Ideaal bootje voor de Oostzee (daar is hij ook voor gemaakt), maar hier 'aan de andere kant van Denemarken' zou ik er niet eens de Wadden mee op durven.quote:
Nee, het is gewoon een manier om mensen duidelijk te maken dat ze door hoge risicos te nemen een last zijn voor de maatschappij.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor emotionele chantage Piet
Ik zou denk ik een boek kunnen schrijven over alle onnodige uitgaven en kosten waardoor de gehele wereld een klein paradijsje zou kunnen worden.
Voor de rest is het gewoon een drogreden en dat weet je zelf ook best.
Sowieso raar in deze tijd van het jaar aangezien de dagen erg lang zullen zijn nabij en voorbij de poolcirkel.quote:Op zondag 5 mei 2013 10:20 schreef MPC60 het volgende:
Die boot vinden ze misschien nog wel maar de opvarenden? Ik denk het niet, ik snap ook niet wie er met zijn volle verstand in die boot stapt en zegt, he we gaan het noorderlicht zoeken...
Het gaat niet om het formaat van de boot, maar hoe die ontworpen is. Belang van zaken als zwaartepunt, vorm van de boeg etc zijn op hoge zee anders dan bij een binnenwater/havenbootje.quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:24 schreef Resistor het volgende:
Het mooie van Noorwegen is dat je zo een fjord in kan varen, dan heb je van slecht weer geen last meer.
Maar ik denk niet dat ze dat gehaald hebben.
Je kan prima met kleinere bootjes de Noordzee op, de boot van http://www.denieuwediep.nl/ is ook niet zo groot, maar 'even' naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruine_Bank is zo gedaan (en dan ben je al halverwege Engeland)
Het was een Oost-Duitse (dus Oostzee) KUSTwachtboot.quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat niet om het formaat van de boot, maar hoe die ontworpen is. Belang van zaken als zwaartepunt, vorm van de boeg etc zijn op hoge zee anders dan bij een binnenwater/havenbootje.
Hoe dieper het zwaartepunt, hoe minder snel hij omslaat, een scherpe boeg snijdt door de golven, dus je duikt dieper het water in. Zo zijn er nog veel meer.
http://www.schuttevaer.nl(...)te-zijn-vergaan.htmlquote:BERGEN, 8 mei 2013 10:59
Warnow lijkt met man en muis te zijn vergaan
De kans dat de sinds 17 april met drie opvarenden vermiste Nederlandse motorzeiler Warnow nog opduikt wordt met de dag kleiner. De melding van twee Noorse vissers bij de Noorse kustwacht, dat zij het vermiste schip 20 april ter hoogte van Bergen hebben gezien, blijkt niet te kloppen. Dat betekent dat sinds 17 april niets meer van het schip is vernomen.
De zoekactie naar de 15 meter lange Warnow is 3 mei gestaakt vanwege slechte weersomstandigheden en gebrek aan resultaten. Omdat al lang niets meer van de voormalige loodskotter is vernomen is het zoekgebied intussen te groot geworden. Het schip kan, wanneer het niet is vergaan, honderden mijlen zijn afgedreven. Schepen op de noordelijke Noordzee wordt nog wel gevraagd naar het vermiste schip, of naar sporen daarvan, uit te kijken.
De Warnow is een omgebouwde Duitse loodsboot, met een hijskraanarm als mast. Eigenaar is de 47-jarige lasser en muzikant Arnout Brinkman. Het niet zeewaardige schip vertrok 17 maart met acht muzikanten uit Schiedam.
...
Op 15 april vertrok het schip richting Noorwegen, zonder specifiek doel, navigerend op een iPhone waarop twee dagen na vertrek nog een kaart van de Noorse wateren werd gedownload. Dat is tevens het laatste traceerbare spoor van het schip. De daaropvolgende dagen was het zwaar weer op de Noordzee.
Het schip had rond 22 april in Noorwegen moeten aankomen. Toen een week later nog niets was vernomen sloegen de achterblijvers alarm.
De opvarenden hebben geen satelliettelefoon of Epirb. Ze kunnen alleen via de marifoon met andere schepen of walstations contact maken.
Die verder is verpest door er een mast op te zetten die het zwaartepunt verhoogd.quote:Op donderdag 9 mei 2013 10:52 schreef Resistor het volgende:
[..]
Het was een Oost-Duitse (dus Oostzee) KUSTwachtboot.
Een zeeschip/apparatuur dient gecertificeerd te zijn voor het varen zonder papier en slechts Electronic Chart Display and Information System (ECDIS). Het schip waar ik vorig jaar op voer, ook in Noorwegen toevallig, heeft alsnog maar even wat papieren kaarten gekocht ookal hadden ze die certificering.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel papieren zeekaarten.
[..]
Moet er niet aan denken, doe mij maar gewoon papieren zeekaarten.
Da's wel vrij noordelijk Piet.quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Noordelijkste wat ik ben geweest was Spitsbergen
Ik weet het, sindsdien ben ik ook verliefd op ijsberen.quote:
Goed moment om als zeiler je sleepanker overboord te gooienquote:Op donderdag 16 mei 2013 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor mensen die er over denken met een notendopje de oceaan op te gaan
Deze is ook mooi:quote:Op donderdag 16 mei 2013 17:48 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Goed moment om als zeiler je sleepanker overboord te gooien
Er is ook een filmpje dat ze in de gang filmen met de blik naar voren. Geweldig om te zien hoe de hele boot tordeertquote:
tja, en als je dan bedenkt, dat vanaf waar de camera staat tot aan de boeg een 200-300 meter is, afhankelijk van het schip, kan je je een voorstelling gaan maken over hoe hoog de golven zijn en hoe hoog dat schip iedere keer omhoog komt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |