Weer in Sloten geweest vandaag

Sta ik bij de start, zie ik vooraan eentje staan met een rood-wit-blauw Quickstep-truitje. Ik denk dus dat er wannabe meerijdt, roept de speaker om "en vandaag is Niki Terpstra, de nr. 3 van Parijs-Roubaix, er ook."
Of 't door Terpstra kwam, weet ik niet, maar er werd een stukje harder gereden dan vorige week, en ook wat meer hollen en stilstaan. Na een uurtje zat ik even in het wiel van Terpstra, dacht ook nog "als ik hier blijf tot het einde, komt het vast goed."

Maar was het toch al vrij snel weer kwijt.
Wat later begonnen er ook regelmatig wat gaatjes te vallen. Ik was even met een eerste groep van ca. 20 man weg, reed daar met 2 man naartoe, maar de rest sloot ook weer aan.
Iets later reden er weer een kleine 20 man weg en viel het peloton stil. Die waren dus weg.
Kort daarop weer een paar man die er vandoor gingen. Ik probeerde nog met 4 man mee te springen, maar dat lukte niet (die 4 reden er wel naartoe). Jammer, want dat groepje van een man of 10 bleef ook weg.
Daarna me in het peloton mee laten drijven. Toen het stilviel bij het ingaan van de ronde sprong ik weg, maar ik kon niet hard genoeg rijden om voor te blijven, dus het hele peloton kwam weer over me heen.
Met heen en terug rijden weer 165 km op de teller
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2013 18:58:44 ]