Zoals het een oud-militair beaamdquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:15 schreef dud0r het volgende:
Niet eens als TT: Waar niemand Erwin kan vinden
Komt omdat hij veteraan is.quote:
Ik heb ff lang naar het filmpje gekeken....en zocht een lange manquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:15 schreef dud0r het volgende:
Niet eens als TT: Waar niemand Erwin kan vinden
Heb jij hem dan gevonden in het filmpje gridjuh?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:50 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik heb ff lang naar het filmpje gekeken....en zocht een lange man
Maar ik moet wel heel goed kijken.....ze dragen allemaal het zelfde en ik heb een compleet ander beeld van erwin....aangezien ik hem al een x in het echt gezien heb
Die eerste ook moet een ik zijn (A)quote:
Volgende keer ga ik gewoon op 'm staan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt beter de hond flink de waarheid vertellen. Zal ie het nooit weer doen
beetje overdreven. Goed gesprek is goed genoegquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:32 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Volgende keer ga ik gewoon op 'm staan.
Als ik het goed zie, bij 1:25 voor de vlag aan de rechterkant....denk ik hequote:Op vrijdag 12 april 2013 22:15 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
Heb jij hem dan gevonden in het filmpje gridjuh?
Mogguh!quote:Op zaterdag 13 april 2013 05:30 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Erwin niet gespot in het filmpje...waarschijnlijk draagt hij zijn camouflagepak
Zodadelijk richting Heerenveen.
Ik zou Viper86 toch tegen moeten komen daar![]()
Zo te lezen is het allemaal nogal meegevallen! Mooi welkom zeg, met koffie en gebak!quote:
Speciaal voor Jessequote:Op zaterdag 13 april 2013 14:37 schreef Jesse_ het volgende:
Dat 100%NL blad, wanneer houdt dat op? Ik heb er echt nul behoefte aan.
Dat blad gaat hier de prullenbak in nog voor het plastic er af is. Ik snap ook niet waarom ik het krijg, ik heb er nooit om gevraagd.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Speciaal voor Jesse![]()
http://www.100pmagazine.nl/
[ afbeelding ]
Ik heb ook nooit gevraagd belasting af te dragen, toch krijg ik altijd die verdoemde blauwe enveloppen binnenquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:45 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat blad gaat hier de prullenbak in nog voor het plastic er af is. Ik snap ook niet waarom ik het krijg, ik heb er nooit om gevraagd.
Die vergelijking gaat niet helemaal opquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gevraagd belasting af te dragen, toch krijg ik altijd die verdoemde blauwe enveloppen binnen
Een abo op wetenschap[pelijk tijdschrift KIJK was wellicht een beter idee geweest.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:00 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat niet helemaal op
Of de zitdatzo.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een abo op wetenschap[pelijk tijdschrift KIJK was wellicht een beter idee geweest.
Die ken ik niet.quote:
Geen tijd voor gehad, want moest dit en dat doen, en de VIM'er was in geen velden of wegen te bekennen, collega's nemen tijdens rijden de telefoon niet op ivm bekeuringen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:25 schreef Jesse_ het volgende:
Zoiets vraag je toch ook even voor je op pad gaat?
De directie van PostNL is trots op jequote:Op zaterdag 13 april 2013 16:32 schreef dud0r het volgende:
Oh ja helemaal vergeten.
HET IS WEEKEND!
Ook al is het maar 1 dagje. Wel een dag om bij te komen van de 30 uur die ik gemaakt heb in 3 dagen.
Dat zijn ze altijdquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De directie van PostNL is trots op je
Is het allemaal goed gekomen i.v.b. met de voorbereidingen die je nog open had staan + de wijken?quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:32 schreef dud0r het volgende:
Oh ja helemaal vergeten.
HET IS WEEKEND!
Ook al is het maar 1 dagje. Wel een dag om bij te komen van de 30 uur die ik gemaakt heb in 3 dagen.
Hooikoorts komt eraan, hou je hart maar vast. Ben er met mijn COPD ook zeer vatbaar voor, maar meld me daarvoor niet ziek.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:48 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zijn ze altijd![]()
Hopen dat de hoeveelheid zieken volgende week mee valt. En vooral dat m'n vimmer weer beter is.
Dankequote:Op zaterdag 13 april 2013 16:58 schreef dud0r het volgende:
Yup, alles weg gekregen en nog op een redelijk tijd ook.![]()
De vimmer is niet de vestiging manager ErwinRommel, de vimmer doet de administratieve taken en afhandeling van klachten, orders, declaraties, etc etc etc.
Je kunt je afmelden via bicc.mailing@postnl.nlquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:37 schreef Jesse_ het volgende:
VIM= Vestigings Informatie Medewerkerquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Danke
Mij was altijd verteld dat de Vimmer de vestigings manager was. Goed, niet dus![]()
Weer wat geleerd.
Viper werkt al lang niet meer bij de postquote:Op zaterdag 13 april 2013 05:30 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Erwin niet gespot in het filmpje...waarschijnlijk draagt hij zijn camouflagepak
Zodadelijk richting Heerenveen.
Ik zou Viper86 toch tegen moeten komen daar![]()
is een jaarabonnement, maar je kunt het uiteraard ook opzeggen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:37 schreef Jesse_ het volgende:
ja, die heb ik dus alquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een abo op wetenschap[pelijk tijdschrift KIJK was wellicht een beter idee geweest.
agso.....zag de naam in de beginpost staan...daaromquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Viper werkt al lang niet meer bij de post
quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Doorgeven dat je er korter dan gepland over doet? Wat denk je zelf?
staat er tijd x voor een wijk, dan werk je tijd x, ook al zit ja dan al lang en breed thuis op de bank met een biertje in je hand
De TC zit hier echt te hameren op cijfertjes laatste tijd (druk hogerhand), maar goed: vaste tijd is vaste tijd ja.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Doorgeven dat je er korter dan gepland over doet? Wat denk je zelf?
staat er tijd x voor een wijk, dan werk je tijd x, ook al zit ja dan al lang en breed thuis op de bank met een biertje in je hand
Dat op de minuut doe ik ook niet aan hoor. Heb toen ingestemd met de vaste tijd (staat prima) en die mogen ze pas verlagen/opkrikken met mijn toestemming... maar nu proberen ze het dus zo te spelen dat wanneer je minder tijd nodig hebt dan ervoor staat, je dat ook moet doorgeven. Amehoela!quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu we het hebben over uitbetalen van tijden.. hier gaan de pbz'ers met vaste wijken tekenen voor de tijden. Als de huidige normtijden niet goed zijn, gaan ze in overleg en dan komt er een tijd uit, waar je alsnog voor tekent. Je krijgt dan alleen bij echt ernstige verstoringen nog extra tijd. In de zomer gaan ze er dan ook geen tijd meer afhalen, heb ik begrepen. Zijn dan ook geen mappen meer waarin je nog tijd kan opschrijven (maar die schijnen bijna overal al weg te zijn)
Nu ben ik een flexibele bezorger, dus ik teken nergens voor
En dat noteren tot op de minuut, dat moest hier ook. Precies noteren waar alle extra tijd vandaan kwam, anders werd het niet betaald. Ze wilden ook precies weten hoelang herladen etc duurde en het opruimen van depot en dat soort dingen.
Dat hebben ze hier ook gedaan. Dat jij een flexibele bezorger bent maakt niks uit, dan tekent er wel iemand anders voor die wijk en moet jij ook gewoon de tijd halen waar een ander voor getekend heeft. Kan soms vrij vervelend zijn, als je ineens naar een wijk moet die je niet of nauwelijks kent, want dan krijg je dus dezelfde tijd als iemand die zo'n wijk al een paar jaar vrijwel iedere dag loopt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Nu we het hebben over uitbetalen van tijden.. hier gaan de pbz'ers met vaste wijken tekenen voor de tijden. Als de huidige normtijden niet goed zijn, gaan ze in overleg en dan komt er een tijd uit, waar je alsnog voor tekent. Je krijgt dan alleen bij echt ernstige verstoringen nog extra tijd. In de zomer gaan ze er dan ook geen tijd meer afhalen, heb ik begrepen. Zijn dan ook geen mappen meer waarin je nog tijd kan opschrijven (maar die schijnen bijna overal al weg te zijn)
En dat noteren tot op de minuut, dat moest hier ook. Precies noteren waar alle extra tijd vandaan kwam, anders werd het niet betaald. Ze wilden ook precies weten hoelang herladen etc duurde en het opruimen van depot en dat soort dingen.
als je het niet meer wil kun je dat aangeven, in het begin stond dat ergensquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:37 schreef Jesse_ het volgende:
je maakt kans op de betrekking als vbg manager met zoveel inzetquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:32 schreef dud0r het volgende:
Oh ja helemaal vergeten.
HET IS WEEKEND!
sommige woorden binnen het concern zijn een eigen taaltje,quote:
Mensen die hier vaak langskomen:quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Als iedereen die in een nieuw lijstje wil dit dan even van elkaar overneemt en verder invult.. en dan moet degene die een nieuwe opent dat er nog inzettenhoef er zelf niet zo nodig in
Mensen die hier vaak langskomen:
voor vimmer hadden ze nog een eigen groep binnen de post, wat het was ben ik even kwijtquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:58 schreef dud0r het volgende:
Yup, alles weg gekregen en nog op een redelijk tijd ook.![]()
De vimmer is niet de vestiging manager ErwinRommel, de vimmer doet de administratieve taken en afhandeling van klachten, orders, declaraties, etc etc etc.
Oh ja hooikoorts seizoen.![]()
Dat is ook zo.
ja dat is het een benaming die er nog niet heel lang isquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
VIM= Vestigings Informatie Medewerker
je moet zelf even wat kunnen rommelen (op afstand)in Harmonyquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:16 schreef VixenFromHell het volgende:
van de bonden kunnen we niet veel verwachten want die zetten alleen maar wat op een forum neerquote:Op zaterdag 13 april 2013 20:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Daar ben ik ook bang voor, inderdaad. Dat ze dat zoet/zuur gebeuren dan weer aan gaan halen. Maar even afwachten wat de tijden gaan worden.. en als die tijden erg krap zijn maar eens naar een duidelijk antwoord vragen. Als het er op aan komt is het natuurlijk gewoon een middel om gezeik over de uren te onderdrukken..
Het is toch allemaal wel erg vreemd dat je je moet houden aan tijden waar een ander mee akkoord is gegaan. Verschilt imo weinig van het oude systeem, een gemiddelde tijd bepalen en dan gewoon nooit uitloop betalen. Alleen kunnen ze nu dan met die handtekening wapperen..
ik ken een aantal mensen die depothouder zijn en die krijgen een jaarlijkse vergoeding hiervoorquote:Op zaterdag 13 april 2013 23:16 schreef ophaling10 het volgende:
zijn er nog mensen depothouder hier?
krijg je daar ook iets voor?
Mag hopen van niet. Als tc is er nog een klein kansje dat m'n contract verlengd wordt in september. Als vm zou ik dat kunnen vergeten.quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je maakt kans op de betrekking als vbg manager met zoveel inzet
Frans Bauer fans? Volendam fans?quote:Op zondag 14 april 2013 04:26 schreef sqdtnz het volgende:
Wat wel lachen is met dat 100% NL is dat er dus wellicht mensen zijn die daadwerkelijk lid zijn van dat blad. Dat vind ik echt totaal onvoorstelbaar. Dan probeer ik toch een beetje te fantaseren wat voor mensen dat toch zouden zijn... Ik kom echter niet tot een beeld... Ik heb dat blad ook nooit bezorgd, dus tja, misschien zijn wij van PostNL wel de enige ontvangers...
Ik weet van postbezorgers hier die een depot bij hen thuis hebben dat ze er 1200 euro per jaar voor krijgen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:16 schreef ophaling10 het volgende:
zijn er nog mensen depothouder hier?
krijg je daar ook iets voor?
Ik gok dat ophaling10 bezorgers bedoelt die de tassen uitlopen en het depot netjes houden.quote:Op zondag 14 april 2013 10:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik weet van postbezorgers hier die een depot bij hen thuis hebben dat ze er 1200 euro per jaar voor krijgen.
Dat zou ook kunnen, nou ja, wat ie ook bedoelde, dan weet ie nu in beide gevallen het antwoordquote:Op zondag 14 april 2013 10:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik gok dat ophaling10 bezorgers bedoelt die de tassen uitlopen en het depot netjes houden.
Bij ons krijgen de depothouder daar 15 minuten per dag voor.
Plus aan het eind van de dag controleren of alles weg is.quote:Op zondag 14 april 2013 10:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik gok dat ophaling10 bezorgers bedoelt die de tassen uitlopen en het depot netjes houden.
Ik ben ook geen depothouder maar zet de tassen 's ochtends altijd neer. Dat heb ik een paar jaar voor niks gedaan maar nu krijg ik er 10 minuten per dag voor.quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:58 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben niet echt depothouder, maar ik zet de zakken voor de middagwijken neer (als ze in de middag gebracht worden). Ik krijg er qua tijd 45 min. per week voor.
Als het aanbiedingen betreft zoals ene tv oid, raad ik aan voor om voor aankoop even verder op internet te neuzen.quote:Op zondag 14 april 2013 18:16 schreef dud0r het volgende:
Dichtbij is de vervanger van mail. Sommige dingen vind ik wel interessant om te lezen.
Zolang die aanbiedingen er maar bij blijven zitten.
Handig om te wetenquote:Op zondag 14 april 2013 20:17 schreef dud0r het volgende:
Ja, in principe wel. Ik weet niet hoe het officieel zit daarmee en weet dat er TC's zijn die het niet doen.
Je kan trouwens niet meer laten uitbetalen dan 37uur inclusief wat je die week werkt.
Het kan wel maar dat doen ze heel zelden.
Oké. De titel vind ik al stupide eigenlijk, en de Mail vond ik al steeds minder interessant worden. Dit blad vind ik eigenlijk niets maar ja...quote:Op zondag 14 april 2013 18:16 schreef dud0r het volgende:
Dichtbij is de vervanger van mail. Sommige dingen vind ik wel interessant om te lezen.
Zolang die aanbiedingen er maar bij blijven zitten.
Dat doe ik ook altijd, maar soms zitten er leuke dingen bij die wel goedkoper zijn. Hoewel het de laatste jaren een beetje tegenvalt.quote:Op zondag 14 april 2013 20:29 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Als het aanbiedingen betreft zoals ene tv oid, raad ik aan voor om voor aankoop even verder op internet te neuzen.
Laatste geval was vorig jaar:
een tv in de aanbieding via PostNL, van(hoogste internetprijs) voor(gemiddelde internetprijs).
Collega heeft wat op internet gespeurd en is bij een goed erkende leverancier uitgekomen voor dezelfde tv voor 150euro goedkoper.
In dit geval bij bestsellers te Zwaag.
NIET op buienradar kijken!quote:Op maandag 15 april 2013 07:23 schreef dud0r het volgende:
Goedemorgen, wat een heerlijk zonnetje op de vroege ochtend.![]()
Vandaag even zo snel mogelijk door m'n achterstallige administratie heen beuken en weer naar huis.
Toen ik weg reed thuis zag ik de bui al hangen(haha woordgrap).quote:
Ik doe aan Parkour. Bij sommige beter bekend onder de term freerunning, hoewel dat niet hetzelfde is. Wel ontstaan uit dezelfde discipline maar net een andere stroming.quote:Op maandag 15 april 2013 10:28 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat doe je voor buitensport Dud0r?
Wat goed Kimmie, lekker hardlopen!
Hier in het noorden komt de regen denk ik om een uur of 13.00. Nog mooi even de tijd om in de tuin aan het werk te gaan. Gisteren ook al gedaan, heb nu overal spierpijn...
quote:Op maandag 15 april 2013 10:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik doe aan Parkour. Bij sommige beter bekend onder de term freerunning, hoewel dat niet hetzelfde is. Wel ontstaan uit dezelfde discipline maar net een andere stroming.
Hier hebben we gisteren en vanochtend ook nog in de tuin gewerktquote:Op maandag 15 april 2013 10:28 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier in het noorden komt de regen denk ik om een uur of 13.00. Nog mooi even de tijd om in de tuin aan het werk te gaan. Gisteren ook al gedaan, heb nu overal spierpijn...
In heb het even opgezocht, wat het precies is. Dat is inderdaad heel gaaf zeg, moet je wel lef voor hebben!quote:Op maandag 15 april 2013 10:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik doe aan Parkour. Bij sommige beter bekend onder de term freerunning, hoewel dat niet hetzelfde is. Wel ontstaan uit dezelfde discipline maar net een andere stroming.
Ja, zo aan het begin van het voorjaar heb je er flink wat werk aan. Ben nu net klaar en mooi voor de regen aan, het begint hier nu goed donker te worden.quote:Op maandag 15 april 2013 11:41 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Hier hebben we gisteren en vanochtend ook nog in de tuin gewerkt![]()
Voel het nu wel zeg![]()
Vannacht wel goed geslapen
Haha! Dat zie ik mijn TC niet doenquote:Op maandag 15 april 2013 10:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb het op daldagen wel gebruikt om sneller te zijn. Mensen kijken alleen vreemd als er iemand over de heg/hek springt maar het schoot wel opquote:Op maandag 15 april 2013 13:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Haha! Dat zie ik mijn TC niet doen
Zou wel een leuke manier zijn om de post te bezorgen.
quote:Op maandag 15 april 2013 14:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb het op daldagen wel gebruikt om sneller te zijn. Mensen kijken alleen vreemd als er iemand over de heg/hek springt maar het schoot wel op![]()
@ KatrienDuck: heeft weinig met lef te maken en vooral veel met weten waar je grenzen liggen en je eigen kunnen goed inschatten.
Heb ik ook een keer gedaan op een rustige oudjaarsdag. Ik wilde graag snel naar huis en ik moest steeds halve straten overslaan, maar het was te besneeuwd om fatsoenlijk te fietsen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:08 schreef Peterselieman het volgende:
ik ken er eentje die af en toe rennend langs de deuren gaat
Zozo, 0,9% loonsverhoging? En dat terwijl de inflatie 2,5% is. Met andere woorden moeten de postbezorgers feitelijk loon inleveren...quote:Op maandag 15 april 2013 15:28 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Nieuw CAO principeakkoord Postbezorgers:
past het allemaal nog in de kast?quote:Op maandag 15 april 2013 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:
De shit
Alweer een kledingspakket gekregen
Dat is al de tweede in 2 weken tijd.
Wederom hetzelfde als wat ik eerst kreeg.
Volgend mij is er ergens iets mis gegaan, heb nu dubbele setsquote:Op maandag 15 april 2013 17:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
past het allemaal nog in de kast?
De koopkracht in Nederland is helaas al jaren aan het dalen.quote:Op maandag 15 april 2013 17:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zozo, 0,9% loonsverhoging? En dat terwijl de inflatie 2,5% is. Met andere woorden moeten de postbezorgers feitelijk loon inleveren...
quote:Op maandag 15 april 2013 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
kun je wat meer tijd nemen voor de was
Inderdaad ErwinRommel daar hebben we vrouwen voor.quote:
zonde ...quote:Op maandag 15 april 2013 19:26 schreef Deezertje het volgende:
We lopen weer heel wat post mis! Het oranje koningsboek (dromenboek) die elke Nederlander gratis kan ontvangen, wordt bezorgd via Sandd (volgens mij namens de Postcode Loterij). Ik gok toch wel op een paar honderdduizend boeken...
weer een hoop oranjeellende deze weekquote:Op maandag 15 april 2013 19:26 schreef Deezertje het volgende:
We lopen weer heel wat post mis! Het oranje koningsboek (dromenboek) die elke Nederlander gratis kan ontvangen, wordt bezorgd via Sandd (volgens mij namens de Postcode Loterij). Ik gok toch wel op een paar honderdduizend boeken...
tis net appie ze letten op de kleintjesquote:Op maandag 15 april 2013 19:29 schreef V__L_N het volgende:
In het prikbord bericht staat ook nog dit:
Onderzoek naar een andere manier van belonen
We bepalen je salaris nu vooral op basis van de ‘vastgestelde looptijd’ van een bezorgwijk. Dat levert soms lastige situaties op, bijvoorbeeld op drukkere dagen. We willen kijken of dit eenvoudiger kan, zodat jij als postbezorger ook beter weet waar je aan toe bent. De komende tijd onderzoeken we samen met de vakorganisaties de mogelijkheden. Bij het overleg voor de volgende cao nemen we de uitkomst van het onderzoek mee. Dan willen we er afspraken over maken.
Dat betekend dat er echt nog wel gerommeld gaat worden in de kantlijnen.
En salarisverhogingen van 0,91% en 0,6% dat zijn verhogingen om van te huilen. In het geval van de eerste trede is de verhoging dan al 0,89 en 0,55 . 8 cent en 5 cent omhoog. Dat zijn echt bedragen waar ik het brood mee ga afrekenen.
de kledingdistributie is totaal lamgeslagenquote:Op maandag 15 april 2013 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Volgend mij is er ergens iets mis gegaan, heb nu dubbele sets
de reactie's onder zo n artikel zijn altijd om te gillenquote:Op maandag 15 april 2013 15:28 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Nieuw CAO principeakkoord Postbezorgers:
Op donderdag 11 april heeft de BVPP samen met de andere vakorganisaties een akkoord bereikt met PostNL over de cao Postbezorgers voor 2013. Naast een loonsverhoging zijn er ook afspraken gemaakt over opnemen van vakantiedagen en over het uitgangspunt gewerkte tijd is betaalde tijd.
Salaris
Trede 0, mensen die minder dan een jaar in dienst zijn, volgt de ontwikkeling van het minimumloon. Dat minimumloon is per 1 januari 2013 verhoogd met 0,91 % en die verhoging is al ingevoerd voor de mensen in trede 0.
De salarissen in trede 1 en 2, die gelden voor mensen die langer dan 1 jaar (trede 1) of langer dan 3 jaar (trede 2) in dienst zijn, worden per 1 januari 2013 ook verhoogd met 0,91 % en per 1 juli 2013 nog eens met 0,6 %. Die verhoging is nog niet ingevoerd en zal, als het akkoord wordt aangenomen door de leden, met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2013 worden uitbetaald.
Vakantie opnemen
Mensen die hun proeftijd al hebben gehad en die naar verwachting nog langer in dienst blijven kunnen vakantie opnemen op basis van het aantal dagen dat ze in een kalenderjaar nog gaan opbouwen. Dus niet het aantal al opgebouwde dagen geldt maar het aantal dagen dat normaal gesproken nog in het lopende jaar opgebouwd wordt
Gewerkte tijd is betaalde tijd
Er zijn afspraken gemaakt waarin dit uitgangspunt nogmaals helder wordt aangegeven. We gaan er van uit dat daarmee een eind komt aan de eindeloze discussies die steeds weer gevoerd moeten worden met de leidinggevende als de gewerkte tijd langer is dan de door PostNL berekende scenario tijden. Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere uitvoeringsafspraken gemaakt. We bespreken die uitvoeriger als de leden worden gevraagd hun stem uit te brengen.
http://www.bvpp.nl/index.(...)tid=34:tnt&Itemid=82
wat duurt dat lang vanuit een eu landquote:Op maandag 15 april 2013 21:12 schreef Ash het volgende:
Hallo PostNL medwerkers, misschien kunnen jullie mij helpen met een aantal vraagjes:
Ik verwacht een pakketje uit Ierland, nu heb ik een track en trace code gekregen,
deze is via een Ierse site te volgen (http://track.anpost.ie),
maar schijnbaar vanuit Nederland niet meer.
Nu kan ik zien dat dit pakketje al sinds 11 april in Nederland is,
maar daarna geen verdere info meer.
Als ik pakketjes stuur naar het buitenland, dan staat er soms het volgende bij:
Voor deze zending geldt een overkomstduur van minimaal 3-4 dagen
Zou dit ook voor mijn pakketje kunnen gelden? dat het wordt vastgehouden of iets dergelijks?
En is er nog een mogelijkheid om dit pakketje in Nederland kunnen te tracken?
Het is schijnbaar een EMS trackingnummer, en volgens google search, zou PostNL deze pakketjes ook afhandelen, maar ik kan via de gewone NL track en trace, dit trackingnummer niet invullen.
Alvast bedankt voor enige info!
Als jij dat met harde gegevens kan bewijzen dan hoef je hem niet te betalen. Probleem is dat de hele infrastructuur bij PostNL totaal niet ingericht is om dat soort zaken te controleren. Iemand een week meesturen met zo iemand kost ook klauwen vol geldquote:Op maandag 15 april 2013 19:08 schreef dud0r het volgende:
[..]
Inderdaad ErwinRommel daar hebben we vrouwen voor.![]()
![]()
Volgens mij zei geïntegreerde pool het maar de bondsleden moeten tegenwoordig weer de helft van hun contract formatief bezig zijn.
Ik heb wel eens een gesprek gehad met iemand van de oc over gewerkte tijd.
Een hadden iemand lopen die lulde met de halve buurt, ging koffie drinken en deed daardoor standaard een uur tot anderhalf langer over zijn wijk en wilde dat ook betaald hebben. Maar dat viel volgens de oc man niet onder gewerkte tijd(gelukkig).
Hierdoor wordt de grens heel erg grijs.
Klinkt vreemd. Maar check even de op van het Chinese webshop topic in gc.quote:Op maandag 15 april 2013 21:12 schreef Ash het volgende:
Hallo PostNL medwerkers, misschien kunnen jullie mij helpen met een aantal vraagjes:
Ik verwacht een pakketje uit Ierland, nu heb ik een track en trace code gekregen,
deze is via een Ierse site te volgen (http://track.anpost.ie),
maar schijnbaar vanuit Nederland niet meer.
Nu kan ik zien dat dit pakketje al sinds 11 april in Nederland is,
maar daarna geen verdere info meer.
Als ik pakketjes stuur naar het buitenland, dan staat er soms het volgende bij:
Voor deze zending geldt een overkomstduur van minimaal 3-4 dagen
Zou dit ook voor mijn pakketje kunnen gelden? dat het wordt vastgehouden of iets dergelijks?
En is er nog een mogelijkheid om dit pakketje in Nederland kunnen te tracken?
Het is schijnbaar een EMS trackingnummer, en volgens google search, zou PostNL deze pakketjes ook afhandelen, maar ik kan via de gewone NL track en trace, dit trackingnummer niet invullen.
Alvast bedankt voor enige info!
Bedankt, ik heb zelf geen twitter, maar heb via facebook maar een berichtje gestuurd naar ze..quote:Op maandag 15 april 2013 21:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Klinkt vreemd. Maar check even de op van het Chinese webshop topic in gc.
Daar staat een stuk over tracking en het aanvragen van de 3s code die gekoppeld is aan de buitenlandse tracking code.
quote:Op maandag 15 april 2013 22:48 schreef Atmosphere82 het volgende:
Morgen werken? Ik weet het nog steeds niet! Leuk hè, om om de paar maanden een nieuwe TC te krijgen!
De vorige die ik had was erg attent, degene die ik nu heb weer ouderwets lekker lui zo te merken...
Gewerkte tijd = betaalde tijd gaat alleen op als het 2 kanten op werkt. Tenminste dat vind ik.quote:Op dinsdag 16 april 2013 05:34 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Ja die gewerkte tijd = betaalde tijd gaat echt niet voor mij op.
Vastgestelde tijd = betaalde tijd...dat wel...moet je maar doorwerken wordt er gezegd.
Hier niet meer, inmiddels is er 20 minuten van de tijd op daldagen vanaf gegaan door de volumeregeling. 1:40 ipv. 2:00 uur dus in mijn geval. De volumes op daldagen zijn idd. kleiner geworden, maar je moet nog steeds de wijk doorfietsen en op zakelijke adressen heb je altijd post.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gewerkte tijd = betaalde tijd gaat alleen op als het 2 kanten op werkt. Tenminste dat vind ik.
Op de daldagen duikt (bijna) iedereen onder de vastgestelde tijd. Maar daar hoor je nooit iemand over.
Klopt en het zal best per wijk en gebied verschillen maar zoals ik het hier zie duikt iedereen onder de tijd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:12 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Hier niet meer, inmiddels is er 20 minuten van de tijd op daldagen vanaf gegaan door de volumeregeling. 1:40 ipv. 2:00 uur dus in mijn geval. De volumes op daldagen zijn idd. kleiner geworden, maar je moet nog steeds de wijk doorfietsen en op zakelijke adressen heb je altijd post.
Succes! Hoop voor je dat alles netjes verloopt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:15 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag gaan we over (of terug) naar het "nieuwe" 1-bundel systeem. Ook gaan we pas om 11.30 beginnen ipv. tussen 9.00-10.00. Ik ben benieuwd hoe alles gaat verlopen. U hoort het later
Klopt, Area Centrum loopt voor op de ontwikkelingen elders. De tijden op daldagen waren inderdaad vrij ruim, nu zijn ze net te halen. Er is bij ons voor de daldagen een volumeregeling ingevoerd, dwz. dat de tijden zouden afhangen van het volume op die dag. Dat kon je dan mooi via mijnpostnl.nl inzien. Maar eigenlijk wordt er gewoon steeds 20 minuten vanaf gehaald, aangezien je op daldagen nooit hogere volumes hebt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:34 schreef dud0r het volgende:
[..]
Klopt en het zal best per wijk en gebied verschillen maar zoals ik het hier zie duikt iedereen onder de tijd.
Ik heb hier 1 bezorger gehad die uit zichzelf kwam om te vertellen dat de tijd wel erg ruim staat op haar daldagen. Dat vind ik heel netjes.
Een aantal bezorgers heb ik persoonlijk gesproken dat de tijden op de daldagen erg ruim staan en dan gaan ze er ook wel in mee.
Grote voordeel wat ik heb is dat ik tc ben geworden op het kantoor waar ik altijd gelopen heb. Ik ken alle wijken en weet prima waar er tijd te halen valt en waar het te krap staat.
Hier staan op de daldagen de grote wijken vrijwel zonder uitzondering meer dan een uur korter dan op de piekdagen. Een grote wijk waar je op dinsdag 3 uur voor krijgt en op donderdag 2,5 staat op woensdag en vrijdag op 1.10 uur. Op zich haalbaar als je flink doorloopt, maar je houdt echt geen tijd over.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gewerkte tijd = betaalde tijd gaat alleen op als het 2 kanten op werkt. Tenminste dat vind ik.
Op de daldagen duikt (bijna) iedereen onder de vastgestelde tijd. Maar daar hoor je nooit iemand over.
Ik kreeg vijf minuten geleden een mail van hem met daarin in krom Nederlands (en zonder hoofdletters of leestekens) de volgende tekst: 'vandaag heb ik gin wijk vor je'quote:
Ik redeneer even vanuit mijn eigen ervaring en zoals hierboven vermeldt heb ik alle wijken hier zelf ook gelopen. Maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier staan op de daldagen de grote wijken vrijwel zonder uitzondering meer dan een uur korter dan op de piekdagen. Een grote wijk waar je op dinsdag 3 uur voor krijgt en op donderdag 2,5 staat op woensdag en vrijdag op 1.10 uur. Op zich haalbaar als je flink doorloopt, maar je houdt echt geen tijd over.
Dudor illustreert hier onbedoeld precies waarom het misgaat met dat gewerkte tijd=betaalde tijd verhaal. Allerlei TC's gaan hun eigen interpretatie geven aan regels, en dan gaat het mis.
Als ik vandaag 3 uur over mijn wijk doe, dan moet er 3 uur betaald worden. Zo simpel is het. En dan kan zo'n TC zeggen dat ik te langzaam loop, of suggereren dat ik op daldagen zoveel tijd in m'n zak steek dat ik dit weer compenseer (want tenzij hij mij laat schaduwen is het niets meer dan dat: een suggestie), maar hij moet gewoon 3 uur boeken. Zo simpel is het.
Als het bedrijf bang is dat ik op daldagen tijd in m'n zak steek, dan hadden ze gewoon niet met die basistijden moeten aankomen. Dan hadden ze gewoon de tijden van de rapportjes moeten overnemen, maar dat doen ze niet meer omdat dat teveel werk is.
Dat mensen het niet doorgeven als ze eerder klaar zijn is logisch. We weten allemaal dat dit bedrijf er als de kippen bij is om je te korten op je looptijd, maar dat je hemel en aarde moet bewegen om er tijd bij te krijgen, ook als je een hele goede reden hebt. Ik kreeg ineens een nieuwbouw-studentenflat in m'n wijk. Gratis 600 adressen erbij, maar ik heb moeten smeken en soebatten voordat er tijd bij kwam. Uiteindelijk hebben ze de wijk opgesplitst.
Als ik onder de tijd zit, krijg ik wel tot die gewerkte tijd uitbetaald.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
Sjongejongezeg! Schandelijk die taal..weet je..quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:06 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik kreeg vijf minuten geleden een mail van hem met daarin in krom Nederlands (en zonder hoofdletters of leestekens) de volgende tekst: 'vandaag heb ik gin wijk vor je'
Gedeeltelijk meeëens.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik redeneer even vanuit mijn eigen ervaring en zoals hierboven vermeldt heb ik alle wijken hier zelf ook gelopen. Maar ik snap wat je bedoelt.
En aan de ene kant ben ik voor het gewerkte tijd = betaalde tijd principe aan de andere kant tegen.
Als je gaat kijken naar andere bedrijfstakken dan krijg je ook een vaste tijd betaald. En binnen die tijd moet je werk af zijn. Heb je dat niet functioneer je niet naar behoren.
Ja herkenbaar. De oudste zoon zit ook in de ICT...die deadlines wordt ie stapel van, maar het moet..en nu hij pas begonnen is met een leidinggevende functie, gaat de druk nog verder omhoogquote:Ik heb een ict achtergrond qua opleiding en bij de bedrijven waar ik stage gelopen heb en waar vrienden van mij werken komt het voor dat als er een deadline aan komt dat ze 50 uur in de week draaien. Wordt ook niet betaald.
Ik ben van mening dat onze TC hierin kortzichtig en onbegripvol is.quote:Maar ik vind wel dat een tijd reeel moet zijn. Als je op een normaal tempo loopt/fietst dan moet je wijk te doen zijn.(Mijn mening) En ik zal ook echt niet moeilijk doen als er ergens nieuwbouw bij zit om daar extra tijd voor te geven, maar dit zal per tc verschillen.
Want ook al overschrijd je dan als tc op je budget, het is wel een verklaarbare overschrijding.
Zelf rekent Rabobank in ieder geval op wat klachten:quote:. Het betreft hier alleen rekeningafschriften van particulieren klanten met een
maandelijkse frequentie. Wekelijkse, tweewekelijkse, maandultimo, creditcard overzichten en
afschriften van bedrijven zullen door PostNL bezorgd blijven. Rabobank gaat dit doen om
kosten terug te dringen. Let wel, meer dan 80% van het volume blijft bij PostNL!
Maar goed, met een lagere prijs mag de kwaliteit dan ook iets lager zijn hequote:De laatste maanden is door Rabobank ruimschoots gecommuniceerd hoe een lokale bank dient
te handelen bij het niet/ te laat ontvangen van een rekeningafschrift door een particulier
Ben ik helemaal met je eens. Er kunnen zich situaties voordoen waardoor je er langer over doet. En ik vind dat dat soort dingen ook gewoon betaald moeten worden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:24 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk meeëens.
Er kan zich altijd een werk-situatie voordoen waardoor het wat langzamer gaat.
Als de gedane berekeningen lopen zoals in de praktijk: prima.....
Het kan ook heel erg liggen aan de druk die vanaf de manager komt. Ik heb een hele chille en ondersteunende manager. En als ik het ergens niet mee eens ben, kan ik dat gewoon aangeven zolang de argumentatie maar goed is.quote:Ik ben van mening dat onze TC hierin kortzichtig en onbegripvol is.
Ik snap nooit zo goed hoe dat soort mensen zo'n functie krijgen, als je zo redeneert ben je nog te stom om te poepen.quote:Zoals een vorige werkgever(distributie) van mij altijd aangaf: een file, ongeval oid bestaat er niet, want als hij rijdt zijn ze er ook niet![]()
En hij meende dit serieus!
Net hoorde ik van hem een ingesproken voicemail (die al om 10.00u was ingesproken maar ik om de één of andere reden nu pas hoorde), met daarin de vraag of 'ik zo spoedig mogelijk kan terugbellen'.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:13 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Sjongejongezeg! Schandelijk die taal..weet je..
Ik vind het persoonlijk nogal absurd als je 10 minuten extra al moet gaan beargumenteren. Zoveel is 10 minuten immers niet. Een keer extra terug naar het depot en je bent al meer dan 10 minuten extra kwijt. Zo'n superirritant klein jumbofoldertje of zo wat er steeds tussenuit lazert, en ja, dan ben je ook zo weer een paar minuten extra kwijt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Er kunnen zich situaties voordoen waardoor je er langer over doet. En ik vind dat dat soort dingen ook gewoon betaald moeten worden.
Maar je moet het wel kunnen beargumenteren.
Je wil niet weten hoeveel mails ik krijg met "ik heb er 10 minuten langer over gedaan" en als je dan navraagt hoe dat komt dan weten ze niet waarom.
Dan krijg ik heel sterk het gevoel dat iemand me probeert te naaien.
Als je elke keer dat iemand het niet beargumenteert het betaalt gaat er misbruik van gemaakt worden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk nogal absurd als je 10 minuten extra al moet gaan beargumenteren. Zoveel is 10 minuten immers niet. Een keer extra terug naar het depot en je bent al meer dan 10 minuten extra kwijt. Zo'n superirritant klein jumbofoldertje of zo wat er steeds tussenuit lazert, en ja, dan ben je ook zo weer een paar minuten extra kwijt.
Vroeger gaf ik alles heel nauwkeurig door, het kwam niet eens in me op om 5 minuten teveel door te geven. Nu weet ik van een paar wijken dat ze erg ruim staan, maar dat ga ik echt niet meer doorgeven nu, want een andere keer heb je meer tijd nodig door wat voor omstandigheden dan ook, en dan geven ze je die tijd niet. Zo had ik vandaag een heel stuk waar ik in eerste instantie niet eens kon bezorgen door een jaarmarkt, en een ander stuk waar de weg eruit lag. Kost me dus hartstikke veel extra tijd, maar die krijg ik er niet bij. Dan voel ik me ook niet echt geroepen om het door te geven als ik soms teveel tijd krijg.
Nou ja, als het bij iemand is waar het vaak voorkomt kan ik er nog in komen. Maar een collega van me had laatst bijvoorbeeld 20 minuten extra doorgegeven, ze is 1 van de snelsten en geeft normaal nooit extra tijd door, maar nu was er erg veel post/hah waardoor ze vaker terug moest, en die moest het eerst helemaal per mail gaan uitleggen, waarom het feit dat er veel post/hah was ervoor gezorgd had dat ze er langer over deed En daarna kon ze het telefonisch nog eens gaan toelichten. En alsnog kreeg ze niet die 20 minuten die ze er extra over had gedaan, maar slechts 10. Dat vind ik toch wel ronduit belachelijk.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je elke keer dat iemand het niet beargumenteert het betaalt gaat er misbruik van gemaakt worden.
En 1 keer 1 iemand 10 minuten valt wel mee, maar doe dat eens maal 290 wijken. Dan loopt dat heel hard op.
Ja, ik weet dat er bedrijfstakken zijn waar onbetaald overwerk aan de orde van de dag is. Een kennis van mij is arts, die werkt structureel minstens 60 uur per week, maar krijgt er slechts 40 betaald.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:21 schreef dud0r het volgende:
Ik heb een ict achtergrond qua opleiding en bij de bedrijven waar ik stage gelopen heb en waar vrienden van mij werken komt het voor dat als er een deadline aan komt dat ze 50 uur in de week draaien. Wordt ook niet betaald.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:06 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik kreeg vijf minuten geleden een mail van hem met daarin in krom Nederlands (en zonder hoofdletters of leestekens) de volgende tekst: 'vandaag heb ik gin wijk vor je'
Soms is dat beargumenteren best moeilijk omdat het kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld moeten worden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:38 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je elke keer dat iemand het niet beargumenteert het betaalt gaat er misbruik van gemaakt worden.
En 1 keer 1 iemand 10 minuten valt wel mee, maar doe dat eens maal 290 wijken. Dan loopt dat heel hard op.
Dat had ik niet verwacht nee.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:18 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Trouwens de klantenservice van Sandd is wel top, daar kan PostNL nog iets van leren.
Geen 0900-nummer, gewoon telefoonnummer en ook contact via mail. Bij kennissen werd hun post van de Belastingdienst teruggestuurd, omdat een deel van de huizen in hun straat gesloopt was en zij net op grens zaten met het huisnummer. Sandd had blijkbaar ook hun huisnummer als gesloopt in het systeem staan en stuurde de post terug naar de Belastingdienst.
Contact via mail vorige week, gelijk antwoord. Sandd kon zo zien welke poststukken zij vandaag van de Belastingdienst zouden moeten ontvangen, heeft het gelijk doorgegeven aan de bezorger en in het systeem aangepast, zodat hun adres weer in de bezorgroute werd opgenomen. Pfff, ging het bij ons maar zo.
Het hoeven ook geen ellenlange verhalen te zijn maar dingen als, bundel moeten corrigeren door zetfouten en het spoor zat 10 minuten dicht is voor mij al genoeg.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:11 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Soms is dat beargumenteren best moeilijk omdat het kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld moeten worden.
Voorbeeld: 2 stoplichten op rood, even kloten met een veel te dikke bundel, nummer 17/13/15 van een straat door elkaar, briefje schrijven omdat een pakje niet door de brievenbus past, oud vrouwtje dat om de weg vraagt, aan het einde nog 2 poststukken bezorgen een paar straten terug die verkeerd gesorteerd waren. Allemaal dingen van 1-2 minuten, die uiteindelijk je 10 minuten extra kosten. Probeer dat allemaal te onthouden en ook nog eens door te geven.
Ik snap wel je punt dat mensen makkelijk misbruik maken. Maar hoe wil jij dan de goede bezorgers scheiden, die even die 10 minuten extra doen omdat het de kwaliteit verbeterd, van de bezorgers die er 10 minuten extra over doen om er meer geld aan over te houden?
De enige oplossing zou zijn om alle postbodes/bezorgers van een GPS chip te voorzien. Maar ook dan zouden mensen net even iets langzamer gaan lopen, als ze zien dat ze onder de normtijd gaan komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
Dat is nog in "onderzoek" ja. Dit jaar in elk geval veel nieuwe ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:51 schreef dud0r het volgende:
Dus volgend jaar ben je gewoon pakketservice Erwin.
Ik lees trouwens niks over de pilot die door "onze" autobedrijf chauffeurs gereden wordt.
Namelijk op maandag en vrijdag voor vsp rijden. Die reclame pakketten afleveren bij de bezorgers.
Heb jij daar wat meer over gehoord Erwin?
Nou ja, moet je wel mee uitkijken. Als ze erachter komen heb je wel kans dat ze de tijd meteen gaan aanpassen. Collega hier had altijd aardig wat tijd over met zijn autodienst, kwam de teamcoach hem toevallig tegen terwijl ie boodschappen aan het doen was terwijl ie eigenlijk nog lang niet klaar hoorde te zijn met de autodienst, de tijd voor die dienst werd daarna meteen aangepast.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Met mijn autobestelling betreft, ik merk dat veel chauffeurs gewoon zitten te lummelen.
Ik doe mijn autobestelling binnen 4 uur, anderen doen er 7 uur over, en die tijd staat er ook gewoon voor.
Snap niet niet chauffeurs 3 uur langer over mijn rit doen dan ik.
Zeggen ze wel tegen mij van "ER, je rijdt je eigen rit kapot". Ja, en? Ben ik eerder thuis, kan ik besteden aan mijn webshop.
Ik rook, eet en drink in de auto, scheelt ook al snel 1 uur.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, moet je wel mee uitkijken. Als ze erachter komen heb je wel kans dat ze de tijd meteen gaan aanpassen. Collega hier had altijd aardig wat tijd over met zijn autodienst, kwam de teamcoach hem toevallig tegen terwijl ie boodschappen aan het doen was terwijl ie eigenlijk nog lang niet klaar hoorde te zijn met de autodienst, de tijd voor die dienst werd daarna meteen aangepast.
Ja, dat riedeltje krijgen we dus constant te horen, dat het aan ons moet liggen, alle grote en kleine onregelmatigheden waar we elke dag mee te maken krijgen, daar kan het natuurlijk niet aan liggen. Als je zoiets aankaart dan wordt er omheen geluld en misschien wat vage beloftes gedaan maar er wordt nooit iets mee gedaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:21 schreef dud0r het volgende:
Als je gaat kijken naar andere bedrijfstakken dan krijg je ook een vaste tijd betaald. En binnen die tijd moet je werk af zijn. Heb je dat niet functioneer je niet naar behoren.
Dat is dan ook geen productiewerk en ik verwacht dat de arbeidsvoorwaarden daar ook wel íets beter zijn dan bij de post, jij niet?quote:Ik heb een ict achtergrond qua opleiding en bij de bedrijven waar ik stage gelopen heb en waar vrienden van mij werken komt het voor dat als er een deadline aan komt dat ze 50 uur in de week draaien. Wordt ook niet betaald.
dat vind ik niet altijd, ja in hartje zomer misschien de laatste tijd is het vrij stabiel(en red je het wel/net niet)quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
je zegt het al goed, op zakelijke adressen blijft het vrij constant,als je een flatwijk hebt zal je tijd verdienen, maar niet iedereen heeft dat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:12 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Hier niet meer, inmiddels is er 20 minuten van de tijd op daldagen vanaf gegaan door de volumeregeling. 1:40 ipv. 2:00 uur dus in mijn geval. De volumes op daldagen zijn idd. kleiner geworden, maar je moet nog steeds de wijk doorfietsen en op zakelijke adressen heb je altijd post.
er zullen wel een hoop collega s weggaan, tis nogal een verschil die 2:30 en kan uitlopen naar 3uur(bij stremming/storing etc..)quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:15 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag gaan we over (of terug) naar het "nieuwe" 1-bundel systeem. Ook gaan we pas om 11.30 beginnen ipv. tussen 9.00-10.00. Ik ben benieuwd hoe alles gaat verlopen. U hoort het later
hier noem je iets: ict branche, word je daar ook betaald met 6 euro per uur?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:21 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik redeneer even vanuit mijn eigen ervaring en zoals hierboven vermeldt heb ik alle wijken hier zelf ook gelopen. Maar ik snap wat je bedoelt.
En aan de ene kant ben ik voor het gewerkte tijd = betaalde tijd principe aan de andere kant tegen.
Ik heb een ict achtergrond qua opleiding en bij de bedrijven waar ik stage gelopen heb en waar vrienden van mij werken komt het voor dat als er een deadline aan komt dat ze 50 uur in de week draaien. Wordt ook niet betaald.
Maar ik vind wel dat een tijd reeel moet zijn. Als je op een normaal tempo loopt/fietst dan moet je wijk te doen zijn.(Mijn mening) En ik zal ook echt niet moeilijk doen als er ergens nieuwbouw bij zit om daar extra tijd voor te geven, maar dit zal per tc verschillen.
Want ook al overschrijd je dan als tc op je budget, het is wel een verklaarbare overschrijding.
Kijk, en daar word ik dus schijtziek van hè? Als ik op een wijk van 2:30 10 minuten over de tijd heen zit, hoe moet ik dan weten waar die 10 minuten precies in zijn gaan zitten? 10 minuten, dat is een stoplicht net tegen hebben, een vraag van een klant en je regenpak aantrekken, en dat zijn dan maar een paar mogelijke redenen....quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Er kunnen zich situaties voordoen waardoor je er langer over doet. En ik vind dat dat soort dingen ook gewoon betaald moeten worden.
Maar je moet het wel kunnen beargumenteren.
Je wil niet weten hoeveel mails ik krijg met "ik heb er 10 minuten langer over gedaan" en als je dan navraagt hoe dat komt dan weten ze niet waarom.
Dan krijg ik heel sterk het gevoel dat iemand me probeert te naaien.
En omdat de manager naar beneden trapt, trapt de TC ook maar naar beneden. En dan krijg je dus ontevreden personeel, en terecht. In zo'n geval zijn overigens zowel manager als TC gewoon niet geschikt voor hun functie.quote:Het kan ook heel erg liggen aan de druk die vanaf de manager komt. Ik heb een hele chille en ondersteunende manager. En als ik het ergens niet mee eens ben, kan ik dat gewoon aangeven zolang de argumentatie maar goed is.
Dan kan zij dat weer doorspelen naar boven als ze er over vallen.
zo hoort het dat is nog een veel voorkomend probleem iedereen maar opzadelen met hun probsquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:27 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Net hoorde ik van hem een ingesproken voicemail (die al om 10.00u was ingesproken maar ik om de één of andere reden nu pas hoorde), met daarin de vraag of 'ik zo spoedig mogelijk kan terugbellen'.
Ja, eerst mailen dat ik geen wijk heb en dan ineens wel, ik ben geen koosje dat elk moment maar beschikbaar moet zijn!Zoek het lekker uit!
quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier noem je iets: ict branche, word je daar ook betaald met 6 euro per uur?
het geld wat je krijgt bij de post is dusdanig laag, dat je van armoe geen ontlasting kan ontwikkelen
jij begrijpt hetquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:30 schreef lololo het volgende:
[..]
Kijk, en daar word ik dus schijtziek van hè? Als ik op een wijk van 2:30 10 minuten over de tijd heen zit, hoe moet ik dan weten waar die 10 minuten precies in zijn gaan zitten? 10 minuten, dat is een stoplicht net tegen hebben, een vraag van een klant en je regenpak aantrekken, en dat zijn dan maar een paar mogelijke redenen....
[..]
En omdat de manager naar beneden trapt, trapt de TC ook maar naar beneden. En dan krijg je dus ontevreden personeel, en terecht. In zo'n geval zijn overigens zowel manager als TC gewoon niet geschikt voor hun functie.
In hartje zomer wordt er gewoon weer wat extra tijd vanaf gehaald bij onsquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat vind ik niet altijd, ja in hartje zomer misschien de laatste tijd is het vrij stabiel(en red je het wel/net niet)
Hoorde van mijn collega's dat ze dat hier nu niet meer zouden gaan doen, nu we moeten tekenen voor die tijden. Niet zelf gehoord vd baas omdat ik helaas niet naar het overleg kon...quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:43 schreef lololo het volgende:
[..]
In hartje zomer wordt er gewoon weer wat extra tijd vanaf gehaald bij ons. .
Ik denk nog steeds dat ze dat wel weer zullen aanpassen. Hier riepen ze dat eerst ook, er wordt getekend voor de tijden, en die tijden blijven dan ook van kracht. Nu roepen ze echter alweer dat ze in de zomer geen extra mensen gaan aannemen, want postbezorgers/postbodes moeten meer wijken doen, anders komen ze niet meer aan hun uren. Als de tijden gelijk zouden blijven in de zomer zou dat issue er natuurlijk niet zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:47 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hoorde van mijn collega's dat ze dat hier nu niet meer zouden gaan doen, nu we moeten tekenen voor die tijden. Niet zelf gehoord vd baas omdat ik helaas niet naar het overleg kon...
Dit is dan wel bezorging, voorbereiding weet ik niets van
Maar goed, nog maar zien wat hier uberhaupt van overblijft, met die praatjes nu weer over gewerkte tijd = betaalde tijd
Ja, zeker als het met een kar is. Hier is laatst een depot verplaatst, waarbij het voor sommige wijken gewoon een kwartier lopen is nu. Ik vind dat ook altijd zo vervelend, een heel stuk 'niks' doen..quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Bij veel wijken is het zo dat als je niet een extra keer langs het depot hoeft je enorm op de uitvoeringstijd kunt besparen. kan zomaar een half uurtje schelen
Blijkbaar is bij ons op de piekdagen 1 keer bijladen in de tijd verwerkt. Hoe correct dat gebeurt vraag ik me ook af maar nog los daarvan: een drukke dag en je haalt het niet met die ene keer.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Bij veel wijken is het zo dat als je niet een extra keer langs het depot hoeft je enorm op de uitvoeringstijd kunt besparen. kan zomaar een half uurtje schelen
Toen ik een jaar of elf geleden begon geloofde ik ook dat gewerkte tijd betaalde tijd was. Werd letterlijk zo gezegd in mijn eerste week door mijn TC. Om vervolgens gewoon doodleuk alleen de tijden die voor die dienst stonden te betalen. Ik had geen eigen dienst (eigenlijk nooit gehad, ook nu nog niet) en viel overal in, vooral op de drukste dagen. Gevolg: jaren elke week een paar uur in je eigen tijd gewerkt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja het blijft altijd afwachten hier bij de post. Kan ook nog zijn dat het interpretatie was van die collega's.. jammer dat ik er niet bij kon zijn. Heb dat eerder ook al zo krom gevonden, toen het ook zoet/zuur was. In de zomer tijd eraf, terwijl je in de winter echt flink langer bezig was. In de praktijk was dat uiteindelijk toch flink zuur
Kan me nog wel herinneren dat ze dat praatje hielden toen ik kwam solliciteren en dat ik dat toen ook nog geloofde, dat dat elkaar wel zou opheffen... mwehe 5 jaar later weet ik wel beter
[..]
Ja, zeker als het met een kar is. Hier is laatst een depot verplaatst, waarbij het voor sommige wijken gewoon een kwartier lopen is nu. Ik vind dat ook altijd zo vervelend, een heel stuk 'niks' doen..
Hier ook, nu na georoute zit iig op dinsdag 1x herladen bij in de normtijd. Andere dagen werden niet genoemd. Van 1 wijk weet ik dat ie voor georoute ongeveer 1u30 of 1u35 was, nu na georoute incl herladen 1u40. Bij een andere wijk is het iig sowieso niet genoeg omdat je daar vaak wel 2x moet herladen en het is met een kar. Afhankelijk van waar je post of HAH op is ook een redelijk stukje lopen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:57 schreef lololo het volgende:
[..]
Blijkbaar is bij ons op de piekdagen 1 keer bijladen in de tijd verwerkt. Hoe correct dat gebeurt vraag ik me ook af maar nog los daarvan: een drukke dag en je haalt het niet met die ene keer.
Ik wil ook een karretje.....maar die krijg ik niet omdat ik geen handicap heb....:'(quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
gelukkig kun je met een karretje ruim vijf tassen bij je houden
Why?quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:06 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik wil ook een karretje.....maar die krijg ik niet omdat ik geen handicap heb....:'(
Zoek nu alleen nog iemand waar ik ff 5 minuten tegen tekeer kan gaan....wat een rot dag
Bij ons team is dat voor 9 van de 10 wijken niet mogelijk helaas door de ligging van de depots. Over depots gesproken trouwens:quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb geen idee hoe het zit met enkele wijken die ik wel eens uitvoer, omdat deze bij andere teams zitten.
Weet wel dat bij een aantal wijken die in kleinere plaatsen zitten de route vaak zo gelegd is dat je halverwege de rit nog een keer (vlak) langs het depot komt om bij te laden en van daaruit meteen weer verder kunt bezorgen.
een aantal wijken hier worden standaard met een karretje gelopenquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:06 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik wil ook een karretje.....maar die krijg ik niet omdat ik geen handicap heb....:'(
ga je gangquote:Zoek nu alleen nog iemand waar ik ff 5 minuten tegen tekeer kan gaan....wat een rot dag
met dat verhaal oranje tassen hadden ze ook weer iedereen beet, je kan meer meenemen, ja je fiets gaat ook sneller stuk, buiten de eventuele toekomstige lichamelijke klachten van overgewicht.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ach heb net 2 weken een tweede hands fiets, die steviger is dan de oude.....rijd ik er gvd spaken uit....DUs ik bel TC op om te vragen of hij een leenfiets heeft....want ik was pas op 1/3 van de wijk....quote:
Terug naar de fietsenmaker ermee, is toch niet normaal dat na 2 weken je spaken eruit klappen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:43 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ach heb net 2 weken een tweede hands fiets, die steviger is dan de oude.....rijd ik er gvd spaken uit....DUs ik bel TC op om te vragen of hij een leenfiets heeft....want ik was pas op 1/3 van de wijk....
Hij overleggen.....hij had geen auto's meer op kantoor staan.....en even ophalen was voor mij niet handig (minimaal 40 minuten lopen) en brengen ging niet want de fiets paste niet in zijn auto.....
Ja en ik heb voorheen heel vaak mijn spaken uit mijn fiets gereden....dat klopt.....maar nog nooit om een leenfiets gevraagd.....DIe ene keer dat ik dat dan doe.....word er niet eens moeite gedaan naar mijn gevoel....
Dus ik heb maar een bolderkar geleend.....en uiteindelijk is mijn vriend eerder gestopt op zijn werk, om mij te kunnen komen helpen voor het deel van de fietswijk(boerderijen staan ver uit elkaar aan die kant die ik nog moest.)
Maar ik was gewoon ff boos
2hands gekocht bij particulier.....quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
Terug naar de fietsenmaker ermee, is toch niet normaal dat na 2 weken je spaken eruit klappen.
Dan is het wel crap ja.quote:
uit wraak had ik die opslagbox van een nieuw slot voorzien, kunnen ze morgen weer lekker terug met de postquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:43 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ach heb net 2 weken een tweede hands fiets, die steviger is dan de oude.....rijd ik er gvd spaken uit....DUs ik bel TC op om te vragen of hij een leenfiets heeft....want ik was pas op 1/3 van de wijk....
Hij overleggen.....hij had geen auto's meer op kantoor staan.....en even ophalen was voor mij niet handig (minimaal 40 minuten lopen) en brengen ging niet want de fiets paste niet in zijn auto.....
Ja en ik heb voorheen heel vaak mijn spaken uit mijn fiets gereden....dat klopt.....maar nog nooit om een leenfiets gevraagd.....DIe ene keer dat ik dat dan doe.....word er niet eens moeite gedaan naar mijn gevoel....
Dus ik heb maar een bolderkar geleend.....en uiteindelijk is mijn vriend eerder gestopt op zijn werk, om mij te kunnen komen helpen voor het deel van de fietswijk(boerderijen staan ver uit elkaar aan die kant die ik nog moest.)
Maar ik was gewoon ff boos
Weet je wat het is,quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
uit wraak had ik die opslagbox van een nieuw slot voorzien, kunnen ze morgen weer lekker terug met de post
ik weet het, de grootste stiekemerds krijgen alles voor elkaar, lekker likken en trappen naar beneden,quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:53 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Weet je wat het is,
Ik vraag nooit om extra tijd,
Ik vraag nooit om iets uberhaupt.....
Maar dan vraag ik een x om een fiets.....:'(
Heb ik ook gehad. Mijn fiets was ontploft terwijl ik net was begonnen met een enorme wijk en ook nog mijn fietskarretje mee genomen had. Het heeft me toen heel veel moeite gekost om in ieder geval mijn tweede wijk eraf te laten halen maar ik mocht vervolgens wel met een niet werkende fiets met aanhanger dat pokke eind terug naar huis hobbelen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:53 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Weet je wat het is,
Ik vraag nooit om extra tijd,
Ik vraag nooit om iets uberhaupt.....
Maar dan vraag ik een x om een fiets.....:'(
Heb geen finbox.....maar ik wacht geduldig.....quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:25 schreef Rafierafie het volgende:
BTW, loonstrook staat in de finbox ondanks dat ik er geen melding van heb gekregen.
Pfff, ik krijg weer alleen mijn contracturen uitbetaald en niet mijn gewoon gewerkte uren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:25 schreef Rafierafie het volgende:
BTW, loonstrook staat in de finbox ondanks dat ik er geen melding van heb gekregen.
Komen wij aan met een loonsverhoging van 0,9 en 0,6 procent.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Deutsche Post staken duizenden postbezorgers. Ze eisen 6% meer loon
http://nos.nl/artikel/496489-duitse-postbestellers-staken.html
quote:Op woensdag 17 april 2013 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
mja, je weet niet wat voor loon ze nu ontvangen voor hun werkzaamheden
het is daar al net zo n zooitje als hierquote:Op woensdag 17 april 2013 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Deutsche Post staken duizenden postbezorgers. Ze eisen 6% meer loon
http://nos.nl/artikel/496489-duitse-postbestellers-staken.html
in Belgie zijn in het verleden ook al vele stakingen geweest, daar is het al helemaal dramatisch als je bij de post werkt.quote:Op woensdag 17 april 2013 10:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Komen wij aan met een loonsverhoging van 0,9 en 0,6 procent.
Die Duitsers hebben het nog niet zo gek bekeken.
En bevalt het na een paar dagen nog steeds daar op nieuwe vestiging?quote:Op woensdag 17 april 2013 16:46 schreef peter2671 het volgende:
Middag
Net de vaste pakketbezorger hier gesproken.
Die heeft ook blijkbaar dezelfde manager gesproken en die maakte net zoals bij ons het verhaal qua overstap en de locatie erger dan dat het is....waellicht een tactiek om mensen eerder buiten te krijgen want net zo als bij ons werd dit tot vervelens toe meerdere malen geopperd: neem ontslag want de locatie is groter en niet iedereen wil daar werken(werd meer omschreven als een donker gat waar je in terecht zou komen..
Overigens had ie het over leuke gasten daar in Leeuwarden
Ook een Peter(lange/kale man)..wellicht dat iemand weet wie ik bedoel)
aan de binnenkant van die polo s zit een waslabel ,erg irritante dingen, deze allemaal eruit geknipt,quote:Op woensdag 17 april 2013 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Rustig dagje vandaag
En wat schept mijn verbazing? Weer een kledinglijst gekregen, weer alle maten invullen.
Heb al 2 complete pakketten ontvangen![]()
Als ik deze lijst opstuur krijg ik er nog eentje.
Men werkt echt langs elkaar heen.
Eentje via dat bedrijf, eentje via PostNL en eentje via PostNL Autobedrijf
Die waslabels trek ik uit elk shirt, ook van privé kleding.quote:Op woensdag 17 april 2013 16:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
aan de binnenkant van die polo s zit een waslabel ,erg irritante dingen, deze allemaal eruit geknipt,
verder met de hedendaagse temperatuur ga je kapot van de hitte in die dingen.
mooi he verspilling ten over, wat komt er nog meer?(meer kleding)quote:Op woensdag 17 april 2013 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die waslabels trek ik uit elk shirt, ook van privé kleding.
Dezer dagen draag ik enkel een polo met in de ochtend een fleecejack aan, dan kan het nog best fris zijn in de ochtend.
Maar man man, 3 kleding pakketten
Ik vul dat formulier gewoon maar in, pakket welke ik krijg gaat dan in opslag bij mijn TC, voor evt subco's die enkel een oud vuil hesje van TNT-Post dragen.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
mooi he verspilling ten over, wat komt er nog meer?(meer kleding)
quote:Op woensdag 17 april 2013 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Rustig dagje vandaag
En wat schept schetst mijn verbazing?
Jij krijgt tenminste een kledingpakket(of 3) met broeken. Ik heb nog steeds geen kledingpakket. En als ik er 1 krijg zit er geen broek in.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vul dat formulier gewoon maar in, pakket welke ik krijg gaat dan in opslag bij mijn TC, voor evt subco's die enkel een oud vuil hesje van TNT-Post dragen.
Maar echt, idd een verspilling.
Ik heb nu al 4 pantalons, 4 workers, 2 petjes, 6 polo's, 4 overhemden, 2 truien, 2 jassen etc
Bedoel je niet 1 mei? Want 30 April is op een dinsdagquote:Op woensdag 17 april 2013 16:52 schreef peter2671 het volgende:
Overigens over die 30april zou het niet mogelijk zijn om dan vrij te nemen.
Er was een hele discussie omtrent dit want je MOEST maar komen.
Ehm, nee want ik ben ingepland op de DiDoZa en andere dagen ben ik niet of nauwelijks in te delen.
Moest ik maar iets regelen dat ik wel kon komen. Daar heeft mijn TC geen fu*k mee te maken!
Ik ben rustig gebleven, maar kookte van binnen en heb bovenstaande nogmaals medegedeeld en 'vrij' genomen.
Even een vraagje waar een collega(postbode/voorbereiding) tegen aan liep: ouderschap verlof op een zaterdag: is dat mogelijk!?
Volgens TC niet, maar volgens mij de CAO wel.
Kijk jij niet iets aanvragen dan?quote:Op woensdag 17 april 2013 18:02 schreef dud0r het volgende:
[..]
Jij krijgt tenminste een kledingpakket(of 3) met broeken. Ik heb nog steeds geen kledingpakket. En als ik er 1 krijg zit er geen broek in.
Op het autobedrijf na worden er volgens mij geen broeken meer weggegeven. Raar iets vind ik dat.
Heeft iedereen nog een beetje kunnen genieten van het lekkere weer?
Nope kan niks aanvragenquote:Op woensdag 17 april 2013 18:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kijk jij niet iets aanvragen dan?
Recentelijk is er via een interne mail gezegd dat we er allemaal representatief moeten uitzien. Dus gewoon fatsoenlijke werkkleding. Nou geloof me, ze maken er werk van
30 april gaat mijn rode pet weer op, en idem 29 juniquote:Op woensdag 17 april 2013 18:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Zag vandaag een collega met een nieuw petje.. die had ik er niet bij zitten. Toch maar eens om vragen!
Nu een witte ipv een zwarte, vast ook fijner in de zon
Al heb ik al wel een hele stapel petjes liggen hier in allerlei kleuren
whehehehequote:Op woensdag 17 april 2013 18:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nope kan niks aanvragenHeb ik al geprobeerd.
Ik ben heel representatief met mijn game shirts
Voor die kleine dikke tc van jou(als je nog steeds dezelfde hebt) hebben ze geen kleding die pastquote:Op woensdag 17 april 2013 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
whehehehe
Onze TC loopt er btw gewoon bij in burgerkleding, idem de TC's op de vestiging.
quote:Op woensdag 17 april 2013 18:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Voor die kleine dikke tc van jou(als je nog steeds dezelfde hebt) hebben ze geen kleding die past
Ik heb een dikke jas, meer zit er niet in naar ik weet, en er wordt van mij ook verwacht dat ik herkenbaar over straat ga.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vul dat formulier gewoon maar in, pakket welke ik krijg gaat dan in opslag bij mijn TC, voor evt subco's die enkel een oud vuil hesje van TNT-Post dragen.
Maar echt, idd een verspilling.
Ik heb nu al 4 pantalons, 4 workers, 2 petjes, 6 polo's, 4 overhemden, 2 truien, 2 jassen etc
Gewoon kenbaar maken, en anders in luchtige kleding de post bestellen. Klachten? TC is daarvoor verantwoordelijk.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik heb een dikke jas, meer zit er niet in naar ik weet, en er wordt van mij verwacht dat ik herkenbaar over straat ga.
Zweette me op maandag al kapot.
Welke maat heb je?quote:Op woensdag 17 april 2013 18:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik heb een dikke jas, meer zit er niet in naar ik weet, en er wordt van mij ook verwacht dat ik herkenbaar over straat ga.
Zweette me op maandag al kapot.
En nee, ik kan niets aanvragen.
Ja, maar dat is bij mij niet bepaald makkelijk. Het regelen van jassen heeft al heel wat gevergd en er is in ieder geval geen echt duidelijk centraal aanspreekpunt.quote:
Als ik niet in in postjas over de straat loop, kan ik gekort worden op mijn uitkering. Er staat een clausule in mijn werkenmetbehoudvanuitkering-overeenkomst dat ik met jas over straat móét lopen. Doe ik dat niet, dan kunnen er sancties volgen.quote:en anders in luchtige kleding de post bestellen.
TC? Heb ik niet.quote:Klachten? TC is daarvoor verantwoordelijk.
Een TC moet je hebben.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, maar dat is bij mij niet bepaald makkelijk. Het regelen van jassen heeft al heel wat gevergd en er is in ieder geval geen echt duidelijk centraal aanspreekpunt.
[..]
Als ik niet in in postjas over de straat loop, kan ik gekort worden op mijn uitkering. Er staat een clausule in mijn werkenmetbehoudvanuitkering-overeenkomst dat ik met jas over straat móét lopen. Doe ik dat niet, dan kunnen er sancties volgen.
[..]
TC? Heb ik niet.
hebben ze er daar nooit een mee gepakt, met die tankpas?(misbruik)quote:Op woensdag 17 april 2013 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat is ook zoiets, onze TC (van autobedrijf), soms kunnen we niet in de Gobal-kamer waar de voertuigboekjes en tankpassen liggen en scanlijsten + pennen. Is op slot, hoor je weer een torrade van onze TC tegen wie dan ook
Want ik heb 4 tshirts en 4 met lange mouw, maar voor de zomer heb ik al een oplossing, heb nog een postnl hesje, deze trek ik aan met topje eronder, dus ik zal die tshirts niet tot weinig gebruikenquote:Op woensdag 17 april 2013 18:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, maar dat is bij mij niet bepaald makkelijk. Het regelen van jassen heeft al heel wat gevergd en er is in ieder geval geen echt duidelijk centraal aanspreekpunt.
[..]
Als ik niet in in postjas over de straat loop, kan ik gekort worden op mijn uitkering. Er staat een clausule in mijn werkenmetbehoudvanuitkering-overeenkomst dat ik met jas over straat móét lopen. Doe ik dat niet, dan kunnen er sancties volgen.
[..]
TC? Heb ik niet.
wordt allang hoe gekker met sociale zaken, ze mogen blij zijn dat er nog iemand gratis looptquote:Op woensdag 17 april 2013 18:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
[..]
[..]
TC? Heb ik niet.
Nope, Gobal-kamer, wat het ooit was, is nu ons honk van Autobedrijf. Kunnen we vrij in en uit lopen.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hebben ze er daar nooit een mee gepakt, met die tankpas?(misbruik)
vroeger werd je naar huis gestuurd als niet geheel in outfit was.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een TC moet je hebben.
En als ze moeilijk doen mbt kleding, dan loop je maar de post te bezorgen in een Speedo en teenslippers.
PostNL MOET zorgen dat de bezorgers herkenbaar zijn.
Maar dat is het dus. Ik heb op zich helemaal niets met PostNL te maken, ben niet in dienst bij ze. Ik werk voor een sociale werkvoorziening, die wordt ingehuurd door PostNL. Ik heb dan ook geen enkel recht tegenover PostNL en het enige voordeel dat ik heb is dat ik niet zelf voor een fiets hoef te zorgen.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Een TC moet je hebben.
En als ze moeilijk doen mbt kleding, dan loop je maar de post te bezorgen in een Speedo en teenslippers.
PostNL MOET zorgen dat de bezorgers herkenbaar zijn.
Dan nog hoort jouw werkgever, de sociale werkvoorziening, te voldoen aan de eisen die PostNL voorschrijft, en dat is herkenbaarheid.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar dat is het dus. Ik heb op zich helemaal niets met PostNL te maken, ben niet in dienst bij ze. Ik werk voor een sociale werkvoorziening, die wordt ingehuurd door PostNL. Ik heb dan ook geen enkel recht tegenover PostNL en het enige voordeel dat ik heb dat ik niet zelf voor een fiets hoef te zorgen.
Subco's nu moeten een hesje dragen, oud en vuil. Trieste zaak.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vroeger werd je naar huis gestuurd als niet geheel in outfit was.
als ik ze af en toe zie lopen, zeker degenen die geen interesse in het werk hebben
Ik bedoel dat je verplicht was de woensdag erna te komen. dinsdag 30april vrij. woensdag 1 mei werken.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bedoel je niet 1 mei? Want 30 April is op een dinsdag
En naar mijn weten zijn we dan allemaal vrij, en anders moet ik morgen eens heel hard de feestdagenplanning er op na slaan.
zeg maar gewoon de kooiquote:Op woensdag 17 april 2013 18:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nope, Gobal-kamer, wat het ooit was, is nu ons honk van Autobedrijf. Kunnen we vrij in en uit lopen.
Tankpasjes, daar moet je voor tekenen en zitten in de kluis. Misbruik is nog nooit geconstateerd.
Verplichten kan natuurlijk niet. Vragen wel. Raar iets dat ze je daar verplichten.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:54 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je verplicht was de woensdag erna te komen. dinsdag 30april vrij. woensdag 1 mei werken.
dat gaat voor mij niet lukken namelijk.
Ja ik moest maar vrij vragen voor die dag, want ik moest komen.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:31 schreef dud0r het volgende:
[..]
Verplichten kan natuurlijk niet. Vragen wel. Raar iets dat ze je daar verplichten.
Goedemorgen.quote:Op donderdag 18 april 2013 05:53 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
[..]
Ja ik moest maar vrij vragen voor die dag, want ik moest komen.
Ik heb geen vrij gevraagd voor een dag dat ik niet werk
De vorige keer dat er ook zoiets was, de dag erna op komen dagen, zoals meerdere collega's, Was het echt een maandag-dag als in dat je na amper een uurtje werken al weer naar huis kon...zo 'druk'.
De zaterdag die er op volgde was het wel hartstikke druk, dus dat zal nu ook wel weer zo zijn
Geweldig!!!quote:Op donderdag 18 april 2013 08:39 schreef dud0r het volgende:
Voltijdwerker hier heeft maandag een ongeluk gehad(bij het snoeien uit een boom gevallen), ligt nu in het ziekenhuis. Heb ik een kaart gehaald zodat iedereen even wat kan schrijven, word ik er op gewezen dat ik een beetje een lullige kaart had uitgezocht.
Ik had een kaart gehaald met hopelijk kom je er snel bovenop en er staat een boom met een konijn erin erop. Had ik helemaal niet door![]()
Gelukkig viel het iemand op anders had ik die kaart zo opgestuurd. Is toch een beetje lullig.
Gelukkig heb je ook nog niet bijgezet: "Hopelijk valt het allemaal mee!"quote:Op donderdag 18 april 2013 08:39 schreef dud0r het volgende:
Voltijdwerker hier heeft maandag een ongeluk gehad(bij het snoeien uit een boom gevallen), ligt nu in het ziekenhuis. Heb ik een kaart gehaald zodat iedereen even wat kan schrijven, word ik er op gewezen dat ik een beetje een lullige kaart had uitgezocht.
Ik had een kaart gehaald met hopelijk kom je er snel bovenop en er staat een boom met een konijn erin erop. Had ik helemaal niet door![]()
Gelukkig viel het iemand op anders had ik die kaart zo opgestuurd. Is toch een beetje lullig.
In de mijne, met nieuw PostNL logoquote:Op donderdag 18 april 2013 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
Bij wie zitten er dan petjes in het kledingpakket?
Voor zover ik weet heb ik als PBZ nu alle kleding die had moeten krijgen, maar daar zit geen petje bij.
Ik heb überhaupt nog niemand met een Postnl petje gezien.
Voor de zomer zou ik het namelijk wel fijn vinden. Met mijn kort geschoren haar verbrandt je kop nogal snel.
oepsquote:Op donderdag 18 april 2013 08:39 schreef dud0r het volgende:
Dat zou helemaal slecht. Maar ik weet wat voor letsel die heeft dus dat zou ik al niet gedaan hebben.quote:Op donderdag 18 april 2013 09:13 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Gelukkig heb je ook nog niet bijgezet: "Hopelijk valt het allemaal mee!"
Hmm die kun je blijkbaar kopen.. http://www.pvpostnlshop.n(...)/09-POSTNL-CAP_1.jpgquote:Op donderdag 18 april 2013 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
Voor zover ik weet heb ik als PBZ nu alle kleding die had moeten krijgen, maar daar zit geen petje bij.
Voor de zomer zou ik het namelijk wel fijn vinden. Met mijn kort geschoren haar verbrandt je kop nogal snel.
Verzendkosten: ¤ 7.25quote:Op donderdag 18 april 2013 11:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hmm die kun je blijkbaar kopen.. http://www.pvpostnlshop.n(...)/09-POSTNL-CAP_1.jpg
Dat was iig degene die mijn collega had.
Dan maar gewoon mijn eigen!
Aangetekend verzenden zo'n petjequote:Op donderdag 18 april 2013 11:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Verzendkosten: ¤ 7.25
![]()
Mensen kinderen, zelfs ik met mijn webshop verzend het nog goedkoper tot 10kg
Het is een plastic seal in oranje kleur (troonwisseling thema) met daarin zo'n 5 folders..., maar is deze HAH wel aangekondigd?quote:Op donderdag 18 april 2013 13:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik schrokmoet hier nog beginnen
(officiele aanlevertijd 13.00)
Zie nu bij sommige codes op de planning 4/5 folders staanmijne gelukkig niet.
Heel vreemd, staat maar bij 2 codes.. hoop niet dat het een foutje is en het er overal bij zit
heb het idee dat het die donderdag heel druk wordtquote:Op donderdag 18 april 2013 07:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
Goedemorgen.
Ik gok dat woensdag 1 mei niet heel rustig wordt. Je hebt namelijk alles van de dinsdag. En dat kleine beetje zut wat je normaal op woensdag hebt maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Maar ze kunnen je inderdaad niet verplichten als je niet op die dag ingedeeld bent.
Ik moet ook nog even mensen gaan regelen voor die woensdag. Nou gok ik dat de meeste hier wel kunnen maar ik weet van een aantal al dat ze niet kunnen op de woensdag.
vind die petten er niet uit zien, dat was heel vroeger beterquote:Op donderdag 18 april 2013 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
vind die petjes er niet uitzien, dat was heel vroeger wel beterquote:Op donderdag 18 april 2013 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
@Tc Dudorquote:Op donderdag 18 april 2013 10:28 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat zou helemaal slecht. Maar ik weet wat voor letsel die heeft dus dat zou ik al niet gedaan hebben.
Allemaal gezeikquote:Op donderdag 18 april 2013 16:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
@Tc Dudor
Als je zo hier een tijdje bent als Tc wat vind je persoonlijk van de kritiek(door een ieder hier geplaatst)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |