wuuut... is de racefiets andersom? Rechts is bij mij achter? (ook op mn stadsfiets?)quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Goed gereden hoor Grip en met durven te drinken. Ik durfde dat bij mijn eerste koersen ook niet nu durf ik dat wel. En let op he als je drinkt met je linkerhand, anders als je ineens moet remmen voor iets dan sla je over de kop.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:00 schreef CyclingGirl het volgende:
Goed gereden hoor Grip en met durven te drinken. Ik durfde dat bij mijn eerste koersen ook niet nu durf ik dat wel. En let op he als je drinkt met je linkerhand, anders als je ineens moet remmen voor iets dan sla je over de kop.
Bij die eerste zin als-> datquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:14 schreef CyclingGirl het volgende:
Want dan rem je met links snap je? Als je bidon links vast houdt en je remt met rechts dan pak je je achterrem.
Hier in de omgeving is ook best een wildgroei aan segmenten, maar nog lang niet zo erg als in andere delen van het land.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar dat schiet niet op. JE flagt ze, en dan? Er zouden imo users moeten komen met de rechten om ze weg te halen.
ooow hahahahquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:28 schreef muzas het volgende:
Zie editIk las je eerste bericht verkeerd. Dacht dat je bedoelde dat ALS je met links drinkt je over de kop kan slaan met remmen. Vandaar.
Ga zo m'n fietsie maar 'ns poetsen. Kan natuurlijk niet met een dranghek vol blubber aan de start staan zondag
Je billen veeg je toch ook af na ieder toiletbezoek? Of denk je dan ook "ach, het wordt morgen toch wel weer vies, dus ik poets de boel maar niet"quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
ooow hahahahIk ga morgen mijn fiets poetsen. Ziet er niet uit dat ding. Ook al regent het niet het wordt toch vies allemaal.
Ik kan er ook echt niet aan denken om na ieder ritje de fiets grondig te wassen, zeker met die ritjes van mij schiet dat niet op. Dan ben ik langer aan het poetsen als aan het fietsen, en daar is het ding toch echt voor gemaakt.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ja die ken ik wel. Maar ik ga niet na elke training die fiets poetsen. Ik heb ook nog werk, een andere hobby en mijn man
Uiteraard, of wil je het patroon met een gat er in, in je zakje bewaren? Dat spul is steenkoud en geen per patroon maar max 8 bar druk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren maar even m'n Co2 pompje voor het eerst geprobeerd. Is 1 patroon nu bedoeld voor 1 band?
En de 25mm bandjes staan best goed op de fiets, gewoon zwarte Schwalbe's (op advies van Kaas), maar de fiets ziet nu wat rustiger dan met die gele GP4000 die er eerst omheen zat. Moet ik trouwens de spanning van de binnenband lager of hoger doen omdat ik nu een bredere band heb, of maakt dat niet veel uit?
Maximale druk staat meestal op de band aangegeven.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn pompje kan ook weer dicht, en dat koude...ach, dat gaat wel weer over![]()
Maar vroeg me af of een bredere band (van 23 naar 25 mm) ook eeen lagere spanning in je binnenband betekend. Slappere binenband = breder...of zoiets.
Na iedere rit haal ik iig ff een doek langs de ketting om het ergste vuil er af te halen, en een lap over het frame om zweet/sportdrank weg te poetsen. <1 minuut.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:18 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik kan er ook echt niet aan denken om na ieder ritje de fiets grondig te wassen, zeker met die ritjes van mij schiet dat niet op. Dan ben ik langer aan het poetsen als aan het fietsen, en daar is het ding toch echt voor gemaakt.
En zeker eerst naar de pomp lopen ja....quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:20 schreef muzas het volgende:
Weer een voordeel van mijn ketterige hybridegedrocht... Schrader ventielen. Patroontje er in rammen en bij de eerste de beste benzinepomp weer op druk blazen.
Zo, ketting ligt er af, hele fiets gepoetst. Ik koop nooit meer een matzwarte fietsAls je het water er niet héél netjes af poetst in de zon zie je allemaal van die vlekjes
[..]
Na iedere rit haal ik iig ff een doek langs de ketting om het ergste vuil er af te halen, en een lap over het frame om zweet/sportdrank weg te poetsen. <1 minuut.
Heb ik over bospaadjes of iets onverhards gereden spoel ik 'm ook nog ff af. <5 minuten
Groote schoonmaakbeurt... laat ik meestal afhangen van de kleur van mn cassette en kettingWordt dat donkergrijs/zwart dan trek ik die fiets uit elkaar. Wordt ik ook steeds beter in en durft steeds meer los te halen en schoon te maken. Maar zeker toch wel iedere maand. >30 minuten
Nee?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En zeker eerst naar de pomp lopen ja....
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:20 schreef muzas het volgende:
Patroontje er in rammen en bij de eerste de beste benzinepomp weer op druk blazen.
Moet je eens een witte fiets kopenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:20 schreef muzas het volgende:
.......
Ik koop nooit meer een matzwarte fietsAls je het water er niet héél netjes af poetst in de zon zie je allemaal van die vlekjes
[..]
Geen teamgenoten die wat extra kledij hebben?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat wordt m niet. Hij moet verplicht in de kleding van de Spaanse selectie. Voor schoenen zou het nog wel kunnen denk ik. Maar ja tijdrithelm en andere dingen.
Helaas, zit dit weekend bij mij thuis. Als ik in Tiel ben kunnen we wel wat afspreken?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
Heeft er nog iemand zin om morgen een flink eind te gaan fietsen met evenzoveel flink wat hoogtemeters? (heuvelrug, posbank etc)
Ongeveer 150-180 km, geen haast, maar wel doortrappen op de momenten dat we geen pauze houden: er is best tijd voor een appelgebakje onderweg
Ik rijd morgen de oteren-classic. Dat is een tocht vanuit Neeroeteren (Belgie) door de heuvels van nederlands limburg. Volgens mij iets van 1300 hm in 135 km. Ik vertrek rond 8:15 vanuit Neeroeteren. Als je zin hebt kun je aansluiten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
Heeft er nog iemand zin om morgen een flink eind te gaan fietsen met evenzoveel flink wat hoogtemeters? (heuvelrug, posbank etc)
Ongeveer 150-180 km, geen haast, maar wel doortrappen op de momenten dat we geen pauze houden: er is best tijd voor een appelgebakje onderweg
zijn piloot heeft meestal extra schoenen bij. maar extra kleding weet ik niet. dus dat wordt lastig.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
Geen teamgenoten die wat extra kledij hebben?
Laat maar weten als je daar bent, maar ik hoef niet zo nodig de betuwe in, heb de laatste weken weer genoeg dijken en appelbloesem gezien. Ik heb zin in wat klimwerk. Dus wel graag ten noorden van de Lek/Rijn fietsen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:07 schreef kanovinnie het volgende:
Helaas, zit dit weekend bij mij thuis. Als ik in Tiel ben kunnen we wel wat afspreken?
Moet je wel ff een thermoskan koffie en een appeltaart meenemen zodat je bovenop elke heuvel kan pauzeren
Lijkt me toch ook onzin dat je niet kan fietsen omdat je geen kleding hebt?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:09 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
zijn piloot heeft meestal extra schoenen bij. maar extra kleding weet ik niet. dus dat wordt lastig.
That's a nasty cut, altijd veel kans op steentjes en rotzooi in die snee, dus je zou na elke rit moeten controleren wat je nu weer voor souvenirs hebt meegenomen. Kun je er doorheen kijken? Sowieso voorop zetten, voorband heeft toch altijd minder te lijden. Je kunt aan de binnenkant van de buitenband voor de zekerheid nog een plakker doen, dat beschermt weer een beetje.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:09 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Vervangen? Heb er zo al 600+ km mee gereden...
Nou geen klikschoenen, geen selectiekleding. Hij rijdt tandem he, zij zjin verplicht in de kleding van de selectie te rijden. Hij kan dus niet even langs Decathlon.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt me toch ook onzin dat je niet kan fietsen omdat je geen kleding hebt?
En dan de hele plakker goed vol met lijm zodat hij strak tegen de buitenband aan zit? Vraag me wel af of het niet trillingen gaat veroorzaken. Maar solutie in de snee smeren is ook niet echt een goede actie waarschijnlijk, is zo weer weggesleten.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:11 schreef Gripper het volgende:
Je kunt aan de binnenkant van de buitenband voor de zekerheid nog een plakker doen, dat beschermt weer een beetje.
Nee, is een snee in het dikke gedeelte van de band... (raceguard-gedoe van schwalbe)... Maar staat nu wel een stuk breder open dan eerst. Ik heb nog een gloednieuwe buitenband liggen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
That's a nasty cut, altijd veel kans op steentjes en rotzooi in die snee, dus je zou na elke rit moeten controleren wat je nu weer voor souvenirs hebt meegenomen. Kun je er doorheen kijken? Sowieso voorop zetten, voorband heeft toch altijd minder te lijden. Je kunt aan de binnenkant van de buitenband voor de zekerheid nog een plakker doen, dat beschermt weer een beetje.
Als je er opvallend vaak mee lekrijdt, vervangen dan maar. t is de moeite van het ergeren niet waard.
2 dingen die je kan doen aan de binnenkant stukje canvas lijmen en de snee dicht lijmen met seconden lijm, allebij lapmiddelen zonder garantiequote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, is een snee in het dikke gedeelte van de band... (raceguard-gedoe van schwalbe)... Maar staat nu wel een stuk breder open dan eerst. Ik heb nog een gloednieuwe buitenband liggen.
Ben er een keer op lek gereden, en dat was dus ws het punt. Voel aan de binnenkant niks... Mjah, als die snee steeds breder gaat staan. En wat je zegt.. voor je het weet zit ie vol met prut...
Ik vervang 'm wel.. en houd de oude band wel als reserve ofzo...
thnx
Ben bezig met een klimrondje bij Tecklenburg met mooi wat hoogtemeters en een klim van 2km. Rondje wil ik binnenkort paar keer rijden. Ga je mee?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:
Nou, blijkbaar wel... ben er al een keer op lek gereden.... Maar kan er nu niet door heen kijken. Heb 'm inmiddels vervangen. De 'lapmiddelen' zal ik proberen, en de band bewarenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus er kon eigenlijk niets door omdat hij boven de raceguard zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |