abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125549494
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 11:52 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Mwaa, opzich wordt daar niets geks gezongen. Je merkt dat je pas echt van een goede stamppot kunt genieten wanneer je op zijn minst halfwakker bent. Tijdens je REM slaap komt zo'n stamppot een stuk slechter binnen.
LOL. Misschien was de zin oorspronkelijk 'lekker stamppot eten'..maar dat paste niet want ze hadden een 'w' nodig
  zondag 21 april 2013 @ 12:02:58 #152
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_125549601
De NOS opent het journaal even met een item van 3 minuten hierover :').
sig verwijderd door FA
pi_125549626
Wat een nare vent is dat, zeg. :') Janken als mensen het niet mooi vinden terwijl het bagger is. Snap ook niet dat het per definitie bekende Nederlanders zijn die de clip zingen, waarom niet eens echt goede zangers en zangeressen die beter zijn qua zang.
  zondag 21 april 2013 @ 12:07:00 #154
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_125549702
Ik snap sowieso niet waarom iemand heeft besloten een heel lied namens het volk te mogen maken, alsof iedereen daar op zit te wachten.

Laat dan gewoon iedereen inzendingen doen en laat mensen stemmen.
Wordt wel door GS verneukt dan, maarja.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_125549722
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:02 schreef Ambrosius het volgende:
De NOS opent het journaal even met een item van 3 minuten hierover :').
Inderdaad, wat een heerlijk landje zijn we toch. Het journaal opent gewoon met dit item. _O_

Ik vind het wel vermakelijk allemaal. Wat vallen al die BN-ers door de mand zeg. Op de eerste plaats omdat niemand tijdens de productie al hun mond opentrok dat dit toch echt niet kon, en ten tweede is het goed om hun ware aard te leren kennen. Gezien de reacties kijken ze nogal neer op het plebs schijnbaar. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_125549738
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2013 11:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, lekker makkelijk scoren zo, als ie gewoon stamppot eten had neergezet had iedereen natuurlijk gevraagd, wakker of slapend ...? :{w
Volgens mij past dat hele stamppot eten niet in het lied, of je had er 'lekker stamppot eten' van moeten maken.. ik eet het nooit maar veel Nederlanders schijnen dat wel te doen..Die zin zoals die nu is, is gewoon heel vreemd..
  zondag 21 april 2013 @ 12:08:38 #157
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_125549750
"Omdat mensen te aso zijn om gewoon hun mening voor zich te houden trekt John Ewbank zijn nummer terug. Lekker bezig #oranjegevoel #nietdus, twittert Ruud Feltkamp.

Babette van Veen vindt dat het commentaar op het Koningslied veel te ver is gegegaan. "Ik vind pesten en uitlachen niet ok. Niet op het schoolplein en niet op Twitter. Ik hoop op verbroedering na vernedering. #NLiswélmooi."

Ook Kim Kötter vindt de manier waarop John 'gepest' wordt niet oké. "Of je het koningslied nou mooi vindt of lelijk, daar gaat het niet om. De manier hoe het is gegaan. Hoe je iemand massaal kapot kunt maken."

Jamai, die meewerkte aan het nummer, schrijft: "Discussie is niet of je het wel of niet een mooi nummer vind. #koningslied. Maar hoe je met elkaar omgaat. Het gaat om een liedje. #respect."

Modeontwerpster Monique Collignon wenst Ewbank sterkte. "Walgelijke verwensingen @johnewbanknl Mening mag, maar daar kan jij denk wel tegen #beste stuurlui staan aan wal #sterkte."

Georgina Verbaan schreef vrijdag op Twitter: "De W van watten, in je oren." De actrice geeft vandaag aan toch wel een beetje spijt te hebben van haar grapje. "Maar dan vooral omdat mensen die ik waardeer er aan meededen. Maar die tekst! Kom op hoor!"

Paul de Leeuw: "Ho ho ho!!! Wat gaan we nou doen? Buigen …. Nee we gaan barsten ! Barsten van energie! Godver… Dit is het en dit gaat het worden!!!"

Volgens Jochem van Gelder is het helemaal niet nodig om het Koningslied terug te trekken. De cabaretier heeft de oplossing: "Gewoon die drie vingers rap amputeren, spelfoutjes eruit halen en het is top."
Dit is gewoon raar :l
  zondag 21 april 2013 @ 12:10:31 #158
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_125549793
Sinds wanneer is Jochem van Gelder een cabaretier?
sig verwijderd door FA
pi_125549799
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:07 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad, wat een heerlijk landje zijn we toch. Het journaal opent gewoon met dit item. _O_

Ik vind het wel vermakelijk allemaal. Wat vallen al die BN-ers door de mand zeg. Op de eerste plaats omdat niemand tijdens de productie al hun mond opentrok dat dit toch echt niet kon, en ten tweede is het goed om hun ware aard te leren kennen. Gezien de reacties kijken ze nogal neer op het plebs schijnbaar. :')
Tsja die lui zitten het liefst met zijn allen op Ibiza naar de ondergaande zon te koekeloeren en lachen ons uit dat we hun leventje financieel mogelijk hebben gemaakt. Ik hoor daar gelukkig niet echt bij, heb een hekel aan Nederlandse artiesten. Ga alleen wel eens naar Feyenoord, maar of Jordy Clasie van mijn centen naar Ibiza gaat durf ik niet te zeggen
  zondag 21 april 2013 @ 12:10:56 #160
14505 OProg
A Life in Music
pi_125549806
De melodramatische reacties van sommige van die 'BN'ers'. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_125549850
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Tsja die lui zitten het liefst met zijn allen op Ibiza naar de ondergaande zon te koekeloeren en lachen ons uit dat we hun leventje financieel mogelijk hebben gemaakt. Ik hoor daar gelukkig niet echt bij, heb een hekel aan Nederlandse artiesten. Ga alleen wel eens naar Feyenoord, maar of Jordy Clasie van mijn centen naar Ibiza gaat durf ik niet te zeggen
Ach ja, we zijn allemaal goed genoeg om massaal hun rotzooi af te nemen, maar verder moeten we onze mond houden hoor. Want alles wat ze doen is geweldig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_125549872
Iedereen is uniek, behalve ik
  zondag 21 april 2013 @ 12:15:05 #163
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_125549905
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 08:36 schreef Greenpeas het volgende:
Die opmerking tegenover die mevrouw met die baby was wel heel zielig. :')
pi_125549943
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2013 12:10 schreef OProg het volgende:
De melodramatische reacties van sommige van die 'BN'ers'. :')
Dit. Oh wat een arme man is het toch, iedereen pest hem en moet hem hebben.

Terwijl hij zelf net zo hard meedoet, neerkijkt op het volk, mensen nageboortes noemt en dan ook nog idd die opmerking over de baby.
pi_125549962
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ach ja, we zijn allemaal goed genoeg om massaal hun rotzooi af te nemen, maar verder moeten we onze mond houden hoor. Want alles wat ze doen is geweldig.
Deze hele soap haalt bij mij een oude ergernis naar boven (niet heel groot hoor) van cultuuruitingen (zoals muziek) die door de massa worden omarmd en daarom automatisch als 'goed' worden beschouwd, terwijl 'kwaliteit' en 'de massa' zelden samengaan. Dit koningslied is daar het perfecte voorbeeld van. Het is regelrechte bombastische rommel, maar zo'n Ewbank heeft dat niet door omdat hij denkt altijd kwaliteit te leveren.. iedereen koopt toch Borsato? Yuk. :N

Ze hadden iemand moeten vragen die echt goede liedjes kan schrijven.. De naam van Frank Boeyen schiet met te binnen, weet niet waarom.. al tijden niks van de man gehoord. Maar hij beschikt tenminste over enig niveau.
  zondag 21 april 2013 @ 12:18:48 #166
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_125549987
Geweldig relletje. :P

quote:
:D
Géén kloon van tvlxd!
pi_125550123
quote:
Ahahahaha
  zondag 21 april 2013 @ 12:25:23 #168
241662 Jian
Well, well, well
pi_125550128
quote:
Paul de Leeuw: "Ho ho ho!!! Wat gaan we nou doen? Buigen …. Nee we gaan barsten ! Barsten van energie! Godver… Dit is het en dit gaat het worden!!!"
M.a.w. "wakker stamppot vreten zullen jullie, of jullie het nu lekker vinden of niet" !
pi_125550149
Het is nu ook internationaal nieuws:

Willem-Alexander Dutch investiture: King's Song outcry

Tens of thousands of people in the Netherlands have objected to an official King's Song marking the 30 April investiture of Willem-Alexander. The song, composed by Dutch-British producer John Ewbank and performed by 51 Dutch artists, was released on Friday morning.

By Saturday, an online petition entitled No to the King's Song had attracted 37,000 signatures.
Mr Ewbank has now withdrawn it as the official anthem. Many had objected to the lyrics as well as the mix of rap with traditional music.

Crown Prince Willem-Alexander, 45, and his Argentine-born wife Princess Maxima will become king and queen when his mother, Queen Beatrix, abdicates on 30 April aged 75. In an interview broadcast on Thursday, he promised to be a "traditional king" but declared he would not be a "protocol fetishist".

'Dreadful'

The five-minute song - Koningslied in Dutch - was due to be performed in the presence of the new king and queen on the day of Willem-Alexander's swearing-in at 19:30 (17:30 GMT). The performance, via video-link from the Ahoy sports arena in Rotterdam, was to feature some of the Netherlands' best-known stars including Marco Borsato and Trijntje Oosterhuis. But both music and lyrics met with disdain following the song's launch at 08:30 on Friday by the national enthronement committee.

John Ewbank's music, which starts gently and at one point bursts into rap, was labelled "overproduced" by one critic who condemned the rap segment as "dreadful".As soon as the much-hyped song hit the airwaves a petition against it went online, the BBC's Hague correspondent Anna Holligan reports. "In protest at this imbecilic 'King's Song', I hereby resign as a citizen of the Netherlands," the petition reads.

Mr Ewbank said the response was entirely expected because the song had been put under an "enormous magnifying glass". While the lyrics were based on words submitted by Dutch citizens, they were put together by four writers. Some critics complained about lines such as: "I build a dyke with my bare hands and keep the water away" and "through wind and rain I'll stand beside you... I'll keep you safe as long as I live".

One signatory to the petition said the song "spontaneously turns you into a republican, if you weren't one already".Despite the outcry, the song has gone straight to the top of the Dutch iTunes chart, our correspondent says.

BBC
  zondag 21 april 2013 @ 12:28:22 #170
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_125550201
Het Koningsniet.
pi_125550205
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:25 schreef Jian het volgende:

[..]

M.a.w. "wakker stamppot vreten zullen jullie, of jullie het nu lekker vinden of niet" !
Ja. Heerschap de Leeuw bepaalt wel eens even wat het koningslied van het hele volk moet worden. Immers hebben alleen hij en de zelfbenoemde elite enig besef van wat goede en gracieuse muziek is wat op zijn plaats is bij een kroning.

Als die Lui nu echt een knip voor de neus waard waren geweest, hadden ze sorry gezegd en als de wiedeweerga een beter lied gemaakt. Als je dit in 5 uur kunt maken, moet er in de komende week toch wel iets acceptabels te produceren zijn.
pi_125550248
The W of wake up, eating mash pot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 21 april 2013 @ 12:36:58 #173
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_125550430
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 12:28 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Ja. Heerschap de Leeuw bepaalt wel eens even wat het koningslied van het hele volk moet worden. Immers hebben alleen hij en de zelfbenoemde elite enig besef van wat goede en gracieuse muziek is wat op zijn plaats is bij een kroning.

Als die Lui nu echt een knip voor de neus waard waren geweest, hadden ze sorry gezegd en als de wiedeweerga een beter lied gemaakt. Als je dit in 5 uur kunt maken, moet er in de komende week toch wel iets acceptabels te produceren zijn.
Ik had Paul wel eens willen horen als hij niet was gevraagd om mee te doen met het lied. Dan had hij het met de grond gelijk gemaakt.
Dit is gewoon raar :l
pi_125550450
Gelukkig is er een uitstekend alternatief beschikbaar die als meezinger tijdens de kroning gebruikt kan worden. We moeten alleen alle BN-ers zo ver krijgen dat ze dit lied mee gaan zingen. ;)

Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  zondag 21 april 2013 @ 12:40:47 #175
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_125550533
Vind het zo debiel dat er gedaan wordt alsof 'half Nederland hem gepest heeft'. (?). Is onzin. 99,999999% was gewoon normaal kritisch en misschien zaten er een paar tussen die over de schreef gingen. Maar die paar excessen moeten niet gebruikt worden om de mensen met normale kritiek te demoniseren en dat gebeurt nu wel massaal. Bijv. dat Jamai ( :') ) zich schaamt Nederlander te zijn, daarmee doet hij net alsof heel NL massaal over de schreef gaat en dat is onzin.

Het is gewoon een zéér eng kliekje dat
niet tegen kritiek kan.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')