abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:37:33 #201
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_126041668
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ingewikkeld systeem... SAP zeker? :')
Is dat moeilijk dan? Ik zie het met regelmaat terug in vacatures. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit mee heb gewerkt, maar ik kan met niet voorstellen dat het bijzonder ingewikkeld is.

Intussen wel gewerkt met tientallen andere pakketten tijdens de 'tussenbaantjes' en software maak ik mezelf zeer snel eigen, maar daar heb je zo weinig aan bij een sollicitatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door New_Pope op 03-05-2013 22:44:07 ]
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_126041981
Gesolliciteerd op een functie die aansluit bij mijn opleiding en werkervaring. Heb alleen geen bevestigingsmail binnen gekregen, terwijl dat wel werd aangegeven. Maandag nog maar een keer proberen, voor de zekerheid.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:47:01 #203
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_126042101
Vandaag weer een afwijzing binnen. De toon stond me een beetje tegen: alsof ze bijna wilde zeggen hoe ik het in mijn hoofd haalde om op de betreffende vacature te reageren.

Ik begin me steeds meer aan de toon van sommige intercendenten te ergeren.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_126042954
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:47 schreef New_Pope het volgende:
Vandaag weer een afwijzing binnen. De toon stond me een beetje tegen: alsof ze bijna wilde zeggen hoe ik het in mijn hoofd haalde om op de betreffende vacature te reageren.

Ik begin me steeds meer aan de toon van sommige intercendenten te ergeren.
Intercedenten zijn ook echt gewoon aids, wat een troelas zitten daar tussen.
pi_126043546
Waar is FerryNL eigenlijk gebleven?
pi_126045338
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 20:05 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Waarom niet dan? Heb als student altijd schoonmaakwerk en productiewerk gedaan....
Nou ja, heel soms als oproepklus voor een uitzendbureau, maar als vaste bijbaan niet.
pi_126046073
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:24 schreef Thefaceman88 het volgende:
Richtlijnen die hij moet handhaven. (Voor een administratief medewerkster)

3: Tussen de 25 en 45 jaar oud. (Gemiddelde leeftijd van collega's)

8: Vrouwelijk. (Allemaal vrouwen op de afdeling)
Daar mag je dus helemaal niet op selecteren. Jij vindt dat zomaar kunnen?
quote:
Er komen per dag meer sollicitaties binnen dan hij er kan verwerken. Verder is het ook verre van efficiënt om iedereen terug te gaan mailen.
Ach boehoe, wat heeft ie het toch zwaar. Nogmaals: hoe moeilijk kan het zijn om alle mailadressen op een bepaalde vacature in een bestandje te verzamelen en, ook al is er geen tijd om alle reacties uitvoerig te behandelen, tenminste een standaardmailtje terug te sturen?
quote:
Het is moeilijk werk vinden momenteel, maar de juiste mensen aantrekken is ook niet bepaald makkelijk!
Hou toch op. Jullie verkeren in een luxepositie maar zijn blijkbaar niet capabel genoeg om daar gebruik van te maken.
quote:
Zeker wanneer mensen zich anders voor beginnen te doen. Liegen :r
Wat is nou erger: de waarheid wat verdraaien om beter voor de dag te komen bij een sollicitatie, of de manier waarop de gemiddelde PZ/recruiter met de gemiddelde werkzoekende omgaat?
pi_126046571
Tja, bij een sollicitatie moet je ook geluk hebben. Als je personeelsmanager net een slechte dag heeft kan dat ook invloed hebben.

Ikzelf vind het ook niet netjes hoe jullie behandeld worden als ik dat zo lees hier allemaal, echter zal er achter elke afwijzing vaak een reden schuil gaan.

ja je kan over gekwalificeerd zijn... Dikke kans dat als jij een baan aan neemt die onder jouw niveau ligt, je jezelf na enkele maanden gaat vervelen. Als je binnen korte tijd dan weer vertrekt is het een nutteloze investering van tijd en middelen geweest.

De grootste problemen voor 90% van de werkeloze beroepsbevolking is momenteel dat er te weinig banen en teveel mensen met eenzelfde achtergrond zijn.

Op hoogopgeleid technisch personeel en Software engineers na is er een overvloed aan:
Admistratieve mensen.
Financiele mensen.
Verkopers.
secretaresses.
Commerciele economen.
Productiepersoneel.
Bouwvakkers.
Creatievelingen.
Ict'ers op mbo niveau
Etc.

Er is keuze zat in leeftijden en ervaring. Je kan jezelf dus eigenlijk nog maar amper onderscheiden.

Een baan vinden begint dus meer op een loterij te lijken als op een selectie proces.

(Detacheerders en uitzendbureaus zijn verder ook MEGA krom.... Ik kan jullie vertellen dat een groot deel van de Vacatures die online staan allang ingevuld zijn. Maar als er maar genoeg mensen zijn die solliciteren, dan haal je wel weer mooie kandidaten binnen. EEN VAN DE REDENEN WAAROM IK ONTSLAG HEB GENOMEN)

Ik prijs mezelf daarom ook gelukkig dat ik zo snel weer aan leuk werk ben gekomen.
pi_126047034
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.intermediair.n(...)m_campaign=iw&e=1#10

Toch gek dat ik met jaren online ervaring, onder andere met grote e-commerce projecten EN een analytische achtergrond stelselmatig geen uitnodiging krijg als ik op functie van web-analist solliciteer.
Haha las het net ook, zgn. 1000 vraag en 200 aanbod, wat een kul.
pi_126049416
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef New_Pope het volgende:

[..]

Is dat moeilijk dan? Ik zie het met regelmaat terug in vacatures. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit mee heb gewerkt, maar ik kan met niet voorstellen dat het bijzonder ingewikkeld is.

Intussen wel gewerkt met tientallen andere pakketten tijdens de 'tussenbaantjes' en software maak ik mezelf zeer snel eigen, maar daar heb je zo weinig aan bij een sollicitatie.
SAP is door Duitsers gemaakt, dus dat zegt eigenlijk alles al. Dit is hun wraak voor het verlies van WOII. :P

Het is iig duidelijk gemaakt door mensen die nooit met een (database)programma hebben gewerkt. Zeer omslachtig allemaal. Het staat ook zeker op #1 bij mij van gebruikersonvriendelijkste ERP systemen waar ik mee heb gewerkt.

Hier een topic met wat meer reacties over SAP: KLB / SAP

[ Bericht 0% gewijzigd door Mint_Clansell op 04-05-2013 04:09:55 ]
pi_126050642
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 00:40 schreef Thefaceman88 het volgende:

ja je kan over gekwalificeerd zijn... Dikke kans dat als jij een baan aan neemt die onder jouw niveau ligt, je jezelf na enkele maanden gaat vervelen. Als je binnen korte tijd dan weer vertrekt is het een nutteloze investering van tijd en middelen geweest.
Dit vind ik altijd zo'n kul reden. Waarom solliciteer ik (wij) dan daarop? Om te kunnen werken natuurlijk.
Mijn huidige baan heeft daar gewoon een consequentie aan hangen: Je gaat in opleiding voor 15 weken (administratief) en mocht je binnen een half jaar weg zijn, dan betaal je gewoon een boete (600 euro in dit geval).

Ondertussen zit ik in de 7e maand en hoop er nog lang te blijven. Ook al heb ik totaal geen administratieve opleiding gedaan o.i.d.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:53:42 #212
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_126052415
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 10:04 schreef Kekaa het volgende:
Dit vind ik altijd zo'n kul reden. Waarom solliciteer ik (wij) dan daarop? Om te kunnen werken natuurlijk.
Mijn huidige baan heeft daar gewoon een consequentie aan hangen: Je gaat in opleiding voor 15 weken (administratief) en mocht je binnen een half jaar weg zijn
Omdat het werknemers niets kan schelen wat jij wilt, ze hoeven alleen rekening te houden met zichzelf. En werkgevers willen mensen die blijven en niet wegrennen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_126053679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:24 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Je moet binnen een bedrijf meer doen dan alleen proberen om 1 vacature te vullen. Ons hoofd personeelszaken besteed per dag 2 uur aan sollicitaties.

Richtlijnen die hij moet handhaven. (Voor een administratief medewerkster)

1: Salariseis 1900 Euro Bruto max. (Budget dat vrij is gemaakt)
2: Maximaal 20Km enkele reis. (Policy voor lagere functies)
3: Tussen de 25 en 45 jaar oud. (Gemiddelde leeftijd van collega's)
4: Gerichte opleiding.
5: Ervaring met ERP pakket. (We hebben een ingewikkeld systeem dat veel tijd vergt)
6: Ervaring met orders inboeken. (Weinig inwerktijd, dus ervaring een harde eis)
7: Geen vakanties in de zomer geplant. (Wegens bezetting)
8: Vrouwelijk. (Allemaal vrouwen op de afdeling)

Er komen per dag meer sollicitaties binnen dan hij er kan verwerken. Verder is het ook verre van efficiënt om iedereen terug te gaan mailen.

Verder gaf hij ook aan dat mensen vaak in realiteit heel anders zijn dan dat ze in een brief verkondigen. Hij had vandaag een gesprek met een mevrouw die had aangegeven dat ze het systeem kende en order kon boeken!!!! Uiteindelijk bleek ze beide niet te kunnen.

Het is moeilijk werk vinden momenteel, maar de juiste mensen aantrekken is ook niet bepaald makkelijk! Zeker wanneer mensen zich anders voor beginnen te doen. Liegen :r
En die vacature stond natuurlijk in de krant en op alle vacature sites etc? Dat doen ze zichzelf toch aan, zo breed "adverteren" met je functie. Dan moet je er ook netjes mee omgaan als je 1300 reacties krijgt, want dat weet je van tevoren.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 16:55:15 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126060017
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.intermediair.n(...)m_campaign=iw&e=1#10

Toch gek dat ik met jaren online ervaring, onder andere met grote e-commerce projecten EN een analytische achtergrond stelselmatig geen uitnodiging krijg als ik op functie van web-analist solliciteer.
Misschien omdat er bij de kleine bedrijven geen ruimte voor is (die huren allemaal externe mensen in) en bij de grote bedrijven er ook geen geld voor is. Vaak komen web-analisten met oplossingen die verdomd vervelend en duur zijn om te implementeren, terwijl hun argumentatie dan vaak iets is als 'misschien ligt de daling in conversie daaraan'.. dan ga je als developer ook veel liever verder met wat implementaties waarbij het resultaat wat zekerder en sneller is ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 mei 2013 @ 18:53:11 #215
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126064391
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 16:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Misschien omdat er bij de kleine bedrijven geen ruimte voor is (die huren allemaal externe mensen in) en bij de grote bedrijven er ook geen geld voor is. Vaak komen web-analisten met oplossingen die verdomd vervelend en duur zijn om te implementeren, terwijl hun argumentatie dan vaak iets is als 'misschien ligt de daling in conversie daaraan'.. dan ga je als developer ook veel liever verder met wat implementaties waarbij het resultaat wat zekerder en sneller is ;).
Dan zou er dus geen tekort aan webanalisten zijn....
pi_126066370
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 12:48 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

En die vacature stond natuurlijk in de krant en op alle vacature sites etc? Dat doen ze zichzelf toch aan, zo breed "adverteren" met je functie. Dan moet je er ook netjes mee omgaan als je 1300 reacties krijgt, want dat weet je van tevoren.
Vacature stond alleen op nationale vacaturebank. Het probleem is echter dat elke jan doedel erop reageert. Van bouwvakkers tot verpleegkundigen hebben we de revue al zien passeren. Hij lijkt vanuit een sollicitanten perspectief heel makkelijk, maar des te meer aanmeldingen des te moeilijker wordt het.

Verder heb ik het geluk dat ik in een sector werk waar geen crisis is. Hierdoor bied het bedrijf elke nieuwe medewerker die voldoet, na 6 maanden een vast contract aan. (Ook er aantrekkelijk lijkt me)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 22:44:15 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_126076180
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan zou er dus geen tekort aan webanalisten zijn....
ik denk ook niet dat er echt een tekort aan is ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 mei 2013 @ 10:27:26 #218
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_126120777
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 19:45 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Vacature stond alleen op nationale vacaturebank. Het probleem is echter dat elke jan doedel erop reageert. Van bouwvakkers tot verpleegkundigen hebben we de revue al zien passeren. Hij lijkt vanuit een sollicitanten perspectief heel makkelijk, maar des te meer aanmeldingen des te moeilijker wordt het.

Verder heb ik het geluk dat ik in een sector werk waar geen crisis is.
Hierdoor bied het bedrijf elke nieuwe medewerker die voldoet, na 6 maanden een vast contract aan. (Ook er aantrekkelijk lijkt me)
Waarom herhaal je het niet nog een paar honderd keer?
-weg-
pi_126124455
Vandaag een vacature gezien voor medewerker data-entry met de volgende eis:

quote:
Wij vragen:
MBO niveau 4 diploma (is een must! Heb je niveau 3 of HBO/WO dan kom je niet in aanmerking voor deze vacature);
Dus ben je overgekwalificeerd, dan krijg je niet eens de kans om uit te leggen waarom je solliciteert.

Helemaal vreemd is dat deze vacature via StudentenWerk is, dat zich richt op HBO- en WO-studenten.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:31:45 #220
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_126144292
Bern nog niet gecontacteerd over sollicitatie van 2,5 week geleden terwijl wel was toegezegd dat ik vandaag iets zou horen. de aanstelling is weliswaar pas per juli, maar ik wil zo graag nu meer weten
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_126148954
Morgen bellen dus.
pi_126151572
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Klopt, zo ben ik ooit bij DrEcomm op gesprek geweest. Nooit meer wat van gehoord. 10 jaar later zag ik een vacature, ik dacht ze zullen nu wel de groeistuipen voorbij zijn. Gesolliciteerd... nooit meer wat van gehoord :')

Ergo, nooit bij www.drecomm.nl solliciteren.
Goede tip, ken iemand die daar wel heeft gesolliciteerd laatst. Toen hebben ze hem aangenomen, contract door hem wel ondertekend. Bij drecomm was er niemand tekenbevoegd, maar dat zou geregeld worden. 2 dagen voor het contract in zou gaan is die afgebeld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2013 @ 22:44:27 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126152800
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Goede tip, ken iemand die daar wel heeft gesolliciteerd laatst. Toen hebben ze hem aangenomen, contract door hem wel ondertekend. Bij drecomm was er niemand tekenbevoegd, maar dat zou geregeld worden. 2 dagen voor het contract in zou gaan is die afgebeld.
:o

Dan ben je toch in staat om er een voor zo'n kloten te gaan schieten.
  maandag 6 mei 2013 @ 22:53:51 #224
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_126153347
quote:
11s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:o

Dan ben je toch in staat om er een voor zo'n kloten te gaan schieten.
Had ik jouw grote waffel maar :') Treurige is nog dat ik een boekje (van Eckart Wintzen) heb gehad om te lezen tijdens het sollicitatietraject over hoe je je filialen op een zelfstandige manier kunt structureren met eigen verantwoordelijkheid voor elke cel. Dat willenze graag in de praktijk brengen, maar dat als puntje bij paaltje komt de baas het kantoor zelf dus alsnog niet laat beslissen over eigen personeel.

Morgen weer een sollicitatie, hopelijk komt daar wat uit.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 mei 2013 @ 22:56:14 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_126153457
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 22:53 schreef twi het volgende:

[..]

Had ik jouw grote waffel maar :') Treurige is nog dat ik een boekje (van Eckart Wintzen) heb gehad om te lezen tijdens het sollicitatietraject over hoe je je filialen op een zelfstandige manier kunt structureren met eigen verantwoordelijkheid voor elke cel. Dat willenze graag in de praktijk brengen, maar dat als puntje bij paaltje komt de baas het kantoor zelf dus alsnog niet laat beslissen over eigen personeel.

Morgen weer een sollicitatie, hopelijk komt daar wat uit.
eckarts notes? Leuk boekje trouwens. Werkt natuurlijk alleen als je als bedrijf de hele filosofie omarmt. Maar begrijp dat jou dat is overkomen bij drecomm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')