Ah, krijgen we dus weer een leegloop in kroegen, lullig voor de kleine ondernemer.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:17 schreef tong80 het volgende:
Het moet normaal worden dat er nergens in de horeca wordt gerookt
Niet-rokerskroegen blijken geen gat in de markt. Wat vreemdquote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:21 schreef Kowloon het volgende:
Slechte zaak, ondernemers moeten de vrijheid hebben hun eigen business vorm te geven.
Ik vind het zelf wel prettig als er niet gerookt wordt hoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:22 schreef Caland het volgende:
Niet-rokerskroegen blijken geen gat in de markt. Wat vreemd
Ik vind de stank die een volgepakte kroeg met niet-rokers met zich meebrengt eigenlijk een stuk ondraaglijker.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het zelf wel prettig als er niet gerookt wordt hoor.
En de anti-rook fundamentalisten de nieuwe nazi's. Compleet met een NSB kliklijn voor kroegen die zich niet houden aan de befehlen van het reich.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:22 schreef arjan1212 het volgende:
Rokers zijn gewoon de nieuwe paria's van de maatschappij.
dit,quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind de stank die een volgepakte kroeg met niet-rokers met zich meebrengt eigenlijk een stuk ondraaglijker.
Dat principe wordt wel op meer gebieden gehanteerd hoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:25 schreef nikk het volgende:
[..]
En de anti-rook fundamentalisten de nieuwe nazi's. Compleet met een NSB kliklijn voor kroegen die zich niet houden aan de befehlen van het reich.
Elk geurtje ruik je. Ranzig is dat altijd.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:25 schreef leeell het volgende:
[..]
dit,
een oud bruin cafe waar je niet mag roken[ afbeelding ]
quote:
Nooit last van, benieuwd in wat voor paupertenten jij komt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Elk geurtje ruik je. Ranzig is dat altijd.
Dit.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:25 schreef leeell het volgende:
[..]
dit,
een oud bruin cafe waar je niet mag roken[ afbeelding ]
Oja, het gaat inderdaad om de geur.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind de stank die een volgepakte kroeg met niet-rokers met zich meebrengt eigenlijk een stuk ondraaglijker.
Nooit last van eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:24 schreef Caland het volgende:
Als je het hebt over clubs/kroegen waar meer dan 100 man komen heb je er al gauw last van. Zo'n wazige melange van zweet en opgedroogd bier.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:27 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[..]
Nooit last van, benieuwd in wat voor paupertenten jij komt.
Dus dan zeg je (en enkele anderen hier) het volgende: "omdat zweet stinkt, moeten we roken toestaan in de horeca"quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lullig voor de kleinere zaakjes. Kroegen die al populair zijn zullen dat wel blijven, al kregen die de vorige keer ook al te maken met een terugloop in omzet van zo'n 40%. Maar als je het hebt over de kleinere zaakjes waar het toch vaak ons kent ons is en waar je er ontzettend veel van hebt. Over en sluiten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
Dit is echt weer zo'n regel die mensen meer dwars zit dan dat het mensen helpt. Ik ben geen roker, maar ik heb er geen problemen mee als er in een café gerookt wordt. Net zoals heel veel mensen die niet roken en wel naar een café toe gaan.
Whats next, geen alcohol meer in een café omdat de mensen die nuchter willen blijven daar last van hebben?
Wel lief van die rokers inderdaad, dat ze honderden euro's per jaar uitgeven zodat het lekker ruikt in de kroeg.quote:
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:40 schreef mstx het volgende:
[..]
Wel lief van die rokers inderdaad, dat ze honderden euro's per jaar uitgeven zodat het lekker ruikt in de kroeg.
Ik dacht dat Rutte had gezegd dat hij de bakker niet wilde vertellen hoeveel broodjes die moest bakken, maar nu hebben we dus een kabinet dat niet alleen de ondernemer wil vertellen hoe die zijn klanten moeten bedienen, maar ook nog gaat vertellen welke sociale norm de burgers moeten hebben?quote:'We doen wat we kunnen met controles, waarschuwingen en boetes maar de financiële middelen voor handhaving blijven beperkt, zeker in deze tijden. Uiteindelijk moeten wij met elkaar naar een stevigere sociale norm toe. Het moet normaal worden dat er nergens in de horeca wordt gerookt.'
Exact. Het zijn vooral de kleine kroegen die last hebben van zo'n maatregel. Die hebben ook geen ruimte voor een rokersruimte. En zelfs wanneer deze er wel is, gaat het ten koste van de gezelligheid. En dat is nu net hét sellingpoint van dit soort kleine kroegen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lullig voor de kleinere zaakjes. Kroegen die al populair zijn zullen dat wel blijven, al kregen die de vorige keer ook al te maken met een terugloop in omzet van zo'n 40%. Maar als je het hebt over de kleinere zaakjes waar het toch vaak ons kent ons is en waar je er ontzettend veel van hebt. Over en sluiten.
Dat is overigens met heel veel regelgeving het geval. Een grote organisatie kan gewoon een mensen zetten op het naleven van die regelgeving, voor een kleine organisatie is dat vaak een stuk lastiger. Daarom zou ik het ook goed vinden als de kritiek op het rookverbod breder getrokken wordt naar kritiek op de vele regels waar ondernemers aan moeten voldoen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Exact. Het zijn vooral de kleine kroegen die last hebben van zo'n maatregel.
Dus dan zeg je (en enkele anderen hier) het volgende: "omdat ik persoonlijk niet in de rook wil staan mag een eigenaar van een zaak niet zelf bepalen of er gerookt mag worden". Dat is een drogreden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:35 schreef zoem het volgende:
[..]
Dus dan zeg je (en enkele anderen hier) het volgende: "omdat zweet stinkt, moeten we roken toestaan in de horeca"
Dat is een drogreden.
Precies.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
Dit is echt weer zo'n regel die mensen meer dwars zit dan dat het mensen helpt. Ik ben geen roker, maar ik heb er geen problemen mee als er in een café gerookt wordt. Net zoals heel veel mensen die niet roken en wel naar een café toe gaan.
Whats next, geen alcohol meer in een café omdat de mensen die nuchter willen blijven daar last van hebben?
Het zijn dan ook vooral mensen die incapabel zijn in het vinden van een cafe met gezelschap naar hun zin die zeuren dat de overheid moet ingrijpen zodat ze dat wel krijgen. Het is van een stuitend egoisme.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:01 schreef ems. het volgende:
Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat mensen 'uitgaan' naar iets waar ze het niet naar hun zin hebben.
Ja dat is ook echt precies hetzelfdequote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
Antirook nazi's geloven niet in redelijkheid maar zijn verblind door hun fundamentalisme.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:30 schreef Dimens het volgende:
Waarom laten ze dit sowieso niet over aan cafetaria. Plaats gewoon een bord / stikker bij de ingang met een sigaret met een streep of zonder een streep. Onder de stikker "Onder de 18 geen sterke drank" of zo.
Zorg gewoon dat café's waar je wel mag roken aan bepaalde normen voldoen zoals een afzuigkap, brandveiligheid etc.. Wat is dan nog het probleem?
Je impliceert dat ik de mening, die je hier 'citeert', toegedaan ben, terwijl dat nergens in mijn reactie staat. Ik doe alleen een constatering. Jij maakt nu zelf een fout (stromanredenatie)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Dus dan zeg je (en enkele anderen hier) het volgende: "omdat ik persoonlijk niet in de rook wil staan mag een eigenaar van een zaak niet zelf bepalen of er gerookt mag worden". Dat is een drogreden.
Natuurlijk, maar wat je wel ziet is als dat iemand uit de groep rookt men er toch voor kiest om naar een gelegenheid te gaan waar dat is toegestaan/gedoogd.quote:Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat mensen 'uitgaan' naar iets waar ze het niet naar hun zin hebben.
Hellendvlakredenatiequote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:33 schreef Dimens het volgende:
Dit en al die andere graaiersquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laten ze eerst maar eens wat bankiers een steviger sociale norm opdringen.
De groep caférokers is waarschijnlijk groter dan de groep mensen die koste wat kost in een rookvrij café willen zitten. Dus dan is een rookvrij café financieel niet aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:30 schreef Dimens het volgende:
Waarom laten ze dit sowieso niet over aan cafetaria. Plaats gewoon een bord / stikker bij de ingang met een sigaret met een streep of zonder een streep. Onder de stikker "Onder de 18 geen sterke drank" of zo.
Zorg gewoon dat café's waar je wel mag roken aan bepaalde normen voldoen zoals een afzuigkap, brandveiligheid etc.. Wat is dan nog het probleem?
Ik heb last van dronken mensen. Sommige dronken mensen slaan je een blauw oog, is ook niet goed voor de gezondheid.quote:
Ja. Je gaat harder dood van mee-drinken dan van mee-roken.quote:
Dan zou ik dus niet meer in de horeca mogen komen terwijl ik het geen probleem vind dat mensen in een café roken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het lijkt me het beste, om verdere escalatie te voorkomen, om niet-rokers geheel uit de horeca te verbannen.
Vergeet je koffie niet, dat kan ook zo stinken. Of iemand die shoarma heeft gegeten. Hmm, zullen we dat ook verbannen?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:37 schreef Dimens het volgende:
En dan die lucht die uit de mond komt van mensen die bier drinken. WAL-GE-LIJK.
Dus eigenlijk zijn we het aangenamer aan het maken voor een klein groepje mensen in het nadeel van het merendeel van de mensen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:35 schreef zoem het volgende:
De groep caférokers is waarschijnlijk groter dan de groep mensen die koste wat kost in een rookvrij café willen zitten. Dus dan is een rookvrij café financieel niet aantrekkelijk.
Ja, sorry. De goeden moeten altijd onder de kwaden lijden he.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:40 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan zou ik dus niet meer in de horeca mogen komen terwijl ik het geen probleem vind dat mensen in een café roken.
Dat is dan jammer voor je. Je bent slachtoffer geworden van de anti-rook fascisten. Weet je ook eens hoe dat is.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:40 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan zou ik dus niet meer in de horeca mogen komen terwijl ik het geen probleem vind dat mensen in een café roken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |