na een paar dagen achter elkaar op het plat, ga zelfs ik wat vlotter omhoog, dus we zien welquote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:07 schreef dop het volgende:
[..]
zo lang je niet verder gaat als argeles sur mer zal je langs de kust weinig klimmen , maar moet wel zeggen dat ik juist het laaste stukje richting spanje collioure tot cebere een heel mooi stukje vind.
Op de foto's van ivo zie ik wel wat ruige weggentje ja...maar als je daar rustig overheen gaat met je 42 mm bandjes is dat te doen, als het maar droog is, en het niet de hele week duurt. Een dagje zal ik dat wel volhouden denk ik. En als ik toch al in die buurt ben, dan moet ik de Katharen toch even bekijken.quote:wat canal du midi betreft zal Ivo het ongetwijfeld beter weten , ik heb er maar een kilometer of 20 van gefietst in de buurt van saissac , en daar zit wel behoorlijk wat onverhard tussen maar ik vond het toen goed te doen
Ja, jeweetwel. Bij rood licht en stempelposten.quote:
Lol ik vind dit wel droogquote:Op donderdag 2 mei 2013 22:02 schreef MarcoD het volgende:
meest trieste segment ooit:
http://app.strava.com/segments/2348245
Hier zou je lichaam zich op moeten aanpassen, als ik ga trainen bij 30 graden, moet ik vaak stoppen om mijn bidons bij te vullen. Train ik bij 10 graden, dan krijg ik niet eens 1 bidon leeg...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:40 schreef kanovinnie het volgende:
Is het ook niet afhankelijk van de tempratuur en inspanning? Als je in 1 keer vol gas gaat koersen in de hitte raak je sneller vocht kwijt dan je lichaam in eerste instantie doorheeft, maw, je lichaam heeft het vochttekort nog niet door.
Dit is nu een beetje het probleem met veel van dit soort publicaties (ook met sommige publicaties waarin staat dat je niet zoveel hoeft te drinken), in de publicatie die jij bedoelt, gebruiken ze een test groep van 6 personen. Daarvan had het overhydrateren op 1 persoon (>16%) zelfs een negatieve invloed. Ik heb het verder niet heel goed gelezen, maar dit kan natuurlijk nooit statistisch significant zijn...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:42 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik vraag me af of er echt consensus bestaat over de hoeveelheid water/vocht/sportdrank die benodigt is bij zware inspanning en wanneer.
http://www.ergogenics.org/waterarch.html
Daar staat ook een artikel in dat toont dat hyperhydratie juist weer een effectieve strategie is (wel met mate natuurlijk).
Vind ik een sterk punt, als recreant merk je het ongemak van te laat drinken absoluut, die secondes die je laat liggen omdat je over-gehydrateerd bent, niet....quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:07 schreef muzas het volgende:
Wat betekend dat voor de recreanten? Gaat hun prestatie significant achteruit als ze voor de dorst uitdrinken? Denk het niet. Wel significant achteruit als te tóch te laat zijn.
Ik zal je het paper sturen als je mij even je emailadres pm-edquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:07 schreef muzas het volgende:
Wel rete interessant. (ik ben overigens maar een simpele paramedicus, die ondertussen de route naar de industrie bewandeld heeft, geen fancy bioloogprofessor enzo)
Nou is overhydratatie natuurlijk wel direct het andere uiterste. Van een beetje voor de dorst uitdrinken raak je echt niet meteen overgehydrateerd (niet significant iig.). Heeft trouwens de osmotische waarde van wát je drinkt invloed? Lijkt me van wel..
Toch blijf ik bij mijn punt dat het voor recreanten slimmer is om voor je dorst uit te drinken. Om twee redenen eigenlijk; allereerst inderdaad die dorstgrens. Iedereen ervaart dat anders... Al is het maar om het risico op koppijn te elimineren. Daartegenover staat uiteraard dat je het niet achter je huig moet rammen. Ten tweede; Mocht het idd zo zijn dat je prestatie 'optimaal' is op dat punt... Wat betekend dat voor de recreanten? Gaat hun prestatie significant achteruit als ze voor de dorst uitdrinken? Denk het niet. Wel significant achteruit als te tóch te laat zijn.
(ps; kan je dat artikel mij toesturen oid? Je begrijpt dat het mijn interesse heeft gewekt)
Tis gewoon kut dat er geen team is om kutsegmenten weg te halen.quote:
Het is dan ook een levensgevaarlijk segement al die schroeven van die boten die kunnen je een aardig kopje kleiner maken. Nog niks gezegd over het gebrek aan zuurstof of overhydratatie..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:38 schreef Maxbet het volgende:
[..]
"This segment has been flagged as hazardous"
Dit dus.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:55 schreef muzas het volgende:
Wat ik eigenlijk nog irritanter vind zijn meerdere segmenten over dezelfde weg. Soms net een meter langer/korter.
Ja, maar dat schiet niet op. JE flagt ze, en dan? Er zouden imo users moeten komen met de rechten om ze weg te halen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:56 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dit dus.
Een team zou inderdaad makkelijk zijn.
Ik geloof dat je als user enkel segmenten kunt flaggen als je hem zelf hebt gereden toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |