Ideaal bootje voor de Oostzee (daar is hij ook voor gemaakt), maar hier 'aan de andere kant van Denemarken' zou ik er niet eens de Wadden mee op durven.quote:
Nee, het is gewoon een manier om mensen duidelijk te maken dat ze door hoge risicos te nemen een last zijn voor de maatschappij.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor emotionele chantage Piet
Ik zou denk ik een boek kunnen schrijven over alle onnodige uitgaven en kosten waardoor de gehele wereld een klein paradijsje zou kunnen worden.
Voor de rest is het gewoon een drogreden en dat weet je zelf ook best.
Sowieso raar in deze tijd van het jaar aangezien de dagen erg lang zullen zijn nabij en voorbij de poolcirkel.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:20 schreef MPC60 het volgende:
Die boot vinden ze misschien nog wel maar de opvarenden? Ik denk het niet, ik snap ook niet wie er met zijn volle verstand in die boot stapt en zegt, he we gaan het noorderlicht zoeken...
Het gaat niet om het formaat van de boot, maar hoe die ontworpen is. Belang van zaken als zwaartepunt, vorm van de boeg etc zijn op hoge zee anders dan bij een binnenwater/havenbootje.quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:24 schreef Resistor het volgende:
Het mooie van Noorwegen is dat je zo een fjord in kan varen, dan heb je van slecht weer geen last meer.
Maar ik denk niet dat ze dat gehaald hebben.
Je kan prima met kleinere bootjes de Noordzee op, de boot van http://www.denieuwediep.nl/ is ook niet zo groot, maar 'even' naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruine_Bank is zo gedaan (en dan ben je al halverwege Engeland)
quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat niet om het formaat van de boot, maar hoe die ontworpen is. Belang van zaken als zwaartepunt, vorm van de boeg etc zijn op hoge zee anders dan bij een binnenwater/havenbootje.
Hoe dieper het zwaartepunt, hoe minder snel hij omslaat, een scherpe boeg snijdt door de golven, dus je duikt dieper het water in. Zo zijn er nog veel meer.
http://www.schuttevaer.nl(...)te-zijn-vergaan.htmlquote:BERGEN, 8 mei 2013 10:59
Warnow lijkt met man en muis te zijn vergaan
De kans dat de sinds 17 april met drie opvarenden vermiste Nederlandse motorzeiler Warnow nog opduikt wordt met de dag kleiner. De melding van twee Noorse vissers bij de Noorse kustwacht, dat zij het vermiste schip 20 april ter hoogte van Bergen hebben gezien, blijkt niet te kloppen. Dat betekent dat sinds 17 april niets meer van het schip is vernomen.
De zoekactie naar de 15 meter lange Warnow is 3 mei gestaakt vanwege slechte weersomstandigheden en gebrek aan resultaten. Omdat al lang niets meer van de voormalige loodskotter is vernomen is het zoekgebied intussen te groot geworden. Het schip kan, wanneer het niet is vergaan, honderden mijlen zijn afgedreven. Schepen op de noordelijke Noordzee wordt nog wel gevraagd naar het vermiste schip, of naar sporen daarvan, uit te kijken.
De Warnow is een omgebouwde Duitse loodsboot, met een hijskraanarm als mast. Eigenaar is de 47-jarige lasser en muzikant Arnout Brinkman. Het niet zeewaardige schip vertrok 17 maart met acht muzikanten uit Schiedam.
...
Op 15 april vertrok het schip richting Noorwegen, zonder specifiek doel, navigerend op een iPhone waarop twee dagen na vertrek nog een kaart van de Noorse wateren werd gedownload. Dat is tevens het laatste traceerbare spoor van het schip. De daaropvolgende dagen was het zwaar weer op de Noordzee.
Het schip had rond 22 april in Noorwegen moeten aankomen. Toen een week later nog niets was vernomen sloegen de achterblijvers alarm.
De opvarenden hebben geen satelliettelefoon of Epirb. Ze kunnen alleen via de marifoon met andere schepen of walstations contact maken.
Die verder is verpest door er een mast op te zetten die het zwaartepunt verhoogd.quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:52 schreef Resistor het volgende:
[..]Het was een Oost-Duitse (dus Oostzee) KUSTwachtboot.
Een zeeschip/apparatuur dient gecertificeerd te zijn voor het varen zonder papier en slechts Electronic Chart Display and Information System (ECDIS). Het schip waar ik vorig jaar op voer, ook in Noorwegen toevallig, heeft alsnog maar even wat papieren kaarten gekocht ookal hadden ze die certificering.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel papieren zeekaarten.
[..]
Moet er niet aan denken, doe mij maar gewoon papieren zeekaarten.
Da's wel vrij noordelijk Piet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Noordelijkste wat ik ben geweest was Spitsbergen
Ik weet het, sindsdien ben ik ook verliefd op ijsberen.quote:
Goed moment om als zeiler je sleepanker overboord te gooienquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor mensen die er over denken met een notendopje de oceaan op te gaan
Deze is ook mooi:quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:48 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Goed moment om als zeiler je sleepanker overboord te gooien
Er is ook een filmpje dat ze in de gang filmen met de blik naar voren. Geweldig om te zien hoe de hele boot tordeertquote:
tja, en als je dan bedenkt, dat vanaf waar de camera staat tot aan de boeg een 200-300 meter is, afhankelijk van het schip, kan je je een voorstelling gaan maken over hoe hoog de golven zijn en hoe hoog dat schip iedere keer omhoog komt.quote:
Als je het hebt over toffe filmpjes:quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor mensen die er over denken met een notendopje de oceaan op te gaan
Gezien de uitrusting en voorbereiding acht ik ze in staat om met open motorluik te varen "omdat de motor ietwat warm werd"quote:Op donderdag 16 mei 2013 22:42 schreef Spanky78 het volgende:
Ik denk dat het een leuk wrakduikje is inmiddels, die warnow. Al ligt het schip nwaarschijnlijk veel te diep om naar te duiken. Ik geloof niet dat het ding nog drijft, is dat wel zo dan hebben ze echt veel geluk gehad, want ze zijn echt wat te vroeg op pad gegaan.
Is deze foto daar niet genomen?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:51 schreef tjoptjop het volgende:
Geen bootjes, wel verdomd indrukwekkende en mooie beelden
Dat is nog bij BBC Coast geweestquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is deze foto daar niet genomen?
[ afbeelding ]
Ha, leuk om te zien. Toch lijkt het mij wel een eenzame job vuurtorenwachter, het stormt natuurlijk maar een paar keer per jaar echt hard.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 01:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat is nog bij BBC Coast geweest
Klikken voor juist tijdstip
In de noordelijke noordzee van April met een zwemvest overboord, je bent binnen 15-20 minuten dood, waarschijnlijk eerder.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 01:18 schreef Brum_brum het volgende:
Ze waren goed voorbereid want ze hadden zwemvesten aan boord voor water richting vriestemperaturen hoor!!! Iets zegt me dat dit van die stadse idioten zijn.
" Wat een ding, joh"quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:36 schreef Kowloon het volgende:
Meer ontopic, deze is ook wel leuk. schip is 134 meter lang.
Mooie foto.. die heeft vroeger lange tijd bij mij boven de bank gehangen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is deze foto daar niet genomen?
[ afbeelding ]
Wauwquote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Is deze foto daar niet genomen?
[ afbeelding ]
http://nos.nl/artikel/540329-hoop-warnowdrietal-vervlogen.htmlquote:Hoop Warnow-drietal vervlogen
donderdag 15 aug 2013, 00:47 (Update: 15-08-13, 15:32)
De Warnow moet als verloren worden beschouwd, zeggen de Nederlandse en Noorse kustwacht
NOS
De Nederlandse en Noorse kustwacht gaan ervan uit dat het Nederlandse schip De Warnow als verloren moet worden beschouwd. De organisaties denken dat de kans dat er ooit nog een spoor van het schip of de bemanning wordt teruggevonden nihil is.
De omgebouwde loodsboot Warnow vertrok op 15 april uit Schotland en had een week later moeten aankomen in Noorwegen. Sinds 17 april is niets meer vernomen van de drie bemanningsleden of het schip, dat geen uitgebreide navigatieapparatuur aan boord had. De bemanning voer aan de hand van gedownloade kaarten voor de iPhone.
Uitgebreide zoekactie
De Noorse en Schotse kustwacht zetten een uitgebreide zoekactie op met helikopters en sonar-apparatuur. Andere schepen werd gevraagd om uit te kijken naar De Warnow. Tot nog toe is geen spoor van het schip of de bemanning gevonden.
De Nederlandse kustwacht denkt ook dat de kans dat een wrak aanspoelt heel erg klein is. De Warnow was van staal en zinkt meteen.
Holy shit. Ik begrijp ook niet dat het volk uit de OP zo weinig ontzag had voor de zee.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:36 schreef Kowloon het volgende:
Dit lijkt ook een hachelijk tripje, maar het betreft een beunschip.
Meer ontopic, deze is ook wel leuk. schip is 134 meter lang.
Het is trouwens wel lekker avontuurlijk rondvaren op je fucking Iphone.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/540329-hoop-warnowdrietal-vervlogen.html
Vroeg mij af of er nog iets van deze avonturiers vernomen of van het schip iets gevonden was, maar helaas niet.
Ik weet niet of ze daardoor in de problemen zijn geraakt, maar goed inderdaad erg avontuurlijk.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:01 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het is trouwens wel lekker avontuurlijk rondvaren op je fucking Iphone.
Ik ben eens op studiebezoek geweest bij een groothandelaar in zo'n beetje alles wat een commerciële schuit aan boord moet hebben om de haven ook maar uit te mogen. Als je ziet hoeveel werk er alleen al zit in het bijhouden van kaarten en de gevaren die schepen lopen als ze dat niet doen dan weet je dat deze lui levensmoe waren. Daarnaast hadden ze zwemvestjes voor het vrieswater terwijl je zelfs in de beste pakken niet al te lang gaat leven. Het was een ultieme randdebielen boot of een stel egocentrische teringlijers. Ik vrees het laatste want ze hadden al eerder reddingswerkers in de problemen gebracht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze daardoor in de problemen zijn geraakt, maar goed inderdaad erg avontuurlijk.
Jij houdt niet van een beetje gevaar nee?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeezeilen is mooi, heb veel wedstrijden gezeild, maar ook gevaarlijk. Toen ik merkte van mezelf dat ik het gevaar niet meer zag ben ik er mee uitgescheden
Kostenbewustzijn mag zeker, maar is het wenselijk als wij dat boven mensenlevens gaan zetten?quote:Op zondag 5 mei 2013 00:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee, kostenbewustzijn mag best.
offtopic, er zijn ook nautische apps die geen internetverbinding vereisen. Volgens mij doet de GPS het op een iphone gewoon zonder dataverbinding.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:55 schreef El_Matador het volgende:
Die iPhone doet het ook alleen in de buurt van de kust en boorplatforms daar op de Noordzee. Hoe krijg je signaal als je daarbuiten vaart?
Ah dat wist ik niet. De GPS op mijn Samsung Galaxy doet het bar slecht. En niet als ik geen bereik heb.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
offtopic, er zijn ook nautische apps die geen internetverbinding vereisen. Volgens mij doet de GPS het op een iphone gewoon zonder dataverbinding.
Doet overigens niets af aan hun stomheid
Ik ben blij dat jij geen arts bent.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:10 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
wat is er mis met die boot ??
ziet er prima uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wat denk je...midden op de zee, gammele boot, een stevige storm en dan....die zien we nooit meer terug.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:19 schreef Spongebobsterr het volgende:
Wat is er dan vermoedelijk met ze gebeurt?
Een schip is zo zeewaardig als zijn bemanning (aldus Zwaar Weer Zeilen van A. Colesquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:10 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
wat is er mis met die boot ??
ziet er prima uit
Nee, ook puur qua schip is dit fout gegaan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een schip is zo zeewaardig als zijn bemanning (aldus Zwaar Weer Zeilen van A. Coles). En juist op dat punt is het mis gegaan.
Handig ook die zonnecellen onder het zeil. Niet gewoon op het dak van de kajuit, welnee.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee, ook puur qua schip is dit fout gegaan.
Een enorme tuigage op een boot zaten waar deze niet voor ontworpen is, ook op het IJsselmeer zou deze omgegaan zijn.
Wat het aller belangrijkst is, is dat je het water buiten houdt. Een stuurhut met grote ramen moet geen open verbinding hebben naar de rest van de boot. Luiken moeten goed afsluitbaar zijn. En de romp moet sterk zijn (staal is een pluspunt wat dat betreft).quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:14 schreef trovey het volgende:
[..]
Wat denk je...midden op de zee, gammele boot, een stevige storm en dan....die zien we nooit meer terug.
Met windkracht 4 had het prima gekund. Maar ik heb zo het idee dat de bemanning niet in staat was om een weerkaart te lezen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:27 schreef tjoptjop het volgende:
Nee, ook puur qua schip is dit fout gegaan.
Een enorme tuigage op een boot zaten waar deze niet voor ontworpen is, ook op het IJsselmeer zou deze omgegaan zijn.
Zal dat ding zelfrichtend zijn denk je?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat het aller belangrijkst is, is dat je het water buiten houdt. Een stuurhut met grote ramen moet geen open verbinding hebben naar de rest van de boot. Luiken moeten goed afsluitbaar zijn. En de romp moet sterk zijn (staal is een pluspunt wat dat betreft).
4 op beschut water misschien, maar met golfslag/swells? Ik betwijfel hetquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Met windkracht 4 had het prima gekund. Maar ik heb zo het idee dat de bemanning niet in staat was om een weerkaart te lezen.
Ik denk het niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zal dat ding zelfrichtend zijn denk je?
Maar op zee heb je dan ook een grotere golfperiode. Zolang je in de golfslag je snelheid kunt behouden is er geen probleem naar mij idee, maar daarvoor moet je de boot kennen. Wat betreft deining kun je natuurlijk wel een probleem hebben als het 300 km noordelijker NW 8 is, zeker in de noordelijke Noordzee komen er dan chique golven voorbij.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:37 schreef tjoptjop het volgende:
4 op beschut water misschien, maar met golfslag/swells? Ik betwijfel het
Hooguit zwaar gereefd, maar dan zal die alsnog alleen maar loefgierig zijn.
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)ppy-Dog-vermist.htmlquote:Een paar weken terug speelde Crappydog in het voorprogramma van Stuurbaard Bakkebaard in ’t Beest te Goes. Ze speelden met z’n drieën: gitaar, contrabas en trommels. Zonder drummer en zonder saxofonist, die waren aan het varen, naar het noorderlicht vertelde zanger Erik van den Berge. Crappydog speelde ook het nummer ‘Cold and wet’ van hun nieuwe album 'Aint got no bone' met als terugkomende kreet "out on the water, there’s only water", maar dit keer was er geen scheurende saxsolo zoals op het album. Nu blijkt dat de twee in Goes ontbrekende bandleden met hun boot vermist worden. Ze waren onderweg van Schotland naar Noorwegen.
Crappydog speelde in ‘t Beest met z’n drieën omdat Arnout Brinkman (de saxofonist van de band) en drummer Peter van Liere (vroeger drummer van The Old Firm) samen met zes andere vrienden het idee hadden gekregen om op het schip van Arnout, De Warnow, naar Noorwegen te gaan. Met acht man begonnen ze 17 maart aan hun reis in Schiedam. Het schip van Arnout was een omgebouwde loodsboot van 15 meter met een hijskraan als mast. De reis zou gefilmd worden en de muziek die werd gemaakt zou de soundtrack zijn voor de film. Dit idee was ontstaan op Oerol vorig jaar, waar ze ook met De Warnow waren heengevaren.
Voor de kust van Schotland kwam het schip De Warnow in de problemen, windkracht 8 zorgde ervoor dat het schip niet meer te besturen was en met behulp van een reddingsboot konden ze nog net de monding van de Tees halen. Twee weken werd er aan het schip gewerkt om de schade te repareren. Maar binnen de groep vrienden ontstond een breuk, een aantal zag het niet meer zitten om naar Noorwegen door te varen. Te onverantwoord of gevaarlijk vonden ze. Zo kwam het dat nog maar drie van de oorspronkelijke acht bemanningsleden uiteindelijk naar Noorwegen zijn vertrokken. De overige vijf zijn alweer terug in Nederland na een tijdje wildkamperen in Engeland. Arnout, Tirza (de vriendin van Arnout) en Peter vertrokken 15 april alsnog naar Noorwegen en zijn nu spoorloos. De Noorse kustwacht is op zoek maar kan ze niet vinden. Ze zijn voor het laatst 17 april gezien midden op zee.
Water en het leven aan boord is een terugkomend thema in de muziek van de Crappydogs. Erik van den Berge woonde eerder al een tijdje op Iwan, een bootje dat hij ooit van Arnout had overgenomen en waar hij op het Veerse meer mee rondzwierf. Erik maakte aan boord een bijzondere plaat met de naam Iwan. Op het laatste nummer van de plaat is te horen dat de motor van de boot aan gaat en daaroverheen speelt Arnout een prachtige saxofoon solo. Laten we hopen dat de motor op dit moment aan boord nog draait en dat ze veilig aan wal komen. Want er moet nog veel mooie muziek gemaakt worden.
Die golven heten rogue waves:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 00:57 schreef Kowloon het volgende:
Heb er een keer een avondje naar zitten zoeken. Maar dat ene kustvaardertje is wel het beste filmpje wat ik heb kunnen vinden van een 'freak wave'. Hoge golven zijn niet perse gevaarlijk, met een lange periode ga je gewoon bergje op, bergje af. Snelheid houden is dan de voornaamste zaak want dan blijf je roerdruk houden.
Maar zo'n extra hoge golf die dan ineens gaat breken is natuurlijk wel erg gevaarlijk. Ten eerste vanwege de onverwachte hoogte waardoor je uit je koers kan worden geworpen, ten tweede wil je zo'n breker niet op je bootje hebben. Bij Zuid-Afrika is een keer een echte groot schip (richting de 300 meter dus) zijn boeg kwijtgeraakt door zo'n 'freak wave'. Dat geeft wel aan wat het krachtenspel is waar je dan over praat. Interessant fenomeen die 'freak waves'.
Yup, zelfs als je niet al te ver weg de Noordzee op wilt moet je zorgen voor goede navigatie, marifoon, epirb, goede vesten en het liefst een reddingsvlot. En de bemanning moet ook wel een beetje weten wat je wel en niet moet doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:11 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik ben eens op studiebezoek geweest bij een groothandelaar in zo'n beetje alles wat een commerciële schuit aan boord moet hebben om de haven ook maar uit te mogen. Als je ziet hoeveel werk er alleen al zit in het bijhouden van kaarten en de gevaren die schepen lopen als ze dat niet doen dan weet je dat deze lui levensmoe waren. Daarnaast hadden ze zwemvestjes voor het vrieswater terwijl je zelfs in de beste pakken niet al te lang gaat leven. Het was een ultieme randdebielen boot of een stel egocentrische teringlijers. Ik vrees het laatste want ze hadden al eerder reddingswerkers in de problemen gebracht.
Als je dat voor de eerste keer mee maakt, dan loopt het je volgens mij dun door de broek, zelfs op een groot zeeschip.quote:
Zelfs al is het je tiende keer dan sta je daar vast nog niet lekker ontspannen je ding te doen..quote:Op zondag 27 oktober 2013 08:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als je dat voor de eerste keer mee maakt, dan loopt het je volgens mij dun door de broek, zelfs op een groot zeeschip.
Je zou onderhand een wedje kunnen opzetten over wat eerder gevonden wordt: deze boot of de vermiste Boeingquote:Op zondag 4 mei 2014 09:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
is de boot nog steeds niet gevonden?
Die boot en Boeing zitten samen met de Massavernietigingswapens in Irak een potje te klaverjassen. Elvis treedt live op.quote:Op zondag 4 mei 2014 09:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je zou onderhand een wedje kunnen opzetten over wat eerder gevonden wordt: deze boot of de vermiste Boeing
quote:Op zondag 4 mei 2014 10:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die boot en Boeing zitten samen met de Massavernietigingswapens in Irak een potje te klaverjassen. Elvis treedt live op.
quote:Op zondag 4 mei 2014 10:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]![]()
Alleen jammer dat ze alleen maar Radler schenken op dat eiland.
quote:om deze zomer met zijn allen naar Noorwegen te zeilen in de hoop een glimp te kunnen opvangen van het noorderlicht,'
Isle of Wight neem ik aan? Daar wordt veel gezeild iig.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rond Isle of Wright, rond de britse eilanden, verste wat ik geweest ben waren de Azoren
Niet verder dan Cowesquote:Op zondag 4 mei 2014 15:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Isle of Wight neem ik aan? Daar wordt veel gezeild iig.
Nog op het eiland geweest?
quote:Op zondag 4 mei 2014 15:22 schreef Individual het volgende:
[..]
Isle of Wight neem ik aan? Daar wordt veel gezeild iig.
Nog op het eiland geweest?
Ik niet snap?quote:
Ik ken dat eiland wel, maar ben de draad van dit topic ff kwijt omdat julie out of the blue over wight gaan praten?quote:
Als je op het tijdstip van de quote klikt kan je zien waar op gereageerd wordt, ik heb vorig jaar in dit topic verteld over mijn zeezeilen, daar kwam een vraag over waar ik dat zoal gedaan had, oa Wight, en daar ben ik nooit verder gekomen dan het schattige dorpje bij de haven van Cowes. Dronken geworden van warm bier in de pub en fish&chips gegetenquote:Op zondag 4 mei 2014 19:14 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ik ken dat eiland wel, maar ben de draad van dit topic ff kwijt omdat julie out of the blue over wight gaan praten?
Ach vandaar de verwarring, die 2 mei was van vorig jaar! (topic verspring van oktober overig jaar naar 4 mei dit jaar )quote:Op zondag 4 mei 2014 19:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je op het tijdstip van de quote klikt kan je zien waar op gereageerd wordt, ik heb vorig jaar in dit topic verteld over mijn zeezeilen, daar kwam een vraag over waar ik dat zoal gedaan had, oa Wight, en daar ben ik nooit verder gekomen dan het schattige dorpje bij de haven van Cowes. Dronken geworden van warm bier in de pub en fish&chips gegeten
Ja, is niet voor niets zeer geliefd evenement en alles wat kan varen is dan op het water van de Solent, en Beken was altijd fotos aan het makenquote:Op zondag 4 mei 2014 19:21 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Ach vandaar de verwarring, die 2 mei was van vorig jaar! (topic verspring van oktober overig jaar naar 3 mei dit jaar )
Maar best cool, dat zeilen, schijnt heel mooi te zijn bij Wight..
Ja, vind het ook wat braafjes, wat ik van hem zie. Uit een beetje zeildag kun je veel meer halen dan die foto's die hij maakt..quote:Op zondag 4 mei 2014 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, is niet voor niets zeer geliefd evenement en alles wat kan varen is dan op het water van de Solent, en Beken was altijd fotos aan het maken
http://www.beken.co.uk
Beken is dé scheepsfotograaf zegt men, vind ze zelf nogal saai, maar hij is erg rijk mee geworden.
Thnxquote:
Ze waren al een keer naar Terschelling geweest.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 13:14 schreef Twiitch het volgende:
Ik noem dit een stelletje randdebielen. Slecht voorbereid aan zoiets beginnen is geen avontuur. Maar rip enzo.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |