Thanks! Het scheelde ergens in ronde 8-9 niet zoveel hoor of ik moest eraf, het ging in het begin al erg hard. Gelukkig ging het tempo net weer wat omlaag toen ik eraf begon te pieren, en daarna ging het beter.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:30 schreef SuperWeber het volgende:
Btw, respect voor Grippert, eerste koers direct uitrijden is goed bazenwerk
Da's ook zoiets in wedstrijden. Altijd aan blijven klampen, want de rest wordt ook moe.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Thanks! Het scheelde ergens in ronde 8-9 niet zoveel hoor of ik moest eraf, het ging in het begin al erg hard. Gelukkig ging het tempo net weer wat omlaag toen ik eraf begon te pieren, en daarna ging het beter.
Niet per definitie. Het signaal wordt bij een vaste waarde afgegeven. Onafhankelijk van inspanning. (wel heel zwart/wit, maar laten we het duidelijk houden). Als de tijd tussen signaal en tekort korter is dan de tijd nodig om vocht toe te dienen en op te nemen krijg je verschijnselen van uitdroging. Met inspanning 'loop je harder leeg'.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:14 schreef SuperWeber het volgende:
Hehe, dit had ik wel een beetje verwacht
Uiteraard is het niet zo dat je helemaal niet moet drinken, je moet drinken wanneer je lichaam daarom vraagt. Dus als je 's avonds met koppijn in je nest ligt heb je waarschijnlijk de signalen behoorlijk genegeerd...
Systeem werkt perfect. Zodra je tegen een vochttekort aanzit wordt je eerste doel het verzorgen van drinken. Maar dat signaal is niet bedoeld als 'je hoeft pas te drinken als het echt nodig is'. Vrijwel alle zoogdieren<- aanname, ik weet het zeker van aapachtigen, zullen bij het voordoen van de mogelijkheid hun vochtniveau boven het 'dorst'-peil houden. Als je je adem inhoudt krijg je door een teveel aan CO2 een ademreflex. Ook een seintje. Wacht jij iedere keer tot je die reflex krijgt?quote:Om er dan even een wetenschappelijk tintje aan te geven: Waarom zou het menselijk lichaam over een waardeloos mechanisme om dehydratatie te signaleren beschikken? Dit is evolutionair gezien ontzettend onlogisch en misschien wel onmogelijk.
De sigaretten stonden op tafel, asbest was degelijk goedkoop spul, etc. Met de tijd krijgen we eer inzicht. Zo zullen we nu dingen doen die later ook onderuitgeschoffeld worden. Dat heet vooruitgang. Geen reden om alle innovatie direct af te keuren.quote:Daarnaast werd het drinken in de jaren 70 tijdens een marathon zelfs afgeraden (ondenkbaar nu), men dacht zelfs dat dit een negatief effect zou hebben op de prestatie.
Het hele sportdrankenverhaal heb ik geen weet van, en zal me niets verbazen als enig selectief onderzoek verricht is door grote fabrikanten met het oog op verkoopcijfers. Ik houd me dan altijd maar vast aan "als het echt compleet onzin was, kocht niemand het meer op den duur".quote:Er is een heleboel onderzoek gedaan naar de effecten van sportdranken op prestaties, maar een groot deel daarvan is gefinancierd door de producenten van sportdranken (en die publiceren natuurlijk alleen de positieve resultaten). Er valt behoorlijk wat te zeggen over deze publicaties en voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden is het vooral belangrijk om te drinken wanneer je dorst hebt, dus als iemand 1 bidon per uur nodig heeft en een ander een halve, dan zou dat prima kunnen. er is volgens mij ook geen enkel dier welke drinkt (bv. tijdens de jacht) voordat hij dorst heeft...
Leesvoer: (ondanks dat ik ook deze publicatie eigenlijk niet écht goed vind)
http://www.bmj.com/content/345/bmj.e4737
Dan laat ik de eventueel benodigde koolhydraten even buiten beschouwing
zelfs hoogte verschillen jaquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:02 schreef MarcoD het volgende:
meest trieste segment ooit:
http://app.strava.com/segments/2348245
quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:02 schreef MarcoD het volgende:
meest trieste segment ooit:
http://app.strava.com/segments/2348245
Als jij 10x gereden hebt kan je gewoon met de A's mee. Goed werk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:49 schreef Gripper het volgende:
Ik heb het overleefd hoor! En het was leuk. Meedoen was nog wel even spannend: van ouwe baas achter de inschrijftafel mocht het niet, alleen in het weekend. Een andere vroeg of ik kon doorrijden en of ik vaker in een groep reed, en vond het wel best. Dus nummer 22 op m'n rug, en gaan. Hele tijd in de groep kunnen rijden, kon ook soms wel wat naar voren komen. In bochten verlies ik nog wel een plaatsje of 4-5 soms.
Weinig ontsnappingen vandaag, vlak voor het einde brak het in 2 groepen van 30 man, en ik kon met de eerste mee. In die groep zaten vooral a's en nog maar een paar b's. In de sprint kon ik niks doen, maar ik denk dat ik bij een wedstrijdje met alleen b amateurs goed mee kan komen.
Ergo: koersen is leuk en helemaal niet eng, dus ik ga lid worden bij het stadion!
Oh ja, de rit zelf: uurtje koers, 42,5 gemiddeld en kruissnelheid 45-50 ongeveer. Zat in het begin gierend hoog met m'n HR, rond de 190. Vast ook de spanningZakte na een tijdje wel, kon in de groep met hartslagen rond de 175 rijden. Toch nog goeie D2 training Patroon!!
https://www.strava.com/activities/51957282
Dat kon 'ie nu dus in feite ook alquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als jij 10x gereden hebt kan je gewoon met de A's mee. Goed werk.
Exactly my thought, daarom schreef ik in de laatste post v/h vorige topic ook bij dat ik het koolhydraten verhaal (welke je in een uur koers in principe niet nodig zou moeten hebben) even buiten beschouwing laat...quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:45 schreef No-P het volgende:
Netjes Grip
Ken het artikel en ook de aflevering op de bbc gezien die een week erna op was. Die Noakes uit het artikel heeft de hardloopbijbel geschreven.
Drinken als je pas dorst hebt kan zoals in het artikel staat prima. Maar niet altijd is er dan tijd of ruimte voor lijkt me bij zo'n koers. Ook het heeft voor mij een extra functie: makkelijk energie binnen krijgen bij wedstrijden langer dan een uur en zware trainingen.
Om ellenlange discussies te vermijden, houd ik het verder op een verschil van inzicht...quote:
Hij zat in de finale in de eerste groep van 30 man, dus kon hij wel mee. Weliswaar niets maken in de sprint, maar je kunt niet alles hebben in je eerste wedstrijd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja alleen kon hij nog niet mee in de finale maar dat komt vanzelf wel.
Ik las het pas later inderdaad.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:26 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Exactly my thought, daarom schreef ik in de laatste post v/h vorige topic ook bij dat ik het koolhydraten verhaal (welke je in een uur koers in principe niet nodig zou moeten hebben) even buiten beschouwing laat...
[..]
Om ellenlange discussies te vermijden, houd ik het verder op een verschil van inzicht...
Waar verder helemaal niets mis mee is...
Je mag me altijd corrigeren. Zou toch zonde van al die jaren studeren zijn als ik fysiologie nog steeds niet begreep.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:26 schreef SuperWeber het volgende:
Om ellenlange discussies te vermijden, houd ik het verder op een verschil van inzicht...
Waar verder helemaal niets mis mee is...
Goulet ED Effects of exercise-induced dehydration on time-trial exercise performance: aquote:Op donderdag 2 mei 2013 23:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Je mag me altijd corrigeren. Zou toch zonde van al die jaren studeren zijn als ik fysiologie nog steeds niet begreep.
quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:16 schreef No-P het volgende:
[..]
Goulet ED Effects of exercise-induced dehydration on time-trial exercise performance: a
meta-analysis. Br J Sports Med 2011;45:1149-56
Dorst is beste graadmeter om te drinken.
Verhelderend artikel. Jammer dat je alleen het abstract gratis kan bekijken?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:16 schreef No-P het volgende:
[..]
Goulet ED Effects of exercise-induced dehydration on time-trial exercise performance: a
meta-analysis. Br J Sports Med 2011;45:1149-56
Dorst is beste graadmeter om te drinken.
zo lang je niet verder gaat als argeles sur mer zal je langs de kust weinig klimmen , maar moet wel zeggen dat ik juist het laaste stukje richting spanje collioure tot cebere een heel mooi stukje vind.quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Lijkt me ook leuk, Mischien eerst een stuk langs de kust richting Spanje, en dan meer via het binnenland over Nimes terug naar Avignon. Wil heuvels liever pas aan het eind
na een paar dagen achter elkaar op het plat, ga zelfs ik wat vlotter omhoog, dus we zien welquote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:07 schreef dop het volgende:
[..]
zo lang je niet verder gaat als argeles sur mer zal je langs de kust weinig klimmen , maar moet wel zeggen dat ik juist het laaste stukje richting spanje collioure tot cebere een heel mooi stukje vind.
Op de foto's van ivo zie ik wel wat ruige weggentje ja...maar als je daar rustig overheen gaat met je 42 mm bandjes is dat te doen, als het maar droog is, en het niet de hele week duurt. Een dagje zal ik dat wel volhouden denk ik. En als ik toch al in die buurt ben, dan moet ik de Katharen toch even bekijken.quote:wat canal du midi betreft zal Ivo het ongetwijfeld beter weten , ik heb er maar een kilometer of 20 van gefietst in de buurt van saissac , en daar zit wel behoorlijk wat onverhard tussen maar ik vond het toen goed te doen
Ja, jeweetwel. Bij rood licht en stempelposten.quote:
Lol ik vind dit wel droogquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:02 schreef MarcoD het volgende:
meest trieste segment ooit:
http://app.strava.com/segments/2348245
Hier zou je lichaam zich op moeten aanpassen, als ik ga trainen bij 30 graden, moet ik vaak stoppen om mijn bidons bij te vullen. Train ik bij 10 graden, dan krijg ik niet eens 1 bidon leeg...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:40 schreef kanovinnie het volgende:
Is het ook niet afhankelijk van de tempratuur en inspanning? Als je in 1 keer vol gas gaat koersen in de hitte raak je sneller vocht kwijt dan je lichaam in eerste instantie doorheeft, maw, je lichaam heeft het vochttekort nog niet door.
Dit is nu een beetje het probleem met veel van dit soort publicaties (ook met sommige publicaties waarin staat dat je niet zoveel hoeft te drinken), in de publicatie die jij bedoelt, gebruiken ze een test groep van 6 personen. Daarvan had het overhydrateren op 1 persoon (>16%) zelfs een negatieve invloed. Ik heb het verder niet heel goed gelezen, maar dit kan natuurlijk nooit statistisch significant zijn...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:42 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik vraag me af of er echt consensus bestaat over de hoeveelheid water/vocht/sportdrank die benodigt is bij zware inspanning en wanneer.
http://www.ergogenics.org/waterarch.html
Daar staat ook een artikel in dat toont dat hyperhydratie juist weer een effectieve strategie is (wel met mate natuurlijk).
Vind ik een sterk punt, als recreant merk je het ongemak van te laat drinken absoluut, die secondes die je laat liggen omdat je over-gehydrateerd bent, niet....quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:07 schreef muzas het volgende:
Wat betekend dat voor de recreanten? Gaat hun prestatie significant achteruit als ze voor de dorst uitdrinken? Denk het niet. Wel significant achteruit als te tóch te laat zijn.
Ik zal je het paper sturen als je mij even je emailadres pm-edquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:07 schreef muzas het volgende:
Wel rete interessant. (ik ben overigens maar een simpele paramedicus, die ondertussen de route naar de industrie bewandeld heeft, geen fancy bioloogprofessor enzo)
Nou is overhydratatie natuurlijk wel direct het andere uiterste. Van een beetje voor de dorst uitdrinken raak je echt niet meteen overgehydrateerd (niet significant iig.). Heeft trouwens de osmotische waarde van wát je drinkt invloed? Lijkt me van wel..
Toch blijf ik bij mijn punt dat het voor recreanten slimmer is om voor je dorst uit te drinken. Om twee redenen eigenlijk; allereerst inderdaad die dorstgrens. Iedereen ervaart dat anders... Al is het maar om het risico op koppijn te elimineren. Daartegenover staat uiteraard dat je het niet achter je huig moet rammen. Ten tweede; Mocht het idd zo zijn dat je prestatie 'optimaal' is op dat punt... Wat betekend dat voor de recreanten? Gaat hun prestatie significant achteruit als ze voor de dorst uitdrinken? Denk het niet. Wel significant achteruit als te tóch te laat zijn.
(ps; kan je dat artikel mij toesturen oid? Je begrijpt dat het mijn interesse heeft gewekt)
Tis gewoon kut dat er geen team is om kutsegmenten weg te halen.quote:
Het is dan ook een levensgevaarlijk segement al die schroeven van die boten die kunnen je een aardig kopje kleiner maken. Nog niks gezegd over het gebrek aan zuurstof of overhydratatie..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:38 schreef Maxbet het volgende:
[..]
"This segment has been flagged as hazardous"
Dit dus.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:55 schreef muzas het volgende:
Wat ik eigenlijk nog irritanter vind zijn meerdere segmenten over dezelfde weg. Soms net een meter langer/korter.
Ja, maar dat schiet niet op. JE flagt ze, en dan? Er zouden imo users moeten komen met de rechten om ze weg te halen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dit dus.
Een team zou inderdaad makkelijk zijn.
Ik geloof dat je als user enkel segmenten kunt flaggen als je hem zelf hebt gereden toch?
wuuut... is de racefiets andersom? Rechts is bij mij achter? (ook op mn stadsfiets?)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Goed gereden hoor Grip en met durven te drinken. Ik durfde dat bij mijn eerste koersen ook niet nu durf ik dat wel. En let op he als je drinkt met je linkerhand, anders als je ineens moet remmen voor iets dan sla je over de kop.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Goed gereden hoor Grip en met durven te drinken. Ik durfde dat bij mijn eerste koersen ook niet nu durf ik dat wel. En let op he als je drinkt met je linkerhand, anders als je ineens moet remmen voor iets dan sla je over de kop.
Bij die eerste zin als-> datquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Want dan rem je met links snap je? Als je bidon links vast houdt en je remt met rechts dan pak je je achterrem.
Hier in de omgeving is ook best een wildgroei aan segmenten, maar nog lang niet zo erg als in andere delen van het land.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar dat schiet niet op. JE flagt ze, en dan? Er zouden imo users moeten komen met de rechten om ze weg te halen.
ooow hahahahquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:28 schreef muzas het volgende:
Zie editIk las je eerste bericht verkeerd. Dacht dat je bedoelde dat ALS je met links drinkt je over de kop kan slaan met remmen. Vandaar.
Ga zo m'n fietsie maar 'ns poetsen. Kan natuurlijk niet met een dranghek vol blubber aan de start staan zondag
Je billen veeg je toch ook af na ieder toiletbezoek? Of denk je dan ook "ach, het wordt morgen toch wel weer vies, dus ik poets de boel maar niet"quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
ooow hahahahIk ga morgen mijn fiets poetsen. Ziet er niet uit dat ding. Ook al regent het niet het wordt toch vies allemaal.
Ik kan er ook echt niet aan denken om na ieder ritje de fiets grondig te wassen, zeker met die ritjes van mij schiet dat niet op. Dan ben ik langer aan het poetsen als aan het fietsen, en daar is het ding toch echt voor gemaakt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ja die ken ik wel. Maar ik ga niet na elke training die fiets poetsen. Ik heb ook nog werk, een andere hobby en mijn man
Uiteraard, of wil je het patroon met een gat er in, in je zakje bewaren? Dat spul is steenkoud en geen per patroon maar max 8 bar druk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren maar even m'n Co2 pompje voor het eerst geprobeerd. Is 1 patroon nu bedoeld voor 1 band?
En de 25mm bandjes staan best goed op de fiets, gewoon zwarte Schwalbe's (op advies van Kaas), maar de fiets ziet nu wat rustiger dan met die gele GP4000 die er eerst omheen zat. Moet ik trouwens de spanning van de binnenband lager of hoger doen omdat ik nu een bredere band heb, of maakt dat niet veel uit?
Maximale druk staat meestal op de band aangegeven.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn pompje kan ook weer dicht, en dat koude...ach, dat gaat wel weer over![]()
Maar vroeg me af of een bredere band (van 23 naar 25 mm) ook eeen lagere spanning in je binnenband betekend. Slappere binenband = breder...of zoiets.
Na iedere rit haal ik iig ff een doek langs de ketting om het ergste vuil er af te halen, en een lap over het frame om zweet/sportdrank weg te poetsen. <1 minuut.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:18 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik kan er ook echt niet aan denken om na ieder ritje de fiets grondig te wassen, zeker met die ritjes van mij schiet dat niet op. Dan ben ik langer aan het poetsen als aan het fietsen, en daar is het ding toch echt voor gemaakt.
En zeker eerst naar de pomp lopen ja....quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:20 schreef muzas het volgende:
Weer een voordeel van mijn ketterige hybridegedrocht... Schrader ventielen. Patroontje er in rammen en bij de eerste de beste benzinepomp weer op druk blazen.
Zo, ketting ligt er af, hele fiets gepoetst. Ik koop nooit meer een matzwarte fietsAls je het water er niet héél netjes af poetst in de zon zie je allemaal van die vlekjes
[..]
Na iedere rit haal ik iig ff een doek langs de ketting om het ergste vuil er af te halen, en een lap over het frame om zweet/sportdrank weg te poetsen. <1 minuut.
Heb ik over bospaadjes of iets onverhards gereden spoel ik 'm ook nog ff af. <5 minuten
Groote schoonmaakbeurt... laat ik meestal afhangen van de kleur van mn cassette en kettingWordt dat donkergrijs/zwart dan trek ik die fiets uit elkaar. Wordt ik ook steeds beter in en durft steeds meer los te halen en schoon te maken. Maar zeker toch wel iedere maand. >30 minuten
Nee?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En zeker eerst naar de pomp lopen ja....
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:20 schreef muzas het volgende:
Patroontje er in rammen en bij de eerste de beste benzinepomp weer op druk blazen.
Moet je eens een witte fiets kopenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:20 schreef muzas het volgende:
.......
Ik koop nooit meer een matzwarte fietsAls je het water er niet héél netjes af poetst in de zon zie je allemaal van die vlekjes
[..]
Geen teamgenoten die wat extra kledij hebben?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat wordt m niet. Hij moet verplicht in de kleding van de Spaanse selectie. Voor schoenen zou het nog wel kunnen denk ik. Maar ja tijdrithelm en andere dingen.
Helaas, zit dit weekend bij mij thuis. Als ik in Tiel ben kunnen we wel wat afspreken?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
Heeft er nog iemand zin om morgen een flink eind te gaan fietsen met evenzoveel flink wat hoogtemeters? (heuvelrug, posbank etc)
Ongeveer 150-180 km, geen haast, maar wel doortrappen op de momenten dat we geen pauze houden: er is best tijd voor een appelgebakje onderweg
Ik rijd morgen de oteren-classic. Dat is een tocht vanuit Neeroeteren (Belgie) door de heuvels van nederlands limburg. Volgens mij iets van 1300 hm in 135 km. Ik vertrek rond 8:15 vanuit Neeroeteren. Als je zin hebt kun je aansluiten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
Heeft er nog iemand zin om morgen een flink eind te gaan fietsen met evenzoveel flink wat hoogtemeters? (heuvelrug, posbank etc)
Ongeveer 150-180 km, geen haast, maar wel doortrappen op de momenten dat we geen pauze houden: er is best tijd voor een appelgebakje onderweg
zijn piloot heeft meestal extra schoenen bij. maar extra kleding weet ik niet. dus dat wordt lastig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
Geen teamgenoten die wat extra kledij hebben?
Laat maar weten als je daar bent, maar ik hoef niet zo nodig de betuwe in, heb de laatste weken weer genoeg dijken en appelbloesem gezien. Ik heb zin in wat klimwerk. Dus wel graag ten noorden van de Lek/Rijn fietsen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
Helaas, zit dit weekend bij mij thuis. Als ik in Tiel ben kunnen we wel wat afspreken?
Moet je wel ff een thermoskan koffie en een appeltaart meenemen zodat je bovenop elke heuvel kan pauzeren
Lijkt me toch ook onzin dat je niet kan fietsen omdat je geen kleding hebt?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:09 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
zijn piloot heeft meestal extra schoenen bij. maar extra kleding weet ik niet. dus dat wordt lastig.
That's a nasty cut, altijd veel kans op steentjes en rotzooi in die snee, dus je zou na elke rit moeten controleren wat je nu weer voor souvenirs hebt meegenomen. Kun je er doorheen kijken? Sowieso voorop zetten, voorband heeft toch altijd minder te lijden. Je kunt aan de binnenkant van de buitenband voor de zekerheid nog een plakker doen, dat beschermt weer een beetje.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:09 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Vervangen? Heb er zo al 600+ km mee gereden...
Nou geen klikschoenen, geen selectiekleding. Hij rijdt tandem he, zij zjin verplicht in de kleding van de selectie te rijden. Hij kan dus niet even langs Decathlon.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me toch ook onzin dat je niet kan fietsen omdat je geen kleding hebt?
En dan de hele plakker goed vol met lijm zodat hij strak tegen de buitenband aan zit? Vraag me wel af of het niet trillingen gaat veroorzaken. Maar solutie in de snee smeren is ook niet echt een goede actie waarschijnlijk, is zo weer weggesleten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:11 schreef Gripper het volgende:
Je kunt aan de binnenkant van de buitenband voor de zekerheid nog een plakker doen, dat beschermt weer een beetje.
Nee, is een snee in het dikke gedeelte van de band... (raceguard-gedoe van schwalbe)... Maar staat nu wel een stuk breder open dan eerst. Ik heb nog een gloednieuwe buitenband liggen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
That's a nasty cut, altijd veel kans op steentjes en rotzooi in die snee, dus je zou na elke rit moeten controleren wat je nu weer voor souvenirs hebt meegenomen. Kun je er doorheen kijken? Sowieso voorop zetten, voorband heeft toch altijd minder te lijden. Je kunt aan de binnenkant van de buitenband voor de zekerheid nog een plakker doen, dat beschermt weer een beetje.
Als je er opvallend vaak mee lekrijdt, vervangen dan maar. t is de moeite van het ergeren niet waard.
2 dingen die je kan doen aan de binnenkant stukje canvas lijmen en de snee dicht lijmen met seconden lijm, allebij lapmiddelen zonder garantiequote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, is een snee in het dikke gedeelte van de band... (raceguard-gedoe van schwalbe)... Maar staat nu wel een stuk breder open dan eerst. Ik heb nog een gloednieuwe buitenband liggen.
Ben er een keer op lek gereden, en dat was dus ws het punt. Voel aan de binnenkant niks... Mjah, als die snee steeds breder gaat staan. En wat je zegt.. voor je het weet zit ie vol met prut...
Ik vervang 'm wel.. en houd de oude band wel als reserve ofzo...
thnx
Ben bezig met een klimrondje bij Tecklenburg met mooi wat hoogtemeters en een klim van 2km. Rondje wil ik binnenkort paar keer rijden. Ga je mee?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
Heeft er nog iemand zin om morgen een flink eind te gaan fietsen met evenzoveel flink wat hoogtemeters? (heuvelrug, posbank etc)
Ongeveer 150-180 km, geen haast, maar wel doortrappen op de momenten dat we geen pauze houden: er is best tijd voor een appelgebakje onderweg
Nou, blijkbaar wel... ben er al een keer op lek gereden.... Maar kan er nu niet door heen kijken. Heb 'm inmiddels vervangen. De 'lapmiddelen' zal ik proberen, en de band bewarenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus er kon eigenlijk niets door omdat hij boven de raceguard zit?
Dat is in het geheel niet uitzonderlijk in mei. Als je een beetje Franse Alpen fiets ervaring hebt weet je dat vele passen pas vanaf begin juni open zijn, en zeker die van boven de 2000 meter.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:02 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis staat tot zijn knieen in de sneeuw op de ioazard. Helaas geen top voor hem. Wel 2000 meter
Heb al plannen, ik ga morgen een meet doen in 020 met de jonges uit het vak, er is al 11 jaar een dodenherdenking met een kleine alleycat vooraf. Daarna doen we dan een biertje in de kroeg. Ik ga er natuurlijk op de fiets heen dus als je wilt aanhaken ik ga weg misschien net na de middag.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
Heeft er nog iemand zin om morgen een flink eind te gaan fietsen met evenzoveel flink wat hoogtemeters? (heuvelrug, posbank etc)
Ongeveer 150-180 km, geen haast, maar wel doortrappen op de momenten dat we geen pauze houden: er is best tijd voor een appelgebakje onderweg
scheurtje goed schoonmaken, band leeg, lijmen met superlijm en 24uur wachten met oppompen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:09 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Vervangen? Heb er zo al 600+ km mee gereden...
Toch wel op de fiets?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
Nu maar ff patat halen. Dat is wel weer verdiend.
Ik was eigenlijk van plan om weer naar Sloten te gaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
Heeft er nog iemand zin om morgen een flink eind te gaan fietsen met evenzoveel flink wat hoogtemeters? (heuvelrug, posbank etc)
Ongeveer 150-180 km, geen haast, maar wel doortrappen op de momenten dat we geen pauze houden: er is best tijd voor een appelgebakje onderweg
Maar iemand zonder die ervaring weet dat misschien/waarschijnlijk niet of houdt daar geen rekening mee.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is in het geheel niet uitzonderlijk in mei. Als je een beetje Franse Alpen fiets ervaring hebt weet je dat vele passen pas vanaf begin juni open zijn, en zeker die van boven de 2000 meter.
Patatquote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
Nu maar ff patat halen. Dat is wel weer verdiend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep. Een fraaie 35 km.quote:
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:56 schreef Patroon het volgende:
Mooi tenue van Bioracer gekregen. Erg blij mee.
Nee joh, gister had ik maarliefst bijna 55quote:
Mooi tenue, ik ben alleen geen fan van die doorlopende rits. Die hebben wij ook op de shirts KM van de club ook, ook bioracer btw, en dat kruipt altijd zo raar op. Geef mij maar een korte rits. En shirt helemaal open fietsen doe ik toch niet want dat is niet soigné.quote:
mocht mijn rooster het toelaten, ga ik ook graag een keer mee.... Zie jullie dan wel weer, als ik gedubbeld wordtquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben bezig met een klimrondje bij Tecklenburg met mooi wat hoogtemeters en een klim van 2km. Rondje wil ik binnenkort paar keer rijden. Ga je mee?
Een net shirt! Al komt die sponsor er rechts onderaan, voor jou links, er wel heul bekaaid af. wat is de volgende stap? Een snelpak of een Stevens fiets?quote:
Een paar Stevens modellen kan ik best waarderen. maar nee, ga niet als een totale fan malloot rondrijden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een net shirt! Al komt die sponsor er rechts onderaan, voor jou links, er wel heul bekaaid af. wat is de volgende stap? Een snelpak of een Stevens fiets?
Ik bedoelde uiteraard ook graties van de sponsor! Zou ik geen nee tegen zeggen, al krijg ik bij die Stevens fietsen nog altijd een Niels calimero Albert bijgedachte. Maar ze maken mooie fietsen, ontegenzeggelijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een paar Stevens modellen kan ik best waarderen. maar nee, ga niet als een totale fan malloot rondrijden.
Wat is dat voor iets?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:43 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal schoon. Klaar voor zondag.... Morgen nog een klein rondje fietsen
Míjn trouwe drankhek. M'n vetverbrander. M'n conditieredder. M'n fietsonderhoudcollege.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Witte fiets is soigne 2 teh max witte wielen is pauperstylie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je aan de binnenkant geen beschadiging ziet is vervangen niet nodig. Er prikt wel vaker iets je biba lek zonder dat je buitenband vervangen hoeft te worden toch?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, is een snee in het dikke gedeelte van de band... (raceguard-gedoe van schwalbe)... Maar staat nu wel een stuk breder open dan eerst. Ik heb nog een gloednieuwe buitenband liggen.
Ben er een keer op lek gereden, en dat was dus ws het punt. Voel aan de binnenkant niks... Mjah, als die snee steeds breder gaat staan. En wat je zegt.. voor je het weet zit ie vol met prut...
Ik vervang 'm wel.. en houd de oude band wel als reserve ofzo...
thnxVerder kunnen de gegeven tips helpen.
Het zal allemaal wel heel erg licht zijn als ik je bijelkaarsprokkeltochtvooreeneentweeprijsje een beetje gevolgd heb, wat overigens natuurlijk al fun genoeg is, en dus wel als een raket zal accelereren. Maar die witte wielen vind ik er wel heel goedkoop in staan als je niet de kwaliteitsverschillen weet te herkennen tussen cash & carry witte velgen en deze DT's. En dat balhoofd van die Isaac vind ik net zo lomp, of plomp, als bij die Apex Van Tuyl frames. Overigens denk ik dat het met witte buitenkabels beter zal harmonieren. Ook een Force buitenblad zal beter staan bij dit klassieke frame. Maar dat is uiteraard heel persoonlijk.quote:
En nu als halve prof rondrijden?quote:
Bij Ruiter rijden ze op Beone toch?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Een net shirt! Al komt die sponsor er rechts onderaan, voor jou links, er wel heul bekaaid af. wat is de volgende stap? Een snelpak of een Stevens fiets?
2e hands bidons... Dat is nog schraler dan een wannabee prof als ik. Doet me denken aan afgelopen Koninginnedag. Daar lag tussen de rommel afgekauwde bidons te koop op de vrijmarktquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En nu als halve prof rondrijden?
Mooi pakkie! Een vriend van me heeft bijpassende bidons. Gevonden bij de kasseienomloop in Exloo afgelopen weekend. Hij stond bij een strook te kijken en kon daar zo 10 bidons oprapen zei hij
Dat doe ik omdat ik m'n snelpak aan m'n chick uitleenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
2e hands bidons... Dat is nog schraler dan een wannabee prof als ik. Doet me denken aan afgelopen Koninginnedag. Daar lag tussen de rommel afgekauwde bidons te koop op de vrijmarkt
Tommeke de man die tijdritten rijdt in een Radioshack pakje haha.
Zondag ff dubbel daten "swingen" he!
Voel me nu net Sierd Steigerpijp.
Bij die Stronlight bladen zou ik me gaan ergeren aan de passingen die niet mooi op de cranks aansluiten. Zijn wel mooie bladen trouwens. Uiteraard is de kleur van de kabels heel persoonlijk. Ik had 20 jaar geleden een Look KG166. Ook zo'n diep donker blauw, bijna zwarte kleur. En wel met witte kabels, maar dat combineerde wel goed met een high polish Campa Chorus groep uit die tijd.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:13 schreef eentwee het volgende:
Witte buitenkabels zijn lelijk vind ik. Kabels zijn een noodzakelijk kwaad, geen onderdeel om te laten opvallen vind ik. Het balhoofd is inderdaad erg groot/lomp. Gelukkig maar want daardoor is eea ook in maat 60 nog stijf genoeg. 7 jaar later kan het natuurlijk sierlijker bij dezelfde stijfheid. Het buitenblad moest ik erg aan wennen, maar vind het grijs wel redelijk matchen met de grijze decals dus ik laat hem er voorlopig op. Als er iets anders op komt worden het waarschijnlijk Stronglights.
[ afbeelding ]
Het verschil qua rijden met mijn alu Cannondale is trouwens verwaarloosbaar. Getraindheid en vorm van de dag (vermoeidheid) zijn veruit het meest bepalend voor mijn fietsprestaties. Lichaamsgewicht en fietsgewicht en -materiaal zijn nauwelijks van invloed.
Wheeeehhh, ik voor 1,95 bij Rose, van die doorzichtige 550 ml bidons. uitstekende kwaliteit en beginnen ze te slijten, dan gewoon een stel nieuwe. Passen perfect in een Tacx bidonhouder.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat doe ik omdat ik m'n snelpak aan m'n chick uitleen
Ik koop bidons bij de club. Twee euro per stuk
Wij dachten 8:30 op de brug over wielerbaan schuttersveld. Wij rijden zwart.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:33 schreef Tommeke het volgende:
Hoe laat wil je zondag starten? M'n chick wil op tijd weg zodat we 's middags nog ff naar bevrijdingsfeest in Grunn kunnen
Niet gek. Maar jij hebt er vast niet de mooie tekst: 'Goede benen, slecht parcours' op staan?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wheeeehhh, ik voor 1,95 bij Rose, van die doorzichtige 550 ml bidons. uitstekende kwaliteit en beginnen ze te slijten, dan gewoon een stel nieuwe. Passen perfect in een Tacx bidonhouder.
Ik wil stiekem toch wat eerder. Morgen ff aan mevrouw vragen. Die ligt nu al te tukkenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij dachten 8:30 op de brug over wielerbaan schuttersveld. Wij rijden zwart.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
heb jij niet je zadel erg ver naar voren zitten? of lijkt dat zo doordat het geen rechte pen is? Verder mooi fietsje hoor.. wat is nu de eindopmaak qua gewicht nu hij zo helemaal af is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Als je aan de binnenkant geen beschadiging ziet is vervangen niet nodig. Er prikt wel vaker iets je biba lek zonder dat je buitenband vervangen hoeft te worden toch?Verder kunnen de gegeven tips helpen.
everyone's a critic...
even you ! !
Okkie, je bent een top zakenman als jij voor een 30% hogere inkoopprijs nog net zoveel van die dingen weet te slijten als zonder die importheffing. En zolang jij je nog druk loopt te maken over welke 2e hands BMW 3 serie je nu weer aan moet schaffen, doe ik dat alleen over de kleur van een nieuwe 5 serie die ze me iedere 3 jaar, omdat het bij de functie hoort, weer proberen aan te smeren. Terwijl ik dan moet lullen als brugman waarom een 320d voor mij voldoende is. Zie je het verschil?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:37 schreef Oksel het volgende:
Waarom arme ik? Ik betaal dat niet, maar jij, als consument. Maar leuke verkapte troll, helaas mis.
Bovendien zijn de Chinezen allang productie aan het verplaatsten naar Europa, en zijn er meer producerende landen zoals Japan, Korea, Italie, Spanje, etc. etc. Zoals Sharp produceert nu weer veel meer in Engeland. Kortom; er is door een slimme ondernemer altijd wel een weg te vinden.
Ga je nu weer terug achter je bureau, ouwe loonslaaf?
Dat lijkt zo, is 60 frame vertekent erg. Maar een zerosetback had mooier gestaan.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:02 schreef the_critic het volgende:
[..]
heb jij niet je zadel erg ver naar voren zitten? of lijkt dat zo doordat het geen rechte pen is? Verder mooi fietsje hoor.. wat is nu de eindopmaak qua gewicht nu hij zo helemaal af is?
Hij is de laatste dagen erg goed bezig trouwens. Begin hem zowaar lief te vinden.quote:
Hou er rekening mee dat wij eerst een uur moeten fietsen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik wil stiekem toch wat eerder. Morgen ff aan mevrouw vragen. Die ligt nu al te tukken
Die Elite zijn net even smaller dan die van Tacx. En Tacx en Rose bidons passen perfect in een Tacx houder maar niet in die van Elite. Pas nog bij Mantel uit staan te proberen. Maar zo rammelt een Elite bidon, en vele andere merken, ook zo uit een Tacx houder.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:59 schreef eentwee het volgende:
@buzz: wat is er mis met een Elite Custom Race mat? Nog nooit een bidon gehad die niet past en blijft zitten ongeacht het wegdek. Is er iets speciaals aan die Tacx?
Precies wat ik ook vind. Noodzakelijk kwaad en geen noodzaak om op te laten vallenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:13 schreef eentwee het volgende:
Witte buitenkabels zijn lelijk vind ik. Kabels zijn een noodzakelijk kwaad, geen onderdeel om te laten opvallen vind ik.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooie fiets manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Enige minpuntje, uitstekende buis boven de stuurpen...
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
Ik heb ook zo'n jaap op m'n achterband ziiten, ik heb er inmiddels al weer zonder problemen 3000km op gereden sinds ik het ontdekte. Kwestie van mazzel hebben dat het niet meer problemen geeft.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:09 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Vervangen? Heb er zo al 600+ km mee gereden...
Minpuntje? Die zaag je nooit direct af bij een nieuwe fiets om nog wat te kunnen stellen in de hoogte. Ik heb na 2 jaar net de overige buis eraf en nog 3mm ringetje erboven op.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:13 schreef forty-two het volgende:
[..]
Mooie fiets man
Enige minpuntje, uitstekende buis boven de stuurpen...
Als frame en fiets meer wit is valt wit juist weer minder op dan zwart, volgens mij.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:12 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Precies wat ik ook vind. Noodzakelijk kwaad en geen noodzaak om op te laten vallen
Een ringetje erboven wordt sowieso aangeraden (bij een carbon stuurbuis). Hoewel dat niet altijd gedaan wordt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 08:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Minpuntje? Die zaag je nooit direct af bij een nieuwe fiets om nog wat te kunnen stellen in de hoogte. Ik heb na 2 jaar net de overige buis eraf en nog 3mm ringetje erboven op.
Als je het hebt, boeit het waarschijnlijk niet, heb je het niet, dan blijkt het wel te storen. Ooit een prof met zo'n toren boven z'n stuurpen zien rondrijden?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:14 schreef kaasplankje het volgende:
ik heb ook een 5mm ring op mijn stuurnok, boeit dat.
Geen zin gewoon om die hele fiets uit elkaar te slopen voor 5mm te lange vorkbuis. Het zit mij best zo.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je het hebt, boeit het waarschijnlijk niet, heb je het niet, dan blijkt het wel te storen. Ooit een prof met zo'n toren boven z'n stuurpen zien rondrijden?
Ik heb bij dat soort bovenstukjes altijd het idee van hij laat het maar zitten voor het geval dat die fiets ooit nog verkocht moet worden. Ik zou het er afzagen, en niet bijzagen zoals iemand hier meldde.
Jup. Heb 't in de scheur gedaan. en vannacht laten drogen. Scheur zit voor 90% op het loopvlak. dus moet maar even kijken hoe die andere 10% het uithoudt. Heb voor morgen wel even een nieuwe buitenband er om gelegd. De geplakte hangt nu als reserve.quote:
Afzagen is 5 minuten werk hoor... hoeft niet de hele fiets voor uit elkaar.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen zin gewoon om die hele fiets uit elkaar te slopen voor 5mm te lange vorkbuis. Het zit mij best zo.
nee een prof niet, maar het is hun werk om te fietsen. De gemiddelde fietser hier heeft geen paar honderd euro neergetikt voor allemaal metingen.. fietsen niet maar een half seizoen met een fiets voordat ze weer een nieuwe krijgen etc. Dus das een beetje een onzinnige vergelijkingquote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je het hebt, boeit het waarschijnlijk niet, heb je het niet, dan blijkt het wel te storen. Ooit een prof met zo'n toren boven z'n stuurpen zien rondrijden?
Ik heb bij dat soort bovenstukjes altijd het idee van hij laat het maar zitten voor het geval dat die fiets ooit nog verkocht moet worden. Ik zou het er afzagen, en niet bijzagen zoals iemand hier meldde.
Ja hoor! Maar Buzz komt door heel regelmatige oefeningen nog steeds met z'n handen bij de grond en rijdt met 1,5cm spacers ONDER z'n stuurpen. Dus qua lenigheid niets te klagen hoor. Gewoon een kwestie van ervaring en finetuning bij een fietsopbouw door een echte Duitse materiaal freak. Maar mocht het ooit zover komen, dan zou ik eerder een frame met een langer balhoofd aanschaffen dan met een spacertje boven m'n stuurpen te rijden. Ben ik een zeikerd in, weet ik, maar ik zou me er dood aan ergeren, op mijn eigen fiets dan.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:51 schreef the_critic het volgende:
[..]
nee een prof niet, maar het is hun werk om te fietsen. De gemiddelde fietser hier heeft geen paar honderd euro neergetikt voor allemaal metingen.. fietsen niet maar een half seizoen met een fiets voordat ze weer een nieuwe krijgen etc. Dus das een beetje een onzinnige vergelijking
ik zou het zelf laten zitten totdat je zeker weet dat je de ideale stand hebt.. afzagen kan altijd, terugzetten nooit meer. Dus als je zakt zeker even paar maanden aankijken.. maar daarna kun je best zagen.
(hoewel... op de leeftijd van buzz kun je ieder jaar iets minder diep zitten. Misschien toch maar laten zodat je volgend jaar weer iets omhoog kunt)
nou, ik herken het feit dat je eerder ander frame neemt dan spacers.. soignee staat voorop! Maar de 40 ben ik nog lang niet gepasseerd.. gaat nog 10 jaar duren Dus daar zit jij volledig naastquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja hoor! Maar Buzz komt door heel regelmatige oefeningen nog steeds met z'n handen bij de grond en rijdt met 1,5cm spacers ONDER z'n stuurpen. Dus qua lenigheid niets te klagen hoor. Gewoon een kwestie van ervaring en finetuning bij een fietsopbouw door een echte Duitse materiaal freak. Maar mocht het ooit zover komen, dan zou ik eerder een frame met een langer balhoofd aanschaffen dan met een spacertje boven m'n stuurpen te rijden. Ben ik een zeikerd in, weet ik, maar ik zou me er dood aan ergeren, op mijn eigen fiets dan.
Maar was jij ook al niet de veertig gepasseerd en spreek je nu uit eigen ervaring, of zit ik er volledig naast?
Nee, ik dacht slechts dat omdat je het zo stellig beweerde van die vermeende verstijving, dat je al uit ervaring sprak. Al kan dat natuurlijk op een goddelijk jonge leeftijd ook al gaan opspelen. Core stability training jonguh!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:06 schreef the_critic het volgende:
[..]
nou, ik herken het feit dat je eerder ander frame neemt dan spacers.. soignee staat voorop! Maar de 40 ben ik nog lang niet gepasseerd.. gaat nog 10 jaar duren Dus daar zit jij volledig naast
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:02 schreef the_critic het volgende:
[..]
heb jij niet je zadel erg ver naar voren zitten? of lijkt dat zo doordat het geen rechte pen is? Verder mooi fietsje hoor.. wat is nu de eindopmaak qua gewicht nu hij zo helemaal af is?
Nope. Zadel staat gewoon normaal midden in de streepjes maar die optische vertekening was mij ook opgevallen. Die Regale wijkt in die zin in een beetje af van andere zadels dat de rails weer iets anders gepositioneerd zijn en de streepjes op de rails staan vrij ver naar achteren. De punt van het zadel komt dan ook erg ver naar voren uit, zo'n 2cm verder dan bij de Toupe die er nu op zit. Daardoor lijkt het zadel als geheel ver naar voren te staan, wordt nog versterkt door de zwarte rand achterop het zadel. Maar het gaat om de sweet spot bij het zitten. Bij de Toupe zit ik ook gewoon goed met montage midden tussen de streepjes (vorige week al een foto geplaatst) en dus een 2cm grotere afstand van de punt naar het stuur (ergo: een tricky maat om fietsen mee te vergelijken/afstellen).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat lijkt zo, is 60 frame vertekent erg. Maar een zerosetback had mooier gestaan.
Ik heb een aantal van die Tacx Source bidons, dat zijn de irritantste fietsgerelateerde dingen die ik ken. De dop zit gigastrak en krijg je met het 1mm lipje alleen open met heel veel duimkracht. Het plastic is te taai en knijpt niet lekker, de plasticsmaak is er na 10x wassen ook nog niet uit. Wat een kutdingen. Elite bidons zijn een stuk fijner vind ik. Het klopt wel dat die te klein zijn voor Tacx Tao's.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Elite zijn net even smaller dan die van Tacx. En Tacx en Rose bidons passen perfect in een Tacx houder maar niet in die van Elite. Pas nog bij Mantel uit staan te proberen. Maar zo rammelt een Elite bidon, en vele andere merken, ook zo uit een Tacx houder.
Ik nu ook, had eerst van BBB die hielden de bidon goed vast, maar wanneer de bidon plakkerig werd van sportdrank te goed, kon ik ze soms er bijna niet uit krijgenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:34 schreef Tommeke het volgende:
Kutdingen idd. Ik heb die elite Custom race.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar mocht het ooit zover komen, dan zou ik eerder een frame met een langer balhoofd aanschaffen dan met een spacertje boven m'n stuurpen te rijden. Ben ik een zeikerd in, weet ik, maar ik zou me er dood aan ergeren, op mijn eigen fiets dan.
Die Foxy heb ik bij Mantel pas ook nog even geprobeerd omdat de design wel strak is. Maar ik had al snel in de gaten dat die het niet gingen worden. Ik heb hier ook nog een setje Uma's liggen. Zelfde laken en pak. En die echte Tao's doen het al jaren prima, ook op mijn mountainbike. Maar ja, soms wil je wel eens een wat moderner design. BBB heeft ook wel een goede fiber houder, maar daar zit weer een hoogglans finish op, en dat staat echt niet op kaal carbon. Helaas.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nieuwe Tao achtige kruikohuders van Tacx maar 't zijn kutdingen, woensdag donderde op 2x toe een bidon eruit op wel naar de club op de klinkertjes, kon ik lekker in de berm gaan zoeken.
Dees
http://www.tacx.com/nl/products/bottles-bottlecages/foxy
Mooi hè, die onderste. Maar als het zover komt dat je voor je gevoel wat hoger moet gaan zitten, kun je dat met een omgedraaide, halve centimeter langere stuurpen natuurlijk ook oplossen. Mogelijkheden te over tegenwoordig.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 13:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben het met je eens dat je bij het uitzoeken van een frame rekening moet houden hoeveel spacers je bij die geometry nodig hebt. Maar ook bij een frame met een hoger balhoofd, zonder spacers bovenop kan je niet hoger gaan zitten, als dat moet door een blessure of ouder worden
omgedraaide pen is toch geen gezicht ouwe gekquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mooi hè, die onderste. Maar als het zover komt dat je voor je gevoel wat hoger moet gaan zitten, kun je dat met een omgedraaide, halve centimeter langere stuurpen natuurlijk ook oplossen. Mogelijkheden te over tegenwoordig.
Okkie, je mag me van alles beschuldigen, maar ga niet lopen gillen dat ik hier enige mate van jaloezie aan de dag leg. Das ist keloel zo als ze dat daar in aaaaaammmuuuuuloohhh toch in het Nederlands proberen uut te spreken? Of nie soms? Of was mijn analyse een beetje te hard voor voor je tere zieltje, en moet je daar dan weer ongefundamenteerd op reageren?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:47 schreef Oksel het volgende:
Jezus Buzz, wat ben jij een gefrustreerde ouwe lul zeg. Niet normaal. Wat een rare drang heb jij, helemaal voor iemand van die leeftijd. Ga lekker iemand anders irriteren met je jaloezie ofzo.
/ignore Buzz aan.
Nee, niet bij een 17 graden pen, maar bij een 6 graden pen kan het net. Niet dat ik het zou doen, maar ik schetste het slechts als een alternatief, lieverd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
omgedraaide pen is toch geen gezicht ouwe gek
Ik ben net terug. Heerlijk weer gehad. Helaas door blessure niet veel kunnen fietsen, heb er maar een toeristisch midweekje van gemaakt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 15:36 schreef cafca het volgende:
Morgen naar de Ardennen! Zeker weten dat ik daar niet altijd 30km/h ga rijden
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, niet bij een 17 graden pen, maar bij een 6 graden pen kan het net. Niet dat ik het zou doen, maar ik schetste het slechts als een alternatief, lieverd.
Uh.quote:Special Order only - order today, and we will get it for you as fast as we can, usually 2-4 weeks
Netjes man! Alleen gereden?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:05 schreef Gripper het volgende:
Zo, lekker tochtje kriskras over de heuvelrug, even bij mn ouders aangewaaid, en lekker wat hoogte~ en kilometers gemaakt. Helaas de tweede helft flinke wind tegen, dus dat kostte moeite. Maar goed, van tegenwind krijg je sterke benen![]()
https://www.strava.com/activities/52281513
Jep. Wel lekker ergens onderweg cola en een broodje gedaanquote:
Kan je zoiets kopen? Lijkt me wel vet.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:44 schreef Oksel het volgende:
Ik heb trouwens pas een Felis Silvestris gezien tijdens het fietsen in Duitsland. Zegmaar uit de kluiten gegroeide kat.
Weinig hoogtemeters voor die regio. Was het daar ook zo druk? Zal morgen wel helemaal erg zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:25 schreef nodisch18 het volgende:
Ik was vandaag weer in limburg voor de oteren classic. Het viel daar reuze mee met de wind en wat een super zon zeg! De lijntjes tekenen weer duidelijk af.
Prachtige tocht vanuit België door Nederlands limburg over voor mij bijna allemaal onbekende wegen. In totaal een kleine 140 km met dik 1000 hm. Lekkah
klikkerdeklik voor Strava
Nerius 11 was mijn eerste suggestie.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:02 schreef Oksel het volgende:
Hey, het bestaat!
http://www.wiggle.co.uk/t(...)olo-outer-chainring/
11SP, Antraciet, 110 steek, 53 tands.
[..]
Uh.
Ja, dan kunnen Oksel enzo wel een eigen topic maken met "recreatieve toerders".quote:
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, dan kunnen Oksel enzo wel een eigen topic maken met "recreatieve toerders".
nicequote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:45 schreef Patroon het volgende:
Ik heb 4 verzorgingstasjes geregeld van Team NSP-Ghost voor Trois Ballons.
We worden echt serieuze rennersquote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:45 schreef Patroon het volgende:
Ik heb 4 verzorgingstasjes geregeld van Team NSP-Ghost voor Trois Ballons.
Het zal wel zo gaan:quote:
quote:
Als dat ding een gpx track maakt, kun je die via je pc uploaden op strava. En als ie nauwkeurig genoeg is registreert ie gewoon over de hele route je snelheid & positie, en dan verschijn je vanzelf in de segmentenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:06 schreef tes.je het volgende:
Is het mogelijk om een rit via mijn teasi one op strava te krijgen? En tellen segmenten dan mee?
Zo'n setje heb ik ook,zat bij m'n Isaac. Helaas is het achterwiel kapot. Zwak wiel met sowieso al een gewichtslimiet van 82kg. En tubes he (net als die kermiszero's).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:48 schreef Oksel het volgende:
1038 gram..
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Nee, Oksel is een professionele toerder.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, dan kunnen Oksel enzo wel een eigen topic maken met "recreatieve toerders".
Een valkuil waar ik ook nog wel eens in trap. Ik bedenk mezelf gewoon altijd; als ik denk "gut gaat wel lekker eigenlijk" dan heb je meewindquote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:18 schreef heywoodu het volgende:
Op de heenweg dacht ik dat het ongeveer windstil was, ging prima, maar zodra ik omkeerde om naar huis te gaan werd ik bijna van m'n fiets geblazen, en toen moest ik de hele terugweg nog (wat voor mijn doen best ver is)
Dat gaat allemaal best wel als je maar na zessen 's avonds vertrekt, want om acht uur 's avonds gaat die wind meestal liggen. Of is dat een beetje teveel een boeren wijsheid?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Een valkuil waar ik ook nog wel eens in trap. Ik bedenk mezelf gewoon altijd; als ik denk "gut gaat wel lekker eigenlijk" dan heb je meewind
Meldtquote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, Oksel is een professionele toerder.
Ik maak met Freddeh, CabFab en kano wel een amateuristische toerdersreeks
Ik rijd ook vaak wel m'n lekkerste rondjes 's avonds. Weinig wind en verkeer en op de terugweg stampen om voor donker thuis te zijn.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat gaat allemaal best wel als je maar na zessen 's avonds vertrekt, want om acht uur 's avonds gaat die wind meestal liggen. Of is dat een beetje teveel een boeren wijsheid?
Dat kun jij helemaal nietquote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:41 schreef Oksel het volgende:
Of heel, heel misschien dinsdag los fietsen.. langzaamste groep ofzo, 60km in 't wiel hangen.
Bietensapquote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:21 schreef eentwee het volgende:
Jezus Grip, wat rijd jij hard op zo'n rondje.
Hm. Had Landis niet ook ooit zo'n verklaring toen 'ie hard reed?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:57 schreef Gripper het volgende:Heb gisteravond ook stevig zitten drinken onder de veranda met een vriend, kort nachtje dus de benen waren wel een beetje zwaar.
nee, maar mijn pa die fietst ook, vandaar... Ikzelf zit nog op de fiets als een jonge soignee godquote:Op zaterdag 4 mei 2013 11:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, ik dacht slechts dat omdat je het zo stellig beweerde van die vermeende verstijving, dat je al uit ervaring sprak. Al kan dat natuurlijk op een goddelijk jonge leeftijd ook al gaan opspelen. Core stability training jonguh!
Ik wist dat jij ging crossposten..quote:Op zondag 5 mei 2013 00:33 schreef kanovinnie het volgende:
V&A / [TK] Racefietsschoen (nieuw, mt 41)
Wij gingen regelmatig een groepje voorbij. Weinig groepjes die langszij gingen. Ze heeft vandaag echt haar grenzen verlegd.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:58 schreef muzas het volgende:
Oh ja, als er af en toe een groepje voorbij komt ga je toch harder.
Als nu 150km met dit tempo gaat dan kunnen MissTommeke en MissPatroon zich prima inschrijven voor de 200 van 29 septemberquote:Op zondag 5 mei 2013 13:56 schreef Patroon het volgende:
Mooie rit van 150km vandaag gereden met Tommeke, MissTommeke en MissPatroon. Lekker doorgereden, kwamen zelfs met 28,8gem thuis, terwijl mijn meisje normaal gesproken altijd rond de 26gem fietst.![]()
Netjes. Ik doelde overigens niet op jullie hoor. Wel fijn dat je meisje zulke vooruitgang boekt.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij gingen regelmatig een groepje voorbij. Weinig groepjes die langszij gingen. Ze heeft vandaag echt haar grenzen verlegd.
Het is duidelijk dat de commercie de toertochten heeft ontdekt. ik vind een euro of 5 meer dan genoeg voor een tochtje.quote:Op zondag 5 mei 2013 16:59 schreef Maxbet het volgende:
[..]
¤30 voor alleen de rit, ¤10 voor een bordje pasta achteraf en ¤25 voor het shirt.
Lijkt me toch de trapas te zijn.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:14 schreef H4ppy het volgende:
Ik post het maar hier omdat ik geen betere plek voor mijn vraag weet.
Een tijdje geleden had ik een nieuwe crankset op mijn racefiets gezet, en toen ik de oude cranks eraf had gehaald draaide ik even met mijn vingers aan de trapas waardoor ik erachter kwam dat deze heel stroef liep. Toen ik de cranks er weer op had gezet draaide ik er even aan en de trapas draaide normaal en soepel (door het gewicht van de traparmen). Tijdens het fietsen merkte ik er niks van, ook geen rare geluiden.
Een aantal weken later had ik wat vrije tijd en besloot ik om toch maar de bottom bracket uit elkaar te halen en schoon te maken. Dit had ik gedaan, en ik had voor het in elkaar zetten van de trapas alles weer netjes ingesmeerd. De trapas liep soepel toen ik er met mijn vingers aan draaide en ook toen ik de cranks erop had gezet. Ik had sindsdien geen gebruik gemaakt van mijn fiets door het slechte weer en gebrek aan tijd.
Eergisteren wou ik weer een stukje gaan rijden, alleen bij de eerste 20 meter merkte ik al een vreemd geluid op. Iedere keer als ik kracht zette hoorde ik een luid schrompend metaal op metaal geluid uit de trapas komen. Wanneer ik geen kracht zette hoorde ik het geluid zachtjes bij elke draai van de pedalen. (Ik heb een fixed gear fiets dus de pedalen blijven altijd draaien).
Dus ik heb weer de hele trapas uit elkaar gehaald en alles nagekeken. Ik kon niks vreemds vinden en had alles nog een keer extra goed ingesmeerd waarna ik de fiets weer uit ging proberen en hetzelfde geluid weer terug kwam![]()
Ik weet echt niet wat dit kan zijn, en ik kan ook niet even van het mooie weer genieten op de fiets omdat ik me dood erger aan het geluid. Heeft iemand misschien suggesties waar het toch aan zou kunnen liggen?
Ja ik ben er zeker van dat het de trapas is. Heb me kettingblad niet losgehad nee.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me toch de trapas te zijn.
Of misschien de bladboutjes. Heb je je kettingblad recent ook losgehad? Dan de bladboutjes effe loshalen en beetje invetten en weer vastzetten.
T werkt aanstekelijk blijkbaar..quote:Op zondag 5 mei 2013 17:25 schreef muzas het volgende:
Behoorlijk wat KM's door de Fok!-ploeg gereden vandaag
Ik? Ik doe dat netjes hoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om over de Radioshack-broek nog maar te zwijgenquote:Op zondag 5 mei 2013 18:55 schreef kanovinnie het volgende:
Geeneens gezeur om de zwarte enkelsokjes, de teambroek en het iets te grote fietsshirt?
Kijk Kano, nou hoor je het eens van een ander............... 'k ben dus niet de enige met een mening over die dopeurs, en verborgen hulpmotor ploeg.quote:Op zondag 5 mei 2013 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om over de Radioshack-broek nog maar te zwijgen
dat bedoelde ik met teambroek schatquote:Op zondag 5 mei 2013 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om over de Radioshack-broek nog maar te zwijgen
Motorola is andere kleur blauw en rood.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk Kano, nou hoor je het eens van een ander............... 'k ben dus niet de enige met een mening over die dopeurs, en verborgen hulpmotor ploeg.![]()
Maar die broek zal wel uit een of andere ramsh komen neem ik aan, want anders wil er toch nog niet dood in gevonden worden. En is dat shirt nou van Motorola? Ik hoop dat ik me vergis want anders heb je hier wel een paar lachers op je hand.
Heb ik het eens over gehad met een vrouwelijke collega.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:38 schreef dop het volgende:
vandaag op de tandem gereden met vrouw lief en de kids.
onderweg hadden we de discussie waarom het merendeel van de vrouwen hardloopt
en waarom de mannen fietsen.
Hardlopers met hun flut broekjes ja.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:38 schreef dop het volgende:
verder viel ons op dat de hardlopers vaker slecht gekleed gaan als de fietsers
Zo is dat. Een oude buzz verliest wel zijn haren maar niet zijn strekenquote:Op zondag 5 mei 2013 20:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hardlopers met hun flut broekjes ja.Maar de hardlopende dames.....
. Ik heb er vandaag toch een behoorlijk aantal strak in het pak gezien. Was slecht voor m'n gemiddelde al dat omkijken, maar op dit soort dagen is fietsen ook een beetje een kijksport denk ik dan maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |