Haha las het net ook, zgn. 1000 vraag en 200 aanbod, wat een kul.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.intermediair.n(...)m_campaign=iw&e=1#10
Toch gek dat ik met jaren online ervaring, onder andere met grote e-commerce projecten EN een analytische achtergrond stelselmatig geen uitnodiging krijg als ik op functie van web-analist solliciteer.
SAP is door Duitsers gemaakt, dus dat zegt eigenlijk alles al. Dit is hun wraak voor het verlies van WOII.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef New_Pope het volgende:
[..]
Is dat moeilijk dan? Ik zie het met regelmaat terug in vacatures. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit mee heb gewerkt, maar ik kan met niet voorstellen dat het bijzonder ingewikkeld is.
Intussen wel gewerkt met tientallen andere pakketten tijdens de 'tussenbaantjes' en software maak ik mezelf zeer snel eigen, maar daar heb je zo weinig aan bij een sollicitatie.
Dit vind ik altijd zo'n kul reden. Waarom solliciteer ik (wij) dan daarop? Om te kunnen werken natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 00:40 schreef Thefaceman88 het volgende:
ja je kan over gekwalificeerd zijn... Dikke kans dat als jij een baan aan neemt die onder jouw niveau ligt, je jezelf na enkele maanden gaat vervelen. Als je binnen korte tijd dan weer vertrekt is het een nutteloze investering van tijd en middelen geweest.
Omdat het werknemers niets kan schelen wat jij wilt, ze hoeven alleen rekening te houden met zichzelf. En werkgevers willen mensen die blijven en niet wegrennen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:04 schreef Kekaa het volgende:
Dit vind ik altijd zo'n kul reden. Waarom solliciteer ik (wij) dan daarop? Om te kunnen werken natuurlijk.
Mijn huidige baan heeft daar gewoon een consequentie aan hangen: Je gaat in opleiding voor 15 weken (administratief) en mocht je binnen een half jaar weg zijn
En die vacature stond natuurlijk in de krant en op alle vacature sites etc? Dat doen ze zichzelf toch aan, zo breed "adverteren" met je functie. Dan moet je er ook netjes mee omgaan als je 1300 reacties krijgt, want dat weet je van tevoren.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:24 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Je moet binnen een bedrijf meer doen dan alleen proberen om 1 vacature te vullen. Ons hoofd personeelszaken besteed per dag 2 uur aan sollicitaties.
Richtlijnen die hij moet handhaven. (Voor een administratief medewerkster)
1: Salariseis 1900 Euro Bruto max. (Budget dat vrij is gemaakt)
2: Maximaal 20Km enkele reis. (Policy voor lagere functies)
3: Tussen de 25 en 45 jaar oud. (Gemiddelde leeftijd van collega's)
4: Gerichte opleiding.
5: Ervaring met ERP pakket. (We hebben een ingewikkeld systeem dat veel tijd vergt)
6: Ervaring met orders inboeken. (Weinig inwerktijd, dus ervaring een harde eis)
7: Geen vakanties in de zomer geplant. (Wegens bezetting)
8: Vrouwelijk. (Allemaal vrouwen op de afdeling)
Er komen per dag meer sollicitaties binnen dan hij er kan verwerken. Verder is het ook verre van efficiënt om iedereen terug te gaan mailen.
Verder gaf hij ook aan dat mensen vaak in realiteit heel anders zijn dan dat ze in een brief verkondigen. Hij had vandaag een gesprek met een mevrouw die had aangegeven dat ze het systeem kende en order kon boeken!!!! Uiteindelijk bleek ze beide niet te kunnen.
Het is moeilijk werk vinden momenteel, maar de juiste mensen aantrekken is ook niet bepaald makkelijk! Zeker wanneer mensen zich anders voor beginnen te doen. Liegen
Misschien omdat er bij de kleine bedrijven geen ruimte voor is (die huren allemaal externe mensen in) en bij de grote bedrijven er ook geen geld voor is. Vaak komen web-analisten met oplossingen die verdomd vervelend en duur zijn om te implementeren, terwijl hun argumentatie dan vaak iets is als 'misschien ligt de daling in conversie daaraan'.. dan ga je als developer ook veel liever verder met wat implementaties waarbij het resultaat wat zekerder en sneller isquote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.intermediair.n(...)m_campaign=iw&e=1#10
Toch gek dat ik met jaren online ervaring, onder andere met grote e-commerce projecten EN een analytische achtergrond stelselmatig geen uitnodiging krijg als ik op functie van web-analist solliciteer.
Dan zou er dus geen tekort aan webanalisten zijn....quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien omdat er bij de kleine bedrijven geen ruimte voor is (die huren allemaal externe mensen in) en bij de grote bedrijven er ook geen geld voor is. Vaak komen web-analisten met oplossingen die verdomd vervelend en duur zijn om te implementeren, terwijl hun argumentatie dan vaak iets is als 'misschien ligt de daling in conversie daaraan'.. dan ga je als developer ook veel liever verder met wat implementaties waarbij het resultaat wat zekerder en sneller is.
Vacature stond alleen op nationale vacaturebank. Het probleem is echter dat elke jan doedel erop reageert. Van bouwvakkers tot verpleegkundigen hebben we de revue al zien passeren. Hij lijkt vanuit een sollicitanten perspectief heel makkelijk, maar des te meer aanmeldingen des te moeilijker wordt het.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 12:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
En die vacature stond natuurlijk in de krant en op alle vacature sites etc? Dat doen ze zichzelf toch aan, zo breed "adverteren" met je functie. Dan moet je er ook netjes mee omgaan als je 1300 reacties krijgt, want dat weet je van tevoren.
ik denk ook niet dat er echt een tekort aan isquote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zou er dus geen tekort aan webanalisten zijn....
Waarom herhaal je het niet nog een paar honderd keer?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:45 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Vacature stond alleen op nationale vacaturebank. Het probleem is echter dat elke jan doedel erop reageert. Van bouwvakkers tot verpleegkundigen hebben we de revue al zien passeren. Hij lijkt vanuit een sollicitanten perspectief heel makkelijk, maar des te meer aanmeldingen des te moeilijker wordt het.
Verder heb ik het geluk dat ik in een sector werk waar geen crisis is. Hierdoor bied het bedrijf elke nieuwe medewerker die voldoet, na 6 maanden een vast contract aan. (Ook er aantrekkelijk lijkt me)
Dus ben je overgekwalificeerd, dan krijg je niet eens de kans om uit te leggen waarom je solliciteert.quote:Wij vragen:
MBO niveau 4 diploma (is een must! Heb je niveau 3 of HBO/WO dan kom je niet in aanmerking voor deze vacature);
Goede tip, ken iemand die daar wel heeft gesolliciteerd laatst. Toen hebben ze hem aangenomen, contract door hem wel ondertekend. Bij drecomm was er niemand tekenbevoegd, maar dat zou geregeld worden. 2 dagen voor het contract in zou gaan is die afgebeld.quote:Op maandag 22 april 2013 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klopt, zo ben ik ooit bij DrEcomm op gesprek geweest. Nooit meer wat van gehoord. 10 jaar later zag ik een vacature, ik dacht ze zullen nu wel de groeistuipen voorbij zijn. Gesolliciteerd... nooit meer wat van gehoord
Ergo, nooit bij www.drecomm.nl solliciteren.
quote:Op maandag 6 mei 2013 22:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Goede tip, ken iemand die daar wel heeft gesolliciteerd laatst. Toen hebben ze hem aangenomen, contract door hem wel ondertekend. Bij drecomm was er niemand tekenbevoegd, maar dat zou geregeld worden. 2 dagen voor het contract in zou gaan is die afgebeld.
Had ik jouw grote waffel maarquote:Op maandag 6 mei 2013 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan ben je toch in staat om er een voor zo'n kloten te gaan schieten.
eckarts notes? Leuk boekje trouwens. Werkt natuurlijk alleen als je als bedrijf de hele filosofie omarmt. Maar begrijp dat jou dat is overkomen bij drecomm?quote:Op maandag 6 mei 2013 22:53 schreef twi het volgende:
[..]
Had ik jouw grote waffel maarTreurige is nog dat ik een boekje (van Eckart Wintzen) heb gehad om te lezen tijdens het sollicitatietraject over hoe je je filialen op een zelfstandige manier kunt structureren met eigen verantwoordelijkheid voor elke cel. Dat willenze graag in de praktijk brengen, maar dat als puntje bij paaltje komt de baas het kantoor zelf dus alsnog niet laat beslissen over eigen personeel.
Morgen weer een sollicitatie, hopelijk komt daar wat uit.
Ja, is nog maar het topje van de ijsberg trouwens. Overigens hebben ze nu een HR medewerker die moet roeien met de riemen die hij krijgt. Jammer dat hij er aan mee werkt, maar verder wel een prettig contact met hem gehad. Zelfde geldt voor degene die me op zou leiden, maar die is inmiddels opgestapt.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eckarts notes? Leuk boekje trouwens. Werkt natuurlijk alleen als je als bedrijf de hele filosofie omarmt. Maar begrijp dat jou dat is overkomen bij drecomm?
Vet.. Pascal en Delphi.. Ik zelf speelde vroeger met Delphi 4/5. Begon in Turbo Pascal. Goede oude tijd :-) . Als ik heb goed heb bestond Java in 1996. In 2001 heb ik daar voor het eest wat ingebouwd. Echter was er toen geen fatsoenlijk IDE te vinden. Die wilde ik dan weer in Delphi schrijven.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:00 schreef Maanvis het volgende:
Idd is er genoeg te vinden als je java developer bent. Software engineering is echt zo moeilijk niet als het lijkt, de meeste technici zouden er zo in kunnen stappen. En als je dan een taal kiest, kies Java. Dan stap je zo over naar PHP of C# (of waar men ook mee werkt) als het nodig is.
Ikzelf heb nog nooit een regel code in java geprogrammeerd, maargoed, dat komt ook omdat toen ik begon met programmeren (1996) java nog niet bestond. Dus ik ben via pascal naar C++ naar delphi etc gegaan. En vanaf daar in 2001 wat met php en mysql gaan kloten, toen beide nog amper iets konden.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Echt hè. Overal lassers en frezers. Was ik maar lasser. Of frezer.
Even een updatequote:Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Geen goeie ervaringen met StartPeople. Wel een paar keer een intake gehad op verschillende vestigingen ivm mogelijk werk, maar die lui zijn erg begaafd in het je aan het lijntje houden, met uiteindelijk nul resultaat.
Hopelijk heb jij die ervaring niet.
Dan denk ik dat je je salarisambities toch wat hoog inschaaltquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
3550 als software engineer met 6 jaar concrete ervaring in een specifieke branche vind ik behoorlijk weinig eigenlijk. Dat verdien ik ook en kan ik nou niet echt een warm fuzzy feeling van krijgen.
Neuh hoor, dat denk ik niet. Zeker niet als senior software developer.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je je salarisambities toch wat hoog inschaalt.
En dat baseer je waarop?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je je salarisambities toch wat hoog inschaalt.
Dat zegt 'ie toch? Hij gaat gewoon een opleiding volgen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:02 schreef corehype het volgende:
Hoe kom je te werk in de procesindustrie als je in de bouw hebt gewerkt
http://www.asatalent.nl/378/student.html al gekeken?quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:21 schreef TeleportingKing het volgende:
Naast de eerder genoemde lassers en frezers zie ik op vacaturesites bijna alleen maar functies als:
spuiter, onderhoudsmonteur, houtrotsaneerder, projectstoffeerder, voeger, pijpfitter, steigerbouwer, grondwerker, draaier (wat het ook moge zijn), etc. etc.
Gewone baantjes voor studenten kom ik bijna niet tegen, behalve ledenwerving e.d.
Zijn er nu echt geen gewone bijbanen meer te vinden, of kijk ik op de verkeerde plekken?
Stuurde waarschijnlijk een goede motivatie naar het uzb waardoor ik uitsprong op de rest.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:02 schreef corehype het volgende:
Precies 1 vacature binnen 25 km van mijn woonplaats. Een stage.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:15 schreef Modus het volgende:
[..]
http://www.asatalent.nl/378/student.html al gekeken?
Zo, dat is wel erg veel zeg. Alsof er dan nog een sollicitatie tussen zit die kwalitatief goed is...quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:51 schreef Epictetuss het volgende:
Ik ben nu al sinds oktober 2012 werkloos, ik kreeg de eerst 6 maanden WW maar nu moet ik in de bijstand.
Omdat ik nog geen 27 ben (23) moet ik vijf(!) keer per dag solliciteren.
Uit pure wanhoop solliciteer ik maar een beetje in de rondte, ook voor banen waar ik nooit voor in aanmerking kom, maar ik moet toch aan de 5 per dag komen anders geen uitkering.
De eerste indruk is je laatste kans.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:20 schreef Novacek het volgende:
Eigenlijk was het gewoon de HR dame die mij niet zag zitten. Dat was al te zien toen ze de deur open deed tijdens het 1e gesprek.
Of mensen met een sigarettenwalm om zich heenquote:Op woensdag 8 mei 2013 20:04 schreef blomke het volgende:
Al geef je nog zo'n goed interview, als na je vertrek in de spreekkamer de geur van ongewassen oksels blijft hangen......
VAPRO-curussen volgen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 11:02 schreef corehype het volgende:
Om maar eens iets te noemen, ja.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Of mensen met een sigarettenwalm om zich heenDan kan je nog zulke frisse kleren aan hebben en een lekker geurtje op hebben gedaan, die sigaret vlak voor je naar binnen ging was geen goed idee.
Van harte gefeliciteerd! Flink aanpoten geeft iets heilzaams: goed voor lichaam én geest!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:27 schreef trigt013 het volgende:
Ik ben zo blij dat ik weer vol aan de bak ben. Na eerste twee werkdagen vind ik het heerlijk. Ik wens jullie ook nog veel succes met zoeken.
Tsja, software engineering is iets wat je makkelijk door mensen uit lage-lonenlanden kunt laten doen, dus dat drukt het salaris al gauw.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
3550 als software engineer met 6 jaar concrete ervaring in een specifieke branche vind ik behoorlijk weinig eigenlijk. Dat verdien ik ook en kan ik nou niet echt een warm fuzzy feeling van krijgen.
Het hangt - naast de functie - ook van het bedrijf af. Ik ken een Amrikaans bedrijf (printers/copiërs) waar zelfs de monteurs die de printers/copiërs repareren, in stropdas (moeten) verschijnen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:12 schreef fh101 het volgende:
Die kledingkeuze weer he... Je bent een vrouw of je bent het nietAankomende week een sollicitatiegesprek voor een bijbaan, maar ik heb echt geen flauw idee wat ik aan moet.. Ik heb een nette blouse voor m'n (stage)sollicitaties maar ik denk dat dat nu eigenlijk al te chique is. Het straalt in ieder geval (imo) niet echt uit dat je fysiek aan het werk wilt.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Het hangt - naast de functie - ook van het bedrijf af. Ik ken een Amrikaans bedrijf (printers/copiërs) waar zelfs de monteurs die de printers/copiërs repareren, in stropdas (moeten) verschijnen.
Nou heb ik aan de kant gezeten waarbij we software ontwikkeling hebben laten doen in lage lonen landen. Op de eerste plaats was het uberhaupt al niet heel goedkoop en op de tweede plaats werd het door taalbarrieres al snel duurder.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Tsja, software engineering is iets wat je makkelijk door mensen uit lage-lonenlanden kunt laten doen, dus dat drukt het salaris al gauw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |