Wij gingen regelmatig een groepje voorbij. Weinig groepjes die langszij gingen. Ze heeft vandaag echt haar grenzen verlegd.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:58 schreef muzas het volgende:
Oh ja, als er af en toe een groepje voorbij komt ga je toch harder.
Als nu 150km met dit tempo gaat dan kunnen MissTommeke en MissPatroon zich prima inschrijven voor de 200 van 29 septemberquote:Op zondag 5 mei 2013 13:56 schreef Patroon het volgende:
Mooie rit van 150km vandaag gereden met Tommeke, MissTommeke en MissPatroon. Lekker doorgereden, kwamen zelfs met 28,8gem thuis, terwijl mijn meisje normaal gesproken altijd rond de 26gem fietst.![]()
Netjes. Ik doelde overigens niet op jullie hoor. Wel fijn dat je meisje zulke vooruitgang boekt.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij gingen regelmatig een groepje voorbij. Weinig groepjes die langszij gingen. Ze heeft vandaag echt haar grenzen verlegd.
Het is duidelijk dat de commercie de toertochten heeft ontdekt. ik vind een euro of 5 meer dan genoeg voor een tochtje.quote:Op zondag 5 mei 2013 16:59 schreef Maxbet het volgende:
[..]
¤30 voor alleen de rit, ¤10 voor een bordje pasta achteraf en ¤25 voor het shirt.
Lijkt me toch de trapas te zijn.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:14 schreef H4ppy het volgende:
Ik post het maar hier omdat ik geen betere plek voor mijn vraag weet.
Een tijdje geleden had ik een nieuwe crankset op mijn racefiets gezet, en toen ik de oude cranks eraf had gehaald draaide ik even met mijn vingers aan de trapas waardoor ik erachter kwam dat deze heel stroef liep. Toen ik de cranks er weer op had gezet draaide ik er even aan en de trapas draaide normaal en soepel (door het gewicht van de traparmen). Tijdens het fietsen merkte ik er niks van, ook geen rare geluiden.
Een aantal weken later had ik wat vrije tijd en besloot ik om toch maar de bottom bracket uit elkaar te halen en schoon te maken. Dit had ik gedaan, en ik had voor het in elkaar zetten van de trapas alles weer netjes ingesmeerd. De trapas liep soepel toen ik er met mijn vingers aan draaide en ook toen ik de cranks erop had gezet. Ik had sindsdien geen gebruik gemaakt van mijn fiets door het slechte weer en gebrek aan tijd.
Eergisteren wou ik weer een stukje gaan rijden, alleen bij de eerste 20 meter merkte ik al een vreemd geluid op. Iedere keer als ik kracht zette hoorde ik een luid schrompend metaal op metaal geluid uit de trapas komen. Wanneer ik geen kracht zette hoorde ik het geluid zachtjes bij elke draai van de pedalen. (Ik heb een fixed gear fiets dus de pedalen blijven altijd draaien).
Dus ik heb weer de hele trapas uit elkaar gehaald en alles nagekeken. Ik kon niks vreemds vinden en had alles nog een keer extra goed ingesmeerd waarna ik de fiets weer uit ging proberen en hetzelfde geluid weer terug kwam![]()
Ik weet echt niet wat dit kan zijn, en ik kan ook niet even van het mooie weer genieten op de fiets omdat ik me dood erger aan het geluid. Heeft iemand misschien suggesties waar het toch aan zou kunnen liggen?
Ja ik ben er zeker van dat het de trapas is. Heb me kettingblad niet losgehad nee.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me toch de trapas te zijn.
Of misschien de bladboutjes. Heb je je kettingblad recent ook losgehad? Dan de bladboutjes effe loshalen en beetje invetten en weer vastzetten.
T werkt aanstekelijk blijkbaar..quote:Op zondag 5 mei 2013 17:25 schreef muzas het volgende:
Behoorlijk wat KM's door de Fok!-ploeg gereden vandaag
Ik? Ik doe dat netjes hoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om over de Radioshack-broek nog maar te zwijgenquote:Op zondag 5 mei 2013 18:55 schreef kanovinnie het volgende:
Geeneens gezeur om de zwarte enkelsokjes, de teambroek en het iets te grote fietsshirt?
Kijk Kano, nou hoor je het eens van een ander............... 'k ben dus niet de enige met een mening over die dopeurs, en verborgen hulpmotor ploeg.quote:Op zondag 5 mei 2013 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om over de Radioshack-broek nog maar te zwijgen
dat bedoelde ik met teambroek schatquote:Op zondag 5 mei 2013 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om over de Radioshack-broek nog maar te zwijgen
Motorola is andere kleur blauw en rood.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk Kano, nou hoor je het eens van een ander............... 'k ben dus niet de enige met een mening over die dopeurs, en verborgen hulpmotor ploeg.![]()
Maar die broek zal wel uit een of andere ramsh komen neem ik aan, want anders wil er toch nog niet dood in gevonden worden. En is dat shirt nou van Motorola? Ik hoop dat ik me vergis want anders heb je hier wel een paar lachers op je hand.
Heb ik het eens over gehad met een vrouwelijke collega.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:38 schreef dop het volgende:
vandaag op de tandem gereden met vrouw lief en de kids.
onderweg hadden we de discussie waarom het merendeel van de vrouwen hardloopt
en waarom de mannen fietsen.
Hardlopers met hun flut broekjes ja.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:38 schreef dop het volgende:
verder viel ons op dat de hardlopers vaker slecht gekleed gaan als de fietsers
Zo is dat. Een oude buzz verliest wel zijn haren maar niet zijn strekenquote:Op zondag 5 mei 2013 20:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hardlopers met hun flut broekjes ja.Maar de hardlopende dames.....
. Ik heb er vandaag toch een behoorlijk aantal strak in het pak gezien. Was slecht voor m'n gemiddelde al dat omkijken, maar op dit soort dagen is fietsen ook een beetje een kijksport denk ik dan maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |