Sinds twee dagen zijn alle vier onze katten ineens fan van de box, het aankleedkussen, het ledikant en het voedingskussenquote:Op zondag 14 april 2013 10:56 schreef Hilzillah het volgende:
en ik kan een mooi schone en gestreken was opnieuw wassen en strijken omdat mijn lompe poes een glas chocolademelk in de wasmand kieperde... Beestjes.. je moet wel heel erg van ze houden.
Ik moest lachen hè! Die andere heeft dat met het wipstoeltjequote:Op zondag 14 april 2013 11:12 schreef L-E het volgende:
Die chocomelpoes![]()
Hier is de kinderwagen favoriet bij kater. En er dan heel dankbaar kijkend in liggen he, alsof we dat ding voor hem neerzetten
quote:Op zondag 14 april 2013 13:11 schreef Kyara het volgende:
Ik ben beide keren steeds 1 dag voordat ik van plan was om mijn tas in te pakken in het ziekenhuis beland
F5 vandaag voor LB. Raar dat zij gewoon maar 3 weken na mij uitgerekend was
Grotere tas?quote:Op zondag 14 april 2013 13:09 schreef Suikertante het volgende:
Hallo zeg, dat gaat dus helemaal niet in mijn tas passen![]()
Ik geloof wel dat ik eindelijk alles in huis heb.
Beloof hierbij dat ik vandaag de tas inpak
en lippenbalsam!quote:Op zondag 14 april 2013 13:04 schreef Juud79 het volgende:
Vluchttas is niet zo ingewikkeld, spullen voor jezelf, schone kleding/ nachtkleding/ verzorgingsartikelen en voor de baby 2/3 setjes kleding, jas/muts/omslagdoek en foto/videocamera, oplader foon. Bevalplan, indien aanwezig en ik had zelf dextrose tabletjes mee, ik kon niet eten tijdens de bevalling en toen was dat wel heel fijn om even te nemen soms.
Wat neemt u meequote:Op zondag 14 april 2013 13:14 schreef .Sparkling. het volgende:
Staat daar nog iets bij dat Juud niet zei, XM? Ik heb zo'n lijst niet, even kijken of ik nog wat moet kopen..![]()
Check!quote:Op zondag 14 april 2013 13:29 schreef Hilzillah het volgende:
En dan zit je gewoon ineens te huilen bij de Olli reclame op tv! Hormonen much?
Als je dat fijn vindt.quote:
Ja! Men, wat had ik een droge lippen na mijn bevalling/ks, en een droge mond trouwens ook, vreselijk....quote:
quote:Op zondag 14 april 2013 13:29 schreef Hilzillah het volgende:
En dan zit je gewoon ineens te huilen bij de Olli reclame op tv! Hormonen much?
Nachthemd omhoog sjorrenquote:Op zondag 14 april 2013 14:05 schreef -mandy- het volgende:
Over vluchttassen gesproken, hoe doen jullie dat met nachthemden ed tijdens de bevalling/borstvoeding geven/op de borst leggen?
Ik heb geen idee wat het beste is om te kopen op dat vlak.
quote:Op zondag 14 april 2013 13:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tip: bekijk van tevoren hoe de Maxi-Cosi vastgezet moet worden in de auto.
Het ligt misschien aan mij, dat ik die via webshops dus niet vindt. Waar halen jullie die?quote:Op zondag 14 april 2013 14:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Nachtjapons met knoopjes voor de bv.
Zijn er meer zwangere die last van hooikoorts hebben? Ik heb het in milde vorm maar heb er nu echt last van. Is er iets wat je wel mag hebben?
Het is nu wel erg spugen met hindernis x 100
Die ik toen heb gekocht (en niet heb gedragenquote:Op zondag 14 april 2013 14:36 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Het ligt misschien aan mij, dat ik die via webshops dus niet vindt. Waar halen jullie die?
Gewone nachthemden wel, maar met knoopjes niet. Hetgene wat C&A verkoopt is te erg voor woorden.
Gelukkig geen last van, van hooikoorts.
Veel beterschap!!
Hoe wou jij bevallen met je broek aan??? Broek uit lijkt me toch een vereiste om een baby op de wereld te zetten ....quote:Op zondag 14 april 2013 16:03 schreef Suikertante het volgende:
Als je nou geen bv gaat geven, dan kun je toch elk relaxte shirt aan met een pyjamabroek? Tijdens de bevalling dan de broek uit, of is dat ongepast ofzo als je shirt dan niet tot je knieën komt?
Dat is niet ongepastquote:Op zondag 14 april 2013 16:03 schreef Suikertante het volgende:
Als je nou geen bv gaat geven, dan kun je toch elk relaxte shirt aan met een pyjamabroek? Tijdens de bevalling dan de broek uit, of is dat ongepast ofzo als je shirt dan niet tot je knieën komt?
Yep, hier! Er is één soort medicijn dat je mag hebben (volgens mijn vk)... zal even voor je zoeken. Airius en Allerfree mogen in ieder geval niet!quote:Op zondag 14 april 2013 14:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Nachtjapons met knoopjes voor de bv.
Zijn er meer zwangere die last van hooikoorts hebben? Ik heb het in milde vorm maar heb er nu echt last van. Is er iets wat je wel mag hebben?
Het is nu wel erg spugen met hindernis x 100
Logisch dat je schrikt, maar probeer niet van het ergste uit te gaan. De boel is beter doorbloed nu, en bij seks kan er dan makkelijk een adertje knappen.quote:Op zondag 14 april 2013 16:30 schreef Chanty het volgende:
Ik denk dat het niet goed zit hier. Heb sinds gisteren krampen die nu aanvoelen als menstruatiekrampen en verlies nu dun helderrood bloed (begonnen nadat mijn man en ik seks hebben gehad). Ik weet dat het nog alle kanten op kan, maar denk dat ik er ernstig rekening mee moet houden dat het mis gaat. Het was immers nog superpril.
Hopelijk werkt het!! Succes ermee.quote:Op zondag 14 april 2013 17:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Chanty sterkte.
Minerva dank je morgen even halen.
Maar je kunt er toch altijd even een belletje aan wagen? Dan hoeven ze misschien nog niet direct te komen en het kost ze maar 5 min. tijd om jou te woord te staan. En anders stuur je hun even je fotoquote:Op zondag 14 april 2013 17:27 schreef Suikertante het volgende:
Nou nee het ruikt niet naar urine. Maar wat doet de verloskundige? Als het vruchtwater is hoef ik niet te bellen namelijk, en alle andere opties lijken me ook niet het bellen waard toch?
Zouden jullie bellen? Leuk spannend dit!![]()
Maar omdat het maar in 1/10 van de gevallen begint met gebroken vliezen en ik ook pas in week 37 zit geloof ik het eigenlijk gewoon niet.
Wat een supertip. Daar kwam de slijmprop met wat bloed. OMGquote:Op zondag 14 april 2013 17:28 schreef Limone het volgende:
Of als je op je hand blaast ( met je mond op je hand), als er dan ook nats uitkomt dan is het heel waarschijnlijk vruchtwater!
quote:Op zondag 14 april 2013 17:29 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Wat een supertip. Daar kwam de slijmprop met wat bloed. OMG
Als je het niet vertrouwt en denkt dat het vruchtwater is, gewoon bellen Suikertante! Beter een keer te vaak bellen dan te weinig.quote:Op zondag 14 april 2013 17:27 schreef Suikertante het volgende:
Nou nee het ruikt niet naar urine. Maar wat doet de verloskundige? Als het vruchtwater is hoef ik niet te bellen namelijk, en alle andere opties lijken me ook niet het bellen waard toch?
Zouden jullie bellen? Leuk spannend dit!![]()
Maar omdat het maar in 1/10 van de gevallen begint met gebroken vliezen en ik ook pas in week 37 zit geloof ik het eigenlijk gewoon niet.
Ik denk dat LB druk haar weeën aan het wegpuffen is of al van haar baby aan het genieten is!quote:Op zondag 14 april 2013 18:02 schreef Sethiwe het volgende:
Spannend suikertante!
Ben ook benieuwd hoe het met Lb is.
oooooh, spannend!quote:Op zondag 14 april 2013 17:59 schreef Suikertante het volgende:
het huis op, maar ik krijg nu wel een gevoel alsof ik enorm ongesteld ben.
gestreeptestoel, ik ben het met je eens! Het vruchtwater van mijn vriendin rook toen ook naar sperma. Maar ik vind dat wel weeïg en dat associeer ik toch wel met zoet ook.
Nou, dan zou ik toch een celstofmatje doen.....quote:Op zondag 14 april 2013 18:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
en leg een handdoek klaar voor t geval je naar t ziekenhuis moet 1 dezer dagen. Kan je daar op zitten in de auto.
ze heeft al gebeld en de vk komt vanavond langsquote:Op zondag 14 april 2013 18:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Suiker, gewoon wel even bellen, het is je eerste kindje dus reuzespannend, ze zal zelf wel besluiten om even te komen of nog niet
vind ik ookquote:Op zondag 14 april 2013 18:21 schreef Kyara het volgende:
Ja daag, je komt echt wel even melden of het doorzet en als de vk is geweest toch........
dat kan je ons niet aan doen.....
Ik denk het welquote:Op zondag 14 april 2013 18:30 schreef Suikertante het volgende:
Tas inpakken, tonderen, eten, douchen,
Nog even help: is dit voldoende voor de mini?
2 x rompertje
2 x jumpsuit of broekje/vestje
2 x sokken
2 x muts
1 x jasje
1 x omslagdoek
Fotocamera niet vergeten!quote:Op zondag 14 april 2013 18:30 schreef Suikertante het volgende:
Tas inpakken, tonderen, eten, douchen,
Nog even help: is dit voldoende voor de mini?
2 x rompertje
2 x jumpsuit of broekje/vestje
2 x sokken
2 x muts
1 x jasje
1 x omslagdoek
(qua kleding dan, ik snap wel dat de maxi cosi ook meemoet)
telefoonhouder in je tas. Dextro., lippenbalsemquote:Op zondag 14 april 2013 18:34 schreef Suikertante het volgende:
Neenee die ligt klaar, nog even in de lader.
Bedankt he
Ja, maar mensen die eigenlijk teveel kleertjes hebben gekocht zullen dan toch liever die kleertjes aandoen dan kleertjes van het ziekenhuisquote:Op zondag 14 april 2013 18:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Woon je dichtbij t ziekenhuis? Anders kan er zo iemand iets ophalen als t niet genoeg is. Wij hadden 1 setje maat 50 en 1 setje maat 56. 56 was best groot (nu nog) en maat 50 was meteen vies en we moesten een nachtje blijven. Alle kleding was zo op en mn man kon schone kleren meenemen. Evt. Hebben ze in t ziekenhuis ook kleertjes.
Jaquote:Op zondag 14 april 2013 19:12 schreef Piekie81 het volgende:
Bellelena, worden we gewoon een beetje rechts ingehaald hiero!
LB knuffel ze
Suiker succes als het echt begint!
Zolang er idd geen stolseltjes tussen zitten is het nog niet alarmerendquote:Op zondag 14 april 2013 19:16 schreef Chanty het volgende:
Suiker wat spannendAlvast heel veel succes als het zometeen echt gaat losbarsten
Verder bedankt voor jullie reacties, ik heb ook al rond zitten lezen en weet dat het alle kanten op kan gaan nog. Las ook dat bloedverlies slechts in de helft van de gevallen een miskraam betekent, maar ik wil vooral niet naïef zijn en denken dat het niet mis kan gaan, die kans is gewoon aanwezig in dit jonge stadium. Gisteren had ik ook al lichte krampen en wat bruinverlies. Wat me hoop geeft is dat het rode bloed inderdaad na de seks kwam (en nog geen klontjes of zo bevat) en het nu ook niet naar buiten loopt, eigenlijk alleen als ik naar de wc ga en er druk op zet. Heb een paar uurtjes buiten in de zon liggen dommelen en de krampen zijn nu wat minder.
Ik heb in ieder geval geen test meer gedaan vanochtend en ga dat voorlopig ook niet doen. Jullie berichtjes gisteren hebben me echt goed gedaan en het heeft ook geen enkele zin. Wat er ook gebeurt, ik heb er geen invloed op en mijn man en ik zijn al lang blij dat we kennelijk wel in staat zijn om zonder medische hulp zwanger te raken. Dus wat er ook gebeurt, we hebben al iets moois bereikt
Klopt, hooguit als ie lichter wordt of donkerder kan ik conclusies trekken over een aantal dagen mits het bloeden niet doorzet. Maar ik heb sowieso donderdag mijn afspraak bij de gyn dus die kan vast kijken tzt of er iets zit.quote:Op zondag 14 april 2013 19:22 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Zolang er idd geen stolseltjes tussen zitten is het nog niet alarmerendkennelijk kan je wekelnag bloeden en je kindje kan t prima doen
een zwangerschapstest doen heeft sowieso geen zin, HCG zit in je bloed, dus ook na een miskraam blijf je gewoon positief testen. heel veel sterkte, snap dat t reuzespannend is
Ligt er denk ik aan wat de reden is van de vroeggeboorte?quote:Op zondag 14 april 2013 19:22 schreef Purple010 het volgende:
Over eerste baby pakjes gesproken, ik heb het mijne (jaja) van 28 jaar geleden hier liggen en dat is errug klein. Zelfs geen maat 50, maar het komt uit de speelgoedwinkel en is een poppenkleertje.
Was 6 weken te vroeg geboren en paste niets anders...
Benieuwd of dat vroeggeboorten erfelijk zijn, eigenlijk nooit afgevraagd.
Weet iemand dit?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Was geen keizersnee o.i.d.quote:Op zondag 14 april 2013 19:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ligt er denk ik aan wat de reden is van de vroeggeboorte?
Als ze donker zijn niet. Testen die steeds lichter worden is vaak geen goed teken, naar wat ik rond heb gelezen toen mijn testen steeds lichter werden.quote:Op zondag 14 april 2013 19:30 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik had loeipaarse testen.. bleek een blighted ovum..dus op kleur van testen zou ik sowieso niet vertrouwen
Ja, dat bedoelde ik ook. Ik heb ook ervaring met prachtige testen en toch een miskraam. Die kwam zelfs pas nadat er al een hartje was gaan kloppen.quote:Op zondag 14 april 2013 19:34 schreef Kleurdoos het volgende:
ik geef aan dat ook al ze wel donkerder worden, dat net zo min garantie geeft op een goede zwangerschap. Ik geloof het pas bij een echo.
Hopelijk is die temperatuur van het verhit nog even willen opruimen en je bui daarnaquote:Op zondag 14 april 2013 19:40 schreef Suikertante het volgende:
Wat een spanning zeg, maar je klinkt heel zen Chanty!
En tip voor als het allemaal goed gaat en je krijgt weeën: ga niet nog even snel je huis opruimen. Ik raakte bijna in paniek, verloor ineens hele golven vruchtwater en moest huilen. Nu zit ik op de bank, als ik het voel aankomen adem ik op z'n yoga's en ook al heb ik niet de illusie dat ik daarmee de pijn weg adem, het is in mijn hoofd een stuk rustiger
Heb wel 37,9 dus moet nu elk uur even mijn temp doorbellen.
Daar heb ik wel over gelezen ja, lijkt me heel rot. Je lichaam houdt je dan wel ultiem voor de gek..quote:Op zondag 14 april 2013 19:39 schreef Kleurdoos het volgende:
en ik was eigenlijk niet eens zwanger, bij de innesteling was het al misgegaan, maar mijn vruchtzak bleef maar doorgroeien..
Ja, dat ja!!quote:Op zondag 14 april 2013 19:44 schreef .Sparkling. het volgende:
Het is dus echt doorgezet Suiker! Je loopt maar 4 weken voor op mij, wat bizar..
Je gaat gewoon bevallen, jullie zoon komt eraan!!
Ga lekker cocoonen joh, je kraam helpt je morgen wel met t opruimen van je huisquote:Op zondag 14 april 2013 19:40 schreef Suikertante het volgende:
Wat een spanning zeg, maar je klinkt heel zen Chanty!
En tip voor als het allemaal goed gaat en je krijgt weeën: ga niet nog even snel je huis opruimen. Ik raakte bijna in paniek, verloor ineens hele golven vruchtwater en moest huilen. Nu zit ik op de bank, als ik het voel aankomen adem ik op z'n yoga's en ook al heb ik niet de illusie dat ik daarmee de pijn weg adem, het is in mijn hoofd een stuk rustiger
Heb wel 37,9 dus moet nu elk uur even mijn temp doorbellen.
Inderdaad. Bij vroeggeboorte tgv hypertensie, pre-eclampsie en hellp speelt er een erfelijke factor mee, las ik.quote:Op zondag 14 april 2013 19:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Ligt er denk ik aan wat de reden is van de vroeggeboorte?
Hoe vroeg was je, weet je dat?quote:Op zondag 14 april 2013 20:55 schreef Purple010 het volgende:
hypertensie, pre-eclampsie en hellp ? Ik ben een beetje bang om te gaan lezen.
Heb mijn moeder nog niet eens verteld dat ik zwanger ben en dan al deze enge dingen.
Durf het dalijk niet eens te vragen...
Ik had altijd gedacht dat ik gewoon erg nieuwsgierig was en daarom zo achterlijk vroeg was geboren.
Bij mn zusje was niks aan de hand. O
Yes, heb ik ook! Soms loopt het er echt in straaltjes uit al! En hier ook al een paar weekjes voor de UD dat het echt zo ging lekkenquote:Op zondag 14 april 2013 22:32 schreef -mandy- het volgende:
Zet 'm op Suiker!!!
Heb sinds vandaag last van flink lekkende borsten, is dat eigenlijk iets dat veel voorkomt 3 weken voor de UD?
Ik heb nooit met kussen tegen/onder/naast mijn buik geslapen. Vond het niet lekker liggenquote:Op zondag 14 april 2013 23:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen druppel nog gespot hier. Niet eens een béétje. Dus geen idee!
Spirit, gecondoleerd. Wel fijn voor je gemoedsrust dat je bent geweest denk ik.
Probeer nu een draai te vinden in bed met zo'n voedingskussen. M'n buik zit steeds lager en gaat hangen. Vervelend met omdraaien enzo. Maar, ik vind het niks met zo'n kussen tot dusver. Te warm, het ligt überhaupt niet fijn en steun aan m'n buik geven doet het al helemaal niet. Of doe ik iets fout?
Ik slaap al maanden met zo'n ding. Het is even wennen, en zoeken naar een goede houding maar helpt wel vind ik. Ook als ondersteuning voor je bekken, omdat je knieën niet op elkaar liggen. Maar dat is ieder voor zich.quote:Op zondag 14 april 2013 23:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen druppel nog gespot hier. Niet eens een béétje. Dus geen idee!
Spirit, gecondoleerd. Wel fijn voor je gemoedsrust dat je bent geweest denk ik.
Probeer nu een draai te vinden in bed met zo'n voedingskussen. M'n buik zit steeds lager en gaat hangen. Vervelend met omdraaien enzo. Maar, ik vind het niks met zo'n kussen tot dusver. Te warm, het ligt überhaupt niet fijn en steun aan m'n buik geven doet het al helemaal niet. Of doe ik iets fout?
+1quote:Op zondag 14 april 2013 23:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb nooit met kussen tegen/onder/naast mijn buik geslapen. Vond het niet lekker liggen
Pijnlijke weeën elke vier/acht minuten; rechtop zittend is het fijnste opvangen dus moet de hoop op slaap een beetje loslaten denk ik.. Verder alles zoals het hoort!quote:Op maandag 15 april 2013 00:24 schreef L0t.. het volgende:
Ohhh ik ben zo benieuwd naar nieuws van LB en Suiker! Hoop dat alles goed gaat..
Oh dat gaat rustig aan nog! Klinkt alsof je goed bezig bent, heel veel succes!quote:Op maandag 15 april 2013 00:39 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Pijnlijke weeën elke vier/acht minuten; rechtop zittend is het fijnste opvangen dus moet de hoop op slaap een beetje loslaten denk ik.. Verder alles zoals het hoort!
Ik in wakkere toestand... tenzij ik misschien toch nog in slaap mocht vallen. Grmbl, altijd wat hier. Is het geen volle blaas, kuitkramp of blerende peuter, dan probeert de kat wel te pingpongen met der planten op de vensterbank...quote:Op maandag 15 april 2013 02:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spannend!
Ik ga in m'n slaap duimen voor mooi nieuws van LB en suiker in de ochtend!
Zet hem op! Hij gaat lekkerquote:Op maandag 15 april 2013 06:33 schreef Suikertante het volgende:
Update: 6 cm, verliefd op mijn ruggenprik, ander ziekenhuis (maar geweldig, wkz), ik ga proberen nog heel even te slapen! Alles gaat zoals het hoort!
Je kunt altijd je huisarts bellen voor de zekerheid Jipster!quote:Op maandag 15 april 2013 08:21 schreef Jipster het volgende:
Ow en Belle! Succes, misschien heb jij ook wel heel snel jouw beeb in je armen!
Ik had net wat bloed bij het overgeven, ik neem aan dat dat komt door irritatie van het regelmatig spugen, of zou ik er iets mee moeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |