abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126047034
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.intermediair.n(...)m_campaign=iw&e=1#10

Toch gek dat ik met jaren online ervaring, onder andere met grote e-commerce projecten EN een analytische achtergrond stelselmatig geen uitnodiging krijg als ik op functie van web-analist solliciteer.
Haha las het net ook, zgn. 1000 vraag en 200 aanbod, wat een kul.
pi_126049416
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef New_Pope het volgende:

[..]

Is dat moeilijk dan? Ik zie het met regelmaat terug in vacatures. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit mee heb gewerkt, maar ik kan met niet voorstellen dat het bijzonder ingewikkeld is.

Intussen wel gewerkt met tientallen andere pakketten tijdens de 'tussenbaantjes' en software maak ik mezelf zeer snel eigen, maar daar heb je zo weinig aan bij een sollicitatie.
SAP is door Duitsers gemaakt, dus dat zegt eigenlijk alles al. Dit is hun wraak voor het verlies van WOII. :P

Het is iig duidelijk gemaakt door mensen die nooit met een (database)programma hebben gewerkt. Zeer omslachtig allemaal. Het staat ook zeker op #1 bij mij van gebruikersonvriendelijkste ERP systemen waar ik mee heb gewerkt.

Hier een topic met wat meer reacties over SAP: KLB / SAP

[ Bericht 0% gewijzigd door Mint_Clansell op 04-05-2013 04:09:55 ]
pi_126050642
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 00:40 schreef Thefaceman88 het volgende:

ja je kan over gekwalificeerd zijn... Dikke kans dat als jij een baan aan neemt die onder jouw niveau ligt, je jezelf na enkele maanden gaat vervelen. Als je binnen korte tijd dan weer vertrekt is het een nutteloze investering van tijd en middelen geweest.
Dit vind ik altijd zo'n kul reden. Waarom solliciteer ik (wij) dan daarop? Om te kunnen werken natuurlijk.
Mijn huidige baan heeft daar gewoon een consequentie aan hangen: Je gaat in opleiding voor 15 weken (administratief) en mocht je binnen een half jaar weg zijn, dan betaal je gewoon een boete (600 euro in dit geval).

Ondertussen zit ik in de 7e maand en hoop er nog lang te blijven. Ook al heb ik totaal geen administratieve opleiding gedaan o.i.d.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:53:42 #212
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_126052415
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 10:04 schreef Kekaa het volgende:
Dit vind ik altijd zo'n kul reden. Waarom solliciteer ik (wij) dan daarop? Om te kunnen werken natuurlijk.
Mijn huidige baan heeft daar gewoon een consequentie aan hangen: Je gaat in opleiding voor 15 weken (administratief) en mocht je binnen een half jaar weg zijn
Omdat het werknemers niets kan schelen wat jij wilt, ze hoeven alleen rekening te houden met zichzelf. En werkgevers willen mensen die blijven en niet wegrennen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_126053679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:24 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Je moet binnen een bedrijf meer doen dan alleen proberen om 1 vacature te vullen. Ons hoofd personeelszaken besteed per dag 2 uur aan sollicitaties.

Richtlijnen die hij moet handhaven. (Voor een administratief medewerkster)

1: Salariseis 1900 Euro Bruto max. (Budget dat vrij is gemaakt)
2: Maximaal 20Km enkele reis. (Policy voor lagere functies)
3: Tussen de 25 en 45 jaar oud. (Gemiddelde leeftijd van collega's)
4: Gerichte opleiding.
5: Ervaring met ERP pakket. (We hebben een ingewikkeld systeem dat veel tijd vergt)
6: Ervaring met orders inboeken. (Weinig inwerktijd, dus ervaring een harde eis)
7: Geen vakanties in de zomer geplant. (Wegens bezetting)
8: Vrouwelijk. (Allemaal vrouwen op de afdeling)

Er komen per dag meer sollicitaties binnen dan hij er kan verwerken. Verder is het ook verre van efficiënt om iedereen terug te gaan mailen.

Verder gaf hij ook aan dat mensen vaak in realiteit heel anders zijn dan dat ze in een brief verkondigen. Hij had vandaag een gesprek met een mevrouw die had aangegeven dat ze het systeem kende en order kon boeken!!!! Uiteindelijk bleek ze beide niet te kunnen.

Het is moeilijk werk vinden momenteel, maar de juiste mensen aantrekken is ook niet bepaald makkelijk! Zeker wanneer mensen zich anders voor beginnen te doen. Liegen :r
En die vacature stond natuurlijk in de krant en op alle vacature sites etc? Dat doen ze zichzelf toch aan, zo breed "adverteren" met je functie. Dan moet je er ook netjes mee omgaan als je 1300 reacties krijgt, want dat weet je van tevoren.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 16:55:15 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126060017
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.intermediair.n(...)m_campaign=iw&e=1#10

Toch gek dat ik met jaren online ervaring, onder andere met grote e-commerce projecten EN een analytische achtergrond stelselmatig geen uitnodiging krijg als ik op functie van web-analist solliciteer.
Misschien omdat er bij de kleine bedrijven geen ruimte voor is (die huren allemaal externe mensen in) en bij de grote bedrijven er ook geen geld voor is. Vaak komen web-analisten met oplossingen die verdomd vervelend en duur zijn om te implementeren, terwijl hun argumentatie dan vaak iets is als 'misschien ligt de daling in conversie daaraan'.. dan ga je als developer ook veel liever verder met wat implementaties waarbij het resultaat wat zekerder en sneller is ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 mei 2013 @ 18:53:11 #215
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126064391
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 16:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Misschien omdat er bij de kleine bedrijven geen ruimte voor is (die huren allemaal externe mensen in) en bij de grote bedrijven er ook geen geld voor is. Vaak komen web-analisten met oplossingen die verdomd vervelend en duur zijn om te implementeren, terwijl hun argumentatie dan vaak iets is als 'misschien ligt de daling in conversie daaraan'.. dan ga je als developer ook veel liever verder met wat implementaties waarbij het resultaat wat zekerder en sneller is ;).
Dan zou er dus geen tekort aan webanalisten zijn....
pi_126066370
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

En die vacature stond natuurlijk in de krant en op alle vacature sites etc? Dat doen ze zichzelf toch aan, zo breed "adverteren" met je functie. Dan moet je er ook netjes mee omgaan als je 1300 reacties krijgt, want dat weet je van tevoren.
Vacature stond alleen op nationale vacaturebank. Het probleem is echter dat elke jan doedel erop reageert. Van bouwvakkers tot verpleegkundigen hebben we de revue al zien passeren. Hij lijkt vanuit een sollicitanten perspectief heel makkelijk, maar des te meer aanmeldingen des te moeilijker wordt het.

Verder heb ik het geluk dat ik in een sector werk waar geen crisis is. Hierdoor bied het bedrijf elke nieuwe medewerker die voldoet, na 6 maanden een vast contract aan. (Ook er aantrekkelijk lijkt me)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 22:44:15 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126076180
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan zou er dus geen tekort aan webanalisten zijn....
ik denk ook niet dat er echt een tekort aan is ;)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 mei 2013 @ 10:27:26 #218
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126120777
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:45 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Vacature stond alleen op nationale vacaturebank. Het probleem is echter dat elke jan doedel erop reageert. Van bouwvakkers tot verpleegkundigen hebben we de revue al zien passeren. Hij lijkt vanuit een sollicitanten perspectief heel makkelijk, maar des te meer aanmeldingen des te moeilijker wordt het.

Verder heb ik het geluk dat ik in een sector werk waar geen crisis is.
Hierdoor bied het bedrijf elke nieuwe medewerker die voldoet, na 6 maanden een vast contract aan. (Ook er aantrekkelijk lijkt me)
Waarom herhaal je het niet nog een paar honderd keer?
-weg-
pi_126124455
Vandaag een vacature gezien voor medewerker data-entry met de volgende eis:

quote:
Wij vragen:
MBO niveau 4 diploma (is een must! Heb je niveau 3 of HBO/WO dan kom je niet in aanmerking voor deze vacature);
Dus ben je overgekwalificeerd, dan krijg je niet eens de kans om uit te leggen waarom je solliciteert.

Helemaal vreemd is dat deze vacature via StudentenWerk is, dat zich richt op HBO- en WO-studenten.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:31:45 #220
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_126144292
Bern nog niet gecontacteerd over sollicitatie van 2,5 week geleden terwijl wel was toegezegd dat ik vandaag iets zou horen. de aanstelling is weliswaar pas per juli, maar ik wil zo graag nu meer weten
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_126148954
Morgen bellen dus.
pi_126151572
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klopt, zo ben ik ooit bij DrEcomm op gesprek geweest. Nooit meer wat van gehoord. 10 jaar later zag ik een vacature, ik dacht ze zullen nu wel de groeistuipen voorbij zijn. Gesolliciteerd... nooit meer wat van gehoord :')

Ergo, nooit bij www.drecomm.nl solliciteren.
Goede tip, ken iemand die daar wel heeft gesolliciteerd laatst. Toen hebben ze hem aangenomen, contract door hem wel ondertekend. Bij drecomm was er niemand tekenbevoegd, maar dat zou geregeld worden. 2 dagen voor het contract in zou gaan is die afgebeld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2013 @ 22:44:27 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126152800
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Goede tip, ken iemand die daar wel heeft gesolliciteerd laatst. Toen hebben ze hem aangenomen, contract door hem wel ondertekend. Bij drecomm was er niemand tekenbevoegd, maar dat zou geregeld worden. 2 dagen voor het contract in zou gaan is die afgebeld.
:o

Dan ben je toch in staat om er een voor zo'n kloten te gaan schieten.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:53:51 #224
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_126153347
quote:
11s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:o

Dan ben je toch in staat om er een voor zo'n kloten te gaan schieten.
Had ik jouw grote waffel maar :') Treurige is nog dat ik een boekje (van Eckart Wintzen) heb gehad om te lezen tijdens het sollicitatietraject over hoe je je filialen op een zelfstandige manier kunt structureren met eigen verantwoordelijkheid voor elke cel. Dat willenze graag in de praktijk brengen, maar dat als puntje bij paaltje komt de baas het kantoor zelf dus alsnog niet laat beslissen over eigen personeel.

Morgen weer een sollicitatie, hopelijk komt daar wat uit.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2013 @ 22:56:14 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126153457
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:53 schreef twi het volgende:

[..]

Had ik jouw grote waffel maar :') Treurige is nog dat ik een boekje (van Eckart Wintzen) heb gehad om te lezen tijdens het sollicitatietraject over hoe je je filialen op een zelfstandige manier kunt structureren met eigen verantwoordelijkheid voor elke cel. Dat willenze graag in de praktijk brengen, maar dat als puntje bij paaltje komt de baas het kantoor zelf dus alsnog niet laat beslissen over eigen personeel.

Morgen weer een sollicitatie, hopelijk komt daar wat uit.
eckarts notes? Leuk boekje trouwens. Werkt natuurlijk alleen als je als bedrijf de hele filosofie omarmt. Maar begrijp dat jou dat is overkomen bij drecomm?
  maandag 6 mei 2013 @ 23:12:57 #226
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_126154431
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

eckarts notes? Leuk boekje trouwens. Werkt natuurlijk alleen als je als bedrijf de hele filosofie omarmt. Maar begrijp dat jou dat is overkomen bij drecomm?
Ja, is nog maar het topje van de ijsberg trouwens. Overigens hebben ze nu een HR medewerker die moet roeien met de riemen die hij krijgt. Jammer dat hij er aan mee werkt, maar verder wel een prettig contact met hem gehad. Zelfde geldt voor degene die me op zou leiden, maar die is inmiddels opgestapt.
  maandag 6 mei 2013 @ 23:20:06 #227
350845 Novacek
Fok.. ruk forum.. :-(
pi_126154893
Ik heb geen problemen met solliciteren en schrijf geen brieven meer. Enkel via LinkedIn geef ik te kennen dat ik beschikbaar ben voor een nieuwe uitdaging. Vaak werk ik met een specifieke recruitment partij waar ik goede ervaringen mee heb gehad.

Ik heb 6 jaar ervaring als software developer en afgelopen 3 jaar 3 banen gehad in de financiële dienstverlening. Die keus is bewust geweest daar ik weet dat daar het meest te verdienen is.
Mijn inkomen is in 6 jaar gestegen van 2000 bruto naar 3550.

Voor een sollicitatie gesprek bereid ik mij altijd voor:
• Bestudeer de achtergrond van het bedrijf.
• Neem portfolio vorig werk mee
• Onderzoek achtergrond, persoonlijke informatie interviewer (Google, LinkedIn)
• Bestudeer de functie omschrijving en zoek relevante voorbeelden/informatie tov de vorige functie

Het gesprek van mijn vorige functie:
Ik kon een klik krijgen met de interviewer doordat we beide graag aan Home Automation doen. Eigenlijk was dit niet waar, maar had ik gezien dat hij een eigen webpagina had met home automation onderwerpen. Door mij hierin te verdiepen heb ik het gesprek met 1 van de 6 kandidaten al positief kunnen beïnvloeden.

Verder heb ik mijn portfolio meegegeven aan elke interviewer zodat men naast mijn CV ook meer inhoudelijk kennis kon nemen van mijn voorgaande functie.

Door ook mijn zwakke kanten toe te lichten kreeg men het vertrouwen dat ik mijzelf niet presenteerde als de 'beste'.

Al met al is jezelf zijn het beste. Presenteer jezelf zoals je bent maar denk wel na over hoe je jezelf beter zou kunnen presenteren. (spiegelen van de gesprekspartner)

Gesprekken kunnen helaas ook mislukken
Helaas heb ik het ook meegemaakt dat HR mij volledig niet zag zitten. Omdat ik elke 2 jaar een andere baan had vond men dat een groot afbreuk risico. Dat ik waardering voor mijn werk wilde hebben vond men onvolwassen. (' Verwacht geen schouderklopjes als je je werk doet' )

Eigenlijk was het gewoon de HR dame die mij niet zag zitten. Dat was al te zien toen ze de deur open deed tijdens het 1e gesprek.

Addendum
Voor Java Software development is momenteel genoeg te vinden. Als je opzoek bent naar een
baan graag contact opnemen met Orgtel (Zoek maar op Google). Imho zijn zij een van de beste
recruitmentbureaus.

Wat je ook kan doen is bij ProCam solliciteren. Die doen heel veel tests, zoals een IQ-test, persoonlijkheidstest, etc. en maken daar, in combinatie met je huidige CV, een professioneel portfolio van. Helaas is het contract dat ze bieden een wurg-contract. Oordeel zelf of je met ze in zee wil gaan als IT'er. Het portfolio kan je echter ook mooi gebruiken als spring-plank bij andere sollicitaties. (Dit werkte voor mij prima)

[ Bericht 9% gewijzigd door Novacek op 06-05-2013 23:42:09 ]
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 00:00:37 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126156961
Idd is er genoeg te vinden als je java developer bent. Software engineering is echt zo moeilijk niet als het lijkt, de meeste technici zouden er zo in kunnen stappen. En als je dan een taal kiest, kies Java. Dan stap je zo over naar PHP of C# (of waar men ook mee werkt) als het nodig is.
Ikzelf heb nog nooit een regel code in java geprogrammeerd, maargoed, dat komt ook omdat toen ik begon met programmeren (1996) java nog niet bestond. Dus ik ben via pascal naar C++ naar delphi etc gegaan ;). En vanaf daar in 2001 wat met php en mysql gaan kloten, toen beide nog amper iets konden.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 7 mei 2013 @ 00:18:48 #229
350845 Novacek
Fok.. ruk forum.. :-(
pi_126157609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 00:00 schreef Maanvis het volgende:
Idd is er genoeg te vinden als je java developer bent. Software engineering is echt zo moeilijk niet als het lijkt, de meeste technici zouden er zo in kunnen stappen. En als je dan een taal kiest, kies Java. Dan stap je zo over naar PHP of C# (of waar men ook mee werkt) als het nodig is.
Ikzelf heb nog nooit een regel code in java geprogrammeerd, maargoed, dat komt ook omdat toen ik begon met programmeren (1996) java nog niet bestond. Dus ik ben via pascal naar C++ naar delphi etc gegaan ;). En vanaf daar in 2001 wat met php en mysql gaan kloten, toen beide nog amper iets konden.
Vet.. Pascal en Delphi.. Ik zelf speelde vroeger met Delphi 4/5. Begon in Turbo Pascal. Goede oude tijd :-) . Als ik heb goed heb bestond Java in 1996. In 2001 heb ik daar voor het eest wat ingebouwd. Echter was er toen geen fatsoenlijk IDE te vinden. Die wilde ik dan weer in Delphi schrijven.

Software bouwen blijft leuk. In combinatie met de beurs is het nog leuker. Geautomatiseerd dag-handelen. Je eigen algo bouwen, backtesten en geld mee verdienen.
Mensen die daar geen tijd voor hebben kunnen nog altijd een ritje maken in een HYIP. Daar kan je 1.500,- in 5 maanden omzetten in 60.000. Die 1.500,- kan echter ook zo weg zijn.. In Amerika is het behoorlijk bekend. De gemid. Amerikaan gokt met 200,- op een leuk rendement.
Dit was de druppel... wat Mij betreft kan Fok de tiephus krijgen. (Ik kwam toch enkel voor FP maar nu zum kotsen..)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:26:08 #230
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126161154
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:29 schreef Disorder het volgende:

[..]

Echt hè. Overal lassers en frezers. Was ik maar lasser. Of frezer.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 mei 2013 @ 12:54:42 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126168589
3550 als software engineer met 6 jaar concrete ervaring in een specifieke branche vind ik behoorlijk weinig eigenlijk. Dat verdien ik ook en kan ik nou niet echt een warm fuzzy feeling van krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 07-05-2013 15:00:01 (typo) ]
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:35:44 #232
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126172425
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:20 schreef Novacek het volgende:
knip
Wat is je hoogst genoten opleiding?
-weg-
pi_126177876
Vandaag een uitnodiging binnen gekregen voor een sollicitatiegesprek :) Moet gelijk een formulier met persoonlijke gegevens invullen en een kopie van m'n id mee, dus ik hoop dat dat een goed teken is!

edit: ze vragen ook om mijn huidige loon. Aangezien het om een bijbaantje gaat, kan ik er een euro of wat per uur bijsnoepen denk je? :+
  dinsdag 7 mei 2013 @ 16:55:48 #234
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_126178113
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:03 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Geen goeie ervaringen met StartPeople. Wel een paar keer een intake gehad op verschillende vestigingen ivm mogelijk werk, maar die lui zijn erg begaafd in het je aan het lijntje houden, met uiteindelijk nul resultaat.

Hopelijk heb jij die ervaring niet.
Even een update :)

Gesprek is vorige week goed verlopen. Volgens mij heb ik de meneer (volgens mij jonger dan ikzelf en ik ben 27) wel enthousiast weten te maken. Hij zou mijn CV gaan aanbieden.

Vandaag belde hij me op omdat hij mijn BSN moest hebben. Hij wist me te vertellen dat degene die erover gaat bij de werkplek deze week op vakantie is, maar dat ik volgende week wat zal horen.

Ik ben benieuwd :)
pi_126180831
Ook een update van mijn kant.

Ben al 3x bij een bedrijf aan komen waaien.

1e x direct op uitnoding na een telefoongesprek om het bedrijf te komen bezichtigen. (Ik heb er 10 jaar terug een zomer gewerkt, maar tijden zijn veranderd en dus ook de werkwijze en omgeving)

Hij zou met een week en half contact op nemen, vrijdag, uiterlijk zaterdag. Ben die week op woensdag of donderdag aan komen waaien, maar hij was er nog niet over uit en zijn vrouw wist niet eens zeker of er een plek zou vrij komen.. Maar goed. nummer achtergelaten en hij zou mij bellen die week daaropvolgend om af te spreken om mij in te werken.

(Klinkt goed zou je zeggen...)

Weer niks gehoord. maar hoorde van een vriendin, mijn netwerkschakel in deze, dat hij haar het 1 en ander gevraagd had over mij en dat hij er 2 de deur wou wijzen en er 1 voor wou laten terugkomen die hij niet de hele tijd zou hoeven managen.

Ok, denk ik, kat in het bakkie.

Dus ik weer terug. Maar hij druk druk druk met de telefoon. Na enkele minuten heeft ie ff tijd en zegt hij dat ie volgende week woensdag de knoop doorhakt. Ondertussen gaat de telefoon weer en hij steekt zijn hand op als onderbreking van het gesprek en loopt weg, ik zeg: zal ik hier even wachten? Hij reageert met joh! en weg issie. En minuten later issie nergens meer te bekennen. :o

Na een kleine 10 minuten maar in de auto gestapt en weggereden _O-

Aan de ene kant is het werk en wil ik het aanpakken maar aan de andere kant als hij mij aanneemt zal ik mij groen en geel ergeren aan zijn boerenmentaliteit.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:26:30 #236
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126181538
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
3550 als software engineer met 6 jaar concrete ervaring in een specifieke branche vind ik behoorlijk weinig eigenlijk. Dat verdien ik ook en kan ik nou niet echt een warm fuzzy feeling van krijgen.
Dan denk ik dat je je salarisambities toch wat hoog inschaalt ;).
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:25:55 #237
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_126183912
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Neuh hoor, dat denk ik niet. Zeker niet als senior software developer.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:27:58 #238
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_126184004
jammer, sollicitatie als webredacteur is niks geworden. ze blijken gisteren al iemand te hebben aangenomen. had meer ervaring en had recht op een voorkeursbehandeling vanwege herplaatsing binnen rijksoverheid.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 mei 2013 @ 19:35:42 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126184426
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dat baseer je waarop?
pi_126190410
Pas een gesprek gehad. Paste perfect in het profiel ,maar wat een HR-manager zeg _O-
Had zich totaal niet voorbereid en vroeg me dingen die gewoon stonden in de stukken die ik moest opsturen voor de sollicitatie
pi_126193205
Na een lange tijd werkloos te zijn geweest ong 6 maanden, gister weer begonnen in totaal een andere functie dan voorheen.
Heb namelijk een Allround Timmerkracht niv 3 behaald, gestart met niv 4 ass. uitvoerder maar niet af kunnen maken doordat me contract niet werd verlengd.

Gesolliciteerd op een functie als Operator bij een drukkerij in de regio, met een Vapro B opleiding ernaast (niv 3).

Na intakegesprek bij intern uzb, gesprek met ploegleider en een test of je het niv van de opleiding wel kan halen en eindgesprek gister begonnen.
Ondanks totaal andere richting, bevalt de baan me zeer goed!
Uiteraard wel jammer dat ik niet verder kon gaan met mijn eigen beroep (Bouw) maargoed hier is ook niks mis mee. ^O^
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:02:07 #242
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_126209260
Hoe kom je te werk in de procesindustrie als je in de bouw hebt gewerkt :?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_126209722
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:02 schreef corehype het volgende:
Dat zegt 'ie toch? Hij gaat gewoon een opleiding volgen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_126212174
Naast de eerder genoemde lassers en frezers zie ik op vacaturesites bijna alleen maar functies als:
spuiter, onderhoudsmonteur, houtrotsaneerder, projectstoffeerder, voeger, pijpfitter, steigerbouwer, grondwerker, draaier (wat het ook moge zijn), etc. etc.

Gewone baantjes voor studenten kom ik bijna niet tegen, behalve ledenwerving e.d.
Zijn er nu echt geen gewone bijbanen meer te vinden, of kijk ik op de verkeerde plekken?
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:38:35 #245
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_126212933
Een kleine 3 weken geleden solliciteerde ik op een bepaalde functie die ik wel graag wil. Vervolgens krijg je dan per mail deze reactie:

Hartelijk dank voor uw sollicitatie naar een functie binnen onze organisatie. Wij zullen u zo spoedig mogelijk berichten of wij u uit zullen nodigen voor een kennismakingsgesprek.
Wij danken u alvast hartelijk voor de interesse .
Met vriendelijke groet,

Afdeling HR

Vervolgens heb ik niks meer vernomen. Nu, na een kleine 3 weken, wil ik wel eens weten hoe de stand van zaken is, negatief of positief. Wel vaker geen reactie gehad maar ben nu wel erg benieuwd hoe en wat. Gewoon eens een mail achteraan sturen en vragen hoe en wat? Na 3 weken kan dat wel toch? Of niet omdat er "of" staat :P
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_126214184
quote:
11s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:21 schreef TeleportingKing het volgende:
Naast de eerder genoemde lassers en frezers zie ik op vacaturesites bijna alleen maar functies als:
spuiter, onderhoudsmonteur, houtrotsaneerder, projectstoffeerder, voeger, pijpfitter, steigerbouwer, grondwerker, draaier (wat het ook moge zijn), etc. etc.

Gewone baantjes voor studenten kom ik bijna niet tegen, behalve ledenwerving e.d.
Zijn er nu echt geen gewone bijbanen meer te vinden, of kijk ik op de verkeerde plekken?
http://www.asatalent.nl/378/student.html al gekeken?
pi_126216511
quote:
Stuurde waarschijnlijk een goede motivatie naar het uzb waardoor ik uitsprong op de rest.
Tevens heb ik als hobby sleutelen aan motors wat mischien ook wel wat hiermee te maken heeft, ook ben ik graag met computers bezig.
Had een positieve indruk achter gelaten bij het gesprek met de ploegleider (Die overigens ook enkele jaren vanuit de bouw naar de procestechniek is gegaan.) Waardoor ik dus door mocht gaan om de capaciteitentest te doen en haalde deze ruim boven de standaard, waardoor het bedrijf en uzb er (bijna) zeker van zijn dat ik de opleiding ook daadwerkelijk kan gaan halen. Na een gesprek met iemand van personeelszaken die ook positief verliep mocht ik beginnen.
Eerste twee dagen waren zowel oudere collega's en ploegleider tevreden over mijn inzet,motivatie, het niet schuwen van vragen stellen en uit mezelf met dingen helpen ipv nodeloos toekijken.

Ze kregen veel sollicitanten voor de functies want ze zoeken een compleet nieuwe ploeg ivm veroudering, hoe en waarom ik boven de andere sollicitanten uitstak weet ik ook niet exact.
pi_126219415
quote:
Precies 1 vacature binnen 25 km van mijn woonplaats. Een stage. }:|
pi_126226308
Ik ben nu al sinds oktober 2012 werkloos, ik kreeg de eerst 6 maanden WW maar nu moet ik in de bijstand.

Omdat ik nog geen 27 ben (23) moet ik vijf(!) keer per dag solliciteren.
Uit pure wanhoop solliciteer ik maar een beetje in de rondte, ook voor banen waar ik nooit voor in aanmerking kom, maar ik moet toch aan de 5 per dag komen anders geen uitkering.
Alle slechtheid berust op gebrek aan inzicht, op een verkeerde mening omtrent hetgeen goed voor ons is.
pi_126226942
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:51 schreef Epictetuss het volgende:
Ik ben nu al sinds oktober 2012 werkloos, ik kreeg de eerst 6 maanden WW maar nu moet ik in de bijstand.

Omdat ik nog geen 27 ben (23) moet ik vijf(!) keer per dag solliciteren.
Uit pure wanhoop solliciteer ik maar een beetje in de rondte, ook voor banen waar ik nooit voor in aanmerking kom, maar ik moet toch aan de 5 per dag komen anders geen uitkering.
Zo, dat is wel erg veel zeg. Alsof er dan nog een sollicitatie tussen zit die kwalitatief goed is...
pi_126232165
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:20 schreef Novacek het volgende:

Eigenlijk was het gewoon de HR dame die mij niet zag zitten. Dat was al te zien toen ze de deur open deed tijdens het 1e gesprek.

De eerste indruk is je laatste kans.

Vaak hoor ik dat HR-mensen, hun intuïtie gebruiken en al bij de eerste kennismaking/handdruk een gevoel hebben van "dit is 'm" óf "dit wordt 'm niet".

Let ook op je kledingkeuze en (heel bekangrijk), de geur die je achterlaat. Al geef je nog zo'n goed interview, als na je vertrek in de spreekkamer de geur van ongewassen oksels blijft hangen......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_126232246
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:04 schreef blomke het volgende:
Al geef je nog zo'n goed interview, als na je vertrek in de spreekkamer de geur van ongewassen oksels blijft hangen......
Of mensen met een sigarettenwalm om zich heen :N Dan kan je nog zulke frisse kleren aan hebben en een lekker geurtje op hebben gedaan, die sigaret vlak voor je naar binnen ging was geen goed idee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_126232296
quote:
VAPRO-curussen volgen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_126232389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Of mensen met een sigarettenwalm om zich heen :N Dan kan je nog zulke frisse kleren aan hebben en een lekker geurtje op hebben gedaan, die sigaret vlak voor je naar binnen ging was geen goed idee.
Om maar eens iets te noemen, ja.
pi_126232595
Die kledingkeuze weer he... Je bent een vrouw of je bent het niet :P Aankomende week een sollicitatiegesprek voor een bijbaan, maar ik heb echt geen flauw idee wat ik aan moet.. Ik heb een nette blouse voor m'n (stage)sollicitaties maar ik denk dat dat nu eigenlijk al te chique is. Het straalt in ieder geval (imo) niet echt uit dat je fysiek aan het werk wilt.
pi_126232613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:27 schreef trigt013 het volgende:
Ik ben zo blij dat ik weer vol aan de bak ben. Na eerste twee werkdagen vind ik het heerlijk. Ik wens jullie ook nog veel succes met zoeken.
Van harte gefeliciteerd! Flink aanpoten geeft iets heilzaams: goed voor lichaam én geest!
pi_126232633
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Tsja, software engineering is iets wat je makkelijk door mensen uit lage-lonenlanden kunt laten doen, dus dat drukt het salaris al gauw.
pi_126232691
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:12 schreef fh101 het volgende:
Die kledingkeuze weer he... Je bent een vrouw of je bent het niet :P Aankomende week een sollicitatiegesprek voor een bijbaan, maar ik heb echt geen flauw idee wat ik aan moet.. Ik heb een nette blouse voor m'n (stage)sollicitaties maar ik denk dat dat nu eigenlijk al te chique is. Het straalt in ieder geval (imo) niet echt uit dat je fysiek aan het werk wilt.
Het hangt - naast de functie - ook van het bedrijf af. Ik ken een Amrikaans bedrijf (printers/copiërs) waar zelfs de monteurs die de printers/copiërs repareren, in stropdas (moeten) verschijnen.
pi_126232857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Het hangt - naast de functie - ook van het bedrijf af. Ik ken een Amrikaans bedrijf (printers/copiërs) waar zelfs de monteurs die de printers/copiërs repareren, in stropdas (moeten) verschijnen.
:{ Het idee alleen al... Ik zou me bij zo'n bedrijf echt niet prettig voelen. Heb nu een bijbaan waar ik in m'n joggingbroek naar toe kan, heerlijk! :P Maar er heerst hier nog een beetje een boerenmentaliteit. Als je je dan te netjes kleedt denken mensen al snel 'wie denkt hij/zij wel niet dat hij/zij is'.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 mei 2013 @ 20:20:35 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126233068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:13 schreef thabit het volgende:

[..]

Tsja, software engineering is iets wat je makkelijk door mensen uit lage-lonenlanden kunt laten doen, dus dat drukt het salaris al gauw.
Nou heb ik aan de kant gezeten waarbij we software ontwikkeling hebben laten doen in lage lonen landen. Op de eerste plaats was het uberhaupt al niet heel goedkoop en op de tweede plaats werd het door taalbarrieres al snel duurder.

Maar ja, dat dringt nog niet overal door inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')