Aah nee maar als je beide jongens scherp wilt hebben ligt het aan het diafragma (+ brandpuntafstand). Waar ik het over had waren de waterdruppels die je niet scherp vond, dit ligt aan de sluitertijd.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik wil hier wel even op reageren nog. M'n diafragma stond zo goed als helemaal open. Het is dus niet raar dat de jongste onscherp is omdat de focus nu lag bij de oudste. Wat dat betreft denk ik wel dat de oplossing is om m'n diafragma dicht te draaien. Maar zoals ik zei: dan zit ik met het licht. Dat hebt je amper in een binnen zwembad.
Ja! Maar als ik dus m'n diafragma dicht draai, dan heb ik de kinderen wel scherp maar dan zie je niet eens dat ze water naar elkaar spugen. In elk geval niet mooi.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:06 schreef Susteren het volgende:
[..]
Aah nee maar als je beide jongens scherp wilt hebben ligt het aan het diafragma (+ brandpuntafstand). Waar ik het over had waren de waterdruppels die je niet scherp vond, dit ligt aan de sluitertijd.
dan moet je enorm in je iso omhoog en dat wordt, afhankelijk van de camera, snel niet mooi.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja! Maar als ik dus m'n diafragma dicht draai, dan heb ik de kinderen wel scherp maar dan zie je niet eens dat ze water naar elkaar spugen. In elk geval niet mooi.
Is het gewoon een kwestie van of of. Is het gewoon niet mogelijk om en de kinderen scherp te hebben en de druppels? Met weinig licht?
ISO 1600 is bij de meeste moderne camera's nog goed te doen, het bang zijn voor ISO ruis vind ik persoonlijk ook vrij onzinnig. Een beetje ruis voegt juist vaak wat sfeer toe bij een foto (vooral bij zwart wit, hier is zelfs iso 6400 en hoger nog mooi).quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:10 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dan moet je enorm in je iso omhoog en dat wordt, afhankelijk van de camera, snel niet mooi.
Kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
ISO 1600 is bij de meeste moderne camera's nog goed te doen, het bang zijn voor ISO ruis vind ik persoonlijk ook vrij onzinnig. Een beetje ruis voegt juist vaak wat sfeer toe bij een foto (vooral bij zwart wit, hier is zelfs iso 6400 en hoger nog mooi).
Wat gebruik jij dan als max iso meestal?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:16 schreef mentalpower het volgende:
hoewel goede camera's best hoger in iso kunnen probeer ik het altijd te vermijden.
dus iso is het allerlaatste wat bij mij omhoog gaat.
Mwa, trekt je camera het, dan omhoog die handel. Zo heb ik heel mooie foto's gemaakt bij serious request 2 jaar geleden met een vrij hoge iso. Het moet gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:16 schreef mentalpower het volgende:
hoewel goede camera's best hoger in iso kunnen probeer ik het altijd te vermijden.
dus iso is het allerlaatste wat bij mij omhoog gaat.
Dude wat voor camera heb je?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:18 schreef mentalpower het volgende:
200 max tenzij ik echt niet anders kan zit ik nog wel eens op 400 maar das al vrij extreem.
Ik vind het altijd iets sfeervols, iets ouderwets hebben (iets oldskool achtigs, niet zo strak en clean)quote:
Max 200quote:
Alsjeblieft zeg, je kunt minstens naar de 800 zonder ruis of weetikhetwatquote:
Dit is éckte ruis of PS ruis?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:19 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik vind het altijd iets sfeervols, iets ouderwets hebben (iets oldskool achtigs, niet zo strak en clean)![]()
[ afbeelding ]
Zonder deze op high iso geschoten te hebben zou hij vrij saai en strak zijn.
ow ik kan nog veel hoger als het moet en dat zijn prima foto's.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, je kunt minstens naar de 800 zonder ruis of weetikhetwat
Je moet wel dingen proberen he
Geen idee, is niet van mijquote:
Ik gooi liever m'n iso omhoog dan dat ik flits, dus gewoon doen hoor.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:24 schreef mentalpower het volgende:
[..]
ow ik kan nog veel hoger als het moet en dat zijn prima foto's.
alleen ik verkies ervoor om pas mijn iso omhoog te draaien als ik alle opties gehad heb, en dus wel moet.
als ik een betaalde klus moet doen waar gewoon te weinig licht is draai ik hem ook gewoon omhoog.
want dan heb ik geen keuze, is puur een persoonlijke instelling meer niet
Hier d40x, net even snel geschoten. 1600 kan nog zonder ruis, maar dan heb ik wel ruisonderdrukking aan staan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, je kunt minstens naar de 800 zonder ruis of weetikhetwat
Je moet wel dingen proberen he
Ja zo gaat dat soms he... Ik heb ook wel ns prachtplaatjes gemist doordat ik nét niet snel genoeg was met mn instellingen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:29 schreef Ticootje het volgende:
Maar goed de betreffende foto, daar had ik dus gewoon m'n iso omhoog moeten draaien en m'n diafragma dicht en tegen de tijd dat ik daarmee klaar was waren m'n meiden alweer wat anders aan het doenkinderen.
De baby is makkelijker. Die rent nog niet weg.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja zo gaat dat soms he... Ik heb ook wel ns prachtplaatjes gemist doordat ik nét niet snel genoeg was met mn instellingen.
Indien mogelijk prob eer ik eerst uit, klooien met instellingen en resultaat bekijken, en dan maar afwachten tot die ene foto
Ik vind van niet, photoshop alleen is prima, ik red het er al járen meequote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De baby is makkelijker. Die rent nog niet weg.
Ik had nog een vraagje over bewerken. Heb je lightroom EN Photoshop samen nodig? Vullen de pakketten elkaar echt aan en kan het ene echt niets wat het andere wel kan. Of zou je het ook prima met 1 van de pakketten af kunnen en zo ja, welke zou je dan nemen?
Ik heb wel eens wat foto's die qua belichting niet goed zijn. Vaak overbelicht. Kun je dat überhaupt wegkrijgen?quote:
In raw prima, als je enkel jpegs hebt wordt het al wat moeilijker.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens wat foto's die qua belichting niet goed zijn. Vaak overbelicht. Kun je dat überhaupt wegkrijgen?
Ja met raw wel. Niet alles maar wel genoeg. Maar eigenlijk vullen de pakketten elkaar aan. De basis kan je met beide. Het is wat je zelf het fijnste vind.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens wat foto's die qua belichting niet goed zijn. Vaak overbelicht. Kun je dat überhaupt wegkrijgen?
Scheelt veel als je op het goede punt in je compositie focust, als je elke keer op het donkerste deel van je compositie focust (bijv. een bosje) pakt hij die sluitertijd, terwijl die sluitertijd misschien te langzaam is voor de andere elementen in je compositie. 'K probeer altijd een middenweg te vinden, klein beetje te licht of te donker is makkelijk te corrigeren, maar eenmaal fel uitgebeten is er niks aan te doen, dicht geslipte schaduwen zijn makkelijker te corrigeren dan uitgebeten luchten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb beiden, en gebruik voor de bulk eigenlijk alleen Lightroom. Heel soms pak ik Photoshop erbij, omdat:quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De baby is makkelijker. Die rent nog niet weg.
Ik had nog een vraagje over bewerken. Heb je lightroom EN Photoshop samen nodig? Vullen de pakketten elkaar echt aan en kan het ene echt niets wat het andere wel kan. Of zou je het ook prima met 1 van de pakketten af kunnen en zo ja, welke zou je dan nemen?
inderdaad, gelukkig lijkt het of zijn 70-300 beter is dan zijn kitlens.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:00 schreef kanovinnie het volgende:
Dat kan ja. Ik weet niet welke 70-300 je hebt maar de zijn over het algemeen ook niet supergoed.
Ik gebruik de mijne er ook weleens voorquote:Op woensdag 29 mei 2013 09:39 schreef Ticootje het volgende:
Onscherp heb ik alleen last van als of de sluitertijd te lang is, en /of het kind niet stil zit. 70-300 is toch meer een zoomlens? Volgens mij zijn die niet ideaal voor portetten.. (Volgens mij he!)
Ja ik gebruik mijn 55-200 lens ook wel, zeker als ik niet wil dat de meiden er geposeerd op staan, en ze me niet mogen zien dat ik een foto maak... Ze zijn me al zo zat dat ze allebei wegrennen als ik met de camera aankom.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik gebruik de mijne er ook weleens voor![]()
Maar helemaal ideaal is het idd niet.
Omstandigheden en lens maken denk ik ook nog wel een groot verschil (ik haak in op je "scherpe waterdruppels"). Hier eentje buiten gemaakt, met een f 2.8, dus kortere sluitertijd mogelijk. Met mijn kitlenzen krijg ik dit niet voor elkaar.quote:[ afbeelding ]
Hierbij wil ik graag weten wat ik moet veranderen om deze foto wel te laten lukken. Waterdruppels scherper, en het hele tafereel erop dus.. Nu is de jongste onscherp, want ik had mn diafragma tever open. Het was een binnen zwembad, en dus vrij weinig licht toch. Dan moet ik toch mn diaframa een stuk dichtdraaien om meer scherpte te krijgen, maar dan heb ik ook meer licht nodig, maar om de waterdruppels er scherp op te krijgen heb ik juist een hele korte sluitertijd nodig...
Tips zijn welkom.
Dit is een buitenfoto. Daar heb je natuurlijk veel meer licht, dus is het heel goed mogelijk dat die foto gemaakt is met én een hele korte sluitertijd én een geknepen diafragma.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:35 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Omstandigheden en lens maken denk ik ook nog wel een groot verschil (ik haak in op je "scherpe waterdruppels"). Hier eentje buiten gemaakt, met een f 2.8, dus kortere sluitertijd mogelijk. Met mijn kitlenzen krijg ik dit niet voor elkaar.
[ link | afbeelding ]
-edit- ik snap er niks van: ik snijd de foto even bij in photobucket, bewaar 'm daar ook, en toch blijft fok de oude foto laten zien
De volgende keer ga ik het diafragma wel meer knijpen om het kind achter de druppels ook scherp te krijgen overigens.
Ja, dat bedoel ikquote:Op woensdag 29 mei 2013 19:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dit is een buitenfoto. Daar heb je natuurlijk veel meer licht, dus is het heel goed mogelijk dat die foto gemaakt is met én een hele korte sluitertijd én een geknepen diafragma.
Dat was ook zo, heel dreigend.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:55 schreef Puala het volgende:
Ik vind het jammer dat de lucht dezelfde tint lijkt te hebben als de kerk
2 dingen:quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:53 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik
Deze, wat vinden jullie, is-ie te veel een "snapshot"? Onbewerkt. Er hangt een flinke regenbui boven de kerk:
[ link | afbeelding ]
Bij je eerste foto is het jammer dat dat waar het om gaat (je 6-hoek er niet helemaal goed op staat.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:04 schreef zwarteweduwe het volgende:
Nog even twee.
Toen ik heel blij met mijn lens was: uit de hand foto's nemen van de binnenkant van de koepel van de dom.
De eerste is niet bijzonder mooi, maar vooral om aan te geven wat de kitlens er van bakte (en hoe hoog het was):
[ link | afbeelding ]
En hier had ik de 2.8 erop geschroefd:
[ link | afbeelding ]
Super he, zulke details?
JA vet. Zoiets dus.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:35 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Omstandigheden en lens maken denk ik ook nog wel een groot verschil (ik haak in op je "scherpe waterdruppels"). Hier eentje buiten gemaakt, met een f 2.8, dus kortere sluitertijd mogelijk. Met mijn kitlenzen krijg ik dit niet voor elkaar.
[ link | afbeelding ]
-edit- ik snap er niks van: ik snijd de foto even bij in photobucket, bewaar 'm daar ook, en toch blijft fok de oude foto laten zien
De volgende keer ga ik het diafragma wel meer knijpen om het kind achter de druppels ook scherp te krijgen overigens.
Super! Zo moet-ie!quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:06 schreef Puala het volgende:
Ik hoop dat je het waardeert, maar dit kan het ook zijn;
[ afbeelding ]
Ik heb je belichting wat aangepast (minder gelig) en wat meer contrast toegevoegd
Bummer!!!quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:10 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat binnen bijna niet, tenminste niet met consumentenlenzen...
Nou ja, ik bedoel lenzen die voor gewone mensen nog een beetje betaalbaar zijn. Als je ziet dat mijn f 2.8, 70-200 al ¤ 650 kostte, dan wil ik niet weten wat nóg lichtgevoeliger lenzen kosten....quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bummer!!!
Wat voor lens moet ik dan aan denken? Nikkor lenzen kan ik toch allemaal zo beetje op m'n d40 draaien?
Ik denk eerder dat er een ideale situatie gecreerd word en niet zo zeer de lenzen. Met licht/reflectie schermen zorg je dat de druppels goed belicht zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bummer!!!
Wat voor lens moet ik dan aan denken? Nikkor lenzen kan ik toch allemaal zo beetje op m'n d40 draaien?
Ik wilde net aan mijn laatste post toevoegen dat ik ook niet precies weet waar ik het over heb, en dat is zo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat er een ideale situatie gecreerd word en niet zo zeer de lenzen. Met licht/reflectie schermen zorg je dat de druppels goed belicht zijn.
Ik ga ook zeker nog de 35mm 1.8 kopen. Veel lichtinval enzo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat er een ideale situatie gecreerd word en niet zo zeer de lenzen. Met licht/reflectie schermen zorg je dat de druppels goed belicht zijn.
Ik denk dat je van de zomer buiten prima een goeie poging kan wagen met jouw lens
Als je m helemaal opendraait?quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb ook de 35 mm. Erg blij mee. Wel erg moeten wennen aan de scherpte diepte.
Was het een bewuste keuze om tegen de zon in te fotograferen?quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:31 schreef zwarteweduwe het volgende:
Nog eentje. Tegen de zon in, na een regenbui. Chianti in wording:
[ link | afbeelding ]
Ja maar kun je wel mooi mee spelen enzo.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je m helemaal opendraait?
Dat had ik al bij deze nieuwe lens. Ik ben er echt zo blij mee. Net ook 3 goede foto's gemaakt van de baby die in het licht keek (buiten). Morgen even kijken hoe ze er groot uitzien.
Het kan binnen bijna niet, period. Je kan wel een hele lichtsterke lens hebben met het diafragma helemaal open zodat de sluitertijd mooi snel is, maar dan zit je weer met een te kleine scherptediepte. Ze wil immers én de druppels scherp hebben én het kind. ISO verhogen zou nog kunnen, of anders een goeie flitser gebruiken. Maar makkelijk is het niet, nee, en goedkoop gaat het ook niet worden ben ik bang..quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:10 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat binnen bijna niet, tenminste niet met consumentenlenzen...
Ik vind de eerste tofquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:01 schreef Baran09 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Niet helemaal volgens de rule of thirds, maar ik vond 'm toch wel mooi geworden...
[ afbeelding ]
En deze heb ik afgelopen weekend genomen. Beetje gespeeld met de functies van mijn nieuwe camera (Nikon D5100), dit is selective colors.
[ afbeelding ]
1e is heel vet, zou zelf iets croppen en naar rechtsquote:Op woensdag 29 mei 2013 22:01 schreef Baran09 het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Niet helemaal volgens de rule of thirds, maar ik vond 'm toch wel mooi geworden...
[ afbeelding ]
En deze heb ik afgelopen weekend genomen. Beetje gespeeld met de functies van mijn nieuwe camera (Nikon D5100), dit is selective colors.
[ afbeelding ]
Goed zoeken, tamron 17-50 f/2.8 voor rond de 200 en nikkor 80-200 f/2.8 voor rond de 300, zijn fotografen die liever de oldskool 80-200 gebruiken ipv de dure 70-200quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:13 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoel lenzen die voor gewone mensen nog een beetje betaalbaar zijn. Als je ziet dat mijn f 2.8, 70-200 al ¤ 650 kostte, dan wil ik niet weten wat nóg lichtgevoeliger lenzen kosten....
Persoonlijk had ik wat meer teruggestapt om meer ruimte rond de hond te creeren, en de focus direct op de kop van het prachtbeest gelegd. De ogen vallen nu donker weg. Wellicht de volgende keer iets meer vanuit de schouderrichting gepakt. (dus iets meer vauit de rechterkant geschoten)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:40 schreef DrD00m het volgende:
Wat had ik hier allemaal beter kunnen doen?
[ afbeelding ]
Geschoten met 18-55mm lens op 26mm, 1/100, F11 en ISO100
Bewust, bewust, nou ja, de weg kwam er langs, en hier stonden die wijnranken zo mooi in het gelid, nog nadampend van een regenbui. Maar ja, dat komt niet zo over, ben ik met je eens.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:47 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Was het een bewuste keuze om tegen de zon in te fotograferen?
Vaak worden dit sort foto's mooier als je de zon in je rug hodut, of iig schuin achter je
Ik vond je foto erg apart. Wat een rommeltje!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:41 schreef Iwanius het volgende:
Wauw, schijnbaar is mijn laatste foto zo perfect dat deze geen enkel commentaar behoeft...![]()
Ik ben het met zwarteweduwe eens, het doet erg rommelig aan. Rechts die zwarte vlek en links het lampje vind ik erg afleiden. Ik vind het onderwerp an sich dan wel weer apart (in positieve zin).quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:41 schreef Iwanius het volgende:
Wauw, schijnbaar is mijn laatste foto zo perfect dat deze geen enkel commentaar behoeft...![]()
Ging het je om de eekhoorn in de boom?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:37 schreef ShevaJB het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n beetje de eerste foto die ik gemaakt heb met m'n "nieuwe" tweedehands Canon 550D. Hebben jullie tips om wellicht één en ander bij te schaven?
Ja inderdaad haha. Ik ga er wel even mee aan de slag.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:53 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ging het je om de eekhoorn in de boom?Zo ja: croppen!
BEetje de highlights omlaag, schaduwen wat oplichten; Levendigheid en verzadiging iets omhoog.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:37 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Uit het archief van een oude vakantiereis en geschoten met een deze pocketcamera.
Schiet maar los.
Iets meer bewust van lichtinval wellicht? Goed om te horen in elk geval. En laten zien hier, die platen!quote:Op zondag 2 juni 2013 23:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Afgelopen weekend regio weekend gehad van scouting. En de kleuren gaan nu echt al veel beter! Geen idee wat ik anders doe maar het werkt iig!
Dan moet ik eerst andere foto's maken want op die foto's staan scouting kinderen. En ik vind dat ik het niet kan maken die zo op fok te smijten.quote:Op maandag 3 juni 2013 09:45 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Iets meer bewust van lichtinval wellicht? Goed om te horen in elk geval. En laten zien hier, die platen!
Ik doelde ook niet op specifiek *die* foto'squote:Op maandag 3 juni 2013 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan moet ik eerst andere foto's maken want op die foto's staan scouting kinderen. En ik vind dat ik het niet kan maken die zo op fok te smijten.
Ik ga zo'n afstandsbediening kopen trouwens.
Niet die van Nikon iig. Want die vind ik te duur voor die paar keer per jaar dat ik hem nodig heb.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:29 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op specifiek *die* foto'sMeer op de "verbeterslag" in je werk.
Oh en voor de afstandsbedieningen: Kijk eens op dealextreme. Je krijgt daar namaak remotes voor een paar centen die prima werken. "Ik hebbumzelfook"
http://dx.com/p/jianisi-digital-slr-remote-for-nikon-camera-5455quote:Op maandag 3 juni 2013 11:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Niet die van Nikon iig. Want die vind ik te duur voor die paar keer per jaar dat ik hem nodig heb.
En ik heb nog geen ander werk want vorige week lukte het nog niet en deze week ineens wel![]()
Misschien van de week eens foto's van loebes maken.
Vriend van me heeft trouwens dezelfde camera als ik. Maar nu zie ik zijn foto's maar zelden. Maar als hij de mijne gebruikt heeft als die van hem bijvoorbeeld in de auto ligt zijn zijn foto's zo goed als allemaal onscherp, verkeerd gefocust enzulks. Vraag me toch af wat hij uitvreet met dat ding.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:53 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ging het je om de eekhoorn in de boom?Zo ja: croppen!
Nee maar deze is dan ook niet van Nikon zelf. Die zijn namelijk wel aan de prijs.quote:Op maandag 3 juni 2013 11:54 schreef Merlijn het volgende:
[..]
http://dx.com/p/jianisi-digital-slr-remote-for-nikon-camera-5455
4 dollar? Veel ?
Logisch. Maar de namaak werken ook prima ...quote:Op maandag 3 juni 2013 12:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee maar deze is dan ook niet van Nikon zelf. Die zijn namelijk wel aan de prijs.
stimmt! Heb er zelf 1 van canon via DX, (5 dollar geloof ik).quote:Op maandag 3 juni 2013 13:50 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Logisch. Maar de namaak werken ook prima ...
Ik zei al meteen dat ik er geen van Nikon zelf wilde... Weet niet zo goed waar je vandaan haalt dat ik dat wel wil...quote:Op maandag 3 juni 2013 13:50 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Logisch. Maar de namaak werken ook prima ...
Beweer ik nergens. Ik wil alleen aangeven dat een namaak ook prima werkt en dat die stukken goedkoper zijn dan de merkdingenquote:Op maandag 3 juni 2013 17:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zei al meteen dat ik er geen van Nikon zelf wilde... Weet niet zo goed waar je vandaan haalt dat ik dat wel wil...
Ja dat weet ik daarom zei ik al dat ik er geen van Nikon zelf wilde.quote:Op maandag 3 juni 2013 22:46 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Beweer ik nergens. Ik wil alleen aangeven dat een namaak ook prima werkt en dat die stukken goedkoper zijn dan de merkdingen
Waarom wil je nou per sé zo'n ding van Nikon? Die Ebaydingen werken prima, eigenwijsje!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja dat weet ik daarom zei ik al dat ik er geen van Nikon zelf wilde.
Lees nou eens goed er staat... GEENquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom wil je nou per sé zo'n ding van Nikon? Die Ebaydingen werken prima, eigenwijsje!
Haal die banaan eens uit je ogenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom wil je nou per sé zo'n ding van Nikon? Die Ebaydingen werken prima, eigenwijsje!
Nou ja, als jij écht 10x zo veel wil betalen omdat er Nikon op staat moet je het zelf maar weten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lees nou eens goed er staat... GEEN
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |