Gemak dient de mensquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel papieren zeekaarten.
[..]
Moet er niet aan denken, doe mij maar gewoon papieren zeekaarten.
Ja, daar heb je een punt. Maar bereik van marifoon is volgens mij wel redelijk groot, maar zou op de noordelijke Noordzee best onvoldoende kunnen zijn. Geen idee hoe dat verder zit overigens, ik blijf altijd redelijk dicht bij de kust.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:51 schreef tjoptjop het volgende:
Zo heel ver komt een marifoon toch ook niet echt? Op de drukke Noordzee misschien niet zo'n probleem, maar als je noordelijker komt...
Mits zakelijk zijn er natuurlijk regels ende statuten met diploma's.. Maar voor de rest? Nee. Als jij met je opblaasboot en peddels de oceaan over wil moet je dat lekker zelf weten.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Was er geen vergunning nodig om op zee te gaan varen?
Meestal hebben landen wel aanvullende eisen voor de nationale wateren. Voor pleziervaart moet je dan een ICC Coastal Water certificaat hebben. Dat is het internationale equivalent van het Vaarbewijs. Maar een Vaarbewijs kun je echt gemakkelijk halen dus heel veel stelt dat niet voor.quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:01 schreef Eg_Wel het volgende:
Mits zakelijk zijn er natuurlijk regels ende statuten met diploma's.. Maar voor de rest? Nee. Als jij met je opblaasboot en peddels de oceaan over wil moet je dat lekker zelf weten.
Houden zo zou ik zeggen.
Godsamme, dat ziet er niet erg zeewaardig uit...quote:
Zeezeilen is mooi, heb veel wedstrijden gezeild, maar ook gevaarlijk. Toen ik merkte van mezelf dat ik het gevaar niet meer zag ben ik er mee uitgeschedenquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:52 schreef Kowloon het volgende:
Dit is wel een goed boek voor wie meer wil weten over de gevaren van zeilen op zee. Enkele conclusies waarom het mis gaat: bemanning niet zeewaardig genoeg, tijdsdruk om op tijd op een bepaalde bestemming te zijn en onvoldoende informatie over het weer.
http://www.bol.com/nl/p/a(...)en/1001004006515594/
Inderdaad.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel papieren zeekaarten.
[..]
Moet er niet aan denken, doe mij maar gewoon papieren zeekaarten.
Langs de kust varen is niet zo prettig, je hebt daar veel beroepsvaart, is snel en vrij gevaarlijk. Naar schotland is een mooie oversteek, zeker als je via de shetlands daarna naar Noorwegen zeilt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:07 schreef Dagonet het volgende:
Trouwens, Nederland, Engeland, Schotland, Noorwegen.
Was Nederland, Denemarken, Noorwegen en langs de kust omhoog niet veel makkelijker geweest?
Tof, wat voor wedstrijden deed je zoal?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeezeilen is mooi, heb veel wedstrijden gezeild, maar ook gevaarlijk. Toen ik merkte van mezelf dat ik het gevaar niet meer zag ben ik er mee uitgescheden
Rond Isle of Wright, rond de britse eilanden, verste wat ik geweest ben waren de Azorenquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tof, wat voor wedstrijden deed je zoal?
Fastnet ook nog gedaan?quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rond Isle of Wright, rond de britse eilanden, verste wat ik geweest ben waren de Azoren
Ook dat, maar je kan het nord ostzee kanaal nemen en dan de prachtige Deense oostkust nemen. Heel lieflijk, schattige eilanden, aardige mensen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Hyperdude het volgende:
Deense westkust heb je heel weinig havens. En vaak lager wal/onrustige zee.
Gefrituurde pizza eten met slappe friet en een gefrituurde mars naquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:32 schreef Hyperdude het volgende:
Je kan toch echt beter zuupen in een Schotse havenkroeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |