.
Bovendien, waarom zo graag je zin doordrijven als niet-roker? Allemaal fervent roker geweest en nu kwaad op de mensen die het nog wel doen? Mij zal het aan m'n kont roesten, ik vind het kleuter-stampvoet gedrag.
Getekend, een ex-roker.
Het mag alleen als je voor 1000 euro per jaar drank weggeeft, netto. Dat is om te compenseren voor het feit dat je door niet te roken willens en wetens de kans verhoogt op hoge zorgkosten door ouderdom, begroot op 60.000 euro die door rokers extra betaald moet worden.quote:Dan zou ik dus niet meer in de horeca mogen komen terwijl ik het geen probleem vind dat mensen in een café roken.
Dat kan best, maar weet je wat je dan wél nodig hebt? Verstandige en bewuste burgers.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je deze redenatie volgt heb je helemaal geen wetten en regels meer nodig waar bedrijven zich aan moeten houden.
Dat is jouw interpetatie. Er zijn een heleboel dingen waar je zelf voor kiest, een ervan is of je vrijwillig in een rokerige kroeg gaat staan. Kun je zelf ook zien en ruiken. Dingen als hygiene zijn niet altijd te zien(om maar even een voorbeeld te noemen)dus is het goed dat daar wel regelgeving voor bestaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als je deze redenatie volgt heb je helemaal geen wetten en regels meer nodig waar bedrijven zich aan moeten houden.
Fraudeur!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:45 schreef Dimens het volgende:
[..]
[..]
Ik neem gewoon een pakje sigaretten mee en steek eens in de zoveel tijd een sigaret op die ik in mijn handen op laat branden.
Om de nondeju wel, maar die egoistische rokers paffen toch wel, of het nou mag of niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Beter verplichten ze katalysators bij raceauto's, al die mensen die staan te kijken, al die gassen
Godverdomme mensen, je kiest er toch zelf voor om in die rook te gaan staan? Wil je dat niet, dan ga je naar een rookvrije kroeg. Oh wacht, daar is helemaal geen vraag naar..
ben je wel van plan om naar de kroeg te gaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:46 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat ruik je ook in een kroeg waar gerookt wordt. Plus dat je dan die smerige rookuitlaatgassen ook nog erbij hebt. Wel eens de smerige adem geroken van iemand die net koffie en een sigaret gehad heeft? Om zwaar van over je nek te gaan.
Er is geen markt voor, dat is zonneklaar.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Om de nondeju wel, maar die egoistische rokers paffen toch wel, of het nou mag of niet.
Ik zit al altijd in rookvrije kroegen, want ik woon in Ierland. En de pubs zitten gewoon vol. Net als voor de smoking ban.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
ben je wel van plan om naar de kroeg te gaan.
zodra plan daadwerkelijk voltooid is?
Zullen we de harde muziek in een discotheek dan ook maar afschaffen? De mensen die geen harde muziek willen, leiden onder de mensen die de muziek wel hard willen hebben. Is slecht voor het gehoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:47 schreef zoem het volgende:
[..]
In de kern gaat het om de schadelijke gevolgen van de rook die je inademt en of de overheid niet-rokers daarvoor moet beschermen ja of nee. In hoeverre het schadelijk is laat ik even in het midden. De geur die vaak wordt aangehaald is pure bijzaak.
Hoe is dit een argumentquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Om de nondeju wel, maar die egoistische rokers paffen toch wel, of het nou mag of niet.
wat maakt jou die regels in Nederland dan uit?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik zit al altijd in rookvrije kroegen, want ik woon in Ierland. En de pubs zitten gewoon vol. Net als voor de smoking ban.
Maar de (lijf)geur van anderen neem je tenminste niet in je kleren mee naar huisquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Elk geurtje ruik je. Ranzig is dat altijd.
Ieren functioneren dan ook niet zonder alcoholquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik zit al altijd in rookvrije kroegen, want ik woon in Ierland. En de pubs zitten gewoon vol. Net als voor de smoking ban.
Echt, ik mis de tijden dat we gewoon niet zo'n laf kloterig zeikvolkje waren en gewoon dingen DEDEN als we ze wilden en NIET DEDEN als we dat niet wilden. Zonder een overheid die alles tot op de milimeter moest reguleren en verbieden en weet ik veel wat.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:51 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zullen we de harde muziek in een discotheek dan ook maar afschaffen? De mensen die geen harde muziek willen, leiden onder de mensen die de muziek wel hard willen hebben. Is slecht voor het gehoor.
Die keren dat ik in Nederland op bezoek ben wil ik ook in een rookvrije omgeving zitten als ik naar de kroeg ga. Maar rokers maken dat onmogelijk omdat ze zich nergens aan houden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
wat maakt jou die regels in Nederland dan uit?
Deze man spreekt helaas de bittere waarheidquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef Luigi het volgende:
[..]
Echt, ik mis de tijden dat we gewoon niet zo'n laf kloterig zeikvolkje waren en gewoon dingen DEDEN als we ze wilden en NIET DEDEN als we dat niet wilden. Zonder een overheid die alles tot op de milimeter moest reguleren en verbieden en weet ik veel wat.
Wat een dom, intolerant en onnadenkend volkje zijn we toch ook geworden zeg. Bah.
Of je nou naar zweet of rook ruikt, het lijkt me altijd handig om je kleren te wassen na een avond stappen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar de (lijf)geur van anderen neem je tenminste niet in je kleren mee naar huis
Zo denk ik ook over dikke mensen.. ook maar verbieden dan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die keren dat ik in Nederland op bezoek ben wil ik ook in een rookvrije omgeving zitten als ik naar de kroeg ga. Maar rokers maken dat onmogelijk omdat ze zich nergens aan houden.
Dus we moeten met z'n allen minder oud worden om de kosten te drukken?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het mag alleen als je voor 1000 euro per jaar drank weggeeft, netto. Dat is om te compenseren voor het feit dat je door niet te roken willens en wetens de kans verhoogt op hoge zorgkosten door ouderdom, begroot op 60.000 euro die door rokers extra betaald moet worden.
Sommige rokers zorgen er helaas zelf voor dat er een slecht beeld van ze ontstaat. Zo zie ik bij het ziekenhuis geregeld mensen 1-2 meter voor de ingang roken, terwijl er 10 meter verderop een nette, glazen rokerskamer staat. Dan vraag je er ook wel een beetje om.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:49 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Absoluut.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:52 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Ieren functioneren dan ook niet zonder alcohol
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo denk ik ook over dikke mensen.. ook maar verbieden dan?
Heb jij lichamelijke klachten door dikke mensen, ga je dood van dikke mensen?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo denk ik ook over dikke mensen.. ook maar verbieden dan?
Godver J. , mag ik ook eens een keer trollen of hoe heb jij echt het alleenrecht ofzo??quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:54 schreef Luigi het volgende:
"Ik zit 1x per jaar in een kroeg waar gerookt wordt in Nederland en nu ga ik doohooohooood"
Echt..
Ja maar alles wat je niet zint, moet natuurlijk afgeschaft worden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef Luigi het volgende:
[..]
Echt, ik mis de tijden dat we gewoon niet zo'n laf kloterig zeikvolkje waren en gewoon dingen DEDEN als we ze wilden en NIET DEDEN als we dat niet wilden. Zonder een overheid die alles tot op de milimeter moest reguleren en verbieden en weet ik veel wat.
Wat een dom, intolerant en onnadenkend volkje zijn we toch ook geworden zeg. Bah.
Zijn de steekhoudende argumenten al zo snel op? User Luigi heeft tenminste nog enigszins een punt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:51 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zullen we de harde muziek in een discotheek dan ook maar afschaffen? De mensen die geen harde muziek willen, leiden onder de mensen die de muziek wel hard willen hebben. Is slecht voor het gehoor.
Ik rook en sta altijd keurig netjes buiten of in rookhok.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die keren dat ik in Nederland op bezoek ben wil ik ook in een rookvrije omgeving zitten als ik naar de kroeg ga. Maar rokers maken dat onmogelijk omdat ze zich nergens aan houden.
Ok ok. Rokertje doen dan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Godver J. , mag ik ook eens een keer trollen of hoe heb jij echt het alleenrecht ofzo??
Dikke mensen verhogen mijn kans op verstikking, als ze omver beuken(want ; onhandige zeekoeien) kan ik wat breken. dus ja.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:55 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Heb jij lichamelijke klachten door dikke mensen, ga je dood van dikke mensen?
Oh....
Nee, het moet verboden worden want wat je verbiedt, bestaat niet immers!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:56 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ja maar alles wat je niet zint, moet natuurlijk afgeschaft worden.
Welk punt? Vroeger deden we het zo, dus nu moet het ook zo? Zo dachten we ook over het gebruik van asbestquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zijn de steekhoudende argumenten al zo snel op? User Luigi heeft tenminste nog enigszins een punt.
Nou, ik ben inmiddels wel gestopt hoor, al 4 jaar geledenquote:
Oeh gestopte rokers. Dat zijn de ergstequote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nou, ik ben inmiddels wel gestopt hoor, al 4 jaar geleden
Hooguit een waterpijpje. Netjes toch??
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dikke mensen verhogen mijn kans op verstikking, als ze omver beuken(want ; onhandige zeekoeien) kan ik wat breken. dus ja.
Laat ik het zo zeggen. Ga jij dood, of krijg jij lichamelijke klachten van die incidentele avondjes die je in de kroeg zit? Mens, als ik met mijn auto uit 1990 naast je bij het stoplicht sta krijg je al meer schadelijke zooi binnen.
Weet je wat het grappige is? Da's nog legaal ook. Zoveel rotzooi stootte ie 22 jaar geleden ook al uit.
En ik voldoe aan alle vooroordelen daaroverquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oeh gestopte rokers. Dat zijn de ergste.
jup..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oeh gestopte rokers. Dat zijn de ergste.
Valt in dezelfde categorie. Het is schadelijk voor het lichaam en niet iedereen vindt het fijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zijn de steekhoudende argumenten al zo snel op? User Luigi heeft tenminste nog enigszins een punt.
Het personeel is ook zo zielig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:58 schreef theguyver het volgende:
Gewoon cafe voor rokers en cafe voor niet rokers.
En in cafe voor rokers bier uit automaat, komt er geen personeel aan te pas.
Jas, broek, trui, sjaal etc heb ik geen behoefte aan na een avondje, eerlijk gezegd. Als het even kan, spendeer ik mijn vrije tijd liever ergens waar ik zo min mogelijk last heb van andermans verslaving.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Of je nou naar zweet of rook ruikt, het lijkt me altijd handig om je kleren te wassen na een avond stappen.
Ik zie dat er serieus nog van komen, binnen nu en 5 jaar. Alles voor de risicoloze Libelle maatschappij!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het personeel is ook zo zielig.![]()
Ga er dan niet werken. Net zoals andere banen waar je weet dat het niet zo goed is voor je gezondheid waar je dan niet wilt gaan werken,.
Zie je het al voor je? Een werknemer in een discotheek:"Ja ik wil dat jullie de muziek zachter doen want het is slecht voor mijn gehoor."
simpel iedereen kent wel een cafe waar niet gerookt word en iedereen kent wel een cafe waar zeker weten gerookt word.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Valt in dezelfde categorie. Het is schadelijk voor het lichaam en niet iedereen vindt het fijn.
Briljant! Geen stom geklets meer van personeel, geen fooi meer hoeven geven. Je roept gewoon BIER! en je krijgt bier.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:58 schreef theguyver het volgende:
Gewoon cafe voor rokers en cafe voor niet rokers.
En in cafe voor rokers bier uit automaat, komt er geen personeel aan te pas.
Nou, daar worden we ondertussen al aardig in voorbij gestreefd dankzij ruim 10 jaar stilstand door doldwaze experimenten kabinetjes. In sommige landen wordt al gelegaliseerd bijvoorbeeld. Of in bepaalde staten van Amerika, for cryin' out loud.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:03 schreef Flow3r het volgende:
Wij zijn altijd al een apart volk/land geweest, zie het homohuwelijk of het gedogen van softdrugs
klopt, we gaan terug in de tijd lijkt het soms welquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou, daar worden we ondertussen al aardig in voorbij gestreefd dankzij ruim 10 jaar stilstand door doldwaze experimenten kabinetjes. In sommige landen wordt al gelegaliseerd bijvoorbeeld. Of in bepaalde staten van Amerika, for cryin' out loud.
ja idd we zijn niet meer de enigsten in homo en drugs beleid.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:03 schreef Flow3r het volgende:
Wij zijn altijd al een apart volk/land geweest, zie het homohuwelijk of het gedogen van softdrugs en laten we dan ook het enige land zijn waar nog gerookt mag worden in de kroeg?
Het lijkt mij niet verkeerd als de zorg en de overheid het accent verleggen van levensduur naar levenskwaliteit. Maar daar zijn vele toekomstige werkgevers van politici natuurlijk tegen omdat aan hoogbejaardheid het meest te verdienen is.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:53 schreef zoem het volgende:
[..]
Dus we moeten met z'n allen minder oud worden om de kosten te drukken?
Wat is er mis met roken in de buitenlucht? Bang dat er een antiroker wat opsnuift en daardoor de lucht van een passerende tweetaktscooter niet maximaal inhaleert en daardoor een jaar langer leeft?quote:Sommige rokers zorgen er helaas zelf voor dat er een slecht beeld van ze ontstaat. Zo zie ik bij het ziekenhuis geregeld mensen 1-2 meter voor de ingang roken, terwijl er 10 meter verderop een nette, glazen rokerskamer staat. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
En hoeveel kilo ben je aangekomen? Komt daar al die frustratie vandaan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nou, ik ben inmiddels wel gestopt hoor, al 4 jaar geleden
Hooguit een waterpijpje. Netjes toch??
Ik ben in de jaren '90 volwassen geworden en ik herken dit land af en toe gewoon niet meer. Erg beklemmend.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:06 schreef Flow3r het volgende:
[..]
klopt, we gaan terug in de tijd lijkt het soms wel
Ik vind gescheiden café's inderdaad een veel betere oplossing dan alles maar verbieden. Gewoon een sticker of bord bij de deur ophangen en daar opzetten of er gerookt mag worden of niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
simpel iedereen kent wel een cafe waar niet gerookt word en iedereen kent wel een cafe waar zeker weten gerookt word.
iedereen wil naar het cafe waar wel gerookt word, zo merk ik dat bij ons ook in de stad.. rokers zijn gezelliger en gemeenschappelijker na mekaar toe.
mag ik een bietjes heb je vuurtje etc..
![]()
nadeel is omdat het gezelliger is komen er ook veel niet rokers of gestopte rokers (de ergste) en die hoor je eigenlijk nauwelijks comentaar geven ..
pas als ze weg gaan en al paar uur in de damp gezeten te hebben.
mja..
ik ben voor gescheiden cafe's
Hoeveel rook jij? Komt daar je leesblindheid vandaan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:07 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
En hoeveel kilo ben je aangekomen? Komt daar al die frustratie vandaan?
Op je zolderkamertje dus?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jas, broek, trui, sjaal etc heb ik geen behoefte aan na een avondje, eerlijk gezegd. Als het even kan, spendeer ik mijn vrije tijd liever ergens waar ik zo min mogelijk last heb van andermans verslaving.
Emigreer dan! Ik kan het iedereen aanradenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:07 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ben in de jaren '90 volwassen geworden en ik herken dit land af en toe gewoon niet meer. Erg beklemmend.
Daar ben ik dan weer veel te lui voor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Emigreer dan! Ik kan het iedereen aanraden
quote:
Ja hier ben ik ook voor, eeuwige getut hier.. OHH nee niet roken in een cafe hoor stel je toch eens voor.. en blijkbaar roepen mensen dat ze naar een niet rook cafe zouden gaan dus maak dat dan maar lekker gescheiden! Kunnen gasten en werknemers zelf kiezen waar ze willen werken/een biertje willen drinken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:09 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vind gescheiden café's inderdaad een veel betere oplossing dan alles maar verbieden. Gewoon een sticker of bord bij de deur ophangen en daar opzetten of er gerookt mag worden of niet.
Een supermarkt gaat wel weer te ver. Er moet wel een lijn getrokken worden waar gerookt mag worden, maar een café zou binnen die lijn moeten kunnen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:16 schreef Danter het volgende:
[..]
Ja hier ben ik ook voor, eeuwige getut hier.. OHH nee niet roken in een cafe hoor stel je toch eens voor.. en blijkbaar roepen mensen dat ze naar een niet rook cafe zouden gaan dus maak dat dan maar lekker gescheiden! Kunnen gasten en werknemers zelf kiezen waar ze willen werken/een biertje willen drinken.
Oh en we zijn niet t enige land waar nog in de kroeg gerookt mag worden hoor, hier in het verder heel preutse China mag je gewoon overal roken zelfs in de supermarkt :p
Daar ging dan toch de helft van de klanten op de patio staan. En toen kwamen de niet-rokers erbij staan, want die konden zich alleen niet vermaken, en toen moest er een streep over de patio worden getrokken om daar ook een niet-rokersgedeelte te maken?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Welnee, dat is hier in Ierland ook niet gebeurd. En daar geldt deze anti smoking ban al sinds 29-03-2004.
haha zeker niet *bang dat nu de PBS op mn stoep staat nu ik dit op het internet typ..* maar daarom zei ik t ook hier mag bijna niks maar roken mag dan weer wel..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:18 schreef Luigi het volgende:
Ik zou China dan weer niet direct als lichtend voorbeeld qua persoonlijke vrijheden nemen denk ik.
Patio?? Ik kan me geen enkele pub in Ierland voor de geest halen met een patioquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ging dan toch de helft van de klanten op de patio staan. En toen kwamen de niet-rokers erbij staan, want die konden zich alleen niet vermaken, en toen moest er een streep over de patio worden getrokken om daar ook een niet-rokersgedeelte te maken?
stuk irritanter lijkt me, moet je door de walm heen naar binnenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Patio?? Ik kan me geen enkele pub in Ierland voor de geest halen met een patio![]()
Nee, de meeste rokers gaan in de deuropening van de pub staan, om nog te kunnen converseren met degenen die binnen zitten
Ik heb in Cambridge gewoond en daar zat iedereen met een krat pils op het plaatselijke plein of veldje te paffen, ook de niet-rokers sloten zich daar bij aan, heel gezellig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:43 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Welnee, dat is hier in Ierland ook niet gebeurd. En daar geldt deze anti smoking ban al sinds 29-03-2004.
Laat dat lekker aan de supermarkt over. Hier in Nederland kan ik je vertellen zullen dat soort bedrijven inzetten op een familie uitstraling en het zelf verbieden. Daar heb je geen tabaksteams voor nodig. Cafés willen dat niet, de klanten willen dat ook niet en daarom hebben ze die tabaksteams nodig die voor de meeste andere plekken niet ''nodig'' zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:18 schreef Dimens het volgende:
[..]
Een supermarkt gaat wel weer te ver. Er moet wel een lijn getrokken worden waar gerookt mag worden, maar een café zou binnen die lijn moeten kunnen.
Overal waar gerookt wordt is het irritant als je daar als niet roker ook moet zijn. Bij ons op het werk ook, staan die sneue verslaafden te blauwbekken in een glazen hokkie, opeengestapeld met een man of 30 tegelijk, en als de wind een beetje verkeerd staat komt heel die stinkwalm jouw kant op als je naar huis gaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
stuk irritanter lijkt me, moet je door de walm heen naar binnen
Daarom moeten ze die verslaafden ook een eigen kroeg gevenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Overal waar gerookt wordt is het irritant als je daar als niet roker ook moet zijn. Bij ons op het werk ook, staan die sneue verslaafden te blauwbekken in een glazen hokkie, opeengestapeld met een man of 30 tegelijk, en als de wind een beetje verkeerd staat komt heel die stinkwalm jouw kant op als je naar huis gaat.
Hola hola wat moet er van de wereld worden als straks iedereen zelf beslissingen neemt en keuzes maakt ipv de alwetende wijze overheid?!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:26 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Laat dat lekker aan de supermarkt over. Hier in Nederland kan ik je vertellen zullen dat soort bedrijven inzetten op een familie uitstraling en het zelf verbieden. Daar heb je geen tabaksteams voor nodig. Cafés willen dat niet, de klanten willen dat ook niet en daarom hebben ze die tabaksteams nodig die voor de meeste plekken niet nodig zijn.
Is ook weer zo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:26 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Laat dat lekker aan de supermarkt over. Hier in Nederland kan ik je vertellen zullen dat soort bedrijven inzetten op een familie uitstraling en het zelf verbieden. Daar heb je geen tabaksteams voor nodig. Cafés willen dat niet, de klanten willen dat ook niet en daarom hebben ze die tabaksteams nodig die voor de meeste andere plekken niet ''nodig'' zijn.
ja maar dat komt omdat we daar geplaatst wordenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Overal waar gerookt wordt is het irritant als je daar als niet roker ook moet zijn. Bij ons op het werk ook, staan die sneue verslaafden te blauwbekken in een glazen hokkie, opeengestapeld met een man of 30 tegelijk, en als de wind een beetje verkeerd staat komt heel die stinkwalm jouw kant op als je naar huis gaat.
Op plaatsen waar een rookverbod werd ingesteld bleek dat er ook een positief effect voor de rokers kan ontstaan: Op de rookplek komt men met mensen in contact, die anders moeilijk bereikbaar aan de andere kant van de zaal zouden staan. Dit effect wordt smirten genoemd, een samentrekking van de Engelse werkwoorden to smoke en to flirt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:27 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Daarom moeten ze die verslaafden ook een eigen kroeg geven
edit; en een gezellig hokkie op het werk![]()
Waarvan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
ja maar dat komt omdat we daar geplaatst worden![]()
jij bent zelf voorstander er van
Ik heb nog nooit gezien dat niet-rokers meegaan de rookruimte in.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ging dan toch de helft van de klanten op de patio staan. En toen kwamen de niet-rokers erbij staan, want die konden zich alleen niet vermaken, en toen moest er een streep over de patio worden getrokken om daar ook een niet-rokersgedeelte te maken?
Ik denk dat de mensen een stuk minder zuur, een stuk welvarender en gelukkiger zouden zijn. Tegenstanders van deze gedachte kunnen je ongetwijfeld wijzen op fascistische dakkapellen die niet bij het straatbeeld passen waardoor iedereen ongelukkig is ofzo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Hola hola wat moet er van de wereld worden als straks iedereen zelf beslissingen neemt en keuzes maakt ipv de alwetende wijze overheid?!
jij bent toch voorstander van rookverbod.quote:
zeker wel. althans ik vaak zat.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:31 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gezien dat niet-rokers meegaan de rookruimte in.
Dat jij het niet ziet, wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt. Het gebeurt namelijk zo vaak. Ik ben er zelf ook schuldig aan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:31 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een rookhok is toch een ongezellig hok van 2x2 meter dat helemaal blauw staat? Zelfs kettingrokers zie ik daar altijd zo snel mogelijk weer uitrennen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
zeker wel. althans ik vaak zat.
mijn cafe heeft groot hok, en zit er geregeld met vrienden ... aangezien alle rokers er in zitten en om niet ongezellig te zijn komen de nietrokers er ook in zitten... tja dan gaan ze klagen... TJA PECH!!!!!
Haha ja de welstandcommissiequote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:31 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen een stuk minder zuur, een stuk welvarender en gelukkiger zouden zijn. Tegenstanders van deze gedachte kunnen je ongetwijfeld wijzen op fascistische dakkapellen die niet bij het straatbeeld passen waardoor iedereen ongelukkig is ofzo.
Daarom gewoon buiten staan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een rookhok is toch een ongezellig hok van 2x2 meter dat helemaal blauw staat? Zelfs kettingrokers zie ik daar altijd zo snel mogelijk weer uitrennen.
Ja joh, het is allemaal mijn schuld dat jullie in hokjes worden geplaatst.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
jij bent toch voorstander van rookverbod.
daarom staan we buiten worden we in hokjes geplaatst etc..
Natuurlijk. Zonder niet-rokers was er geen probleem.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja joh, het is allemaal mijn schuld dat jullie in hokjes worden geplaatst.
Het lijkt totaal oftopic maar het is onderdeel van die enge controle gedachte die mensen tegenwoordig mensen te moeten hebben. Het begon met dakkapellen en nu is de tumor doorgegroeid naar wat er binnen in je eigendom mag gebeuren. Wil je niet in de rook zitten dan moet je gewoon niet naar een rookcafé gaan. Mensen menen echter het ''recht'' te hebben wat andere mensen in hun pand moeten toestaan. Nog even en we krijgen ook kledingvoorschriften.quote:
Ben je niet zo'n uitgaanstype?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Patio?? Ik kan me geen enkele pub in Ierland voor de geest halen met een patio
Nee, de meeste rokers gaan in de deuropening van de pub staan, om nog te kunnen converseren met degenen die binnen zitten
Ik ben zelf ook nog maar één keer in zo'n hok geweest.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:31 schreef DroogDok het volgende:
[..]
waar staat dat?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:36 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een rookhok is toch een ongezellig hok van 2x2 meter dat helemaal blauw staat? Zelfs kettingrokers zie ik daar altijd zo snel mogelijk weer uitrennen.
Het wordt alleen maar gekker en de behoefte om anderen te controleren en voor te schrijven alleen maar groter. Helaas.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:40 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het lijkt totaal oftopic maar het is onderdeel van die enge controle gedachte die mensen tegenwoordig mensen te moeten hebben. Het begon met dakkapellen en nu is de tumor doorgegroeid naar wat er binnen in je eigendom mag gebeuren. Wil je niet in de rook zitten dan moet je gewoon niet naar een rookcafé gaan. Mensen menen echter het ''recht'' te hebben wat andere mensen in hun pand moeten toestaan. Nog even en we krijgen ook kledingvoorschriften.
Amenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het wordt alleen maar gekker en de behoefte om anderen te controleren en voor te schrijven alleen maar groter. Helaas.
Dat je 6x per week gefrituurde crap eet maakt dan verder niet uit. Al zie ik de bemoeipolitie zich daar ook nog wel voor interesseren.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:45 schreef Zolder het volgende:
Over een tijdje moet je in je eigen huis een speciale rookruimte maken die aan allerlei eisen moet voldoen. Verder mag dan nergens meer gerookt worden.
dit...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:45 schreef Zolder het volgende:
Over een tijdje moet je in je eigen huis een speciale rookruimte maken die aan allerlei eisen moet voldoen. Verder mag dan nergens meer gerookt worden.
http://www.nu.nl/politiek(...)n-wil-vleestaks.htmlquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat je 6x per week gefrituurde crap eet maakt dan verder niet uit. Al zie ik de bemoeipolitie zich daar ook nog wel voor interesseren.
In Denemarken hebben ze de vet taks er ook echt doorheen gekregen. Kunnen we allemaal samen depressief oud worden omdat alles wat we leuk vinden verboden of te duur is geworden. Allemaal met het idee dat ik geen roker/vetzak/dakkapelbouwer/enz ben dus waarom zou ik moeten betalen/last hebben van /rokders/vetzakken/dakkapelbouwers enz... En zo die meerderheid van verbiedtmenschen in stand houden onwetend dat diezelfde houding morgen iets gaat verbieden dat jij leuk vindt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:47 schreef Zolder het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)n-wil-vleestaks.html
So much truth...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:51 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In Denemarken hebben ze de vet taks er ook echt doorheen gekregen. Kunnen we allemaal samen depressief oud worden omdat alles wat we leuk vinden verboden of te duur is geworden. Allemaal met het idee dat ik geen roker/vetzak/dakkapelbouwer/enz ben dus waarom zou ik moeten betalen/last hebben van /rokders/vetzakken/dakkapelbouwers enz... En zo die meerderheid van verbiedtmenschen in stand houden onwetend dat diezelfde houding morgen iets gaat verbieden dat jij leuk vindt.
Om te kotsen.
Ze blijven gewoon doordrammen. Drugsverbod, afbraak democratie en sociale zekerheid....quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:48 schreef Elan het volgende:
Ze hadden dit jaren geleden er toch al doorheen gedramd en waren tot de conclusie gekomen dat het niet werkte?
Hoe is de status op dit moment dan, mag je nu wel of niet roken in de horeca want ik zie overal mensen roken....
Je hoeft maar door België te rijden om het nut van die commissie nog enigszins te snappen.quote:
Het is ook niet dat ze zich daadwerkelijk interesseren voor gezondheidsschade die je onvrijwillig wordt aangedaan. Nee hoor, laten we de tweetakthandel geen strobreed in de weg leggen, ja viertakt kan ook net zo goed, en dat scheelt een hoop fijn stof in de stad, maar dat is maar lastig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat je 6x per week gefrituurde crap eet maakt dan verder niet uit. Al zie ik de bemoeipolitie zich daar ook nog wel voor interesseren.
Binnenkort de niergordel verplicht daar...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je hoeft maar door België te rijden om het nut van die commissie nog enigszins te snappen.
Gaan ze je aanhouden en de kleren uittrekken om te controleren of je daar wel een gordel hebt?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Binnenkort de niergordel verplicht daar...
Dan zou ik rookcafés dus vermijdenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Jas, broek, trui, sjaal etc heb ik geen behoefte aan na een avondje, eerlijk gezegd. Als het even kan, spendeer ik mijn vrije tijd liever ergens waar ik zo min mogelijk last heb van andermans verslaving.
In de het glazen huis of hou heette dat ? Glazen kooi ? Was een vrouw die door bleef roken terwijl ze zwanger was. Op tv. Nooit een politicus over gehoord.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:10 schreef Brum_brum het volgende:
Wat ik trouwens nogal vreemd vind is dat we al jaren bezig zijn met vrijwillige keuzes van volwassenen onderling verbieden maar nog steeds toestaan en betalen voor de verminking van mannelijke baby's en het onderwerp taboe is. Je weet wel kinderen die nog niet zelf kunnen beslissen of ze een ziekenhuis binnenwandelen of niet. Je een gevaarlijke libertariër als je tegen het rookverbod en de achterlijke drugswetten voor volwassenen bent, en tegelijkertijd een fascist als je kinderen die nog geen keuzevrijheid hebben wil beschermen tegen de keuzes van volwassenen die volgens de staat en haar aanhangers schijnbaar nog te stom zijn om vetarm en rookvrij te leven zonder geweer in hun gezicht, totdat die kinderen zelf keuzevrijheid hebben om ledematen af te hakken.
ik stel voor dat jij sgp gaat stemmen, die willen abortus verbiedenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:10 schreef Brum_brum het volgende:
Wat ik trouwens nogal vreemd vind is dat we al jaren bezig zijn met vrijwillige keuzes van volwassenen onderling verbieden maar nog steeds toestaan en betalen voor de verminking van mannelijke baby's en het onderwerp taboe is. Je weet wel kinderen die nog niet zelf kunnen beslissen of ze een ziekenhuis binnenwandelen of niet. Je een gevaarlijke libertariër als je tegen het rookverbod en de achterlijke drugswetten voor volwassenen bent, en tegelijkertijd een fascist als je kinderen die nog geen keuzevrijheid hebben wil beschermen tegen de keuzes van volwassenen die volgens de staat en haar aanhangers schijnbaar nog te stom zijn om vetarm en rookvrij te leven zonder geweer in hun gezicht, totdat die kinderen zelf keuzevrijheid hebben om ledematen af te hakken.
Ik woon in Zaltbommel. In gemeente Zaltbommel in de Bommelerwaard. Je weet niet half wat die Christen fundamentalisten verwoesten na de gemeentelijke herindeling. Alsof we terug gaan naar de jaren 50. Middeleeuwen willen ze liever.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:59 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
ik stel voor dat jij sgp gaat stemmen, die willen abortus verbieden
Het gaat niet om abortus.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:59 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Knap hoe jij besnijdenis gelijkstelt aan abortus. Die duizend cellen voelen nog geen pijn als je ze eruit stofzuigt. Baby's wel als je een stuk vlees amputeert.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:59 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Volwassen mensen die vrijwillig in een café gaan zitten waar gerookt wordt moeten beschermd worden met rookteams terwijl de echt zwakken van de samenleving niet eens een woordje krijgen idd. Ik heb helemaal geen zin in de tabakstoezicht politie die nodig is om een verbod op rokende aanstaande mama's te controleren maar het feit dat de verbodsmensch niet op dit veel gevaarlijkere, duurdere en moreel verwerpelijke gedrag focust geeft wel aan waar het ze echt om gaat. IKKE IKKE IKKEquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
In de het glazen huis of hou heette dat ? Glazen kooi ? Was een vrouw die door bleef roken terwijl ze zwanger was. Op tv. Nooit een politicus over gehoord.
Deze gedachtegang is nogal veel voorkomend in Nederland en ik kan er met mijn kop niet bij. Probeer het eens uit te leggen hoe een algeheel verbod beter is dan dit gekloot.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:47 schreef Purplesparks het volgende:
Pak het dan direct goed aan en verbiedt het volledig, maja dan zouden ze teveel centjes mislopen. En ondertussen ook nog sluikreclame voor het roken uitzenden zogenaamd onder het mom dat ze er op tegen zijn.
Zoals met andere drugs? Ja dat is een groot succes.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:47 schreef Purplesparks het volgende:
Pak het dan direct goed aan en verbiedt het volledig, maja dan zouden ze teveel centjes mislopen. En ondertussen ook nog sluikreclame voor het roken uitzenden zogenaamd onder het mom dat ze er op tegen zijn.
zou me niks verbazen, je mag ook geen meer tabak roken in coffeeshops.. dat is nog wel de meest achterlijke uitwas van dit beleid. een horeca gelegenheid waar mensen speciaal naar toe gaan om te roken, daar mag je niet meer roken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
"Om de mensen die niet roken en de werknemers te beschermen."quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:16 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zou me niks verbazen, je mag ook geen meer tabak roken in coffeeshops.. dat is nog wel de meest achterlijke uitwas van dit beleid. een horeca gelegenheid waar mensen speciaal naar toe gaan om te roken, daar mag je niet meer roken.
ja lol want je gaat ook echt werken of koffie drinken in een coffeeshop als je asma hebt...:)quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:17 schreef Dimens het volgende:
[..]
"Om de mensen die niet roken en de werknemers te beschermen."
In 013 wordt in de zaal volop gerookt hoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:
Ik vind het nog steeds niet passen bij een kroeg. In een restaurant weer wel. Liep een tijdje terug 013 binnen en je rook echt van alles () behalve rook. Het hoort er toch een beetje bij, rook, tabak, bij een concert een lichte wietgeur
.
Jammer dat alles zo ARBO verantwoord en veilig moet tegenwoordig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |