En niet alleen in Engeland.quote:
quote:
Je beseft dat Erik je probeert te bespelen?quote:Op zondag 21 april 2013 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het clubje wat doorgaans weinig te melden heeft ja.
Dat is ook weer waar.quote:Op zondag 21 april 2013 14:39 schreef eriksd het volgende:
Nou, iedereen blij. Ik een glimlach, jij ook. John weet iedereen bij elkaar te brengen.
Wat dat betreft zit hij daar wel aardig safe. Iets met dood zou in mineur zijn. Hier is majeur en het refrein loopt trapsgewijs omhoog.quote:Op zondag 21 april 2013 15:15 schreef Copycat het volgende:
Het is ook eerder een dodenlied dan een feestelijk lied.
We mogen er dus niks over zeggen van deze gtst clown?quote:Op zondag 21 april 2013 12:08 schreef SecretStoryWous het volgende:
"Omdat mensen te aso zijn om gewoon hun mening voor zich te houden trekt John Ewbank zijn nummer terug. Lekker bezig #oranjegevoel #nietdus, twittert Ruud Feltkamp.
Hij houdt zelf zijn mond toch ook niet?quote:Op zondag 21 april 2013 15:41 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
We mogen er dus niks over zeggen van deze gtst clown?
Denk dat die pipo alleen maar positieve dingen wil horen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij houdt zelf zijn mond toch ook niet?
De te lange intro alleen al doet mij denken dat het hele koningshuis is uitgemoord.quote:Op zondag 21 april 2013 15:30 schreef Beathoven het volgende:
Wat dat betreft zit hij daar wel aardig safe. Iets met dood zou in mineur zijn. Hier is majeur en het refrein loopt trapsgewijs omhoog.
Oh jawel hoor.quote:Op zondag 21 april 2013 16:01 schreef Fnx2 het volgende:
Nou is het misschien niet zo'n sterk nummer, maar je kunt niets anders dan heel veel respect voor John Ewbank hebben.
deze is goedquote:
En daar kun je ook niet meer dan respect voor hebben, maar ieder zelf-respecterend artiest zou zoiets niet maken. Ik durf er dan ook wel op te wedden dat hij niet veel eigen inbreng had.quote:Op zondag 21 april 2013 16:01 schreef Fnx2 het volgende:
Nou is het misschien niet zo'n sterk nummer, maar je kunt niets anders dan heel veel respect voor John Ewbank hebben.
Check even wat hij allemaal op z'n naam heeft staan en hoe belangrijk hij is geweest voor de nederlandse muziek: http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Ewbank
Ook al hoeft het misschien niet je muziek te zijn.
Dank je. Waarom zou ik respect moeten opbrengen voor nummers waar ik helemaal niks mee heb? Omdat het hits waren? Wat een nonsens.quote:Op zondag 21 april 2013 16:12 schreef Fnx2 het volgende:
Dus jij kunt geen respect opbrengen voor zijn geschreven nummers? wow. knap.
Ik heb respect voor het feit dat hij steeds lekkere wijven aan de haak weet te slaan. Genoeg BN'ers met poen die het mindergoed doen.quote:Op zondag 21 april 2013 16:12 schreef Fnx2 het volgende:
[..]
Dus jij kunt geen respect opbrengen voor zijn geschreven nummers? wow. knap.
Top post!quote:Op zondag 21 april 2013 12:19 schreef Fides het volgende:
Even cross-posten van wat ik op een ander forum heb geschreven:
Hij vindt zichzelf geniaal omdat hij weleens een hitje heeft gescoord (lees: ~30.000 man koopt een plaatje, 1 miljoen mensen vinden het "leuk", 15 miljoen vinden het kut). Dit nummer is niet heel anders dan zijn andere liedjes, sterker nog de helft van de lyrics van dit nummer zijn gewoon regelrecht geleend van zijn oude nummers. Ook in zijn hits heeft hij het telkens over weertypen, "meelopen", dromen, stappen zetten naar een of ander punt, voor/achter/naast iemand staan (vaak ook in krom Nederlands), en is er ook veel van die "verplichte rijm" te vinden. Hier enkel wat voorbeeldjes van kromme of belachelijke zinnen danwel "gerecyclede" songteksten uit de grootste hits van Ewbank (thanks aan Wiki + songtekstsites). :
"Ik kom als de wind die je voelt en de regen
Volg wat je doet als het licht van de maan"
Wat?
"Kijk in de lucht
Kijk naar de zee
Waar je ook zult lopen, ja, ik loop met je mee "
"En nu sta je hier zo voor me
de rode avondzon streelt jouw gezicht
je bent een wonder voor me
denk ik, terwijl een doorn mijn vinger prikt"
"We verbannen de dromen naar morgen en later,
maar doet het je stiekem geen pijn.
Dat je dan pas zou doen wat je altijd al wou,
als er nooit meer een morgen zou zijn. "
"'T Leven bracht ons samen op dit punt vannacht
'K Heb er van gedroomd maar, ik had nooit verwacht
Dat elke stap en elk besluit dat ik tot nu toe nam me leiden zou naar hier"
"Kom zeg het dan
Als het lied wat ik voor je zing
Jij inmiddels wel dromen kan
Ik iets speciaals bak of braad
Dat jou niet meer smaakt"
*Proest:D
Ik vermoed als je verder gaat zoeken dat je kan zien dat 1) dit nummer taalkundig/poëtisch net zo slecht is als al zijn andere en 2) vrijwel alle lyrics gerecycled zijn van oudere nummers van hemzelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |