abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125708441

Eigenlijk zijn er best veel promovendi op FOK! en ze verzamelen zich hier. Ook geīnteresseerde studenten, post-docs en gelukkigen met een vaste aanstelling zijn welkom. Neuzel hier dus over farmaceutisch, biologisch, historisch of fysische details, over onderwijstaken en onderbetaald zijn, over journal papers, conferenties, theses, en buitenlandse snoepreisjes.

Leden van de club:
Nederland
Quoi (PhD, Amsterdam, medicine/epidemiology )
AlexanderDeGrote (extern PhD, archeologie)
Grumpey (PhD, Amsterdam, cognitieve neuropsychologie)
Bosbeetle (al gepromoveerd)
Re (PhD, medische farmacologie)
speknek (al gepromoveerd)
ssebass PhD, Rotterdam/Amsterdam, kinderoncologie-hematologie
Szlie PhD, groningen radiologie
Norrage (PhD, Meteorologie, Utrecht)
Superweber (al gepromoveerd)

Frankrijk
bramiozo2002 (Parijs)

United Kingdom
thabit (postdoc, Warwick)
keesjeislief (postdoc, Bath)
SaskiaR (postdoc, Nottingham, Romeinse geschiedenis)

Noorwegen
Fogel

Verenigde Staten
Shivo (assistant professor, Houston.)
xienix84 (postdoc, baltimore)

Australie
keesjeislief (postdoc, Canberra)

Zweden
Jagärtrut (promovendus, peace and conflict research)

Duitsland
Felagund (PhD, meteorologie, Bonn)

Japan
Lyrebird (associate professor in de optica)

onbekend
Mister1977, mysterieuze (beta)doctor

Wannabees
RobertoCarlos
Wackyduck
nickybol

Vorige topics:
WGR / Promovendus (solliciteren!)
WGR / Promoveren #2
WGR / Promoveren #3: Voor uw volledige academische loopbaan
WGR / Promoveren #4: Met (on-)gegronde Amerikavrees
WGR / Promoveren #5: Met (on-)gegronde Amerikavrees
WGR / Promoveren #6: Met gemene steken onderwater
WGR / Promoveren #7: The pursuit of [s]science[/s] money
WGR / Promoveren #8: Open Access Publibicaties en andere dure dingen
WGR / Promoveren #9: Papers, Borrels, en een 10 tot 21 mentaliteit!

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_125708457
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:28 schreef thabit het volgende:

[..]

Is in Engeland ook zo. Daar gaat 80% van de studenten niet verder dan de bachelor, want daar kunnen ze ook gewoon een baan mee krijgen.
Het rare is dat ze hier met een BSc of MSc de telefoon mogen beantwoorden en specificaties vanuit het Engels in het Japans mogen vertalen.

Heb je daar dan 6 jaar voor op de universiteit doorgebracht?

Studenten weten echt bar weinig als ze hun diploma krijgen, en de bedrijven weten dat. Het eerste jaar krijgen ze daarom ook een cursus om hun kennis bij te spijkeren.

Ik ben van mening dat wij ze met een PhD echt beter maken, en dat ze daarmee ook veel meer verantwoordelijkheid aankunnen. Nu moeten we nog de bedrijven zien te overtuigen dat dit ook echt zo is. Bedrijven zitten namelijk ook niet zo te springen om "theoretisch geschoolde" PhDers. Kolder - onze PhDs zijn super praktisch!
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 08:45:32 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125708498
Geen andere subtitel?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Forum Admin donderdag 25 april 2013 @ 08:46:08 #4
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_125708506
quote:
18s.gif Op donderdag 25 april 2013 01:19 schreef trancethrust het volgende:

[..]

[..]

Ja hoor, het is dan eindelijk echt zo ver. :r
Ik zie niet in hoe dat meer PhD studenten gaat opleveren, de kosten van het doen van onderzoek gaan wel omlaag (minder salariskosten), dus er kan meer onderzoek gedaan worden, maar waar vind je studenten die 4-8 jaar (8 ivm parttime baantje waar toch brood mee op de plank moet komen) voor 'nop' hun tijd en energie er in gaan steken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 08:54:32 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125708619
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:46 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe dat meer PhD studenten gaat opleveren, de kosten van het doen van onderzoek gaan wel omlaag (minder salariskosten), dus er kan meer onderzoek gedaan worden, maar waar vind je studenten die 4-8 jaar (8 ivm parttime baantje waar toch brood mee op de plank moet komen) voor 'nop' hun tijd en energie er in gaan steken.
Is dat dan met behoud van uitkering ofzo, anders kan het toch niet werken?
pi_125708645
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:39 schreef Shivo het volgende:

[..]

Er zijn te weinig promovendi, laten we ze minder betalen, dat helpt vast!
Volgens mij zijn er juist veel te veel promovendi en veel te weinig postdocs.
pi_125708865
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat dan met behoud van uitkering ofzo, anders kan het toch niet werken?
In dit systeem krijgen promovendi een beurs, zoals een studiebeurs.
Jesus saves but death prevails.
pi_125708920
quote:

[..]

Hier in Engeland zie ik dat die methode vooral oplevert dat veel relatief oudere mensen een PhD gaan doen. Die zien dat dan als de kroon op hun werk ofzo. Scheelt ook wel dat je hier kunt worden aangenomen zonder salaris, dus dat je zelf het collegegeld (!) betaalt en geen toelage krijgt.
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 09:59:06 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125709970
Iemand een leuke nieuwe subtitel... gewoon dezelfde vind ik niet kunnen
pi_125710147
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen andere subtitel?
Maak er maar iets leuks van. Ik kan het niet meer veranderen.
pi_125710166
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 09:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Iemand een leuke nieuwe subtitel... gewoon dezelfde vind ik niet kunnen
Nu, met extra vernieuwde subtitel!
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 10:11:21 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125710227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nu, met extra vernieuwde subtitel!
^O^ we kunnen ook een buzzwoord titel maken

translationele multidisciplinaire promovendi hangplek
pi_125710268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:56 schreef thabit het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er juist veel te veel promovendi en veel te weinig postdocs.
Mmmm. Vooral nu veel professoren blijven hangen en weigeren met pensioen te gaan, zijn er MI te veel promovendi en postdocs. Vooral in de VS is dit nu best wel een probleem, omdat oudere professoren hun pensioengeld de afgelopen jaren hebben zien verdampen, en wel langer moeten werken.

Daarnaast willen ze zelf graag verder. Ik ken voorbeelden van mijn oude universiteit, waarbij professoren van 65 jaar en ouder een enorme gouden handdruk kregen om hun plaats maar af te staan, zodat ze jong fris nieuw talent aan konden trekken.

Nogmaals, in Japan is alles anders, alhoewel we ook hier te maken hebben met een groep oude taaie professoren die weigeren afstand te doen van hun macht en posities.

Voor al die postdocs is het nu best lastig om een academische positie te vinden.
pi_125710293
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

^O^ we kunnen ook een buzzwoord titel maken

translationele multidisciplinaire promovendi hangplek
Translationele symbiotische multidisciplinaire (ex)-promovendi hangplek?
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 10:15:44 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125710319
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Translationele symbiotische multidisciplinaire (ex)-promovendi hangplek?
Helaas te lang zelfs dat ex past er al niet meer tussen...
pi_125710397
Ok - ziet er prima uit zo.
  donderdag 25 april 2013 @ 10:21:38 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125710423
waarom zou je/men eigenlijk een academische positie ambiëren, in deze huidige maatschappij dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 10:21:41 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125710425
hmm oud klasgenootje van de HBO heeft in de tijd dat ik er 4 artikelen heb weten uit te persen 40+ plubicaties op zijn naam staan (gemiddeld zo'n 7 per jaar) cum laude gepromoveerd en net een veni grant binnen geharkt...

verschil moet er wezen :X
pi_125710511
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm oud klasgenootje van de HBO heeft in de tijd dat ik er 4 artikelen heb weten uit te persen 40+ plubicaties op zijn naam staan (gemiddeld zo'n 7 per jaar) cum laude gepromoveerd en net een veni grant binnen geharkt...

Wel hetzelfde onderzoeksveld?
Klussen deel 1 en 2
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 10:29:05 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125710560
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:26 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Wel hetzelfde onderzoeksveld?
nee dat niet... maar dan nog kan ik er met mijn hoofd niet bij dat iemand tussen 2009 en 2013 43 artikelen kan publiceren... met daartussen ook nog uitstapjes naar andere velden (blijkbaar heeft hij in zijn vakantie fossielen DNA geanalyseerd en er gelijk ook iets over gepubliceerd :D )
pi_125710569
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:

Net is vorig jaar, of is het huidige systeem zo kapot dat je dit soort dingen al kan weten 3 maanden voor de uitslag?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  Moderator donderdag 25 april 2013 @ 10:30:30 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_125710591
quote:
10s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:29 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Net is vorig jaar, of is het huidige systeem zo kapot dat je dit soort dingen al kan weten 3 maanden voor de uitslag?
Ik zag het net, dus het zal vorig jaar zijn dan idd.
pi_125710655
quote:

[..]

Het is precies dat-- universiteiten betalen minder belastingen en premies omdat het geen salaris meer is, maar een beurs. Theoretisch verdienen promovendi nog steeds hetzelfde. WW en dergelijke heb je dan inderdaad geen recht meer op. Het scheelt bizar weinig of je zit in het VS-systeem, en dat werkt toch zo goed?

[ Bericht 0% gewijzigd door trancethrust op 25-04-2013 10:41:17 ]
pi_125710739
quote:
3s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:21 schreef Re het volgende:
waarom zou je/men eigenlijk een academische positie ambiëren, in deze huidige maatschappij dan?
Geeft toch een bepaalde vrijheid die je nergens anders hebt.
  donderdag 25 april 2013 @ 11:07:08 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125711517
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Geeft toch een bepaalde vrijheid die je nergens anders hebt.
vrijheid binnen de budgetten etc.
pi_125712115
quote:
6s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:07 schreef Re het volgende:

[..]

vrijheid binnen de budgetten etc.
Ik vraag me soms ook wel eens af waarom ik hier nog zit, en ben me al een tijdje aan het orienteren op een startup. In (weer) een ander land. :)
  donderdag 25 april 2013 @ 21:23:15 #27
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_125735467
Naar aanleiding van mijn eerdere bericht over de plannen met de status van promovendi:
quote:
Groningen wint rechtszaak: promotiestudent is geen werknemerVoor het eerst heeft een Nederlandse rechtbank in hoger beroep bepaald dat beurspromovendi studenten zijn, en geen werknemers. De Rijksuniversiteit Groningen heeft een klinkende overwinning behaald.
Hier verder: http://www.utnieuws.nl/ni(...)udent-geen-werknemer
Tú estás dura y yo me veo cabrķn en el espejo
pi_125737095
quote:
2s.gif Op donderdag 25 april 2013 21:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Naar aanleiding van mijn eerdere bericht over de plannen met de status van promovendi:

[..]

Hier verder: http://www.utnieuws.nl/ni(...)udent-geen-werknemer
Klinkt steeds beter dat systeem:

quote:
Beurspromovendi moeten weliswaar naar bepaalde bijeenkomsten komen voor hun opleiding, maar hebben verder geen aanwezigheidsplicht. Ze worden niet ingeroosterd en hebben geen vaste werkplek.
M.a.w., de arbeidsvoorwaarden worden zo slecht dat promoveren niet meer als baan kan worden gezien. En dat moet dan progressie heten. Kansloos.
  donderdag 25 april 2013 @ 21:57:46 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125737663
Best kansloos idd, al had ik geen beurs maar werd gesponsord door Pfizer
pi_125757750
Een conservatief zonder PhD over mensen met een PhD, met een quote van de onvolprezen Freeman Dyson:

http://www.nationalreview.com/article/346689/diagnosing-dr-biden

quote:
“The Ph.D. system,” complains the renegade British-American physicist Freeman Dyson, “is the real root of the evil of academic snobbery. People who have Ph.D.s consider themselves a priesthood.”
QFT.
  vrijdag 26 april 2013 @ 13:51:53 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_125758370
Ketter, verbrand de heiden!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125760680
Slechte ontwikkeling, vind ik. Ik vind phden geweldig maar als het geen baan was, was ik nu waarschijnlijk iets anders aan het doen :(
Klussen deel 1 en 2
  vrijdag 26 april 2013 @ 15:21:59 #33
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125763156
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 13:51 schreef speknek het volgende:
Ketter, verbrand de heiden!
Burn! Burn the motherfucker!
pi_125823191
Ik ga dit topic even volgen, ik heb geen ambitie om te promoveren, maar ik wil graag een artikel gaan schrijven en publiceren over mijn master thesis. Lijkt me wel een leuke aanvulling op mijn cv, en het lijkt me gewoon gaaf om later eens terug te zien dat mensen mijn artikel hebben gerefereerd :).

Mijn master thesis ben ik aan het schrijven over een nieuwe ontwikkeling in business intelligence, waar tot op heden nog helemaal niets over gepubliceerd is, maar wel een hot topic in de business intelligence wereld is. Daarom denk ik dat mijn onderzoek interessant genoeg is om te publiceren. Omdat ik maar 1 artikel wil gaan publiceren, wil ik het ook meteen goed aanpakken. Business intelligence valt onder information systems. Daarom wil ik mijn artikel later gaan indienen bij Information Systems Research, wat zover ik heb kunnen vinden de AAA+ journal is voor information systems (2011 Impact Factor: 2.146)

Is dit ook het topic waar ervaringen worden uitgewisseld over het publiceren van een geschreven artikel? Zoja, dan ben ik hier erg benieuwt naar! :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Soldier2000 op 28-04-2013 11:29:06 ]
BlaBlaBla
  zondag 28 april 2013 @ 11:12:29 #35
124676 RobertoCarlos
pi_125823291
Goed dat je het topic gevonden hebt!
Check ook het wetenschappers topic: W&T / Wetenschappers op FOK! #9: Publish or perish. Funding or bust.
pi_125823879
quote:
2s.gif Op zondag 28 april 2013 11:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Goed dat je het topic gevonden hebt!
Check ook het wetenschappers topic: W&T / Wetenschappers op FOK! #9: Publish or perish. Funding or bust.
BlaBlaBla
pi_125868168
Even in dit topic, zijn er bij jullie nog bijzondere gewoonten bij een verdediging? Vandaag is hier weer een verdediging. Hier is het allemaal wat minder officieel dan in Nederland. Er is slechts een presentatie van een half uur, met daarna eventueel nog wat vragen. Het 'slachtoffer' gaat dan een uurtje in een donker kamertje om te worden overhoord door de promotiecommissie.

Er wordt geen bijzondere klederdracht gedragen. Wat wel leuk is dat de overige promotiestudenten een promotiehoed in elkaar knutselen met allerlei persoonlijke dingen erop.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  donderdag 9 mei 2013 @ 00:03:39 #38
124676 RobertoCarlos
pi_126245847
quote:
Promodoc duurder dan ‘gewone’ promovendus

Het Promovendi Netwerk Nederland is enthousiast over het idee om promotietrajecten te combineren met een baan als leraar. Maar daar is wel extra geld voor nodig, waarschuwt voorzitter Patrick Tuijp.

Volgens de Onderwijsraad dreigt er in het voorgezet onderwijs een groot tekort aan universitair opgeleide docenten. Studentenorganisatie ISO opperde daarom in februari het fenomeen ‘promodoc’: promovendi die twee dagen per week lesgeven op basisscholen of in het voortgezet onderwijs. Talentvolle jongeren kiezen vaker voor het onderwijs als ze tegelijkertijd kunnen promoveren, is de gedachte.

“Een goed initiatief”, vindt Tuijp van het Promovendi Netwerk Nederland (PNN). “Wij zijn altijd voor ideeën die het onderwijs op een hoger plan kunnen tillen.” Of academische docenten ook op de basisschool een steentje bij kunnen dragen, vraagt hij zich hardop af, maar promovendi kunnen zeker in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs van grote waarde zijn, verwacht Tuijp.

Hij maakt wel een kanttekening: twee dagen per week lesgeven is veel in combinatie met een promotieonderzoek. “De meeste promovendi besteden officieel twintig procent van hun tijd aan onderwijs. Twee dagen per week lesgeven zou een verdubbeling betekenen van die tijd. Dan zullen weinig promodocs hun onderzoek binnen vier jaar kunnen afronden. Er is dus meer geld nodig om deze plekken te kunnen betalen.”

Het ISO wil dat dat de promodocs ter voorbereiding tijdens hun onderzoeksmaster een educatieve minor volgen. “Vrij heftig”, vindt Tuijp: “Het programma van onderzoeksmasters is vaak al vrij vol.”

Minister Bussemaker vindt het idee “sympathiek en interessant”, liet ze de Tweede Kamer weten en wil een gesprek met het ISO.
http://www.delta.tudelft.(...)ne-promovendus/26675
  donderdag 9 mei 2013 @ 01:33:39 #39
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126249660
quote:
ik heb het geprobeerd, ICLON, baan als docent en proefschrift afmaken, en het was absoluut geen succes en geen prettige combinatie...

overigens doen ze dit nu al toch? alleen dan in een andere verhouding: docenten die 2 dagen per week vrijgesteld worden van lestaken om in deeltijd te promoveren? weet niet hoe dat programma heet, maar bij vohaaglanden hebben ze er nu een aantal. zij liever dan ik...
Kwak
pi_126251262
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 16:04 schreef Felagund het volgende:
Even in dit topic, zijn er bij jullie nog bijzondere gewoonten bij een verdediging? Vandaag is hier weer een verdediging. Hier is het allemaal wat minder officieel dan in Nederland. Er is slechts een presentatie van een half uur, met daarna eventueel nog wat vragen. Het 'slachtoffer' gaat dan een uurtje in een donker kamertje om te worden overhoord door de promotiecommissie.

Er wordt geen bijzondere klederdracht gedragen. Wat wel leuk is dat de overige promotiestudenten een promotiehoed in elkaar knutselen met allerlei persoonlijke dingen erop.
Japan volgt zo ver ik het kan zien het Duitse model. Presentatie geven en dan ondervraagd worden. Geen grootse happening. Geen ouders of vrienden erbij. Amerika idem dito, alhoewel je daar dan wel met platte hoed + kwastje aan touwtje en toga rond mag lopen. Een oud-collega van me verdedigde het afgelopen jaar haar proefschrift, en mocht tijdens Commencement Day, een half jaar later, in zo'n tenue opdraven. Dat vinden Amerikanen prachtig, dus die laten zoiets niet aan zich voorbij gaan.

Ik vind de Nederlandse methode wel wat hebben. Ik heb dat zelf indertijd in Twente mogen doen, en terugkijkend was het erg leuk om te doen. Het afgelopen jaar mocht ik deelnemen in een promotiecommissie van een andere Nederlandse universiteit, en dan is het ook leuk om oppositie te mogen voeren en om het proces van de andere kant te kunnen zien. Ook leuk om te zien dat Nederlands uber-Duitsers zijn als het gaat om titels. Alleen de echte professoren mogen zich uitdossen met een toga en muts.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 09-05-2013 10:42:45 ]
  donderdag 9 mei 2013 @ 09:54:39 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_126252527
Ja dat vind ik altijd een beetje onzinnig. Zitten er tien man in toga en eentje in pak. Geef zo iemand dan ook een toga denk ik dan. Ze zijn toch allemaal doctor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_126252668
Hier in Zweden heb je een dag de verdediging.

Een external opponent, en 3 man in de committee, 1 van je eigen department, 1 van dezelfde faculteit en eentje van een andere Zweedse universiteit. Geen rare pakken ofzo..

Dan 's avonds met collega's en vrienden eten en feesten. Meestal een buffet, of iets in die richting.

Vervolgens heeft de uni twee keer per jaar een promotieceremonie, en die is erg plechtig. Met een dubbel kanonschot dat wordt afgevuurd voor elke nieuwe doctor, baljurken en pinguinpakken, en professoren in mantels. Schijnt voor het eerste uur leuk te zijn, maar omdat het zo lang duurt wordt het erg snel saai...

Verder kun je als nieuwe PhD ook een ring kopen, die het vertrouwen in de wetenschap symboliseert, en waar elke faculteit een ander symbool heeft op de ring.
pi_126676264
Hoi,
Het zal hoogstwaarschijnlijk al eerder gevraagd zijn...
Wat was jullie grootste motivatie om voor een PhD plek te gaan ipv te gaan werken in het bedrijfsleven?
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_126677069
(1) Bedrijfsleven kan altijd nog, PhD niet.
(2) PhD is een unieke ervaring waar je op je sterfbed spijt van krijgt als je het niet doet.
(3) PhD geeft je een stuk zelfontplooiing die je in het bedrijfsleven niet zult krijgen.

Natuurlijk is het zo dat als je meteen het bedrijfsleven in gaat, dat je dan 10 jaar later veel meer geld hebt dan wanneer je eerst een PhD doet. Maar dat moet je dan maar voor lief nemen.
pi_126677074
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:09 schreef sjeppert het volgende:
Hoi,
Wat was jullie grootste motivatie om voor een PhD plek te gaan ipv te gaan werken in het bedrijfsleven?
Ik deed onderzoek in het bedrijfsleven voordat ik interesse kreeg in het doen van een promotie. Want laten we wel wezen, een promotie is niet veel meer dan een bewijs dat je door een aantal hoepels kunt springen. Het door hoepels leren springen kun je ook leren in het bedrijfsleven (niet altijd - je moet wel een lange tijd aan een onderwerp kunnen werken, en bedrijven willen nog wel eens van de hak op de tak springen). Alleen geven ze je daar dan geen diploma voor.

Mijn grootste motivatie was dat ze bij Philips Research klaarkwamen als er zich een sollicitant met een PhD bij de poort meldde, die na aanname zonder relevante ervaring aan het hoofd van een project werd gezet. Ook wel aan het hoofd van mijn project. Nadat ik weer een PhDer had ingewerkt vond ik het wel welletjes, heb m'n ontslag ingediend en ben toen op zoek gegaan naar een promotieplek.

Ik heb nog wel eens gepoogd om weer bij Philips binnen te komen, maar dat bleek nog steeds een ballentent te zijn. Het grote voordeel van een PhD is dat je in aanmerking komt voor best leuke banen, waarbij je veel minder shit naar je krijgt toegeschoven dan als je geen PhD hebt. Met een PhD koop je jezelf wat meer vrijheid.
pi_126678904
Bedankt voor de reacties

quote:
(1) Bedrijfsleven kan altijd nog, PhD niet.
Dit gevoel heb ik momenteel best sterk. Op latere leeftijd ga ik er niet meer mee beginnen

quote:
(2) PhD is een unieke ervaring waar je op je sterfbed spijt van krijgt als je het niet doet.
Lijkt me ook, voor de plek waar ik op wil reageren is het ook nog mogelijk om een deel in het buitenland te doen

quote:
(3) PhD geeft je een stuk zelfontplooiing die je in het bedrijfsleven niet zult krijgen.
Altijd mooi meegenomen.

quote:
Natuurlijk is het zo dat als je meteen het bedrijfsleven in gaat, dat je dan 10 jaar later veel meer geld hebt dan wanneer je eerst een PhD doet. Maar dat moet je dan maar voor lief nemen.
geld kan daarna ook nog binnenstromen met een mooie functie
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  zaterdag 18 mei 2013 @ 17:28:17 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_126680530
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 15:09 schreef sjeppert het volgende:
Hoi,
Mijn studiegenoten gingen software ontwikkelen voor verzekeringsmaatschappijen, ik ging games spelen en analyseren.
Daarnaast bleek ik tijdens mijn studie een waardeloze informaticus, maar bleek ik bij het afstuderen wel weer heel goed te zijn in wetenschappelijk onderzoek.
En uiteindelijk geil ik op de doctorstitel.
pi_126681562
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:28 schreef speknek het volgende:
En uiteindelijk geil ik op de doctorstitel.
:)

Het is wel iets dat ze je niet meer af kunnen pakken.
pi_126682859
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

:)

Het is wel iets dat ze je niet meer af kunnen pakken.
Behalve als je Diederik Stapel heet.
pi_126683389
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:34 schreef thabit het volgende:

[..]

Behalve als je Diederik Stapel heet.
Wat is er met die promotiestudenten van Stapel gebeurd, hebben ze hun titels afgepakt?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_126683494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:49 schreef Felagund het volgende:

[..]

Wat is er met die promotiestudenten van Stapel gebeurd, hebben ze hun titels afgepakt?
Dat neem ik aan van niet, maar Stapel heeft zelf wel z'n titel ingeleverd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')