Zegt wel iets over die man.quote:Op zondag 21 april 2013 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar om je er nou druk om te gaan lopen maken.
Nee. We moeten de band met de gangsta jeugd bewaren. Samen knuffelen.quote:Op zondag 21 april 2013 13:00 schreef Elkedagwatanders het volgende:
Gewoon dat kansloze rapgedeelte eruit slopen en dan is het prima.
Eens! Georgina voor koningin!quote:Op zondag 21 april 2013 02:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen die de grap niet begrijpen
Het is echt veruit de grappigste tweet die ik hierover gezien heb.
Jammer dat de melodie 100% gestolen is.quote:Op zondag 21 april 2013 13:00 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
Zegt wel iets over die man.
Ik vind het allemaal maar vreemde mensen met dat gezever. Ik vond het lied trouwens niet zo suuuuuper lelijk.
Ze mogen elkaar niet afvallen, want ze zitten in een elkaar wederzijds verplichtende relatie.quote:Op zondag 21 april 2013 12:10 schreef OProg het volgende:
De melodramatische reacties van sommige van die 'BN'ers'.
En de tekst dramatisch. Het ergste nog is dat het niet eens alleen inhoudelijk dramatisch was, maar vooral taalkundig, en dat wilden wij dan onze kinderen laten zingen.quote:Op zondag 21 april 2013 13:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jammer dat de melodie 100% gestolen is.
Nounounou, het was gewoon een grappige sneer.quote:Op zondag 21 april 2013 12:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, vooral als je bedenkt dat die vrouw kraamverzorgende van beroep is. Het is dus zeer goed mogelijk dat het andermans kind is op die foto. Sowieso natuurlijk triest om een onschuldige baby mee te slepen in dit conflict, omdat je als componist op je teentjes bent getrapt. Dan ben je zelf toch geen haar beter dan de mensen die jou beledigen?
Trouwens: hoe moet dat met de mensen die inmiddels officieel het nummer hadden gekocht? Moeten die nu hun mp3 weer inleveren?
Nee.quote:Op zondag 21 april 2013 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nounounou, het was gewoon een grappige sneer.
Ach, vent krijgt bakken met shit over zich heen, dan heb je wel eens de spreekwoordelijke druppel. Zeker als het zo'n te lieve miep is. Dan zou ik ook wel even terugvuren denk ik.quote:
Neuh, hij moet gewoon tegen kritiek kunnen en niet gaan janken. Bovendien zei die vrouw niets vreselijks, het was een normale opmerking. Hij laat zich in ieder geval wel mooi kennen.quote:Op zondag 21 april 2013 13:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, vent krijgt bakken met shit over zich heen, dan heb je wel eens de spreekwoordelijke druppel. Zeker als het zo'n te lieve miep is. Dan zou ik ook wel even terugvuren denk ik.
Ach, als media"persoonlijkheid" sta je nu eenmaal enorm in de belangstelling en weet je dat dit kan gebeuren. Als je iets goed doet dan krijg je alle lof toegezwaaid, en als je het niet goed doet krijg je kritiek. Daar moet je tegen kunnen, dat hoort erbij. Dan moeten ze maar een dikke huid kweken.quote:Op zondag 21 april 2013 13:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, vent krijgt bakken met shit over zich heen, dan heb je wel eens de spreekwoordelijke druppel. Zeker als het zo'n te lieve miep is. Dan zou ik ook wel even terugvuren denk ik.
Ach, het is ook maar een mens.quote:Op zondag 21 april 2013 13:15 schreef Spongebobsterr het volgende:
[..]
Neuh, hij moet gewoon tegen kritiek kunnen en niet gaan janken. Bovendien zei die vrouw niets vreselijks, het was een normale opmerking. Hij laat zich in ieder geval wel mooi kennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Snap ook niet waarom er zo'n drama van wordt gemaakt.quote:
Grappig. Jamai is één van de redenen waarom ik me soms schaam voor Nederland.quote:Op zondag 21 april 2013 12:40 schreef TC03 het volgende:
Bijv. dat Jamai () zich schaamt Nederlander te zijn, daarmee doet hij net alsof heel NL massaal over de schreef gaat en dat is onzin.
je bent ook weer de enige die zijn eigen agenda er weer even uittrektquote:Op zondag 21 april 2013 13:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee. We moeten de band met de gangsta jeugd bewaren. Samen knuffelen.
quote:Op zondag 21 april 2013 13:19 schreef Jian het volgende:
Der in den Niederlanden sehr bekannte Sänger Johan Vlemmix lästerte: „Dieses Lied ist nicht Einheit, sondern Chaos.
Bild zit ons weer te stangen, is het geen voetbal dan is het dit wel
Inderdaadquote:Op zondag 21 april 2013 13:29 schreef Re het volgende:
[..]
je bent ook weer de enige die zijn eigen agenda er weer even uittrekt
quote:Op zondag 21 april 2013 13:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het wachten is nu op een of ander lulverhaal over de mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig.quote:
Hakken op het koningslied is getting oud.quote:
Ontroerend!quote:
Laat die kinderkes toch.quote:
Vind het knap dat je zo rustig blijft. Het zijn altijd dezelfde, niet?quote:
Het clubje wat doorgaans weinig te melden heeft ja.quote:Op zondag 21 april 2013 13:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vind het knap dat je zo rustig blijft. Het zijn altijd dezelfde, niet?
Je kan zeggen wat je wil, maar het lied heeft verbroedering in zich... Jij, WS en ik zitten op één lijn. Dat is redelijk uniek.quote:Op zondag 21 april 2013 12:56 schreef Elfletterig het volgende:
Vind ik wel, want dat het mogelijk niet om de eigen baby van de vrouw gaat, maar om andermans baby, maakt de trieste reactie van Ewbank nog zieliger en kinderachtiger.
Sowieso: wat voor stumperd ben je als je gaat lopen schelden op een baby?
Zo grappig is het niet en na zo'n sneer hoef je zelf niet meer aan te komen met een klacht over gebrek aan respect.quote:Op zondag 21 april 2013 13:10 schreef eriksd het volgende:
Nounounou, het was gewoon een grappige sneer.
Als je je alleen maar omringt door ja-knikkers dan ben je geen kritiek gewend. Ergens dus wel logisch dat ze hier niet mee om kunnen gaan.quote:Op zondag 21 april 2013 14:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar het lied heeft verbroedering in zich... Jij, WS en ik zitten op één lijn. Dat is redelijk uniek.
Het valt mij iig op dat de bn-ers enorm druk zijn met zeiken over wellicht enkele tweets die over de schreef zijn gegaan, maar niemand veroordeelde deze uitglijder van ewbank (de heer katja schuurman vond het zelfs een leuke tweet).
Ja, met zoveel kritiekloosheid krijg je zo'n enorm klotenummer er wel door!
Schande!quote:Op zondag 21 april 2013 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo grappig is het niet en na zo'n sneer hoef je zelf niet meer aan te komen met een klacht over gebrek aan respect.
Hij zet zichzelf te kijk. Dat is ook wel weer grappig...quote:
Nou, ik denk dat jongeren die van rapmuziek houden hier nogal om lachen. "W van Willem, 3 vingers in de lucht, W van Wij..." spreek huismoeders, Warchild-donateurs en Hockeyvaders meer aan dan jeugd dat kan genieten van Nederlandse gangstahmuziek als:quote:Op zondag 21 april 2013 13:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou, iedereen blij. Ik een glimlach, jij ook. John weet iedereen bij elkaar te brengen.quote:Op zondag 21 april 2013 14:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij zet zichzelf te kijk. Dat is ook wel weer grappig...
En niet alleen in Engeland.quote:
quote:
Je beseft dat Erik je probeert te bespelen?quote:Op zondag 21 april 2013 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het clubje wat doorgaans weinig te melden heeft ja.
Dat is ook weer waar.quote:Op zondag 21 april 2013 14:39 schreef eriksd het volgende:
Nou, iedereen blij. Ik een glimlach, jij ook. John weet iedereen bij elkaar te brengen.
Wat dat betreft zit hij daar wel aardig safe. Iets met dood zou in mineur zijn. Hier is majeur en het refrein loopt trapsgewijs omhoog.quote:Op zondag 21 april 2013 15:15 schreef Copycat het volgende:
Het is ook eerder een dodenlied dan een feestelijk lied.
We mogen er dus niks over zeggen van deze gtst clown?quote:Op zondag 21 april 2013 12:08 schreef SecretStoryWous het volgende:
"Omdat mensen te aso zijn om gewoon hun mening voor zich te houden trekt John Ewbank zijn nummer terug. Lekker bezig #oranjegevoel #nietdus, twittert Ruud Feltkamp.
Hij houdt zelf zijn mond toch ook niet?quote:Op zondag 21 april 2013 15:41 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
We mogen er dus niks over zeggen van deze gtst clown?
Denk dat die pipo alleen maar positieve dingen wil horen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij houdt zelf zijn mond toch ook niet?
De te lange intro alleen al doet mij denken dat het hele koningshuis is uitgemoord.quote:Op zondag 21 april 2013 15:30 schreef Beathoven het volgende:
Wat dat betreft zit hij daar wel aardig safe. Iets met dood zou in mineur zijn. Hier is majeur en het refrein loopt trapsgewijs omhoog.
Oh jawel hoor.quote:Op zondag 21 april 2013 16:01 schreef Fnx2 het volgende:
Nou is het misschien niet zo'n sterk nummer, maar je kunt niets anders dan heel veel respect voor John Ewbank hebben.
deze is goedquote:
En daar kun je ook niet meer dan respect voor hebben, maar ieder zelf-respecterend artiest zou zoiets niet maken. Ik durf er dan ook wel op te wedden dat hij niet veel eigen inbreng had.quote:Op zondag 21 april 2013 16:01 schreef Fnx2 het volgende:
Nou is het misschien niet zo'n sterk nummer, maar je kunt niets anders dan heel veel respect voor John Ewbank hebben.
Check even wat hij allemaal op z'n naam heeft staan en hoe belangrijk hij is geweest voor de nederlandse muziek: http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Ewbank
Ook al hoeft het misschien niet je muziek te zijn.
Dank je. Waarom zou ik respect moeten opbrengen voor nummers waar ik helemaal niks mee heb? Omdat het hits waren? Wat een nonsens.quote:Op zondag 21 april 2013 16:12 schreef Fnx2 het volgende:
Dus jij kunt geen respect opbrengen voor zijn geschreven nummers? wow. knap.
Ik heb respect voor het feit dat hij steeds lekkere wijven aan de haak weet te slaan. Genoeg BN'ers met poen die het mindergoed doen.quote:Op zondag 21 april 2013 16:12 schreef Fnx2 het volgende:
[..]
Dus jij kunt geen respect opbrengen voor zijn geschreven nummers? wow. knap.
Top post!quote:Op zondag 21 april 2013 12:19 schreef Fides het volgende:
Even cross-posten van wat ik op een ander forum heb geschreven:
Hij vindt zichzelf geniaal omdat hij weleens een hitje heeft gescoord (lees: ~30.000 man koopt een plaatje, 1 miljoen mensen vinden het "leuk", 15 miljoen vinden het kut). Dit nummer is niet heel anders dan zijn andere liedjes, sterker nog de helft van de lyrics van dit nummer zijn gewoon regelrecht geleend van zijn oude nummers. Ook in zijn hits heeft hij het telkens over weertypen, "meelopen", dromen, stappen zetten naar een of ander punt, voor/achter/naast iemand staan (vaak ook in krom Nederlands), en is er ook veel van die "verplichte rijm" te vinden. Hier enkel wat voorbeeldjes van kromme of belachelijke zinnen danwel "gerecyclede" songteksten uit de grootste hits van Ewbank (thanks aan Wiki + songtekstsites). :
"Ik kom als de wind die je voelt en de regen
Volg wat je doet als het licht van de maan"
Wat?
"Kijk in de lucht
Kijk naar de zee
Waar je ook zult lopen, ja, ik loop met je mee "
"En nu sta je hier zo voor me
de rode avondzon streelt jouw gezicht
je bent een wonder voor me
denk ik, terwijl een doorn mijn vinger prikt"
"We verbannen de dromen naar morgen en later,
maar doet het je stiekem geen pijn.
Dat je dan pas zou doen wat je altijd al wou,
als er nooit meer een morgen zou zijn. "
"'T Leven bracht ons samen op dit punt vannacht
'K Heb er van gedroomd maar, ik had nooit verwacht
Dat elke stap en elk besluit dat ik tot nu toe nam me leiden zou naar hier"
"Kom zeg het dan
Als het lied wat ik voor je zing
Jij inmiddels wel dromen kan
Ik iets speciaals bak of braad
Dat jou niet meer smaakt"
*Proest:D
Ik vermoed als je verder gaat zoeken dat je kan zien dat 1) dit nummer taalkundig/poëtisch net zo slecht is als al zijn andere en 2) vrijwel alle lyrics gerecycled zijn van oudere nummers van hemzelf.
Nee niet omdat het hits waren. Je kunt toch respect opbrengen voor iemand anders z'n werk ook al heb je er niks mee?quote:Op zondag 21 april 2013 16:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dank je. Waarom zou ik respect moeten opbrengen voor nummers waar ik helemaal niks mee heb? Omdat het hits waren? Wat een nonsens.
Niet per se, nee. Dan heb ik eerder respect voor mensen die anoniem tegen een laag loon kutklussen opknappen dan voor iemand die tegen een exorbitante vergoeding kutnummers schrijft en daarmee bekendheid vergaart.quote:Op zondag 21 april 2013 16:36 schreef Fnx2 het volgende:
Nee niet omdat het hits waren. Je kunt toch respect opbrengen voor iemand anders z'n werk ook al heb je er niks mee?
Het is vooral dat die baby er ook niets aan kan doen en dat een baby zich niet kan verdedigen.quote:Op zondag 21 april 2013 14:29 schreef nikk het volgende:
Ik vond de opmerking van Ewbank wel
grappig eerlijk gezegd. Maar ik heb zelf geen kinderen, kan me voorstellen dat mensen zoiets te ver vinden gaan.
Het is eerlijk gezegd nogal hypocriet. Je klaagt over negatieve reacties, maar vergelijkt zelf iemands kind met een hond?quote:Op zondag 21 april 2013 14:29 schreef nikk het volgende:
Ik vond de opmerking van Ewbank wel
grappig eerlijk gezegd. Maar ik heb zelf geen kinderen, kan me voorstellen dat mensen zoiets te ver vinden gaan.
Onmogelijke opdracht. Het idee van een Koningslied, daar begint de ellende al mee.quote:Op zondag 21 april 2013 17:04 schreef Hexagon het volgende:
Paul van Vliet gaat het koningslied redden denk ik
http://www.telegraaf.nl/p(...)f_Koningslied__.html
Mail het naar RTLquote:Op zondag 21 april 2013 17:06 schreef Perrin het volgende:
Is er nog tijd voor een "So you think you can write a koningslied" op TV?
quote:Op zondag 21 april 2013 17:08 schreef psychosomatic het volgende:
Het idee van een Koningslied, daar begint de ellende al mee.
Mwa Paul van Vliet is een artiest die in tegenstelling tot Ewbank wel het statuur heeft om zoiets te kunnen doen.quote:Op zondag 21 april 2013 17:08 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Onmogelijke opdracht. Het idee van een Koningslied, daar begint de ellende al mee.
En die een tekst neerpent die meer is dan wat goedkope cliché's zonder samenhang..quote:Op zondag 21 april 2013 17:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwa Paul van Vliet is een artiest die in tegenstelling tot Ewbank wel het statuur heeft om zoiets te kunnen doen.
Het laat gewoon zien dat het een ongelovelijke droeftoeter is.quote:Op zondag 21 april 2013 17:07 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd nogal hypocriet. Je klaagt over negatieve reacties, maar vergelijkt zelf iemands kind met een hond?
Het sneue is niet de grap zelf, maar de aanleiding van de grap. Hij voelde zich gekwetst door kritische opmerkingen en gaat dan maar een beetje mensen beledigen.
Commercieel heeft hij het goed gedaan, maar goed en wel beschouwd is het allesbehalve hoogstaand.quote:Op zondag 21 april 2013 16:01 schreef Fnx2 het volgende:
Check even wat hij allemaal op z'n naam heeft staan en hoe belangrijk hij is geweest voor de nederlandse muziek: http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Ewbank
Je moet altijd respect hebben voor mensen die veel geld verdienen, wtf?quote:Op zondag 21 april 2013 16:01 schreef Fnx2 het volgende:
Dat zal wel meevallen, ze kunnen er aardig van leven. Hoe treurig ook, er zijn genoeg mensen die blijkbaar kaartjes voor de Toppers en dat soort evenementen kooptquote:Op zondag 21 april 2013 17:14 schreef dawg het volgende:
misschien dat die hollandse kutmuziekkliek nu eindelijk eens doorkrijgt dat het gros van nederland hun muziek echt helemaal niks vindt. had al veel eerder moeten gebeuren natuurlijk met figuren als joling, en die homo's van gordon etc.
klopt. maar om dezelfde 'toppers' te vragen voor een lied voor de koning (en dus eigenlijk ook voor heel nederland), beschamend. ze kunnen niet eens fatsoenlijk nederlands, daar krijg je toch bijna tranen van in je ogen?quote:Op zondag 21 april 2013 17:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, ze kunnen er aardig van leven. Hoe treurig ook, er zijn genoeg mensen die blijkbaar kaartjes voor de Toppers en dat soort evenementen koopt
Oh, vast, maar er is een deel van de bevolking die die meuk dus wel koopt, sponsort en weet ik wat. Sowieso, een lied gemaakt door het volk. Deed Daphne Dekkers niet mee met het schrijven? Geen idee waarom, een boek schrijven is net wat anders dan een lied, lijkt mequote:Op zondag 21 april 2013 17:34 schreef dawg het volgende:
[..]
klopt. maar om dezelfde 'toppers' te vragen voor een lied voor de koning (en dus eigenlijk ook voor heel nederland), beschamend. ze kunnen niet eens fatsoenlijk nederlands, daar krijg je toch bijna tranen van in je ogen?
en dan ook nog zo verongelijkt doen, als iemand het eens niks blijkt te vinden en dat kenbaar maakt, dan wordt hun ego gekrenkt. komen ze maandag weer zeiken bij dwdd.
kijk ook meteen even dit.quote:Op zondag 21 april 2013 17:37 schreef CodeRood het volgende:
12 paginas vol met reacties over een of ander liedje
Ik ga m speciaal voor jullie nu eens opzetten om te kijken waar al dit gemekker over gaat.
Edit: liedje is idd kut, maar who cares?
iedereen schrijft tegenwoordig boeken lijkt wel.quote:Op zondag 21 april 2013 17:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh, vast, maar er is een deel van de bevolking die die meuk dus wel koopt, sponsort en weet ik wat. Sowieso, een lied gemaakt door het volk. Deed Daphne Dekkers niet mee met het schrijven? Geen idee waarom, een boek schrijven is net wat anders dan een lied, lijkt me
Mag ik eerlijk blijven en zeggen dat t me dus echt geen reet interesseert.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |